Cap Compas

Ambarcatiuni => Veliere => Monococi => Subiect creat de: Hetruc G din Noiembrie 11, 2011, 10:02:33 PM

Titlu: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Hetruc G din Noiembrie 11, 2011, 10:02:33 PM
Salutare fratilor , da azi sa intamplat.Barcuta este un Leisure 17  un pic mai mica decat Alacrity (este un pic mai mica si decat caiacul meu) :) .
Sper sa va pot povesti in viitor aventurile acestei barci.
Poze aici: http://www.damp.ro/download.php?action=download&type=file&id=266462&act=w0eBAgyaWuvG15Wk
Titlu: Re: Felicity 17 twin keeler
Scris de: Vali din Noiembrie 11, 2011, 10:44:02 PM
Suuuuuper misto, felicitari :D. Barca seamana foarte mult cu celebra Silhouette, are aceeasi dimensiune si aceleasi forme.

In ciuda neglijarii, barca e in stare buna, singurul semn de intrebare fiind chestia aia ca o crapatura de pe fund, intre derivoare. Nu-mi dau seama deocamdata despre ce e vorba, dar daca barca a fost sparta si apoi reparata, se vede la interior. Oricum zona respectiva e intarita cu varange, si chiar si o spartura mai mare la o barca de fibra se remediaza relativ usor. Daca ne poti da mai multe detalii, ne putem impreuna lamuri.

Ce-mi place e ca barca are si optiunea de montare a unei chile fin centrale, se vede in pozele operei vii, are zona centrala profilata special pentru montarea chilei fin, care ar face barca mai rapida decat in varianta twin-keel. Parerea mea e totusi ca avantajele twin-keel sunt mult prea importante pentru a renunta la ele in favoarea unei chile fin.

Inca o treaba misto e suportul profilat pentru outboard, care outboard se monteaza in planul diametral (axul barcii), fiind astfel cel mai eficient. Finisajul rosu al bordajului e in stare foarte buna, deci cel putin aici ai scapat de partea cosmetica :).
In schimb, ai foarte mult de treaba la punte, brau, tintebine, eche, usa de acces etc, si mai ales la interior. Ar fi buna o verificare a starii varangelor care tin derivoarele (varangele la asemenea barci sunt din stejar), fiindca barca a stat cu apa inauntru destula vreme.

Ce sa-ti zicem, sa o stapanesti sanatos, te asteapta munca lu' berila la renovare, dar daca pui suflet va iesi o bijuterie :). Mult spor la treaba, si abia asteptam sa te vedem plutind. Daca ai nevoie de ajutor, sfaturi etc, stii ca tot aici ne gasesti ;). In plus, hai sa ne gandim impreuna (daca nu cumva te-ai gandit deja) ce nume sa punem barcutei :D.
Titlu: Re: Felicity 17 twin keeler
Scris de: lipan din Noiembrie 12, 2011, 09:07:30 AM
Nu mi s-a deschis link-ul și nu am văzut-o, dar totuși felicitări. Poți să ne spui cât și de unde?
Să o stăpânești sănătos!
Titlu: Re: Felicity 17 twin keeler
Scris de: Thor din Noiembrie 12, 2011, 02:39:04 PM
Felicitari, s-o plutesti sanatos.

Citat din: lipan din Noiembrie 12, 2011, 09:07:30 AM
Nu mi s-a deschis link-ul și nu am văzut-o, dar totuși felicitări...

Nici la mine nu s-a deschis. L-am rugat pe Gogu sa caute "Leisure 17" si a gasit. Am vazut ca desi are numai 5,18 m una a traversat Atlanticul. Preturi de la 600 la 2.600 GBP. 
Titlu: Re: Felicity 17 twin keeler
Scris de: Vali din Noiembrie 12, 2011, 07:04:12 PM
Salutare, aici sunt pozele de la Gabi: http://s973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Leisure%2017/
Barca e foarte misto, chiar daca nu prea se vede asta in poze :D. Inca o data felicitari de achizitie si spor la treaba Gabi ;).
Titlu: Re: Felicity 17 twin keeler
Scris de: Florio din Noiembrie 12, 2011, 10:13:50 PM
Citat din: Hetruc G din Noiembrie 11, 2011, 10:02:33 PM
Salutare fratilor , da azi sa intamplat.Barcuta este un Leisure 17  un pic mai mica decat Alacrity (este un pic mai mica si decat caiacul meu) :) .
Sper sa va pot povesti in viitor aventurile acestei barci.
Poze aici: http://www.damp.ro/download.php?action=download&type=file&id=266462&act=w0eBAgyaWuvG15Wk

Sa-ti traiasca micuta, frumoasa, rosie si cracanata cum e ea :) !

