Salutare dragilor,
Nu am mai lansat de mult un subiect dar sunt la momentul cautarilor unui motor . Si ca de fiecare data cand am cumparat ceva ce-mi este necesar pe barca pun intrebari .
Intrebarea ar fi...CE CONSUM ARE UN MOTOR Evinrude ETEC 90 HP ? ...cred ca nu este cazul sa spun ca este in doi timpi.
De fapt sunt intre a-mi cauta un SUZUKI 4 timpi 90 hp si Evinrude ETEC 90 hp...SFATURI va rog. Il pun pe un corsar 550 cabinata.
Fir intins pt pescari si ape linistite barcagiilor!
Uite aici un site care te informeaza.
Bafta!
https://www.boat-fuel-economy.com/outboard-fuel-consumption-liters (https://www.boat-fuel-economy.com/outboard-fuel-consumption-liters)
Pe site arata o diferenta de 10 litri la ora de mars in 4500 de turatii...deci la 100 de ore de mars ai 1000 litri de benzina diferenta. 1000 de litri x cu 6 lei ...hmmm cam mult dar ...diferentele de pret sunt si ele mari...la motoare ma refer. Un evinrude de 90 second hand cu 150 ore functionare se poate achizitiona si cu 2000 euro pe cand un suzuki de 90 intre 3500 si 4000 euro ...Acum nu stiu daca pe acest site arata valori reale din practica ori ce spun constructorii de motoare. Alte sfaturi??
Nu prea inteleg ce vrei sa spui.
EVINRUDE ETEC 90 HP la 4500 rpm 21.4 l/h
SUZUKI 4T 90 HP la 4500 rpm 14.0 l/h
La ETEC poti sa mai pui 1leu/litru pretul uleiului.
Evident ca 2T consuma mai mult ca 4T si totul se duce in cer la turatii mari.
Cabinatele cred ca se inteleg mai bine cu 4Timpi. Etec=urile merg cu barci mai sportive, cu open-uri sau cu bass boat-uri.
va salut , am o semicabinata ,are 600 kg ,fara incarcatura , motorizata cu un e tec de 60cp , consumul mediu este de 9,7 litri/ora , viteza medie de 36 km/ora.
Inainte am avut un tohatsu 40cp ,consumul era la 17 litri/ora si viteza medie 24 km/ora. Eu cred ca daca puterea motorului este suficienta , consumul nu este f mare.
Salut,etecul ăla cu 150 ore și cost 2000 euro dacă nu îl iei tu da linkul la colegii care știu ce poate un etec. Alea sunt consumuri din manuale. Cert e ca etecul are ceva pretenții mai mari la benzina buna ,filtre și alte alea. (1 leu in plus la litru pt ulei) La fel de sigur e ca nu vei merge la același nr de turații cu etecul vs Suzuki in același regim de mars. La Suzuki îți faci service aproape oriunde dar la etec nu .
Bafta.
Da...am gresit un pic calculele nu sunt 10 sunt 7.4 litri diferenta..dar am pus grosso modo ...ca stim toti ca sunt destui factori ce influenteaza consumul de combustibil. Cred ca raman la un Suzuki de 90...are distributie pe lant...unul dintre marile avantaje...in rest se comporta ca toate celelalte...nu cred ca sunt diferente de putere...consum .
Multumesc mult pentru mesaje!
Salut Catalin. Am sa te pun in legatura cu 2 baieti din Galati care au Etec de 90, respectiv Suzuki de 90, sa povestesti direct cu ei despre consumuri.
Barcile sunt destul de asemanatoare, una e bowrider si cealalta runabout.
La cabinata consumul cred ca va mai creste, din cauza greutatii. Daca luam in considerare conditiile de la noi, ideal e un motor japonez 4T. Etec-ul e o bestie, dar mai pretentios - la benzina, ulei etc. Parerea mea e ca un Etec mare e potrivit pentru cei pretentiosi, iar un japonez e potrivit pentru cei interesati de valoarea utilitara.
Salut Catalin , dacă vorbești cu colegii despre care zice Vali pune pe forum ce-ți vor spune așa ca sa știm și noi.
Eu am un etec de 90 dar sincer încă nu l-am scos la apa ca să-ți dau informații exacte. Așa cred ca mai erau colegi pe forum care se dădeau cu etecurile. Iar cu Suzuki sunt sigur mai mulți .
un topic excelent!
Si pe mine ma framanta aceleasi intrebari!
Ma tot uit dupa un 90 cp....
Imi este greu sa gred ca programul de mai sus ce ne arata consumul poate fi considerat corect!
