Buna seara,incerc de ceva vreme sa gasesc o barcuta potrivita pentru pescuit,sa pot iesi cu ea si la Dunare la Galati si sa o pot scoate si in Delta. Am studiat toate ofertele din Galati in privinta ambarcatiunilor din fibra de sticla,plus k am devorat si informatiile referitoare la barcile de pescuit de pe forum si cu ocazia asta va multumesc.
Mi-a fost atrasa atentia de ambarcatiunile de aluminiu comercializate de
MotoMarine,2 modele,Angler - Angler 500 si SL - SL410 dat fiind experienta aproape nula in domeniul ambarcatiunilor de agrement(singurele experiente fiind in Delta si la munca unde exploatam niste Zodiacuri din Hypalon Mark 5 echipate cu motoare Diesel Yanmar de 40 cai putere)si pretul destul de piperat va intreb daca se merita investitia.
Am trimis un e-mail Dl Romulus Ches cu o serie de intrebari legate de durabilitate,motorizari optime si mascarea zgomotului.
Dansul raspunzandu-mi printr-un e-mail amplu ca ambarcatiunile sunt foarte sigure se pot folosi in orice fel de pescuit inclusiv stiuca si sa nu imi fac probleme in legatura cu zgomotul,nu exista.
As dori sa o echipez cu un motor de 20 cai putere Honda sau Evinrude E-Tec.
Ce ma sfatuiti...
Buna seara si bun venit pe capcompas.ro.
Despre barcile d-lui Romica de la Motomarine, le cunosc doar ca exponate la saloanele nautice, deci (inca) n-am avut ocazia sa ma dau cu asa ceva. Mie barcile imi plac (cu toate ca exista si persoane care sustin contrariul, adica enumera diverse probleme). Au un unghi de stelaj al fundului optim pentru glisare, sunt usoare, si oricum toata fabricatia se face respectand standardele ISO cuprinse in directiva europeana 94/25/EC, destul de stricte pe parte de siguranta. Singura chestie care nu-mi place la ele este pretul :), insa se adreseaza altei categorii de utilizatori.
Ce as face eu daca as fi interesat - as cauta sa fac un test pe apa, cu motorizarea dorita, si atunci as sti exact la ce sa ma astept. Sper sa nu sune banal, insa la noi (inca) prea putini fabricanti sau comercianti ofera o proba cu barca pe apa.
Nu uitati insa ca succesul barcilor de fibra pe piata de la noi se datoreaza unei serii de avantaje - barcile de fibra sunt accesibile, robuste, suferitoare, se repara usor etc. In schimb barcile de aluminiu sunt de succes pe piete cu o putere mai mare de cumparare.
Iar daca se merita sau nu investitia, cel mai bine e sa incercati cat mai multe barci, inclusiv cele de aluminiu mentionate (daca bineinteles e posibil), fiindca parerea dvs. subiectiva e cea mai importanta.
Va multumesc pentru raspuns,Dl Romica a afirmat expres ca nu au o barca pentru teste ceea ce mi se pare putin ciudat dar am apreciat ca a fost destul de amabil si mi-a trimis o serie de caracteristici foarte detaliate.
O experinta nu prea placuta cu o barcuta din aluminiu sa petrecut pe Dunare(barca fiind in dotarea unei macarale plutitoare la Galati)in timpul inaintarii cat si ancorati se auzea un zgomot marit la fiecare val care lovea corpul barcii,nu este prea placut.Dar am sa trec pe la dansul pe la Tulcea sa vad exact barcutele.
Din posturile dezbatute pe forum,de pescari cu mult mai multa experienta decat mine ca si ore pe balta plus pescuit, ideal ar fi o cabinata,din cauza multor avantaje,esti ferit de vreme rea,posibilitatea de a innopta si multe altele.Nu vreau sa reiau ceea ce sa discutat deja si nu isi are locul in topicul asta dar va cer sfatul pentru ca vreau sa fac o alegere cat mai buna
si de viitor nu planuiesc sa le schimb an de an,peste ce ambarcatiune cabinata am dat cautand altceva este aceasta http://www.probarca.ro/anunt/28989/103/1/103/Vand-barca-Quicksilver-430-Cabin-cu-motor-50-CP-si-peridoc.htm# (http://www.probarca.ro/anunt/28989/103/1/103/Vand-barca-Quicksilver-430-Cabin-cu-motor-50-CP-si-peridoc.htm#) ,pretul putin cam piperat pentru mine si motorul putin cam mare,dar cred k este indeajuns pentru o navigare in conditii de siguranta cu o barca incarcata,plus k m-ar ajuta sa fac expeditii de durata mai lunga.
Incerc sa cantaresc toate posibilitatile inainte sa fac o achizitie,nu conteaza daca este noua sau la mana a doua cat timp ambarcatiunea este bine intretinuta,eu nu sunt in tara,ajung pe 4 octombrie si vreau sa am tema deja facuta si sa imi fac o lista clara de distribuitori pe care sa ii abordez.
Precizez ca in cazul modelului Angler 500 chila este dintr-un aluminiu cu grosimea de 2 mm,mult mai rezistent la impact decat fibra de sticla(dupa spusele Dl Romica)aliajul din care sunt confectionate este de uz marin special pentru o folosinta indelungata,chila este confectionata pentru o rezistenta minima la inaintare chiar si cu o motorizare minima pretul fiind de 4999 eur.Modelul SL 410 ajungand la 1490 eur.
Salutare, promit sa vin cu o postare detaliata, sper pe parcursul zilei de azi. Chiar acum plecam in Delta :).
Distractie placuta si vant din pupa
Bine ne-am regasit, cu scuzele de rigoare pentru intarzierea raspunsului, dar cateodata o vacanta fara net e binevenita :).
- Motivul pentru care cred ca nu puteti proba o barca e aluminiu este justificat, anume ca barca are valoarea destul de mare pentru a putea fi folosita la "tavaleala" la drive-teste, mai ales ca daca cineva o probeaza, nu exista garantia ca o si cumpara. Producatorii de barci de fibra in schimb isi permit sa lase si cate o barca la apa pentru teste, valoarea ei fiind semnificativ mai mica.
