Stima tuturor!
Dupa o indelungata epopee ( cam ca a colegului Seba cu a sa Haimana) June a ajuns acasa. E un Albin Vega 27 achizitionata din Olanda la suprapret. Ma refer atat financiar cat si din punct de vedere al consumului nervos. Deh, ce ne-am face noi daca nu am avea colegi saritori, nu-i asa ?! Voi dezvolta subiectul pe parcurs.
Sosita pe rutier, a atins astazi cu mare tandrete apa Dunarii, urmand sa aiba parte in perioada urmatoare de cateva upgrade -uri in privinta echipamentelor de navigatie. Sper ca pana la sfarsitul saptamanii urmatoare sa poata pleca din Galati cu destinatia intermediara Limanu. Pana atunci, rog colegii de forum sa ma ajute cu ceva sfaturi, respectiv:
1. Pe langa un VHF cu DSC si GPS, necesita imperios o lada frig. Precizez ca am 2 acumulatori din care unul este destinat exclusiv pornirii motorului . In afara de becurile din cabina si VHF-ul, alt consumator nu mai am. Necesita oare si un panou fotovoltaic? Cam ce putere. Mai precizez ca pasajele pe care intentionez sa le fac sunt cam de 3-4 zile, deci atat ar trebui sa tina carnea rece si berea , vinul, etc.
2 . Dinghy. Pescajul este de 1.20 m si teoretic pot sa ma bag pe unde vreau. Nu chiar, dar pe aproape. Ce dinghy? Ar trebui sa fie de 4 persoane si cam 300kg sarcina. Cu sau fara oglinda motor. (prefer sincer sa mai fac si eu putina miscare).Nu ma incanta barcile gonflabile de la Dedeman.
Apreciez orice sfat chiar si in bascalie !
Citat din: Bogdan din Iunie 30, 2018, 02:01:29 PM
Stima tuturor!
Dupa o indelungata epopee ( cam ca a colegului Seba cu a sa Haimana) June a ajuns acasa. E un Albin Vega 27 achizitionata din Olanda la suprapret. Ma refer atat financiar cat si din punct de vedere al consumului nervos. Deh, ce ne-am face noi daca nu am avea colegi saritori, nu-i asa ?! Voi dezvolta subiectul pe parcurs.
Sosita pe rutier, a atins astazi cu mare tandrete apa Dunarii, urmand sa aiba parte in perioada urmatoare de cateva upgrade -uri in privinta echipamentelor de navigatie. Sper ca pana la sfarsitul saptamanii urmatoare sa poata pleca din Galati cu destinatia intermediara Limanu. Pana atunci, rog colegii de forum sa ma ajute cu ceva sfaturi, respectiv:
1. Pe langa un VHF cu DSC si GPS, necesita imperios o lada frig. Precizez ca am 2 acumulatori din care unul este destinat exclusiv pornirii motorului . In afara de becurile din cabina si VHF-ul, alt consumator nu mai am. Necesita oare si un panou fotovoltaic? Cam ce putere. Mai precizez ca pasajele pe care intentionez sa le fac sunt cam de 3-4 zile, deci atat ar trebui sa tina carnea rece si berea , vinul, etc.
2 . Dinghy. Pescajul este de 1.20 m si teoretic pot sa ma bag pe unde vreau. Nu chiar, dar pe aproape. Ce dinghy? Ar trebui sa fie de 4 persoane si cam 300kg sarcina. Cu sau fara oglinda motor. (prefer sincer sa mai fac si eu putina miscare).Nu ma incanta barcile gonflabile de la Dedeman.
Apreciez orice sfat chiar si in bascalie !
Salut Bogdane, să te bucure bărcuța și să te poarte unde îți dorești! :)
Sfatul meu (deloc în bășcălie :) ) este să iei un panou fotovoltaic de minimum 100W. Sunt multe motive pentru asta, ca să fac economie de degete, o să ți le spun mai ușor la telefon. Ideea generală este că financiar e un efort mic iar tehnic face mult, inclusiv îți protejează banii dați pe acumulator :)
Despre dinghy, trebuie avut în vedere că Albin este o barcă mică. Așadar nu e cazul să-i blochezi spațiul cu un dinghy mare, cu atât mai mult cu cât nu ai nevoie de el decât foarte rar. Și asta doar să te poarte câțiva metri.
Eu am la barcă pe post de dinghy, o gonflabilă rusească, de două persoane, de probabil 5 kg și care încape într-o husă cât o sacoșă.
Am folosit-o de câteva ori în toți acești 10 ani de călătorii. Și nu, n-are a face cu pescajul. Pur și simplu există mai peste tot un cheu la care să poți trage.
Acolo unde am acostat în golf sălbatic, ori am stat la ancoră, ori am coborât pe plajă folosind gonflabila doar pentru câțiva metri.
De aceea nu a fost cazul să cumpăr motor pentru ea și nici să o schimb cu una mai solidă.
Multumesc pentru urari, Florio!
Ma gandeam eu ca nu scap fara un panou de 100W, dat fiind consumul de energie a unei lazi frig. Acumulatorii sunt schimbati acum vreo 2 ani, din cate am vazut.
Referitor la dinghy, cam pentru situatiile astea pe care le-ai descris ma gandeam si ceva care se poate strange si desface foarte repede este de preferat. As putea sa o tin stransa intr-unul din spatiile de depozitare din cokpit ( foarte generoase, intre noi fie vorba). Deci sa ma orientez catre Dedeman?
In alta ordine de idei, o sonda de adancime fara sa dau gaura in corpul barcii pentru senzor, exista? E mai importanta decat dinghy la momentul asta.
Si ma intereseaza daca imi poate recomanda vreun coleg daca exista posibilitatea de a repara un autopilot pentru eche . Modelul este extrem de simplu, Autohelm 1000 de la Nauticon.
Un sonar nu ar rezolva problema? Ai rezolva și problema GPS-ului și nici nu ai găuri barca, zic și eu...
O recomandare anume?
O barcuta mica Storm ,cred ca v-a face fata cerintelor.Sunt fara oglinda ,fara podina rigida,usor de impachetat,mai bune decat cele din dedeman,clar...Sursa-OLX -Siret-Suceava.Nu este reclama ,este un sfat.
Citat din: Bogdan din Iunie 30, 2018, 07:57:00 PM
O recomandare anume?
Eu folosesc un lowrance hook 5, cu GPS, dar sunt și alte modele care își fac treaba.
Citat din: cristi80 din Iunie 30, 2018, 11:09:22 PM
Eu folosesc un lowrance hook 5, cu GPS, dar sunt și alte modele care își fac treaba.
Multumesc! Este o varianta destul de buna. Mai era cineva din Bacau care vindea sau vinde inca niste barci gonflabile productie Ukraina, tot pe OLX. Nu stiu marca dar se lauda ca sunt solide si suporta si motor de 15CP.
Citat din: cristi80 din Iunie 30, 2018, 11:09:22 PM
Eu folosesc un lowrance hook 5, cu GPS, dar sunt și alte modele care își fac treaba.
Deja devine obligatoriu panoul fotovoltaic. Habar nu am cum functioneaza daca nu are senzor de adancime pozitionat undeva la nivelul chilei.
Citat din: Bogdan din Iulie 01, 2018, 11:35:50 AM
Mai era cineva din Bacau care vindea sau vinde inca niste barci gonflabile productie Ukraina, tot pe OLX. Nu stiu marca dar se lauda ca sunt solide si suporta si motor de 15CP.
Salut Bogdan !