Diferentele de consum la motoarele de 90 cp este imensa......aproape imposibil de "digerat"
??? nu stiu ce sa cred
Da bradutule asa zic si eu despre consumurile de pe acea pagina....pe care de altfel am consultato si cand aveam motorul de 50 Mercury...cel din avatar. Cu barcuta din avatar de la |Galati la Tulcea mergeam in 4500 de turatii cu 6,5 litri la ora de mars. Si sa nu va ganditi ca mergeam de unul singur..eram 5 in barca ...4 adulti si un copil plus bagaje... de intors cu 7,5 - 8 litri la ora de mars.
Despre benzina stim toti ca nu este cea mai buna prin delta...dar sunt diferente la preturile de achizitie destul de mari intre motoare. Mama masii inca ne gandin...
Si DA...nanea Vali baga pe privat numere de tel a baietilor
Suntem tare curioși de răspunsuri. Eu cred ca o să-ți schimbi alegerea.
Eu am un ETEC de 90 de anul asta.
Bijuteria pamantului si tata cuplului.
Eu nu am sarit de 12L/h consum oricât i-as fi dat si ma unge pe suflet de cate ori il pornesc.
Ulei.....cal un galon pe sezon.
Ah......și garantie 10 ani.....Sa fim noi sănătoși!
Citat din: mariusm piesenoi111 din Noiembrie 06, 2019, 07:55:21 AM
Bijuteria pamantului si tata cuplului.
Apropo de cuplu, am vazut Sambata la iesirea din Uzlina spre Isac o barca cu un ETEC ( nu am reusit sa vad cati CP) care ne-a depasit pe toti prin stanga si a luat-o prin namol de parca era apa limpede. Sarea namolul in spatele ei de 2m nu s-a vazut ca a incetinit un moment.
Legat de consum la un Etec de 90HP, te pot ajuta eu! Dacă consideri ca e comparabil ansamblul Forward 550+Etec 90HP cu ansamblul pe care vrei sa îl achiziționezi ne putem auzi la telefon și facem o tura pe balta pt a vedea exact modul de comportare și consumul! Suntem în același oraș!
Citat din: GionyGl din Noiembrie 06, 2019, 07:57:28 PM
Legat de consum la un Etec de 90HP, te pot ajuta eu! Dacă consideri ca e comparabil ansamblul Forward 550+Etec 90HP cu ansamblul pe care vrei sa îl achiziționezi ne putem auzi la telefon și facem o tura pe balta pt a vedea exact modul de comportare și consumul! Suntem în același oraș!
o viteza si un consum la 4000 ture? ne sui si noua?
....si pasul elicei
Poate și colegul Catalin ne spune ce au zis cei despre care Vali zicea. Asta dacă a apucat sa vorbească cu ei.
Super....vorbim la tel...am avut ceva proiecte de terminat si nu am fost prezent pe forum. Cu Vali trebuie sa vorbesc...nu am apucat sa fac mare lucru pt ca timpul meu a fost extrem de limitata pt alte activitati. Abia astept sa luam legatura GionyGL...si daca timpul permite...DAAAA vreau pe apa...ca tare mi-e dor de o iesire cu barca. Am fost nevoit sa-mi vand barca din avatar..dar norocul meu este ca am luat acest corsar... care nu este terminat de amenajat dar in iarna asta asta am sa fac in garaj ...termin lucrarea.
Ceva date proaspete: singur in barca la 4100-4200 ture, viteza în amonte 45km / ora, în aval 49-50 km / ora, consumat in 45 de minute 10 litri carburant
Pai asta înseamnă 13,5 l la ora. Parca se vorbea de 20 l pe ora ....
Tot timpul proba vorbește!
Sincer nu știu cum un site care in principiu arată consumurile la alte tipuri de motoare corect la etec e greșit aproape dublu consumul. Dar așa cum zicea Giony : proba contează .
Eu zic sa asculti ce iti zic posesorii de ETEC....
Care cred ca nu vand motoarele ca sa aiba nevoie de reclama...
Salut,
Cochetez cu idea unui motor mai usor dar suficient de puternic pentru Arielle.
Eu am folosit informatiile din acel site pentru a calcula cum s-ar comporta barca cu un motor ETEC. Gasind consumul prea mare am renuntat la idee- ceea ce se dovedeste gresit conform celor spuse de utilizatori.
Poate ar fi util sa-i rugam pe utilizatori sa ne construiasca ei acel grafic corect.
Sau sa-i rugam pe cei de la Evinrude.....
