Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: adytimofte din Februarie 05, 2018, 07:42:22 PM

Titlu: montare motoare gemene
Scris de: adytimofte din Februarie 05, 2018, 07:42:22 PM
Buna seara!
Vreau sa adresez o intrebare celor in masura sa ma ajuta in problema mea..
Vreau sa montez 2 motoare identice mercury de 75 hp pe aceeasi barca
Cum schimb sensul de rotatie al unuia din ele?
Exista ceva in cizma?
Din ce mi amintesc cand am demontat cizma pinionul de inainte este identic cu cel de inapoi
Problema e ca mansele baga ambele motoare in viteza inainte
Cum procedez?
Va multumesc!
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: pilu din Februarie 05, 2018, 10:02:14 PM
imi dau si eu cu parerea , trebuie neaparat sa schimbi sensul unuia dintre ele?am vazut cate 2 motare gemene care se invarteau elicile in acelasi sens , de obicei la motoarele mai  mari , peste 200 ,am vazut ca are unul sensul schimbat, caz in care trebuie sa pui si elicea corespunzatoare cu pasul invers .daca totusi vrei sa schimbi sensul teoretic cred ca daca montezi   invers "cam shift control" ( http://www.boats.net/parts/detail/merc/M-850307.html (http://www.boats.net/parts/detail/merc/M-850307.html)  ) obti efectul dorit ,practic nu stiu daca se poate monta invers sau trebuie pus unul construit special ...sau grupul intreg .
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: adytimofte din Februarie 06, 2018, 06:53:23 PM
Din ce am mai cautat si eu se pare ca sunt cizme pe dreapta si cizme pe stanga..
Asta e un lucru foarte rau pentru mine pentru ca nu voi gasi nicaieri o cizma pe invers la un motor atat de vechi
Raman 2 solutii valabile
1 fac un sistem care sa bage unul din motoare in revers cand imping maneta in fata dar este posibil ca angrenarea pinionului de revers sa nu asigure transmiterea celor 75 de cai si atunci sa stric ceva sau sa nu funcioneze
2 montez o aripioara gen trim tab care sa compenzeza giratia generata de rotatia celor doua elici
Am atasat o poza cu problema care apare la barcile mici...
Voi ce ma sfatuiti sa incerc?
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: NessyRO din Februarie 06, 2018, 09:06:53 PM
Există în mod sigur producători care furnizează motoare identice cu sensuri de rotație pe stânga sau pe dreapta. Recent, din păcate nu-mi aduc aminte unde exact, am dat - căutând un anumit model de elice - peste un motor de 25 hp care se livra în varianta stânga/dreapta. Personal cred că "rezolvarea" se află în reductor. Mai studiez...
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: NessyRO din Februarie 06, 2018, 09:27:26 PM
Mai există o variantă/rezolvare pe care ar putea-o confirma colegii cu cunoștințe mai temeinice în mecanică.
Întrebarea mea este dacă raportul de demultiplicare al motoarelor de barcă este același pentru înainte/înapoi.
În cazul în care răspunsul este afirmativ, rezolvarea este relativ simplă, cu o minimă modificare mecanică a manetelor de sens (ambele manete înainte - un motor înainte și un motor înapoi) și modificarea elicei la unul din motoare cu una cu sens de rotație contrar. În cazul ideal, elicile ar trebui să se rotească spre interior, dar asta depinde și de forma chilei și de distanța la care sunt situate axele elicilor față de centrul bărcii și față de borduri
.
P.S. Nu cred că soluția cu trim-tab va rezolva problema transmiterii momentului de rotație al elicei.
P.P.S. Montarea pe "invers" a elicei nu funcționează. Elicea transmite optim puterea furnizată de motor numai dacă se rotește în sensul pentru care a fost proiectată. 
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: Vali din Februarie 06, 2018, 09:43:19 PM
Solutia cu 2 outboard-uri gemene a fost folosita deseori in trecut la barcile din Mama Rusie. Asta pentru a obtine suficienta putere pentru transportul incarcaturilor mai mari, folosind motoarele mici disponibile atunci.