Interesanta informatie. Poti sa-mi trimiti un PM cu link de pe OLX , ptr modelul mentionat ?
De ce te intreb... Urmaresc de ceva vreme sa cumpar o gonflabila de buna calitate, pe care sa o pot folosi pentru pescuit si plimbari in apropierea tarmului marii sau pe unele lacuri, rauri, etc. Din ce am sapat, am gasit marcile STORM si ELLING . Ambele produse in Ukraina, de companii diferite.
De exemplu, STORM STK-330 suporta motoare de max. 10CP, pe cand ELLING Pilot PL340K suporta max. 15CP .
Si mai interesante sunt preturile din tara vecina si prietena :)
STK-330 este produs de Aqua-Storm (https://aqua-storm.com/en/catalog/stk330/), o companie din Dniepropetrovsk, Ucraina (locatie aici (https://www.google.com/maps/place/Gagarina+St,+Velykomykhailivka,+Dnipropetrovsk+Oblast,+Ukraine,+53622/@47.9754069,36.4758911,292m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40ddd897ba0a4fb5:0x2e3f640d1784b2c6!8m2!3d47.9753682!4d36.4769897)).
Am sunat saptamana asta la ei si am incercat sa-i intreb cat ar costa o barca STK-330 daca as cumpara-o direct de la ei. Ei bine, n-a fost chip sa ma pot intelege cu cel care a raspuns la telefon! M-a salutat cu "Dobîr Denii", iar eu l-am intrebat daca "Speak English, please?" ... Raspunsul a fost pe masura: "Bad, very bad. Plizzz send imeil, plizzz send imeil ! " ;D
Avand in vedere ca STK-330 e asamblata prin lipire si nu prin termosudare, am renuntat si am atacat urmatoarea oferta.
ELLING Pilot PL340K e asamblata prin termosudura si arata mai bine.
In Romania, importatorul "oficial" se gaseste la barciaccesorii.ro, dar am fost curios sa vad cine e producatorul ucrainian. Si l-am gasit la ellingboat.com ! O companie din Mariupol (https://www.google.com/maps/search/Ukraine,+Mariupol,+Irkutsk,+147/@47.0970751,37.5431979,19.79z). Asadar, am comparat preturile. La noi = 2837 RON (http://barciaccesorii.ro/produs/barca-pneumatica-cu-kila-in-v-pilot-pl340k/) (608 EUR), dupa ce acum 2 saptamani era pe la 2500 lei. Explicatia patronului a fost ca producatorul a schimbat pretul... La ucrainieni, costa 14040 UAH (https://ellingboat.com/kilevaya-seria/pl340.html) (459 EUR), iar pretul nu era schimbat acum 2 saptamani. Aritmetica simpla indica o diferenta de 149 EUR.
Interesant e ca distanta dintre cele doua companii producatoare de barci ucrainiene este de doar 240Km 8)
Rog moderatorii sa nu considere reclama link-urile mai sus postate; le-am oferit public, in interesul oricarui om care ar putea sa-si achizitioneze mai ieftin in functie de criteriile pe care si le stabileste.
Nu am experienta in barci, sunt la inceput de drum. Dar un lucru l-am cam inteles... ca la mana a doua, e greu sa gasesti o barca buna. STK330 am mai vazut de vanzare, la pachet cu motorul (oare de ce ?!). ELLING, inca n-am vazut, desi patronul companiei spune ca a vandut o multime si prin Galati, si prin Tulcea, si prin Constanta... Eu as fi tare curios sa aud macar un user ca posteaza o parere despre o barca ELLING.
Nu de alta, dar n-as vrea sa iau teapa !
Ti-as ramane indatorat daca mi-ai spune ce gonflabila iti vei fi cumparat pana la urma. Eu tind spre ELLING, deocamdata. Alte variante nu-mi surad, pentru ca sunt prea scumpe - desi pentru cine isi poate permite, am inteles ca Zodiac ar fi o marca de mare incredere.
Bafta la achizitia gonflabilei, felicitari pentru velier (te invidiez colegial!) si vant din pupa !
Citat din: bobinuta din Iulie 01, 2018, 01:34:58 PM
Salut Bogdan !
Interesanta informatie. Poti sa-mi trimiti un PM cu link de pe OLX , ptr modelul mentionat ?
De ce te intreb... Urmaresc de ceva vreme sa cumpar o gonflabila de buna calitate, pe care sa o pot folosi pentru pescuit si plimbari in apropierea tarmului marii sau pe unele lacuri, rauri, etc. Din ce am sapat, am gasit marcile STORM si ELLING . Ambele produse in Ukraina, de companii diferite.
De exemplu, STORM STK-330 suporta motoare de max. 10CP, pe cand ELLING Pilot PL340K suporta max. 15CP .
Si mai interesante sunt preturile din tara vecina si prietena :)
STK-330 este produs de Aqua-Storm (https://aqua-storm.com/en/catalog/stk330/), o companie din Dniepropetrovsk, Ucraina (locatie aici (https://www.google.com/maps/place/Gagarina+St,+Velykomykhailivka,+Dnipropetrovsk+Oblast,+Ukraine,+53622/@47.9754069,36.4758911,292m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40ddd897ba0a4fb5:0x2e3f640d1784b2c6!8m2!3d47.9753682!4d36.4769897)).
Am sunat saptamana asta la ei si am incercat sa-i intreb cat ar costa o barca STK-330 daca as cumpara-o direct de la ei. Ei bine, n-a fost chip sa ma pot intelege cu cel care a raspuns la telefon! M-a salutat cu "Dobîr Denii", iar eu l-am intrebat daca "Speak English, please?" ... Raspunsul a fost pe masura: "Bad, very bad. Plizzz send imeil, plizzz send imeil ! " ;D
Avand in vedere ca STK-330 e asamblata prin lipire si nu prin termosudare, am renuntat si am atacat urmatoarea oferta.
ELLING Pilot PL340K e asamblata prin termosudura si arata mai bine.
In Romania, importatorul "oficial" se gaseste la barciaccesorii.ro, dar am fost curios sa vad cine e producatorul ucrainian. Si l-am gasit la ellingboat.com ! O companie din Mariupol (https://www.google.com/maps/search/Ukraine,+Mariupol,+Irkutsk,+147/@47.0970751,37.5431979,19.79z). Asadar, am comparat preturile. La noi = 2837 RON (http://barciaccesorii.ro/produs/barca-pneumatica-cu-kila-in-v-pilot-pl340k/) (608 EUR), dupa ce acum 2 saptamani era pe la 2500 lei. Explicatia patronului a fost ca producatorul a schimbat pretul... La ucrainieni, costa 14040 UAH (https://ellingboat.com/kilevaya-seria/pl340.html) (459 EUR), iar pretul nu era schimbat acum 2 saptamani. Aritmetica simpla indica o diferenta de 149 EUR.
Rog moderatorii sa nu considere reclama link-urile mai sus postate; le-am oferit public, in interesul oricarui om care ar putea sa-si achizitioneze mai ieftin in functie de criteriile pe care si le stabileste.
Nu am experienta in barci, sunt la inceput de drum. Dar un lucru l-am cam inteles... ca la mana a doua, e greu sa gasesti o barca buna. STK330 am mai vazut de vanzare, la pachet cu motorul (oare de ce ?!). ELLING, inca n-am vazut, desi patronul companiei spune ca a vandut o multime si prin Galati, si prin Tulcea, si prin Constanta... Eu as fi tare curios sa aud macar un user ca posteaza o parere despre o barca ELLING.
Nu de alta, dar n-as vrea sa iau teapa !