- Intr-adevar barcile de aluminiu (si in general cele metalice) sunt ceva mai zgomotoase, pe cand barcile de fibra, din cauza structurii amorfe, au un zgomot mai infundat la valuri, iar daca au dublu-fund, zgomotul e amortizat si mai bine.
- Pretul la Angler 500 e in opinia mea prea mare pentru valoarea de intrebuintare a barcii, la acest pret se poate cumpara o barca de fibra echivalenta, inclusiv motorul. Despre SL 410, pretul se apropie de valoarea de intrebuintare, insa singura mea rezerva e bordul liber, care pare cam coborat. Din cauza asta era buna o proba cu barca pe apa, pentru a-i vedea exact comportamentul la valurile care se formeaza cateodata pe Dunare.
- Despre cabinata in general si Quicksilver 430 in special, doar lucruri bune. Chiar daca personal provin din tagma barcagiilor care-si construiesc singuri barca dorita, nu pot sa nu ma entuziasmez de fiecare data cand vad idei excelente, cum e si Quicksilver 430. Aceasta cabinata mica are condensate multe calitati, dintre care cel mai mult imi plac clasa C de navigatie, latimea mare, cockpitul urias, si calitatea finisajelor, de asteptat de la o firma de dimensiunea ei. Am pus aici cateva poze facute in iunie la expozitia Fish Delta, Quicksilver 430 fiind ambarcatiunea-vedeta in opinia mea:
Va salut,subiectul este destul de amplu,nici mie sincer nu imi da un sentimente din siguranta modelul SL410,nu cred ca este indicat a se folosi pe o Dunare agitata sau in conditii de trafic naval.Sper sa ajung sa o vad
si poate se razgandesc in legatura cu un drive test.
Dansii spun ca aluminiul din care este confectionata barca este marine use,generic spus,dar nu se precizeaza daca este vopsita cu o vopsea impotriva corodarii sau aluminiul este tratat...
Dupe ce ii vizitez o sa postez parerile mele in legatura cu ambarcatiunea.
Sper sa mai prind si cabinata,tare sunt curios cum se comporta pe Dunare
si imi va fi mai usor sa ma decid care sa fie aleasa,nu o sa pot sa o bag in Delta pe unde merg de obicei ceea ce este un inconvenient(Salut decizia de limitare a puterii motoarelor) dar are un grad ridicat de confort cand ies cu familia.
Printre ambarcatiunile care o sa doresc sa le vad sunt:Lotus-Dima si Fii,
Black Sea Fishing,Romcraft 510,Laguna 430.
Va multumesc pentru raspuns.
PS:Quicksilver-ul sa dat,pacat,aveam intentii serioase in privinta ei.
Salutare,doar ce am ajuns pe meleaguri autohtone si am inceput marea vanatoare,la Tulcea nu am avut cand sa ajung
sper luni sa fiu in Tulcea sa pot vedea barcuta.
Intre timp am gasit Quicksilverul a fost scos la vanzare de urmatorul proprietar azi am fost sa il vad,defecte majore nu am
putut sa depistez in afara de ceva crapaturi ale fibrei la imbinarea biminitopului,lovituri ale chilei rezultate din proasta manevrare a barcii pe peridoc spun eu,de ceva intretinere o sa aiba nevoie pe viitor dar la o prima vedere arata promitator,in jurul oglinzii
am vazut ceva silicon dat grosolan,l-am intrebat motivul si nu a stiut sa imi spuna.
Motorul arata bine,nu am avut timp sa ii facem o proba barcii pentru ca necesita timp,a ramas sa verific actele barcii la capitanie si sa revin cu un telefon.
La capitanie am aflat ca actualul proprietar nu si-a facut in decurs de 15 zile schimbarea de proprietate pe numele lui asa ca este pasibil de o amenda,cu capitania se rezolva,imi e teama de vanzarea asta rapida intr-un timp foarte scurt motivata prin spontaneitate
si cumpararea unei noi ambarcatiuni.
Sper ca luni sa ajung si la Tulcea sa continuam topicul deschis si sa nu mai divagam.
Am fost am vazut si am ramas profund impresionat de calitatile barcutei SL 410,sincer nu ma asteptam sa fie atat de fiabila sa gliseze perfect
lasand un siaj aproape insesizabil,ar fi fost alegerea mea daca nu ma suna proprietarul Quicksilverului sa ma anunte ca a rezolvat
cu actele si barcute este gata pentru un nou proprietar,asa ca nu am stat pe ganduri si am luat-o :D maine terminam cu actele la Calarasi.
Revenind la barcile din aluminiu ar fi fost alegerea mea,mi-au placut mult,modelul Angler 500 putin cam scump,nu pot sa spun daca face sau nu banii dar calitativ pot sa spun ca este exceptional,finisaje de inalta clasa si o senzatie de robustete si siguranta.
Nu stiu cum se comporta in timp la o exploatare normala,dar am vazut ca un prieten de pe forum a facut pasul cel mare si a luat-o,poate ne spune cum se comporta barcuta in conditii de vant si de dunare agitata.
Va multumesc ca m-ati ghidat in alegerea unei ambarcatiuni perfecte pentru mine,tot timpul am sa revin cu placere pe acest blog.
Felicitari pentru achizitie, si sa aveti cat mai multe bucurii pe ape :). Cred ca ati facut o alegere inspirata cu Quicksilver-ul. O cabina cat de mica e foarte utila la deplasari mai lungi in Delta, ofera adapost la nevoie si un spatiu uscat suplimentar pentru diverse bagaje. In plus, bordul liber si comportamentul la valuri sunt mult mai potrivite pentru zona Dunarii si Deltei. Singura treaba la care nu m-am lamurit (inca) este daca dimensiunile banchetelor interioare sunt potrivite pentru dormitul in cabina a 2 persoane normale. Insa chiar si in caz contrar, spatiul cabinei e binevenit.
Am un concitadin pensionar care are o "sora" putin mai mica si mai usoara a barcii din pozele de mai sus, anume Quicksilver 420, cu motor Yammy de 40 CP/4T. Omul si-a bricolat-o cu mana lui, si a iesit o frumusete. A echipat-o cu diverse accesorii in cockpit si in cabina, i-a facut un bimini foarte reusit, asa ca acum isi petrece mare parte a timpului liber (de care dispune din belsug) la pescuit in zona Galati - Braila a Dunarii. Cand ne gasim si imi povesteste din aventurile lui pe ape, parca as vrea si eu sa ajung mai repede la pensie :D.