Culmea e ca motoarele gemene au fost folosite asa cum erau, fara schimbare de sens la elici. Amanunte pentru doritori pe motolodka.ru - trebuie dat cu google translate.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: adytimofte din Februarie 06, 2018, 10:13:54 PM
La ambarcatiunile mari nu se simte fenomenul
Barca mea are 5m si 200 kg
Modificarea casetei de comanda sau a parghiei care trimite motorul inainte sau inapoi nu e o problema
Pinioanele sunt identice
Problema care apare esre ca pinionul de mers inainte e in partea din fata a cizmei urmat de un rulment de presiune sau ceva de genul iar cel de mers inapoi sta in spre elice si toata presiunea de pe ei se stinge in 2 suruburi de 8mm
De aia ma tem ca nu e prevazut sa dezvolte putere in revers
Totodata motorul termic are sens bine definit si nu cred ca cineva construieste motoare cu rotatie in sens contrar acelor de ceas
Solutia e tot in cizma dar nu m as lansa in cheltuieli inutile cu elici pas pe dreapta si pas pe stanga decat daca as avea certitudinea ca motorul poate dezvolta 75 cai in revers fara probleme
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: pilu din Februarie 07, 2018, 07:03:46 AM
Citat din: adytimofte din Februarie 06, 2018, 10:13:54 PM

Problema care apare esre ca pinionul de mers inainte e in partea din fata a cizmei urmat de un rulment de presiune sau ceva de genul iar cel de mers inapoi sta in spre elice si toata presiunea de pe ei se stinge in 2 suruburi de 8mm



asta in cazul ca e cuplat pe mers inapoi cu elice normala , daca elicea e invers toata forta care impinge apa pt ca barca sa inainteze impinge axul  tot pe acel rulment de presiune, deci nu va fi pe suruburi.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: bbl81 din Februarie 07, 2018, 07:35:04 AM
Totodata motorul termic are sens bine definit si nu cred ca cineva construieste motoare cu rotatie in sens contrar acelor de ceas

cel putin Mercury are la motoarelemai noi si varianta de rotatie CCW (impotriva acelor de ceasornic). nu stiu despre alti producatori, dar asa sigur ofera si sensul invers, si elici dedicate.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: DoiNomazi din Februarie 07, 2018, 07:36:42 AM
Oare, aia cu 4, sau 6, motoare outboard, cum procedeaza?

Am mers si eu cu 2 x 115 si pareau sa se invarta in acelasi sens.

Barca (8 m) era stabila pe directie in mars si nu necesita mukte ajustari de directie. In aceladi timp, mergea aproape la fel de bine cu oricare din cele doua motoare singur.

La plecarea de pe loc "cu masina toata inainte" pleca de sub picioare dar si consuma dureros in regim de mars la peste 4,800 rpm
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: pilu din Februarie 07, 2018, 07:55:20 AM
dar cu 3 sau 5?  :D

