caut elice pt acest motor . care la achizitionat cu acea barca cu tot in valoare de 1000 ron. eliceaeste cu stift. caut elice pt viteza. sau opriunea pt a scimba cizma sau acul sa pot pune elice cu caneluri.
motorul arata asa... si iam revopsi capacul... cel verde din poze este motorul . incerc sa aflu si anul fabricatiei dar nu reusesc
Salutare,
Motorul este un Yamaha 25A, 2 timpi, tip 648, din anii '70. Au fost facute 3 tipuri in acei ani la care se pot interschimba cizme,axe,etc. Au fost cele de 20(tip 638) ,25 si 28 cai(tip 663), cu pornire manuala sau cu electromotor(AE). Exista cartile tehnice pe net in format PDF, unde gasesti toate codurile de piesa. Pe siteurile de vanzari de pe afara se gasesc inca multe piese pentru ele. Toate au fost niste motoare excelente, dar depinde pe mana cui au intrat.
Stima.
Sau daca mai ai cumva vreo indicatie pe motor( tablite, serii stantate,etc) un tabel de mare ajutor este acesta:
http://continuouswave.com/whaler/reference/yamahaModelGuide.html (http://continuouswave.com/whaler/reference/yamahaModelGuide.html)
Ca exemplu aici gasesti pdf-ul motorului de 20 cp:
http://static.gjoel-marinecenter.dk/upload/YAMAHA_MODELLER/20/6532819800.pdf (http://static.gjoel-marinecenter.dk/upload/YAMAHA_MODELLER/20/6532819800.pdf)
Iar din cate stiu eu, cizma de la motorul de 25 cp este la fel cu cea de 20 si cu cea de 28 cp. Dar doar la cea de 28 cp ai ax si elice cu caneluri. La celelalte( 20 si 25 cp) ai ax cu stift si splint)
Deci sa caut cizma de 28
Intai trebuie sa te documentezi din cartile tehnice dupa codul de piesa. De aia am facut atata tam tam cu cele trei tipuri de motoare mai sus. Al tau stii macar de care este? Exista serie,etc? Dar ma rog, tu vezi lucrurile mai simple...
Cam asa arata cizma de 28 cai...
https://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/bootonderdelen/m1366762976-compleet-onderstuk-yamaha-28-pk-tweetact.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr (https://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/bootonderdelen/m1366762976-compleet-onderstuk-yamaha-28-pk-tweetact.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
Eu am scris aseară si am pus si poze da vad ca nu sa încărcat mă pun acum pe pc sa pun poze si restu
uite. mie mi se pare elicea subdimensionata pt acest motor.
as dori sa ii pun ax cu caneluri se pe vitor e mai usor de chimbat elicea.
nu am avut piulita pt ax sa prind elicea. si am gasit in piata piulita cu pas de 1,5. si e ok acum
Pune-l asa pe barca, cu elicea asta , si daca nu vei fi multumit , abia atunci umbla la elice. Nu vad de ce se schmba greu cea cu splint si siguranta... Nu este deloc subdimensionata, o sa vezi. Asa cum am spus mai sus, o sa ai o surpriza placuta cu el daca este in stare buna de functionare.
Functioneaza perfect porneste la buton din prima . Nu am zis ca e greu de schimbat elicea dar e greu de gasit sa cumpar una noua si cu pas mai mare
Ce pas are asta de acum? Eu o vad cam de viteza... Eu am avut pe acest tip de motor elice cu pas 11, 9 si respectiv 7. Cu pasul de 7 am reusit sa imping satisfacator o cabinata mare supraincarcata de peste 1500 kg greutate, in aval spre Sfantul Gheorghe. Mai greu era cu opritul :)
http://www.aussenbord.de/yamaha-aussenbordmotor-propeller-14x11-p-225.html?osCsid=ad6d633da5850bc811285d85c62c9e9f (http://www.aussenbord.de/yamaha-aussenbordmotor-propeller-14x11-p-225.html?osCsid=ad6d633da5850bc811285d85c62c9e9f)
si piulita
http://www.aussenbord.de/propellerkappe-yamaha-auszenborder-p-693.html (http://www.aussenbord.de/propellerkappe-yamaha-auszenborder-p-693.html)
si foarte important ca material este splintul
http://www.aussenbord.de/propellerkappe-yamaha-auszenborder-p-693.html (http://www.aussenbord.de/propellerkappe-yamaha-auszenborder-p-693.html)
Sper ca stii faptul ca splintul este facut dintr-un inox moale, tocmai ca la prima lovitura sa se rupa. Iti salveaza toata transmisia si elicea.