Ti-as ramane indatorat daca mi-ai spune ce gonflabila iti vei fi cumparat pana la urma. Eu tind spre ELLING, deocamdata. Alte variante nu-mi surad, pentru ca sunt prea scumpe - desi pentru cine isi poate permite, am inteles ca Zodiac ar fi o marca de mare incredere.
Bafta la achizitie si vant din pupa !
Anuntul l-am vazut acum vreo doua luni in urma pe OLX, cand am cumparat barca si imi faceam un inventar imaginar cu ce mi-ar mai trebui. Iti trimit nr de telefon al tipului pe pm. Nu stiu cat esti tu la inceput, ca vad ca ai o groaza de informatii despre gonflabile. Pentru mine e mai mult un moft, pentru ca o voi folosi la ceea ce a descris Florio, deci...
Citat din: Bogdan din Iulie 01, 2018, 11:51:05 AM
Deja devine obligatoriu panoul fotovoltaic. Habar nu am cum functioneaza daca nu are senzor de adancime pozitionat undeva la nivelul chilei.
Salut si felicitari de achizitie! Sa-ti aduca bucurii si sa te poarte pe unde visezi!
Panoul solar si baterii puternice sunt absolut necesare la ceea ce vrei tu sa faci. Daca tot faci up-grade-uri fii sigur ca toate becurile sunt pe led-uri.
Un frigider cu compresor consuma 80-100W - trebuie sa-l iei de clasa energetica cat mai buna si direct pe 12V, sa nu te apuci sa pui invertor. Mai ai consumatori diversi (pompa de santina, luminile de navigatie, tableta, telefon...). Sonarul cu GPS nu consuma cine stie ce.
Panoul alege-l cat de mare iti permite locul si functie de puterea lui alege frigiderul. Pentru frigider, fii atent la consumul pe 24 de ore nu la cel instantaneu. O alternativa ar fi frigiderul cu gaz, dar la voi, pe veliere, pozitia orizontala e greu de obtinut.... Tine cont ca panoul alimenteaza numai pe timpul zilei si puterea lui declarata e cea maxima. Poti sa socotesti ca obtii cca 60-70% din ea pe durata zilei, dar frigiderul consuma si noaptea. Deci iti trebuie baterii cat mai mari si bune. Ele se vor incarca la maxim in intervalele cand nu folosesti barca.
Multa bafta!
Salutare,
vant ...travers si numai locuri frumoase sa vizitezi cu barca.
cat despre un dinghy pneumatic , poti incerca si la kingfisher.ro.
cred ca-ti poate face si ceva custom ( cel mai bine, vorbesti cu nea Radu ), mai ales ca ai garantie si o reparatie profi oricand ...
Citat din: bluewave din Iulie 02, 2018, 01:18:05 PM
Salutare,
vant ...travers si numai locuri frumoase sa vizitezi cu barca.
cat despre un dinghy pneumatic , poti incerca si la kingfisher.ro.
cred ca-ti poate face si ceva custom ( cel mai bine, vorbesti cu nea Radu ), mai ales ca ai garantie si o reparatie profi oricand ...
Dane, a venit vremea sa-l vizitez si eu pe nea Radu.
Mutumesc pentru sfaturi si urari !
Astazi am armat barca si m-am apucat de verificat instalatia electrica . In plus am pornit si motorul care parca este de tractor desi are doar 2 cilindri si doar 13 CP. Nu avea racire si pana la urma am descoperit si valva de sorb. Deh, ce sa facem daca la achizitie s-a facut ce s-a facut numai sa nu iau legatura cu proprietarul barcii ca nu cumva sa aflu ce comision s-a incasat . Din aceasta cauza, nici faptul ca este deschisa vana pentru sorbul exterior la alimentarea cu apa de mare pentru chiuveta nu am stiut si am reusit sa umplu santina cu apa. Noroc ca am identificat rapid cauza si am actionat.
Maine montez statia VHF cu DSC si GPS. toaleta marina s-a defectat cumva pe drum , asa ca trebuie schimbata si aia. De data asta am sa fiu culmea comoditatii si am sa iau una electrica, desi nu ma prea incanta, dar familia...
Atasat poze!
Frumoasa barcuta, sa te poarte pe ape line!
PS Din pacate, prima imagine e stricata de doi ''urati'' care au bagat capul in poza! Pe unul dintre ei parca-l stiu de undeva... ;)
Pe unul din ei, majoritatea îl știm de undeva...👍
Citat din: ss din Iulie 03, 2018, 09:30:26 AM
Frumoasa barcuta, sa te poarte pe ape line!
PS Din pacate, prima imagine e stricata de doi ''urati'' care au bagat capul in poza! Pe unul dintre ei parca-l stiu de undeva... ;)
Multumesc! ;D
Citat din: cristi80 din Iulie 03, 2018, 09:54:00 AM
Pe unul din ei, majoritatea îl știm de undeva...👍
Poza era din ciclul + recunoasteti personajul! ;D
Incepe o noua saptamana ...de lucru la barca. Deocamdata am remediat o mare problema careia nu ii dadeam de cap. Lumina de catarg se incapatana sa se aprinda. Pana am descoperit ca aveam un scurt la contactul din punte, am schimbat becul si am verificat toata instalatia, ocazie cu care m- am apucat serios sa mut toti consumatorii pe un singur panou la interior ( erau la exterior exact asa cum a venit barca de la producator). Intre timp am cumparat si montat si statia VHF cu DSC si GPS , model Icom, antena fiind deja instalata pe catarg. Fostul proprietar a taiat nonsalant toate cablurile si si-a luat statia, insa antena n-a mai avut timp sa o rupa/taie etc. Eu sunt multumit ca mi-a dat barca cu motor in dotare.
Intrucat am amanat plecarea, saptamana asta cineva s-a oferit sa revitalizeze interiorul barcii care se prezinta destul de anost si intr-o perfecta armonie cu anii 1970. Totodata trebuie sa comand si sa montez panoul fotovoltaic a carui putere trebuie sa tina cont de consumatori, evident. Si eu nu am nicio idee despre ce lada frig am sa cumpar.
Am gasit ceva asa: http://www.cel.ro/lazi-frigorifice-auto/cutie-termoelectrica-tc-35-waeco-tropicool-dometic-33l-pNSEyMDYp-l/ (http://www.cel.ro/lazi-frigorifice-auto/cutie-termoelectrica-tc-35-waeco-tropicool-dometic-33l-pNSEyMDYp-l/) care ma coafeaza ca si buget, se potriveste in locul pe care l-am identificat ca fiind rezonabil si are un consum de energie (DC@5/32°C) 48 kWh/24h ( conform emag unde difera doar pretul). Asta ar insemna ca un panou de 100 W ar fi suficient sa tina lada, statia si autopilotul ? Alti consumatori sunt lumini de navigatie, buda care nu va fi folosita non stop (sper) si lumini de interior (trecem pe led ca tot muncim de ne sar ochii).
Daca aveti un sfat legat de o alta lada frig sau informatii de unde as putea lua una la un pret rezonabil , va sunt recunoscator.
Cu autopilotul am rezolvat . Cel al barcii nu se poate repara pentru ca da erori si trebuie si calibrat pe deasupra, dar am gasit la italianul caruia i-am vandut Mac-ul un autopilot Simrad TP10 care i-a ramas de la precedenta barca. Cost 100 euro.
Astept orice sfat legat de lada frig.
Bogdane, să-ți plutească și să te fericească!
Pentru ce ai luat-o tu, e barca perfectă, aproape fără compromis.
Sper să ne vedem curând pe ape și să stăm la povești marinărești.