Intradevar spatiul interior este limitat dar se poate adapta pentru dormitul a doua persoane prin confectionarea unei noi banchete care sa intre in spatiul pentru picioare si in felul acesta toata cabina se transforma intr-un pat.
Pe viitor este primul lucru pe care o sa il fac,plus restul de reparatii, zgarieturile fine in gelcoat si repararea micilor indentatii pe chila.
Saptamana asta nu am cum sa o dau la apa pentru ca o sa fiu plecat din Galati,dar negresit saptamana viitoare ajung pe apa,un
eveniment asteptat cu ardoare:)
Acum cateva zile am vazut si eu forumul asta si mesajele de aici. Referitor la faza cu testatul barcilor pot sa-ti spun ca barci pot pune de dispozitie, dar daca nu are motor, nu ai facut nimic. Pentru un Angler 500, am nevoie de o motorizare de min 25 cp, ceea ce se traduce intr-o investitie de cca 4.000 euro pe care nu mi-o pot permite in momentul de fata.
Am facut ceva drive testuri cu barca mea personala (un SL410 cu motor de 9.9 cp), dar acum am renuntat si la ideea asta.
La inceputuri chiar dadeam clientilor potentiali o barca sa se plimbe cateva zile. M-au deranjat urmatoarele:
- pentru vreo 2 incepuse sa devina un obicei (prima oara au cerut barca in nume propriu, iar apoi ii puneau pe alti prieteni sa solicite drive-test-ul iar ei veneau impreuna motivand ca celalalt nu are motor)
- una dintre barci am primit-o sparta si crede-ma ca nu stiu cum au reusit (eu ma dau cu barci de aluminiu de prin 2008, am peste 150 vandute in Romania si n-am avut una care sa aiba o problema).
- ultima faza care a pus capac si m-a determinat sa renunt la acest obicei, a fost ca am luat o barca inapoi mirosind a pipi.
Salutare d-le Romica, si bun venit pe capcompas.ro. Cred ca daca as fi patit ultima faza pomenita, sigur n-as mai fi dat nici eu vreo barca la probe. Asta-i realitatea, nu toata lumea are cei 7 ani de-acasa.
Referitor la Angler 500, le-am vazut in martie la Salonul Nautic de la Romaero, si mi-au placut mult ca si geometrie a corpului. Chiar voiam sa intreb (daca e posibil) care e unghiul fundului (deadrise) la mijloc si la oglinda (din ce-mi amintesc e acelasi), pentru a ne face o minima idee despre stabilitate vs comportamentul la valuri.
Inca o idee, care ar putea fi aplicata si de alti producatori sau comercianti de barci: n-ati putea face un drive-test "in house", dupa toate regulile artei (diverse conditii meteo, motorizari, incarcari, utilizari etc) pe care sa-l puneti apoi pe site-ul propriu, pe forumuri, pe Youtube sau unde credeti ca e cazul? Exista o lipsa cronica de informatii verificate despre o anumita barca, si multa lume vorbeste "pe dinafara" despre subiect.
Scuze daca ati intreprins deja cele mentionate (eu nu am gasit inca), si succes in continuare pe piata. Daca credeti ca e cazul sa ne scrieti detalii suplimentare despre barcile din oferta, sunteti invitatul nostru :).
Citat din: romica din Octombrie 23, 2012, 07:33:00 AM
Acum cateva zile am vazut si eu forumul asta si mesajele de aici. Referitor la faza cu testatul barcilor pot sa-ti spun ca barci pot pune de dispozitie, dar daca nu are motor, nu ai facut nimic. Pentru un Angler 500, am nevoie de o motorizare de min 25 cp, ceea ce se traduce intr-o investitie de cca 4.000 euro pe care nu mi-o pot permite in momentul de fata.
Am facut ceva drive testuri cu barca mea personala (un SL410 cu motor de 9.9 cp), dar acum am renuntat si la ideea asta.
La inceputuri chiar dadeam clientilor potentiali o barca sa se plimbe cateva zile. M-au deranjat urmatoarele:
- pentru vreo 2 incepuse sa devina un obicei (prima oara au cerut barca in nume propriu, iar apoi ii puneau pe alti prieteni sa solicite drive-test-ul iar ei veneau impreuna motivand ca celalalt nu are motor)
- una dintre barci am primit-o sparta si crede-ma ca nu stiu cum au reusit (eu ma dau cu barci de aluminiu de prin 2008, am peste 150 vandute in Romania si n-am avut una care sa aiba o problema).
- ultima faza care a pus capac si m-a determinat sa renunt la acest obicei, a fost ca am luat o barca inapoi mirosind a pipi.
salutare!
faptul ca ati oferit barci pentru test este laudabil dar ca si parere personala pot spune ca este pre mult "cateva zile"
cine isi poate face o parere despre o barca(adica stie ce inseamna o barca) nu are nevoie de mai mult de jumatate de ora in timp ce unul care se urca pentru prima data poate sta si 3 zile in ea ca sta degeaba!
Incearca sa oferi o asigurare tip "casco" in momentul in care dai barca mai multe zile care sa iti ofere si tie o plasa de siguranta cat si celui care o testeaza!
in acelasi timp sa nu uitam ca la un test drive trebuie sa vedem si ce poate barca ceea ce presupune sa te urci si pe un val sau siajul altei barci in lipsa de valuri, etc pentru ca pe apa lina si cu o persoana in barca absolut toate barcile sunt PERFECTE ::)!
ideea lui Vali este una excelenta de a vedea cum se comporta o barca in diferite situatii: valuri, cu bagaje in ea, cu lansete intinse in barca ptr a vedea spatiul ramas, manevrabilitate pe canale inguste, etc
Salutari si mult succces in continuare!
Poate nu ar fi o idee rea ca la un eventual drive-test sa participe si dintre forumistii interesati, sau dintre potentialii clienti, pentru a pastra obiectivitatea operatiunii ;). E o simpla sugestie, care totusi functioneaza foarte bine (la mine a functionat).
