Salutare!! Sunt nou pe forum si vreau si eu sa imi dati un sfat!! Vreau sa imi achizitionez o barca si m-am oprit la barca lotus 490 i se mai spune si lotus minor facuta de dima si fii!! Ce parere aveti despre astfel de barca ?? am vazut pe aici pe forum comentarii despre lotus dar numai despre modelul major si despre acest model nici un comentariu!! Eu dispun de un motor de 15 cp , si vreau sa aflu cat mai multe lucruri despre aceasta barca . Cam cum se comporta pe dunare ?? Este vreun posesor a acestui model , sa plimbat cineva cu o astfel de barca sau stiti pe cineva care are o astfel de barca?? Vreau sa spun ca barca are urmatoarele caracteristici si am gasit-o pe site la marina-braila:
pecificatii
Lungime : 4.89 m
Latime : 1.48 m
Pescaj : 0.25 m
Inaltime Totala: 0.83 m
Greutate : 120 kg
Numar persoane: 5
Motorizare Maxima(kW) : 15
Motorizare Maxima(CP) : 20
Lungime Cizma Motor: l
Astept sa va exprimati opinia despre barca sau daca nu sa imi spuneti o alta barca la care sa ma uit si care ar merge bine cu un motor de 15 cp . Daca v-ati plimbat cu barca sau sunteti posesor sau cunoasteti pe cineva cu astfel de barca spuneti ce parere aveti despre ea si puteti pune si alte poze cu barca .
Mentionez ca barca din poza este barca de care va spun ci nu lotusul major.
Salut
Despre aceasta arca am auzitnumai de bine si mai mult de atat astept sa se incalzeasca sa o si conduc pentru ca are un prieten una cumparata in toamna si echipata cu un motor Honda., 20 cp luat odata cu barca
Dk nu iti iei barca pana atunci revin cu impresii dupa ce o conduc!
Multumesc ! Te astept cu pareri dupa ce ai mers cu barca. Eu vreau sa imi iau tocmai prin vara.
Citat din: alexandru din Ianuarie 13, 2012, 07:42:58 PM
Multumesc ! Te astept cu pareri dupa ce ai mers cu barca. Eu vreau sa imi iau tocmai prin vara.
ok
si eu abia astept sa o conduc sincer sa fiu
in momentul asta este o optiune si pentru mine aceasta barca daca nu reusesc sa adun mai multi bani sa iau o salupa
apropo daca vrei sa vezi mai multe despre aceasta barca vezi ca a facut vali o super clasificare/comparativa intre modelele concurente din acest segment in unul din topicurile despre alegerea barcilor
eu asa am ajuns pe aici si dupa ce am citit am decis sa imi fac si cont
sigur nu o confunzi cu lotusul major??? Din ce am vazut din clasificarea lui Vali acest model de barca nu apare ci doar un model asemanator care este mai mare si anume lotus major .
Eu stiu ca dima si fiii au 2 modele
lotus de 5 m ce merge cu motor pana in 25cp
nufarul cu un bord mai inalt ce necesita o motorizare mai mare cred ca are si o lungime mai mare dk nu ma insel
eu personal am fost in bazinul nou la un moment dat si am vb cu o doamna de acolo si la capitolul"derivata de lotca" nu am retinut sa aiba mai mult de 2 modele oricum pe mine nu ma intereseaza dkt lotusul pe care sa il echipez cu un motor de 20 cp ;) cu toate ca ink ma gandesc si la o Laguna 480 cu toate neajunsurile ei cu tot
vezi ca ptr motor peste 5 cp iti trebuie si permis de condus ambarcatiuni asa ca dk nu ai deja probabil ar fi bine sa il iei inainte de barca mai ales ca dk ai permis atunci ai posibilitatea sa conduci barci ale cunoscutilor pentru ca la sfarsit sa iti iei barca care ti se potriveste tie
Da am permis!! Deci daca am permis pot sa probez barcile de la constructor??? ???
eu cand am fost la constructor au spus ca o pot conduce/testa dar la momentul respectiv era pbarca de teste in delta la pescuit! ramane de vazut ce iti vor spune si tie (eu nu am mai incercat ulterior ptr ca ink nu am toti banii) sau daca o maiau la apa dat fiind ca sezonul e cam mort la Dunare
Salutare! Intr-un sfarsit dupa multe intrebari pe ici pe colo am reusit sa acizitionez barca care mi-o doream si anume barca despre care am facut eu postul pe forum (Lotus 490). Acum astept sa ii fac proba si sa se mai dezghetea apele. Cred ca pentru 3-4 persoane cu un motor de 15-20cp se descurca excelent pentru delta mentionand ca pe placuta barcii se admite maxim 15 cp . Oricum multumesc tuturor care au raspuns pe topic si daca vor sa imi puna intrebari sunt oricand disponibil.