.multumesc foarte tare. Mai ajutat enorm . Am sa ma uit diseară sa vad ce scrie pe elice. Barca este usoara o rastorn singur . Are aprox 100kg
Ma bucur ca ti-am fost de ajutor.O sa zbori cu motorul asta la barca ta ;D Chiar daca este renumit ca fiind un motor foarte usor totusi ma gandesc la faptul ca va sta foarte apupata. Probe pe apa si ii reglezi trimul in functie de cum sta pe apa in mars incarcata /descarcata.
Ok. Am sa pun video dar deocamdată trebe sa termin barcuta
Nu am mai avut rabdare pana diseara . Poze cu elica. Zi e asa. 9 1/4X10 3/4 Ce inseamna asta. Ce pas are ce diametru .etc
Nimeni nimic
Pentru ca intrebi asa de frumos:
Most marine propellers have markings which indicated it's dimensions. There are a number of different combinations of markings, but they should be in order of diameter, followed by pitch. Quite often on inboard propellers the diameter and pitch will be separated by an X or the direction of rotation.
Deci ai o elice cu Diametrul de 9.25 inch cu pasul de 10.75 inch.
Multumesc
Citat din: Alex1958 din Februarie 20, 2019, 09:10:29 PM
Pentru ca intrebi asa de frumos:
Most marine propellers have markings which indicated it's dimensions. There are a number of different combinations of markings, but they should be in order of diameter, followed by pitch. Quite often on inboard propellers the diameter and pitch will be separated by an X or the direction of rotation.
Deci ai o elice cu Diametrul de 9.25 inch cu pasul de 10.75 inch.
Salut Alex1958.Sa inteleg ca ,conform celor de mai sus,codul YB 10 15 inseamna ca am o elice cu biametrul 10inch si pasul 15 inch?Nu am gasit nicaieri acest cod.Multumesc.
Salut,
Nu prea cred.
In descrierea trimisa lui Dusan, luata din primul rezultat de la Google pentru "propeller marking" se zice ceva si de un X. La tine lipseste X-ul. Deci banuiesc ca este un cod de produs.
Unde gasesc garnitura sa pun roata la capac ca am dat-o jos cand am revopsit capacul si nu am mai reusit sa o refolosesc
Doar la un alt capac de acelasi tip, sau poti adapta vreun cheder de portbagaj sau asemanator. Am mai vazut motoare cu garnituri la capace adaptate, si isi faceau treaba (nu facea baie capul motor).
Am cautat azi in toata timisoara. Si nu am gasit nimic sa imi placa. Vreau un cheder finut nu unul ca de camion
Pai banuiesc faptul ca nu exista mari diferente la chedere...asa ca mai bine te orientezi catre unul dedicat pe care sa-l adaptezi :
https://motoarebarci.ro/cheder-johnson-evinrude-ro.html
vezi aici :eu am folosit e ok ,putin cam "plasticos" dar merge
https://www.yacht-tng.com/cheder-de-protec%C8%9Bie-din-pvc/1676-cheder-pentru-etan%C8%99are.html (https://www.yacht-tng.com/cheder-de-protec%C8%9Bie-din-pvc/1676-cheder-pentru-etan%C8%99are.html)
Asta da pare ok. Dar cum adică plasticoase. Pe mine ma intereseaza sa nu zornaie cand merge motorul. Adică sa nu zdrangane capacul
adica nu e un cauciuc moale ,nu e nici plastic ..ceva intre
Acu' 30 si ceva de ani cand mergea cu Veteroku, taica-miu i-a pus garnitura la capac dintr-un furtunas taiat pe lungime.