Acum depinde si de disponibilitatea ofertantului, exista si personaje obtuze in peisajul pietei de barci de la noi. Pana la urma, castigul e al tuturor, si prin informarea celor interesati se ajunge incet-incet la progres. Eu de exemplu sunt destul de interesat de domeniul barcilor de aluminiu, primul contact l-am avut pe vremuri, cand m-am dat cu o salupita ruseasca parca. Mai ales dupa ce am vazut de ce sunt capabile barcile de la Wellboat, am o alta perspectiva asupra barcilor de aluminiu.
avand in vedere ca unii dintre ei veneau de la distante mari pentru a testa barcile am considerat ca ar fi frumos sa le ofer posibilitatea sa imbine utilul cu placutul si sa aiba barca la dispozitie pe parcursul unui weekend. am ramas cu un gust amar dupa experientele pe care le-am povestit, asa ca am rarit-o cu probele.
probabil ca voi face si ceva filmari pe care le voi pune pe site, dar pentru asta am nevoie de motoare si mai dureaza pana-mi voi putea permite sa investesc si in astea. la un moment dat am avut un motor de 25 cp (Mariner, 4 timpi) de care am fost multumit, acesta reusind sa scoata barca in glisaj cu 3 persoane, iar ca viteza maxima sa depaseasca cu putin 40 km/h.
Ma bucur ca prinde consistenta subiectul si sunt persoane mai mult decat calificate care pot sa il comenteze si sa aduca foarte multe idei constructive in alegerea ambarcatiunii potrivite pentru fiecare.
Pe mine personal m-au interesat ambarcatiunile din aluminiu din cauza fiabilitatii crescute al performantelor nautice deosebite si in plus se acorda o atentie deosebita la detalii.
Nu am nici un interes sa fac reclama dar cred ca este o discutie care ar trebui sa se dezvolte privind calitatile ambarcatiunilor pe care multi dintre canadieni si americani le folosesc cu succes dar pentru noi raman doar un mister.
Cu acest topic am vrut sa lamuresc unele dintre intrebarile pe care le aveam referitoare la ambarcatiunile din aluminiu si am spus ca este un subiect amplu care trebuie tratat ca atare plus ca aici gasisem oamenii dedicati care pot sa comenteze acest subiect.
Eu am cautat ambarcatiunea potrivita timp de un an si dupa multe,foarte multe sapaturi am ales cativa distribuitori de ambarcatiuni demni de vizitat printre care si cei de la Motomarine.
Pentru mine a contat foarte mult in alegerea ambarcatiunii si marirea familiei cu un membru din cauza asta optand pentru un model cu cabina.
Imi pare rau pentr comportmentul unor baieti carora nu le sta gandul la gasirea unor calitati in exploatarea unei ambarcatiuni (ci doar sa isi bata joc)cred ca pe majoritatea celor care sunt prezenti pe acest forum nu ii reprezinta.
Intru si eu in discutie, fiind de curand posesorul unei barci motocraft SL 410, pentru care am un motor mercury de 9,9cp.
Cred ca cel mai important lucru in alegerea unei barci, este ca aceasta sa fie potrivita nevoilor noastre si apelor pe care o folosim cel mai des.
De vreo 2 ani, citesc postarile lui Mihai si ale lui Vali, pe care ii consider profesorii mei si in final am reusit sa-mi aleg barca potrivita.
Barca am cumparat-o de la Romica(motomarine), fara sa o probez, dar sunt foarte multumit de comportamentul pe apa si de cum este lucrata.Este peste asteptarile mele.
Eu folosesc barca pe ape interioare, rauri, lacuri si o sa spun cateva pareri:
-cu motor de 10cp, intra in glisaj instantaneu(35-40km/ora)
-gliseaza si cu 3 persoane(90+70+50kg)
-nu stropeste deloc in mers, iar valul de pupa nu intra in barca
-suficient de stabila, spatiu interior confortabil chiar pentru 4persoane
-eu nu pescuiesc, dar cred ca pentru 2 pescari cu bagaje este spatiu suficient pentru ca acestia sa se simta lejer.
-barca este foarte usoara pentru dimensiunile sale, eu am cumparat si peridoc, chiar nu mai simt nici o sarcina, iesitul pe apa a devenit mult mai placut.
-barca este bine lucrata, niturile etanseaza perfect
-in realitate arata mult mai bine decat in poze
Barca poate fi laudata peste masura, consider ca este o barca reusita, la toti prietenii mei le-a placut foarte mult.
Cred ca barca asta se fabrica de prin anii '70, am vazut cateva videoclipuri pe net, este Starcraft-ul SL410 sau Quicksilver SL410.
Si o poza cu "achizitia" https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/MotocraftSl410Mercury99#5794074006557184898
Multumesc mult pentru raspuns(chiar ai fost pomenit daca citesti mai sus),asta asteptam,ceva pareri de la un proprietar de barca de aluminiu,cred k suntem avizi de ceva mai multe pareri.
Au contat si pentru mine postarile amandurora,sper sa fim fericitii posesori de ambarcatiuni demne de toata lauda.
Sper ca topicul sa continue si sa mai aflam unele secrete.
In momentul in care m-am hotarat sa cumpar barca, primul criteriu in alegere, a fost ca barca sa fie usoara, sa nu am nevoie de ajutor pentru manevrare.
Am dorit o barca suficient de spatioasa, pentru ca la nevoie sa ne plimbam 4 persoane.
Am vrut sa scap de sarcina asamblarii si a altor griji pe care le presupune o pneumatica.
Motorul de 10cp il aveam cumparat si aveam nevoie de o barca potrivita.
Dintre toate variantele, pentru mine cea mai potrivita a fost motocraft SL410.
Pentru apele pe care o folosesc este perfecta, iar consumul de benzina este "enervant" de mic(aprox. 2litri/ora).
Cu motorul de 10cp, SL 410, are performante pe care alte barci de dimensiuni apropiate, le au doar cu motoare de 15-20cp.
Daca o sa citeasca si Romica, postarea asta, cred ca o sa ii creasca inima la cat de tare laud SL 410.