Multumesc anticipat!
Si maine, cel mai tarziu poimane ar trebui sa ma hotararsc etec 60cp sau suzuki ,honda yamaha 60-100cp. Etec-ul din 2019 acte in regula, celelalte cum oi gasi. motorul va merge pe un Forward 535. Rog urgent sfaturi.
Salut, eu fiind posesor de etec te sfătuiesc să-ți cumperi etec ,normal. Dar sunt aici pe forum băieți mai experimentați ca mine și acest subiect tot a fost dezbătut.
Etecul meu e model mai vechi(2005)și nu prea se compara cu cele noi,dar oricum sunt motoare reușite. Inconvenientul la ele e benzina (doar stație +filtre) și servisarea /reviziile care sunt cam scumpe .(doar reprezentanta).Ala care-l vrei tu dacă e din 2019 are garantie cred (dacă e cumpărat ziua)și nu ai de ce să-ți faci probleme Cuplu/forța nu mai discutam ca sa cam tot discutat.
Da este cumparat din reprezentanta,, sigur actele sunt ok la el
Părerea mea, după consumul dat de cărțile tehnice ale motoarelor nu te prea poți lua, am avut johnson și Evinrude 70 și 75cp, cartea le dădea din câte știu 28 l/h consum, pot sa va asigur ca niciodată nu am sărit de 18 l/h, montate pe barca de 5 si 5,5m aprox. 350kg plus 5-6 persoane în barcă și mers 40-60 km/h.
Am testat Evinrude 115 2 timpi 4V, cartea da consum 48l/h, pe o semicabinată,, consumul nu a sărit de 28 l/h și s-a mers cum trebuie :D.
Am cumpărat în vară 2019 un motor Johnson 90cp 2 timpi ceva generație chiar înainte de fight ram,, am studiat puțin pe net, nu prea am găsit date tehnice dar am găsit ceva despre consum, undeva la vreo 38 l/h, am mers puțin cu el, am făcut un consum aproximativ la mers blană cam 70-75 km/h la 4000 rot/min, mai sus nu urca, doar se tura motorul pana pe la 5000, probabil necesita un alt pas la elice, pe barca de 5m și 350 kg plus 2 persoane , consumul a ieșit undeva la 20 l/h, pe lângă asta pot sa spun ca e foarte silențios, nici nu ma așteptăm și gliseaza barca aproape instant.
Am și un Etec de 115, asta nu am apucat să-l testez la consum în mers doar la relanti, 0,74 l/h cu diagnoza ;).
Părerea mea e ca toată generația fihgt ram și etec de la johnson evinrude, din ce am testat pana acum și sunt destul de multe, cred ca sunt cele mai avantajoase și mai bune, raport forță /consum și fiabilitate, bineînțeles tratate ca la carte, chiar mai bune decât 4 timpi, dar aici mai trebuie carculat și modelul bărcii, pasul elicei și alte alea.
Eu sincer toată flota ce o am, am în plan sa o dotez cu modelul asta de motoare Etec și Fihgt Ram, mulți fug de ele ca sunt pretențioase, dar pretențioase sunt toate dacă nu le tratezi cum trebuie
https://www.subito.it/nautica/motore-fuoribordo-envirude-padova-344276015.htm?utm_medium=referral&utm_source=subito&utm_campaign=free-engagement-ad_detail...cine vrea
Am si eu un ETEC de 40 cp pe care am inceput sa il folosesc sezonul asta. Motorul a fost cumparat de nou si am apucat sa il rulez pana in prezent 45 ore. Consuma cam 10l/h la aprox 5000 rpm(40 - 45 km/h in functie de incarcare), barca 5,10 aprox. 250 kg fara accesorii. Am auzit si eu ca sunt pretentioase, dar nu am apucat sa obtin un astfel de feedback si direct de la un utilizator de ETEC. Ulei folosesc doar XD100, i'am montat de curand si filtru separator pentru combustibil, iar benzina primeste de peste tot pentru ca mi se pare imposibil sa pleci in delta pentru mai multe zile cu cate 100 litri de benzina dupa tine. Chiar sunt curios in ce consta mai exact aceasta "sensibilitate" de care vorbeste toata lumea.
https://www.barcheamotore.com/evoy-electric-outboard-pre-orders/?lang=en.....ei joac-o p-asta....
