Cap Compas

Ambarcatiuni => Veliere => Monococi => Subiect creat de: Vali din Decembrie 06, 2012, 11:39:51 AM

Titlu: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Decembrie 06, 2012, 11:39:51 AM
Pana voi reveni cu noutati despre cele 2 veliere pe care le renovez, am primit un mail de la designerul si constructorul de barci - veteranul George Whisstock, care are 2 vesti bune pentru barcagiii interesati de velierele lui:

1. A fost lansat proiectul "The EasyBuild Project - Boats That Almost Built Themselves" - anume o serie de planuri pentru constructorii amatori - si nu numai - facute special pentru a se construi in intregime barca, direct din kit-uri de placaj taiat in CNC: http://www.indiegogo.com/EasyBuild (http://www.indiegogo.com/EasyBuild) . Tehnica de constructie e revolutionara, iar din tot ce am vazut pana acum in materie de planuri, nu cred ca exista in prezent vreun designer cu planuri mai detaliate si instructiuni mai cuprinzatoare decat cele ale d-lui Whisstock.

The EasyBuild Project -- Boats That Almost Build Themselves (http://www.youtube.com/watch?v=UZNpdWbZB9s#ws)

2. Pentru a finanta aceasta serie de designuri noi, dl. Whisstock ofera reduceri substantiale la toate planurile din oferta actuala:
- oricare plan de barca deschisa costa doar 10 $
- oricare plan de pocket-cruiser costa doar 20 $
- cele 2 planuri de barci mai mari - de 7 respectiv 9 metri - costa doar 50 $ fiecare
Planurile se obtin prin download instant, direct de pe site-ul designerului, iar plata se face prin Paypal. Mai multe detalii sunt afisate pe pagina primului link postat mai sus.

Parerea mea e ca pocket-cruiserele lui George Whisstock sunt unele dintre cele mai frumoase veliere costiere, fiind facute in intregime din lemn, cu bordaj in clin si velatura traditionala. In plus, calitatile nautice sunt de exceptie, dupa cum se poate constata din detaliile postate la linkul cu clasa de navigatie a fiecarei barci. Pagina principala cu design-urile este aceasta: http://www.whisstock.com/index.php?page=01 (http://www.whisstock.com/index.php?page=01)



Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Florio din Decembrie 06, 2012, 08:00:06 PM
Superb ! M-am uitat la Yawl-ul de 20' , la cutter-ul Chine (23 ' ) si bine inteles la "Fast sloop-ul " de 26' , dimensiunea cea mai apropiata dorintelor mele.
Cine are doua maini drepte si dorinta de a construi, are ce alege de aici !
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Decembrie 06, 2012, 08:29:27 PM
Mie mi-a placut dintotdeauna yawl-ul de 20', care are si o varianta de greement de cutter. In afara de estetica superba de barca traditionala din lemn, calitatile nautice sunt cele mai importante: clasa B de navigatie, la un pescaj mic (derivor briceag), potrivit si pe Dunare sau marile lacuri. Daca mai punem si tractabilitatea, barca se preteaza si pentru ture printre insulele grecesti sau Croatia.
Daca n-as fi fost angrenat in mai multe lucrari, probabil ca asa ceva as fi construit, mai ales ca hobby, fiindca barcile traditionale in clin sunt marea mea slabiciune.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: draken din Decembrie 11, 2012, 05:00:18 PM
Am remarcat yawl-ul de 20 de pe site, am descarcat imaginea si mi-am permis sa suprapun pe desen silueta unui om de dimensiunile mele (nu-s in Guiness Book la nici-o categorie).
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Decembrie 19, 2012, 08:55:35 PM
Maine dau si eu o comanda pt asta http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146 (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146)
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Decembrie 19, 2012, 08:59:10 PM
Im place si asta, dar la cit dai pe proiect cumpar jumatate din materiale.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Decembrie 19, 2012, 09:34:50 PM
Sa fie intr-un ceas bun :). E un pocket-cruiser capabil, si in plus foarte aratos. Mie imi place si designul 119, din cauza ca e ceva mai usor: http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.07&design=119&PHPSESSID=1fb8c46f200d74b76f2c7bbb2c450a30 (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.07&design=119&PHPSESSID=1fb8c46f200d74b76f2c7bbb2c450a30) .
Insa daca voi gasi timp, tot designul 123 cred ca mi-ar surade sa-l construiesc, din cauza ca e foarte seaworthy - clasa B, si are si alternativa de greement de cutter, fara artimonul de yawl.

