Cap Compas

Pe ape => Resurse => Infrastructura si servicii => Subiect creat de: Alex1958 din Septembrie 10, 2019, 02:05:29 PM

Titlu: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Alex1958 din Septembrie 10, 2019, 02:05:29 PM
https://66.media.tumblr.com/385a4a960bf1edf45a16fcf4874c53f7/5f4b0e16fd485cca-2f/s1280x1920/c442849ac3085b38d8a0f46fa709c3d4f3b23bb3.jpg
Salut,
Am fost surprins sa vad la o statie de benzina (un distribuitor consacrat) ca din 1 Ian 2019, conform directivei europene privind Biocompliance-ul, toata benzina are 8% v/v biocomponenti (alcooli in cazul benzinei).
Mai scria acolo ca trebuie sa intrebam fabricantii masinilor daca putem sa alimentam masina cu asa ceva.
Pe de alta parte mi-am amintit de o poza pusa de Doi Nomazi (careia i-am dat copy paste mai sus!) cu o pompa de benzina din port pe care scria "no ethanol" si un comentariu al unui coleg pe celalat forum "Ah, benzina NO ETHANOL - ucigasul motoarelor.
Asa ceva nu gasesti aici."
De fapt biocompliance-ul "European  Norms  "Renewable  Energy Directive" (RED) and Fuel Quality Directive" (FQD) devine obligatoriu din 1 Ian 2020 si in benzina se vor baga etanol si/sau metanol.
Deci fratilor cum e?
Sufera motoarele noastre din aceasta cauza sau e OK.
Eu m-am interest pentru HONDA si iata ce am gasit:
https://marine.honda.com/support/maintenance/fuel-recommendations
Deci, deocamdata pentru HONDA e inca OK.
Yamaha explica pe site-ul lor de ce nu e bun etanolul in rezervoarele motoarelor de barci: e hygroscopic, atrage apa (pe ventilatia rezervorului) si apa ajunge sa se separe la fundul rezervorului, adica exact acolo unde este priza de combustibil.
De aceea au americanii benzina fara alcool pentru barci.
Intrebarea este, noi, de la anul, ce facem?
Pana acum cautam sa alimentam de la statiile de pe mal, existand serioase dubii privind calitatea combustibilului vandut in delta. Va ajunge vre-un distribuitor sa ofere benzina "ethanol free" prin balta?
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: DoiNomazi din Septembrie 10, 2019, 02:29:31 PM
Citat din: Alex1958 din Septembrie 10, 2019, 02:05:29 PM
https://66.media.tumblr.com/385a4a960bf1edf45a16fcf4874c53f7/5f4b0e16fd485cca-2f/s1280x1920/c442849ac3085b38d8a0f46fa709c3d4f3b23bb3.jpg
Salut,
Am fost surprins sa vad la o statie de benzina (un distribuitor consacrat) ca din 1 Ian 2019, conform directivei europene privind Biocompliance-ul, toata benzina are 8% v/v biocomponenti (alcooli in cazul benzinei).
Mai scria acolo ca trebuie sa intrebam fabricantii masinilor daca putem sa alimentam masina cu asa ceva.
Pe de alta parte mi-am amintit de o poza pusa de Doi Nomazi (careia i-am dat copy paste mai sus!) cu o pompa de benzina din port pe care scria "no ethanol" si un comentariu al unui coleg pe celalat forum "Ah, benzina NO ETHANOL - ucigasul motoarelor.
Asa ceva nu gasesti aici."
De fapt biocompliance-ul "European  Norms  "Renewable  Energy Directive" (RED) and Fuel Quality Directive" (FQD) devine obligatoriu din 1 Ian 2020 si in benzina se vor baga etanol si/sau metanol.
Deci fratilor cum e?
Sufera motoarele noastre din aceasta cauza sau e OK.
Eu m-am interest pentru HONDA si iata ce am gasit:
https://marine.honda.com/support/maintenance/fuel-recommendations
Deci, deocamdata pentru HONDA e inca OK.
Yamaha explica pe site-ul lor de ce nu e bun etanolul in rezervoarele motoarelor de barci: e hygroscopic, atrage apa (pe ventilatia rezervorului) si apa ajunge sa se separe la fundul rezervorului, adica exact acolo unde este priza de combustibil.
De aceea au americanii benzina fara alcool pentru barci.
Intrebarea este, noi, de la anul, ce facem?
Pana acum cautam sa alimentam de la statiile de pe mal, existand serioase dubii privind calitatea combustibilului vandut in delta. Va ajunge vre-un distribuitor sa ofere benzina "ethanol free" prin balta?

