Salutare ,
In primul rand vreau sa-i multumesc lui Vali pentru acceptul de a scrie pe acest forum si nu in ultimul rand pentru sfaturile date pana acum .
Am deschis acest topic pentru ca intentionez sa-mi cumpar o barca cu cabina , pentru a cutreiera Delta/Dunarea si pentru pescuit .Tot ce-mi doresc de la aceasta barca , este sa poata dormi 2-3 persoane sau sa se adaposteasca la vreme rea , sa aiba un comportament nautic cat mai bun la conditii variate de exploatare , sa fie dotata cu strictul necesar petrecerii catorva zile departe de civilizatie(parasolar ,priza , pompa santina ,spatiun pentru depozitare ,lumini navigatie ... fara fitze) ,sa fie lansata la apa relativ usor si echipata cu un motor de 30-40 CP .
Bugetul este de 7000 Eur in care am luat in calcul si peridocul .
Modelele initiale , pe care am pus ochii , au fost : un Quicksilver 435, (sh ,an fabricatie 2000 , la 6200 Eur ,cu peridoc neinmatriculat , motor Suzuki, 30 CP - in 4 timpi ,an fabricatie 2006, 150 ore functionare , busola , copertina noua ) si un Cortina 480 Pilot (nou , made in Poland , 5000 Eur ,fara motor ) . Acum , dupa ce m-am lamurit ca respectivele salupe au o problema ,in ceea ce priveste stabilitatea pe Dunare, si ca sunt indicate , datorita formei , pt mare , as vrea discutam despre alte modele de salupe cabinate ale producatorilor indigeni si nu numai .
Recunosc ca nu sunt un cunoscator si cred ca as fi usor de pacalit daca ar fi sa cumpar o barca sh .In acest moment am o pneumatica de care sunt f multumit, cu un motor de 4cp ,dar care ma limiteaza .
Am vazut recent , pe net , barcile de la EdBoats , de exemplu Bonny 520 .
Hai sa pornim de la aceast producator .
Multumesc ,
Marius
Salut Marius si bun venit :). Cu scuzele de rigoare, am sa intarzii putin cu raspunsul, fiindca exact acum pornesc la drum spre Mangalia, dar imediat ce-mi fac putin timp, revin si postez un raspuns detaliat.
Din primele imagini, Bonny 520 pare o salupa interesanta, exclusiv glisoare dupa forma corpului si motorizarea recomandata. Asta inseamna viteza buna, dar si exploatare costisitoare. Singura problema cred ca ar fi ca se depaseste targetul de pret de 7000 euro inclusiv motor si peridoc.
Despre parametrii tehnici, dotari, ergonomie (cel putin din ceea ce se vede pe site) intr-o postare viitoare. Nu-mi dau seama din poze despre unghiul fundului (deadrise), care e foarte important la o barca de glisare, dar se pare totusi ca e facut astfel ca barca sa fie stabila si in stationare. Mai multe, putin mai tarziu :).
Salaut si multumesc pentru raspuns .
Drum bun si ne "auzim " mai tarziu .
Vreau doar sa completez faptul ca , din pacate , nu pot depasi bugetul (mi-au fost " aprobati" :) cu greu cei 7000, cu mentiunea ca trebuie sa-mi vand barca actuala si motorasul 4CP Yamaha ) .
Multumesc ,
marius
Mda , cu scuzele de rigoare , am incurcat modelul .... vreau sa discutam despre Bella .
Bonny este interesanta , intr-adevar , dar nu am spatiu de miscare datorita canapelelor ,plus ca depaseste bugetul .
De pe ebay germany cu care ai putea merge si pe mare ca are 220Cp.
http://www.ebay.de/itm/Sportboot-Kajutboot-Motorboot-Mercruiser-V8-/300625014026?pt=Motorboote&hash=item45fea5ad0a
Salut Levy si multumesc pentru varianta propusa .
Daca voi alege o varianta sh , prefer ceva mai recent ca si data de fabricatie . Este o investitie destul de mare si as vrea sa ma tina o perioada cat mai indelungata .
Salutare din nou, dupa o absenta motivata :), am sa povestesc putin mai tarziu ce am facut in acest weekend.
Inainte de a lua la rand modelele care s-ar incadra in caietul de sarcini al lui Marius, vizavi de dotari, optiuni, motorizare, pret etc, sa facem un scurt rezumat despre ceea ce se gaseste in prezent pe piata.
Din experienta mea, structura acestei nise a barcilor cabinate cuprinde:
1. Salupele cabinate, derivate de obicei direct din open-uri, caz in care se monteaza o cabina minimala pe un corp de open. Ca o mica paranteza, open-urile sunt salupe glisoare cu post central de comanda, o canapea spre pupa si o canapea in V in zona prova. Dimensiunea cea mai raspandita de salupe open este de aprox. 5 metri lungime pe 2 metri latime.
Spre deosebire de salupele runabout, care au prova puntata, parbriz lat si de obicei maxim 4 locuri pe scaune, open-urile au latimea si bordul liber mai mari, si pot avea si saltele de plaja, mese pentru picnic, diverse copertine etc.
In general, se prefera montarea unei cabine pe un corp de open din considerente de versatilitate a modelului, folosindu-se aceeasi matrita pentru corp in ambele cazuri.
Salupele cabinate astfel rezultate necesita de obicei motoare de putere medie spre mare, regimul de deplasare fiind exclusiv de glisare. Ca si clasa de navigatie, sunt de obicei C sau D, in functie de unghiul fundului (deadrise) si bordul liber, plus conditiile de stabilitate din normative.
Salupele cabinate au ca avantaje viteza, designul, calitatea finisajelor, iar ca dezavantaje exploatarea costisitoare (consum mare, motoarele mari sunt costisitoare la mentenanta), disconfortul la deplasarea in glisare pe valuri, plus amenajarile interioare destul de spartane, din cauza conditionarii dimensiunii corpului de open. Astfel, echiparea barcii cu toaleta e destul de rara, ca si echiparea cu o minibucatarie.
Ca si exemple de salupe cabinate derivate din open-uri sunt cele 2 modele mentionate initial de Marius (totusi Cortina se apropie de un fisher ca arhitectura), iar din gama producatorului Fair Play Giurgiu, barcile Bella (derivata din open-ul Beauty) si Bonny (derivata din Pretty):
(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRf7N1c2TllIwMrXl9Ce6dEo-MrV24zJZoFdjGcZfH_V6m-CSZMNQ) (http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTa7CY66V5w-lAQQai-BNtrYV8PHDWtPOY-nxyZl4wbwyaISKLukA) (http://www.boats-yachts.ro/fp/eBella/first.gif) (http://www.boats-yachts.ro/fp/oBonny520/first.gif)
2. Pilotinele, denumire consacrata de italieni, care se refera la barcile mici cabinate, pentru regim de deplasament sau cel mult semi-glisare:
Ca si dimensiuni, pilotinele se apropie sau cateodata sunt putin mai mari decat derivatele din open.
(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSgQeaGHwacm3r-8MqV9ajZAmfyeM5IWm3tGRO1EEfDPbTKfLfWNQ) (http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSERhc95rYV7tvNvrDaOgIHnduyguj26qFjICWUqnYTRTlVmDmAyA) (http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS_nh6VozNqSKXlFHt9HcAqXr2_w6_AhQTcj8sLoavrEg9UQutz)
Ca avantaje, pilotinele au un comportament mai placut la marsul pe valuri, un confort bun intr-o varietate de conditii meteo, o exploatare mult mai economica, folosindu-se motoare mici, iar in unele cazuri amenajarile interioare sunt chiar generoase, ajungandu-se chiar la dotari de motocruiser. Principalul dezavantaj ar fi viteza mai mica, insa eu personal nu-l vad ca un dezavantaj pentru cineva care isi doreste relaxarea pe ape. In opinia mea, acest tip de barci este cel mai potrivit pentru vacante in Delta Dunarii, avand confort si calitati nautice optime, exploatarea fiind economica, si nu in ultimul rand impactul asupra ecosistemului fiind minim. In plus, se pot dota cu o mare varietate de accesorii - copertine, diferite amenajari interioare si exterioare pentru sporirea confortului, nefiind conditionata pastrarea unei greutati reduse necesare glisarii, ca la barcile de viteza.