PS: ce ziceti, nu mai bine separam intr-un topic posturile despre pocket-cruiserele lui George Whisstock ?
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Decembrie 20, 2012, 09:59:12 AM
Dupa cateva incercari ratate de upload pe transfer.ro, tot vechiul wetransfer.com a ramas de baza. Linkul de download al cartii lui George Nour - Sportul velelor, valabil 14 zile:

http://we.tl/vrZcDNtt6k (http://we.tl/vrZcDNtt6k)
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Decembrie 20, 2012, 11:22:31 AM
L-am luat, multumesc frumos. :)
In alta ordine de idei, crezi ca http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146, (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146,) poate fi facuta din placaj?
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Decembrie 20, 2012, 12:02:28 PM
Depinde ce intelegi prin a construi barca din placaj: partial sau in totalitate?

In planuri e prezentata varianta constructiei bordajului in clin (lapstrake, clinker), din placaj marin, alaturi de varianta strip plank + cold-molded, adica sipci si furnir tehnic. Puntea, cabina, cockpitul si amenajarile se fac oricum in ambele cazuri din placaj. Ce ramane de facut din lemn stratificat sunt coastele, chila, etrava si alte cateva elemente de osatura. Foarte interesant la planurile lui George Whisstock e ca au incluse si desenele necesare pentru constructia arboradei din lemn cu epoxy, pentru a nu trebui cautate profile de aluminiu, greu de gasit la noi.

Am corespondat pe mail mai demult cu George Whisstock, si mi-a spus ca se pot face si coastele tot din placaj, taiate pe contur si stratificate pana se obtine grosimea necesara. In plus, se pot face din placaj stratificat si chila, etrava etc, caz in care barca se poate face aproape in totalitate din placaj. Parerea mea insa e ca e mai bine de folosit lemnul obisnuit stratificat, din motive de cost si accesibilitate a materialului. Oricum, la noua gama de designuri prezentata in linkul de mai sus, constructia va fi majoritar din placaj debitat la CNC, pentru asamblare rapida.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Decembrie 20, 2012, 01:21:09 PM
Multumesc pt raspuns, ma refeream la bordaj, dar acum m-am lamurit.
Am vazut un link, al unui neamt, care la construit in varianta "strip plank + cold-molded".
In doua zile pot sa descarc si planul, mai vorbim aunci.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Decembrie 20, 2012, 02:30:40 PM
Bogdan, o mica intrebare daca se poate: cum te-ai hotarat tocmai asupra acestui design? Intreb fiindca mie mi se pare cam cel mai interesant pocket-cruiser pentru a fi folosit in zonele noastre, adica Dunare, Delta, lacurile Razelm, Golovita, plus coasta Marii Negre, avand clasa C, si lest de 279 kg.

Cel mai mare avantaj al barcii e pescajul mic, dat de derivorul briceag, deci barca se poate trage oriunde la mal. Un alt mare avantaj e ca se poate tracta cu o masina obisnuita, fara sa trebuiasca cine stie ce mega-jeep. Deci pentru mine cam astea ar fi fost motivele alegerii acestei barci, alaturi bineinteles de frumusetea unei barci traditionale cu bordaj in clin.

Poate ne spui totusi care au fost motivele tale, sa vedem daca avem aceleasi idei :). Iar despre ambele sisteme constructive, le cunosc din instructiunile excelente ale designerului, din cauza ca am mai multe planuri ale lui, printre care si designul 123, cel mai mare pocket-cruiser din gama, avand 20 de picioare (6,09 metri).
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Decembrie 20, 2012, 03:22:32 PM
La acelas lucru ma gindeam si eu, pt delta cred ca este ideal, nu am masina mare(Renault Fluence),si mai ales faptul ca pot sa plec cu ea la Oltenita, i-am dat drumul pe apa si ma mai intorc duminica seara, fac o ora pina acasa si toata lumea este fericita. ;)

Imi place foarte mult bordajul in clin, arata a barca adevarata pt mine( nu vreau sa jignesc pe nimeni cu aceasta afirmatie), am cumparat planul de studiu pt Beniquet care are tot derivor briceag, clasa C si greutatea lestului 180kg, dar pretul planului "full size patterns" este de 580 euro plus posta, bani pe care pot sa-i dau pe materiale, la prima vedere pt Beniquet numai placajul din okume ma costa ~3000 euro, arhitectul estimeaza pe la 30Kg de rasina, (ceea ce imi pare putin, la PocketShip de la CLCBoats consumul este de 57 de litri(38+19).