Asa cum spunea si Vali, pui manutele alea doua de chirurg stomatolog, la treaba de marangoz; si la primavara ai sa ai o barca sexi,  gata sa te umple de bucurii acvatice :) .
Titlu: Re: Felicity 17 twin keeler
Scris de: Florio din Noiembrie 12, 2011, 10:19:36 PM
Crapatura dintre derivoare e de cercetat, dar nu de speriat. Am vazut cateva cazuri similare, in care acest tip de urma era dat de aplicarea in ani a straturilor de antifouling, care s-a curatat la un moment dat. Cel care a aplicat ultimul strat a curatat ce pica din cele vechi, fara sa mai slefuiasca urma. E posibil sa fie si in cazul tau, o cosmetizare de ultim moment inaintea vanzarii :) .

P.S>
  Poate muta Vali discutia noastra labartata in toate directiile, intr-un topic separat. Ca stricam frumusete de poveste :) . 
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:23:36 AM
Orice yachtsman care se respecta nu se sperie cu una cu doua de o crapatura intre derivoare, fie ea chiar un pic mai mare.  8)
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:28:07 AM
Seamana cu un Siren 17

Care e avantajul twin keel ?  Am vazut asa ceva numai in zonele cu maree serioasa, si acolo e clar de ce e buna.
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Florio din Noiembrie 14, 2011, 07:04:01 AM
Spus foarte simplist, "chila dubla" da o stabilitate mai buna la un pescaj redus.
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Vali din Noiembrie 14, 2011, 11:07:17 AM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:28:07 AM
Care e avantajul twin keel ?  Am vazut asa ceva numai in zonele cu maree serioasa, si acolo e clar de ce e buna.

Twin-keeler-ele (2 chile simetrice fata de axa barcii, pe o carena de tip canoe-body) si bilge-keeler-ele (2 chile laterale suplimentare fata de chila centrala - lunga sau fin) au aparut un UK, exact din cauza mareei (barca ramane cocotata pe chile la reflux).
De-a lungul timpului s-a constatat un comportament interesant al acestor barci: in afara de rolurile principale de stabilitate de greutate (lest) si antideriva (derivor), plus rolul de sustinere a barcii la reflux sau pe uscat, s-au constatat urmatoarele:
-cele 2 chile (derivoare) actioneza ca niste chile de ruliu supradimensionate, impiedicand semnificativ oscilatia transversala (ruliul). Pe Alacrity 19 cu care m-am dat ruliul imprimat de valuri este mic, si se amortizeaza foarte repede, iar la vant de travers, mai ales in rafale, barca se bandeaza mult mai putin decat una cu chila fin sau derivor mobil.
-mai ales la vant de travers, la bandarea barcii, una din chile ramane aproape perpendicular pe planul suprafetei apei, deci rezistenta la deriva e maxima. Cealalta chila ajunge intr-o pozitie mult mai aproape de orizontala, greutatea lestului său actionand mai bine la mentinerea stabilitatii barcii.
-in cazul folosirii chilelor duble cu profil asimetric, se imbunatateste mult unghiul de urcare in vant, din cauza portantei superioare dezvoltate de respectivul profil asimetric.
Un articol foarte bun despre avantajele chilelor duble il gasim aici: http://www.brayyachtdesign.bc.ca/article_twinkeels.html