Citat din: pilu din Martie 05, 2019, 09:36:53 AM
vezi aici :eu am folosit e ok ,putin cam "plasticos" dar merge
https://www.yacht-tng.com/cheder-de-protec%C8%9Bie-din-pvc/1676-cheder-pentru-etan%C8%99are.html (https://www.yacht-tng.com/cheder-de-protec%C8%9Bie-din-pvc/1676-cheder-pentru-etan%C8%99are.html)
Ala e un cheder de protectie pentru copastie si este foarte "plasticos" ;) Am avut asa ceva la barca. Ma indoiesc ca merge la capacul de la motor.
Furtun nu pot sa pun la un capac frumos facut . Sory
Chederul este profil ''H'' cu laturile inegale?Pe interior mai mica si ext. mai mare?
Am vazut niste chedere potrivite,cred ,la cabinele de dus .Poate se potrivesc....
Multumesc frumos . Am găsit azi in piata cheder foarte frumos. După zeci de insistențe si comenzi la tantile de acolo
Rog păreri ;)
https://youtu.be/PFOfM8Vi-Zc
Am făcut azi ture cu motorul pe dunare. Înafară de ami face probleme elicea care se învârte în gol dupa primii metri parcursi a mea e excelent. Am reparat elicea cu 3 găuri si 3 suruburi de 8 infiletate. până în apropierea axului . Apoi a intrat barcuta in glisaj perfect. . Foarte multumit de motor . Cu excepția elicei . Si croncane capacul ca sunt distruse tampoanele. Stiti voi care si nu stiu cum sa le repar. Rog ajutor
Aaa si mai ceva. Trage tare spre stanga barca sau motorul ca ma durut mâna sa il tin pe drept. Help
Citat din: Dbr din Februarie 15, 2019, 08:18:08 AM
Pune-l asa pe barca, cu elicea asta , si daca nu vei fi multumit , abia atunci umbla la elice. Nu vad de ce se schmba greu cea cu splint si siguranta... Nu este deloc subdimensionata, o sa vezi. Asa cum am spus mai sus, o sa ai o surpriza placuta cu el daca este in stare buna de functionare.
Foarte multumit. Mersi de sfat.
Citat din: Dbr din Februarie 15, 2019, 09:25:10 AM
Ma bucur ca ti-am fost de ajutor.O sa zbori cu motorul asta la barca ta ;D Chiar daca este renumit ca fiind un motor foarte usor totusi ma gandesc la faptul ca va sta foarte apupata. Probe pe apa si ii reglezi trimul in functie de cum sta pe apa in mars incarcata /descarcata.
Azi am incercat motorul si barca. Chiar ca am zburat. Pe bune. Foarte multumit sunt
Nu ai facut bine ca ai gaurit elicea. Acum cred ca e dezechilibrata. Probabil ca se rotea pe ax pentru ca nu aveai splintul , piulita si siguranta de dimensiunea care trebuie. Tampoanele se potrivesc si din domeniul auto sau de la alte marci/tipuri de outboard. Datorita ,,zbuciumului'' motorului in tampoanele rupte nu iti va sta drept in mars. Nu mai zic de rotatia elicei care il ajuta deasemenea sa se rasuceasca.
Arunca un ochi aici:
http://www.aussenbord.de/propellerkappe-yamaha-auszenborder-p-693.html?osCsid=002457513d9f9718af7dc2399902398e (http://www.aussenbord.de/propellerkappe-yamaha-auszenborder-p-693.html?osCsid=002457513d9f9718af7dc2399902398e)
http://www.aussenbord.de/splint-rostfrei-30mm-p-522.html (http://www.aussenbord.de/splint-rostfrei-30mm-p-522.html)
https://picclick.co.uk/Yamaha-Outboard-Shear-Pins-PAIR-95A-12A-15A-141321794617.html (https://picclick.co.uk/Yamaha-Outboard-Shear-Pins-PAIR-95A-12A-15A-141321794617.html)
Se învârte elicea pe hub. Nu am găurit axul
Stiftul il am.. cum ajung la acele tampoane rupte. Trebe sa dau motorul jos de pe carcasa?