Pe zi ce trece ma indragostesc de evinrude...acum sunt cu cautarile prin Italia....Gasit cate ceva la 115 ...dar mai astept doua luni...in noiembrie se inchide sezonul si se ieftinesc...SPER
Si mie imi place, este o mica bestie din punct de vedere al cuplului. Eu in Germania l'am gasit, tot asa, dupa cautari serioase. In mod paradoxal, dupa anuntul din mai cu inchiderea, stocurile s'au epuizat relativ repede.
Salut dragilor...intrebare...A birjarit cineva un Mariner cu corp de Yamaha?...Nu stiu daca pe acest tip de motor pot conecta un ceas smartcraft de la Mercury ...asata pt a vedea cate ore de functionare are. Ori sa ma las pagubas cu orele si sa verific presiune in cilindri si sa-l aud cum merge...Ce sfat dati????
Ionut cum stai cu consumul pe e-tecul tau?...asa cum am mai scris am gasit cateva in Italia de 115 cu destul de putine ore de functionare si sunt foarte tentante. Dar un consum ar fi ideal sa pot sti ...chiar daca al tau este doar de 40.
Salutare. Eu zic sa nu iti faci prea multe probleme in ceea ce priveste consumul. Evident ca acesta depinde de cata putere dezvolta motorul si la ce incarcare este exploatat. Minuni in ceea ce priveste eficienta nu s'au facut inca (200-250 ml benzina * cp * h pentru o exploatare normala), insa ceea ce iti pot spune este ca ETEC'urile au consumul foarte apropiat de motoarele moderne in 4 timpi. Concret, eu am masurat urmatoarele valori :
1. Consum Instantaneu Afisat pe NMEA :
- Trolling la Relanti : 0,4 l/h
- Glisaj la 4000 rpm : 6,7 l/h
- Glisaj la 5000 rpm : 10-10,5 l/h (Eu cam asa merg de obicei cu el. In functie de incarcatura, curent, etc.)
- Glisaj la maxim 5900 rpm : 14,7 l/h
- Hole Shot : 15,4 l/h (Valoarea maxima instantanee pe care am vazut'o vreodata pe NMEA)
2. Consum Real masurat la pompa :
- Tulcea - Sfantu Gheorghe cu 2 bucle de DV : 18 l
- Sfantu Gheorghe - Sulina : 8,5 l
Ansamblul barca + accesorii + motor cantareste aproximativ 400-450 kg si se deplaseaza in regim de glisaj la 5000 rpm cu 41 - 45 km/h in functie de variabilele pe care le'am mentionat anterior. Sarcina pe motor afisata prin NMEA in acest regim de exploatare este de 51 - 55 %. Ce'i drept, acest fapt se datoreaza supradimensionarii motorului (practic ETEC'ul de 40 cp este un motor de 60 cp limitat la 40 cp).
Din ce am auzit eu, motorul de 115 cp este foarte reusit ca si performante si fiabilitate. Dupa cum ti'am spus, nu m'as stresa deloc in ceea ce priveste consumul intrucat eficienta este foarte apropiata de cea a motoarelor in 4T. Cata putere dezvolti, atata benzina consumi, cu conditia sa nu fii nevoit sa mergi cu el aproape de maxim pentru ca acolo eficienta scade exponential. Cu alte cuvinte, daca ansambul este motorizat corect din punct de vedere al raportului greutate/putere, atunci el va fi eficient.
Ultima oara cand am vorbit cu neamtul de la care am cumparat eu, stiu ca mai avea cateva motoare noi pe stoc, printre care si un ETEC G2 de 150. Daca te intereseaza, te pot pune in legatura cu el.
Mult succes si ai grija sa'i montezi filtru decantor. Ulei gasesti la 55 euro/gallon'ul tot pe comanda din Germania, dar oricum este insesizabil acest cost. Pana la urma si pentru motoarele in 4T platesti uleiul din baie si costurile aferente schimbului.
Numai bine,
Ionut
https://www.subito.it/nautica/suzuki-df-90-oristano-352786243.htm?from=userlist.....un Suzuki la un pret bun cine vrea sa faca plimbare in Italia.
https://www.subito.it/nautica/fuoribordo-etec-90-cv-ho-oristano-353369993.htm?from=userlist si o bijuterie HO la doar ...vedeti in anunt
....Merita toti banii.
https://www.subito.it/nautica/evinrude-e-tec-90-hp-con-90-ore-2006-padova-352242368.htm?utm_medium=referral&utm_source=subito&utm_campaign=free-engagement-ad_detail
Un raspuns dat de un posesor de etec 90 hp." Consumul îl da în funcție de greutatea bărcii și a vitezei, numărul de rotații. La 5500 rotații poate consuma 27l pe ora, la 3500 - 12/14, la 4500 17." Sper sa nu se supere ca l-am citat... Are un Rib de 5.80 pe 2.20 si 450 kg...in care pot intra 8 persoane.
