Stie cineva daca s-au mai adus modificari fata de 2012? La un moment dat pregatise guvernul lui Unguent o ordonanta prin care urma sa majoreze toate impozitele, dar astia vad ca au retras-o.
Pentru Bucuresti, sector 1, informatia relevanta pare a fi asta: http://www.impozitelocale1.ro/taxe2012.html (http://www.impozitelocale1.ro/taxe2012.html)
Citat
Mijloc de transport
Nivel taxa (lei)
Luntre, barci fara motor, folosite pt. pescuit si uz personal 18
Barci fara motor, folosite in alte scopuri 48
Barci cu motor 181
Nave de sport si agrement
- 2,5 m - 12 m inclusiv 482
- peste 12 m 964
Scutere de apa 181
Eu m-as incadra, inteleg, la "Nave de sport si agrement - 2,5 m - 12 m inclusiv" adica 482RON pe an, suma care mi se pare rezonabila (daca vorbeam de o barca de 2.5 nu mi se mai parea, dar asta e alta poveste). Banuiesc ca la marea abureala as putea s-o incadrez si la "barci cu motor" 181 ron, daca dau din gura si imping ceva la momentul potrivit.
Intrebarea e in ce masura s-o putea conta pe sumele astea si in anii urmatori? Sa nu patim ce-au patit aia cu masini vechi cu cilindree mare... Din punctul asta de vedere abureala cu "barci cu motor" poate s-ar justifica si preventiv, dar intrebarea e daca o inghit si aia de la ANR cand iti cer viza de la Organul Financiar pe fisa de Inmatriculare...
http://www.rna.ro/Formulare/SIN/fisa%20pentru%20inmatriculare,%20inscriere,%20%20transfer%20de%20proprietate,%20transcriere%20sarcini,%20%20modificare%20caracteristici%20nava.pdf (http://www.rna.ro/Formulare/SIN/fisa%20pentru%20inmatriculare,%20inscriere,%20%20transfer%20de%20proprietate,%20transcriere%20sarcini,%20%20modificare%20caracteristici%20nava.pdf)
Parcă în primul rând trebuia să fie vorba de ambarcațiuni înmatriculate. Dacă nu e înmatriculabilă, n-ai de ce să plătești.
Pai scopul topicului e sa ne lamurim cum e cu impozitul (la astea care, din varii motive, se inmatriculeaza) :)
Da, de abia acum am citit că se dorește topicul pentru altă ligă, aia de copii mari. ;D
Am discutat zilele astea cu mai multi pasionati de barci si se pare ca la ANR se pregateste o modificare a OUG 74/2006 (prin ordin de ministru sau norme de aplicare), in sensul crearii unui registru de inscriere si pentru ambarcatiunile cu L<7m si motor cu P<15KW. Deocamdata se zice ca e doar un zvon, dar poate stie careva mai multe si ne lamureste si pe noi. Are cineva vreo "sursa" pe la ANR?
Pai ce va inchipuiti voi, tara e in criza si voi va dati in barci fara sa va pese?
OUG 74/2006 a fost deja modificata anul trecut, prin OG 19 din 23 august 2012. Nu s-a schimbat mare lucru, decat ca s-au restrans categoriile care nu se inmatriculeaza, conform art 51/4, pct. c (barcile sportive, replicile etc). S-au scos astfel de la pct. c barcile facute in regie proprie si alte cateva categorii.
Celelalte categorii au ramas la fel, inclusiv barcile sub 7 metri si cu motorizare pana in 15 kW. Se vorbeste intr-adevar de crearea registrelor, dar pentru barcile care nu se inmatriculeaza, ci doar se inscriu. Crearea registrelor trebuia sa se faca odata cu OUG 74/2006, dar s-a tot amanat. Cel putin asta am inteles ultima oara cand am discutat cu capitanul adjuct al portului de la noi din oras.
Citat din: Vali din Aprilie 13, 2013, 01:40:09 PM
OUG 74/2006 a fost deja modificata anul trecut, prin OG 19 din 23 august 2012. Nu s-a schimbat mare lucru, decat ca s-au restrans categoriile care nu se inmatriculeaza, conform art 51/4, pct. c (barcile sportive, replicile etc). S-au scos astfel de la pct. c barcile facute in regie proprie si alte cateva categorii.
Celelalte categorii au ramas la fel, inclusiv barcile sub 7 metri si cu motorizare pana in 15 kW. Se vorbeste intr-adevar de crearea registrelor, dar pentru barcile care nu se inmatriculeaza, ci doar se inscriu. Crearea registrelor trebuia sa se faca odata cu OUG 74/2006, dar s-a tot amanat. Cel putin asta am inteles ultima oara cand am discutat cu capitanul adjuct al portului de la noi din oras.
Din pacate nu e asa simplu, o data cu inscrierea vine si tot cortegiul de acte peste acte, cu toata birocratia, si probabil si declararea si impozitarea la primarie. Ca nu te duci s -o inscrii pur si simplu, trebuie sa faci dosar ca la inmatriculare, practic e cam acelasi lucru.
Pai la Galati au scumpit un pic taxa.....pt. "barca cu motor folosita pt uz propriu" este 210 lei
Citat din: pelicanul din Aprilie 13, 2013, 08:04:20 PM
Din pacate nu e asa simplu, o data cu inscrierea vine si tot cortegiul de acte peste acte, cu toata birocratia, si probabil si declararea si impozitarea la primarie. Ca nu te duci s -o inscrii pur si simplu, trebuie sa faci dosar ca la inmatriculare, practic e cam acelasi lucru.
In OG 19/2012 au ramas la fel neinmatriculabile si neinscriptibile barcile sub 7 metri si pana in 20 de cai motorizare. S-a adaugat in plus expresia "de agrement", ceea ce nu era trecut in OUG 74/2006. Registrele de evidenta vor fi create pentru ambarcatiunile care nu se inmatriculeaza, dar se inscriu, anume categoriile urmatoare:
a) navele cu un deplasament de până la 15 mc inclusiv sau o capacitate de încărcare mai mică de 15 tone care nu efectuează activităţi în scop comercial;
b) ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW;
Nu se inmatriculeaza si nu se inscriu in registrele de evidenta:
c) ambarcaţiunile de agrement, precum şi orice alte ambarcaţiuni cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW;
Citat din: Vali din Aprilie 14, 2013, 02:03:58 AM
In OG 19/2012 au ramas la fel neinmatriculabile si neinscriptibile barcile sub 7 metri si pana in 20 de cai motorizare. S-a adaugat in plus expresia "de agrement", ceea ce nu era trecut in OUG 74/2006. Registrele de evidenta vor fi create pentru ambarcatiunile care nu se inmatriculeaza, dar se inscriu, anume categoriile urmatoare:
a) navele cu un deplasament de până la 15 mc inclusiv sau o capacitate de încărcare mai mică de 15 tone care nu efectuează activităţi în scop comercial;
b) ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW;
Nu se inmatriculeaza si nu se inscriu in registrele de evidenta:
c) ambarcaţiunile de agrement, precum şi orice alte ambarcaţiuni cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW;
Bine ar fi, dar discutia (zvonul) de care ziceam mai sus era tocmai despre alea de la punctu' c, scrise cu albastru "c) ambarcaţiunile de agrement, precum şi orice alte ambarcaţiuni cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW". Sa speram ca nu se va concretiza zvonul. :)
Pelicanul @
poti sa fii mai explicit?
"Din pacate nu e asa simplu, o data cu inscrierea vine si tot cortegiul de acte peste acte, cu toata birocratia, si probabil si declararea si impozitarea la primarie. Ca nu te duci s -o inscrii pur si simplu, trebuie sa faci dosar ca la inmatriculare, practic e cam acelasi lucru."
eu am intrebat la capitania snagov si am primit informatia ca barcile sub 7m si cu motor de maxim 20cp nu se mai inscriu in registrul naval.
saptamana viitoare o sa merg la circa financiara(sector 2) sa declar barca dar fara motor. cand am vesti va tin la curent.
am declarat barca fara motor la circa financiara sct 2 si dupa 15 min de discutii chiar placute cu o dna inspectoare(care m-au facut sa mai uit de cele 2.5 ore de asteptare) ,am incadrat-o la luntre,barca fara motor pt pescuit si uz propriu = 21 lei/an
Doar ce am terminat de inscris barca atat la fisc cat si la capitanie. La fisc mi-au spus ca impozitul este de 180 RON/an dar...m-au pus sa vin cu carnetul ambarcatiuniipentru a avea si ei o copie?! Problema este ca pe carnetul ambarcatiunii scrie AMBARCATIUNE DE AGREMENT!!!! si asa cred ca scrie la toata lumea ce are o barca declarata la capitanie. Intrebarea este : imi vor schimba categoria de impozitare cei de la fisc??