Asteptam primele impresii cu nerabdare.
Sa o stapanesti sanatos !
multumesc !!
Salutare ! Dragi forumisti am si eu o intrebare .Posed si eu o barca lotus 490(lotus minor) facuta de dima si fii si as vrea sa achizitionez un motor de 25 cp pentru aceasta barca. Nu imi fac probelme cu inmatriculatul ci singura problema este ca daca barca poate sa suporte un astfel de motor?? Vreau sa mentionez ca in acte constructorul recomanda un motor de 15 maxim 20 cp. Astept de la voi impresii si sfaturi despre acest lucru. Exista vreum risc??
Salutare si bun venit pe forumul capcompas.ro.
In proiectarea si constructia unei barci de serie, cum este si Lotusul 490, pentru a avea asigurate calitatile nautice si de siguranta, se aplica niste standarde specifice, uniforme la nivel european. Astfel, intr-unul din standarde se specifica alegerea puterii maxime a motorului in functie de dimensiunile barcii, in altul calculul esantionajului, adica a grosimii materialului corpului in functie de solicitarile la care va fi supusa barca etc.
Ratiunile economice ale producatorului ii impun acestuia consumul optim (a se citi minim) de materiale pentru obtinerea rezultatului dorit, adica o barca potrivita pentru nisa careia i se adreseaza, in cazul nostru o barca de Dunare, pentru pescuit sau agrement. Valoarea maxima de 20 de cai putere a motorizarii ne arata urmatoarele:
- grosimea materialului (laminatului de fibra de sticla) in zona fundului a fost calculata pentru vitezele si implicit presiunile pe fundul barcii care se obtin cu un motor de maxim 20 de cai
- grosimea si ranforsarea oglinzii a fost la fel calculata pentru greutatea, vibratiile si impingerea dezvoltate de un motor de 20 de cai.
In consecinta, pentru exploatarea barcii in conditii de siguranta, si pentru pastrarea garantiei (daca mai exista), ar fi bine de respectat limita de 20 de cai a puterii motorului. Totusi, fiindca traim in Romania, si romanul e inventiv :), exista numeroase cazuri in care barcagiii si-au montat motoare mai mari decat prevedea cartea tehnica a barcii. Multi din cei care au procedat astfel si-au consolidat barcile, in zona fundului si oglinzii, pentru a face fata solicitarilor mai mari, dar au fost si multi care nu le-au modificat, si in timp au aparut crapaturi la oglinda, crapaturi ale fibrei pe fund, sau chiar rupturi ale oglinzii. E adevarat ca puterea motorului in multe cazuri era mult mai mare decat putea duce barca.
Parerea mea personala: daca as intentiona sa montez un motor de 25 de cai pe un Lotus 490, as reface calculele pentru respectiva motorizare, apoi as consolida fundul si oglinda, pentru a fi sigur ca barca va fi exploatata in siguranta. Reversul e ca barca va deveni greu re-vandabila, si in plus nu va fi totusi optimizata pentru noua putere (ar trebui practic reproiectata total). Totusi, pentru utilizarea atenta in regim de amator, poate fi o solutie buna.
Salut Vali, te rog mult spune-mi te rog parerea ta despre ROMCRAFT 510 (http://www.romcraft.ro/ro/romcraft_510.php),intentionez sa cumpar una si parerea ta credema cantareste mult.
Multumesc mult. ???
Citat din: HaiHui din Mai 17, 2012, 08:35:10 AM
Salut Vali, te rog mult spune-mi te rog parerea ta despre ROMCRAFT 510 (http://www.romcraft.ro/ro/romcraft_510.php),intentionez sa cumpar una si parerea ta credema cantareste mult.
Multumesc mult. ???
Salut!