Ce s-ar fi intamplat daca nu imi placea barca? La cat sunt eu de pretentios, il faceam cu "ou si cu otet",pe forum, de nu il mai spala toata Dunarea.
multumesc pentru aprecieri Ovidiu. eram convins ca o sa-ti placa si m-am lamurit de asta dupa ce am vazut filmulete tale. eu cred ca a fost dragoste la prima vedere ;)
si pentru cei care nu cunosc, vreau sa precizez ca m-am intalnit cu Ovidiu in parcarea Metro de la Deva si cred ca era trecut de miezul noptii. vorbisem in prealabil la telefon si am profitat de faptul ca duceam o barca in Franta ca sa ne intalnim sa o vada in realitate.
Citat din: ovidiu66 din Octombrie 24, 2012, 10:23:53 AM
In momentul in care m-am hotarat sa cumpar barca, primul criteriu in alegere, a fost ca barca sa fie usoara, sa nu am nevoie de ajutor pentru manevrare.
Am dorit o barca suficient de spatioasa, pentru ca la nevoie sa ne plimbam 4 persoane.
Am vrut sa scap de sarcina asamblarii si a altor griji pe care le presupune o pneumatica.
Motorul de 10cp il aveam cumparat si aveam nevoie de o barca potrivita.
Dintre toate variantele, pentru mine cea mai potrivita a fost motocraft SL410.
Pentru apele pe care o folosesc este perfecta, iar consumul de benzina este "enervant" de mic(aprox. 2litri/ora).
Cu motorul de 10cp, SL 410, are performante pe care alte barci de dimensiuni apropiate, le au doar cu motoare de 15-20cp.
Daca o sa citeasca si Romica, postarea asta, cred ca o sa ii creasca inima la cat de tare laud SL 410.
Ce s-ar fi intamplat daca nu imi placea barca? La cat sunt eu de pretentios, il faceam cu "ou si cu otet",pe forum, de nu il mai spala toata Dunarea.
Pentru apele pe care o folosesc este perfecta...... Asta merita un applaud.
Salut Mihai,
Inainte de a cumpara barca, am stat in asteptare aproape toata vara, m-am bucurat doar de caiace.
Daca as fi locuit la Dunare, ma orientam spre o barca mai mare.
Mi-a placut foarte mult Smokercraft-ul tau, este asemanator cu Motocraft-ul Angler 500, de la MotoMarine, pe care din fericire il avem in Romania.
Dintre barcile din fibra, as fi ales barca lui Vali, este singura care imi place si in care as avea incredere ca este bine lucrata.
Daca as fi locuit la Marea Neagra, as fi luat un RIB.
SL 410, l-am gasit cel mai potrivit pentru rauri si lacuri si cel mai apropiat de nevoile mele.
Barcile din aluminiu, nu sunt foarte cunoscute la noi, mie imi plac foarte mult, pentru ca am avut RIB-ul cu chila din aluminiu, sunt barci usoare, rapide, economice dpdv al consumului.
La SL 410, raportul pret-calitate este foarte bun, comparativ cu ofertele din Romania.
Astept pareri dom' profesor si critici in special!
Cand eram in cautarea unei barci un pic mai aveam si imi luam una din aluminiu.Nu pot sa spun ca le-am uitat imi plac de mor cred ca odata si odata tot pun mana pe una din aluminiu.La momentul respectiv am avut sansa sa iau un SmokerCraft dar nu a adus-o la timp din state si mi-am luat Quicksilver-ul.
Dar SmokerCraft imi plac de mor.
Adevarat ,dar nici fetele nu sunt de lasat. ;)
;D ;D ;D ;D ;D
https://www.youtube.com/watch?v=jP-5bXEIxfg#t=23 (https://www.youtube.com/watch?v=jP-5bXEIxfg#t=23)
Frumoase sunt si echipate cu motorul meu preferat Evinrude E-TEC.
Zboara s-au nu vad eu bine ?
Zboara,zboara din punctulmeu de vedere sunt barcile ideale,gliseaza instant sunt durabile...Inca un video cu Milentia.
https://www.youtube.com/watch?v=Ebc6J3mjv08, (https://www.youtube.com/watch?v=Ebc6J3mjv08,) http://www.smokercraft.com/showroom/fishing-boats/millentia/192 (http://www.smokercraft.com/showroom/fishing-boats/millentia/192)
Cred ca pe viitor aluminiul isi spune cuvantul,parere personala.
Cred ca intotdeauna au fost niste barci robuste si de incredere ar din pacate piata din Romania este foarte saraca,sau poate noi suntem prea`saraci` sa incercam ceva nou.Mergem pe traditional tot timpul si nu de putine ori se dovedeste a fi o alegere neinspirata.Cand mi-am cautat barca preferata m-am lovit de tot felul de indivizi care se considerau comercianti singurul suport l-am avut din partea lui Vali si din partea lui Romica de la MotoMarine.La un moment dat chiar am vrut sa cumpar modelul Angler 500 si il cumparam daca foloseam barca numai eu dar familia a avut un cuvant de spus si m-am orientat spre cabinata.
Dar continui sa visez la SmokerCraft.
Corect....si sa avem vise frumoase. ;)
Super Smokercraftul , dar au si preturi pe masura !
Personal m-as multumi cu http://www.trackerboats.com/boat/?boat=3575 (http://www.trackerboats.com/boat/?boat=3575) .
Frumoasa tare,avem acelesi preferinte,pretul nu este deloc mare motor si peridoc inclus.Foarte frumos.Vad ca au sudate dar si nituite.
Dar astea ? http://www.trackerboats.com/boat/?boat=3579 (http://www.trackerboats.com/boat/?boat=3579) http://www.trackerboats.com/boat/?boat=3589 (http://www.trackerboats.com/boat/?boat=3589)
http://www.trackerboats.com/boat/?boat=3644 (http://www.trackerboats.com/boat/?boat=3644)
Toate sunt super , eu am postat-o pe cea mai accesibila . Daca ar fi disponibila la vanzare si la noi , la 8-9000 $ , cu toate dotarile alea ::)
Imposibil nici să nu te gândești...Auzi tu 8000-9000 usd. :o.
Citat din: Intersect din Martie 15, 2014, 10:12:37 AM
Imposibil nici să nu te gândești...Auzi tu 8000-9000 usd. :o.
Sunt multe de luat in seama cand cumperi o barca. In proportie de 90% oamenii nu isi cumpara barca cu capul. Altele sunt considerentele decat cele de ordin practinc.