cel putin din fotografii am vazut ca alterneaza , unul intrun sens urmatorul in alt sens...
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: teo pes din Februarie 09, 2018, 09:59:57 AM
Reductorul este proiectat sa ,,impinga",in; rulment de presiune-bila-siguranta in ordinea descrescatoare a puterii!,invers impinge in piulita-siguranta-suruburi,se mai pune si problema etansarii(multa lume baga apa n redactor dand excesiv cu spatele sau din socuri )mai ales daca exista ceva uzura ax simering!
Un motor 2t se poate fi transformat sa mearga invers dar implica  participarea constructorului, insemnand eventual piston, platou aprindere,sisteme pornire,coborand pe cizma pompa de apa pentru sens invers,in cazul in care pinioanele sunt ,,curbe", altele pe invers , elica .
Daca motorul incepe sa aiba ,,auxiliare", pompe de ulei,ventilatoare devine complicat, la 4t nu se pune problema decat din fabricatie !
Eu am intalnit la FIATul 850 sens invers!
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: momaul din Februarie 09, 2018, 05:24:45 PM
Salut.Bineinteles ca rezolvarea problemei este doar din reductor.Daca inlocuiesc elicea cu pas spre dreapta cu una cu pas spre stanga aceasta va inpinge in ax cand axul se invarte spre stanga,nu mai este nevoie sa schimb decat sensul comenzilor.Elicele cu pas spre stanga sau dreapta se folosec pentru a echilibra barca in functie de pozitionarea volanului.Asta la motoarele puternice unde se simte fenomenul de giratie al motorului in sens invers sensului elicei.Fenomenul este binecunoscut la elicoptere unde pentru a compensa fenomenul ori am o elice in coada care compenseaza fenomenul,ori am 2 elice care se invart in sens cotrar,daca nu elicopterul se va invartii in sens inver cu elicea bineinteles ca nu cu aceeasi turatie.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: adytimofte din Februarie 09, 2018, 06:32:29 PM
Sunt sigur ca nu trebuie inversat sensul motorului
Mercury are de vanzare cizma pentru elicea pe stanga pentru motorul meu ,doar ca e prea scumpa
Asadar diferenta e in cizma motorul se invarte tot timpul inainte
Pinioanele au aceeasi pozitie in cizma deci difera doar modul de actionare ...
Dilema mea este daca sa cumpar set de elice una inainte una inapoi  si sa modific modul de antrenare in viteze a unuia din motoare sau sa cumpar elici identice si sa risc fenomenul de giratie dat fiind dimensiunile mici ale barcii..
Pana acum nimeni nu mi poate garanta ca angrenajul din cizma ar rezista la puterea maxima in revers cu elice ccw pe ax
Testarea ar fi riscanta in primul rand si costisitoare in cel de al doilea dat fiind ca vreau sa cumpar un set de elice din inox destul de scumpe...
Pentru moment incerc sa ma mai interesez pe la altii care au incercat inainte asa ceva dar se pare ca nimeni...
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: ghrt din Februarie 09, 2018, 07:12:43 PM
Nu merge să iei un set de elice ieftine cu care doar să faci testul?
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: adytimofte din Februarie 09, 2018, 07:22:38 PM
costa in jur de 1200 lei..
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: pilu din Februarie 10, 2018, 07:12:54 AM
vad ca dimensiunile barcii si greutatea sunt aprope ca la barca mea ,eu am 60 cai(maximul dat de constructor)cu 2 persoane wot mi se pare ca merge periculos de tare elice 14p , cu acelasi pas am mers si incarcat 8 persoane adulte cei drept ca trebuia juma de minut  sa gliseze . Cu doua motoare de 75 cred ca vei zbura, imi vine in cap bancul acela cu soferul care gonea cu un bolid pe sosea si e oprit de politie : - am mers prea tare?
                                                                                                     - aaa nuu ,ati zburat prea jos  ;D
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: adytimofte din Februarie 10, 2018, 06:55:37 PM
asa este
Barca a fost proiectata pentru 40 de cai
Eu am modificat-o sa suporte motor mai puternic prin constructia unei oglinzi din fier si ranforsari metalice prin corpul barcii pana  dupa jumatatea ei
Am atins aproape 90 de km la ora cu ea dar se pare ca nu este de ajuns..
Am comandat deja un set de elici cu 4 pale cu pas de 21 una spre dreapta si una spre stanga din sua pentru ca acolo sunt mult mai ieftine
Sper sa ajunga cu bine si sa reusesc sa fac modificarile necesare iar in vara sa fac si primele teste pe apa
Oricum calculele nu dau vreo viteza iesita din comun
Pasul elicei dicteaza viteza pana la urma indiferent cate motoare sunt
Oricum cred ca va sari de 100 de km pe ora dar nu cu mult
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: pilu din Februarie 10, 2018, 08:28:00 PM
uau!! chiar ca zboara.  tu sti la ce vrei sa o folosesti ,rezistenta  oglinzi nu e singura problema, iata ce mi-a spus Vali cand am intrebat si eu de motorizare maxima:

"La proiectarea barcii, in functie de cateva dimensiuni (unghiul de stelaj al fundului, lungimea barcii si latimea oglinzii) se face calculul puterii maxime, conform unui standard industrial ISO. Acest calcul se valideaza apoi practic prin testarea barcii cu respectiva motorizare.

Testul respectiv determina daca barca e sigura in exploatare cu motorizarea rezultata din calcule, si determina alunecarea laterala (deriva) la giratie, la turatia maxima a motorului. Procedura e descrisa in acel standard ISO amintit. Daca deriva nu se incadreaza in valorile limita, se scade puterea motorului pana se indeplinesc cerintele de siguranta la giratie.

Deci daca la barca ta puterea maxima autorizata e de 60 cp, inseamna ca pana la acea putere barca e sigura in exploatare dpdv al manevrabilitatii. Orice marire a puterii se face pe propria raspundere, si parerea mea e ca ar trebui evitata. "
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: Haiduc din Februarie 12, 2018, 10:33:59 AM

Am atins aproape 90 de km la ora cu ea dar se pare ca nu este de ajuns..
OARE? chiar nu ajunge?

Oricum cred ca va sari de 100 de km pe ora dar nu cu mult

cu tot respectul nu am nimic cu nimeni dar ce vrei sa faci cu barca asta?eu cred ca este o viteza mult prea mare nu neaparat pentru siguranta ta ,eu ma gandesc la siguranta mea si sper sa nu ne intalnim vreodata pe un luciu de apa.
S-au scris multe pe aici despre viteza si intamplarile datorate acesteia si sunt destui colegi care au ce povestii,inainte de
( cred ca va sari de 100 de km pe ora dar nu cu mult )cred ca trebuie sa te gandesti ce se poate intampla daca nu vezi un bustean de 1.5m si diametrul de 60-70cm tu cu barca fiind, la aceea viiteza la care vrei sa ajungi.

Numai de bine sa auzim
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: teo pes din Februarie 12, 2018, 11:27:51 AM
Ce spune MOMOUL este perfect valabil numai pinioanele sa fie drepte !!! trebuiesc schimbate comenzile (pt ca motorul este limitat pe revers),schimbata elicea si gaz! ;)
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: momaul din Februarie 12, 2018, 06:07:27 PM
salut.Si 50km/h sant suficienti daca nu vezi un copac care pluteste la rasu apei.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: teo pes din Februarie 13, 2018, 10:17:11 AM
Sa alergi cu 100 pe Dunare si sa nu fii singur in barca, daca nu ti da semnatura, dupa parerea mea se numeste ,,tentativa de omor "!!!!!! ;D
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: cristeache din Februarie 13, 2018, 10:58:17 AM
Citat din: teo pes din Februarie 13, 2018, 10:17:11 AM
Sa alergi cu 100 pe Dunare si sa nu fii singur in barca, daca nu ti da semnatura, dupa parerea mea se numeste ,,tentativa de omor "!!!!!! ;D

...si chiar daca-ti da semnatura, actiunea respectiva  poate fi apreciata ca si tentativa de sinucidere. :o
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: Thor din Februarie 13, 2018, 11:29:22 AM
Citat din: cristeache din Februarie 13, 2018, 10:58:17 AM
...si chiar daca-ti da semnatura, actiunea respectiva  poate fi apreciata ca si tentativa de sinucidere. :o