3. Fisher-ele sunt barci de glisare, deci viteza, dotate cu un pilot-house supradimensionat situat imediat in pupa unui dormitor minimal. Fisher-ele au aparut in anii '80 ca o nisa distincta pe piata vest-europeana, targetul fiind pescarii amatori care doreau sa pescuiasca pe orice tip de vreme, si aveau nevoie sa guverneze barca feriti de conditiile meteo potrivnice.
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYgyRezM2UsX1kklMyyNtv7_Mly9RKj-avs78xvrq6F1EknovzJg) (http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRZL1cSzU8-wY-mvfB5E-F-PrBAH-w_0HOoLO0ywruiciAbFU2PXw) (http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7d8aNvbQyf4BfsQlyYlm8ddppIaveM05FyklUFimfvRf3Aeh70g)
Avantajul principal al barcilor de tip fisher este protectia buna fata de conditiile meteo, plus o buna vizibilitate, iar dezavantajul principal (pe langa dezavantajele celorlalte cabinate glisoare) este o stabilitate slaba, cauzata de centrul de greutate mai ridicat din cauza pilot-house-ului, plus o suprafata mai mare expusa vantului, care creste rezistenta aerodinamica (si implicit consumul), barca fiind mai vulnerabila si la rafalele laterale. Pentru contracararea acestor probleme, de obicei fisher-ele se ingreuneaza din constructie in partea de jos, aceasta greutate suplimentara insemnand totusi si un consum suplimentar de combustibil. In opinia mea, fiind barci costisitoare, si la achizitie, si la exploatare si intretinere, se merita doar daca proprietarul isi permite costurile ridicate pe care barca le presupune.
4. Motocruiserele - sunt ambarcatiuni cu un grad sporit de confort, care pun accentul pe amenajarile interioare optime pentru perioade lungi de sedere pe apa.
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRv9ZKUerqx5iVJA_bsK4753fLIa1x-gLQQXq2z76OOyOVXAagr) (http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSAssWEwadn9_RA61rSwJkPQzyB4cuJKg3iC4G26n0LQ_7PEMS) (http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSC1AvhG8u55z-XUFyzaYixKM7CbUWG6mc0QSEIurTGOrqheDCr)
Pot fi de deplasament, semiglisare sau chiar glisare. In general, modelele mai lente (de deplasament) sunt mai bine echipate si mai accesibile. Avantajul principal este confortul, barca fiind de obicei dotata cu WC, baie cu dus, bucatarie separata, si cateodata camere separate pentru ocupanti. Cred ca singurul dezavantaj al motocruiserelor e ca, din cauza dimensiunilor mai mari, sunt mai dificil de transportat pe peridoc, fiind nevoie de masini si peridocuri mari. Sunt barci de familie, si ofera tot confortul necesar unei vacante de durata pe apa.
Cam acestea ar fi optiunile care pot fi gasite (cu ceva noroc) pe piata din Ro, in targetul de pret mentionat de Marius. Bataia mare intre producatori se da pe segmentul salupelor cabinate, insa confortul auster oferit de acestea e bun eventual cand se pleaca intr-o brigada de barbati nepretentiosi, si mai putin cand se pleaca cu consoarta sau cu familia.
In afara de aceste tipuri mai raspandite de barci cabinate, mai exista cateva categorii mai "neconventionale", care totusi in tarile dezvoltate reprezinta nise semnificative:
1. Houseboat-urile - sunt ambarcatiuni de tip motocruiser, dar cu forme mai rectangulare si spatiu interior mai mare, apropiindu-se de geometria locuintelor terestre. Forma corpului poate fi monococa (de obicei cu fundul plat) sau multicoca (ponton catamaran sau trimaran). Calitatile nautice sunt mai slabe, prioritar fiind confortul la bord, din care cauza houseboat-urile se utilizeaza de obicei in stationare, si la nevoie se deplaseaza cu ocazia schimbarii locatiei:
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQOeKsH3j4-jViqCdOORmhS3RuF9K_ZfMWBcqNrwmYbLnNt2qM6)
2. Barjele locuibile - sunt, dupa cum spune si numele, barje (slepuri) de ape interioare, amenajate pentru croaziere in vasta retea de canale europene:
(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ51piALRHVQD0M8oo-fZI_CGGA8q2nUXm9yPLGDxG-I4TPAmJ3)
3. Velierele - sunt ambarcatiuni cabinate care folosesc majoritar propulsia vantului. Se utilizeaza in general pe ape deschise, si mai putin pe ape curgatoare sau canale. Exista de la modele mici si accesibile, bune pentru vacante scurte, pana la adevarate locuinte plutitoare, cu care proprietarii isi schimba resedinta pe planeta dupa pofta inimii :):
(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcScdoKC2xC-m23iufFOlqDwEEab7jWBILdJc556JsOmtHGL0U-YzQ)
4. Motorsailerele - sunt barci de tip motocruiser (propulsate preponderent la motor, in regim lent - de deplasament), dar care in caz de vant favorabil se pot propulsa si la vele. Se folosesc la fel ca velierele, mai mult pe lacuri sau pe mare libera, cu toate ca se pot intalni si pe apele interioare mai importante:
(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2YX6wFhiCePxnatX_MESL7eXHQrY5a9FbtvtP63823-r9Kxjc)
5. Ambarcatiunile specifice diferitelor tari (lobster in SUA, launch in tarile Commonwealth, sloep in Olanda etc), sunt ambarcatiuni traditionale nationale, derivate din ambarcatiuni stravechi, adaptate la tehnologia noua, dar care au pastrat designul specific barcilor istorice:
lobster: (http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRtsHEUW6YBwj6D8iGt9D82oNo2JJIxuMqbCeuYU6Oq5X6i_FnTvA)
launch: (http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT1Mzy1xmg2Knacc6a7krG80R9JEDypnCTQYJ25FUZmFVXmk2_S)
sloep: (http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-6jLmn5T-wqymfAS2hcq-RnedET4jbk3mO9KQD1u8sMMVE81bFQ)
Dupa cum se vede, exista o varietate foarte mare de ambarcatiuni cabinate, multe din ele la preturi accesibile in prezent. Important e ca alegerea sa fie facuta pentru o perioada de timp cat mai lunga in viitor, exact cum spunea Marius. Cel mai bun lucru pe care-l poate face cineva interesat de o asemenea achizitie este totusi sa se dea cu cat mai multe barci, sa stie exact ce-i place si ce nu, si sa actioneze in deplina cunostinta de cauza. Cat despre mine, cine ma cunoaste stie ce velist incurabil sunt, asa ca alegerea mea ar fi oricand un velier mic si versatil, economic, confortabil, si pe sufletul meu :).
Frumoasa prezentare, Vali . :)
Intre veliere si motorsailer-e diferentele sunt atat de mici si linia de demarcatie atat de subtire, incat exista posibilitatea de confuzie. Simplu spus ar fi ambarcatiunile cu un procent de 50-50 % abilitati de deplasare cu vele si deplasare cu motor. Procentul poate varia insa de la 50/50 pana la 20/80 .
Dar e o definire imprecisa, care aduce in clasa motorsailer-elor, simple veliere clasice, cu o motorizare mai puternica. Iar acestea sunt foarte multe, de pilda in cadrul companiilor de chater.
O formula mai buna este aceea data de raportul Deplasament/ Lungimea la nivelul apei. Un motorsailer are acest raport D/LWL mai mare de 300.
Iar o alta modalitate de clasificare procentuala este raportul dintre suprafata velica si deplasament (in tone). Acesta ar trebui sa se situeze sub 14 .
Aceste rapoarte dau si nivelul de performanta al unei ambarcatiuni. De exemplu, un velier are raportul mediu D/LWL de 200 . La 300, este un "Heavy Cruising Boat" iar catre 100 devine "ultra usor", dand performante de "racer" . La un raport mai mic de 100, barca devine inconfortabila sau dificil de navigat .
Salut Vali ,
Intr-adevar, frumoasa prezentare !