Desigur, dar eu cred ca te-ai inselat, n-ai inscris inca "BARCA CU MOTOR", urma s-o inscrii dupa ce-ai declarat-o la fisc! ;)
aceasta problema cu trecerea in certificatul ambarcatiunii a cuvantului AGREMENT pleaca de la tovarasii ingineri de la ANR . in procesul verbal de inspectie al ambarcatiunii ei trec barca pt agrement,salupa pt agrement orice pluteste pt agrement. eu am intrebat dece pt agrement cand in factura scrie clar ca am cumparat o barca open cu motor? unde vede dumnealui agrementul? raspuns : "daca va plimbati cu ambarcatiunea sau pescuiti inseamna ca faceti agrement" :o deci nu exista pt ei notiunea de uz personal si ne incadreaza pe toti in aceeasi categorie . am intrebat despre barcile care trag banane sau parapante ,plimba turisti in DD sau la mare contracost la ce categorie se incadreza? binenteles ca la agrement.
S -a publicat OG nr. 16/2013: http://bentaconsult.ro/documents/OG16per2013.pdf. (http://bentaconsult.ro/documents/OG16per2013.pdf.)
Ceea ce ne intereseaza pe noi este cap.I, art 207 lit h si art 211 lit d, precum si anexa cu valorile accizei.
Valoarea accizei este de 500 euro/metrul liniar din lungimea navei pentru navele cu vele cu lungime mai mare sau egala cu 8 m (nu precizeaza daca e LOA sau LWL) si 10 euro/CP pentru motoare cu o putere mai mare sau egala cu 100 CP. Acciza pe motor nu se aplica motoarelor instalate la bordul navelor cu vele. Acciza pe lungime nu se aplica yachturilor folosite pentru sport de performanta. Deci, toata lumea la regata! :)
Dovada platii accizei trebuie prezentata la inmatricularea navei. Deci, adio pavilion roman! 8)
Concluzia: inca o data se vede ca ziaristii din Romania sint niste idioti! Acciza se aplica si barcilor cu vele dar si barcilor cu motor! Nu numai celor cu vele, asa cum au scris toate ziarele. Cretini!
Interesant e cum se va demonstra ca e vorba de o barca de regata: ce facem daca avem un cruiser folosit si la regate, dar care face si croaziere, fiind deci nevoit sa poarte pavilion? Ar mai fi cateva intrebari, insa din ce se vede varianta cea mai avantajoasa pentru viitor ramane tot pavilionul de complezenta.
Tocmai a fost cumnatul meu in tara, si am discutat despre pavilionul olandez. A ramas sa ia el legatura direct cu cei de la http://www.anwbwatersport.nl/vaarinformatie/varen-in-europa/meer-over-internationaal-certificaat-pleziervaartuigen.html (http://www.anwbwatersport.nl/vaarinformatie/varen-in-europa/meer-over-internationaal-certificaat-pleziervaartuigen.html) . Urmeaza sa-mi spuna ce trebuie sa faca el ca sa putem pune barca sub pavilionul olandez, fiind rezident.
Presupun ca pavilionul romanesc, atat de rar la vedere pe marile europene (ca sa nu mai vorbesc de oceanele lumii) va deveni la fel de usor de zarit de acum incolo precum cel al Mongoliei sau al Liechtensteinului.
Conform nivelului preconizat al noilor taxe, eu unul ar trebui sa mai scot din buzunar fix dublul sumei pe care am platit-o atunci cand am cumparat barca, pentru privilegiul de a flutura flamura mioritica.
Vali, te-ai gandit bine cu pavilionul olandez; eu unul mi-o (re)inregistrez la Goteborg si singurul loc in care voi arbora tricolorul autohton va fi la cruceta tribord.
Cum Vali traiesti in Romania si nu stii? Pai iti spun eu: zice la textul legii: "cu excepţia celor destinate utilizării în sportul de performanţă". Asta inseamna concret ca nu conteaza cum e barca (racer, cruiser, one-design sau ce mai vrei tu sa achizitionezi) ci ca autoritatea de profil iti da adeverinta ca ambarcatiunea este destinata utilizarii in sport. Autoritatea de profil este in acest caz Federatia Romana de Yachting (www.fry.ro (http://www.fry.ro)) iar categoria sportiva este "Offshore".
Concret pe romaneste: te faci membru la unul dintre cluburile afiliate (http://www.fry.ro/page.php?41 (http://www.fry.ro/page.php?41)) sau iti faci clubul tau si te afiliezi FRY. Gasesti barca. Ceri de la FRY (prin club sau direct) adeverinta ca ambarcatiunea X, proprietar Y sportiv inregistrat la clubul Z afiliat FRY e destinata "utilizarii in sportul de performanta". (Platesti eventualele spagi cuvenite detinatorilor de stampila) Cumperi barca. Cu contractul, buletinul, carnetul de membru la club si adeverinta plus copiile aferente mergi la finante si faci cerere scutire acciza conform legii. Iei decizia de scutire (ii faci n-spe mii de copii) si mergi sa inmatriculezi barca in conditiile legii. Pe urma bagi decizia in seif si la urmatoarea vanzare o dai noului proprietar. Asta deoarece citez din lege:
"20. La articolul 208, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2)Pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi f)-k), accizele se datorează o singură dată şi se calculează prin aplicarea sumelor fixe pe unitatea de măsură asupra cantităţilor produse pe teritoriul României, importate sau achiziţionate intracomunitar."
Articolul 209
" (1) Plătitorii de accize pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi lit. f)-k) sunt operatorii economici care produc, achiziţionează din teritoriul comunitar ori importă astfel de produse.
(3) Operatorii economici care achiziţionează din teritoriul comunitar produsele prevăzute la art. 207 au obligaţia ca, înainte de primirea produselor, să se înregistreze la autoritatea competentă, în condiţiile prevăzute în normele metodologice, şi să respecte următoarele cerinţe:a)să garanteze plata accizelor în cuantumul şi în condiţiile stabilite în normele metodologice; b)să ţină evidenţa livrărilor de astfel de produse; c)să prezinte produsele la cererea organelor de control; d)să accepte orice monitorizare sau verificare a stocurilor din partea organelor de control."
"23. La articolul 211, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins: d)pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. h) şi i), momentul exigibilităţii accizei intervine la data efectuării formalităţilor de punere în liberă circulaţie în cazul celor din import, respectiv înainte de efectuarea primei înmatriculări în România, în cazul celor produse în România şi al celor achiziţionate intracomunitar. În scopul înmatriculării vehiculelor prevăzute la art. 207 lit. h) şi i) se vor prezenta organelor competente:1. declaraţia vamală care atestă efectuarea formalităţilor de punere în liberă circulaţie, în cazul vehiculelor din import; 2. certificatul care atestă plata accizelor, în cazul vehiculelor produse în România şi al celor achiziţionate intracomunitar. Modelul şi conţinutul certificatului se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."
Adica orice barca care va fi inmatriculata dupa intrarea in vigoare a ordonantei si care intra sub incidenta ei (peste sau egale cu 8m) va trebui sa fie insotita de certificatul de plata accizelor de la finante (pe langa cel cu plata TVA). Certificatul ramane cu barca cand se schimba proprietarul sa poata face ala dovada ca e accizata si TVA-izata.
Eu ma intreb alte lucruri precum:
taxa de 500 euro se plateste pe fiecare m sau fractiune de m suplimentar fata de cei 8, sau imi calculeaza si aia 8m initiali (adica taxa incepe de la 4000 Euro)?
daca nu sunt "operator economic" care produce (adica imi construiesc singur obiectul de peste 8m) mai trebuie sa platesc acciza?
daca cumpar barca scutita de la un sportiv ea ramane scutita sau ma accizeaza astia ulterior ca eu nu sunt sportiv inregistrat la club?
daca producatorul scrie pe factura in loc de ambarcatiune de agrement "ambarcatiune destinata utilizarii in sportul de performanta" (cumpar un Open 60 de ex.) mai trebe sa trec pe la FRY sa nu ma taxeze astia?
Citat din: Rumpi din August 06, 2013, 04:25:55 PM
Cum Vali traiesti in Romania si nu stii? Pai iti spun eu: zice la textul legii: "cu excepţia celor destinate utilizării în sportul de performanţă". Asta inseamna concret ca nu conteaza cum e barca (racer, cruiser, one-design sau ce mai vrei tu sa achizitionezi) ci ca autoritatea de profil iti da adeverinta ca ambarcatiunea este destinata utilizarii in sport. Autoritatea de profil este in acest caz Federatia Romana de Yachting (www.fry.ro (http://www.fry.ro)) iar categoria sportiva este "Offshore".