Vânt bun și tot ce îți dorești!
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Citat din: Bogdan din Iulie 09, 2018, 03:43:02 AM
.... Si eu nu am nicio idee despre ce lada frig am sa cumpar.
Am gasit ceva asa: http://www.cel.ro/lazi-frigorifice-auto/cutie-termoelectrica-tc-35-waeco-tropicool-dometic-33l-pNSEyMDYp-l/ (http://www.cel.ro/lazi-frigorifice-auto/cutie-termoelectrica-tc-35-waeco-tropicool-dometic-33l-pNSEyMDYp-l/) care ma coafeaza ca si buget, se potriveste in locul pe care l-am identificat ca fiind rezonabil si are un consum de energie (DC@5/32°C) 48 kWh/24h ( conform emag unde difera doar pretul). Asta ar insemna ca un panou de 100 W ar fi suficient sa tina lada, statia si autopilotul ? Alti consumatori sunt lumini de navigatie, buda care nu va fi folosita non stop (sper) si lumini de interior (trecem pe led ca tot muncim de ne sar ochii).
Daca aveti un sfat legat de o alta lada frig sau informatii de unde as putea lua una la un pret rezonabil , va sunt recunoscator.
....
Astept orice sfat legat de lada frig.
Nu se poate sa fie 48 kWh/24 ore. Stiam eu ca frigiderele in sistem Peltier sint extrem de ineficiente, dar nici chiar asa. :)
Am cautat o sursa de informatii mai de incredere si am gasit asta la nemti: https://www.ebay.de/itm/WAECO-TROPICOOL-TC-35-TC35-THERMOELEKTRISCHE-KUHLBOX-12-24-230-VOLT/381008259336?hash=item58b5dca908:g:mFQAAOSwU91aV0jL (https://www.ebay.de/itm/WAECO-TROPICOOL-TC-35-TC35-THERMOELEKTRISCHE-KUHLBOX-12-24-230-VOLT/381008259336?hash=item58b5dca908:g:mFQAAOSwU91aV0jL)
De acolo rezulta ca puterea este de 46 W la 12 V ceea ce inseamna ca are un consum de aproximativ 3.8 Ah/h. Sa zicem 3 Ah/h daca presupunem ca noaptea consuma mai putin. Asta inseamna un consum de 72 Ah/24H
Panoul de 100 W se socoteste la 50 de W in medie, ceea ce inseamna ca baga in baterie cam 4.16 Ah/h In medie pe 16 ore de lumina (vara) inseamna 66.7 Ah. Deci panoul nu acopera consumul lazii frigorifice.
In schimb o lada frigorifica cu compresor ca aceasta: https://www.ebay.de/itm/Dometic-Waeco-CoolFreeze-CDF-36-Kompressor-Kuhlbox-Kuhltruhe-12V-24V-MODELL-2017/311601043112?hash=item488cde96a8:g:J6cAAOSwD6xZt87d (https://www.ebay.de/itm/Dometic-Waeco-CoolFreeze-CDF-36-Kompressor-Kuhlbox-Kuhltruhe-12V-24V-MODELL-2017/311601043112?hash=item488cde96a8:g:J6cAAOSwD6xZt87d) are un consum de 1.13 Ah/h la o diferenta de 27 grade interior / exterior. Ceea ce inseamna un consum de 28 Ah/zi. In acest caz, panoul de 100 W este arhisuficient. Singura problema este ca pretul lazii frigorifice cu compresor este aproape dublu. O gasesti si la noi aici: https://www.emag.ro/frigider-auto-cu-compresor-waeco-cdf-36-12-24v-31l-009105303458/pd/DRZ1XDBBM/?gclid=EAIaIQobChMIkK_TvrKR3AIVDxsYCh0ROgX-EAAYASAAEgKexPD_BwE&ref_cmp=ps&emagi_click_id=30962993e55584967caee83a6d1d2184 (https://www.emag.ro/frigider-auto-cu-compresor-waeco-cdf-36-12-24v-31l-009105303458/pd/DRZ1XDBBM/?gclid=EAIaIQobChMIkK_TvrKR3AIVDxsYCh0ROgX-EAAYASAAEgKexPD_BwE&ref_cmp=ps&emagi_click_id=30962993e55584967caee83a6d1d2184)
Stai linistit ca nici cele pe compresor nu consuma chiar asa putin.
Eu am una de 28l la rulota si cand merge compresorul in full trage aproape 4A.
Depinde foarte mult la ce temperatura o pui, ce vrei sa pastrezi in ea si mai ales cat de des o deschizi.
Nu stiu cat consuma autopilotul, dar iti spun ca o sa fie la limita o baterie de 100A si un panou de 100W, daca bagi non stop bere in ea.
Citat din: sebba din Iulie 09, 2018, 07:38:34 AM
Bogdane, să-ți plutească și să te fericească!
Pentru ce ai luat-o tu, e barca perfectă, aproape fără compromis.
Sper să ne vedem curând pe ape și să stăm la povești marinărești.
Vânt bun și tot ce îți dorești!
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Multumesc, Seba! Doar stii ce imi doream ca am discutat. Ce nu stiam e cat am de munca la ea sa o fac asa cum trebuie si cum imi place.
Compromis exista cumva. Are carma in fata elicei care mai e si pliabila, asa ca la acostarea/ manevra cu pupa o sa am batai de cap pana ma obisnuiesc. Dar daca asa a vrut Pier Brohal proiectantul, ne conformam. Probabil ca stia el ce face. Si ar mai fi de facut o ramforsare la baza catargului intrucat nu se prinde in chila si ar putea fi probleme la vanturi de 40 -50+ Noduri ( din cate am aflat de pe forumurile dedicate) desi nu e o regula.
Abia astept sa ne intalnim. Dau eu berea!
Citat din: pelicanul din Iulie 09, 2018, 09:40:18 AM
Nu se poate sa fie 48 kWh/24 ore. Stiam eu ca frigiderele in sistem Peltier sint extrem de ineficiente, dar nici chiar asa. :)
Am cautat o sursa de informatii mai de incredere si am gasit asta la nemti: https://www.ebay.de/itm/WAECO-TROPICOOL-TC-35-TC35-THERMOELEKTRISCHE-KUHLBOX-12-24-230-VOLT/381008259336?hash=item58b5dca908:g:mFQAAOSwU91aV0jL (https://www.ebay.de/itm/WAECO-TROPICOOL-TC-35-TC35-THERMOELEKTRISCHE-KUHLBOX-12-24-230-VOLT/381008259336?hash=item58b5dca908:g:mFQAAOSwU91aV0jL)
De acolo rezulta ca puterea este de 46 W la 12 V ceea ce inseamna ca are un consum de aproximativ 3.8 Ah/h. Sa zicem 3 Ah/h daca presupunem ca noaptea consuma mai putin. Asta inseamna un consum de 72 Ah/24H
Panoul de 100 W se socoteste la 50 de W in medie, ceea ce inseamna ca baga in baterie cam 4.16 Ah/h In medie pe 16 ore de lumina (vara) inseamna 66.7 Ah. Deci panoul nu acopera consumul lazii frigorifice.
