Sondaj
Întrebare:
Ce ati alege intre Grizzly 580 HT , Quicksilver 470 , Compass 170 DC si de ce ?
Opţiune 1: Quicksilver 470
voturi: 1
Opţiune 2: Grizzly 580 HT
voturi: 4
Opţiune 3: Compass 170 DC
voturi: 1
Opţiune 4: GRIZZLY PRO HT 580 CR
voturi: 1
Opţiune 5: alta optiune
voturi: 6
Deoarece nu am gasit informatii despre aceasta barca pe forum , am deschis un topic nou .
Sper ca topicul 3 sa fie cu noroc ;D !
La prima vedere pare cea mai potrivita pentru mine :
- in opinia mea arata beton
- ergonomie interioara de exceptie
- foarte usoara pentru dimensiunea ei , nu stiu inca ce inseamna "aluminum-magnesium alloy " , probabil un aliaj aluminiu cu magneziu....suna beton la prima vedere
- pret atractiv fata de alte barci de aceasta dimensiune
http://www.grizzly-marine.ru/en/catalog/boats/kater-grizzly-580-ht-hard-top/ (http://www.grizzly-marine.ru/en/catalog/boats/kater-grizzly-580-ht-hard-top/)
Ce nu stiu :
- ce clasa este
- cat de sigura/solida este
- cat de mult e adaptata constructia la trasee Dunare , Delta , mare
- unde se gaseste in Romania
- cat de buna si solida poate fi
- impresii de la proprietari , asa in prezentari ...toate sunt minunate
Rog colegii sa vina cu opinii , atat pozitive cat si negative.
Multumesc anticipat !
Aluminium-magneziu alloy ar putea fi Aluminiu 5083 sau 6082 folosite in construcția destinată mediului marin
https://en.m.wikipedia.org/wiki/5083_aluminium_alloy
OK...deci ce va place si ce nu va place la barca ?
Ok am vazut ca citesc multi si nu raspunde nimeni ! Am adaugat un sondaj si as aprecia sa expuneti pe topic si motivele ! Puteti vota si fara explicatii daca asta doriti .
Din experienta mea, cand faci afaceri cu rusii e bine sa ai la indemana si un butoi cu vaselina, sa nu usture asa de tare 8).
Barca e proasta sau rusii sunt nasoi ? Cu grecii ...e mai bine ? Care e cea mai buna barca din sondaj sau care e alta asemanatoare mai buna ?
Merci !
Barca rusilor e incredibil de buna, dar modul lor de a face afaceri e similar cu camataria anilor '90 de la noi. Imagineaza-ti sa crape ceva in garantie, si du-te la rus sa te iei in bete cu el ;).
Am inteles de la un coleg ca in Romania se pot aduce de Marine Shop . Sunt mega nationalist , vreau sa lucrez cu romanii atat timp cat nu au adaosuri de sute la % , pretentii arogante si tot felul de conditionari . Care e cea mai buna barca din sondaj sau una si mai buna similara ?
Cea mai buna barca e cea ruseasca. Am studiat foarte mult ceea ce fac rusii pe parte de barci production, iar rezultatele sunt superlative.
Am foarte multi ani de cand studiez domeniul barcilor pe "filiera" rusa. Primele notiuni le-am asimilat la inceputul anilor '80, cand eram pionier navomodelist, din revista "Katera i Iahti". Majoritatea covarsitoare a informatiilor accesibile in Romania vizavi de hidrostatica, hidrodinamica si structuri navale, aplicabile la ambarcatiuni, au venit pe filiera rusa. Inclusiv multe teme de cercetare la care am lucrat au pornit de la studii publicate de rusi, de exemplu glisorul hibrid pe redan transversal si aripa portanta pupa.
Din cauza asta nu numai ca am incredere maxima in solutiile tehnologice ale rusilor, ci sunt sigur ca pe parte production bat la cur cam tot ce gasesti in Europa. Cred ca putem echivala nivelul tehnologic al rusilor la barci cu cel al australienilor si neo-zeelandezilor, care sunt cam cei mai tari in prezent.
Dar pentru ca totul ar fi prea frumos ca sa fie adevarat, necazul e altul.
In Europa exista un sistem foarte strict si foarte eficient de supraveghere si control al pietei barcilor, care asigura deplina siguranta a cumparatorului in obtinerea calitatii produsului, in relatiile post-vanzare, in stabilirea raspunderii in caz de "malpraxis" etc.
Acest sistem a fost prima oara aplicat la nivelul intregii UE prin Directiva 94 / 25 / EC, inlocuita acum 5 ani de Directiva 2013 / 53 / EC. Cuprinde tot ce inseamna standarde industriale aplicabile, normative tehnice de respectat, organe si institutii de supraveghere si control etc.
Necazul e ca tot acest sistem european nu are nici o putere asupra barcilor venite din afara UE. Daca e vorba de barci americane de exemplu, lumea merge pe increderea indusa de atatia ani de traditie si excelenta a acestora in industria de barci. Totusi, echivalarea barcii pentru piata europeana se face la fel, fiind obligatorie respectarea prevederilor Directivei.
In cazul rusilor, chiar si daca sunt respectate normativele tehnice din Directiva, nu exista nici un mod de coercitie ulterior momentului comercializarii, care sa ofere siguranta cumparatorului in obtinerea unui pachet la nivel european. Cu alte cuvinte, daca-ti crapa barca sub cur, nu ai pe cine sa iei de oua.