Acum ca m-ai luminat , pot sa spun ca imi doresc o salupa cu o exploatare mai economica si stabila in acelasi timp , cu un spatiu decent atat pt dormit cat si inafara cabinei . Nu-mi doresc viteza , vreau doar sa ma relaxez pescuind sau admirand natura .
Din pacate , din ce am vazut pana acum pe site-urile interne , paleta de modele fabricate recent (2000 - UTD ) este destul de redusa , limitandu-ma si la bugetul alocat (max. 7000 Eur) . M-ar ajuta site=uri de afara , daca stii , pentru a-mi face o idee asupra preturilor practicate acolo vs. Romania , la variantele second hand .
Acum sa luam la rand modelele descrise de mine :
1. Bonny iese din calcul, cel putin varianta de a achizitiona barca noua . Ieri am vorbit cu directorul de la Fair play Girugiu si mi-a spus ca pretul pentru Bonny este de 5500 fara TVA :( .
2 .Quicksilver , nu am mers cu aceste modele cabinate , deci nu ma pot pronunta . Raman doar la descrierea voastra si anume ca nu sunt stabile si ca sunt destinate mai mult pentru mare .
3 . Cortina - intr-adevar , se apropie de un fisher . Un coleg de serviciu are acest model (el m-a si indrumat sa achizitionez barca din Polonia , pret de lista 5000 Eur ... zic eu ca-i un pret ok )
Barca lui este dotata cu un motor de 40 CP si sustine ca-si face treaba cu brio . Din pacate nu am mers cu ea , asa ca nu pot spune mai multe .
Punctual ,la modelele Fisher ,in cazuri extreme de vant (datorita suprafetei mari expuse )sau valuri foarte mari ,sunt sanse sa se scufunde ?
Colegul meu sustine ca are un consum mediu de 10l / ora .... cum ti se pare (mic ,mare )?
Citat din: tiganusmc din Noiembrie 18, 2011, 11:51:01 AM
Salutare ,
In primul rand vreau sa-i multumesc lui Vali pentru acceptul de a scrie pe acest forum si nu in ultimul rand pentru sfaturile date pana acum .
Am deschis acest topic pentru ca intentionez sa-mi cumpar o barca cu cabina , pentru a cutreiera Delta/Dunarea si pentru pescuit .Tot ce-mi doresc de la aceasta barca , este sa poata dormi 2-3 persoane sau sa se adaposteasca la vreme rea , sa aiba un comportament nautic cat mai bun la conditii variate de exploatare , sa fie dotata cu strictul necesar petrecerii catorva zile departe de civilizatie(parasolar ,priza , pompa santina ,spatiun pentru depozitare ,lumini navigatie ... fara fitze) ,sa fie lansata la apa relativ usor si echipata cu un motor de 30-40 CP .
Bugetul este de 7000 Eur in care am luat in calcul si peridocul .
Modelele initiale , pe care am pus ochii , au fost : un Quicksilver 435, (sh ,an fabricatie 2000 , la 6200 Eur ,cu peridoc neinmatriculat , motor Suzuki, 30 CP - in 4 timpi ,an fabricatie 2006, 150 ore functionare , busola , copertina noua ) si un Cortina 480 Pilot (nou , made in Poland , 5000 Eur ,fara motor ) . Acum , dupa ce m-am lamurit ca respectivele salupe au o problema ,in ceea ce priveste stabilitatea pe Dunare, si ca sunt indicate , datorita formei , pt mare , as vrea discutam despre alte modele de salupe cabinate ale producatorilor indigeni si nu numai .
Recunosc ca nu sunt un cunoscator si cred ca as fi usor de pacalit daca ar fi sa cumpar o barca sh .In acest moment am o pneumatica de care sunt f multumit, cu un motor de 4cp ,dar care ma limiteaza .
Am vazut recent , pe net , barcile de la EdBoats , de exemplu Bonny 520 .
Hai sa pornim de la aceast producator .
Salutare
ai descris exact barca la care visez si eu!
Quick silver-ul a ramas si alegerea mea! Care sunt dezavantajele cere te-au facut sa renunti la el pentru ca eu sunt in curs de strans bani pentru el si nu as vrea sa imi para rau mai tarziu
Multumesc pentru raspuns!
Multumesc ,
Marius
Am facut respectiva prezentare (sumara, zic eu :)), pentru ca mai sunt poate doritori de barci cabinate, si deci e nevoie de un minim de informare. Cu foarte rare exceptii, producatorii romani ofera exclusiv salupe de viteza cabinate, asa ca poate in timp le luam barcile la "descusut".
Despre Cortina, am vazut ca sunt si variante fara pilot-house, care teoretic sunt mai stabile. Pana la urma, la orice salupa (cabinata sau nu) se poate face la nevoie un fel de cabina din tesatura Sunbrella. Importante sunt zic eu calitatile de navigatie si confotul in cabina, si mai putin pilot-house-ul, care cred ca e importat doar daca intentionam sa mergem iarna in Delta.
Barcile poloneze au un renume bun pe piata, mai ales ca dintre tarile fostului bloc comunist, polonezii au fost si sunt cei mai avansati la barcile de agrement. Competitia in industria de barci din Polonia e acerba si generatoare de progres continuu, ceea ce nu se poate spune despre producatorii romani, care de obicei ori copiaza la indigo modele de afara, ori se copiaza intre ei. Numele Delphia spune totul, si numai daca ne gandim ca vand veliere si motocruisere in State ne dam seama ca lucreaza bine. Important e totusi ca barca sa fie probata, si comparata cu celelalte oferte, poate chiar si barci romanesti.
Vizavi de siguranta in navigatie a modelelor fisher sau a celorlalte barci mai inalte, sigur nu sunt probleme, din cauza ca toata proiectarea si fabricatia se fac respectand niste normative foarte stricte. Astfel, barcile sunt obligatoriu facute nescufundabile, prin adaosul de materiale flotabile in compartimente, iar stabilitatea e asigurata prin distributia cat mai jos a greutatilor, si prin forma corpului adaptata. Oricum, normativele de stabilitate sunt cele mai stricte, am sa pun odata pe forum prevederile lor.
Consumul la motoarele outboard in 4 timpi se considera de 0,25 litri/cal putere "la blana" deci la turatie maxima. Asta inseamna ca un consum mediu de 10 litri la un motor de 40 de cai pus pe Cortina 480 e putin cam mare, dar justificat de formele corpului, regimul exclusiv de glisare, si suprafata mare a suprastructurii barcii.
Nu ma grabesc in a lua o decizie . Oricum pana imi vand barcuta actuala plus motorul o sa mai dureze putin . Am timp suficient sa compar toate ofertele . Din pacate , in cazul in care vad ceva interesant in Vest nu-mi dau seama cum o sa procedez .
Alti producatori autohtoni care produc cabinate mai stii ?
PS:Pentru ca spuneam mai sus de vanzarea motorului meu (Yamaha 4cp in 4 timpi ) crezi ca ar fi o varianta de a-l pune ca si motor secundar pe o cabinata . Asta doar de folosit in anumite locuri in Delta .
Faza e ca motorul are numai 8 ore de functionare si pierd destul de mult la vanzarea lui in acest moment ca si sh .
Multumesc
Marius
Eu as pastra motorul de 4 cai, intotdeauna va fi bun la ceva, mai ales ca motor de rezerva pe un barcaz cabinat.
Producatori autohtoni de salupe cabinate sunt cativa, o sa le luam in curand ofertele la rand.
Daca gasesti pe net ceva care-ti place, ataseaza linkul aici, sa luam oferta la studiat :).
@tiganusmc. Unde putem vedea barca ta? am un prieten care cauta o motorizata mica cu cabina si nu prea puternica. Motorul ala m-ar interesa si pe mine, mai ales ca al meu a fost furat din casa. :'(
Citat din: Captan din Noiembrie 24, 2011, 11:30:19 AM
@tiganusmc. Unde putem vedea barca ta? am un prieten care cauta o motorizata mica cu cabina si nu prea puternica. Motorul ala m-ar interesa si pe mine, mai ales ca al meu a fost furat din casa. :'(
Si iata ce spune Marius mai sus ;):
Citat din: tiganusmc din Noiembrie 18, 2011, 11:51:01 AM
...In acest moment am o pneumatica de care sunt f multumit, cu un motor de 4cp ,dar care ma limiteaza...