Suge ceva motorasul ala dar cred ca senzatiile sunt fantastice...
Salut,confirm cele spuse de tine. M-am întors din delta ieri și am reușit sa fac consumul mergând cu plinul la rezervor(115 litri) .Am mers 8,2 ore și benzina e cativa litri pe fundul rezervorului.Asta înseamnă aproximativ 14 l /h.
Fiind singur in barca n-am mers prea turat (4000) și greutate am avut barca 600kg și bagaje de crap împreuna cu mine aproximativ 300 kg.
Dar merge motorul într-un fel. .....
https://www.subito.it/nautica/evinrude-e-tec-napoli-353991666.htm?utm_medium=referral&utm_source=subito&utm_campaign=free-engagement-ad_detail
din intrebarile puse...tipul zice ....E un 40 cv e 2010 le ore nn ti so dire il motore sta in aqua se ti interessa e disponibile ache prova in acqua...
pretul e foarte tare...si se mai si negociaza.
Eu personal as sta departe de astfel de "deal'uri". Mi se pare ca arata groaznic grupul ala. Daca te chinui putin, sigur mai gasesti unul nou nout prin vreo cutie pe undeva la 4800 - 5000 euro si nu te doare capul. Trebuie sa iei in calcul si cat mai platesti pe schimbat impeller, bujii, poate chiar si injectoare.
Cu bine,
Ionut
Gasit un etec ...din spusele proprietarului cu cam 200 ore de functionare . Un etec de 90...ca aici bateam ...dar cred ca e cam scump. Din perspectiva voastra ce spuneti?...E-tecul de 90 cu doua elicii, cu mansa, doua ceasuri si doua rezervoare.....zice proprietarul 4500 euro FIX. Ce spuneti dragilor???
Citat din: Catalin din Noiembrie 19, 2020, 01:51:55 PM
Gasit un etec ...din spusele proprietarului cu cam 200 ore de functionare . Un etec de 90...ca aici bateam ...dar cred ca e cam scump. Din perspectiva voastra ce spuneti?...E-tecul de 90 cu doua elicii, cu mansa, doua ceasuri si doua rezervoare.....zice proprietarul 4500 euro FIX. Ce spuneti dragilor???
Salut,nu ne-ai spus din ce an e motorul .
2010
Citat din: Catalin din Noiembrie 25, 2020, 09:45:40 AM
2010
Cam scump ...,dar nu departe de adevăr .Dacă mai negociezi vreo câteva sute nu e rău de luat.Asta dacă ai certitudinea ca nu e babardit(ore/revizii). Al meu nu a fost aproape de prețul asta dar e din 2006.
da.... acum si la motoarele de barca se pot manari orele....compresia la cilindri cred ca ajuta cel mai bine ca sa ne dam seama despre ce este vorba. Dar am luat pana la urma un Mercury 115 si sunt extrem de incantat. Arata bestial...suna rotund....scuipa apa super bine...folosit doar pe apa dulce cu tot cu mansa si cabluri de sens la 4000
Poate .......de fapt SIGUR sunt subiectiv deci nu ma hazardez intr-o comparație între cele 2 motoare .
Să-l stăpânești sănătos și sa te bucuri de ape cât mai mult cu putința.
Știu....e-tecul este superior ca putere...mentenanță...greutate mai mica. Dar nu am găsit ceva care sa ma facă să-l cumpăr. Ceva potrivit bărcii mele desigur....preturile sunt îndeajuns de mari la ambele branduri. Sper sa fie o alegere buna în ceea e privește calitatea motorului...și aici ca la mașini...poți avea surprize. Sper totuși sa ne intersectam pe ape.
Salut,
Nu sunt foarte priceput la mentenata dar la HONDA nu prea am avut probleme.
Insa la ultima mea iesire niste amici cu ETEC plangeau cu vorbe legat de calitatea benzinei Star 2000 si impactul acestuia asupra ETEC-ului lor. Concret, aveau doua barci si cea cu ETEC-ul a trebuit luata la cravata si am inteles ca nu au rezolvat pana la Tulcea la reprezentanta.
Mai exact la ce este sensibil Etec-ul?
Benzina proasta e o denumire generica. Poate avea impuritati solide, apa, reziduuri, cifra octanica mai mica, etc.
Banuiesc ca motorul e alergic doar la anumite chestii. Si daca e asa nu se poate pune un filtru special pentru respectivul "alergen"?