Trebuie mentionata si diferenta de pretz! Benzina fara ethanol este mai scumpa.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: stefand600 din Septembrie 10, 2019, 02:37:06 PM
E85 nu este acelasi lucru cu benzina care contine 5-8 % etanol. E85 contine 85% etanol si doar 15% benzina. Este un combustibil special destinat pietei din Brazilia, cel mai mare producator si utilizator de etanol din lume. Peugeot-ul a dezvoltat un motor special pentru a putea utiliza acel amestec. Noi nu cred ca vom simti diferenta intre 5 % etanol cat era si 8% cat este acum. Singura grija dupa cum spune si Alex1958 este sa montati un decantor pentru apa si sa curatati mai des rezervoarele.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Alex1958 din Septembrie 10, 2019, 02:57:25 PM
In Europa alcoolul este mai scump ca benzina, de aceea pana acum, desi aveam max 5% alcool in benzina nimeni nu-l punea.
De acum 8% e obligatoriu. Abia acum rafinariile se organizeaza se primeasca si sa amestece biocomponenti.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: stefand600 din Septembrie 10, 2019, 03:51:56 PM
In UE cu siguranta era prezent in benzina. Eu nu am simtit nici o modificare de comportament cand am bagat benzina din UE fata de benzina din RO. Cel putin pentru grupul PSA pana la maxim 15% etanol in benzina nu prezinta nici un fel de problema. Nu vad dece ar fi altfel pentru alti producatori fie ei auto, moto sau ambarcatiuni.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: DoiNomazi din Septembrie 10, 2019, 04:09:36 PM
Benzina cu etanol nu este recomandata motoarelor de barca. Chiar si in relaxata Florida, cei care inchiriaza barci cu motor insista sa realimentezi cu benzina fara etanol. Poti cumpara benzina de unde vrei dar fara etanol. Asta bineinteles ca nu-i impiedica pe cei care vor sa economiseasca sa alimenteze cu benzina cu etanol ca nu-ti fac aia analize... dar motoatele pot fi afectate.

Eu am bagat numai benzina CU ETANOL in motorul nostru si la inceputul sezonului trecut n-a pornit pana nu a fost curatat carburatorul. Nu stiu daca sunt si alte daune, dar cand porneste merge "snur". Motorul nostru n-a vazut niciodata benzina fara etanol. O sa-i dau la "desert".
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 10, 2019, 04:22:39 PM
Desi am mai zis si pe alte topicuri carburantul cu etanol e nociv pentru motoarele mici , de barca si motoare de ''pe langa casa'' . Aduna apa si face depuneri pe toata instalatia de alimentare .
Asta am invatat-o din forumurile americane .
Pentru masini e mai usor...ca le pornesti zilnic si carburantul nu are timp sa faca depuneri si sa atraga apa . Barcile si motoarele mici de gradinarit se pornesc mai rar cu diferente de minim 1 saptamana intre porniri si de aici...probleme !
Sa nu mai zic de pauzele intre sezoane .
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: timberland0910 din Septembrie 11, 2019, 09:10:34 AM
Citat din: Zodiac din Septembrie 10, 2019, 04:22:39 PM
Desi am mai zis si pe alte topicuri carburantul cu etanol e nociv pentru motoarele mici , de barca si motoare de ''pe langa casa'' . Aduna apa si face depuneri pe toata instalatia de alimentare .
Asta am invatat-o din forumurile americane .
Pentru masini e mai usor...ca le pornesti zilnic si carburantul nu are timp sa faca depuneri si sa atraga apa . Barcile si motoarele mici de gradinarit se pornesc mai rar cu diferente de minim 1 saptamana intre porniri si de aici...probleme !
Sa nu mai zic de pauzele intre sezoane .