E un aspect de care s-au lovit deseori entuziasti de prin vestul Europei, incantati de pret si calitate, dar treziti la realitate de proastele relatii post-vanzare. Am citit cu ani in urma pe forumuri de afara despre asemenea experiente. Chiar daca sa zicem ca intre timp s-a mai schimbat in bine treaba, ramane realitatea unei entitati statale care-si intinde arbitrariul si despotismul in toate ramurile vietii, de la militar si politic la social si economic.
Asa ca, desi sunt pe jumatate rus, oricand va veni vreodata vorba de barci production rusesti, eu la pomul laudat am sa merg cu sacul spart ;).
Uite niste poze cu ce mi-au trimis cei de la Marine Shop. La ce barci te uiti tu acum trebuie sa schimbi si masina si curtea. Barci mari vreo tona doua sute greutate,motor mare consum pe masura.
Intreaba te rog detalii si despre 520HT daca vorbesti cu ei.
DC170 ajunge undeva la 20000 cu motor nou si peridoc,am oferta de pret pe undeva. O caut si o pun.
Uite si oferta de pret.
Compass factory forwarded us your inquiry regarding boat model 170 DC.
In response we can give you the following information:
1. The price of Compass 170 DC is 21,500 BGN = 11,082 EUR
http://www.hobby-varna.com/ (http://www.hobby-varna.com/) compass170_dc_en.html
The price includes 20% VAT and is EXWORKS - delivery to our working base in Varna - South Industrial zone - Port Odesos PBM
The price includes the following standard equipment:
http://www.hobby-varna.com/ (http://www.hobby-varna.com/) compass170_dc_eq_en.html
Standard equipment
• Navigation lights • Electrical installation
• Anchor light • Bilge pump
• Cockpit lights • Folding ladder
• Cabin lights • Fuel tank
• Inox front rails • Cup holders
• Adjustable driver's seat • Ice box
• Cushions and upholstery • Anchor roller
• Inox cleats and handles • Sun tent
2. If you buy only the boat from us, we can make you 500 EUR discount from the price, having in mind that you will have some additional transport expenses to come and take the boat from Varna.
3. If you want, we can equip the boat with an outboard engine Yamaha or Mercury. In this case, we can make you a 5% discount from the total price of boat + engine. The installation of the engine + the engine control cables (2 pcs) cost additional 200 EUR.
4. For this boat you need to get a trailer with total load capacity minimum 1100 kg with brake system.
5. The terms of delivery depend on the working capacity of Compass factory at the moment - how many orders they have already taken. We have sent them an inquiry regarding that, As soon as we have their answer, we will inform you.
6. The order starts after getting a 50% advance payment. All payments have to be made by bank transfer.
Best regards,
Preslava Dimitrova
Personal eu mi-aș lua Compass 170, bărcile le știu se mișcă foarte bine detaliile sunt fenomenale.
Dacă rusii erau mai accesibili și aș fi putut ca să o văd eventual ca să mă dau cu ea cred că aș fi înclinat înspre 520 HT, dar cam greu cu ei.
(https://farm2.staticflickr.com/1831/42403013120_7f5932e304_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1wv7)36998366_2241106255904659_1569444087193403392_n (https://flic.kr/p/27B1wv7) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1897/42403014220_c4ae5c5bf5_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1wQ5)36931658_2241099139238704_5550972430937227264_n (https://flic.kr/p/27B1wQ5) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1861/42403014460_2b276f474d_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1wUd)36924221_2241102399238378_7078342120850849792_n (https://flic.kr/p/27B1wUd) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1870/42403015310_c735d70f3d_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1x9S)36915071_2241104699238148_1563832617931898880_n (https://flic.kr/p/27B1x9S) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1840/42403016280_e14c8ebf54_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1xrA)36892178_2241099415905343_735572535952801792_n (https://flic.kr/p/27B1xrA) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1893/42403016630_849315b615_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1xxC)36885934_2241105945904690_9069000088918949888_n (https://flic.kr/p/27B1xxC) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1880/42403016970_982ebdab61_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1xDu)36865332_2241104945904790_3091674475075207168_n (https://flic.kr/p/27B1xDu) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1883/42403017320_ede7a1e766_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1xKw)36859009_2241100439238574_8611785611780554752_n (https://flic.kr/p/27B1xKw) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1871/42403017610_6a7457e08f_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1xQw)36853541_2241099749238643_1574961118714003456_n (https://flic.kr/p/27B1xQw) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1871/44162478992_ed17315ba6_o.jpg) (https://flic.kr/p/2ahufpA)36839153_2241104039238214_3557037243908489216_n (https://flic.kr/p/2ahufpA) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1875/42403019570_977c6a78c2_o.jpg) (https://flic.kr/p/27B1yqj)36821213_2241100825905202_4125158797515685888_n (https://flic.kr/p/27B1yqj) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
Citat din: Zodiac din August 23, 2018, 12:14:04 AM
Sunt mega nationalist , vreau sa lucrez cu romanii atat timp cat nu au adaosuri de sute la % , pretentii arogante si tot felul de conditionari .
Salut .