Salutare, etec-ul meu a baut doar benzina normala petrom. fara exceptie.Nu a tusit niciodata,deci se pare ca nu e chiar asa firav, doar sa-i dai carburant cat de cat ok.
Din ce am inteles "alergenul" este etanolul din benzina deci nu se rezolva cu filtru .
Pai dupa normele europene toata benzina are etanol in ea 5- 8% nu stiu exact cat. Benzina de la Star are mai mult etanol in ea?
Eu am pus la etecul meu un filtru mare decantor ,rezervor de 130 litri și mai iau cu mine 30 litri rezerva de benzina.N-am pus pana acum benzina de la Star 2000 ca sa va zic cum merge cu ea .
Clar e ca injectoarele lor sunt mai sensibile la carburant nașpa dar și când apeși mansa la maxim parca e altceva. 8)
Ma tot gândesc la combustibilul găsi în delta...sa pleci cu 150 litri după tine... Hmm nu pare economic pe consum...dar pare ok pt motor .... Cum sa faci sa fie bine. Pe fosta barca aveam tot un Mercury și nu am avut probleme cu benzina de la star 2000. Dar plecam din gl cu plinul făcut și 3-4 canistre prin barca.... Calcule la consum putem face...dar nu este totuși păcat sa nu avem lipsa acestei griji...sa știi ca pleci doar cu rezervorul plin și poate o canistra de 10 litri... doar asa pt neprevazut. În multe alte state europene dacă motorul tău tușește ori mai rău pățește ceva, precum e-tecul din povestea de mai sus, din cauza benzinei....cate motoare reparau cei de la Star 2000 pe bănuții lor. Dar noi nu avem cultura asta...ca noi când băgăm cardul la benzinărie nu comentam prețul și banii sunt ok....nu le strica... profitul. Specialiști în domeniu zic ca avem....sa poată determina faptul ca benzina este motivul defecțiunii. Doua, trei....câteva procese mediatizate și poate se schimba ceva.
Da ai dreptate ,nu prea pare economic pe consum dar când pleci din Tulcea și pescuiești aproape de Musura ,faci naveta in fiecare zi inapoi spre Periprava la cazare,crede-ma ca e cel mai bine pentru tine sa ai benzina ta in barca(e ceva distanță parcursa )Oricum in zona aia nu e Star2000 decât la Chilia Veche.
Despre Star și benzina lor au tot vorbit colegii pe forum ,tancuri scufundate pe jumate=condens =apa ,neaparat apoi etanol in plus și gata etecul :'(
Nu cred ca dacă faci reclamație se rezolva ceva ca n-au cum sa rezolve problema condensului ,iar despre despăgubiri ......trăim in RO.
Dar nu se știe niciodată ....trebuie încercat.
Atentie: in SUA se merge pe scara larga cu benzina 85 asa ca mercury este cel mai putin sensibil la calitatea benzinei.
Despre E-tec nu ma pot prnunta dar va pot spune ca am 4 prieteni de au E-tec de noi si trei din ei au ajuns cu motoarele la garantie alimentand exclusiv cu benzina de la pompa!
@bradutzu :Pai atunci ,păstrând logica ,și etecul merge bine tot cu benzina de 85 nu ?
Eu i-am pus doar benzina aditivată pana acum și a mers bine. Nu știu ce sa mai zic ....am auzit și eu la ultima ieșire niște băieți din Baia Mare care se plângeau ca etecul lor nu se accelerează mai mult de 1400 rotații și nu găsește nimeni buba așa ca l-au abandonat acasa. I-am întrebat dacă au fost la testare cu el la reprezentanta sau la cineva care are tester pt evinrude pt ca eu cred ca a intrat in Safe Mode .Au răspuns ca nu au fost și ca tot au încercat să-l repare la diferiți meseriasi pricepuți.
Citat din: gabriel.c din Decembrie 04, 2020, 08:21:51 AM
@bradutzu :Pai atunci ,păstrând logica ,și etecul merge bine tot cu benzina de 85 nu ?
Eu i-am pus doar benzina aditivată pana acum și a mers bine. Nu știu ce sa mai zic ....am auzit și eu la ultima ieșire niște băieți din Baia Mare care se plângeau ca etecul lor nu se accelerează mai mult de 1400 rotații și nu găsește nimeni buba așa ca l-au abandonat acasa. I-am întrebat dacă au fost la testare cu el la reprezentanta sau la cineva care are tester pt evinrude pt ca eu cred ca a intrat in Safe Mode .Au răspuns ca nu au fost și ca tot au încercat să-l repare la diferiți meseriasi pricepuți.