Eu am fost anul trecut in delta 6 zile cu un Romcraft 460(am mai scris ceva impresii despre asta pe un alt topic) si iti pot da urmatoarele impresii!
Finisaj: o barca foarte eleganta prin comparatie
Comportament nautic: 3 persoane cu bagajul aferent la cort nu a glisat cu un motor de 20 cai in 4 timpi
Vezi ca la sectiunea motorizate au fost mai multe discutii pe tema asta inclusiv despre Romcraftul acesta! Citeste tot ce e acolo si daca mai ai intrebari nu ezita sa intrebi!
Citat din: HaiHui din Mai 17, 2012, 08:35:10 AM
Salut Vali, te rog mult spune-mi te rog parerea ta despre ROMCRAFT 510 (http://www.romcraft.ro/ro/romcraft_510.php),intentionez sa cumpar una si parerea ta credema cantareste mult.
Multumesc mult. ???
Salut HaiHui, am mai discutat despre barcile Romcraft la urmatorul topic: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,230.msg1606.html#msg1606
Parerea mea e ca Romcraft 510 e o barca reusita, targetul ei fiind barcagiii amatori (profesionistii de obicei aleg barci "monobloc", nu "sandwich"). Lumea are pareri impartite despre aceasta barca, in functie de experienta fiecaruia. Cel mai bine totusi, pentru a-ti forma o parere proprie, e sa te dai personal cu barca dorita.
Noi vrem sa facem un drive-test cu un Romcraft 510, si umeaza sa punem concluziile pe forum. Daca nu e graba mare, poate vrei sa participi si tu la acel drive-test, mai ales ca va fi facut de forumisti, pentru forumisti :).
Cand si unde are loc acest drive test??
Salut, testul se va face pe Dunare, intre Galati si Braila. Data inca nu e fixata, depinde de disponibilitatea fiecaruia dintre participanti. In afara de "drive-test"-ul propriu-zis, se vor face diferite probe, inclusiv incarcare, stabilitate, flotabilitate, rigiditate structurala, motorizari diferite etc, pentru a avea idee la ce poate fi supusa o barca. In plus, nu e vorba doar de Romcraft 510, ci vom lua la rand si alte barci de interes.
Super tare! Si oricine poate sa fie prezent la acest drive test?? Daca as stii si la ce data este acest drive test cred ca a as fi si eu prezent !!
De ce nu, oricine e interesat poate participa la orice test cu barcile. In felul asta nu poate fi acuzat cineva de partinire, se pot aduce mai multe motoare, se pot incarca barcile cu mai multi barcagii grasi :), si mai ales fiecare isi poate forma o opinie concreta despre barca. In plus, ne-am incadra si in specificul forumului capcompas.ro, anume democratia maxima, nu ca in alte cuibare virtuale :P.
Numai bine . Sa ma anuntati si pe mine in ce data este ca sunt amator si pun si eu la bataie barca si motorul(lotus 490 mercury 15 cp) ;D ;D
Foarte misto :). Numai sa ne spui de unde esti, ca sa ne organizam, daca o fi nevoie de peridoc, de pus alte motoare etc.
In plus, putem face si proba cu un motor de 25 de cai pe barca ta, fara sa o fortam, vedem cum se comporta cu ocazia asta. Mai ales ca diferenta de la 20 la 25 de cai nu e asa monstruoasa ca atunci cand isi pune un deltoid un motor de 150 pe un Forward :D.
eu sunt din ramnicu sarat :-[, peridoc nu am dar am sa caut poate am sa gasesc pe la cineva!
Nu-i problema, peridoc avem noi. Ramane sa tinem legatura. Si la noi in zona avem Lotus-uri cu care sa facem teste, dar cred ca o barca a unui forumist e mai potrivita, fiindca barcagiul respectiv va fi mai implicat, si va invata mai multe despre barca lui ;).
Apropo, daca tot a inceput discutia, poate ne spui mai multe despre barca ta, daca e de la Dima sau de la Blaga, ce-ti place si ce nu-ti place la ea etc.
Later edit: scuze, m-am uitat din nou pe prima pagina a topicului, si am vazut ca barca ta e de la Dima :).
Ce pot sa iti spun despre barca este de la dima si fii nu am probat-o inca ceea ce nu imi place la ea este ca pare subtire in material! >:( >:( Si pare leit cu laguna480 numai copastia cred k difera
uite si o poza
Sa stii ca ei le fac la grosimea minimala din normativ, din cauza asta ti se pare subtire in material. In schimb, de tinut tine, nu face probleme in timp, mai ales ca la Dima se lucreaza calitativ.