Cat de nationalist sa fi atunci cand un produs care il gasesti la 55,68 euro cu tot cu transport (din Germania) la noi un mare magazin mare (chesti dedicate ptr.barcutze ) il ofera la 1603 ron. Ce adaos e asta ....
Sa sti ca eu am trimis doua mailuri la baieti astia http://www.grizzly-marine.ru/en/contacts/ (http://www.grizzly-marine.ru/en/contacts/)care fac barcile astea acum trei luni dar nu am primit nici un raspuns. Poate nu pricep respectivi limba engleza....... dar sa nu inteleaga nici ce zice google translate ca am si tradus cu el in limba lor sa le vina usor .Una din intrebari a fost daca au un distribuitor la noi in tara.Poate ai mai mult noroc daca incerci sa ii contactezi .Te rog sa dai un semn daca reusesti .
Multumesc !
Salut,
Barca pare OK iar pretul e excelent (7650 Eu) dar exista problema ridicata de Vali: modul rusesc de a face business.
Sunt cateva semne de intrebare:
-Daca te uiti la gama lor, Grizzly 580 HT e cea mai ieftina iar diferentele fata de celelalte barci din gama sunt destul de mari. N-am stat sa studiez de ce oare! Dar e un semn de intrebare.
-Dotarea standard e superminimala- se leaga de punctul de mai sus.
-Aliajul de aluminiul sudat este o solutie buna pentru Delta si Dunare atat timp cat n-o bagi in pietre. Daca reusesti s-o gauresti reparatia este destul de migaloasa si nu ti-o face nimeni in balta.
-Hard Top-ul este o solutie buna pe ape deschise. Daca este insa vorba de strecurat pe canale prin delta, devine migalos.
Pe scurt pare o barca buna de stationar pentru 2 persoane complet autonoma pentru cateva zile, iar pretul e decent.
Iar tu, Zodiac-ule, esti prea mult pe teorie. Ia-ti o barca, da-te cu ea si apoi ne impartasesti experiente traite nu citite.
Bafta!
https://bootsoutlet.de/boote/cabin/4/aqua-royal-550-cruiser
Pentru mine reprezinta urmatorul pas la achizitia de barci . Cred ca este o alternativa buna la barca ruseasca . Se poate dota si cu WC marin . Cautati aqua royal 550 cabin blueline edition
https://youtu.be/ZJpBFnJ1SSU
Motorizare maxima 90 Hp
Citat din: black din August 23, 2018, 08:53:13 AM
https://bootsoutlet.de/boote/cabin/4/aqua-royal-550-cruiser
Pentru mine reprezinta urmatorul pas la achizitia de barci . Cred ca este o alternativa buna la barca ruseasca . Se poate dota si cu WC marin . Cautati aqua royal 550 cabin blueline edition
Salut,
In mintea mea o cabinata o vrei pentru pescuit stationar autonom pentru 2 maxim 3 persoane- a treia fiind un copil cuminte!
(Daca vrei plimbare cu familia iti iei o barca deschisa sa aiba toata lumea panorama. Eventual, ca sa nu pui cortul si sa petreci noaptea la bord faci o inchidere si punte de dormit.)
Plecand de la aceasta premiza si la Grizzly dar mai ales la Aqua Royal trebuie umblat serios. Prea multe scaune (si la Grizzly si la Aqua Royal) si bancheta din spate (la Aqua Royal) te incurca la maxim. La Aqua Royal nici nu ai pe ce sa-ti montezi lansete. Plus ca pretul este destul de mare....
Sincer eu nu inteleg necesitatea unei cabine intr-o barca de 5 - 5.5 m. Nu este nici cal nici magar. Pasagerii stau in mars catre spate si majoritatea care nu au motoare mari merg cu ele lasate de pupa.
De la 6 - 6.5m ai deja loc si pentru pescuit si pentru dormit.
mi se pare mult mai utila un open, cu parbriz la mijlocul barcii pe toata latimea ei , ca sa ne adapostim de curent in perioada oct- aprilie, iar daca vreau sa dorm pe ea sa am un schelet pe care sa trag un cort.
Asa ca am votat alta optiune.
Citat din: scm_ro din August 23, 2018, 11:02:43 AM
Sincer eu nu inteleg necesitatea unei cabine intr-o barca de 5 - 5.5 m. Nu este nici cal nici magar. Pasagerii stau in mars catre spate si majoritatea care nu au motoare mari merg cu ele lasate de pupa.
De la 6 - 6.5m ai deja loc si pentru pescuit si pentru dormit.
mi se pare mult mai utila un open, cu parbriz la mijlocul barcii pe toata latimea ei , ca sa ne adapostim de curent in perioada oct- aprilie, iar daca vreau sa dorm pe ea sa am un schelet pe care sa trag un cort.
Asa ca am votat alta optiune.
Nu este așa,am avut plăcerea ca să mă dau cu diferite bărci și pentru mine nu concep ca să ies pe apă fără strutocamila.
Bărcile care au coviltire nu mă atrag și crede-mă că au multe neajunsuri.
O barcă mai mare de 550 nu o pot avea pentru că din cauza dimensiunilor nu pot intra pe canalele și în locurile cu care mă strecor cu asta,motorul de 90 c.p cred că este maxim.
Nu sunt adeptul mai multor bărci dar mai am o barcă de aluminiu care o sa stea la Sfântu ca să mă pot strecura cu ea pe canalele unde nu mă mai lasă inima ca să bag jeanneau.