Concret pe romaneste: te faci membru la unul dintre cluburile afiliate (http://www.fry.ro/page.php?41 (http://www.fry.ro/page.php?41)) sau iti faci clubul tau si te afiliezi FRY. Gasesti barca. Ceri de la FRY (prin club sau direct) adeverinta ca ambarcatiunea X, proprietar Y sportiv inregistrat la clubul Z afiliat FRY e destinata "utilizarii in sportul de performanta". (Platesti eventualele spagi cuvenite detinatorilor de stampila) Cumperi barca. Cu contractul, buletinul, carnetul de membru la club si adeverinta plus copiile aferente mergi la finante si faci cerere scutire acciza conform legii. Iei decizia de scutire (ii faci n-spe mii de copii) si mergi sa inmatriculezi barca in conditiile legii. Pe urma bagi decizia in seif si la urmatoarea vanzare o dai noului proprietar. Asta deoarece citez din lege:
"20. La articolul 208, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2)Pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi f)-k), accizele se datorează o singură dată şi se calculează prin aplicarea sumelor fixe pe unitatea de măsură asupra cantităţilor produse pe teritoriul României, importate sau achiziţionate intracomunitar."
Articolul 209
" (1) Plătitorii de accize pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi lit. f)-k) sunt operatorii economici care produc, achiziţionează din teritoriul comunitar ori importă astfel de produse.
(3) Operatorii economici care achiziţionează din teritoriul comunitar produsele prevăzute la art. 207 au obligaţia ca, înainte de primirea produselor, să se înregistreze la autoritatea competentă, în condiţiile prevăzute în normele metodologice, şi să respecte următoarele cerinţe:a)să garanteze plata accizelor în cuantumul şi în condiţiile stabilite în normele metodologice; b)să ţină evidenţa livrărilor de astfel de produse; c)să prezinte produsele la cererea organelor de control; d)să accepte orice monitorizare sau verificare a stocurilor din partea organelor de control."
"23. La articolul 211, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins: d)pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. h) şi i), momentul exigibilităţii accizei intervine la data efectuării formalităţilor de punere în liberă circulaţie în cazul celor din import, respectiv înainte de efectuarea primei înmatriculări în România, în cazul celor produse în România şi al celor achiziţionate intracomunitar. În scopul înmatriculării vehiculelor prevăzute la art. 207 lit. h) şi i) se vor prezenta organelor competente:1. declaraţia vamală care atestă efectuarea formalităţilor de punere în liberă circulaţie, în cazul vehiculelor din import; 2. certificatul care atestă plata accizelor, în cazul vehiculelor produse în România şi al celor achiziţionate intracomunitar. Modelul şi conţinutul certificatului se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."
Adica orice barca care va fi inmatriculata dupa intrarea in vigoare a ordonantei si care intra sub incidenta ei (peste sau egale cu 8m) va trebui sa fie insotita de certificatul de plata accizelor de la finante (pe langa cel cu plata TVA). Certificatul ramane cu barca cand se schimba proprietarul sa poata face ala dovada ca e accizata si TVA-izata.
Eu ma intreb alte lucruri precum:
taxa de 500 euro se plateste pe fiecare m sau fractiune de m suplimentar fata de cei 8, sau imi calculeaza si aia 8m initiali (adica taxa incepe de la 4000 Euro)?
daca nu sunt "operator economic" care produce (adica imi construiesc singur obiectul de peste 8m) mai trebuie sa platesc acciza?
daca cumpar barca scutita de la un sportiv ea ramane scutita sau ma accizeaza astia ulterior ca eu nu sunt sportiv inregistrat la club?
daca producatorul scrie pe factura in loc de ambarcatiune de agrement "ambarcatiune destinata utilizarii in sportul de performanta" (cumpar un Open 60 de ex.) mai trebe sa trec pe la FRY sa nu ma taxeze astia?
Scuze, dar la toata chestia asta nu pot raspunde decit: "Las -o dracu', bai!" Toata povestea asta cu acciza este doar bomboana de pe coliva (sau, "sa pardonati", motul c... acatului). Pe linga asta mai sint o girla de taxe si marafeturi care trebuie platite pentru un pavilion romanesc. Pai nu mai bine te duci pe site -ul indicat de Vali mai sus si platesti 10 euro/an pentru un pavilion olandez? Sau, daca n -ai cumnat in Olanda dai si 300 euro o data la un broker si tot iesi mai ieftin! Parerea mea!
Citat din: Capitanul Nemo din August 06, 2013, 11:33:28 AM
Conform nivelului preconizat al noilor taxe, eu unul ar trebui sa mai scot din buzunar fix dublul sumei pe care am platit-o atunci cand am cumparat barca, pentru privilegiul de a flutura flamura mioritica.
Vali, te-ai gandit bine cu pavilionul olandez; eu unul mi-o (re)inregistrez la Goteborg si singurul loc in care voi arbora tricolorul autohton va fi la cruceta tribord.
Inca e bine la cruceta, Mircea. Gratie politicului, oamenii vor fi tentati sa foloseasca tricolorul la despicatura pupa a fiecaruia, in scopuri igienice.
Si e pacat, ca e un simbol. Dar cand bataia de joc devine prea mare, si simbolurile au de suferit.
Am senzatia ca e cineva care doreste cu ardoare sa nu existe barci in tara asta. Nu se face diferenta intre yacht si yacht de lux, desi intre masini si masini de lux exista opinii clare.
Pentru astia orice barca e un mare lux, chiar daca ea costa cat un scuter.
Chiar daca in general noi ne adresam barcilor de pana la 8m, mie mi se pare o siluire nemotivata aceasta suprataxare intr-un domeniu atat de slab reprezentat.
Cati bani spera astia sa scoata de la cele cateva yachturi din Romania ?!? Mai nimic. Si pentru acest "nimic" considera necesar sa opreasca dezvoltarea si asa firava a fenomenului nautic, in special al celui cu vele.
Cand ma gandesc ca aici la mine in Wilhelmshaven nu trebuie sa platesc nici macar un euro ca impozit, pentru ca barca e veche din 1975, ce sa mai zic ? In schimb trebuie sa platesc locul de acostare, cel mai ieftin fiind 600 euro anual (socotit impreuna locul pe teren iarna si locul la debarcader, vara, cu taxa de macara cu tot). Cand ajungi sa ai barca, esti nevoit oricum sa platesti. In Romania incepe cu impozitele, aici in Germania cu alte taxe.
Dar, oricum, e trist ca in Romania yachtingul nu e incurajat de catre autoritati...
Citat din: kmbh69 din August 07, 2013, 07:23:45 PM
Cand ma gandesc ca aici la mine in Wilhelmshaven nu trebuie sa platesc nici macar un euro ca impozit, pentru ca barca e veche din 1975, ce sa mai zic ? In schimb trebuie sa platesc locul de acostare, cel mai ieftin fiind 600 euro anual (socotit impreuna locul pe teren iarna si locul la debarcader, vara, cu taxa de macara cu tot). Cand ajungi sa ai barca, esti nevoit oricum sa platesti. In Romania incepe cu impozitele, aici in Germania cu alte taxe.
Dar, oricum, e trist ca in Romania yachtingul nu e incurajat de catre autoritati...
Ar fi foarte interesant daca ai putea sa detaliezi cheltuielile facute cu o barca in Germania. Si, daca poti sa ne readuci aminte si ce lungime are barca. :)
In Marina Eforie trebuie sa platesc aproape 900 Euro pe an pentru o barca de 6,60 m si pentru peridoc. Si asta e ieftin pentru litoralul romanesc, in Tomis sau Mangalia trebuie sa platesti separat inca un loc pentru parcarea peridocului pe timpul verii. Ca facilitati, ai doar apa si curent, macaraua se plateste separat. Asa ca 600 euro pe an e foarte bine. :)
Lungime 8,2 m, latime circa 2,8 m, proprietarul terenului si al locului de acostare zice ca ma taxeaza la metru patrat (inmultind pur si simplu lungimea cu latimea barcii). Macaraua costa 60 euro pentru o lasare la apa sau pentru o scoatere din apa (deci 120 pe an). Imi mai baga ceva suma pentru spalarea barcii toamna cu un Karcher (sa o curete grosier de alge si eventualele scoici), imediat dupa ce mi-o ridica cu macaraua din apa.
Sigur, acest loc foarte ieftin e la un debarcader pe un canal navigabil, de unde am nevoie de aproape 2 ore ca sa ies la mare libera (am de trecut 2 ecluze si 3 poduri pana la mare). Daca platesc marina direct la mare libera, ma costa de fapt 600 euro pentru 6 luni, deci atunci as ajunge cu totalul pe an pe la 900 euro.