Aste fiind spuse Lund Alaskan 1600 si 1800 e o barca incredibila, daca se doreste o barca de lucru pt pescuit. Ambele modele vin in varianta cu/fara consola
Pentru cine vrea barca untra-usoara, ieftina, care sa pata fi lansata orinde, si sa fie o barca in care nu iti este frica pe Dunare, atunci o barca ca Smokercraft Alaskan e o barca moderna. Trebuie sa vezi ca sa crezi.
Paot sa fac pariu insa ca barca lui Vali, varianta pentru motor mare e o barca care se comporta cam ca un Lund Alaskan, dar e si mult mai usoara. Totul la o fractiune de pret. Chestia e ca eu nu vad avantajele unei barci de AL, doar pentru ca materialul e mai .... bla bla bla.
Pentru uz marin, nu recomand nici o barca de AL, mai ales daca intra in calcul si motoare decente. Sigur, stiu barci de 50-60.000$ cu 200 CP care merg fantastic, dar...
Cum se comporta barca pe apa? Cat e de usoara? Cum gliseaza cu motoare mici? Aste sunt chestiile care trebuie sa conteze. Restul sunt povesti.
Sa fiu eu sanatos cate bass-boats relativ moderne (barci de 30-40.000$ noi), cu motoare de 2-300 CP sunt disponibile la mana a doua cu 5-6-7000$ Va intrebati de ce?
costuri mari de intretinere/operare? limitari prea mari datorita motorului (atat ca adancime cat si datorita diverselor lacuri din US&Canada privind puterea maxima acceptata)?
lipsa confortului nu cred sa fie un motiv :)
Citat din: Betto din Martie 17, 2014, 11:30:20 AM
..... antifonic, termoizolant, .....
Sunt doua caracteristici pe care niciodata nu le vei putea obtine de la o barca de aluminiu .
Am citit topicul , si spun ca pentru pescuit cea mai putin recomandata barca este din aluminiu . Este cea mai galagioasa , inclusiv in stationare cand bat valurelele in laterale .
Un plumb , un jig , un cutit scapat pe podina , chiar si foiala fireasca a pescarului in barca , va trimite pestii oriunde-n alta parte .
In concursuri , sportivii cu gonflabile isi protejeaza podinele rigide din aluminiu cu mocheta imitatie de iarba .
@betto ....dural de 3,3 mm va fi extrem de dificil la prelucrare, iar greutatea la dimensiunile dorite de tine (4m/1,5) va sari binisor de 100 kg, estimez ca va fi pe la 130kile. Am dubii serioase ca vei scoate doar materialul in banii astia, de taiat si sudat deja nu mai spun. Producatorii de astfel de barci nu sar de 2 mm la grosime si probabil ca sunt mai priceputi ca noi la ce trebuie ca sa iasa o barca buna.
@modi....pescarii de competitie folosesc frecvent barci de aluminiu iar un jig scapat in fibra e exact la fel de silentios ca si cel scapat in alu ;) La comeptitie insa se utilizeaza gonflabile din alte motive iar majoritatea dintre noi cred ca pescuim doar de placere.
Nu sunt avocatul acestei categorii de barci, insa cred ca ar trebui mai multa obiectiviate in comparatii. Ai pescuit din parca de aluminiu si auzeai zgomote cand calcai pe barca? Am dubii serioase.
Citat din: Sosoktm din Martie 18, 2014, 11:47:37 AM
@betto ....dural de 3,3 mm va fi extrem de dificil la prelucrare, iar greutatea la dimensiunile dorite de tine (4m/1,5) va sari binisor de 100 kg, estimez ca va fi pe la 130kile. Am dubii serioase ca vei scoate doar materialul in banii astia, de taiat si sudat deja nu mai spun. Producatorii de astfel de barci nu sar de 2 mm la grosime si probabil ca sunt mai priceputi ca noi la ce trebuie ca sa iasa o barca buna.
@modi....pescarii de competitie folosesc frecvent barci de aluminiu iar un jig scapat in fibra e exact la fel de silentios ca si cel scapat in alu ;) La comeptitie insa se utilizeaza gonflabile din alte motive iar majoritatea dintre noi cred ca pescuim doar de placere.
Nu sunt avocatul acestei categorii de barci, insa cred ca ar trebui mai multa obiectiviate in comparatii. Ai pescuit din parca de aluminiu si auzeai zgomote cand calcai pe barca? Am dubii serioase.
Daca nu are presele necesare, ca sa adauge indoiturile longitudinale necesare pentru rigidizare barcii de AL, atunci trebuie sa o faca neaparat mai groasa. Aluminiul este flexibil. Rigidizarea barcii de AL se face cu ajutorul chilei, indoiturilor longitudinale, copastiei, banchetelor si podelei. Greutatea de 60-70 kg e foarte greu de atins fara o proiectare atenta, placi de grosimi diferite, etc etc.
Problema e ca atata timp cat exista o tehnologie, nu prea e indicat sa incerci sa descoperi tu alta, asa dupa ureche. Aici ar fi multe de spus, dar si daca ne uitam la rusi, o barca de AL de conceptie proprie este destul de scumpa. De ce?
Pretul de 500 EUR este destul de nerealist.
Ironia este ca s-ar putea construi o barca din placaj in parametri prezentati.
Fara a avea pretentia ca sunt specialist in ambarcatiuni de aluminiu , .....
Citat din: Sosoktm din Martie 18, 2014, 11:47:37 AM
....dural de 3,3 mm va fi extrem de dificil la prelucrare, iar greutatea la dimensiunile dorite de tine (4m/1,5) va sari binisor de 100 kg
Duralul se prelucreaza extrem de dificil . Nu se preteaza la impunere forme rotunjite , este usor casant , se sudeaza greu . Mai degraba se imbina cu nituri , lucru care ridica problema etanseizarii spatiilor dintre acestea . Alte costuri ......
Iar greutatea .... intradevar va sari mult de suta de kg .
Citat din: Mihaif99 din Martie 18, 2014, 04:45:57 PM
Daca nu are presele necesare, ca sa adauge indoiturile longitudinale necesare pentru rigidizare barcii de AL, atunci trebuie sa o faca neaparat mai groasa. Aluminiul este flexibil. Rigidizarea barcii de AL se face cu ajutorul chilei, indoiturilor longitudinale, copastiei, banchetelor si podelei. Greutatea de 60-70 kg e foarte greu de atins fara o proiectare atenta, placi de grosimi diferite, etc etc.