Se poate, eu vad lucrurile din afara si vad cat ne inghesuim noi in asta de 5m. De cele mai multe ori la rapitor eu pescuiesc de pe bot.
La anul musai trebuie un open fiindca va intra si al doilea copil in echipaj si o sa fim 4 pe barca.
Citat din: scm_ro din August 23, 2018, 12:11:05 PM
Se poate, eu vad lucrurile din afara si vad cat ne inghesuim noi in asta de 5m. De cele mai multe ori la rapitor eu pescuiesc de pe bot.
La anul musai trebuie un open fiindca va intra si al doilea copil in echipaj si o sa fim 4 pe barca.
Ști cum este fiecare își alege ansamblul care i se potrivește,eu de mult nu mai merg cu mai mult de un pasager la pescuit.
La rapitor am pescuit și amândoi din pupa am încercat și prova dar de regulă nu au fost probleme de spațiu.
Am pescuit foarte mult iarna și m-am săturat de ploaie vânt,brumă,haine răncede,nu ai unde să te ascunzi de ploaie,să bei o cafea....
Am ales barca cu un minim spațiu acoperit pentru că în timp am descoperit că asta îmi trebuie,pot să ies pe orice vreme și asta și fac. Spațiul acoperit mi l-am împărțit în așa fel încât am de toate și pot sta câteva zile fără probleme.
Am cel puțin doua schimburi de haine,spațiu de încărcare pentru stații vhf, telefoane,laptop și le pot lăsa la vedere fără sa fie acoperite. Îmi place că vara când pescuiesc pot ca să mă ascund în cabină când mă omoară soarele ( nu îmi place biminitop,îmi place modelul de la compass pentru că se ascunde). Îmi place că am suport de lansete pe unul din pereții cabinei și pot sta în siguranță când este barca la cheu și nu trebuie tot timpul ca să le car după mine.
Îmi place că copiii au unde să se joace și să doarmă când facem drumuri lungi și se plictisesc fără să aibă pălării și alte protecții împotriva vântului și soarelui.
Daca ai unde sa o tii la apa in sezon peste 5 m este buna numai in cazul de nu vrei si pe ceva ape mici inguste,open cu destinatie speciala si cu multa vointa si darzenie,o rapida de max 4,5 cu un biminii intretinut din experienta personala, in tara noastra este cel mai potravit!,o transporti de cate ori iesi, dormi, stai de soare de ploaie de frig,toate stilurile de pescuit,intri in mai toate apele,motorizare medie mica,de 5 ani ..ajung, trag la mal, las din bagaje,plec in zona la pescuit, ma intorc stau pe mal, ridic biminile fac patul si dorm fara grija ...de baca de motor,pleci cand vrei pentru cat vrei cu cazarea la purtator! ;) numai sa ai de ce te lega ! ;D
In primul rand multumesc pentru raspunsuri . Eram putin suparat...zic nu vrea nimeni sa raspunda...cand ma uit la ceas 6 dimineata ;D .
Am sa incerc sa raspund tuturor si ca sa nu repet de fiecare data "e parerea mea pliata pe necesitatile mele care nu seamana cu ale altora ;D" o spun o singura data la inceput .
@ Vali , ai mare dreptate , noi toti am invatat sa avem pretentii de garantie si anumite servicii postvanzare datorita normelor stricte ale UE . Acum nu stiu daca un aluminiu marin de 4 mm sau chiar 5 se sparge atat de usor...mie mi se pare TANC , peste tot ce am vazut la clasa asta de 4-5-6 metri . Problema mare este ca nici importatorii nu cred sa aiba parghii serioase prin care sa ceara respectarea unor garantii si nici nu pot suporta reparatii din banii lor , lege nu au , sa te duci peste ei ;D...total nerecomandat ;D !
@Intersect , barcile inserate de mine au maximum 5,80 m si 620 kg ...respectiv vreo 850 kg deci nu e nevoie de schimbat nici masina ...nici curtea , maxim 1 tona cu tot cu peridoc...deci singura diferenta e ca trebuie peridoc cu frana , am zis ca pot aloca maxim 6 m de la inceput . Ce postezi tu e Grizzly Unimog , un "tanc" care nu se regaseste in oferta de serie , e un produs probabil disponibil la comanda . Compass e superba dar mie nu imi trebuie bancheta spate , imi trebuie loc sa-mi ridic "copiii" din apa de manerul de la vesta ;D (sau sa gasesc o solutie de genul unei scari dintr-o scandura), in plus e peste bugetul meu . Asta imi placea la maxim la 580 HT !
@Cristiantutuianu exact asta am afirmat si eu , sunt nationalist dar nu vaca de muls pentru nesimtiti . Pot da un milion de exemple ... :
- incepand de la taranul care imi vindea laptele neplatind nici o taxa cu pret mai mare pe litru fata de LaDorna(cred cel mai scump de pe piata)...ca deh e de calitate , de la care il cumparam din fata portii lui si care imi spune la un moment dat ca vrea sa mareasca pretul ...ca s-a scumpit benzina...nu pot spune reactia mea
- "patronii" dintr-un hangar de engross de materiale de constructii care au adaosuri de peste 300% si asteapta un fraier pe care sa-l rupa , preferand sa stea la taclale ...la cafea intre ei desi Dedeman e peste strada cu preturi de 3 ori mai mici , ii si deranjezi daca ceri detalii suplimentare inafara de raspunsul clasic "asta-i pretul...e deluxe din Italia"
- unul care vindea un produs cu vreo 7000 de euro si cand i-am aratat oferta de 2700 din Germania...mi-a raspuns arogant ca "lui cine ii plateste ratele la masina , secretara , soferul si chiria la birou" repet nu pot spune reactia mea . Baietii din Rusia nu au raspuns la mail dar informatii noi am , le scriu la sfarsitul postarii .