... dar nu-i penală. :)
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: Vali din Februarie 13, 2018, 11:59:02 AM
Din experienta mea, cine are nevoie de asemenea viteze pe apa are de transportat ori pakistanezi, ori tigari, ori de scapat vreun Ghita de DNA...
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: radu andritoiu din Februarie 13, 2018, 01:52:42 PM
alde ghiti nu au nevoie de viteza
nu i cauta nimeni
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: stefand600 din Februarie 13, 2018, 07:38:58 PM
Dupa mine, proiectul nu poate fi dus la final. Sunt foarte multe de luat in calcul. In primul rand, greutatea pe pupa. 2 motoare cantaresc cel putin 200 kg. La o barca de 5,5 m apuparea va genera diverse probleme complexe inclusiv limitarea acceleratiei pentru a evita cabrarea. Si nu in ultimul rand costurile acestei configuratii.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: momaul din Februarie 13, 2018, 09:03:39 PM
salut,la 2 mercury de 75 2t echilibrezi situatia cu greutatea benzinei necesare.Eu am un mercury de 45 si stiu cata benzina trebuie sa car.La 2 de 75 esti ca o cisterna plutitoare.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: DoiNomazi din Februarie 14, 2018, 01:37:19 AM
In masura in care poate sa conteze opinia unui neofit, trebuie sa admit ca nu sunt convins ca mi-as mai dori sa ies pe apa cu doua gemene. La motoare ma refer. Inca o data, am experienta limitata, o saptamana cu 2 x 115 CP la ocean.

Dupa entuziasmul initial (prima zi) cauzat de acceleratia barcii, viteza de deplasare in mars, manevrabilitatea cu 4 persoane la bord (nu parea sa le simta greutatea) si felul cum se descurca cu curentul puternic de flux/reflux, cand am ancorat la pompa de benzina n-am putut sa nu ma intreb daca chiar se merita.

in mod sigur nu am mers cu 100 km/h si probabil pe undeva pe la 70-80 km/h izbiturile barcii cazute de pe creasta valului rearanjau pietrele la rinichi. Nu era placut deloc. Si pe apa, ca si pe asfalt, viteza de deplasare bucura mult mai putzin decat rabdarea de a admira peisajul.

Desi relativ grea, barca mergea bine si cu un singur motor. Incerc sa-mi dau seama din fotografii daca elicele erau montate "invers".

Sigur ca e bine sa ai un motor de rezerva daca iesi in larg la 50-70 mn si se monteaza oceanul si iti cade un motor, dar daca stai pe langa coasta la o mila, doua, nu prea vad avantajele aduse de gemene. Dincolo de cheltuiala semnificativa la benzina, intervine intretinerea, reparatiile, etc.

Data viitoare vom iesi cu o barca cu un singur motor.

(http://78.media.tumblr.com/94d21bcc9c2702806f375f85054fdfe9/tumblr_ojq5emPzWA1qj1kdqo5_1280.jpg)

(http://78.media.tumblr.com/66acc851bcaf76de254ff53f007992e3/tumblr_ojq5emPzWA1qj1kdqo2_1280.jpg)

(https://78.media.tumblr.com/bc46ed4100c71ceb5a79e4e069f600fc/tumblr_ojq5emPzWA1qj1kdqo9_1280.jpg)

(http://78.media.tumblr.com/89aca1fca77d08e85be137fe6033abfd/tumblr_ojq5emPzWA1qj1kdqo6_1280.jpg)

(http://78.media.tumblr.com/1f4e730f0c99535d6987ffab6ecb111a/tumblr_ojq5emPzWA1qj1kdqo8_1280.jpg)

(https://78.media.tumblr.com/204e0a1ab12badeb5cf9ad62e2943d32/tumblr_ojms4nRpqv1qj1kdqo8_1280.jpg)

(https://78.media.tumblr.com/582439505473e5ef44b052c47bc61bae/tumblr_ojqpmj2YMH1qj1kdqo1_1280.jpg)

(https://78.media.tumblr.com/9b061d3bfb3e11cfc4f381635a4563d0/tumblr_ojms3jjXFw1qj1kdqo3_1280.jpg)