Din experienta mea, avantajele chilelor duble sunt:
-pescajul mai mic, la aceeasi stabilitate fata de o barca cu chila fin (exact ce a spus Florio)
-ruliul mult diminuat, fapt observat la Alacrity 19
-comportament mai bun la vant strans, daca se folosesc chile cu profil asimetric
-deriva mai mica, din cauza pozitiei mai bune a chilei de sub vant (leeward keel)
-comportamentul bun la bandare (bandeaza mai greu si mai putin decat o barca cu chila fin), din cauza pozitiei chilei din vant (windward keel)
-depozitarea pe uscat a barcii fara a fi nevoie de cavalet, barca ramanand pe propriile chile
-transportul si lansarea usoara la apa in cazul unei barci tractabile pe peridoc
Dezavantajele ar fi:
-suprafata udata mai mare a chilelor duble (cel putin in cazul barcilor mai vechi) scade viteza barcii
-in caz de esuaj, nu se poate despotmoli barca prin inclinarea transversala, ci trebuie impinsa in sens invers impotmolirii
-mai multa munca la slefuirea operei vii si aplicarea de antivegetativa :).
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: gvincentiu din Noiembrie 14, 2011, 12:47:52 PM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:23:36 AM
Orice yachtsman care se respecta nu se sperie cu una cu doua de o crapatura intre derivoare, fie ea chiar un pic mai mare.  8)
Frateeeeeeee, ce mi-a trecut prin cap cand am citit asta  ;D ;D ;D. Sunt sigur ca si altora, desi n'or recunoaste!
Daca erai pe aproape faceam o vizita la barcuta. Finn-ul ajuta si la mentinerea drumului cand tai valurile sub unghi. Spusese undeva colegul x_petrolist cum pune carma cand cobori pe val sau urci. Avand finn-ul, nu-ti mai fuge pupa asa mult. Parca la miscarea asta de carma ii spune ambardee, dar nu sunt sigur, o sa mai citesc in manual. Oricum, finn-ul e un avantaj pentru croaziere. S-o stapanesti sanatos.
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Ciby din Noiembrie 14, 2011, 02:26:52 PM
Citat din: gvincentiu din Noiembrie 14, 2011, 12:47:52 PM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:23:36 AM
Orice yachtsman care se respecta nu se sperie cu una cu doua de o crapatura intre derivoare, fie ea chiar un pic mai mare.  8)
Frateeeeeeee, ce mi-a trecut prin cap cand am citit asta  ;D ;D ;D. Sunt sigur ca si altora, desi n'or recunoaste!
Ba daaaa, recunoastem!!!  ;)
S-o stapanesti sanatos Gabi! Si sa ai timp de multe iesiri pe apa!!!
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: lipan din Noiembrie 14, 2011, 03:16:44 PM
Eu cred că proprietarul doarme în barcă pentru că nu mai dă semn de vreo trei zile.
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 06:38:27 PM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:23:36 AM
Orice yachtsman care se respecta nu se sperie cu una cu doua de o crapatura intre derivoare, fie ea chiar un pic mai mare.  8)
.., ci o cerceteaza degraba si o rezolva cu competentza!
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 09:22:34 PM
Vali,
Cand citesc ce spui despre designuri moderne si chile asimetrice ma gandesc la Mini 650.

De exemplu minunastia asta de inventie combinata cu un derivor ne-lestat care se lanseaza pe partea opusa chilei.
http://www.minitransat650.com/wordpress/?p=309

Superba clasa (Mini 650)pentru cei care iubesc viteza. Daca nu stiti inca de ele cautati  pe Youtube "mini transat". Poezie!

Ps: ideea cu crapatura nu-mi apartine. Florio om fin a zis-o voalat, cum se cuvine unui domn, dar portavocea de Drumul Taberei dupa ce s-a hlizit de n-a mai putut, a spus-o aproape pe sleau.
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: blue marlin din Noiembrie 15, 2011, 10:47:47 PM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 09:22:34 PM
Vali,
Cand citesc ce spui despre designuri moderne si chile asimetrice ma gandesc la Mini 650.

De exemplu minunastia asta de inventie combinata cu un derivor ne-lestat care se lanseaza pe partea opusa chilei.
http://www.minitransat650.com/wordpress/?p=309
Superba clasa (Mini 650)pentru cei care iubesc viteza. Daca nu stiti inca de ele cautati  pe Youtube "mini transat". Poezie!