In schimb o lada frigorifica cu compresor ca aceasta: https://www.ebay.de/itm/Dometic-Waeco-CoolFreeze-CDF-36-Kompressor-Kuhlbox-Kuhltruhe-12V-24V-MODELL-2017/311601043112?hash=item488cde96a8:g:J6cAAOSwD6xZt87d (https://www.ebay.de/itm/Dometic-Waeco-CoolFreeze-CDF-36-Kompressor-Kuhlbox-Kuhltruhe-12V-24V-MODELL-2017/311601043112?hash=item488cde96a8:g:J6cAAOSwD6xZt87d) are un consum de 1.13 Ah/h la o diferenta de 27 grade interior / exterior. Ceea ce inseamna un consum de 28 Ah/zi. In acest caz, panoul de 100 W este arhisuficient. Singura problema este ca pretul lazii frigorifice cu compresor este aproape dublu. O gasesti si la noi aici: https://www.emag.ro/frigider-auto-cu-compresor-waeco-cdf-36-12-24v-31l-009105303458/pd/DRZ1XDBBM/?gclid=EAIaIQobChMIkK_TvrKR3AIVDxsYCh0ROgX-EAAYASAAEgKexPD_BwE&ref_cmp=ps&emagi_click_id=30962993e55584967caee83a6d1d2184 (https://www.emag.ro/frigider-auto-cu-compresor-waeco-cdf-36-12-24v-31l-009105303458/pd/DRZ1XDBBM/?gclid=EAIaIQobChMIkK_TvrKR3AIVDxsYCh0ROgX-EAAYASAAEgKexPD_BwE&ref_cmp=ps&emagi_click_id=30962993e55584967caee83a6d1d2184)
S-a marcat ! Ma duc sa masor spatiul inca odata. Posibil sa incapa in wet lock. Ma bagi la cheltuieli Nicule, dar unde merge mia , merge si suta. Cel putin avem siguranta cu berea la rece .:)
Uita-te si de variante pentru dimensiunile panoului solar care ti-a iesit ca necesar din consumuri.
Ca si ala trebuie sa-ti incapa si sa nu-ti strice accesul la manevre...
Bafta!
Ai putea sa faci o analogie cu setup-ul Mac-ului.Panou solar + baterie + WAECO.Nu am avut niciodata probleme.
Dupa parerea mea nu se merita nimic altceva decat lazile cu compresor - Waeco,Engels.
Bafta
Citat din: Alex1958 din Iulie 09, 2018, 12:08:18 PM
Uita-te si de variante pentru dimensiunile panoului solar care ti-a iesit ca necesar din consumuri.
Ca si ala trebuie sa-ti incapa si sa nu-ti strice accesul la manevre...
Bafta!
Acum am loc pe punte :) .
Felicitari! Sa-ti aduca multe bucurii!
Ce frumoasa e ... si ce nume frumos are.
Citat din: draken din Iulie 10, 2018, 11:15:49 PM
Felicitari! Sa-ti aduca multe bucurii!
Ce frumoasa e ... si ce nume frumos are.
Multumesc frumos, Draken! Sper sa fie o barca care sa mi se potriveasca! Nu mi-a fost dat pana acum sa vad o barca mai simpla ( e drept ca nici mare specialist nu sunt). Are 3 vane, 2 furtunuri si 5 cabluri. Avand in vedere ca fac parte din categoria oamenilor care nu sunt extrem de indemanateci, sper sa ma descurc cu ea.
Salutare, felicitari pentru barca, e foarte frumoasa.
Eu am luat de la astia https://www.fomcoservice.ro/ (https://www.fomcoservice.ro/) un frigider de 34l care consum asa:
3 - 3.5 A cand lucreaza
0.5 A in standby
In functie de temperatura exterioara si cat rece ii ceri sa faca intra motorul mai mult sau mai putin. Eu am cronometrat in medie 4'30" lucru vs. 8'-12' standby cand erau 28 afara si ii cerusem -2. Intr-o zi am consumat 5A. Ma jur.
Eu am dus barca in Limenas si am inteles ca o sa ne cunoastem pe acolo. :D
Salut, sa-ti aduca bucurii. Referitor la panou si frigider, al meu (32l cu compresor) consuma in mers 4a.Pune un panou mai mare de 100w si baterie de minimum 150-200a.
Citat din: bogdanbuciu din Iulie 11, 2018, 11:08:34 AM
Salutare, felicitari pentru barca, e foarte frumoasa.
Eu am luat de la astia https://www.fomcoservice.ro/ (https://www.fomcoservice.ro/) un frigider de 34l care consum asa:
3 - 3.5 A cand lucreaza
0.5 A in standby
In functie de temperatura exterioara si cat rece ii ceri sa faca intra motorul mai mult sau mai putin. Eu am cronometrat in medie 4'30" lucru vs. 8'-12' standby cand erau 28 afara si ii cerusem -2. Intr-o zi am consumat 5A. Ma jur.
Eu am dus barca in Limenas si am inteles ca o sa ne cunoastem pe acolo. :D
Multumesc! Si pentru urare si pentru sfat!
In primul rand, imi doresc din suflet sa termin lucrarile la barca cat mai repede. Astazi am cazut in depresie cand am vazut ca dupa o zi de munca nu se cunoaste mare lucru la interior. E drept ca e si vina mea, ca m-am luat dupa un prieten si l-am lasat sa se "joace"cu interiorul.
Da sper sa ma opresc acolo si sa ne cunoastem:) !
Citat din: deltasub din Iulie 11, 2018, 04:22:53 PM
Salut, sa-ti aduca bucurii. Referitor la panou si frigider, al meu (32l cu compresor) consuma in mers 4a.Pune un panou mai mare de 100w si baterie de minimum 150-200a.
Multumesc pentru urare! Mai ales ca vine din partea unui navigator cu reputatie.
Am constatat ca majoritatea frigiderelor de pe barci au intre 30 si 35 litri. Este suficient? Inclin sa cred ca da! Eu ma gandeam la un minim 45 litri, dar banuiesc ca fac o risipa de spatiu si bani.
Panoul deja l-am comandat ( cel de 100 W ) dar nu cred sa fie o problema sa mai leg inca unul, nu?
Bogdan, unde te gandesti sa amplasezi panoul? Ma aflu in cam aceeasi situatie cu a ta (frigiderul de pe barca mea e praf si pana azi inca nu m-am invrednicit sa-l resuscitez sau inlocuiesc - nici nu prea i-am dus lipsa pana acum, dar nici n-ar strica sa functioneze). Eu am o eoliana undeva la pupa, care nu ma stanjeneste deloc. Chiar si asa mi se pare o punte mica si inghesuita (la 30'). Nu-mi vine sa mai pun pe ea nici macar un servetel, dar nici sa n-ai curent intr-o traversada nu e o treaba ...
Eu sunt de la mare, asa ca aproape ca nu este weekend sa nu ies cu velierul. Sunt la al 3 velier (20/22/24ft vreau spatiu dar vreau neaparat tractabil). La toate le-am facut diverse modificari si echipari. Dar cu cat am inaintat in timp am renuntat la echiparile ce nu le foloseam prea des. Ordinea prioritara pe velier eu o vad asa.
1. Wc marin. Chiar pentru iesiri de 2 ore poti obtine un discomfort enorm daca lipseste.
2. Aragazul. Suntem un grup restrans de velisti la pontonul "meu" si facem des midii si peste prins de noi. Gates in iesirile de 2 zile ce le fac in fiecare sezon tomis-edighiol sau tomis-sahalin.
3. Gps/sonar: trebuie sa stiu in permanenta adancimea apei si pozitia(pe ceata el tine loc de ochi)
4.Biminitop
5. Pilotul( cu toate ca anul asta nu l-am cuplat deloc.)
6. Geanta termica( nu mai folosesc frigider. Am preferat sa-l vand.) Cat stam la ponton cumparam berea rece de la alimentara, iar la un drum de 3zile , daca bag berile reci, un pui congelat si un bidon de apa congelata, in cea de a treia zi pun seara puiul de soare sa-l pot gati ca ramane congelat.