Nu trebuie neaparat sa dai motorul jos de pe menghina. La poti schimba si asa dar doar daca se desfac piulitele. Vezi in pdf ul trimis unde sunt exact localizate tampoanele
Nu e vorba de tampoanele de la cizma . Ci de cele care tine carcasa de sub blocul motor
Ai o aripioara deasupra elicei ! desfaci surubul si o muti asa incat sa nu ti mai traga stanga dreapta !
Te referi la andod?
M-am uitat a acuma nu este nici o aripioara.
Deasupra elicei este doar placa anticavitate și esapamentul
Nu gasesc nici o aripioara
Citat din: dusan din Martie 21, 2019, 02:13:26 PM
Nu gasesc nici o aripioara
Ia fa o poza placa anticavitatie de jos in sus la anod! pe anod e aripioara curba!
daca e modelul vechi cu esapamentul prin placa antivavitatie nu are nici o aripioara pe anod.
Citat din: pilu din Martie 21, 2019, 07:38:39 PM
daca e modelul vechi cu esapamentul prin placa antivavitatie nu are nici o aripioara pe anod.
Asa este . Nu are aripioara. Sunt postate cartile tehnice in amanunt mai sus si se pot studia cu atentie si interes ;)
Am măsurat acum poziția motorului pe barca. Este 1 cm mai spre stanga . Influențează asta?
Citat din: dusan din Martie 21, 2019, 10:45:37 PM
Am măsurat acum poziția motorului pe barca. Este 1 cm mai spre stanga . Influențează asta?
Depinde de barca ! cu cat este mai mica in dimensiuni si deplasament cu atat influenteaza mai mult ,mai este si forma barcii si a chilei!
Multumesc. Am sa incerc sa il crntrez până merge drept.
Acel centimetru chiar nu conteaza ,mai degraba vezi sa nu ai pintenul indoit sau vreun tampon de amortizare rupt.
Am verificat si nu e îndoit. Tampoanele sunt ok.
Eu am stat in spate la motor. Il manevreze cu dreapta. Si colegul a stat în fața barcii la bord. Fiind mai greu ca mine. Influențează asta ? Sa traga barca spre dreapta. ?
Trebuia sa incerci sa muti ''incarcatura''! Mai la stanga ,mai la dreapta ,mai in fata ,mai in spate,sa te ridici in picioare sa balansezi greutatea de pe un picior pe altul,...etc..si atunci vezi cum se comporta barca...
Am avut in urma cu mult timp o lotca(micro)17 crivace care avea un comportament la fel de dubios-tragea mult dreapta,motorul de pe ea fiind cu comanda la mana ,te rupea in mars ,de fiecare data se lasa cu febra musculara .Dupa multe sapaturi am descoperit in final ca era vorba de o" banala"eroare de constructie a barcii,chila nu era pozitionata simetric,ci avea o mica deviere.Am reusit s-o vand unui proprietar de balta care o foloseste si-n ziua de azi dar exclusiv la rame.Spor.
M-am uitat la chila barcii si e dreapta si am măsurat si distanțele care au rezultat egale.
Legat de elice . Nu ma lasa vecinii sa cumpar uma noua acuma. Dar daca tai capurile la suruburi sa fie infiletate fara cap pana la nivel nu e mai bine?
salut.Am si eu o elice la care se invarte cauciucul in interiorul elicei.Fostul proprietar a incercat cu suruburi cum zici tu dar nu a tinut, singurul efect a fost ca a stricat hub-ul.Eu am lipit hub-ul dar din cauza suruburilor care s-au invartit in el nu sa mai centrat, elicea functioneaza dar este dezechilibrata si nu merita a fi folosita.