Marius
merci Vali , ma pregateam sa-i raspund ;)
Sorry, sorry, nu am vazut mai sus, nu se incarca f.bine toate paginile.Conexiunea mea la net e destul de slaba. Deci ramane motorul in discutie de vanzare sau nu?
salut ,ai un pm
Salut Vali ,
Urmaresc de doua zile , in limita timpului disponibil , post-ul tau despre creatia proprie, si , sincer , sunt din ce in ce mai interesat de acest model , mai ales ca spuneai ca ai putea pune o cabina si , de asemenea , o poti amenaja pentru pescuit .
Sper ca nu te superi ca am abordat acest subiect aici dar acum esti " luat in vizor " ca si producator de barci indigen :) .
Dimensiunile detaliate de tine , mai devreme , par ok ,acum sper ca si spatiul din interior sa fie destul de generos .
Spune-mi , te rog , unde vrei sa dezbatem aceasta discutie .
Multumesc ,
Marius
Salutare Marius, daca tot sunt luat in vizor, inseamna ca trebuie sa ma conformez :D.
Despre dezbatut problema, avand in vedere ca pe forumul capcompas.ro e democratie maxima :P (nu ca in alte parti ;)), o putem dezbate absolut oriunde ai placerea :).
Despre cabina care va fi pusa pe barca facuta de mine, ar fi mai multe variante: hardtop detasabil, cabina monobloc cu copastia, sau chiar o cabina plianta din Sunbrella. Oricum, am sa pun curand desenele cabinei, sa le dezbatem cu spirit critic ;).
Perfect .
Atunci astept pozele sa vad exact despre ce-i vorba :)
Spor la treaba ,
Marius
salut Vali ,
ce zici de motorul asta ?
http://www.probarca.ro/anunt/19393/104/1/104/Vand-motor-SUZUKI-DF50-50-CP-.htm
merita banutii la 100 ore functionare ?
mai ca ma bate gandul sa-l iau
Aia cu orele de functionare uita de ea.Ca fiecare tigan isi lauda marfa.Intreaba mai bine de anul de fabricatie si tara de origine si in functie de asta pune 100-150 ore de functionare pe an pe ea.
Ca si pret e OK la vechimea asta.
Oferta "suna bine" teoretic, insa doar la fata locului se poate constata starea reala. De obicei, lumea care vinde motoare sau barci pune o poza cu obiectul in sine, nu o poza generica luata de pe net.
Actul de provenienta e bine sa fie factura originala, fiindca de multe ori vanzatorul prezinta doar o chitanta de vanzare-cumparare intre persoane fizice. Cel mai bine trebuie intrebat la filiala ANR unde se va inmatricula motorul daca respectivele acte sunt suficiente.
Eu zic ca nu strica sa faci o intrebare vanzatorului, si in functie de ceea ce raspunde iti poti face o parere (poti scrie si aici pe forum ce a raspuns respectivul). Succes :).
Salut ,
Multumesc pentru raspuns, atat tie cat si lui Levy .
Revin imediat ce am un raspuns de la vanzator .
zi buna
Salut, Marius.
Ceva de genul asta credca te intereseaza. Acum cativa ani am avut si eu aceeasi intentie ca si tine si am "sapat" netul. Acum mi-am amintit.
Citat din: asdepica din Noiembrie 30, 2011, 01:31:06 PM
Salut, Marius.
Ceva de genul asta credca te intereseaza. Acum cativa ani am avut si eu aceeasi intentie ca si tine si am "sapat" netul. Acum mi-am amintit.
Cred ca linkul este acesta: http://www.mursanmarin.com/eng/index.php?page=m455baby#
Ceva asemanator am gasit la vecinii nostri :
http://www.hiroshajo.hu/english/model/kmaxiCabin.html
par de jucarie ambele variante ,nu ?
Parerea mea e ca barcile din linkurile atasate mai sus sunt urate amandoua :D. In afara de design, care pe mine "nu ma coafeaza", cabina inalta si patratoasa are rezistenta aerodinamica mare, iar spatiul interior e destul de spartan.
Barcazul unguresc e facut pe un corp de catamaran, care am inteles ca se face sub licenta si la noi, undeva prin Ardeal, dar fara cabina. Corpul de catamaran si echiparea cu motor electric ne arata ca barca e mai mult pentru ape mai linistite. Pretul fara tva de 740.000 inseamna cam 10360 lei, dar Ungaria tocmai ce a marit tva-ul la 27% (nu mai stiu cum e cu tva-ul cand scoti barca de la ei din tara).
Daca ar fi sa scriu despre cabinate care mi-au ramas la suflet, as pune cele 2 barci glisoare pentru home-build ale rusului Igor Sedelnikov, Sever 520 si Sever 600:
(http://www.yakutia.ru/~igor/n520/video/02.jpg)
(http://www.yakutia.ru/~igor/l600/131.jpg)
Sever 600 poate fi simpla sau cu pilot-house, si are in plus fata de 520 o mica bucatarie si un compartiment de toaleta. Ambele barci pot fi dotate cu copertine din Sunbrella, pentru pilotajul pe vreme nefavorabila.
Nu-s chiar de jucarie... sunt de fapt barci de pescuit, la care s-a adaugat o mini-cabina spartana, potrivita pentru depozitarea acareturilor si eventual pentru a avea un colt uscat in care sa te cuibaresti la fereala de frig sau/si ploaie, fara pretentii de confort, nici macar pana la a putea sta intins. Fiecare are propriile asteptari de la o barca si prioritati diferite. Pentru mine e :P o barca deschisa e mai buna pentru pescuit, iar un Shetland are cabina in firea ei, asta ar fi un compromis prea mare. Parerea mea...
P.S. Intre timp a postat si Guru, asa Valica, esti pe sufletul meu, se vede ca ai petrecut ceva nopti pe Dunare ;)
Ce mai pot sa spun... Amin!
Citat din: Mihaif99 din Decembrie 01, 2011, 06:31:03 AM
Ce mai pot sa spun... Amin!
Miluieste-ne Doamne si pe noi cu niste barci precum cele din poze :D.
Acum stand stramb si judecand drept, o barcuta precum cele ale lui Sedelnikov ar fi cea mai misto jucarie pentru un romanas familist (cu o familie mica :D). Cel putin pentru mine, as rezerva cuibarul din cabina pentru cocutze, si eu as dormi fara vreun stres in cockpit, sub un polog, sau sub copertina pliabila daca ploua.
Imi plac foarte mult aceste barci ale rusului din cauza ca, fiind facute din placaj si epoxy, sunt mai usoare, si deci mai performante si mai economice decat barcile de fibra similare. La formele si dimensiunile pe care le au, sigur se califica si la clasa C (maritim costier).
Cand eram "mic" si nu descoperisem inca internetul, ma gandeam cum sa-mi fac o barca mai "viteaza" pentru Delta, adaptandu-i un motor de Dacie ;D (ca de altceva nu te puteai apropia, iar motoarele outboard erau mai inaccesibile decat luna de pe cer). Aveam o stiva de planuri xerocopiate din Katera i Iahti, printre care si o cabinata foarte aratoasa de 7 metri in stil bayliner, pe numele ei rusesc (fonetizat) "Golfstrim" (de la Gulfstream :)). Mai tarziu am descoperit site-ul rusului, si am avut perioade lungi in care salivam la barcutele prezentate acolo, de la veliere pana la salupele simple sau cabinate. La inceput, rusul pusese toate planurile gratis, dar in timp au mai disparut cele gratuite. Oricum, la el am vazut prima data dupa Dudley Dix veliere "radius chine", sau salupe glisoare cabinate in stilul bayliner-ului Golfstrim, care imi aprinsese visele adolescentei :).