Particularul acesta ma taxeaza si pentru curent cu 0,3 euro pe kilowatt, are contoare individuale pentru fiecare client.
Acum, depinde ce vrea fiecare cu barca. Daca ai timp mult sa mergi cu barca prin zona, e mai ieftin sa o lasi la un asemenea particular, dupa care faci cateva ture de cate 2-3 saptamani in imprejurimi. Daca ai foarte putin timp liber (cum e din pacate cazul meu), adica doar seara dupa serviciu (in iunie aici se intuneca la ora 23) e mai convenabil sa platesti o marina de club direct la mare libera, pentru ca atunci cand iesi de la serviciu, poti planifica imediat o tura scurta prin golf, de doar 1-2 ore (timp care altfel ar fi timp pierdut cu deplasarea din canal la mare si inapoi). E varianta la care m-am gandit pentru anul viitor. Altfel, la mare libera, in marina turistica a orasului, locul la debarcader costa 10-12 euro pe noapte (daca as plati taxa de 600 euro, rezulta circa 3 euro pe noapte). Nu ma plang, pentru ca la Mediterana taxele sunt cel putin duble, cel putin asa scrie in revistele nautice de aici.
Era sa uit problema cu inregistarea: toate barcile cu deplasament de cel putin 10 tone trebuie inmatriculate obligatoriu in registrul nautic la Hamburg. Daca tii neaparat, poti inmatricula si o barca mai mica, dar nu te obliga nimeni. Eu am inmatriculat-o in Wilhelmshaven, pentru ape interioare (desi am voie si pe mare cu ea), doar pentru ca sa am un fel de talon la barca, cu numar de inmatriculare si nume al barcii, asemanator cu cel de masina.
In rest, au tot felul de reglementari privind dotarea minima obligatorie a barcii, in functie de zona unde vrei sa navighezi (costier sau nelimitat), iar acestea deja costa, daca faci totalul. Deocamdata am dotare doar pentru regim costier. Costuri iti apar astfel cu revizia tehnica obligatorie a echipamentului (vestele gonflabile si plutele de salvare, plus extinctoarele de incendiu au termen de valabilitate si trebuie din nou verificate, respectiv inlocuite), cel mai aproape se face la Bremen.
Deci, cam aceleasi cheltuieli ca si la noi, in ce priveste porturile, facilitatile si "exploatarea". Mai putin in ceea ce priveste partea de impozite, taxe, accize si alte magarii.
Era sa uit, mai e si asigurarea barcii de platit, cam 250 euro pe an pentru barca mea. Nu e obligatoriu sa o faci, dar totusi e intelept sa o ai. Proprietarul terenului unde tin barca in timpul iernii m-a sfatuit sa am totusi asigurare. In plus, am citit prin reviste de iahting despre cazuri de coliziuni intre veliere, au urmat procese lungi prin tribunale, iar cel vinovat a ajuns brusc sa datoreze zeci de mii de euro catre partea vatamata. Asta daca se lasa doar cu daune materiale. Asigurarea mea imi despagubeste barca mea pana la suma de 8500 euro, iar in regim de raspundere civila, daca lovesc o alta barca, asigurarea plateste pentru cealalta barca pana la 2,5 milioane euro. Asa ca trebuie sa stau la distanta de vreun iaht care e mai scump de 2,5 milioane, pe care nu l-as mai putea plati din asigurare. Asta pentru ca nu mi-as dori sa lucrez de acum inainte toata viata ca sa platesc barca cuiva si sa mai las si fiicei mele mostenire datorii de platit dupa mine.
Citat din: kmbh69 din August 10, 2013, 01:31:49 AM
Era sa uit, mai e si asigurarea barcii de platit, cam 250 euro pe an pentru barca mea. Nu e obligatoriu sa o faci, dar totusi e intelept sa o ai. Proprietarul terenului unde tin barca in timpul iernii m-a sfatuit sa am totusi asigurare. In plus, am citit prin reviste de iahting despre cazuri de coliziuni intre veliere, au urmat procese lungi prin tribunale, iar cel vinovat a ajuns brusc sa datoreze zeci de mii de euro catre partea vatamata. Asta daca se lasa doar cu daune materiale. Asigurarea mea imi despagubeste barca mea pana la suma de 8500 euro, iar in regim de raspundere civila, daca lovesc o alta barca, asigurarea plateste pentru cealalta barca pana la 2,5 milioane euro. Asa ca trebuie sa stau la distanta de vreun iaht care e mai scump de 2,5 milioane, pe care nu l-as mai putea plati din asigurare. Asta pentru ca nu mi-as dori sa lucrez de acum inainte toata viata ca sa platesc barca cuiva si sa mai las si fiicei mele mostenire datorii de platit dupa mine.
...........................................
Am o intrebare ,de cand platesc copii datoriile parintilor ?
Va referiti la exemplul urmator ? : in urma decesului parintilor , mostenirea averi nu trece in patrimoniu copiilor ,pentru ca parinti au datorii.
Ei, poate ca intr-adevar nu va mosteni fiica mea datorii de la mine (desi statul german stie foarte bine sa recupereze datoriile de la oameni), dar in orice caz e o situatie fara iesire daca se intampla sa am o coliziune cu o alta barca din vina mea si sa nu fiu asigurat. Adica iesirea e ca daca nu pot plati asa o suma, se esaloneaza; eventual, daca e mai grav (ca si marime a sumei), se declara falimentul personal (in Romania inca nu exista asa ceva, din alte motive pe care nu are rost sa le discut aici, pentru ca nu vreau sa fac politica) iar atunci ma obliga statul sa-mi vand barca, autoturismele si ce mai am cat de cat de valoare, ma obliga sa ma mut intr-o chirie mai ieftina (acum stau in chirie in casa cu gradina), iar apoi mi se pune retinere pe salariu pana la pensie. Deci eu, personal, sunt convins de utilitatea unei asemenea asigurari si am asa ceva.
Am citit de ceva timp in revista Segeln (navigatie cu vele) numarul de august 2013, ca la americani, cine are barca, isi face si o asigurare de remorcare, in afara de cea de coliziune (casco). Aceasta pentru ca in apele teritoriale ale SUA, daca ramai in pana de motor sau daca te-ai impotmolit cu barca pe undeva, chiar daca trec alte barci prin zona, nici una nu se opreste sa te remorcheze. Un yachtman american mai in varsta se plangea in acest reportaj ca pe vremuri nu era asa, oamenii se ajutau unii pe altii cu remorcarea, acum isi fac asigurare de remorcare. In Germania inca se mai obisnuieste sa remorchezi pe cate unul care are nevoie. Foarte important: in momentul in care soliciti remorcarea, trebuie sa il intrebi pe cel care remorcheaza: "domnule, e gratis sau ma costa ceva, iar daca ma costa, cat intentionati sa-mi cereti ?" pentru ca daca cere prea mult sa pot spune, "nu, domnule, stau mai departe aici, poate ma remorcheaza altul mai ieftin !".
Citat din: pelicanul din August 06, 2013, 05:55:44 PM
Cu contractul, buletinul, carnetul de membru la club si adeverinta plus copiile aferente mergi la finante si faci cerere scutire acciza conform legii. Iei decizia de scutire (ii faci n-spe mii de copii) si mergi sa inmatriculezi barca in conditiile legii. Pe urma bagi decizia in seif si la urmatoarea vanzare o dai noului proprietar.
_______
Scuze, dar la toata chestia asta nu pot raspunde decit: "Las -o dracu', bai!" Toata povestea asta cu acciza este doar bomboana de pe coliva (sau, "sa pardonati", motul c... acatului). Pe linga asta mai sint o girla de taxe si marafeturi care trebuie platite pentru un pavilion romanesc. Pai nu mai bine te duci pe site -ul indicat de Vali mai sus si platesti 10 euro/an pentru un pavilion olandez? Sau, daca n -ai cumnat in Olanda dai si 300 euro o data la un broker si tot iesi mai ieftin! Parerea mea!
Din pacate aplicarea unor doctrine de populism ieftin si accizare demagogica+excesiva nu va promova
- nici turismul (si in particular serviciile de boat/ yacht charter)
- nici veniturile nu vor fi din cale afara de mari (intrucat fiecare , care is permite o barcuta de 12-18 metri este capabil sa calculeze
"o alternativa optimizata dpdv a costurilor" , sau poate obtine un pachet de sfaturi , simplu ca pe orice serviciu de consultanta
Radacinile impozitarii excesive, la limita jafului sunt adanci, daca vreti istorice.
a) este vorba de traditia levanto-fanariota practiata (cu succces) cateva secole.
Adica
- Dragii mei, eu am dat destui galbeni pentru ca Sultanul printr-un ferman sa ma numeasca dregatorul provinciei X,
si trebuie sa intelegeti ca vreau sa-mi recuperez investitia intreit sau inzecit si cat de repede.