Pai vezi Gabriel ai exprimat exact mentalitatea romaneasca,il fac la baieti normal cu nu o sa mearga :) .
Eu sunt fan ETEC dar in conditii de servisare normala . Si da merge si cu benzina de la Star 2000 daca ai filtru decantor.
In rest ce sa spun sanatate si blana cum ii place unui ETEC.
P.S: Motoarele Mercury de generatie noua (Imi plac Mercury am avut si as mai cumpara) au o protectie termica pe alimentarea de combustibil care o sa ti-l bage inn avarie daca nu este racit cum trebuie. Sunt niste duze mici prin care trece apa de racire asa ca atentie.
Vad ca toti discutati despre calitatea benzinei ! Toti bagati numai ulei E-TEC xd100 ?
Salut,eu am băgat pana acum doar xd 100. Acum dupa ultima ieșire in Delta am trecut pe la reprezentanta sa fac o testare ca aveam ceva la relanti care se tura singur câteodată. Problema minora și rezolvată rapid dintr-o tija care nu revenea pana la capăt atingandu-se de un cablu care era neprins de carcasa.
Dupa testare meseriașul de la ei care mi-a făcut cam toate necesare la motor pana acum a setat din tester dublarea nr de impulsuri de ulei pentru siguranța.
Tot el mi-a spus ca as putea după setarea asta sa folosesc MOTUL la ulei in loc de XD 100.
N-am curaj ....așa ca dau cu XDul înainte .Momentan chiar mai am 2 bidoane mari.
Mie nu îmi place Motul. Am ars de nevoie 15l anul asta în Yamaha 150 carburație.
Prefer ,atât la TLDI cât și la carburatoare, Yamalube sau Ravenol.
În TLDi am pus de nevoie (de prost) chiar su ulei Total de la Star 2000... a mers laser.
Acum dacă tot discutam de etecuri întreb colegii care au acasa , au avut etec sau știu bine de ele dacă își fac trecerea pe modul de iarna la ele. Eu am făcut anul asta prima data asta și-mi pare rău ca n-am făcut asta pana acum.
Eu fac mereu. Daca ai si I-commander poti sa faci direct din ceas.
Citat din: Dell_ser din Decembrie 06, 2020, 09:40:19 PM
Eu fac mereu. Daca ai si I-commander poti sa faci direct din ceas.
N-am știut asta .Eu am făcut din mansa așa cum am văzut pe net.
Asta ar fi ceasul principal.
Acela este ceasul pentru fich. la Etec au adus Icommander si ulterior Icon (o bijuterie). Orice Etec peste 2008 este capabil sa faca din ceas winterizarea. in rest se face si din diagnoza sau cu ajutorul mansei. Rezulattul este acelasi. F usor si excelent pentru protectia motorului pe timp de iarna.
De fapt nu este numai pentru fich, a aparut atunci si este bun pentru orice Evinrude. Ulterior au tot scos variane mai sofistictae sa multumeasca clienti care vor gageturi cu mai multa electronica.
Idock si alte tacaneli care fac din barca o bijuterie tehnologizata.
Cred ca am mai discutat asta înainte. Al meu etec e din 2005 deci așa cum ma sfatuiai și atunci ar trebui sa pun eu ceva mufe dar ma depășește deocamdată varianta.
Winterizare prin mansa deocamdată ,pana când cineva se bagă să-mi puna mufa aia sau cumpăr eu alt etec.
Mercury hmm....americanul spune ca "Recommended fuel Unleaded 90RON minimum" Dihania luata este un Mercury ultima generatie...arata ca o uzinuta....dar este ditamai matahala...2.1 litri... Litrajul m-a cam dat pe spate...la hiunday am 2.2 litri 155 hp diesel...asta de 2.1 litri pe benzina cred ca e fortos mai ales ca are doar 165 kg pt ca e model CT. Mai am destul de mult pana il pot pune pe barca...mai trebaluiesc la coaja. Sper ca prima iesire pe apa cu noul ansamblu barca/motor sa fie la sfarsiul primaverii. Daca esti prin tara Intersectule te vizitez.