Problema vizavi de cabinatele rusului este ca, pentru a avea una, trebuie sa ti-o construiesti singur. O barca de fibra similara e intotdeauna si mai grea, si mai scumpa. Daca ne uitam aici: http://www.yakutia.ru/~igor/n520/video/600-520.avi , gasim un filmulet in care se vede cat de performante sunt barcile, aproape "wave-piercer" :o. In afara ca abia ating apa doar pe treimea pupa a operei vii, sunt si foarte stabile. Uitati-va cum se redreseaza Sever-ul 520 dupa oscilatiile transversale ample, cand trece peste siajul celeilalte barci ;). Asa ar trebui sa se miste cu adevarat o barca de glisare, si nu sa disloce juma' de Dunare, cum fac atatea troace supradimensionate, de la Ambulanta si pana la salupele grasane si gurmande, de import sau autohtone.
Bineinteles ca s-ar putea face ceva similar si din fibra (optimizat la structura pentru greutate minima), dar intra munca lu' Berila la finisaje :D. Eu cel putin daca m-as apuca de asa ceva, m-as baga doar daca as produce in serie, fiindca munca de finisaj e colosala daca se doreste calitate impecabila.
Pe piata noastra sunt niste barci oarecum asemanatoare cu ale rusului, dar sunt la preturi prea mari pentru ceea ce ofera. Oricum, cine e capabil va sti la o adica sa scoata o oferta potrivita. Pana atunci, sa ne mai clatim ochii cu barcutele rusului:
http://boatplans.ru/Sever-600/
http://boatplans.ru/Sever-520/
520 e suficient, 600 e deja aroganta! Bucatarie, wc, tz-ai drak cu melcii vostri, cu dotarile astea burgheze n-as mai scapa de nevasta nici pe apa... Vali, tu tzii cu ursu? ;D
Nenea, nu stiu cum e la tine, dar la mine sa am nevasta pe barcaz e un maaaare avantaj ;D. Am ajuns si eu la visu' lu' taica-miu, care imi zicea "bai drace, cand ai sa-ti iei carnet de conducere, am sa stau in dreapta cu damigeana in brate si furtunu' in gura" :P. Asa si eu, daca poa' sa tina carma fata, plus ca face haleala ce mai buna, de ce as lasa-o acasa ;)?
Pai sigur, e gospodina, baltareatza si membra a forumului si te lasa imediat fara mancare calda o saptamana, daca nu esti cuminte!
A mea, daca-mi face de mancare in semn de dragoste, imi pune viata in pericol! ;)
Inseamna ca stie ea ce stie ;) :P. Lasa bre ca suntem norocosi ca avem doamne baltarete :P.
Sunt de acord cu Vali .Si eu fac la fel , de as lasa-o acasa ?
Daca le-am lăsa acasă, am fi ca marinaru' ăla care dă în butoi, cu gându' la blana de-acasă, şi cu morcovu' la ziua când va veni rându' lui să stea în butoi :P ;).
Ma-ti pus pe ganduri ! ::) Ce-mi mai plac si mie barcile rusului ! La interior seamana cu rulota mea ! O luna as sta pe apa cu asa ceva !!!!! Ma gandesc cam care ar fi costurile pentru constructia unei barci de genu...evident din placaj ! La interior chiar m-as pricepe s-o utilez ,mai ales ca acum 2 zile chiar am terminat de utilat o rulota comerciala ....apa curenta,chiuveta ,sobita ,aragaz etc... As pune cateva poze dar mi-e frica sa nu poluez topicul...
Ia incearca, te aparam noi de lupul - pardon - moderatorul cel rau! Poate iese si-o insoteala cu Vali, ca tot se plange ca-i place sa faca barci, dar uraste timpul consumat cu finisajele si dotarea ;)
Eu nu sunt rau. Sunt foarte rau :D. Da' numai cu aia care ne-au amenintat ca vor sa scrie cu sange pe pereti la corabia piratilor :P (sa fie-n bafta lor).
Corsarule, tu inca n-ai invatat ca aici e democratie maxima :D? Ai vazut ca la nevoie ma fugareste Silviu ss-istu', deci nu-i nici o problema sa vedem si noi pozele cu maiestria pe care ti-o stim deja :-*.
Iar despre insoteala de care spune ss-u, o punem de mamaliga ca atunci cand desenam boater buildoff in bermuzi ;).
Hai sa traim si la multi ani tuturor romanilor de toate nationalitatile, si un pahar de redbull de butuc in cinstea barcagiilor :D.
Later edit: In planurile barcilor sunt trecute si cantitatile de materiale necesare, asa ca putem face o socoteala, cel mai bine ar fi sa o desenam exact aici pe forum ;).
Citat din: Vali din Decembrie 01, 2011, 04:36:30 PM
Corsarule, tu inca n-ai invatat ca aici e democratie maxima :D?
Am vazut Vali.....si de aceea "deschid" cu placere acest forum ! ;)
Atunci o sa pun ceva poze(dupa ce o sa le fac ;D) cu lucrarea de care va scriam. Este vorba de o rulota veche(L-3;l-1.8;h-1.8 ) , metalica.... care o am de aprox. 12 ani si care a fost folosita ca depozit marfa.
Ea fiind amplasata in targul din Ploiesti , m-am gandit s-o ridic la rangul de "rulota comerciala"( in pozele pe care le v-oi posta o sa va lamuriti ;))
Citat din: Vali din Decembrie 01, 2011, 09:22:31 AM
Citat din: Mihaif99 din Decembrie 01, 2011, 06:31:03 AM
Ce mai pot sa spun... Amin!
Miluieste-ne Doamne si pe noi cu niste barci precum cele din poze :D.
Acum stand stramb si judecand drept, o barcuta precum cele ale lui Sedelnikov ar fi cea mai misto jucarie pentru un romanas familist (cu o familie mica :D). Cel putin pentru mine, as rezerva cuibarul din cabina pentru cocutze, si eu as dormi fara vreun stres in cockpit, sub un polog, sau sub copertina pliabila daca ploua.
Imi plac foarte mult aceste barci ale rusului din cauza ca, fiind facute din placaj si epoxy, sunt mai usoare, si deci mai performante si mai economice decat barcile de fibra similare. La formele si dimensiunile pe care le au, sigur se califica si la clasa C (maritim costier).
Cand eram "mic" si nu descoperisem inca internetul, ma gandeam cum sa-mi fac o barca mai "viteaza" pentru Delta, adaptandu-i un motor de Dacie ;D (ca de altceva nu te puteai apropia, iar motoarele outboard erau mai inaccesibile decat luna de pe cer). Aveam o stiva de planuri xerocopiate din Katera i Iahti, printre care si o cabinata foarte aratoasa de 7 metri in stil bayliner, pe numele ei rusesc (fonetizat) "Golfstrim" (de la Gulfstream :)). Mai tarziu am descoperit site-ul rusului, si am avut perioade lungi in care salivam la barcutele prezentate acolo, de la veliere pana la salupele simple sau cabinate. La inceput, rusul pusese toate planurile gratis, dar in timp au mai disparut cele gratuite. Oricum, la el am vazut prima data dupa Dudley Dix veliere "radius chine", sau salupe glisoare cabinate in stilul bayliner-ului Golfstrim, care imi aprinsese visele adolescentei :).
Problema vizavi de cabinatele rusului este ca, pentru a avea una, trebuie sa ti-o construiesti singur. O barca de fibra similara e intotdeauna si mai grea, si mai scumpa. Daca ne uitam aici: http://www.yakutia.ru/~igor/n520/video/600-520.avi , gasim un filmulet in care se vede cat de performante sunt barcile, aproape "wave-piercer" :o. In afara ca abia ating apa doar pe treimea pupa a operei vii, sunt si foarte stabile. Uitati-va cum se redreseaza Sever-ul 520 dupa oscilatiile transversale ample, cand trece peste siajul celeilalte barci ;). Asa ar trebui sa se miste cu adevarat o barca de glisare, si nu sa disloce juma' de Dunare, cum fac atatea troace supradimensionate, de la Ambulanta si pana la salupele grasane si gurmande, de import sau autohtone.
Bineinteles ca s-ar putea face ceva similar si din fibra (optimizat la structura pentru greutate minima), dar intra munca lu' Berila la finisaje :D. Eu cel putin daca m-as apuca de asa ceva, m-as baga doar daca as produce in serie, fiindca munca de finisaj e colosala daca se doreste calitate impecabila.