....


Tot de o crapatura se pare ca ar fi si aici, doar ca e un pic mai mare...  ;D
Am inteles bine? Este vorba de o chila care in loc sa se basculeze transleaza 700mm dintr'un bord in altul?
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: capitanu din Noiembrie 21, 2011, 12:05:18 PM
Bravo, deci ai luat-o pana la urma. Sa o stapanesti sanatos si sa iti aduca numai distractie.
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: bogdanbuciu din Noiembrie 21, 2011, 12:49:47 PM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 09:22:34 PM
Superba clasa (Mini 650)pentru cei care iubesc viteza. Daca nu stiti inca de ele cautati  pe Youtube "mini transat". Poezie!

poezie, poezie
dar ati vazut ce modificare are barca de a castigat anul asta?
zicea skipperul pe undeva ca in anumite cazuri a fost nevoie sa o mai incetineasca expres.

(https://lh5.googleusercontent.com/-m9Ilb8NHbm0/TsosQ2t3KyI/AAAAAAAABs0/8I8r9Vtj0iw/s720/650.jpg)
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: menestras din Noiembrie 21, 2011, 03:17:47 PM
Cred ca frantuzul asta a facut-o mai dodoloata de bot ca sa aiba mai mult confort, si pana la urma a iesit ce a iesit.
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Mihaif99 din Noiembrie 22, 2011, 06:05:22 AM
Ohohohoo ce barca!
Cand pui trei metri de bompres pe o barca de 6.50, tre' sa stii ce faci Cred ca francezul a mers numai in glisare.

Exista doua clase in sursa Mini Transat, prototip si productie. Barcile din clasa productie sunt mai normale: cel mult trei apendice, adica o chila si doua carme, iar chila trebuie sa fie fixa. Nu stiu daca in clasa productie sunt admise rezervoare de apa in borduri.

Domnu' Buciu, nu stiam ca aratati asa de bine, ma refer la avatarul dumeavoastra :)
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Vali din Noiembrie 22, 2011, 08:27:17 AM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 22, 2011, 06:05:22 AM
Domnu' Buciu, nu stiam ca aratati asa de bine, ma refer la avatarul dumeavoastra :)
Asa arata inante de operatie, acum e interesant pentru celalat sex :P.

Barca din poze tre' sa fie foarte usoara, iar pe asieta normala etrava sta permanent in aer. Din cauza asta n-a mai fost nevoie cred de o etrava ascutita. Mai ales ca navigatia la minitransat se face pe alizeu, adica vant portant, deci nu se despica prea multe valuri.
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: bogdanbuciu din Noiembrie 22, 2011, 08:56:43 AM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 22, 2011, 06:05:22 AM
Domnu' Buciu, nu stiam ca aratati asa de bine, ma refer la avatarul dumeavoastra :)

Multumesc domnule,
sunt intr-adevar un exemplar frumos.
As vrea sa pot spune la fel despre avatarul dumneavoastra.
:D
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: Mihaif99 din Noiembrie 22, 2011, 03:58:54 PM
Citat din: bogdanbuciu din Noiembrie 22, 2011, 08:56:43 AM
As vrea sa pot spune la fel despre avatarul dumneavoastra.
:D

Aye! Har har har! Me parrot concurs! Avast!  ;)
Titlu: Re: Leisure 17 twin keeler
Scris de: x_petrolist din Noiembrie 26, 2011, 03:02:21 PM
Citat din: gvincentiu din Noiembrie 14, 2011, 12:47:52 PM
...... Spusese undeva colegul x_petrolist cum pune carma cand cobori pe val sau urci. Avand finn-ul, nu-ti mai fuge pupa asa mult. Parca la miscarea asta de carma ii spune ambardee, dar nu sunt sigur, o sa mai citesc in manual. Oricum, finn-ul e un avantaj pentru croaziere. S-o stapanesti sanatos.

Salut Vincentiu. Discutia despre unghiul barcii fata de val a fost pe alt forum. Cel care a facut o descriere amanuntita este nike la topicul " Timona vs Eche" postul #14. Simplificat el a spus "urci cind cobori si cobori cind urci".