Am avut pe fost barca si webasto iar cand am vandut-o trebuia sa-l dau jos ca asa negociasem, dar l-am lasat ca nu i-am gasit utilizarea doar o singura data pentru a usca o drona ce am scapat-o in mare.
Barca de dinghi o tin acasa. In 7 ani de cand am cumparat-o am folosito doar toamna la pescuit, dar deloc la velier. Avand veliere numai cu pescaj mic sub 140 am putut trage destul de aproape de mal.
Panou fotovoltaic pe primele 2 am montat. Pe al treilea nu mai pun atata timp cat nu mai folosesc lada termica incarcarea motorului este de ajuns. Am charger montat pe barca si tin oricum conectat velierul la priza in port.
Avem tendinta sa umplem barca cu lucruri de care nu avem nevoie prea des.
Citat din: draken din Iulie 12, 2018, 02:49:11 AM
Bogdan, unde te gandesti sa amplasezi panoul? Ma aflu in cam aceeasi situatie cu a ta (frigiderul de pe barca mea e praf si pana azi inca nu m-am invrednicit sa-l resuscitez sau inlocuiesc - nici nu prea i-am dus lipsa pana acum, dar nici n-ar strica sa functioneze). Eu am o eoliana undeva la pupa, care nu ma stanjeneste deloc. Chiar si asa mi se pare o punte mica si inghesuita (la 30'). Nu-mi vine sa mai pun pe ea nici macar un servetel, dar nici sa n-ai curent intr-o traversada nu e o treaba ...
Cel mai bun loc este deasupra tambuchiului de acces in salon, intrucat culiseaza sub o masca. Am sa ii fac un sistem de prindere pe cele doua suporturi de mana curenta sau "tine-te bine". Am sa pun si poze pentru o mai buna exemplificare. Vineri il montez ca astazi a venit. Nu deranjeaza absolut deloc, avand in vedere ca am tras comenzile randei si ale spinnekerului in cokpit, iar pana la catarg mai am loc sa ii pun si un liferaft.
Citat din: George563 din Iulie 12, 2018, 10:46:44 AM
Eu sunt de la mare, asa ca aproape ca nu este weekend sa nu ies cu velierul. Sunt la al 3 velier (20/22/24ft vreau spatiu dar vreau neaparat tractabil). La toate le-am facut diverse modificari si echipari. Dar cu cat am inaintat in timp am renuntat la echiparile ce nu le foloseam prea des. Ordinea prioritara pe velier eu o vad asa.
1. Wc marin. Chiar pentru iesiri de 2 ore poti obtine un discomfort enorm daca lipseste.
2. Aragazul. Suntem un grup restrans de velisti la pontonul "meu" si facem des midii si peste prins de noi. Gates in iesirile de 2 zile ce le fac in fiecare sezon tomis-edighiol sau tomis-sahalin.
3. Gps/sonar: trebuie sa stiu in permanenta adancimea apei si pozitia(pe ceata el tine loc de ochi)
4.Biminitop
5. Pilotul( cu toate ca anul asta nu l-am cuplat deloc.)
6. Geanta termica( nu mai folosesc frigider. Am preferat sa-l vand.) Cat stam la ponton cumparam berea rece de la alimentara, iar la un drum de 3zile , daca bag berile reci, un pui congelat si un bidon de apa congelata, in cea de a treia zi pun seara puiul de soare sa-l pot gati ca ramane congelat.
Am avut pe fost barca si webasto iar cand am vandut-o trebuia sa-l dau jos ca asa negociasem, dar l-am lasat ca nu i-am gasit utilizarea doar o singura data pentru a usca o drona ce am scapat-o in mare.
Barca de dinghi o tin acasa. In 7 ani de cand am cumparat-o am folosito doar toamna la pescuit, dar deloc la velier. Avand veliere numai cu pescaj mic sub 140 am putut trage destul de aproape de mal.
Panou fotovoltaic pe primele 2 am montat. Pe al treilea nu mai pun atata timp cat nu mai folosesc lada termica incarcarea motorului este de ajuns. Am charger montat pe barca si tin oricum conectat velierul la priza in port.
Avem tendinta sa umplem barca cu lucruri de care nu avem nevoie prea des.
Cam asa e! Problema mea este bimini, pentru ca scota ghiului se prinde de sina pe bancheta pupa. Singura solutie gasita este o tenda care se poate folosi peste ghiu si prinsa de balustrada din ambele borduri. Doar in stationare. In mars e o problema.
Dar se poate muta spre intrarea in cabina daca vrei. Sau la cum vad barca ta, poti monta un travel pe cabina si ai tot cockpitul liber, in plus castigi un reglaj mai fin al randei.
Bogdan, daca vrei sa tii barca in Thassos, sau in oricare alta insula greceasca, e important sa fii independent energetic, ca nu prea gasesti prize la cheu. De asemenea, vara soarele e nemilos. Eu as pune doua panouri de 150W pe o structura oarecare, astfel incat sa tina si umbra in cockpit, as cumpara un frigider cu evaporare second-hand si m-as blinda cu acumulatori mari. Am vazut pe net Vega-uri cu structura la pupa, dupa ghiu, care sigur ca nu tin umbra decat in anumite situatii, dar oricum e bine.
M-am gandit si eu la varianta cu mutatul travelerului spre cabina, insa momentan am renuntat la ea. Altii au facut-o dar nu stiu cum e mai bine si cat de eficient este. Deocamdata o las asa si vad eu mai departe.
Frigider cu evaporare second hand, Calin? Habar nu am am de unde se poate lua. 2 panouri de 150W parca e totusi prea mult. Sa vad cum functioneaza si ce randament da asta si cel mult mai iau unul de 100 W.
Cat de mult poate sa dureze o calatorie pana sa ajungi la curent sa reincarci bateria?
Ca daca este vorba de o saptamana , poti lua o baterie de 150A pe gel ( cantareste in jur de 50 kg) si cu un panou de 100w sa iti faci treaba.
Cauta un panou de marca si testeaza-l, vezi cat scoate. De asemenea ai grija si la regulator caci si acolo poti pierde lejer 1 A.
Eu la aceasi configuratie de panouri cu un regulator chinezesc scoteam 9A, cum am pus un Steca am sarit de 10A. Si cablurile conteaza mult daca vrei sa faci economie.
Mai pun o intrebare de necunoscator in Veliere, motorul auxiliar nu poate sa va incarce bateria in caz de nevoie, caci din cate am citit pe aici mai toti aveti motoare pe velier.
Citat din: Bogdan din Iulie 12, 2018, 03:19:53 PM
Frigider cu evaporare second hand, Calin?
Ce fel de frigider e asta?
Daca te referi la frigider cu absorbtie (amoniac) asta trebuie sa stea cat mai orizontal, ceea ce este cam greu intr-un velier.
Frigiderului cu compresor poti sa-i cresti randamentul favorizand racirea dispersorului prin amplasare in curenti de aer astfel incat sa ai pe langa convectia naturala si una usor fortata.
O baterie mare te ajuta la ture scurte 3-4 zile chiar daca panoul solar nu face fata 100% frigiderului, caci ea se va incarca pana la blana in stationare cand nu folosesti frigiderul.
Bafta
Citat din: Bogdan din Iulie 12, 2018, 03:19:53 PM
M-am gandit si eu la varianta cu mutatul travelerului spre cabina, insa momentan am renuntat la ea. Altii au facut-o dar nu stiu cum e mai bine si cat de eficient este. Deocamdata o las asa si vad eu mai departe.