filtrul separator apa-combustibil ajuta?
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: byteworks din Septembrie 11, 2019, 10:03:31 AM
Din cate am citit din alte domenii pe langa setea de apa cealalta problema mare ar fi componentele de cauciuc, tuburi, etansari etc. care ar putea fi afectate de alcool si trebuie verificate/schimbate.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Alex1958 din Septembrie 11, 2019, 10:40:02 AM
Citat din: timberland0910 din Septembrie 11, 2019, 09:10:34 AM
  filtrul separator apa-combustibil ajuta?
Fara indoiala ca ajuta, dar nu neaparat rezolva problema.
Eu am un filtru decantor exterior de capacitate mare. Asta toamna am lasat rezervorul full cu benzina. Fiind cumparata in noiembrie am zis ca ce a fost de decantat s-a decantat la aia in rezervor. Gresit. In primavara am avut probleme, ocazie cu care am aflat ca motorul mai are si el filtre si decantor de apa. Cu toate astea am gasit apa si in pompa de inalta presiune a motorului!
Citat din: byteworks din Septembrie 11, 2019, 10:03:31 AM
Din cate am citit din alte domenii pe langa setea de apa cealalta problema mare ar fi componentele de cauciuc, tuburi, etansari etc. care ar putea fi afectate de alcool si trebuie verificate/schimbate.
Probabil ca este si asta o problema, dar, dand-o pe gluma, noi romanii suntem experti in manipularea, pastrarea si consumul produselor cu alcool.
Din experienta mea benzina si mai ales anumiti impurificatori accidentali din ea (produsii clorurati in particular!) sunt mult mai agresivi cu cauciucul.

Intrebarea mea de 100 de puncte este daca noi, ca si comunitate de consumatori de benzina in motoarele de barci, putem adresa o petitie sau macar cerere catre distribuitorii de combustibil pe apa sau OPC pentru o benzina fara alcooli.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: timberland0910 din Septembrie 11, 2019, 11:42:51 AM
Citat din: Alex1958 din Septembrie 11, 2019, 10:40:02 AM
Fara indoiala ca ajuta, dar nu neaparat rezolva problema.
Eu am un filtru decantor exterior de capacitate mare. Asta toamna am lasat rezervorul full cu benzina. Fiind cumparata in noiembrie am zis ca ce a fost de decantat s-a decantat la aia in rezervor. Gresit. In primavara am avut probleme, ocazie cu care am aflat ca motorul mai are si el filtre si decantor de apa. Cu toate astea am gasit apa si in pompa de inalta presiune a motorului!Probabil ca este si asta o problema, dar, dand-o pe gluma, noi romanii suntem experti in manipularea, pastrarea si consumul produselor cu alcool.
Din experienta mea benzina si mai ales anumiti impurificatori accidentali din ea (produsii clorurati in particular!) sunt mult mai agresivi cu cauciucul.

Intrebarea mea de 100 de puncte este daca noi, ca si comunitate de consumatori de benzina in motoarele de barci, putem adresa o petitie sau macar cerere catre distribuitorii de combustibil pe apa sau OPC pentru o benzina fara alcooli.

si atunci ,ideal ar fi sa lasam motorul uscat peste iarna ? fara benzina pe traseu si in carburator?
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 11, 2019, 01:30:36 PM
Citat din: timberland0910 din Septembrie 11, 2019, 09:10:34 AM
 

filtrul separator apa-combustibil ajuta?

Nu , doar stabilizatorul sau scoaterea carburantului de fiecare data la oprirea activitatii .
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 11, 2019, 01:32:34 PM
Citat din: byteworks din Septembrie 11, 2019, 10:03:31 AM
Din cate am citit din alte domenii pe langa setea de apa cealalta problema mare ar fi componentele de cauciuc, tuburi, etansari etc. care ar putea fi afectate de alcool si trebuie verificate/schimbate.
Corect , am inteles ca le cam termina si creaza si depuneri .
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 11, 2019, 01:36:48 PM
Citat din: Alex1958 din Septembrie 11, 2019, 10:40:02 AM
Intrebarea mea de 100 de puncte este daca noi, ca si comunitate de consumatori de benzina in motoarele de barci, putem adresa o petitie sau macar cerere catre distribuitorii de combustibil pe apa sau OPC pentru o benzina fara alcooli.
Noi putem orice dar sunt legi europene...deh impotriva poluarii !
Nu vapoarele , avioanele si exercitiile militare cu tot felul de bombe polueaza ci motoarele noastre de la masinute si barcute :'( !
Se poate cumpara carburant fara alcooli dar e foarte scump .
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 11, 2019, 01:38:54 PM
Citat din: timberland0910 din Septembrie 11, 2019, 11:42:51 AM
   