Trebuia dat filet pana aproape de ax. Eu am 3 astfel de suruburi . Acum 8ntentionez sa le tai capurile si sa ramana acolo la nivel.
Le tai capetele dar in timp se desurubeaza, mai bine pune unele cu capul semirotund cat mai mic si le lasi asa. Din suruburi nu trage intr-o parte.
Asa ceva iti trebuie acolo, daca tot ai gaurit elicea. Cu toate ca imi mentin parerea ca nu e bine ce ai facut. Iti trebuie alta elice.
Da stiu . Si eu imi doresc alta elice dar pt mine e mult 500 ron sa dau pe o elice. Si nu gasesc numai pe original.
Neata,
Poti incerca surub ingropat. Daca ai dat gaurile dupa o axa de simetrie nu cred ca este foarte dezechilibrata.
Scuze...acum am vazut ca Dbr deja ti-a sugerat
surubul ingropat cu imbus.
Spor!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Asa am sa fac . Iau suruburi ingropate cu imbus. Dar sa le si lipesc ? Sa nu se dezsurubeze?
Foloseste Loctite 243. Este special pt asa ceva
am facut si eu treaba cu suruburile la un johnson vechi ,am insurubat si am taiat capurile cu flexul nu sau mai desfiletat ,dar am folosit doar cateva saptamani pana cand am facut rost de alta elice . nu e sanatos pentru grup asa ,eu pe timpul folosiri acelei elici am incercat pe cat posibil sa pornesc in viteza adica nu in neutral ,binenteles a trebuit sa anulez sitemul care nu te lasa sa pornesti cuplat fata sau spate .
Pai ce legatura are cu grupul . Ca daca e o elice noua nu are joc si tot teapana e
daca prinzi in menghina axul unei elice si tragi de pale vei vedea ca se misca putin din acel cauciuc asta e si rolul de a atenua socurile daca nu era nevoie de el nu il puneau acolo.
Ahaaaaaa. Deaia face urat cand bag in viteza???.
nu neaparat din cauza asta "face urat" vezi sa nu ai un relantiu prea mare ...
Pai daca il dau mau mic moare motorul cand il bag in viteza. Si asa uneori se opreste cand bag in viteza
Ce pot face in privinta asta
pai iti trebuie un turometru sa vezi ce turatie ai la relantiu nu stiu cat da cartea pt modelul tau oricum nu cred ca trebuie sa treaca de 1000rpm.
in grup ai ulei de care trebuie?
Salutare. Motoarelor in 2 timpi, le place in relanti un amestec cat mai bogat in benzina, fie ele japoneze germane sau italiene. Amestecul trebuie dus pana la limita superioara de imbogatire la turatiile mici. Turatia realantiului o spune fiecare motor, dar trebuie sa fie cat mai mica posibil. Nu detaliez de ce in turatii mici amestecul trebuie sa fie bogat( racire, intarzierea admisiei in camera de ardere datorita baleierii amestecului prin carterul inferior,etc). Faptul ca ii tii o turatie mare la relanti ii dauneaza foarte mult mecanismului de forward/reverse din cizma si acesta se va uza prematur. Deci in concluzie, daca ii scazi turatia, aducand in acelasi timp aport de benzina corespunzator turatiei in asa fel incat sa dezvolte puterea maxima la turatia respectiva, nici nu se va mai opri, si nici nu va mai ,,caraii'' in momentul in care bagi in Fw sau Rev.
Dar trebuie sa fii sigur ca nu a decalibrat nimeni carburatorul, inainte de toate. Am intalnit tot felul de minti luminate care au decalibrat( marit ) gaura difuzorului, gaurile emulsorului, jiglerelor, nivel benzina necorespunzator in camera de nivel constant si cate si mai cate nu am gasit prin carburatoare...
Stima tuturor.
Mulțumesc de răspuns. La carburator nu stiu daca sa umblat cel putin eu nu. Deci la relanti sa ii dau mai multa benzina si reglat relantiul cat mai mic.