@Alex1958 , nu mai repet ce i-am scris lui Vali ...de acord cu modul lor stalinist de business .
580 HT e mai ieftina datorita tablei de 4 mm vs 5 mm , dotarilor mai sarace in interior...materiale , perne mai putine si mai mici , lipsa unui perete de rezistenta suplimentar in prova , geamuri mai mici/putine , etc. .
Orice barca din aceasta zona de cabinata , nu e recomandabila pentru canale inguste si cu adancime mica , deci trebuie renuntat ori la canale ori la tipul acesta de barca , eu renunt la canale altii la cabinata .
Sunt prea sarac sa fac acum experimente pe bani multi , e buna si teoria pana la un anumit punct . Am mai spus in alte posturi m-am plimbat cu multe barci/yacht/vapoare ...dar nu am condus eu ;D !
@Black , barca arata super , pretul e decent dar din nou canapeaua din spate care poate fi considerata un vis pentru altii , pe mine ma incurca daca va trebui sa recuperez din apa un caine care uscat e pe la 60 de kg ...ud devine mai greu decat o barca ;D. WC profesional am de vreo 2 ani si dus portabil .
@Alex1958 , din nou repet , barca perfecta nu exista , trebuie sa renunti la ceva pentru altceva , exista clar o alegere intre panorama si adapost...sunt total opuse , tu alegi panorama eu aleg adapostul , am multe argumente dar nu doresc sa conving pe nimeni de nimic . Se pare ca bancheta din spate ne deranjeaza pe amandoi ;D !
@scm_ro , fiecare doreste si apreciaza altceva . Una este cand in barca sunt niste zdrahoni de barbati...care dupa un Jack...nu au probleme nici daca ninge sau ploua cu tarnacoape , alta e cand mergi cu sotia si cu 2 caini mega sensibili la temperaturi ridicate si insolatie . De exemplu la pescuit imi voi schimba terasa-cort...desi promite un milion la suta protectie factor UV m-am bronzat la greu si mi-am revenit de la insolatie dupa vreo 3 zile , vreau una din material mai gros . Si nu sunt nici mititel...nici sensibilos !
@Intersect +1
Si acum "BREAKING NEWS" ;D !
Am sunat la Marine Shop , am discutat cu un tip amabil...deschis...fara fonfleurile altora cu..."sa vedem...sa analizam...veniti aici si discutam" !
Pot aduce barcile dar :
- exista taxe UE care scumpesc barca cu pana la 40%...wow
- normal ca si importatorul vrea ceva deci...alti bani in plus
- rusii nu vor sa vanda barci "chele" ci cat mai accesorizate
- deci sub 20.000 de euro ...NICI O SANSA
Concluzie :
- garantia discutabila
- pretul imens intra deja in concurenta cu barci tari
- nu doresc sa cumpar ceva care contine 40 -50% taxe , vreau barca de toti banii
Se pare ca nici cu topicul asta nu mi-am gasit "iubirea" ;D !
Spor !
Stai puțin,nu este așa cu 50% este o tâmpenie. Îți scriu în câteva minute trebuie să fac ceva acum.
Daca aduci barca din afara UE in container o aduci pana in orice port din Germania acolo platesti 18% taxe.
Stiu asta pentru ca am vrut ca sa aduc o barca din state,pana la 40% nus ce poate fii.
Stiu ca barca este Unimog dar erau singurele poze pe care mi le-a trimis.
In legatura cu banca din pupa la Compass,si mie mi se pare inutila si grecii pot sa o scoata daca vrei :) .
Mi-am adus aminte de un neajuns la Quicksilver 470,banca de pe babord este foarte inconfortabila la drum lung,pe nevasta-mea o rupea spatele
mult mai bine acum cu doua scaune.
Daca vrei iti dau mailul grecului de la fabrica,zii o vorba.
Atunci inseamna ca nu ne mai luam barci rusesti nu? Stiu cativa baieti care stau in Sankt Petersburg.
Eu am scris...doar ce mi s-a...spus ;D ! Cu barcile rusesti...ia tu primul...si vedem daca merita ;D !
Nu am ce sa intreb la grec daca nu am banii nici macar in 6 luni de acum . Mai sunt si alte investitii pe "teava" . La greci , cred ca si intrebarile costa ;D !
Citat din: Zodiac din August 23, 2018, 06:53:46 PM
Eu am scris...doar ce mi s-a...spus ;D ! Cu barcile rusesti...ia tu primul...si vedem daca merita ;D !
Nu am ce sa intreb la grec daca nu am banii nici macar in 6 luni de acum . Mai sunt si alte investitii pe "teava" . La greci , cred ca si intrebarile costa ;D !