In afara de copastie, si bordul liber si dimensiunile sunt putin mai mari. Daca nu incarci barca prea tare, cred ca va merge suficient de bine cu 15 cai.
Oricum, felicitari pentru achizitie, si ramane sa tinem legatura pentru testul barcii pe apa, cu mai multe motorizari.
Ok! Inca nu s-a stabilit in ce data o sa fie acest test drive??
Pai incepem cu Romcraft 510, apoi trecem la Lotus :). Data depinde de baiatul care are Romcraft-ul, care acum e plecat, si prin telefon e mai greu de stabilit. Daca totusi se mai intarzie, incepem cu Lotusul ;).
Eu sunt disponibil doar in weekend!! Deci daca incepem cu lotusul asta se intampla weekend-ul urmator??
Nu cred, fiindca weekendul urmator toata lumea din zona de la noi va fi la Raid la Jurilovca. Dar daca celalalt weekend e liber, de ce nu.
ok foarte bine si asa!!
o intrebare... pt cunoscatori...care este diferenta dintre romcraft 510 si black sea fishing?,, si la asta ma refer la calitatile nautice, nu la grosimea fibrei
cu respect
Asta se vede cel mai bine in urma unui test pe apa, punand acelasi motor pe rand pe amandoua barcile. Producatorii nu publica parametrii necesari unor calcule hidro, deci ca intotdeauna proba practica e cea mai pertinenta.
Citat din: alexandru din Martie 03, 2012, 09:19:12 AM
Salutare! Intr-un sfarsit dupa multe intrebari pe ici pe colo am reusit sa acizitionez barca care mi-o doream si anume barca despre care am facut eu postul pe forum (Lotus 490). Acum astept sa ii fac proba si sa se mai dezghetea apele. Cred ca pentru 3-4 persoane cu un motor de 15-20cp se descurca excelent pentru delta mentionand ca pe placuta barcii se admite maxim 15 cp . Oricum multumesc tuturor care au raspuns pe topic si daca vor sa imi puna intrebari sunt oricand disponibil.
Frumoasa barca, sa o folosesti sanatos!
Arata mult mai bine ca Laguna 480 si pare solida.
La vasle cum merge?
Exista varianta pentru motor cu cizma scurta?
Te poti descurca de unul singur sa o lansezi la apa, iar apoi sa o ridici pe peridoc?
Salut si multumesc! Da barca se face si cu cizma scurta!Nu pot sa iti dau nici un raspuns pentru ca inca nu am testat-o!
Nu stiu daca te descurci singur cu urcatul pe peridoc si lansatul la apa ??? Ce pot sa iti mai spun este ca barca nu este foarte grea 4 presoane o ridica cu usurinta !
Citat din: PescarulC din Iunie 01, 2012, 09:10:25 PM
Nu stiu daca te descurci singur cu urcatul pe peridoc si lansatul la apa ??? Ce pot sa iti mai spun este ca barca nu este foarte grea 4 presoane o ridica cu usurinta !
In specificatiile celor de la Convert, scrie ca Lotusul are 100kg, iar Lotusul major 140kg.
http://www.convertambarcatiuni.ro/Ambarcatiuni.html
Lotusul tau, vad ca are aceleasi dimensiuni ca Laguna 480, dar este mai usoara.
Ce difera totusi, fata de o Laguna, in afara de aspect?
Lotusul meu are 4,89 cu 1,48! Din cate stiu laguna de la plasma are 4,80 cu 1,52 si laguna de la spat 4,80 cu 1,42!Daca stai sa analizezi barca ai sa observi ca sunt ceva diferente intre lotus si laguna 480. In primul rand difera copastia in al doilea rand am mai observat ca lotusul este putin mai lat la pupa pe cand laguna este mai "rotunjita" si lotusul mai are si pe fund doua "crivace" care sunt pe lungimea barcii (din pupa pana in prova)! Am atasat si niste poze ca sa iti dai seama!
Am gasit pe net si un video cu lotusul acesta cu motorizare de 6cp( barca din filmulet este cu cizma scurta) http://www.youtube.com/watch?v=VcLJp0aqiVQ
Multumesc pentru informatii, de ceva vreme ma gandesc si eu la o barca din fibra, la fel cum au barcagii dedicati.