Corect . Toate acele "nervuri" prezente pe chila , gurnele , etc , dau corpului barcii rigiditatea necesara .
Citat din: Mihaif99 din Martie 18, 2014, 04:45:57 PM
Pretul de 500 EUR este destul de nerealist.
Corect .... din nou !
Duralul de 0,6 mm ( de exemplu ) poate fi procurat la aprox 30 ron MP . Cel de 1,0 mm la aprox 50 ron MP .
O barca de 4 m are nevoie de un consum de - cred eu - cca 10 - 12 MP de material . La asta se adauga o serie lunga de accesorii , consumabile , etc .
Cred ca 400 - 500 E ar pretinde doar cel ce s-ar incumeta sa o sudeze .
Citat din: Sosoktm din Martie 18, 2014, 11:47:37 AM
Ai pescuit din parca de aluminiu si auzeai zgomote cand calcai pe barca? Am dubii serioase.
Tu ai dubii , eu am ferma convingere . N-am spus ca fibra ar fi silentioasa , am spus ca aluminiul este CEL MAI galagios .
Da , am pescuit mult din barci de aluminiu , si da , cel mai mic zgomot din barca capata o rezonanta "de clopot".
Citat din: Sosoktm din Martie 18, 2014, 11:47:37 AM
@modi....pescarii de competitie folosesc frecvent barci de aluminiu
Sa vedem :
Ma bag si eu .....
Daca as avea posibilitatea de a cumpara o barca de aluminiu, as face-o fara ezitare....
Pe langa multiplele avantaje, ideea ca ar fi "galagioasa" pentru pescuit, m-i se pare de ne luat in seama.
Ca mi-ar place sa ma bag la constructia unei astfel de ambarcatiuni...nu va mai spun ;) :D.....dar se pare ca implica ceva costuri....dar si o mana de profesionist.
PS: aceste randuri sunt scrise de un pescar "parlit" ;D
Citat din: corsarul din Martie 19, 2014, 05:34:09 AM
Ma bag si eu .....
Daca as avea posibilitatea de a cumpara o barca de aluminiu, as face-o fara ezitare....
Pe langa multiplele avantaje, ideea ca ar fi "galagioasa" pentru pescuit, m-i se pare de ne luat in seama.
Ca mi-ar place sa ma bag la constructia unei astfel de ambarcatiuni...nu va mai spun ;) :D.....dar se pare ca implica ceva costuri....dar si o mana de profesionist.
PS: aceste randuri sunt scrise de un pescar "parlit" ;D
Care sunt avantajele multiple?
Bravo Corsare, pentru curaj si incredere. Nu-ti face probleme cu hodorageala, nu va hodorogi mai tare ca o barca de fibra, detaliile materialului sunt reale, conform fisei tehnice, mai mult decat atat, eu l-am pipait, indoit, gaurit, testat, mi-a placut si cred ca este perfect pentru constructia de ambarcatiuni. Nu voi dezamagi pe nimeni. Costul, pretul, la dimensiunile mentionate, ramane neschimbabil. Nu voi incepe nimic pana nu va voi face un test, o descriere amanuntita. Corsare lasa-mi un mesaj personal cu un numar de telefon si locatia, sa vedem daca e posibila eventualitatea unei intalniri. Mai este loc de maxim inca un potential asociat. Se mai baga cineva? As prefera pe cineva din Bucuresti, Galati, sau Constanta.
All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident.
-- Arthur Schopenhauer (1788-1860)
Citat din: Betto din Martie 19, 2014, 09:27:58 AM
Mai este loc de maxim inca un potential asociat. Se mai baga cineva?
"Vrei sa te certi cu careva ? Ia-ti sau fa-ti barca impreuna cu acesta ........ " ---- Pictoru' -----
Citat din: Betto din Martie 19, 2014, 09:27:58 AM
....Aluminiul nu va hodorogi mai tare ca o barca de fibra, detaliile materialului sunt reale, conform fisei tehnice, mai mult decat atat, eu l-am pipait, indoit, gaurit, testat, mi-a placut si cred ca este perfect pentru constructia de ambarcatiuni.
Uite , scriu ca ...... ALUMINIUL ESTE MAI TARE CA FIBRA DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE . Bine ?
Ca sa elimini sudura acestuia in valoare de aprox 400 - 500 E recurgi cu incredere la lipici si scotch .
Evident , si mult mai ieftin .
Ca si avantaje, eu cred ca primeaza greutatea mica.....si in raport cu acest aspect, cred ca fuge bine cu motoare mici... deci... i-mi raman "gologani" in buzunar, care altfel i-as da pe combustibili... ;D
Dar cred eu ca ar mai fi cateva:
-rezistenta in timp (nu cred ca o sa apara osmoza la acest tip de barca)
-esteticul (mie, i-mi par frumoase !!)
Toate barcile au plusuri si minusuri, dar cred ca si dumneavoastra stiti asta... si ceea ce am scris mai sus, sunt doar pareri personale si nicidecum pareri avizate !
Citat din: modi din Martie 19, 2014, 02:00:17 PM
"Vrei sa te certi cu careva ? Ia-ti sau fa-ti barca impreuna cu acesta ........ "
---- Pictoru' -----
Te contrazic !
nu-l contrazice !:)
Citat din: corsarul din Martie 19, 2014, 03:04:06 PM
-Ca si avantaje, eu cred ca primeaza greutatea mica.....
-rezistenta in timp (nu cred ca o sa apara osmoza la acest tip de barca)
.......
Daca te referi la barcute mici de lucru precum Motorcraftul 410 ai dreptate.
Barcuta mea Smokercraft Alaskan DLX (cu podea) 15 are 130-140 kg, si e considerata ultra-usoara.
Un Lund Alaskan 1600 cred ca are peste 300kg, si e o barca spartana. N-am timp sa verfic acum exact cat are. Un lund 1800, adecvata pentru apa mari, e si mai grea.
Adica vreau sa zic ca chestia asta cu usoara e relativa.
Da, rezista decent in timp. Dar tine cont ca barcile din epoxy nu fac osmoza. La fel si cele din rasini poliesterice (cred) superioare.