Pe piata noastra sunt niste barci oarecum asemanatoare cu ale rusului, dar sunt la preturi prea mari pentru ceea ce ofera. Oricum, cine e capabil va sti la o adica sa scoata o oferta potrivita. Pana atunci, sa ne mai clatim ochii cu barcutele rusului:
http://boatplans.ru/Sever-600/
http://boatplans.ru/Sever-520/
Vali,
Cand l-am vazut prima data pe tigasnus_mc intreband pe barcaholic daca merita sa cumpere un Quicksilver cu xxx suma de bani, m-am gandit imediat la barcile rusului. Imi aduc aminte ca mi le-ai mai aratat cand discutam pe la inceputul topicului "Cum se naste o barca". Mi-am permis atunci sa ii dau PM si sa ii explic despre barca pe care o construiesti.
Ma adresez tuturor acum (si vorbesc strict de barci cu motor). Vorba e ca Vali e un tip subtil. El iti da multa informatie, dar trebuie decantata.
Imi inchipu ca ma adresez unor oameni pasionati de barci, dar care muncesc pentru bani. Adica, celor carora carora le trec multi bani prin mana, sau celor ce iau masini in leasing si/sau scapa de masina aproape noua imediat ce se termina garantia le recomand cu caldura sa se duca la dealer, si sa isi cumpere ce cred ei ca le trebuie Normal ca dealerul o sa incerce sa le vanda o barca de 30-40 de picioare cu doua Volo Penta, care consuma 60 litri/h, pe care sa si-o tina la marina gata de drum. Pentru unii asta e optiunea ideala.
Noi ceilalti, chiar daca suntem dispusi la o investitie mai mult sau mai putin substantiala, vrem maximum de barca pentru banii nostri. Vrem ceva usor de exploatat si ieftin de intertinut, care sa nu puna probleme esentiale de logistica (sa o poti trage cu un autoturism cat de cat normal), sa o poti lansa cu usurinta intr-un timp foarte scurt, sa ne satisfaca nevoile: iesit cu familia, campat, pescuit, etc.
Americanii si canadienii au o vorba: You got more than you've bargained for... Adica geseala de a te orienta spre ceva mai mare decat ai nevoie, si decat iti e confortabil = o barca care va sta mai mult parcata decat pe apa. Greseala asta o facem toti indemnati de publicitate, dealeri fara scrupule, invidia fata de capra vecinului, samd.
Acum cand esti in focurile cumpararii e greu sa asculti un sfat bun, daca sfatul inseamna sa amani decizia. Daca sfatul e si subtil, adios....
Pe scurt (daca nu doresti un obiect de lux):
1-Barca trebuie sa fie un compromis intre cu ce iti poti permite sa ai si sa te descurci confortabil zi de zi si ce nevoi ai.
2-Pentru utilizare ocazionala cumpara cea mai mica barca care iti satisface nevoiele, dar numai daca nu contrazice punctul 1.
:)
Citat din: Vali din Decembrie 02, 2011, 01:02:51 AM
Oricum, de treaba e din belsug in domeniul barcilor, si cine e harnic si priceput are loc de desfasurare berechet (asta a fost dedicatie pentru corsarul :D).
(http://smileyjungle.com/smilies/agreement6.gif) (http://smileyjungle.com)
Citat din: corsarul din Decembrie 02, 2011, 10:43:19 AM
(http://smileyjungle.com/smilies/agreement6.gif) (http://smileyjungle.com)
(http://smileyjungle.com/smilies/manga0.gif) (http://smileyjungle.com)
Uhhh , mare "batalie" pe aici :))
Acum ca s-au relaxat spiritele , hai sa vorbim putin de modelul Corsar 550 Minicab
Recunosc ca nu stiu nimic despre acest model ... am vazut cateva poze mai devreme si nu-mi dau seama daca are sau nu o cabina , sau este o minicabina ,cum spuneati voi mai sus ,spartana ,desi producatorul o recomanda ca fiind o ambarcatiune pentru partide lungi de pescuit atat vara cat si iarna.
Ce mai vad aici este faptul ca necesita un motor de minin 50 CP ,asta insemnand costuri suplimentare pentru intretinere .
Alte parerei ?
Minicab spune totul! Se vede in fotografiile de pe siteul producatorului, care sunt facute atat pentru varianta cabinata, cat si deschisa ca este doar o gaura 50X50 cm, prin care te tarasti obosit-mort intr-un cuibar cat un cosciug pentru un gras, cam putin... Vad ca exista si varianta Cabin, care are doar cateva poze, probabil este "new entry", care pare asemanatoare ca forma a cabinei cu barcile conationalului :D lui Vali. Dar deja pretul de prima strigare, de 7900 iepuroi este o gluma buna!
Salut Marius, nu ne baga in seama, asa e cand e democratie :D, mai discutam si noi ce nu putem discuta in cuibarele nedemocratice ;D.
Despre Corsar 550 Minicab:
- Barca a fost facuta pentru a concura pe segmentul ocupat de barcile tip Forward ale celor 2 producatori consacrati galateni, Spat si Plasma. Diferenta la Corsar e ca e putin mai mare, are alte tipuri de amenajari, si are alta arhitectura a corpului - un deadrise mai ascutit si 2 redane principale late, in stilul barcilor maritime. In attach am pus un corp renderizat cu o forma destul de asemanatoare cu a Corsarului 550, unde se vede ce am vrut sa spun (Corsarul are in plus si redane longitudinale mici, si niste aripioare la capetele redanelor late).
Avantajele acestei configuratii a carenei sunt:
- stabilitate buna in stationare, din cauza ca barca incarcata se scufunda putin mai jos de cele 2 redane late, obtinandu-se o buna stabilitate de forma.
- la marsul in glisare, barca se ridica pe zona in V, imbunatatindu-se comportamentul la valuri, si in plus micsorandu-se suprafata udata, deci implicit rezistenta la inaintare. Acest castig vine in schimb la pachet cu urmatoarele
Dezavantaje:
- Barca se comporta bine doar la glisare, care glisare necesita putere si turatie mari ale motorului pentru a ridica barca pe zona in V. Vom avea deci implicit consum mare si cost ridicat de exploatare. Iar la viteze mici, din cauza oglinzii imersate si configuratiei fundului, marsul e neeconomic din cauza turbuletelor si suprafetei udate mari. Cred ca la greutatea barcii in varianta Minicab si la forma carenei, motorizarea optima ar fi de la minim 60 de cai in sus.
- Din cauza formei operei vii (partea corpului din apa), ranforsarile interioare ale fundului sunt mai complexe si mai grele, grosimea fibrei e mai mare, deci greutatea barcii e mai mare decat la o barca cu V simplu. Asta inseamna iar consum mai mare de gaz.
Am un amic bun care are Corsar (varianta open), cred ca vom face un drive test meticulos cand vine caldura, ca sa venim cu date mai concrete. Oricum, sugestia mea e aceeasi, sa te dai intai cu fiecare din barcile dorite ca sa-ti formezi propria opinie.
Acum trecand la partea de amenajari, varianta Corsar Minicab e cam aceeasi chestie ca Laguna 565 Cabin de la Plasma: are doar un spatiu acoperit unde se poate doar dormi sau sta intins. Banuiesc ca tipii se refera la posibilitatea excursiilor lungi daca barca e echipata cu copertine - de mars sau stationare. Parerea mea e ca dpdv al confortului, barca merge pentru excursii intre masculi, dar mai putin pentru excursii in familie. Mai potrivita ar fi pentru familie varianta Corsar 550 cabinata, dar scorul de 7900 euro iese bine din targetul de pret mentionat :-\.
Later edit: acum am vazut ca Silviu ss a spus in foarte putine cuvinte pitoresti esenta la ceea ce am scris eu in juma' de ora :D.
Salut,
Va multumesc pentru a nush cata ora :) ma bucur ca am lamurit-o si cu acest model.
Referitor la varianta cu cabina ,pretul este o gluma,o galagie de bani.