Am reusit sa acumulez informatii pretioase de la colegii de forum si incerc sa gasesc o varianta care s-ar potrivi cel mai bine nevoilor mele.
Printre altele, mi-am dat seama ca informatiile si sfaturile corecte, te fac sa deschizi ochii atat de tare, incat devii dificil, pretentios si un vesnic nemultumit.
Hai sa spun ce-mi doresc eu.
In primul rand sunt posesorul unui motor mercury 9,9 cp, cu cizma scurta, pe care l-am cumparat nou si la care nu doresc sa renunt.
Apele pe care ma plimb sunt lacuri de acumulare, unde sunt interzise barcile cu motor si rauri, pe care se pot folosi barci cu motor.
Pe apa merg atat singur, cat si insotit de 1,2,3 persoane.
Nu vreau o barca de lux, imi doresc o barca "spartana"(vorba lui Vali), de care sa ma pot bucura vreo 10 ani, fara sa necesite reparatii.Second hand exclus.
Vreau ca barca sa mearga decent la vasle(cand merg pe lacuri) si sa fie potrivita motorului meu(sa gliseze cu 1,2 persoane, iar de la 3 persoane in sus sa aiba un deplasament bun).
Vreau ca barca sa o pot lansa la apa singur, de pe peridoc, la fel cand o ridic pe peridoc.
Imi doresc ca barca sa fie lucrata bine, cu materiale specifice ambarcatiunilor si spun asta pentru ca am ramas dezamagit in urma unei discutii, despre o barca pe care doream sa o cumpar, platesti o anumita calitate si ti se ofera cu totul altceva.
Cam asta ar fi, astept pareri.
nu stiu ce aveti voi cu "second hand exclus" cind eu am folosit in mod industrial 0o barca de 24 de ani din anglia si este mai rezistenta decit orice am gasit produs de nou in ROMANIA
Citat din: mario38 din Iunie 02, 2012, 10:11:55 PM
nu stiu ce aveti voi cu "second hand exclus" cind eu am folosit in mod industrial 0o barca de 24 de ani din anglia si este mai rezistenta decit orice am gasit produs de nou in ROMANIA
Uneori, un produs second hand, te poate costa mai mult decat un produs nou,mai ales atunci cand nu esti in domeniu.
Am si eu fix-urile mele, ca orice om,...imi plac lucrurile noi, atunci cand le cumpar pentru mine.
Citat din: ovidiu66 din Iunie 03, 2012, 01:57:44 AM
Citat din: mario38 din Iunie 02, 2012, 10:11:55 PM
nu stiu ce aveti voi cu "second hand exclus" cind eu am folosit in mod industrial 0o barca de 24 de ani din anglia si este mai rezistenta decit orice am gasit produs de nou in ROMANIA
Uneori, un produs second hand, te poate costa mai mult decat un produs nou,mai ales atunci cand nu esti in domeniu.
Am si eu fix-urile mele, ca orice om,...imi plac lucrurile noi, atunci cand le cumpar pentru mine.
Dar atunci cand stii ce cumperi poti gasi bijuterii la niste preturi incredibile, in plus, daca nu te satisface ce ai cumparat poti "descarca" achizitia fara pierdere, sau chiar in castig.
Rezultatul - mai "multa" barca (ciiteste mai multi timp pe apa cu barca potrivita) pentru banii tai.
@Mihai,
Imi aduci aminte de articolul "Achilles, ce barca dom'le!..."
In Romania se gasesc mai greu "bijuterii", la un pret bun pentru cumparator.
Vorbind strict de barci, cei ce le aduc din afara, pentru comercializare, se pricep si au preturi pe masura.
Diferentele fiind mici, fata de produse noi, prefer sa platesc pretul intreg ,ca sa elimin surprizele neplacute.
Ca sa nu sarim de la titlu, de exemplu o Laguna 480, din aceeasi clasa cu Lotusul convert 490, este in jur de 1000 euro la pret second.Pentru o economie de 200 euro, eu nu as cumpara second.
Probabil se gasesc vechituri la vreo 500 euro, eu la reparatii nu ma pricep si cand trag linie, ajung aproape de pretul unei barci noi.