(https://78.media.tumblr.com/693ab78a58bbd2aee2482a3e3fb912b6/tumblr_ojms57eS0o1qj1kdqo1_1280.jpg)

Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: peb5 din Februarie 14, 2018, 08:24:30 AM
Se vede clar ca elicile la cele doua motoare sunt cu sensuri de rotatie diferite; motorul din stanga are elice pas dreapta si cel din dreapta are cu pas stanga. Stiti ca am mai avut discutia aceasta inaintea inchirierii acestei barci cu privire la conducerea ei cu doua motoare.
Schimbarea sensului de rotatie se face din mansa sau din motor, depinde de generatie, producator...
Am avut o mansa quicksilver care fuctie de cum montai cablurile de schimbare de sens sau acceleratie le modificai sensul de actionare.
La motoarele mai noi, cred ca se introduce o parghie in plus, sau actionarea diametral opusa, si astefel se schimba sensul.
In cazul in care sunt doua sau mai multe motoare, acestea trebuie calibrate pentru a avea turatii egale la aceeasi pozitie a mansei (manselor).
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: rover.marius din Februarie 15, 2018, 12:26:05 PM
Salut. Eu lucrez pe o barca de 8.5 m cu 2 motoare de 115 cp. Un motor are cizma invers din fabrica. Iar manșa este dubla ptr ă folosi fiecare motor independent sau ptr acostari mai grele( la noi imbarcarea se face numai prin babord). Barca se foloseste ptr turism si transport marfa( max 4200 kg). Barca cantareste aproximativ 2000 kg cu totul pe ea. Daca mai doresti si alte detalii te pot ajuta.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: DoiNomazi din Februarie 15, 2018, 02:07:45 PM
Citat din: rover.marius din Februarie 15, 2018, 12:26:05 PM
Salut. Eu lucrez pe o barca de 8.5 m cu 2 motoare de 115 cp. Un motor are cizma invers din fabrica. Iar manșa este dubla ptr ă folosi fiecare motor independent sau ptr acostari mai grele( la noi imbarcarea se face numai prin babord). Barca se foloseste ptr turism si transport marfa( max 4200 kg). Barca cantareste aproximativ 2000 kg cu totul pe ea. Daca mai doresti si alte detalii te pot ajuta.

Se pare ca vorbim de barci identice, sau oricum similare.

Pozele ilustreaza elicile, mansa, turometrele, alimentarea cu benzina, etc. Noi am utilizat barca pentru transport soacre si lor le-a placut foarte mult, mai ales ca nici nu cred ca au bagat de seama ca barca avea doua motoare... :)

Intrebarile initiale erau despre motoare, cizme si elici in cazul utilizarii gemenelor si se pare ca s-au gasut raspunsurile cautate.

Da, in ciuda costurilor de exploatare si intretinere, gemenele sporesc manevrabilitatea si in mars si la acostare. In regim de pana in 4,000 rpm, mai e cum e, dar daca urci gemenele in mod regulat in mars la 4,800 - 5,000 rpm, ustura la buzunar. Peste 5,000 rpm este ca si cum jetul martor ar fi benzina, nu apa... :) Noroc ca barcile respective pot pleca de la mal cu approx. 280 litri in rezervor.

Dincolo de cost, care nu este de neglijat, doua elici actionate de doua gemene (sa zicem 2 x 115 CP) par sa se comporte mai bine decat o singura elice actionata de un 250 CP. Sau cel putzin asa mi s-a parut mie.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: rover.marius din Februarie 15, 2018, 02:42:39 PM
Consumul nu este de speriat. Cel putin la barca pe care lucrez este de 35-40 l/h la turatia de 4400 pana in 5200  in conditiile in care am 12 pers si bagajele aferente. Iar viteza este intre 54 si 60 km/h. Nu mi se pare mult ptr ca barca produce bani.
Ptr fiecare motor exista turometru, ceas incarcare baterie, ceas trim plus ceas indicare combustibil.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: DoiNomazi din Februarie 15, 2018, 03:24:07 PM
Citat din: rover.marius din Februarie 15, 2018, 02:42:39 PM
Consumul nu este de speriat. Cel putin la barca pe care lucrez este de 35-40 l/h la turatia de 4400 pana in 5200  in conditiile in care am 12 pers si bagajele aferente. Iar viteza este intre 54 si 60 km/h. Nu mi se pare mult ptr ca barca produce bani.
Ptr fiecare motor exista turometru, ceas incarcare baterie, ceas trim plus ceas indicare combustibil.