Da Mihai...este adevarat, ca la Motorcraftul 410 ma gandeam ! ;)...si prin prisma acestui gand am scris randurile.
De fapt...mai departe nici nu indraznesc sa ma gandesc, datorita preturilor uriase care se cer pentru acest fel de barci. :(
Citat din: corsarul din Martie 19, 2014, 04:05:47 PM
Da Mihai...este adevarat, ca la Motorcraftul 410 ma gandeam ! ;)...si prin prisma acestui gand am scris randurile.
De fapt...mai departe nici nu indraznesc sa ma gandesc, datorita preturilor uriase care se cer pentru acest fel de barci. :(
Parerea mea sincera. Daca ar fi sa caut o barca in Romania in acest moment si as avea in mana banii de un Motorcraft 410, as incerca si alte barci de fibra, precum cea a lui Vali. Nu ca vreau eu sa ii fac reclama, da mi-a placut. Varianta pentru motoare mari. Aia m-ar interesa. E o barca substantiala
Categoric ca barca lui Vali este pentru Delta ..."the best"... ;)
ca orice alegere, finalul depide de subiectivismul fiecaruia. Pentru lipovean rostul aluminiului nu e clar, mai ales cand poate sa ia o laguna tavalita la 15 milioane. Pentru mine SL de la romica are bordul prea jos, insa daca as fi mers DOAR la pescuit cu ea era una dintre variante.
Daca as merge mai des in delta o barca precum cea facuta de Vali are avantaje multe, nu stiu insa pretul ei.
Nu cred sa existe barca suprema, ci doar cea care va raspunde cat mai bine la asteptarile proprietarului din acel moment.Luand in considerare cat costa si ce complicatii ai daca vrei sa te apuci sa faci acasa o barca din alu, nu prea mai vad jmecheria sa nu iei una second.
Gasesti si mercedes si dacie, dupa buzunar.
@modi...aia de competitie merg pe portabilitate si pe faptul ca e esential sa ajungi primul la locul de peste. Cu un 5 cai (uzual limitarea le concursuri) gonflabila ajunge prima ;) in plus la aluminiu esti oarecum ingradit de peridoc si loc de dat barca la apa. De loc de depozitare nu mai zic nimic.
Am si gonflabila exact genul celor din pozele puse de tine, dar intotdeauna cand aveam de ales, am ales tabla. Confort, viteza, grija de intepare zero. Tabla insa nu o pot "impacheta sa o duc in portbagaj sau sa o iau pe un umar sa o duc la apa 200 metri.
@mihai...colegu se refera la prelucrare in dural, nu in aluminiu simplu. La 3,3 mm nu cred ca il mai poti indoi cu forta muschilor, iar de nituit nici vorba. Flexibil numa` daca il pui la presa de 2 tone
Am vazut o mortaciune de salupa ruseasca din alu, zace pe un mal prin delta, cred ca avea maxim 2,5 mm tabla (alu, nu dural). Ruseasca am zis, da ? :D
Soso , de ce nu-ti faci tu o barca din aluminiu ?
Pe bune , ar fi super "smechera" ! La ...... pana-n 500 RON .
Iar eu as da pe spate ! :o :o :o M-as apuca de avioane ..........
Citat din: Betto din Martie 19, 2014, 09:27:58 AM
Corsare lasa-mi un mesaj personal cu un numar de telefon si locatia, sa vedem daca e posibila eventualitatea unei intalniri. Mai este loc de maxim inca un potential asociat.
Scuze de intarzierea raspunsului !
Din pacate sunt prins in cateva proiecte, care nu-mi lasa loc de manevra !
Oricum... ai un MP!
La banii astia vreau si eu 10 barci
iti dau scrisoare de garantie bancara când vrei tu!
Citat din: modi din Martie 20, 2014, 06:07:17 PM
Soso , de ce nu-ti faci tu o barca din aluminiu ?
Pe bune , ar fi super "smechera" ! La ...... pana-n 500 RON .
Iar eu as da pe spate ! :o :o :o M-as apuca de avioane ..........
pentru ca am deja una, facuta de starcraft. esti cam nervos, probabil e astenia de primavara ;)
Daca ai parcurge postarile de mai sus poti constata ca m-am aratat neincrezator cu privire la justificarea economica a constructiei pe alu in regie proprie
Citat din: Betto din Martie 17, 2014, 11:30:20 AM
Doresc sa construiesc un model propriu de barca folosind un material nou, nemaifolosit in constructia ambarcatiunilor[/size],... antifonic, termoizolant, foarte rezistent la intemperii, aproape indistructibil, rigiditatea echivalenta cu a unei barci din otel cu grosimea de 2,4mm,...dur-aluminiu 3,3mm, cu o greutate de 5,5 kg/mp, material rigid, incasabil, are calitatea de a accepta aproape orice tip de prelucrare, durata de viata indelungata garantata minim 20 ani, fara intretinere (minimala)...
Fratilor ce-i tot dati cu duralul omul zice clar ca e material nou, nemaivazut, etc, am subliniat eu in citat. Eu ma intreb ce material e ala asa de extraordinar si cum de nu l-au descoperit constructorii de barci pana acuma.
Rumpi a inteles perfect. Din lipsa de timp, momentan nu pot sa vin cu alte lamuriri. Pot spune ca am inceput proiectul, am si gasit un vecin sa o facem in tovarasie (aceasta barca prototip,..poate dura si 2-3luni). Cand va fi gata, poze, filmare, si de ce nu, poate facem o testare. Interesul meu nu este neaparat de a-mi construi propria barca, primeaza interesul de a inlocui materilalele clasice folosite la constructia barcilor, inovand, revolutionand, constructia ambarcatiunilor usoare. Acest material asigura avantajul extraordinar al coeficientului de rigiditate fata de greutate, in comparatie cu alte materiale rigide si uniforme, facand materialul meu preferat. Nu ma indoiesc ca nu vor fi voci critice, oricum nu-i iau in seama eu fiind un incapatanat. Cred ca va fi ceva asemanator ca atunci cand termopanele au inlocuit geamurile si usile clasice.
Ce s-a mai intamplat cu acest proiect care se anunta a fi inovator.
Au trecut vreo doi ani de la ultima postate.
S -a concretizat in vreun fel?