As lua,dar asa pe nevazute parca este cam riscant. Daca aveau modelul care imi place la Bucuresti cred ca o luam .
Zodiacule,
Posed si operez din 2013 un Shetland 570, deci cam stiu ce vorbesc. Am avut pana acum vre-un an jumate si o barca deschisa, iar prima mea barca a fost o lotca Bratesul.
Daca vrei sa-ti plimbi familia/prietenii prin delta, cea mai buna solutie e o barca deschisa de 5 m, cat mai usoara (motor mic, consum redus!). Te plictisesti, te doare spatele: tragi la mal, faci un gratar -fara sa dai foc la miriste!- o baie, un pescuit de placere si pleci mai departe. Aceiasi barca e buna pentru pescuit la spining in 2 maxim 3 persoane. Am fost si in decembrie la stiuca cu asa o configuratie, fara copii desigur! Daca planuiesti sa campezi pe barca atunci o alegi ceva mai lata si mai stabila -in dauna manevrabilitatii si masei reduse.
Cabinata se preteaza in primul rand la pescuit stationar din barca. Nu vad alt rost pentru ea! La dimensiunile personale (192 cm si >110kg) barca mea este la limita inferioara de spatiu, deci 580-600 cm sunt dimensiununi OK. Asa ceva are 6-700 kg fara motor si iti trebuie minim 120-150 CP ceea ce te duce la vreo 900-1000kg cu totul. Sa mergi cu asa ceva la spining nu renteaza ca si consum de combustibil si in plus esti limitat la acces. Poti intra doar pe lacurile mari cu canale de acces largi -ceea ce este destul de frustrant (cu 120-150 de lei/zi inchiriezi o barca deschisa si-ti sarezi buricul pe unde vrei tu!). Daca astazi imi plimb prietenii prin delta, o fac cu barci imprumutate sau inchiriate deschise. Cu cabinata, cel mult ii transport pana punctul final al calatoriei dar unul sau chiar doi din pasageri trebuie sa stea in cabina unde e cald sau curent si nu vad mai nimic.
Cand tatonam si eu sa-mi iau cabinata am vazut niste barci si am discutat cu posesorii lor. Ideal este sa ai spatele barcii cat mai liber, fara bancheta astfel incat sa poti lansa / trage de peste fara sa te sui cu picioarele pe bancheta. Desigur ca, pescarul de stationar are nevoie de spatii de depozitare nade, momeli, accesorii si trebuie sa faca compromisuri -aici sunt de acord cu tine.
Mie imi place aceasta barca (Grizzly 580 HT). Aluminiul mai are un avantaj fata de fibra -nu se deterioreaza in timp si/sau datorita conditiilor de pastrare - vezi aventurile colegilor cu barcile SH! Daca as fi interesat sa-mi iau o cabinata astazi, as lua-o in considerare. Dar mi-as cauta si un prieten rezident in Rusia care s-o cumpere dupa ce o verifica temeinic si s-o expedieze la noi pentru mine. Si mie mi se par mult exagerate taxele de 40-50%. As cumpara un peridoc SH din Olanda sau Germania, l-as trimite la locul livrarii dar nu m-as arata pe acolo ca daca te miros ca esti strainache te vad ca pe un portofel doldora cu euroi, ce trebuie golit de dansii...Nici la transport nu m-as baga, as prelua-o la granita!
Asta daca vrei intr-adevar barca si nu discutam discutii....!
Bafta!
@Alex1958 in primul rand multumesc pentru raspuns . Am sa incerc sa iti raspund cat pot eu mai bine ! Apreciez stilul tau direct orientat spre argumente practice in dauna vorbitului/scrisului mult si fara finalitate .
Despre discutat discutii :
- vreau o barca de mic copil
- am mai fost in aceeasi situatie acum 10 ani cand a trebuit sa aleg intre un Merry Fisher de peste 7 metri si construit o casa , am ales casa , acum am casa
- stau pe forumuri de barci de cateva luni si citesc de multe ori pana la 6 dimineata...nu degeaba , vreau barca , nu sunt nevorbit am cu cine vorbi una...alta
Adevarul ca un mic yacht-ulet ia ochii oricui si reprezinta un vis maxim cred pentru oricine iar acest Quicksilver...iti poate dauna intelectului la cat de beton arata...cel putin pentru mine .
In prima faza am vrut doar o barcuta , am pornit de la o gonflabila(am topic cu Zodiac) ! Vroiam spatiu , siguranta , glisare , fara peridoc si un motor de 5 cp sa nu ingros buzunarele statului hraparet . Am inteles ca nu am nici siguranta , nici spatiu , nici glisare ! Atunci am zis ca un motor de 20 cp mi-ar trebui desi necesita carnet . Nici cu asta nu faceam mare lucru .
Atunci a aparut necesitatea peridocului cu toate costurile suplimentare . Am zis ca daca tot sunt obligat sa cumpar/depozitez/inregistrez "caruta" macar sa iau ceva mare , in limita a 5 m . Mai pot spune multe dar le-as repeta !
Nu am prieteni in Rusia si am renuntat la barca lor !
Acum in familie se discuta la greu privitor la care va fi destinatia barcii , de cate ori vom iesi pe an si despre utilitatea cabinei..."care mi-a fost impusa" ;D ;D ;D si e greu de negociat ;D !