Studiaza putin sistemul asta de la Jeanneau: https://youtu.be/3tJV-RjPfYw?t=60
Este folosit cu succes la multe barci de regatta si iti ofera posibilitati frumoase de reglaj. Ai putea sa faci o improvizatie (doar pentru testare) legand pe cabina cele doua saule de manerele ,,tine-te bine" adunandu-le prin fata sprayhood-ului intr-un palan cat mai demultiplicat (asta ca sa-ti fie usor sa tragi de ghiu din pozitia aia). Daca ti se pare ok poti sa definitivezi cu un montaj profi direct pe cabina, inclusiv cu posibilitatea de a regla fiecare saula in parte (ar muta centrul de tragere al palanului).
Solutia mi se pare foarte curata si scapi de traweler/scota randei din zona destul de mica a cockpitului. Totodata poti monta bimini-ul in orice pozitie convenabila tie.
Da. Bun, e o idee. Stiu sistemul si marturisesc ca nu ma incanta. Nu imi amintesc unde am mai vazut sistemul asta si mi s-a parut ciudat. Important e randamentul. Problema e ca ghiul e foarte lung (l-ai vazut doar) raportat la lungimea barcii,3,42 metri la o barca de 8,25m. Vangul l-am montat la 1.13 de catarg. Da, mosul care a avut barca nu a folosit vangul( palancul ghiului cum ii spun eu de obicei) si de asta s-a smuls ghiul din radacina care se cupla l-a catarg.
Ma gandeam la un frigider de rulota de pe olx...
Citat din: Bogdan din Iulie 12, 2018, 10:17:05 PM
Da. Bun, e o idee. Stiu sistemul si marturisesc ca nu ma incanta. Nu imi amintesc unde am mai vazut sistemul asta si mi s-a parut ciudat. Important e randamentul.
Personal il gasesc extrem de usor de folosit. Faptul ca demultiplicatorul (sistemul de scripeti) este foarte scurt in pozitia stransa complet a scotei randei (Y-ul invers format ridica punctul de prindere al demultiplicatorului scotei randei), face ca ghiul sa vina aproape complet pe centrul barcii (ajuta la urcarea in vant) spre deosebire de un demultiplicator lung (cum sunt cele traditionale) la care trebuie sa deplasezi sania trawelerului ca sa aduci ghiul pe centru. Lucru pe care il poti face fara probleme. Doar ca pe tine te incurca cu bimini-ul - asa am inteles.
(https://www.flexisail.com/wp-content/uploads/2017/11/IMG_1121.jpeg)
Citat din: Bogdan din Iulie 12, 2018, 10:17:05 PM
Problema e ca ghiul e foarte lung (l-ai vazut doar) raportat la lungimea barcii,3,42 metri la o barca de 8,25m. Vangul l-am montat la 1.13 de catarg. Da, mosul care a avut barca nu a folosit vangul( palancul ghiului cum ii spun eu de obicei) si de asta s-a smuls ghiul din radacina care se cupla l-a catarg.
Uite inca un sistem care in plus distribuie fortele care actioneaza pe ghiu in mai multe puncte.
(https://www.yachtsnet.co.uk/archives/sun-odyssey-32/s610-deck.jpg)
In ceea ce priveste eficienta (randamentul), ce te costa sa faci un test, daca iti curata complet cockpitul si iti rezolva problema asezarii umbrarului cum/unde vrei tu?
Nu sunt sigur, dar primul sistem l-am vazut parca la Contesa 26. De incercat.
Problema e ca am reusit sa scot cocleala de pe traveler si sinele de culisare a tambuchiului de acces in salon si am avut o surpriza frumoasa. Alama arata si straluceste senzational iar cuprul completeaza excelent sistemul de prindere a echei. Pana si suruburile sunt din alama. Ei, asa da, arata cum mi-am dorit ! Clasic pur. Daca ar fi fost din lemn era perfecta. :)
Păi și nu ne dai și nouă niscaiva poze?
Hmmm... [emoji3][emoji41]
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Ma gandeam sa le atasez la sfarsitul lucrarilor, ceva de genul"then & now". Inclusiv la interior.
Acum arata ca un santier in lucru. Spre exemplificare:
Așa domnu, bravo!
Keep up the good work!
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Da, dar... e jumatatea lui iulie. Pana la sfarsitul lunii termin. Si mi-a ramas doar august si septembrie. Poate si octombrie ca am incalzire in barca. In conditiile in care am cumparat barca in 26 aprilie.
Unui coleg de pe forum (stiti voi cine) ar trebui sa-i adresez "multumirile" mele pentru aceasta intarziere. Ii promit ca ma revansez, cu proxima ocazie !
Salutare, Bogdan, doar daca ai timp , vreu si eu poza cu intinzatorul strailui pupa ( imi pare interesanta inovatia ). Multumesc,
Salut! Este strai distribuit pupa. Duminica seara sau cel mai sigur luni seara pot atasa poze.
Salut. Pe site-ul de mai jos gasesti imagini cu planuri de constructie si asamblare la Albin Vega 27. Sunt informatii publice, suedezii au avut grija sa digitizeze planurile lui Per Brohäll. Sper sa iti fie de folos aceasta resursa, exista oricum pe net o groaza de informatii cu privire la barca si la experienta celor care au navigat cu ea. Spor la treaba si la renovat!
https://digitaltmuseum.se/search/?q=albin+vega+27
Cu alte cuvinte, ai o barca buna de dus la muzeu.
Oricum cred ca e o barca ce mai are cate ceva de spus si acum. Depinde doar de tine.
Citat din: kir_gutzakis din Iulie 15, 2018, 01:58:19 PM
Salut. Pe site-ul de mai jos gasesti imagini cu planuri de constructie si asamblare la Albin Vega 27. Sunt informatii publice, suedezii au avut grija sa digitizeze planurile lui Per Brohäll. Sper sa iti fie de folos aceasta resursa, exista oricum pe net o groaza de informatii cu privire la barca si la experienta celor care au navigat cu ea. Spor la treaba si la renovat!
https://digitaltmuseum.se/search/?q=albin+vega+27
Multumesc! Sunt multe informatii pe internet despre acest model.
Citat din: draken din Iulie 15, 2018, 09:24:59 PM
Cu alte cuvinte, ai o barca buna de dus la muzeu.
Oricum cred ca e o barca ce mai are cate ceva de spus si acum. Depinde doar de tine.
O iau ca un compliment! Asa mi-au spus si copiii: Tati, barca asta e de la muzeu, nu-i asa?! Pai, noi nu mergem cu ea, eventual dormim la hotel!
Bineinteles ca se refereau la interior, care la momentul ala arata exact ca decupat din anii 70.
Fata de barcile noi, este extrem de solida avand o fibra groasa de 2,5 cm. De fapt asta m-a interesat: starea corpului, arborada ( am si sarturi noi de schimb in inventar) si velatura. La restul m-am inhamat eu sa schimb sau sa pun pe ea, asa cum imi doresc.
Gandeste-te la asta: nu orice ciuruc ajunge marfa de muzeu. Tre' ca are ceva "de spus".
Barcuta ta e demna de tot respectul. Stiu ca-s subiectiv - in secret, a fost una din optiunile mele. Maestrul Vali poate confirma cate ceva.
Sunt aproape de final. Mai am de instalat doar lada frig si de facut o revizie ( in regie proprie ) la motor. In rest, mici detalii la interior. Mai astept rolele de ghidaj pentru aducerea comenzilor in cokpit ( funga randei si spinekerului). Am instalat vinciul si opritorii.
