bine v-am gasit si sper ca sa ne intalnim pe apele din delta sau mare ! ;)
Dacă te interesează un Shetland 640 cu de toate, da-mi un mesaj pe private.
ce parere aveti despre Chris craft concept 21 motor omc 5.8i de 300cp sau alta varianta ar fi Bayliner 2052 LS Capri motorizare Mercruiser 4,3 LX 230cp, consum fiabilitate daca pot merge linistit prin delta ? ca nu vreau sa o iau si sa ma uit la ea cum sta la cheu :)
Inca o data.....McGregor .....e un vis.....daca nu.imi implineam o alta fantezie(cu roti) acum eram sigur posesor de McGregor
<Inca o data.....McGregor .....e un vis.....daca nu.imi implineam o alta fantezie(cu roti) acum eram sigur posesor de McGregor> da-mi te rog detalii ca ptr mine McGregor este un luptator de MMA si cam atat , la o cautare pe google am gasit de la luptator pana la veliere si yachturi
Corect este Macgregor nu Mcgregor - de asta ai fost directionat in alta parte.
http://sailboatdata.com/view_builder.asp?builder_id=180 (http://sailboatdata.com/view_builder.asp?builder_id=180)
Ultimele 2 modele, X respectiv M sunt cele mai versatile.
www.macgregor26.com (http://www.macgregor26.com)
http://www.macgregorsailors.com (http://www.macgregorsailors.com)
Spor la studiu.
Scuze....imi scrie asa autocorectul si eu nu.verific.....scuze.
Multumesc Cristi
Multumesc Cristi(tizule) ca mai scos din ceata dar din ce observ astia fac doar veliere eu doresc sa imi cumpar un model cum am specificat mai sus ! multumesc oricum ptr sfat !
No fain velierul asta, zboara....
Citat din: Christian77 din Octombrie 14, 2017, 11:16:46 PM
Multumesc Cristi(tizule) ca mai scos din ceata dar din ce observ astia fac doar veliere eu doresc sa imi cumpar un model cum am specificat mai sus ! multumesc oricum ptr sfat !
Salut :) .
pentru Dunăre și delta ei, eu personal nu aș cumpăra o șalupă cu o motorizare mare, inboard, probabil transimsie Z-drive, cum dădeai exemplu mai sus. Din motive principale de accesibilitate prin ape mai puțin adânci și economie în marș. Secundar sunt multe altele, chiar și zgomotul și vibrațiile. Știu că la ralanti acestea sunt mici, dar în marș, vei vedea o diferență mare :) .
Shetland este o barcă bună și spațioasă, prietenul nostru Dorely are una care i-a făcut viața mai frumoasă. La 6,5m lungime, are locuri de dormit, aragaz, chiuvetă, WC închis. Cockpitul larg, protecție foarte bună la marș, se pretează și la pescuit și la călătorii mai lungi. Poate avea motor de 25 cp, fără probleme, cu mers economic în deplasament. Doru și-a pus 90 cp (parcă), ducând barca la limita glisării.
O barcă foarte bună, solo sau de familie.
MacGregor26, este iarăși o alegere bună, pe care am făcut-o și eu, încă de acum aproape 10 ani (și nu renunț la ea nici acum, udându-i chila din Dunăre până-n Marea Egee :) ).
Barca are un pescaj incredibil de mic (35 cm) și e pusă în mișcare în principiu, de orice motorizare. Vine echipată cu 50 cp pentru a fi dusă în zona de glisare, așa cum arată filmul de prezentare, făcând ski nautic. Dar să nu ne păcălim, e o barcă foarte mare, iar acei 30-35 km/h nu-i vei atinge decât cu încărcătură minimală și motor la maximum.
Glisajul nu este "target-ul" bărcii.
Target-ul bărcii este :
1. Confortul. La bord ai 6 locuri de dormit, masă cu banchete, Wc închis cu sau fără chiuvetă (al meu are), bucătărie cu chiuvetă și aragaz, spațiu interior excelent. Noi (familie de 4) facem călătorii de 2-3 săptămâni prin natură sălbatică, sau pe mare deschisă, fără probleme.