(Oricum nu se stie daca concurenta nu va supralicita, iar pe Sultan nimic nu il impiedica sa mai vanda dregatoria de 2-3 ori, si altor
ofertanti.) Cel mai bun platnic ramane , restul (care oricum au decartat deja) vor fi maziliti.
Asa sau asa am sa scot 3-4 piei de pe voi, rog sa fiti
blanzi, rabdatori si tineti capul aplecat.
b) Dispretul (total) fata de munca a guvernantilor actuali
Nu conteaza ce efort a depus proprietarul barcii respective pana sa agoniseasca sau economiseasca pretul de cumparare a unei barci.
Guvernul vrea bani (nonperformanta trebuie finantata din ceva) ca atare recurge la santaj
(-Nu platesti, nu iti inscriem barca. Neinregistrata nu o poti utiliza !)
Cvantumul de accizare nu ia in considerare faptul ca pentru pretul de cumparare statul a incasat deja (in afara de TvA) impozit pe venit/profit (daca - in temeiul prezumtiei de nevinovatie
se accepta ca nu chiar toate veniturile romanilor provin din contrabanda cu alcohol, tutun, furt de carburanti si comert cu carne vie....)
c) Lungimea de 8 metri este cam la limita inferioara a navigabilitatii costiere, cu o marja rezonabila de siguranta.
Yachturile de lux incep pe undeva la 14 metri+ sau deplasament peste 12..15 tone.
Impunerea accizarii incepand de la lungimea de 8 metri releva
- incompetenta profesionala crasa a celor care au redactat legea respectiva
(in materie de definitie pentru "lux", ar trebui sa se aplice cam de la valori (facturate) similare
autoturismeleor de lux.
Sub 70..80k euro pentru o barca noua nu prea poate fi vorba de lux, ci doarde efectele invidiei gen
- Sa moara si capra vecinului!
- desprinderea totala de realitatea pietei (veti gasi, procentual vorbind, la producatorii consacrati foarte putine barci,
calificate pentru navigatie neconditionata A/B sub 30 picioare sau 9 metri)
d) si in fine de ce atata "dragoste" din partea guvernantilior fata de moneda euro ?
Mai ales ca moneda oficiala a Romaniei este (tot ) RON-ul?!
De ce nu sunt exprimate cuantele de accize in RON?!
Sau de ce nu se exprima accizele de ex. in salarii minime (si garantate de lege) pe economie?
Sau in echivalentul la pretul (de achizitie) a tonei de grau?
Sau raportate la venitul mediu pe economie?
Toate cele de mai sus tin de date oficiale (sau doar praf in ochii prostimii?)
Formularea corecta ar fi ceva de genul
"pentru fiecare metru de lungime inceput peste limita de 12 metri (
12 metri - propunerea mea) se plateste o acciza
echivalenta cu suma salarului minim pe o luna, iar incasarile din accizele respective intra in bugetul Ministerului Educatiei ".
Sau a Ministerului Sanatatii....
Este interesant ca regimurile patrunse de un grad ridicat al coruptiei socotesc
- intr-o valuta "forte" cand este vorba de jecmanit proprii cetateni
- in mondea nationala cand e vorba de datoriile /garantiile Statului respectiv fata de cetateni
(nu am auzit despre pensii sau ajutor de somaj cuantizate in Euro)
Evident inflatia este - in cazul din urma un mijloc excelent pentru a fraieri masele, sub deviza
-Voi munciti pentru bunastarea noastra, iar noi punem in miscare tiparnita de hartie pentru voi! :-)
_______
Am atasat cateva fotografii de pe Attersee (facute la apus si dupa ploaie...)
Attersee este una din cele trei lacuri mari din regiunea Salzburg/Austria (Mondsee, Attersee si Wolfgangsee).
Marine mai maricele ( ca cel vizibil in spatele campingului cu autocaravane si rulote, Foto#8 ) sunt pe Attersee vreo 4 sau 5.
Pe Mondsee 3, iar pe Wolfgangsee nu tin socoteala exacta dar tot 3 sau 4).
In orice caz, asumand 10 marine a 300 barci (pe apa) si inca 1/2 din acel numar pe uscat, cu marinele mai mici face
doar in regiunea Salzburg peste 5000 de barci, majoritatea veliere.
Va dati seama ce ar urma daca guvernul (local) ahtiat dupa bani, ar incepe o campanie de impozitare, peste masura rezonabilului?
Majoritatea proprietarilor si-ar muta barcile in alta regiune (de ex Wörthersee in Carinthia sau pe coasta dalmata in Croatia)
iar regiunea , golita de turism, ar intra intr-o stare echivalenta cu saracia...
Dar la impozitare excesiva - indiferent de culoarea politica - nu se gandeste mai nimeni... in orice caz nu exista asemenea voci in mass media.
Respectul fata de munca si de valoarea realizata /obtinuta prin munca este comun mai tuturor,
cam indiferent de culoarea politica.
Citat din: solpet din August 12, 2013, 03:42:59 PM
Citat din: pelicanul din August 06, 2013, 05:55:44 PM
Cu contractul, buletinul, carnetul de membru la club si adeverinta plus copiile aferente mergi la finante si faci cerere scutire acciza conform legii. Iei decizia de scutire (ii faci n-spe mii de copii) si mergi sa inmatriculezi barca in conditiile legii. Pe urma bagi decizia in seif si la urmatoarea vanzare o dai noului proprietar.
_______
Scuze, dar la toata chestia asta nu pot raspunde decit: "Las -o dracu', bai!" Toata povestea asta cu acciza este doar bomboana de pe coliva (sau, "sa pardonati", motul c... acatului). Pe linga asta mai sint o girla de taxe si marafeturi care trebuie platite pentru un pavilion romanesc. Pai nu mai bine te duci pe site -ul indicat de Vali mai sus si platesti 10 euro/an pentru un pavilion olandez? Sau, daca n -ai cumnat in Olanda dai si 300 euro o data la un broker si tot iesi mai ieftin! Parerea mea!
Din pacate aplicarea unor doctrine de populism ieftin si accizare demagogica+excesiva nu va promova
- nici turismul (si in particular serviciile de boat/ yacht charter)
- nici veniturile nu vor fi din cale afara de mari (intrucat fiecare , care is permite o barcuta de 12-18 metri este capabil sa calculeze
"o alternativa optimizata dpdv a costurilor" , sau poate obtine un pachet de sfaturi , simplu ca pe orice serviciu de consultanta
Radacinile impozitarii excesive, la limita jafului sunt adanci, daca vreti istorice.
a) este vorba de traditia levanto-fanariota practiata (cu succces) cateva secole.
Adica
- Dragii mei, eu am dat destui galbeni pentru ca Sultanul printr-un ferman sa ma numeasca dregatorul provinciei X,
si trebuie sa intelegeti ca vreau sa-mi recuperez investitia intreit sau inzecit si cat de repede.
(Oricum nu se stie daca concurenta nu va supralicita, iar pe Sultan nimic nu il impiedica sa mai vanda dregatoria de 2-3 ori, si altor
ofertanti.) Cel mai bun platnic ramane , restul (care oricum au decartat deja) vor fi maziliti.
Asa sau asa am sa scot 3-4 piei de pe voi, rog sa fiti blanzi, rabdatori si tineti capul aplecat.
b) Dispretul (total) fata de munca a guvernantilor actuali
Nu conteaza ce efort a depus proprietarul barcii respective pana sa agoniseasca sau economiseasca pretul de cumparare a unei barci.
Guvernul vrea bani (nonperformanta trebuie finantata din ceva) ca atare recurge la santaj
(-Nu platesti, nu iti inscriem barca. Neinregistrata nu o poti utiliza !)
Cvantumul de accizare nu ia in considerare faptul ca pentru pretul de cumparare statul a incasat deja (in afara de TvA) impozit pe venit/profit (daca - in temeiul prezumtiei de nevinovatie
se accepta ca nu chiar toate veniturile romanilor provin din contrabanda cu alcohol, tutun, furt de carburanti si comert cu carne vie....)
c) Lungimea de 8 metri este cam la limita inferioara a navigabilitatii costiere, cu o marja rezonabila de siguranta.
Yachturile de lux incep pe undeva la 14 metri+ sau deplasament peste 12..15 tone.
Impunerea accizarii incepand de la lungimea de 8 metri releva
- incompetenta profesionala crasa a celor care au redactat legea respectiva
(in materie de definitie pentru "lux", ar trebui sa se aplice cam de la valori (facturate) similare
autoturismeleor de lux.
Sub 70..80k euro pentru o barca noua nu prea poate fi vorba de lux, ci doarde efectele invidiei gen
- Sa moara si capra vecinului!