La fel se intampla cu motoarele mici.Exemplu, Suzuki de 2,5 cp, pret de second, se cere in jur de 400-500 euro. Un Suzuki de 2,5 cp nou, costa 600 euro.
Citat din: PescarulC din Iunie 02, 2012, 02:39:07 PM
Am gasit pe net si un video cu lotusul acesta cu motorizare de 6cp( barca din filmulet este cu cizma scurta) http://www.youtube.com/watch?v=VcLJp0aqiVQ
Vad ca gliseaza cu 6cp si cu 1 persoana.
Cu 10cp poate gliseaza cu 2 persoane.
Hai, ca a iesit soarele, scoate barca la apa si scrie-ne parerile.Nu uita sa ne spui cum merge la vasle!
In cele din urma am probat barca!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D !Merge super!!... Cu 15 cp cu 4 persoane si ceva bagaje (40-50 kg aveau bagajele ) gliseaza! Gretutatea totala a persoanelor+motor era undeva in jur de 390 kg !Cu 4 pers + bagaje avea tendinta de a stropi foarte putin la pupa atunci cand luai valurile mari fara sa reduci motorul!
Cu o singura persoana nu avea tendinta de a se ridica de prora pana cand intra in glisaj...pur si simplu glisa direct! Am probat-o si la vasle si merge cam greu , dar te descurci bine si asa pentru ca nu e foarte rau ! Mi se pare destul de stabila la viraje !!
salutari la toata lumea, vreau sa va cer sfatul despre baca de care tot discutati. Nimeni nu a pus problama de categoria de navigatie a barcii. M-am interesat la Dima si Fii si au zis ca doar lotusul major are categoria de navigatie D si poate fi folosita pe Dunare. La ceilalti DN pe site lotusul major scrie ca are categoria de navigatie C . Costier si consider ca majoritatea ati luat barca si pentru agrement. Imi doream foarte mult o barca de la Dima dar nu pot sa ies cu ea la o plimbare pe mare macar de 2 ori pe an... Cred ca voi face o comanda la Dunarea doar ca ei au C clasa .. ce parere aveti chiar nu a tinut nimeni parera despre categoria de navigatie ?? multumesc!
Salut, inca se mai fac confuzii intre categoria de navigatie a barcii si categoria certificatului de conducator ambarcatiune (inclusiv de catre unele persoane din ANR :D ). De exemplu, s-a discutat asta iarna subiectul in cauza, la urmatoarele postari: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,281.msg3259.html#msg3259 (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,281.msg3259.html#msg3259)
Am vazut de multe ori lume, si inclusiv eu am iesit pe mare cu barci de clasa D, dar in conditii meteo favorabile. Bineinteles totusi ca pentru siguranta maxima e mai buna o barca de clasa C. Nu cunosc detaliile respective (diferentele constructive intre clasa C si D) la barcile mentionate (de la Dima sau DN). Insa pe viitor, in masura timpului, am sa incerc sa fac o prezentare a conditiilor de stabilitate si flotabilitate din standardul ISO aferent, necesare pentru incadrarea la clasele de navigatie.
era vorba de barca Lotus major de la marina braila pe site. Am intrebat la telefon despre categoria de navigare si Lotusul Major are D. Au modificat deja pe site si acum apare D. Cred ca e de tinut cont ca toate ambaratiunile sa aiba minim clasa de navigare minim D, placuta de identificare cu caracteristicile si numar de omologare CE. Sunt specificate undeva amenzile daca esti prins cu o barca catD pe mare la o plimbare pe costa?
Citat din: aicidincolo din August 08, 2012, 12:31:18 PM
Sunt specificate undeva amenzile daca esti prins cu o barca cat D pe mare la o plimbare pe costa?
Articolul 2, litera ee) din HG 876/2007 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale este singurul care face referire conducerea ambarcatiunii. Insa e vorba doar de
categoria certificatului de conducator ambarcatiune, si nu de categoria de navigatie a barcii:
ee) conducerea ambarcaţiunii de agrement de către o persoană care nu
posedă certificat de conducător ambarcaţiune de agrement corespunzător zonei de
navigaţie, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei."
Acum o saptamana la Sf. Gheorghe erau iesite pe mare zeci de barci la pescuit la taparina, si din ceea ce am vazut aproape toate erau barci de clasa D.