2. Deplasare economică. Se poate merge și cu viteză, dar deplasamentul economic de 5 nd, aduce un consum de minimum...1,4-1,5 l/h (acesta e consum din vara asta, in Egee). Nu te entuziasma, acesta este un minim. În funcție de curent și vânt, vei vedea 2,5l/h sau 3 l/h. Dar așa e pe apă. Cu multe variabile :) Readuc aminte: motorul nostru e de 50cp!
3.Poate fi folosit doar ca șalupă. Dacă vrem să fim scrupuloși cu exprimările, constructorul l-a făcut în gama "motor yacht". Dar noi suntem modești, că dacă nu, ne învață statul să fim :)
Așadar ca șalupă, este una dintre cele mai mari și mai confortabile. E din gama celor marine, de aceleași dimensiuni, care consumă 80l/h.
4. Poate fi folosit ca velier, așa cum îl folosim noi de aproape un deceniu. E sublim! Navigația cu vânt aduce la ureche doar susurul apei și adierea brizei. Barca e "vie", navighează singură. La pasaje lungi, toată familia se distrează, ia masa, gătește, doarme, iar barca își vede de drum cu o minimă supraveghere.
5. Pentru Dunăre și delta ei, nouă ne-a fost casă ani la rând. În orice sălbăticie am fi ancorat, avea o casă întreagă cu noi. Am accesat canale mari și medii, lacurile lagunei (Razelm, Sinoe, Golovița, Zmeica) brațele mari ale Dunării și ieșirile lor către mare (Bara Sulina, Gura Sfântul Gheorghe), canalele de refugiu dintre deltă și mare (Edighiol, Periboina, ori Perișor, Periteșca), golful Sacalin, într-un cuvânt toate apele mici, înșelătoare, pline de dune ori praguri (shallow waters, cum zice cartea :) )
6. Stabilitatea este una de excepție, datorită balastului pe care un velier trebuie să-l aibă. La greutatea bărcii de 1100kg și 750 kg balast, restul până la 2500 kg am pus noi adesea încărcătură. Se mișcă excelent. Am trecut cu ea și prin furtuni (deși le evităm) și prin vânturi tari, ori valuri de până la 4m. Când Razelmul a ridicat valuri de 1,5m cu deferlant, am zis că-i glumă :) .
Am enumerat câteva despre tipul acesta de barcă, fiindcă o cunosc mai bine decât pe Shetland. La acesta din urmă, te poate sfătui Doru, mai detaliat.
Alegerile îți aparțin în funcție de necesitățile proprii, buget, modul în care dorești să folosești barca și pe ce tip de ape.
Oricum, important este că îți dorești o barcă, o cauți, iar din acest moment e doar chestiune de timp până o vei avea :)
Citat din: Christian77 din Octombrie 12, 2017, 09:14:19 PM
achizitionarea unei barci de 6-7m cu o cabina de dormit cu un an de fabricatie dupa 1996
Bine ai venit Christian si felicitari pentru decizie! Dupa parerea mea nu e mare diferenta dintre un velier din 2010 si unul din 1964. Toti proprietarii isi imbunatatesc si upgradeaza continuu barcile si daca gasesti unul de 50 de ani care a fost folosit cu drag si igienizat temeinic sau chiar refacut anul trecut, poate fi mai placut decat unul de cinci-sase ani care a adunat jegul si mirosurile celor care s-au perindat prin el. O diferenta ar putea fi ergonomia, care nu se inventase la barci in anii aia, dar depinde de tine ce stil de viata ai si cum vrei sa-l folosesti. Pentru Florio designul Macgregorului e perfect, dar el merge cu familia in escapade de cate o saptamana-doua. Daca tu vrei sa mergi cu 1-2 prieteni la pescuit sau sailing in weekenduri s-ar putea ca designul vechi de gen cabina prova/salon cu doua banchete/o lada cu un aragaz si vesela pe post de bucatarie/galeata pe post de wc sa fie suficient. N-o lua ca pe un sfat, orice barca iti va aduce mari bucurii, dar ia in considerare faptul ca dupa vreun an de navigat e foarte probabil sa constati ca de fapt ai vrea o barca mai rapida, sau mai mare, sau mai confortabila, sau cu derivor fix, sau din alt material, asa ca s-ar putea sa vrei sa o vinzi si sa cumperi alta, caz in care te vei bucura daca ai ales o barca ieftina care e mai usor de revandut.
Cam asta e , doar ca acum are un suzi de 90cp si gliseaza cu cu 3 persoane si bagaje. 40-43 km/h