- desprinderea totala de realitatea pietei (veti gasi, procentual vorbind, la producatorii consacrati foarte putine barci,
calificate pentru navigatie neconditionata A/B sub 30 picioare sau 9 metri)
d) si in fine de ce atata "dragoste" din partea guvernantilior fata de moneda euro ?
Mai ales ca moneda oficiala a Romaniei este (tot ) RON-ul?!
De ce nu sunt exprimate cuantele de accize in RON?!
Sau de ce nu se exprima accizele de ex. in salarii minime (si garantate de lege) pe economie?
Sau in echivalentul la pretul (de achizitie) a tonei de grau?
Sau raportate la venitul mediu pe economie?
Toate cele de mai sus tin de date oficiale (sau doar praf in ochii prostimii?)
Formularea corecta ar fi ceva de genul
"pentru fiecare metru de lungime inceput peste limita de 12 metri (12 metri - propunerea mea) se plateste o acciza
echivalenta cu suma salarului minim pe o luna, iar incasarile din accizele respective intra in bugetul Ministerului Educatiei ".
Sau a Ministerului Sanatatii....
Este interesant ca regimurile patrunse de un grad ridicat al coruptiei socotesc
- intr-o valuta "forte" cand este vorba de jecmanit proprii cetateni
- in mondea nationala cand e vorba de datoriile /garantiile Statului respectiv fata de cetateni
(nu am auzit despre pensii sau ajutor de somaj cuantizate in Euro)
Evident inflatia este - in cazul din urma un mijloc excelent pentru a fraieri masele, sub deviza
-Voi munciti pentru bunastarea noastra, iar noi punem in miscare tiparnita de hartie pentru voi! :-)
_______
Am atasat cateva fotografii de pe Attersee (facute la apus si dupa ploaie...)
Attersee este una din cele trei lacuri mari din regiunea Salzburg/Austria (Mondsee, Attersee si Wolfgangsee).
Marine mai maricele ( ca cel vizibil in spatele campingului cu autocaravane si rulote, Foto#8 ) sunt pe Attersee vreo 4 sau 5.
Pe Mondsee 3, iar pe Wolfgangsee nu tin socoteala exacta dar tot 3 sau 4).
In orice caz, asumand 10 marine a 300 barci (pe apa) si inca 1/2 din acel numar pe uscat, cu marinele mai mici face doar in regiunea Salzburg peste 5000 de barci, majoritatea veliere.
Va dati seama ce ar urma daca guvernul (local) ahtiat dupa bani, ar incepe o campanie de impozitare, peste masura rezonabilului?
Majoritatea proprietarilor si-ar muta barcile in alta regiune (de ex Wörthersee in Carinthia sau pe coasta dalmata in Croatia)
iar regiunea , golita de turism, ar intra intr-o stare echivalenta cu saracia...
Dar la impozitare excesiva - indiferent de culoarea politica - nu se gandeste mai nimeni... in orice caz nu exista asemenea voci in mass media.
Respectul fata de munca si de valoarea realizata /obtinuta prin munca este comun mai tuturor,
cam indiferent de culoarea politica.
Domnule stateam si ma gandeam asa ca prostul ,si deodata m-am luminat , dupa 90 s-au pus bazele uui alt sistem de guvernare ,sa trecut de la economia centralizata ,la economia prin colectare . Colectare a impozitelor de la tot ce misca in tara asta ,cine colecteaza? partidul aflat la putere. Sau partidul ales de prosti Deci avem 2 clase ,uni produc ,adica privati ,iar alti cheltuiesc ce au adunat de la privati ,adica politicieni. Nu dezvolt pentru ca stim toti unde sa ajuns . Problema e ca ,oameni mai prosti ca in tara asta ? nu cred ca mai exista pe planeta asta. Nu am vederi comuniste ,dar cand vad jaful care sa facut in tara asta ? ma uit cu mila si neputinta la copilul meu ,stiind ca nu are nici un viitor .
Domnilor nu faceti dracul mai negru decat este. Principalul vinovat este poporul roman, omul de pe strada, vecinul, prietenul, fiecare dintre noi. Da avem un guvern populist care impune taxe si impozite absurde. Dar respectivul guvern e legitim, ales democratic de catre popor. Chiar in conditiile unei fraude electorale de 20% (ceea ce e deja imposibil) tot legitim ramane. Daca maine ar fi alegeri tot ei ar castiga, si tot pe bune. Poate cu majoritate mai mica dar tot majoritate ar fi. Nu stiu de ce aveti impresia ca va conduc "guvernantii de la Bucuresti". Asta era valabil pe vremea comunistilor si partial inainte de ei. Cam de la primul guvern Stolojan incoace, adica de 21 de ani alegerile au fost legitime (cu fraude bineinteles dar per ansamblu reprezentative). De condus va conduce marea masa formata din imbecilul comun, asistatul social, pensionar si taran de subzistenta. Asta deoarece astia se duc la vot. Si nici un partid din Romania nu isi va permite vreodata sa ii ignore, indiferent de culoarea politica. Cu atat mai putin partidul care declara public ca ii reprezinta. Nu va convine? Mergeti la vot si determinati si alti oameni sa merga la vot. Atata timp cat nu faceti asta o sa va conduca aceasi adunatura, indiferent de cum ii cheama pe aia de la Bucuresti. Atunci cand guvernul va reprezenta alte categorii sociale se va schimba si politica chiar daca guvernul va fi de la acelasi partid ca astazi.
De ce poate guvernul sa puna o taxa absurda pe veliere? Simplu, deoarece in Ro velismul nu e fenomen de masa si perceptia comuna este ca posesorul de iacht este super-ultra-mega-bogatan. A facut cineva ceva sa schimbe aceasta perceptie? Am vazut la televizor asociatii de velisti, cluburi, care sa faca propaganda ca nu e asa? Am vazut in ziare copii de muncitori care explica cum se dau ei cu Optimistul si cum spera sa devina mari velisti ca sa sensibilizam opinia publica? Eu in mass-media n-am vazut decat bogatani precum copos care isi fac marina si se dau cu iachtul, vedete de televiziune, si alte asemenea. De unde sa isi formeze romanul o parere despre fenomenul nautic daca nu de la televizor?
Zice solpet ca in Austria nu se poate asa ceva. Bineinteles ca nu se poate deoarece velistii austrieci sunt organizati in zeci de cluburi, federatie, etc. oamenii din industria nautica in organizatii profesionale si la orice miscare de gen fac scandal de bubuie pamantul.
Pe vremuri acciza era inclusiv la barcile gonflabile. Acu nu mai e ca ar face romanii scandal ca se scumpeste gonflabila chinezeasca la supermarket. Acciza la barcile cu motor e 10 euro pe cal fata de 500 pe metru la veliere. De ce? Pentru ca sunt mult mai multi oameni cu barci cu motor si ar avea impresia ca ii afecteaza guvernul. Asta chiar daca gonflabilele erau accizate doar peste 8m si majoritatea nu are motoare peste 100CP. E vorba de perceptia cetateanului ca doar e taxa pe lux. Iar in tara asta velisti sunt si mai putini decat vanatori si si aia si-au luat-o din exact acelasi motiv, ca vanator e doar Tiriac cu gasca lui. Daca se dadeau rotunzi prin mass-media cat de amarati sunt si cate lucruri bune fac pentru echilibrul cinegetic romanesc nu se atingea nici dracu de ei ca aveau alta imagine.
Iar in fata tuturor acestor lucruri romanul in loc sa faca ce trebuie, adica sa devina activ politic si cetatean responsabil, face ce a facut intotdeauna, "se descurca". O sa ajungem ca aia cu masinile inmatriculate la bulgari si o sa avem si noi pavilioane de complezenta pe barci. Eventual chiar bulgaresti, sau de ce nu croate ca acuma sunt si ei in UE si croatii accepta clar sa iti inmatriculeze barca pe numele tau chiar daca nu esti rezident la ei.
Da Silviu, ai mare dreptate. Totusi sint cam 2,5 milioane plecati si tot atitia sau chiar mai multi in Tara si care nu se lasa pacaliti de partidele si guvernele ce s-au perindat in ultimii 21 ani. Cu o masa de voturi de peste 5 milioane nu se obtine majoritatea parlamentara dar se poate face o opozitie adevarata, constructiva care poate fi un inceput promitator. Nefericirea este ca desi destul de multi la numar sintem departati, dezbinati si neorganizati. Doar o adevarata catastrofa financiara, politica si sociala plus o mina de oameni care sa ne organizeze ne-ar putea trezi din somnul cel de moarte.