Relantiul intre 750/900,nu stiu ce carbelitor ai dar sa I dai mai multa benzina lnumai la relanti ..... trebuie sa ajungi la un compromis intre stop si mars cu reglajul carburatorului.
Dar asa cum ti s a mai spus si mai sus reglajul trebuie sa l faci de cate ori schimbi elicea...una pleci cu 11 din loc alta cu 16 pici!! ;)
Da. Corect asta. Dar este elicea lui si alta nam
Am reusit. Trebuia putin mai multa benzina. Mulțumesc
Am o mica problema. Cand tin motorul turat la maxim dupa 15 secunde se blochează accrleratia. Si abia reusesc sa reduc turatia si nu gasesc ce face sa se intample asta. Cand nu e pornit merge bine accelerație si de accelerare dar cand merg cu barca blana se blocheaza
8)... IA VEZI NU TI SE BLOCHEAZA PARGHIILE INTER ELE ...CEA DE MANEVRA ACCELERATIE CU CEA DE MANEVRA VITEZE !!!??? ...DAR SA NE RASPUNZI ! ;)
Mam uitat prare ca blocheaza un surub o piulita maine vin cu poza. Dar dau de maneta de 100 de ori si nu se blocheaza nimic. Doar in sarcina ramane blocat de abia il opresc mi frica sa trag mai tare sa nu se rupa cablurile.
Am comandat elice.dar nu am inteles mare lucru . Sper ca are pasul mai mare ca la a mea
Si pana la urma din raspunsurile date despre ce elice am nu am inteles mare lucru. Deci raspuns confuz. Ce sa unteleg su cate pagini sa mai aspept sa primesc un raspuns pe care ma pot baza?.am comandat deja elicea din linkul dat de Dbr. Deci daca e buna .multumesc. daca nu e buna asta e.
Referitor la postul 14. Din contra nu sta barca apupta. Dar dupa ce intra in glisaj la jumatate de tura de acceleratie.. cand ii dau blana se lasa de bot in jos si merge ca o sageata pe apa perfect drept. Dar daca iau un val in bot am impresia ca are intentia ca la al doilea val sa intre sub apa botul.. acum am centrat motoru si nu mai trage nici stanga nici dreapta. Deci trebuie mai multa greutate in spate. Asta se intampla in mers cu 2 persoane aprox 200kg. 20 l benizna 30kg greutati ca ancora. 25 kg o baterie de 75 de A. Plus bete pescuit apa si bere si ceva mancare. Singur daca merg cu ea nici nam curaj sai dau blana ca nu e stabila e prea usoara barca? Viteza ce am reusot sa o masor este de 35km/h
Citat din: dusan din Mai 06, 2019, 11:28:56 PM
Referitor la postul 14. Din contra nu sta barca apupta. Dar dupa ce intra in glisaj la jumatate de tura de acceleratie.. cand ii dau blana se lasa de bot in jos si merge ca o sageata pe apa perfect drept. Dar daca iau un val in bot am impresia ca are intentia ca la al doilea val sa intre sub apa botul.. acum am centrat motoru si nu mai trage nici stanga nici dreapta. Deci trebuie mai multa greutate in spate. Asta se intampla in mers cu 2 persoane aprox 200kg. 20 l benizna 30kg greutati ca ancora. 25 kg o baterie de 75 de A. Plus bete pescuit apa si bere si ceva mancare. Singur daca merg cu ea nici nam curaj sai dau blana ca nu e stabila e prea usoara barca? Viteza ce am reusot sa o masor este de 35km/h
Pai daca sut valuri mari, nu ii dai asa blana. Caz rezolvat.
Vine elicea e pe drum
Nu cumva trebuie reglat din trim? Incearca cu cuiul de trim o treapta mai sus si vezi cum se comporta.
Motorul se basculeaza liber? Vezi sa nu ramana cumva blocat pe cuiul de marsarier.
Am incercat si cu trimul pana la ultima treapta si tot int intentia asta o are . E ceva mai bine .