Referitor la ladita m-am orientat catre asta: https://www.fomcoservice.ro/frigidere-auto/frigider-travel-box-45-litri-p2099/. (https://www.fomcoservice.ro/frigidere-auto/frigider-travel-box-45-litri-p2099/.) Ar fi bine sa sun la ei sa imi dea un consum orar ? Panoul e cel de 100 W iar acumulatorul pentru consumatori are 125 Ah. Becurile le-am trecut pe led. Ar mai fi statia si autopilotul ca si consumatori feroce.
Stația? Păi cat vrei să vorbești la stație? Non-stop? Nu ai și tu altă treabă? [emoji3][emoji3]
Nu uita să verifici și transmisia
Vânt bun!
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Am verificat si transmisia si ...receptia. La transmisie am facut probe cu Capitania Zonala Galati , ma rog Port Control iar la receptie stau bine ca am prins avizele catre navigatori emise de Statia de Coasta... Constanta. Am antena in varful catargului si probabil asta ajuta la o receptie buna de la 100 km.
Alta treaba nu am, da-mi fac! :D Spal, calc, apretez, etc. :D
Mă gândeam eu că nu am fost foarte precis în exprimare.
Era vorba de transmisia mecanica, de inversor adică, să o verifici și pe aia, nu doar motorul. [emoji41][emoji3][emoji569][emoji227][emoji482]
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Citat din: Bogdan din Iulie 19, 2018, 10:19:10 AM
Am verificat si transmisia si ...receptia. La transmisie am facut probe cu Capitania Zonala Galati , ma rog Port Control iar la receptie stau bine ca am prins avizele catre navigatori emise de Statia de Coasta... Constanta. Am antena in varful catargului si probabil asta ajuta la o receptie buna de la 100 km.
Alta treaba nu am, da-mi fac! :D Spal, calc, apretez, etc. :D
,
n-ai sa vezi 100km in UKW ! TINE CONT DE INALTIMEA ANTENEI TALE,A CORESPONDENTULUI SI CURBURA PAMINTULUI.dupa aia vorbim.........:)
care este coeficientul curbei pamantului??? :-[
la 1 km...sau cum se calculeaza?
Cea mai usor de tinut minte formula pentru a calcula distanta pina la orizont este:
D=3.6xH1/2 (D=distanta pina la orizont, in km, H=inaltimea ochiului, in metri)
sau
D=1.25xH1/2 (D=distanta pina la orizont, in mile marine, H=inaltimea ochiului, in picioare)
multumesc Pelican
Citat din: bbl81 din Iulie 19, 2018, 03:36:42 PM
care este coeficientul curbei pamantului??? :-[
la 1 km...sau cum se calculeaza?
aprox 50NM. Pana la Navodari in linie dreapta sunt vreo 80 km. Aveam si pe navele comerciale statii vechi care prindeau, deci nu e vreo mare scofala.
Citat din: sebba din Iulie 19, 2018, 02:21:19 PM
Mă gândeam eu că nu am fost foarte precis în exprimare.
Era vorba de transmisia mecanica, de inversor adică, să o verifici și pe aia, nu doar motorul. [emoji41][emoji3][emoji569][emoji227][emoji482]
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Obligatorie verificarea !
e clar ...nu prea ai timp , la cat ai de munca ...
Citat din: bluewave din Iulie 19, 2018, 09:07:38 PM
e clar ...nu prea ai timp , la cat ai de munca ...
Da, scuze! De fapt am facut pozele pentru tine dar nu le pot incarca fiind prea mari. Le-am facut noaptea.
O sa le fac maine dimineata si le atasez. Scuze inca odata !
Bogdan, hai ca incerc eu sa descarc pozele din whatsapp, le micsorez rezolutia si le pun aici, daca e ok pentru tine.
Da, e ok! Chiar te rog! Multumesc!
Citat din: home made din Iulie 19, 2018, 02:38:00 PM
,
n-ai sa vezi 100km in UKW ! TINE CONT DE INALTIMEA ANTENEI TALE,A CORESPONDENTULUI SI CURBURA PAMINTULUI.dupa aia vorbim.........:)
Aveti dreptate! Totusi, am trecut in canalul 25 si ...m-am plictisit. Sincer, aveam si treaba.
Poze:
Am si eu poze, buey! Mai frumoase ca ale voastre! ;)
Vali, Pelicanul, eu voiam sa le fac baietilor de pe forum o surpriza cand era gata complet interiorul. Cu poze asa cum a fost si cum am transformat interiorul. Intre timp am schimbat tapiseria toata si blaturile de la bucatarioara (tribord si babord).
multumesc, interesanta inventie cu 2 strai pupa si acel "sugrumator cu role" care le tensioneaza ...
Sincer si mie mi se pare practica. Dupa patru catarari pe catarg ( am descoperit un scurt la lumina de catarg chiar la capelatura) am constatat ca s-a mai slabit straiul pupa si putin sarturile. Cu intinzatorul ala s-a rezolvat rapid si elegant.
Sunt realmente impresionat de atitudinea fostilor colegi ( mai mici cu 4 ani sau mai mari cu tot atat) din Liceul de Marina Galati, pe care sincer in mare parte nu ii mai cunosteam, actualmente functionari la Politia de Frontiera Galati, Capitania Zonala Galati, ANR, care s-au aratat dornici sa ma ajute/ incurajeze la refit-ul lui JUNE. Acelasi lucru s-a intamplat cu fostii colegi din echipajele cu care am batut "garla ( Rihn - Main - Donau)" in lung si lat cand au aflat ca am o barca la Bazinul Nou. Au auzit ca Bogdan si-a adus velierul din Olanda la Galati si vrea sa plece dar are mult de lucru la el. Fiecare in masura posibilitatilor. Cu sfaturi, "relatii" tot ce se poate ca sa fiu multumit ! Respect! Chiar nu m-am asteptat la asa ceva! Le multumesc pe aceata cale si ma inclin!
Citat din: Bogdan din Iulie 23, 2018, 01:24:13 AM
Sunt realmente impresionat de atitudinea fostilor colegi ( mai mici cu 4 ani sau mai mari cu tot atat) din Liceul de Marina Galati, pe care sincer in mare parte nu ii mai cunosteam, actualmente functionari la Politia de Frontiera Galati, Capitania Zonala Galati, ANR, care s-au aratat dornici sa ma ajute/ incurajeze la refit-ul lui JUNE. Acelasi lucru s-a intamplat cu fostii colegi din echipajele cu care am batut "garla ( Rihn - Main - Donau)" in lung si lat cand au aflat ca am o barca la Bazinul Nou. Au auzit ca Bogdan si-a adus velierul din Olanda la Galati si vrea sa plece dar are mult de lucru la el. Fiecare in masura posibilitatilor. Cu sfaturi, "relatii" tot ce se poate ca sa fiu multumit ! Respect! Chiar nu m-am asteptat la asa ceva! Le multumesc pe aceata cale si ma inclin!
Acestea sunt prilejuri cu care ți se umple inima :)
La mai multe!
@ Florio: Multumesc maestre!
Cam asa arata acum:
Ce masă interesantă în salon!
Barca arată foarte bine, îi trebuie doar urarea de mare blândă și cart bun înainte! :)
Da, e ciudat sistemul de prindere cu picioarele alea strambe. Sincer, nu sunt foarte multumit de rezultat. Mai sunt detalii de pus la punct, dar le fac pe drum. Bine, e adevarat ca eu sunt greu de multumit!
Multumesc pentru urari, Florio!