Vali , astept raspunsul la mesajul trimis acum cateva zile, poate reusim sa facem ceva impreuna ;)
Numai bine,
Marius
Salut Marius si scuze, abia acum am vazut mesajul de la tine (am mai primit un mesaj ulterior, si doar pe ala l-am vazut). Am sa-ti scriu deci un pm, putin mai tarziu.
Acum am vazut si later edit-ul lui Mihai:
CitatCat despre barca pe care o creezi, imi place atat de tare incat mi-a trecut prin cap ideea unui container. Asa ceva nu gasesti aici. Nici macar un Quicksilver nu gasesti aici. Singura barca cat de cat apropiata de o barca cum vreau eu, pe piata deaici e Mac-greorul 19
Ar fi prea tare sa ajung sa vand un barcaz in Canada ;D. Ce ne facem insa ca transportul pe container sigur depaseste serios pretul barcii. Cred ca o alternativa ar fi sa vin cu ea peste Atlantic, la vele :o, sau sa ma inscriu la Atlantic Challenger, cum a facut Richard Branson - vise placute, braconierule :P.
Ce ma fac insa daca ma bat granicerii canadieni, cum l-au expulzat pe saracu' romanas care a traversat Atlanticu' de nord din Groenlanda in Canada, ca sa-si intregeasca familia ???.
Acum serios, cred ca am sa intreb un amic de pe aici care e bagat tare in transport naval, sa intreb macar de curiozitate care ar fi scorul pentru un container de 20'. Stiu de exemplu ca scorurile sunt mici pe relatia de retur a containerelor spre Asia, care vin in Europa pline si se intorc goale, si deci n-ar fi foarte scump de trimis o barca in Asia de sud-est, patria diving-ului ;).
Citat din: tiganusmc din Decembrie 02, 2011, 09:03:23 PM
Vali , astept raspunsul la mesajul trimis acum cateva zile, poate reusim sa facem ceva impreuna ;)
Numai bine,
Marius
Salut, am trimis pm (http://smileyjungle.com/smilies/character35.gif) (http://smileyjungle.com).
Citat din: Vali din Decembrie 03, 2011, 05:19:44 PM
Citat din: tiganusmc din Decembrie 02, 2011, 09:03:23 PM
Vali , astept raspunsul la mesajul trimis acum cateva zile, poate reusim sa facem ceva impreuna ;)
Numai bine,
Marius
Salut, am trimis pm (http://smileyjungle.com/smilies/character35.gif) (http://smileyjungle.com).
Si eu ti-am trimis pm ;D
salut Vali,
ce facem,dam vestea sa stie toata lumea? ;D
Ahem... Vali zice ca da, poti sa dai vestea! ;)
Citat din: tiganusmc din Decembrie 12, 2011, 11:08:30 PM
salut Vali,
ce facem,dam vestea sa stie toata lumea? ;D
Dupa cum probabil ati intuit, Marius vrea sa dam vestea aia cu "felicitarile, masa si dansul" :D. Ideea e insa ca braconieru' ca de obicei e tipicar, si vrea intai sa-si faca lectiile la perfectie ;). Asa ca eu zic sa le dam baietilor vestea de undeva de pe apa, dintr-un cuibar de cabina de barcaz "deltoid" :-*.
:D ... asa sa fie , de pe apa , in primavara ;)
Mai baieti, daca va iubiti, nu va jenati, ca acum este la liber! :P
Ne aburiti, ca la primavara, ca mai acum, la concret, palicari, va luati au ba?
Ei nenea, noi de fapt o sa procedam ca barbosii aia traditionalisti de la americani: intai ne curtam cateva luni ca sa vedem daca ne potrivim, si abia apoi ne punem pirostriile ;). Doar n-ai vrea sa ne iubim asa pe nevazute :P, s-au mai vazut cazuri, soldate chiar cu divort :o, vezi "schisma din februarie" :D .
Mai baieti , curiosi mai sunteti !
Aveti putintica rabdare ca o sa aflati curand ce se intampla ;)
Citat din: Levy din Noiembrie 19, 2011, 06:51:28 PM
De pe ebay germany cu care ai putea merge si pe mare ca are 220Cp.
http://www.ebay.de/itm/Sportboot-Kajutboot-Motorboot-Mercruiser-V8-/300625014026?pt=Motorboote&hash=item45fea5ad0a
Super!
In cautarile mele am dat de barca Remus 550 ! Nu vreau sa mai deschid inca un topic . Nu am putut afla decat faptul ca e facuta in Polonia . Stie cineva si alte detalii ?
Am inteles ca e un tip prin Tulcea care le vinde . E ceva de capul lor ? Asa...estetic imi place cabina marisoara cu geamuri .
https://www.youtube.com/watch?v=kDZPuTK6o_4 (https://www.youtube.com/watch?v=kDZPuTK6o_4)
Pana la urma cei care vroiau cabinate , ce au achizitionat ?
O cabinata ieftina... https://www.leboncoin.fr/nautisme/1507022627.htm/ (https://www.leboncoin.fr/nautisme/1507022627.htm/)
Cabin motorboat manufactured under license from AM Yacht
#Zodiac Remus 550
Equipment:
Specifications:
Length: 550.00m
Width: 220.00m
Weight: 550kg
Max. load (crew): 5 members
Power: 60HP
Romania
No distributors in this country.
Multumesc pentru raspunsuri ! Pare o copie dupa Quicksilver Cabin 555 care cred ca se fabrica tot in Polonia . M-ar fi interesat daca e o barca solida in comparatie cu gama Quicksilver Cabin .
Citat din: Vali din Decembrie 02, 2011, 08:32:50 PM
Salut Marius, nu ne baga in seama, asa e cand e democratie :D, mai discutam si noi ce nu putem discuta in cuibarele nedemocratice ;D.
Despre Corsar 550 Minicab:
- Barca a fost facuta pentru a concura pe segmentul ocupat de barcile tip Forward ale celor 2 producatori consacrati galateni, Spat si Plasma. Diferenta la Corsar e ca e putin mai mare, are alte tipuri de amenajari, si are alta arhitectura a corpului - un deadrise mai ascutit si 2 redane principale late, in stilul barcilor maritime. In attach am pus un corp renderizat cu o forma destul de asemanatoare cu a Corsarului 550, unde se vede ce am vrut sa spun (Corsarul are in plus si redane longitudinale mici, si niste aripioare la capetele redanelor late).
Avantajele acestei configuratii a carenei sunt:
- stabilitate buna in stationare, din cauza ca barca incarcata se scufunda putin mai jos de cele 2 redane late, obtinandu-se o buna stabilitate de forma.
- la marsul in glisare, barca se ridica pe zona in V, imbunatatindu-se comportamentul la valuri, si in plus micsorandu-se suprafata udata, deci implicit rezistenta la inaintare. Acest castig vine in schimb la pachet cu urmatoarele
Dezavantaje:
- Barca se comporta bine doar la glisare, care glisare necesita putere si turatie mari ale motorului pentru a ridica barca pe zona in V. Vom avea deci implicit consum mare si cost ridicat de exploatare. Iar la viteze mici, din cauza oglinzii imersate si configuratiei fundului, marsul e neeconomic din cauza turbuletelor si suprafetei udate mari. Cred ca la greutatea barcii in varianta Minicab si la forma carenei, motorizarea optima ar fi de la minim 60 de cai in sus.
- Din cauza formei operei vii (partea corpului din apa), ranforsarile interioare ale fundului sunt mai complexe si mai grele, grosimea fibrei e mai mare, deci greutatea barcii e mai mare decat la o barca cu V simplu. Asta inseamna iar consum mai mare de gaz.
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi legate de corsar 550 minicab.
De 4 ani am o galstrom comandancia de 4,80 cu un suzi de 60cp. Barca a fost super ok pentru noi, desi imi da impresia de tanc.
Pana acum am mers la pescuit 2 adulti si un copil, dar de la anul se va adauga in trupa si cel mic.
Pescuim preponderent la rapitor dar mai incercam din cand in cand si un somn pe langa buturugi din barca ( partide de 4-5 ore). Copilul se mai plictiseste din cand in cand si se retrage sub bord cu tableta. Cel mic va avea si mai putina rabdare si probabil se va juca mai mult, dar nici nu il mai pot lasa acasa.
