Pentru ca Barca se aproapie de finalizare, ANTONOV 5.10, ma vad "nevoit " sa trec la urmatorul pas si anume un Peridoc cu sine, preferabil inmatriculat sau macar inmatriculabil, sarcina max 750kg. Daca detineti unul sau persoane din anturajul dumeavoastra si va prisoseste, va rog sa-mi dati de stire.
Stima.
Salut.Atentie cand cumperi peridocul,daca este fara sistem de franare la ce sarcina are voie sa tracteze automobilul dumneavoastra.Daca in noile taloane nu mai scrie masa maxima tractabila fara dispozitiv de franare in cartea de indentitate scrie si daca te opreste RAR ai probleme.
si pe mine m-a intrebat inginerul de la RAR de cat sa imi faca peridocul,ca si sarcina maxima. i-am spus ca 750kg(de atat era puntea)si apoi m-a intrebat cu ce masina voi tracta peridocul. a intrat in baza de date a RAR si mi-a zis ca masina mea, un opel astra g break, poate tracta max 600kg,asa am facut peridocul.
omul de la RaR mi-a spus ca in mod normal nu ar fi probleme, doar in cazul unui control a unui echipaj RAR, aia stiu cu ce se mananca.
Nu cred ca poate sa-ti dea amenda dacă peridocul este cu sarcina maximă mai mare admisă, decât dacă depășești acea sarcina admisă la remorcare pentru masina ta. Iar acest lucru ti-l poate demonstra doar pe cântar. Deci dacă ansamblul remorca+încărcătură nu depășește capacitatea de tractare a mașinii, Nu cred să fie probleme. Ex: peridoc sarcina max. 750kg are masa proprie undeva max. 200kg, iat barca spre exemplu a mea undeva la 150kg cu tot cu motor. Total mult sub sarcina.
Politistul face constatarea doar dupa ce scrie in certificatele de inregistrare. Nu are nevoie de niciun cantar.
In opinia mea prioritar este Codul Rutier dar la care se aplica conditionarile de natura tehnica, specificate in documentele vehiculelor.
Daca in talonul autovehicolului scrie ca poti tracta o remorca fara sistem de franare cu MMA de 600 kg si veti tracta o remorca cu MMA mai mare, chiar si goala, sunteti penalizabil.
Parerea mea.
In general astfel de controale sunt facute de politie +RAR, iar la un astfel de control se fac verificari mai ample in ceea ce priveste detaliile tehnice.
Insa, la un moment dat si eu am fost in situatia de a tracta un peridoc cu MMA mai mare decat cea suportata de masina (aceeasi speta peridoc 200 kg, barca vreo 140 kg) si am cautat in legislatie sa vad ce risc. Nu am gasit niciun articol de lege care sa sanctioneze a astfel de fapta.
Poate mi-o fi scapat ceva mie, daca cineva stie la ce se s-ar incadra respectiva fapta si ce articol de lege o sanctioneaza il rog sa scrie sa stim toti cum sta treaba.
Cel mai la indemana ar fi:
Articolul 102 (Codul Rutier 2017. OUG 195/2002, actualizata 2017)
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de persoane fizice:
1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al carui termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat;
Tehnic, autoturismul poate tracta cel mult o remorca fara sistem de franare avand MMA 600 kg. Mai mult de atat inseamna nerespectarea conditiilor tehnice inscrise in talon.
Pai eu nu prea vad de ce s-ar incadra acolo. E prea fortata incadrarea. Pe acelasi rationament daca in masina cu 5 locuri bag 7 oameni m-as incadra tot acolo?
Prin atasarea unei remorci mai mari nu-i schimb caracteristicile tehnice. Ea tot aceiasi sarcina tractabila o sa aiba.
Fie vorba intre noi, atunci intrebasem si un politist despre speta si a dat-o cotita. Bine , daca unul bajbaie nu inseamna ca bajbaie toti, deci de asta ar trebui sa stim exact la ce se incadreaza.
Oricum, bine ar fi sa nu le dam prea multe motive de gandire si sa fim un regula.
Daca masina cu care tragem are MMA atat, atat ar fi bine sa aiba si peridocul ca oricum nu tragem iahturi cu ele.
Majoritatea remorcilor de 4-5 m lungime au 750kg minus masa remorcii , deci undeva la 550 -600 kg util ..Majoritatea masinilor cu capacitate mai mica de 2000 cmc au trecut in carte 500 kg fara dispozitiv de franare ( eu am in curte 2 masini o honda si un fiat doblo , ambele trag 500 kg in carte) asta inseamna ca sunt in ilegalitate dupa mintea lor , desi eu pe remorca nu pun mai mult de 400 kg...Interesanta mentalitate 😊
Pai si atunci ce rost mai au datele tehnice inscrise in talon sau in cartea de identitate?
Nu au nici o legatura cu siguranta in exploatare?
Fiecare face cum crede ...
Citat din: kama3 din Noiembrie 18, 2017, 11:05:50 AM
Pai eu nu prea vad de ce s-ar incadra acolo. E prea fortata incadrarea. Pe acelasi rationament daca in masina cu 5 locuri bag 7 oameni m-as incadra tot acolo? ...
Art. 148 din Regulamentul de aplicare a O.U. nr. 195/2002
Se interzice conducatorului de autovehicul sau de tramvai:
....
2. sa transporte in autovehicul sau tramvai mai multe persoane decat numarul de locuri stabilite in certificatul de inmatriculare sau de inregistrare;
Eu am povestit ce mi s-a spus la RAR. Omul putea sa treacă liniștit 750kg, dar faptul ca mi-a spus ca ar fi bine...ca poliția nu știe, dar in cazul unui control al RAR-ului...eu zic ca ar trebui ținut cont, mai ales ca barca lui Vali e ușoară,iar peridocul va fi cumpărat pentru ea.Acum poate ion78 are o mașina ce poate tracta mai mult și facem discutii :)
Deci pt nr de persoane legea prevede.