Citat din: solpet din August 12, 2013, 03:42:59 PM
Radacinile impozitarii excesive, la limita jafului sunt adanci, daca vreti istorice.
a) este vorba de traditia levanto-fanariota practiata (cu succces) cateva secole.
Adica
- Dragii mei, eu am dat destui galbeni pentru ca Sultanul printr-un ferman sa ma numeasca dregatorul provinciei X,
si trebuie sa intelegeti ca vreau sa-mi recuperez investitia intreit sau inzecit si cat de repede.
(Oricum nu se stie daca concurenta nu va supralicita, iar pe Sultan nimic nu il impiedica sa mai vanda dregatoria de 2-3 ori, si altor
ofertanti.) Cel mai bun platnic ramane , restul (care oricum au decartat deja) vor fi maziliti.
Asa sau asa am sa scot 3-4 piei de pe voi, rog sa fiti blanzi, rabdatori si tineti capul aplecat.
Peter, tot istoria ne spune ca ultimii doi "conducatori/dictatori", si este putin nedrept sa-i punem in aceeasi oala, au fost impuscati.
Vezi tu draga Aurelian ca desi ar trebui sa fie asa cum spui tu, din pacate e tocmai invers. Adica in Romania actuala cu mai putin de 5 milioane de voturi se obtine majoritatea parlamentara si se face guvernul. Poate nu iti mai aduci aminte de ultimele statistici asa ca o sa iti reamintesc datele oficiale ale ultimelor alegeri parlamentare:
Numar total cetateni cu drept de vot: 18 248 414
Rezultatele finale dupa vot:
Camera Deputatilor
USL - 4.344.288 voturi valabil exprimate reprezentand 58,63%
ARD - 1.223.189 voturi, 16,50%
PPDD - 1.036.730 voturi, 13,99%
UDMR - 380.656 voturi, 5,13%
Senat
USL - 4.457.526 voturi reprezentand 60,10%
ARD - 1.239.318 voturi, 16,70%
PPDD - 1.086.822 voturi, 14,65%
UDMR - 388.528 voturi, 5,23%
Prezenta totala la vot: 41,72%
Sursa BEC, via hotnews.
In practica deci guvernul legal constituit reprezinta aprox. 24% din populatia cu drept de vot. Asta pentru ca restul stau acasa si nu-i intereseaza (indiferent care a fost scuza lor ca sa nu mearga la vot). Chiar admitand ca 3 milioane de romani s-au mutat in tari straine si ii doare la patina de alegerile romanesti (generalizez bineinteles) tot se cheama ca 50% din romani nu sunt activi politic.
Revenind la impozitul pe articolele de lux normal ca intra aici si iachturile. Sunt motive obiective date de structura electoratului. Din cei 5,5 mil. care reprezinta electoratul PSD+PPDD cel putin 3 mil. sunt pensionari si tarani de subzistenta pentru care "iacht" inseamna "milionar in dolari", "ciocoi asupritor", "exploatator" si alte asemenea.
Intelegi tu acum ce palme imi trag ca nu m-am inscris pe listele PPDD ca sa devin si eu parlamentar ca ala soferul de taxi care a obtinut mandatul de la Camera Deputatilor cu o contributie de campanie de 1200 RON? Mai ales ca la colegiul meu exact unul de la PPDD a luat un mandat? Acuma eram deputat si va faceam legi cu privire la barci. Dadeam frumos cateva amendamente cu privire la constructia de amator, inmatriculare, impozit, etc. de imi puneati poza in rama pe peretele de la rasarit. Da uite ca nu m-am gandit ca intra astia in parlament asa ca stau acasa si scriu pe forum.
Pentru ca si-au dat seama ca in ultima ordonanta le-au scapat cateva chestii MF vine cu un nou proiect de ordonanta. De interes pentru noi:
Taxarea motoarelor outboard si includerea persoanelor fizice ca si platitori de acciza.
Citez din: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/ordonantaFIN14082013.pdf (http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/ordonantaFIN14082013.pdf)
2. La articolul 207, după litera k) se introduce o nouă literă, lit. l), cu următorul cuprins: ,,l) motoare cu capacitate de peste 100 CP, destinate iahturilor şi altor nave şi ambarcaţiuni pentru agrement, cu codurile NC: 8407 21, 8407 29 00şi 8408 10."
,,(1) Plătitorii de accize sunt :
b) persoanele fizice care achiziţionează din teritoriul comunitar, ori importă, produsele prevăzute la art. 207 lit. h), i) şi l). "
Taxarea tot 10 Euro/CP.
Asta teoretic ar insemna ca:
- daca barca ramane cu un pavilion de complezenta, adio accize statului roman.
- daca e vorba de o barca self-built, la fel.
- daca motorul e sub 100 CP, n-ai treaba cu acciza.
Daca gresesc, rog sa fiu corectat, cu toate ca mi se pare corect sa fie ca mai sus.
Da teoretic asa e. Practic actele navei sub pavilion de complezenta nu au voie sa fie pe numele tau, altfel esti bun de plata. Daca ai acte olandeze pe numele tau se cheama ca ai "achizitionat din teritoriul comunitar" si in momentul in care esti cu barca in Ro si se prind organele te taxeaza, indiferent de pavilion. Tu cetatean roman esti bun de plata deoarece acciza se plateste inainte de inmatricularea in Ro, deci intre achizitie si inmaticulare.
Momentan n-ai treaba cu acciza daca:
1. Velierul e sub 8m.
2. Velierul e pentru sport.
3. Motorul (in sau outboard) e sub 100CP.
4. Motorul outboard sau barca cu motor peste 100 CP sau barca cu vele nu sunt folosit pentru agrement (de ex. esti pescar profesionist sau transportator naval).
5. Constructie de amator a barcii sau motorului (navalizare cu mana ta. firmele care navalizeaza platesc).
6. Barca sau motorul accizabile au fost inmatriculate sau inregistrate in Ro pana la 1 sept 2013.
7. Barca nu are nici vele nici motor (propulsie umana).
7. Barca sau motorul nu-s pe numele tau.
Cam asa arata situatia acum si asa o citesc eu daca se aproba acest nou proiect de ordonanta de urgenta. Presupun ca pentru velier home made peste 8m va trebui sa treci prin toata poliloghia anr cu inregistrarea navei in constructie si nu poti sa vii pur si simplu cu declaratie notariala ca l-ai facut in curte chiar daca te scutesc astia de normele de constructie CE in schimbul a 5 ani interdictie la vanzare. Mai trebuie sa rezolvi apoi treaba cu plata TVA (autofacturare apoi tidula de la finante) ca sa nu iti lege barca de cheu prin Europa (daca vrei sa te plimbi in UE).
Daca vrei pavilion de complezenta si vrei sa folosesti barca in Ro ai doua proceduri standard (daca nu vii cu barca in Ro nu conteaza, actele pot fi pe numele tau):
1. "Ghita cetatean ne-roman (daca e numa rezident nu merge treaba) inmaticuleaza barca pe nume lui. Ghita te desemneaza pe tine utilizator autorizat (declaratie notariala "Eu Ghita proprietar sunt de acord ca Ion romanul sa se foloseasca de bunul meu pe perioada nedeterminata"). Asta se face ca sa nu te intrebe Politia daca nu cumva ai furat barca cu tot cu acte si e bine sa traduci actul in limba tarilor prin care te plimbi. Ca sa nu vanda Ghita barca ta (ca doar el e proprietar legal) faci la notar contract prin care tu ii imprumuti la Ghita suma de x euro (contravaloarea barcii) pe care acesta o garanteaza cu barca respectiva (practic o ipoteca pe barca). Toate actele (inclusiv cel de vanzare cumparare) se fac si se semneaza concomitent in fata unui notar.
2. Iti faci firma intr-o tara UE si inmatriculezi barca pe firma. Firma te desemneaza apoi pe tine utilizator autorizat (asta ca sa nu creada nimeni ca firma face charter neautorizat).
Procedura cu ipoteca pe barca se foloseste si in cazul vanzarii unei barci home-made asupra careia exista interdictie de vanzare doar ca acolo se specifica un termen limita a imprumutului, respectiv data la care expira cei 5 ani de interdictie. La data respectiva tu-i semnezi la Ghita returnarea imprumutului si el iti semneaza actele de vanzare. Se intampla insa foarte rar deoarece din momentul inregistrarii in registrul navelor in constructie nava exista oficial si termenul de 5 ani merge si de obicei pana termini tu constructia a expirat si interdictia.
Eu nu m-am lamurit cu o chestie: C27 a mea are 8.23 m. Acciza s-ar calcula pentru 8.23 m sau pentru 0.23 m?