si atunci ,ideal ar fi sa lasam motorul uscat peste iarna ? fara benzina pe traseu si in carburator?
Ideal ar fi incepand de la o perioada de 2 saptamani de stationare , la 3 luni deja e un maxim critic .
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: scm_ro din Septembrie 11, 2019, 02:33:40 PM
Stabilizatorii pe care ii putem turna in rezervor in ultima zi de folosire a motorului nu neutralizeaza efectele etanolului?
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 11, 2019, 02:51:57 PM
Ba da dar trebuie ca sa mearga motorul cu benzina stabilizata...minim 5-10 minute , pentru ca stabilizatorul sa intre prin toata instalatia de alimentare...carburator sau injectoare , nu sa ramana doar in rezervor , ca atunci nu ai rezolvat nimic .
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: scm_ro din Septembrie 11, 2019, 04:32:42 PM
ok, in mod normal il torn in ultima zi si consum un rezervor intreg cu benzina stabilizata.
Misto a fost ca masina nevestei tot dadea in nas si facea figuri. Cand am vandut barca veche am scos 40litri de benzina in canistre si am pus-o in masina ei. Dupa o saptamana mi-a spus ca nu mai are probleme cu masina si daca am umblat la ea.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: DoiNomazi din Septembrie 12, 2019, 09:37:22 PM
O mica clarificare. Nu cred ca e asa de negru viitorul. Voi vorbiti de 8% etanol...

Masina mea merge de 20 de ani numai cu benzina cu 10% etanol si nu are nimic. In motorul de barca, n-am bagat niciodata altceva decat benzina auto cu 10% etanol. Sunt probleme la pornire primavara (inceput de sezon) dar odata pornit motorul merge fara probleme restul sezonului.

Asta nu-i din carti tehnice, nici de pe forumuri, nici din auzite, ci din ceea ce fac in mod curent.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 12, 2019, 09:42:37 PM
Scoti benzina din motorul de barca dupa fiecare utilizare ?
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: DoiNomazi din Septembrie 12, 2019, 09:55:33 PM
Citat din: Zodiac din Septembrie 12, 2019, 09:42:37 PM
Scoti benzina din motorul de barca dupa fiecare utilizare ?

Scot furtunul de alimentare si las motorul sa moara natural de "starvation/inanitie"... iar benzina ramasa in rezervorul "naval" o torn inapoi in rezervorul auto (n-am timp s-o tratez cu stabilizatoare, etc.), ca orice "cheap guy" caruia ii este mila sa iroseasca benzina.

Ca oricum este aceeasi benzina auto cu 10% etanol de multe ori cumparata de la aceeasi pompa. Nu am acces usor la vreo pompa "fara etanol" pentru ca alea sunt, in general pompe dedicate, amplasate pe pontoane special pentru barci si nu ai acces cu masina... Si benzina fara etanol e mai scumpa.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 12, 2019, 10:04:46 PM
Pai cum am spus si eu mai sus , e una dintre variante...dar nu pentru comozi ;D !
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: klausu25 din Septembrie 13, 2019, 10:06:59 AM
Practica asta cu "starvation" merge si la motoarele EFI? Nu cauzeaza la ceva? ;D
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Zodiac din Septembrie 13, 2019, 01:49:57 PM
Am folosit si eu metoda dar am renuntat . Nu stiu clar ce ar putea sa se intample , nu am vazut nici o recomandare a producatorilor in acest sens .
La mine la motoarele de ''pe langa casa'' pe la sfarsitul benzinei incepeau sa tremure destul de serios si cateodata mai bagau niste pocnituri in toba de esapament .
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: DoiNomazi din Septembrie 13, 2019, 04:14:51 PM
Citat din: Zodiac din Septembrie 13, 2019, 01:49:57 PM
Am folosit si eu metoda dar am renuntat . Nu stiu clar ce ar putea sa se intample , nu am vazut nici o recomandare a producatorilor in acest sens .
La mine la motoarele de ''pe langa casa'' pe la sfarsitul benzinei incepeau sa tremure destul de serios si cateodata mai bagau niste pocnituri in toba de esapament .