Dar daca am mma 1500kg, masina are 1000 kg si eu bag 700kg de cartofi in ea?
Nu sunt carcotas, eu am cautat dar n-am gasit prevederea, iar incadrarea la parametrii tehnici parca nu as vedea o
De la Codul Rutier citire:
Art.102. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
37. încălcarea obligaţiilor referitoare la circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor care transportă produsesau mărfuri periculoase ori a vehiculelor cu masa şi/sau gabaritul depăşit.
Sunt valabile ambele cazuri de constatare a contraventiei:
1 - situatia in care politistul constata la simpla citire din certificatele de inmatriculare ca:
a) autoturismul are in talon o masa maxima tractabila mai mica decat cea specificata in talonul remorcii
b) suma maselor maxime din taloane depaseste maximul legal, chiar daca nu ai si incarcatura efectiva in ele (pot fi si goale)
2 - situatia in care la un control RAR esti gasit la cantar ca ai depasit MMA la oricare din vehiculele ansamblului
Si nu mai aduc in discutie Doamne fereste, sa nu ai permis corespunzator categoriei = infractiune
Aici ar putea fi , dar: 1, in talon nu scrie cat poti sa tractezi, si 2, in cazul cantaririi nu depasesti masa maxima.
Teoretic cantarul e pentru a verifica efectiv cat transporti nu cat ai voie.
Si atunci?
In talon la mine scrie masa maxima tractabila, mai exact masa max. tehn.adm.a ans. 4080kg
Citat din: kama3 din Noiembrie 18, 2017, 03:39:30 PM
Aici ar putea fi , dar: 1, in talon nu scrie cat poti sa tractezi, si 2, in cazul cantaririi nu depasesti masa maxima.
Teoretic cantarul e pentru a verifica efectiv cat transporti nu cat ai voie.
Si atunci?
Un echipaj de poliție nu are ce sa facă, dar un echipaj ARR? Ei au baza de date cu caracteristicile tehnice a vehiculelor?
Arr nu are competent. Doar politia si RARul
Va salut,
Aici sunt descrise categoriile de vehicule . Daca nu te incadrezi corespunzator categoriei detinute, e "conducere fara permis".
Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere
Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel:
a) categoria AM: mopede;
b) categoria A1:
1. motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;
2. tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;
c) categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;
d) categoria A: motociclete cu sau fără ataş şi tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW;
e) categoria B1: cvadricicluri a căror masă proprie nu depăşeşte 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice şi care sunt echipate cu motor cu ardere internă a cărui putere netă maximă nu depăşeşte 15 kW sau cu motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 15 kW;
f) categoria B:
1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;
g) categoria BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;
h) categoria C1: autovehiculul, altul decât cel din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată depăşeşte 3.500 kg, dar nu mai mare de 7.500 kg, şi care este proiectat şi construit pentru transportul a maximum 8 pasageri în afară de conducătorul auto. Autovehiculului din această categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
i) categoria C1E:
1. ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C1 şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;
2. ansamblurile de vehicule în care vehiculul trăgător face parte din categoria B, iar remorca sau semiremorca sa are o masă totală maximă autorizată de peste 3.500 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;
j) categoria C:
1. autovehiculul, altul decât cele din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată este mai mare de 3.500 kg şi care este proiectat şi construit pentru transportul a maximum 8 pasageri în afara conducătorului auto;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul din categoria C şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
k) categoria CE: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg;
Detalii: https://legeaz.net/oug-195-2002/anexa-nr-1
Salutare,
Sa nu uitam totusi de ce a intrebat omul initial, pt ca vad ca s-a ajus la ARR, RAR, categorii, infractiuni,etc :)
Ion, parerea mea este ca un peridoc de 550-750 kg iti este arhisuficient pentru o barca de-a lui Vali, orice motor i-ai pune. Personal te pot ajuta cu un sasiu complet cu punte ,cupla etc( mai putin role, sine ce tin de transport barci) Se poate modifica usor in lungime, avand protapul pe o singura teava (demontabila). Are punte Knott (cu reprezentanta in Ro), MTMA 550 kg, suspensie pe elemente deformabile( toroane de cauciuc) roti pe 10 "( inclusiv rezerva), sistem de franare inertial, etc. Nu are panoul de lumini spate!
Daca vrei si ai timp sa il mesteresti singur, il poti omologa artizanal fara probleme.
Stima tuturor.
Ppppffuuuaaaa .... Am fost si eu ocupat cu niste "sfestanii" de zilele Dobrogei :P, v-am lasat nesupravegheati si de la o mana de fiare frumos vopsite m-ati trecut rapid pe la sectia de politie de parca mi-ar fi fost tare dor de "beretele" albastre.
Fara indoiala, din contradictii se naste progresul si cam asta e si rolul forumului, sa adune laolalta pareri din diferite unghiuri spre a forma o imagine completa a subiectului ce se afla pe masa de transat.
Am retinut sfaturile/ideile voastre si va multumesc pentru diligenta; voi tine cont de ele in alegerea Peridocului.
Acum, ca ne-am lamurit ce trebuie sa caut, SA CURGA OFERTELE DE PERIDOCURI !
In cartea autoturismului din dotare zice asa: remoca fara sistem de franare 600 kg, prin urmare, de la DBR zicere, MTMA 550-750 kg este intervalul tinta!