Nu vreau sa imi plimb prietenii...sa isi cumpere si ei barca ;D !
Ma gandesc tot mai des si la o barca de genul Linder 445 Sportsman si chiar si la un Linder Arkip 460 dar nu stiu de unde diferenta de pret de vreo 7000 de euro pentru 20 de cm .
Imi cer scuze anticipat tuturor colegilor pentru stresul creat...incerc si eu sa gasesc solutia corecta din prima !
Spor !
Pentru noi nu e nici un stres. Stresul va fi pentru tine, daca faci o alegere gresita.
IMHO pentru nevoile tale cea mai buna alegere e o barca deschisa in jur de 5 metri, motorizare mica - in jur de 20 CP, fiind cea mai versatila barca pentru nevoile unei familii. O lasi si o scoti din apa foarte usor, cu o masina normala, indiferent de cotele apelor. Ai si acces aproape oriunde, si calitati nautice, si exploatare economica. Intr-un cuvant, maximum de satisfactii la minimul de investitie.
Pana nu dai odata un tanc cabinat la apa, si apoi sa-l si scoti, nu stii ce te asteapta. Incearca si mergi cu cineva care are asa ceva, sa vezi ce bataie de cap inseamna o asemenea barca, si la manevre, si la acostare, si dpdv inertial etc. Pe cand o barca usoara de 5 metri o manevrezi oricand si la vasle, o tragi imediat pe mal si o dai foarte usor inapoi la apa, poti sta si in ancora, pui o copertina cu site laterale si ai si adapost etc etc.
Acum 27 de ani mi-am luat prima barca, o epava de velier de 6,8 pe 2,5 metri, la care am muncit prea mult si m-am dat prea putin. In timp am invatat care e cel mai bun raport dintre investitie si satisfactie, si rezultatul e cel pe care l-am descris mai sus. Din cauza asta acum aproape 8 ani mi-am facut o barca de 5,10 pe 1,70, dupa care m-am trezit ca o gramada de lume vrea sa le fac aceeasi barca. Si cand spun asta, ultimul lucru care ma intereseza e sa-mi fac reclama, fiindca abia reusesc sa fac fata la cata lume vrea barca.
Pana nu te dai si nu vezi exact cum e cu fiecare dintre barci, degeaba citesti pe forumuri. La fel ca si femeia, o barca trebuie bine probata inainte de a te combina cu ea :P.
Multumesc Vali pentru raspuns ! Din cauza lipsei de experienta treburile merg mai greu , dar se pare ca de data asta am luat-o inainte cu "intelesul treburilor ", dovada fiind ultimul post cu "Linder" desi acum vreo 2 zile nici nu vroiam sa aud de asa ceva .
Nu prea am cum sa probez barci , doar sa ma duc la Braila pe faleza in dreapta primariei ;D si sa rog pe unul altul ;D ! Cu femeile e usor , singura problema e ca sunt casatorit ;D .
Norocul meu e ca am capacitatea de a imi imagina lucruri in domeniul folosirii unei barci , datorita multor amintiri din plimbarile cu diferite barci in diferite locuri .
Am inteles ca :
- niciodata nu pot opri "vaporul" in mal decat in anumite conditii de adancime si doar cu prova
- daca de exemplu la mare il baga valurile pe nisip...acolo ramane
- nu il pot trage partial pe uscat ca ramane acolo
- vaslele nu cred ca se pot folosi ci cred ca e necesar un al doilea motoras de rezerva
- daca nu exista ponton pasagerii trebuie sa se urce inot
- multe altele
PS - Oferta de Quicksilver 470 nu mai e valabila e un 455 deci mai mica si mult mai scumpa , peste bugetul propus !
Voi deschide un nou topic , cu permisiunea ta !
Zodiac, daca e vorba de Braila - Galati se poate rezolva proba pe apa cu doua-trei tipuri de barci si nu cred ca o sa va para rau. Amanunte pe PM.
Citat din: Zodiac din August 24, 2018, 08:36:31 PM
Am inteles ca :
- niciodata nu pot opri "vaporul" in mal decat in anumite conditii de adancime si doar cu prova sau cu babordul, sau cu tribordul... cu pupa nu prea!
- daca de exemplu la mare il baga valurile pe nisip...acolo ramanedoar daca e chiar vapor
- nu il pot trage partial pe uscat ca ramane acolo
- vaslele nu cred ca se pot folosi ci cred ca e necesar un al doilea motoras de rezerva motoarele auxiliare se folosesc pe barcile utilizate pe mare pentru siguranta, mai rar pentru pescuit la trena sau manevre in apa mica
- daca nu exista ponton pasagerii trebuie sa se urce inot la fel, depinde de vapor, daca pescajul e mic, nu e obligatoriu inotul
- multe altele
Citat din: GionyGl din August 25, 2018, 08:23:41 AM
Zodiac, daca e vorba de Braila - Galati se poate rezolva proba pe apa cu doua-trei tipuri de barci si nu cred ca o sa va para rau. Amanunte pe PM.
Multumesc pentru suport , vin in Braila de 2 - 3 ori pe an , cand vin daca e timp va voi contacta !
Stima !
@ss
Multumesc pentru raspuns !