Citat din: Catalin din Decembrie 09, 2020, 10:09:23 AM
Mercury hmm....americanul spune ca "Recommended fuel Unleaded 90RON minimum" Dihania luata este un Mercury ultima generatie...arata ca o uzinuta....dar este ditamai matahala...2.1 litri... Litrajul m-a cam dat pe spate...la hiunday am 2.2 litri 155 hp diesel...asta de 2.1 litri pe benzina cred ca e fortos mai ales ca are doar 165 kg pt ca e model CT. Mai am destul de mult pana il pot pune pe barca...mai trebaluiesc la coaja. Sper ca prima iesire pe apa cu noul ansamblu barca/motor sa fie la sfarsiul primaverii. Daca esti prin tara Intersectule te vizitez.
Desigur,ne auzim la telefon.
Buna,
Pun si eu informatiile despre ansamblul meu: barca 4.7m, ~300kg cu motor, Evinrude 60CP din 2005. La incarcare medie, 2 pers + bagaje, de la Dunavat la Sfantu' - ~11-12l/h. Aceeasi distanta cu 4 pers si bagajele aferente: ~16-17l/h. Ambele cazuri mers in regim ~35-40km/h, in conditiile in care maxim ajung cu ea la 50-55km/h. Cand trec de 40km/h deja vorbim de alt consum - acei 12l/h se duc spre 18-20l/h. Nu pot sa zic turatie pentru ca nu imi merge ceasul.:) Pas elice 17".
Ulei pun Repsol Nautico Outboard. De 4 ani de cand e barca la mine nu am avut vreo problema. Motorul are setarea pentru a nu folosi XD-ul dedicat. In Delta alimentare doar de la Star2000, nu am simtit diferente de performanta comparand cu alimentarea de acasa, de la Petrom, sper nici sa nu am vreodata ::)
Sa vina caldura! :)
@cristih: era foarte interesant dacă aveai turometrul funcțional sa ne spui și in ce regim de turații mergi. Eu dacă merg cu etecul meu de 90 la 4000/4200 consum 12/13 l /h dar merg cu 50/55 km .
Ai încercat cu o Elica cu pasul 15? Se poate sa meargă mai bine și mai economic.
Despre benzina de la star 2000 nu pot să zic nimic (nu folosesc) dar cred ca ești norocos pana acum.
Oho, vad ca s'a dezbatut ceva pe subiectul asta.. Las si eu mai jos informatiile adunate cu privire la cele doua mari topic'uri dezbatute :
Benzina :
Si eu ii bag benzina de la STAR 2000 cand stau mai multe zile in delta. Am montat un filtru decantor si sper sa fie ok (rulat 90 ore pana acum). Legat de cifra octanica a acesteia, in state exista alt sistem, deci nu are sens sa ne raportam la el. Am auzit si eu din folclor ca benzina de 95 de la noi ar fi cea mai apropiata ca si prorietati de aprindere de benzina recomandata in state ca fiind de 90. Nu stiu in ce masura benzina aditivata de la noi este potrivita pentru un motor in 2T. In teorie, i'ar trebui o aprindere mai rapida, deci eu de la inceput am mers exclusiv pe benzina de 95 pe cat posibil de la pompa din oras.
In ceea ce priveste problema ethanolului, se gaseste la Euronautica un aditiv care neutralizeaza Ethanolul din benzina :
https://www.amazon.com/Johnson-Evinrude-Conditioner-Bottle-0766209/dp/B005NWEEEI
Eu personal il folosesc, mai ales cand alimentez din delta. Un flacon costa aprox. 55 RON si se amesteca cu 300 litri de benzina.
Ulei :
Legat de ulei si setarile aferente, la E-TEC sunt doua optiuni mari si late : 1. XD100 (arde mai putin ulei, insa acesta are niste proprietati de ungere superioare) si 2. TCW3 (arde mai mult ulei cu proprietati de ungere mai reduse). Din ce am mai citit pe grupuri de profil din state, marea majoritate a mecanicilor recomanda XD100 cu setarea aferenta. Se mai obinuieste atunci cand motorul este nou si inca exista aer pe furtunurile de ungere, fie sa se ruleze un anumit numar de ore cu setarea TCW3 si ulei XD100 pentru siguranta ungerii, fie sa se "winterizeze" de cateva ori pana la eliminarea aerului din furtunuri. Atentie insa, oricare dintre aceste practici utilizate in exces "infunda" motorul cu depuneri de carbon. Eu personal l'am folosit doar cu XD100 de la inceput si nu ma gandesc sa schimb. Cred ca a consumat aprox. 5L de ulei in cele 90 ore de exploatare din 2020, tinand cont si de faptul ca in primele ore arde o cantitate dubla de ulei, conform setarii din fabrica. Din pacate daca ajungi sa ai probleme din cauza uleiului la un motor, problema de cele mai multe ori este grava.
Numai bine,
Ionut