Al meu n-a tremurat suficient de serios si nici pocnituri n-a bagat, in schimb uneori benzina din carburator la ralanti poate parea sa tina motorul in viata destul de mult timp. Prima data m-a amuzat si m-am intrebat daca n-am descoprit din greseala vreun "perpetuum mobile" caci au durat cateva minute de la deconectare pana s-a oprit.

Intrebarea despre alte daune posibile e de bun simt daca iti pasa de motor. Speculatiile nu ajuta la nimic asa ca ii las pe expertii in motoare sa se pronunte. Eu unul voi continua procedeul pentru ca n-am sesizat inca alte daune si imi este la indemana.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: klausu25 din Septembrie 13, 2019, 04:26:20 PM
Pentru carburatie sunt de acord ca nu este nicio problema, intrebarea era strict pentru motoarele pe injectie.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Sam din Septembrie 15, 2019, 08:07:41 PM
Klausu,

In manualul motorului meu (Suzi 4T, EFI) se recomanda folosirea unei benizne cu cifra octanica min. 91, continut de etanol (alcool) <10%, de metanol <5% si de MTBE (metil tert butil eter)<15%. Benzina Petrom de 95 (actuala!) contine: etanol<5%, metanol<1% si MTBE<5%, conform standadului de firma afisat pe site-ul lor.
Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: Sam din Mai 25, 2020, 08:56:55 PM
Citat din: Alex1958 din Septembrie 10, 2019, 02:05:29 PM
De fapt biocompliance-ul "European  Norms  "Renewable  Energy Directive" (RED) and Fuel Quality Directive" (FQD) devine obligatoriu din 1 Ian 2020 si in benzina se vor baga etanol si/sau metanol.
Deci fratilor cum e?
Sufera motoarele noastre din aceasta cauza sau e OK.
Am observat de curand ca asa cum atentiona Alex anul trecut, s-a modificat standardul benzinei in tarisoara noastra la toti producatorii sau distribuitorii!
Daca anul trecut limita maxima pentru continutul de etanol la benzina de 95 era de 5% (v/v), acum e 10%. Mai mult decat atat, anul trecut continutul de oxigen avea o limita maxima de 2,7% (m/m), iar acum de 3,7%!
Am facut o verificare si intr-adevar, un procent de 10% etanol este echivalent cu unul de 3,7% oxigen!
Din pacate, nu avem de ales – benzina de 99 are exact aceleasi limite prevazute la etanol si oxigen ca si cea de 95, deci nu e cu nimic mai buna din acest punct de vedere.
10% etanol este totodata si limita maxima admisa de majoritatea producatorilor de motoare de barci, pentru motoarele in 4T.
Avand in vedere ca am ajuns la limita maxima admisa, daca vedem ca motorului nu-i prieste benzina de la un anumit producator, ma gandesc ca sunt sanse sa-i placa mai mult benzina de la un alt producator. Chiar daca nu sunt foarte mari, si toti producatorii trebuie sa se alinieze aceluiasi standard, exista diferente intre ei si ele se pot simti in functionarea motoarelor!

Titlu: Re: Cum ne afecteaza motoarele barcilor DE privind "Biocompliance"
Scris de: pete din Mai 25, 2020, 09:06:54 PM
tocmai din cauza etanolului am renuntat pe moment sa fac acel rezervor extern de fibra. cat despre motor am folosit benzina de 95 de la lukoil in probe pt al meu care e vechi antic si de cand era soacra-mea de maritat cam vreo 2 ore si nu observ modificari la zgomot sau performante statice. cand o sa il bag in paine o sa il vad