"sau cu babordul, sau cu tribordul... cu pupa nu prea"
Poate unii meseriasi pot , eu nu m-as baga intr-un mal necunoscut cu o nava de 1,75 inaltime , cu pescaj la gol de 30 cm , nu stiu car ar avea la peste 600 de kg incarcat , banuiesc ca pintenul elicei e mai jos .
doar daca e chiar vapor
A fost o presupunere , am avut ocazia sa vad mai multe masini impotmolite in nisip pana la jumatatea rotii desi la inceput erau doar 3 - 4 cm .
"motoarele auxiliare se folosesc pe barcile utilizate pe mare pentru siguranta, mai rar pentru pescuit la trena sau manevre in apa mica"
Asa am vazut intr-un videoclip pe youtube , un tip a venit cu un 470 aproape de mal pe mare cu un motor auxiliar mic , spun doar ce am vazut !
"la fel, depinde de vapor, daca pescajul e mic, nu e obligatoriu inotul"
Daca la gol pescajul e de 30 de cm , am presupus ca la vreo tona e de 50 de cm ...probabil pintenul la vreo 80 cm si cu rezerva ...am calculat un minim de 90 - 100 cm in pupa .
Spor !
Iti faci prea multe probleme! Ai nevoie de putina experienta, dar plutaritul cu o barca mica nu este fizica nucleara. Daca gibonii pe care-i intalnim prin Delta supravietuiesc, atunci orice om dotat cu putin bun simt si precautie va invata sa se descurce pe apa.
Ti-am urmarit aparitia furtunoasa pe forum, entuziasmul tau ma bucura, dar deja te complici si incerci sa intri in profunzimile problemei si asta nu te ajuta, intrebarile se inmultesc mai repede ca raspunsurile! Un sfat necerut si ignorabil ar fi sa cumperi o rashpandula de barca, sa spunem echivalentul venitului tau pe 2 luni si sa incepi sa te dai cu ea, fara pretentii sau mari asteptari. vei incepe sa sedimentezi mult mai corect ce-ti trebuie tie personal pe apa! Dupa un an-doi stii ce-ti trebuie, strangi bani si-ti stingi si setea de plimbari pe ape... ;)
;D ;D ;D Da multumesc ...asa sunt eu mai furtunos ! Cand ma calmez pot deveni simpatic ;D ;D ;D !
Din pacate "rashpandulele" nu mi-au placut niciodata , indiferent despre ce domeniu ;D vorbim .
Spor !
Salutari
am observat ca la barca rusilor suportul motorului este cumva inauntrul barcii iar solutia americanilor este cu motorul pe o prelungire.
intrebarea ar fi care sistem este mai bun?
@Cong: solutia rusilor e cea mai buna, din cauza ca elicea antreneaza fileurile de apa imediat in pupa oglinzii, deci functionarea ei e optima.
La montarea motorului pe suport in pupa oglinzii (a la americana), elicea va functiona in zona de turbulenta care se produce cand apa iese de sub oglinda. Turbulenta e cu atat mai mare cu cat distanta elice-oglinda e mai mare. Prin urmare randamentul va fi scazut comparativ cu functionarea in imediata vecinatate a oglinzii, cum e la rusi.
Vali multumesc
eu gandeam ca e ceva legat de greutatea motorului,adica fiind montat in interior beneficiaza de flotabilitate mai mare deci pescajul ar fi mai mai mic.scuze nu sant familiarizat cu termenii dar cred ca m-ai inteles
Asa e. Motorul pe oglinda = pescaj mic, putere necesara mica a motorului, intrare rapida in glisare, asieta optima, barca bine echilibrata, nu e nevoie de artificii gen trim tabs sau hydrofoil etc.
Pe de alta parte, la americani sunt preferate motoarele de puteri mari, mai ales la bass-boat, dar si la fisher-ele marine. Din cauza asta, se folosesc jack plate sau prelungiri exterioare pe care se pune motorul.
La puterile alea turbulenta nu e o problema, deoarece vitezele fiind foarte mari, turbulenta apare mult in pupa.
Totusi, in cazul cel mai des intalnit la noi, la romani, interesul nr. 1 este o performanta decenta cu minimum de consum. Din cauza asta e preferabila montarea motorului pe oglinda si nu pe o prelungire exterioara.
Buna dimineata tuturor,
Am gasit acest post cu poza barcii pe care am adus-o anul trecut.. nu credeam ca va fi atat de discutat aceasta barca, din pacate modelul 580HT NU se mai produce, chiar daca inca apare pe siteul partenerilor mei din Rusia. Cat despre Unimog-ul 600 Cabin, mai are inca doi "urmasi" 660 si 680 Twin.. Am sa revin un pic mai tarziu si cu 2-3 filmulete cu evolutia pe Delta a modelului Grizzly 600 Unimog.
O zi frumoasa, Adrian Bitirez .
P.S. Am o relatie excelenta cu partenerii rusi, si nu a mi-a trebuit niciun borcan de vasilina !!
Citat din: nmmarine din Iunie 11, 2019, 08:59:35 AM
O zi frumoasa, Adrian Bitirez .
P.S. Am o relatie excelenta cu partenerii rusi, si nu a mi-a trebuit niciun borcan de vasilina !!
Salut Adrian si bine ai revenit. Stii vorba aia, cine se frige cu Eltin sufla si in Putin :). Bine ca e totu' ok.
Asteptam filmuletele cu 600 Unimog. Spor la treaba cu barcile :).