Asa ca ne-am gandit sa schimbam barca si sa luam una in genul lui minicab , ca sa existe un spatiu pentru copii unde sa se poata refugia de frig, vant cand se plictisesc.
As vrea sa pastrez motorul , deoarece are in jur de 260 de ore, e varianta cu distributia pe lant, imi fac singur mentenanta la el si acum ca am trecut de perioada vitezomana reusesc sa scot un consum in jur de 6-7litri pe ora cu barca glisata la limita cu o elice cu pas de 15.
Eram convins ca minicab-ul este varianta ok pana am cerut o oferta si am vazut ca greutatea a sarit de la 350 kg la 500 kg.
Calculul este cam asa:
500 kg barca
100 kg motorul
50 kg benzina
20 bateria
300 kg pasagerii
70 kg bagaje
20 - kg bimini/ prelata
Rezulta un total in jur de 1070 kg. Din ce am citit de la 20kg/CP adio glisare. Deci eu ma apropii vertiginos de aceasta limita.
Probabil ca va trebui sa scad pasul elicii si o sa creasca si consumul ca sa pot glisa. Nu ma intereseaza sa mai ating 50- 60 km/h cum ating cu actuala, dar as vrea sa pot glisa repede la nevoie si sa nu imi trebuiasca 10 -15secunde de avant.
Cred ca va trebui sa renunt si la peridoc, caci nu stiu daca mai merge actualul care este pana in 750kg (620 kg ar fi barca fara benzina).
Ce ziceti , este realist sau mai bine stau cuminte si caut o barca mai usoara?
Multumesc anticipat.
Mai binele e dusmanul binelui :). Daca un lucru functioneaza bine, in cazul nostru ansamblul Glastron + 60 CP, poate merge facut ceva pentru a folosi tot acest ansamblu. Mai ales ca un motor bun e greu de gasit in ziua de azi.
Din cateva poze de pe net, Glastron Comandancia arata a salupa tip runabout (puntata la prova). Daca ar fi open, ar merge modificata usor cu o cabina tip hardtop, eventual detasabila.
E cea mai accesibila solutie de a folosi motorul actual, chiar pe barca detinuta. Nu m-as incurca cu Corsar, fiindca motorul e la limita inferioara, ar trebui un 90 pentru "peace of mind".
Asa ca daca aveti ceva indemanare, cu ajutorul forumului va puteti transforma barca actuala intr-o cabinata transformabila usor in open, sau invers Daca doriti detalii, povestim pe un topic dedicat.
Vali, exact asa arata:
https://www.nautal.com/rent-motorboat-glastron-la-raya-santa-eulalia-ibiza-48402 (https://www.nautal.com/rent-motorboat-glastron-la-raya-santa-eulalia-ibiza-48402)
Bag de seama ca a mea este gresit intitulata comandancia in acte.
Nu stiu ce pot sa ii fac , pentru a obtine un spatiu pentru copii.
La motor nu as vrea sa renunt.
Mai trebuie adaugat ceva in calculul meu , mai sunt si alte detalii de luat in calcul?
Dupa cum spuneam, barca ta e runabout. Ca s-o modifici e mult de munca, si nu se merita. Daca era open era altceva.
Pe de alta parte, din experienta mea la o barca de dimensiunile Corsarului 550 cabinat, motorizarea de 60 e considerata minimala. Adica daca sunteti maxim 2 persoane si bagaj simbolic.
Daca e vorba de familia intreaga, bagajele aferente, plus o rezerva de putere la motor, se ajunge la puterea cea mai raspandita la acest tip de barca, anume 90 CP. Cam toata lumea care are asa ceva - Corsar, Shetland etc au pus motoare de 90.
Asa ca daca vrei sa-ti plimbi familia in cabinata, ori dai barca si cauti o cabinata mica, gen Quicksilver 430 sau 470, pastrand motorul actual, ori iei ceva mai mare precum Shetland sau Corsar, si pui un motor mai mare.
Poti pastra si motorul actual ca sa-l montezi pe un Corsar, dar va fi utilizat la limita superioara a regimului, ceea ce nu e bine pentru motor. Plus ca la incarcare mare a barcii posibil sa ai surpriza ca nu mai gliseaza.
Singurul lucru pe care poti sa-l faci e o proba, care-ti va spune daca motorul e potrivit sau nu cu barca.
Multumesc mult Vali, mi-ai confirmat temerile.
Zilele acestea am vorbit si cu cei de la Serami, poate trec la un River 540 care este mai usoara decat corsarul, dar maj lunga decat actuala si la care sa ii fac o prelata de mars astfel incat sa o inchid jumatate de barca ( partea frontala). Stii ceva de River sport 540?
Am vazut pe facebook clipuri in care se misca bine cu 60cp si 5-6 persoane in ea.
Citat din: scm_ro din Octombrie 18, 2018, 10:52:15 PM
Stii ceva de River sport 540?
Am vazut pe facebook clipuri in care se misca bine cu 60cp si 5-6 persoane in ea.
Nu stiu si nici nu ma intereseaza. La cate barci sunt azi pe piata, ar insemna sa-mi mai cumpar cateva vieti ca sa le stiu pe toate.
Tot ce poti sa faci e sa-ti pui motorul pe una si sa vezi cum sta la hidrostatica (stabilitate), hidrodinamica (viteza, asieta), seakeeping (comportament pe valuri) etc. Oricate filmulete ai vedea si oricate pareri ai obtine, nu inlocuiesc o proba practica.
Citat din: Zodiac din Octombrie 15, 2018, 12:37:36 PM
Multumesc pentru raspunsuri ! Pare o copie dupa Quicksilver Cabin 555 care cred ca se fabrica tot in Polonia . M-ar fi interesat daca e o barca solida in comparatie cu gama Quicksilver Cabin .
Pentru Zodiac, sau altii care s-ar putea sa-i intereseze:
Citat din: Mihai Ioan Liviu"(Vand) Quicksilver 420 cabin an 2003 cu motor mercury 40 cp 2 T cu trim electohidraulic si peridoc.
(https://apollo-frankfurt.akamaized.net/v1/files/dhy7xpy9v6pe2-RO/image;s=644x461)
Anunt OLX aici (https://www.olx.ro/oferta/vand-quicksilver-420-motor-peridoc-IDbt3xb.html), pagina FB aici (https://www.facebook.com/mihai.ioanliviu?fref=gs&__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARAlP4USVPW-svc19-X52JAm8doilrJk0dp5RCAvLJcB3A4XDbOrDlvRJw4o6DPkRY3PZR-askY34eSi&hc_ref=ARSNLlQnQT23qQGsVdNF4JKCutAf_hQMqUzp_xJIBPosgbtGuDY3AChT9EduQV5ZrtU&dti=1742491785995208&hc_location=group) .
Citat din: Vali din Octombrie 19, 2018, 03:16:11 AM
Nu stiu si nici nu ma intereseaza. La cate barci sunt azi pe piata, ar insemna sa-mi mai cumpar cateva vieti ca sa le stiu pe toate.
Tot ce poti sa faci e sa-ti pui motorul pe una si sa vezi cum sta la hidrostatica (stabilitate), hidrodinamica (viteza, asieta), seakeeping (comportament pe valuri) etc. Oricate filmulete ai vedea si oricate pareri ai obtine, nu inlocuiesc o proba practica.
De pus motorul pe toate ar fi ideal. Din pacate este imposibil, nu cred ca exista un fabricant care sa iti dea o barca sa iti pui motorul pe ea si sa faci probe. Nu stiu nici macar daca se potrivesc gaurile de pe oglinzi. Plus ca este un pic cam greu sa ma plimb cu un motor de 100 kg in portbagaj de la Bucuresti pe la Tulcea/Braila.
Dupa weekend-ul ce tocmai a trecut si ne-a prins ploaia destul de departe de cazare (iar cel mare este acum cu febra acasa desi era bine infofolit) am facut poze la barca si o voi baga la vanzare. Daca nu ma voi risca la corsar 550 minicab, macar iau una la fel ca asta dar mai lunga un pic si ii fac o prelata de mars, care sa se poata desface partial.