Corect, daca tai bilete la 10-12 persoane, sau marfa, gemenele zambesc cochet si se comporta prietenos, dar daca iesi doar cu soacrele (2 + 2 = 4 persoane) sa admiri oceanul, gemenele imbrancesc bugetul de-a lungul chilei direct spre fundul marii.

Chiar daca nu petreci fiecare ora in mars la 4,800 rpm, daca iesi pe apa 7-8 ore zilnic (4-5 ore in mars) timp de 7 zile, treci pe la pompa de cel putzin vreo 2 ori si de fiecare data intra in rezervorul ala ca intr-o canalizare.

Nu stiu cum e cu benzina marina pe alte meridiane, dar aici e cea mai scumpa si aia care mi-au inchiriat baca au insistat sa nu cumva sa bag benzina auto cu etanol 10% ca gemenele sunt finutze si nu beau decat sampanie... :)

Fiecare motor are ceas combustibil? Te referi la "ceas consum", sau "ceas nivel" ramas in rezervor. Noi n-am avut decat un ceas nivel pentru benzina din rezervor (un singur rezervor pentru ambele motoare)

Inca o data, suntem de acord, cand barca face bani, gemenele sunt binevenite, dar pentru uz personal/agrement, gemenele aduc "rasfatz". Ma rog, cine isi permite, poate sa-si puna si 6-7 motoare. banuiesc ca respectivul este in tema cu toate implicatiile.

Eu n-as iesi la pescuit, fotografii filmari, admirat natura, cu doua gemene.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: adytimofte din Februarie 15, 2018, 07:23:40 PM
Buna seara tuturor !
Barca in cauza este folosita in mod aproape exclusiv pentru agrement ,iar locatia este mai mereu Barajul Bicaz
Sunt departe de a fi nebun sau sinucigas , vreau doar sa fac acest lucru
Am comandat deja 2 elici din inox 14x21 cu patru pale
Sper ca nu am gresit,iar daca am gresit am sa iau 2 de 13x21 cu trei pale 13 inch fiind diametrul elicii originale la 75hp
Cizma este folosita pe motoarele de 75 pana la 90 cel de 90 supartand elice de 14 inch
Revenind la riscuri asta e.. mi le asum
Asta vara am cazut de pe un soi de colac tras dupa barca si mi am rupt 3 coaste
Desigur ca a durut foarte tare si lunga perioada de timp
A pune insa in pericol viata altor oameni nu mi sta in caracter In ceea ce ma priveste voi testa cele 2 motoare la turatia maxima in mod sigur
Partea economica este desigur si ea o problema
Cu un motor papa 18 litri la ora
Nu cred ca ambele vor atinge 36 la ora impreuna ,dar oricum consumul va fi mare desigur
Ideia de baza e ca va trebui sa fac un sistem de inversare a sensului unuia din motoare fie din cizma fie din caseta de comenzi
Oricum voi veni cu poze din timpul modificarilor in ideia ca poate cineva mai avizat va da o ideie mai buna decat pot avea eu
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: DoiNomazi din Februarie 16, 2018, 05:15:31 AM
Succes si ai grija! Asteptam imaginile.
Titlu: Re: montare motoare gemene
Scris de: adytimofte din Februarie 20, 2018, 07:47:02 PM
pentru inceput....