@ Capitanul Nemo
In anexa privind calculul accizelor se precizeaza U.M. "metrul liniar din lungimea navei" si suma 500 euro/ U.M. Total: 4115 Euro, un adevarat chilipir. :o
Dar, sa nu disperam, pentru ca
@Rumpi
In articolul 209 a OUG 16/2013 se precizeaza ca: "
(1) Plătitorii de accize pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi lit. f)-k) sunt operatorii economici care produc, achiziţionează din teritoriul comunitar ori importă astfel de produse. " Barcile se incadreaza la litera h de mai sus, deci numai "operatorii economici" datoreaza acciza. Cu alte cuvinte dealeri, importatori pe firma, cei care comercializeaza barcile.
Umbla un zvon ca idiotii din guvern si -au dat seama de scapare (sau le -a zis vreun "binevoitor" >:() si vor sa scoata o "completare la modificare" ::) pentru a cuprinde si persoanele fizice.
PS Scuze, abia acum am vazut postarea lui Rumpi privind ordonanta din 14 august (fara numar :)) ). Se pare ca au facut deja "completarea modificarii".
Din punctul meu de vedere, Statul Roman poate aştepta mult şi bine cei 4115 EU. În ţara de origine am de platit 100 RON pentru înmatricularea pe 2 ani pentru circulaţia internaţională. Dacă mă înscriu într-un club de yachting (200 RON) mi se poate elibera şi un ICC pentru 500 SEK, fără examene, taxe, hârtii, etc.
Cea mai ieftină înmatriculare se pare că este în Germania: o taxă unică de 18 EU, fără necesitatea reînnoirii. Nu deţin detalii, poate ar fi bine să-l întrebăm pe amicul nostru din Germania.
Pai eu am zis ca dupa ce am inmatriculat-o nu mai am de platit nimic catre stat.
In schimb, cum spuneam, ma costa asigurarea, locul unde tin barca, lasarea la apa si scoaterea din apa, iar gonflabilele automate trebuie verificate o data la 2 sau 3 ani (vestele automate si pluta de salvare, inca nu le am, am doar veste fixe din spuma, valabile in regim costier, dar urmeaza sa-mi iau si din cele automate si pluta de salvare, care aici sunt obligatorii pentru navigatie pe mare libera).
In plus, citesc pe aici ca in vreo cateva luni se desfiinteaza sistemul de prognoza meteo gratuita pe unde medii, care era pana acum subventionat de stat, deci ma mai asteapta probabil niste cheltuieli.
Ca o tara complicata ce este Germania are mai multe posibilitati de inmatriculare.
Legea germana diferentiaza intre doua categorii: ambarcatiuni pe ape interioare si ambarcatiuni pe mare.
Toate ambarcatiunile care circula pe ape interioare si au un motor de peste 3CP sau veliere fara motor cu lungime peste 5,5m trebuie inmatriculate. Inmatricularea se face Wasser- und Schifffahrtsamt (WSA = Autoritatea pentru ape si navigatie) costa 18 euro si e valabila nelimitat (adica pana la schimbarea proprietarului cand se radiaza si reinmatriculeaza) si se numeste Kleinfahrzeugkennzeichen. Este valabil in Germania si recunoscut de tarile riverane.
Daca ambarcatiunea de ape interioare are peste 20m, 20t sau 10m3 deplasament ea trebuie inscrisa in registrul navelor de navigatie interioara si primeste un Schiffsbrief (certificat de nava interioara).
Ambarcatiunile care navigheaza pe mare:
Pentru ambarcatiunile sub 15m lungime nu este necesara inregistrarea de nici un fel.
Ambarcatiunile peste 15m lungime trebuie inscrise in registrul navelor maritime. Inmatricularea e permanenta, registrele sunt tinute de catre judecatoriile porturilor de atas, inmatricularea e 90 euro sau dupa valoarea ambarcatiunii. Ambarcatiunea trebuie masurata inainte oficial de catre Bundesamt für Seeschifffahrt und Hydrographie (BSH = Autoritatea pentru Navigatie maritima si hidrografie). Inmatricularea este optionala sub 15m lungime. Se emite certificat de ambarcatiune (acelasi indiferent ca e yacht sau petrolier).
Ambarcatiunile maritime sau de navigatie interioara sub 15m pot obtine de la BSH un certificat de pavilion. Acesta este valabil 8ani si costa 75 euro. dupa 8 ani se prelungeste (momentan acelasi pret). Ambarcatiunea trebuie masurata oficial de catre BSH. Daca proprietarul nu este cetatean sau rezident german un cetatean german trebuie sa ceara acest certificat pentru proprietar si raspunde legal pentru respectarea legilor germane.
Certificatul de masurare a ambarcatiunii de catre BSH costa 100 eliberarea certificatului inca 100 euro. De masurat efectiv nu masoara nimeni, va duceti cu pozele si prospectul oficial (de la constructor) sau planurile obiectului, nu cu barca.
Pe langa aceste certificate mai exista Internationaler Bootsschein (IBS = certificat international de barca) emis de 3 cluburi (DSV, ADAC, DMYV) cu permisiunea statului german. Costa 25 euro si e valabil 2 ani. Problema cu el este urmatoarea: intern e de fapt valabil nelimitat si extern nu e recunoscut de catre anumite state (de ex. Franta unde ai scandal mare daca te prinde cu asa ceva, mai ales pe mare).
Conform legii germane doar inregistrarea in registrul navelor maritime este dovada proprietatii (Navele inregistrate sunt considerate imobile si registrul e similar cadastrului. In Olanda inmatricularea oficiala e direct la cadastru).
Ce fac nemtii: majoritatea au inmatriculare pentru ape interioare si prezinta hartia si in strainatate. Majoritatea tarilor accepta aceasta inmatriculare desi nu sunt obligate, doar pentru ca este oficiala. In nordul Europei si Croatia n-au probleme. Nemtii care se plimba mult in Franta sau Mediterana isi iau un certificat de pavilion sau un certificat de ambarcatiune deoarece acesta este recunoscut oficial de toate natiunile.
Daca aveti un prieten neamt va puteti face certificat de pavilion dar atunci trebuie sa va supuneti legilor germane si prietenul garanteaza ca asa veti face. Costa aprox. 275 euro pentru primii 8 ani. din cate stiu eu inmatricularea in registrul maritim e posibila doar pentru cetateni germani si firme a caror conducere este asigurata de cetateni germani.
Desi subiectul e relativ vechi, postez pe acest topic, fiindca aici s-a discutat despre accizele aplicabile la ambarcatiuni.
Am cautat in noul cod fiscal 2016 referiri la acest subiect, si nu am gasit nimic. Am verificat si din alte surse, si intr-adevar taxa pe lux s-a eliminat din noul cod fiscal: http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/supra-acciza-pe-cafea-si-bunuri-de-lux-eliminata-de-la-1-ianuarie-pentru-ce-produse-veti-plati-mai-putin.html (http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/supra-acciza-pe-cafea-si-bunuri-de-lux-eliminata-de-la-1-ianuarie-pentru-ce-produse-veti-plati-mai-putin.html)
In plus, iata ce scrie in noul cod fiscal la articolul 502, alineatul (1):
La data intrării în vigoare a prezentului cod se abrogă:
1. Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare;
O.G. 16 / 2013 privind taxa pe lux era denumita tocmai "pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Prin urmare, si aceasta e abrogata, conform articolului de mai sus.
In consecinta, nu se mai datoreaza accize pentru motoarele de barci mai mari de 100 de cai sau pentru ambarcatiunile cu o lungime mai mare de 8 metri, ceea ce nu poate fi decat un lucru foarte bun pentru pasionatii de barci.
Pentru 2018, taxele la mijloacele de transport pe apa, sunt diferite de la judet la judet, de la primarie la primarie, sau au la modul general pe tara conform tabelului alaturat de calculare a taxelor si impozitelor?
http://www.spit-ct.ro/resources/content/files/Info_legislative/2018/PROIECT%20HCL%202018/Anexa%20nr.%203%20-%20impozit%20pe%20mijloace%20de%20transport%202018.htm (http://www.spit-ct.ro/resources/content/files/Info_legislative/2018/PROIECT%20HCL%202018/Anexa%20nr.%203%20-%20impozit%20pe%20mijloace%20de%20transport%202018.htm)
Taxele pe mijloacele de transport pe apa sunt prevazute in Codul Fiscal, si sunt atasate mai jos, asa cum apar ele pe site-ul ANAF, aici: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/Cod_fiscal_norme_14022018.htm#A470
Acum modul cum fiecare primarie indexeaza sumele astea ne depaseste, de se ajunge la sumele disproportionte din unele locuri.
Stiu ca autonomia locala le da dreptul sa "umble" la sume, dar nu le da voie sa umble la criteriile de incadrare pe clase de impozit. Asta reiese dintr-o hotarare judecatoreasca discutata mai demult si aici pe forum.