Astept sa treaca cele 48 de ore >:( sa pot sa descarc planul.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Decembrie 20, 2012, 03:37:09 PM
La Whisstock se poate considera un mic inconvenient faptul ca nu prea ofera necesarul strict de materiale, insa dimensiunile fiind cam aceleasi, ne putem astepta la un necesar similar. O chestie care ar fi de interes la designul 146 ar fi o velatura de cutter, si nu doar cea de yawl din planuri. Ar trebui intrebat designerul, care oricum e foarte prompt in orice problema.

Despre placaj, okoume-le de la noi mai are si plop la interior, inclusiv cel de 10 mm, necesar la bordajul barcii aleasa de tine. Insa nu cred ca e o problema, eu am folosit de mai multe ori acest placaj, si se lucreaza excelent, iar la estetica e number one.

Cam de aceeasi parere sunt si eu, bordajul in clin e superlativul dpdv estetic la o barca clasica. Iar daca mai punem si calitatile sale nautice sau de soliditate structurala, e o alegere de nota 10, cu toate ca si sistemul cold-molded e considerat "varf de gama" la constructiile in lemn.

Later edit: poate poti lua in considerare si placajul WBP de mesteacan de la Welde. Eu am inceput sa lucrez cu asa ceva, e foarte bun adezivul dintre straturi, iar lemnul e mult mai dur, dar si semnificativ mai greu decat okoume-le de la Holver. Daca vei folosi mesteacanul, iti va iesi o barca mai solida, dar ceva mai grea.

Sa nu uitam ca e folosit de rusi de multa vreme la constructiile de amatori, cu rezultate bune, majoritatea barcilor facute dupa planuri Svistula, Nazarov, Sedelnikov sau Zimin fiind facute din placaj WBP de mesteacan. Iar un alt avantaj e ca la pret e jumatate cat cel de okoume, in schimb nu e poate la fel de aratos.

Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Decembrie 20, 2012, 04:41:54 PM
Te referi la asta?
http://www.welderomania.ro/fotky3758/Fise_tehnice/fisa_tehnica_tego_ucraina.pdf (http://www.welderomania.ro/fotky3758/Fise_tehnice/fisa_tehnica_tego_ucraina.pdf)
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Decembrie 21, 2012, 12:09:19 AM
In nici un caz tego, fiindca tego are film fenolic exterior de protectie la umezeala, la turnarea betonului (e folosit la cofraje), deci nu adera rasina. Cel care ne intereseaza se numeste la ei pe site "Placaj brut Mesteacan, import Ucraina", si se gaseste la acest link, la 2 treimi in josul paginii:  http://www.welderomania.ro/welderomania/6-PRODUSE/2-MOBILA-USI-SI-AMBALAJE (http://www.welderomania.ro/welderomania/6-PRODUSE/2-MOBILA-USI-SI-AMBALAJE)

Trimite-mi te rog o adresa buna de mail ca sa-ti dau forward la oferta de pret. Am incercat cu adresa ta de inscriere pe forum, cand am vrut sa uploadez "Sportul velelor", si mi-a dat o eroare de "adresa inexistenta".
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Decembrie 21, 2012, 09:13:12 AM
Mai am 24 ore :)

bogdanion22@gmail.com

Multumesc.

Am verificat, ai dreptate, am scris gresit.Daca vreau sa imi modific parola, pe care nu o mai stiu, cum procedez?
Pt ca si adresa de email este gresita, am scris cu B-mare, iti da mesajul de "adresa inexistenta"
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: gio din Ianuarie 22, 2013, 10:15:27 PM

Dupa cateva incercari ratate de upload pe transfer.ro, tot vechiul wetransfer.com a ramas de baza. Linkul de download al cartii lui George Nour - Sportul velelor, valabil 14 zile:


Salut ,
te rog , mai poti atasa odata Linkul de download al cartii lui George Nour - Sportul velelor  ??
tot incerc sa fac rost de carte si nu reusesc.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Ianuarie 25, 2013, 05:31:58 PM
Salut gio, bun venit pe forum, si scuze pentru intarzierea uploadului cartii. Linkul de download e aici:
http://we.tl/i47ccqvSbF (http://we.tl/i47ccqvSbF)
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 25, 2013, 08:31:06 PM
Alte pocket cruisere moderne:

http://www.swallowboats.com/our-boats/cabin-boats/baycruiser-20 (http://www.swallowboats.com/our-boats/cabin-boats/baycruiser-20)

http://www.espace-vag.com/ikone-en.php (http://www.espace-vag.com/ikone-en.php)
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Ianuarie 25, 2013, 09:19:09 PM
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 25, 2013, 08:31:06 PM
Alte pocket cruisere moderne:

http://www.swallowboats.com/our-boats/cabin-boats/baycruiser-20 (http://www.swallowboats.com/our-boats/cabin-boats/baycruiser-20)

Asta imi place foarte mult, mai ales faptul ca apa este folosita ca balast.
Nu am gasit cit ar costa planul?
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: bogdanbuciu din Ianuarie 26, 2013, 07:47:17 AM
nu se vind planurile, doar barca facuta sau kitt-ul
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Bogdan ion din Ianuarie 26, 2013, 12:22:37 PM
Am vazut :(
Ce nu inteleg eu este cum au reusit sa o faca asa usoara la dimensiunile pe care le are.

"Length: 20ft 3ins (6.17m)
Beam: 7ft 6ins (2.3m)
All up weight: 990 lbs (451kg)
Weight of water ballast tanks: 880lbs (400kg)
Draught board up: 10" (250mm)
Draught board down: 4ft (1.2m)"

Uite ce de spatiu are:
http://www.swallowboats.com/our-boats/cabin-boats/baycruiser-20/gallery (http://www.swallowboats.com/our-boats/cabin-boats/baycruiser-20/gallery)
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: gigitolan din Martie 10, 2013, 10:19:54 AM
O posibila varianta de pocket cruiser de la verii nostri francezi http://www.nauticaltrek.com/12763-le (http://www.nauticaltrek.com/12763-le) De vazut pana in josul paginii unde este un filmulet de la primele teste pe mare.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: gvincentiu din Martie 10, 2013, 11:13:32 AM
Respectele mele, domnule Gigi!!! Văd ca tot la pocket-cruisere îți este inimioara. Pentru o navigație de zi, chiar și pentru un weekend sau mai mult este perfect la 400 kg ale lui. Eu redimensionasem pocketul lui Stevenson, insa am renuntat deocamdata, nefiind pregătit logistic pentru peridoc și alte mărunțișuri. Ca idee: Stevenson Pocket Cruiser under Yuloh (http://www.youtube.com/watch?v=P3pbYMOK8Us#)
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Capitanul Nemo din Aprilie 07, 2013, 11:49:55 PM
Un Golif 6.5 la 200 si un pic de EU. In Suedia, barca are toata garderoba de vele si cele necesare navigatiei, stare buna. Fara motor. Barca cu pretentii serioase si palmares la fel.

http://1001boats.blogspot.ro/2011/09/golif-first-all-plastic-sailing-yacht.html (http://1001boats.blogspot.ro/2011/09/golif-first-all-plastic-sailing-yacht.html)

Daca e cineva interesat, ii pot da numarul de telefon. Acum vreo cativa ani eram interesat de un Golif, dar preturile erau undeva la 5 000 EU.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: gvincentiu din Aprilie 08, 2013, 06:51:49 PM
Pentru o asa barca nu pretul e problema, ci cum o aduci de acolo! Imi vine sa plec cu motorul in spate si sa o aduc pe mare.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Rumpi din Aprilie 08, 2013, 07:02:03 PM

masina ai, peridoc imprumuti, prieteni sa vina cu tine garla. ce mai astepti? gasesti tu un loc pe malu dunarii sa o parchezi. apa sa te dai cu ea este langa casa. hai nu ma mai fa sa plang si cumpara-o. 
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din Aprilie 08, 2013, 07:31:30 PM
Si cand ma gandesc ca un bun tovaras al meu a lasat o Silhouette MK4 in Olanda, cumparata pe 2 lei, numai din cauza ca n-a avut cu ce s-o aduca :D. Insa barca de care spune Mircea cu adevarat nu trebuie ratata. Asa ca Vince, pana la catamaran ce-i in mana nu-i minciuna ;).
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Capitanul Nemo din Aprilie 08, 2013, 08:00:12 PM
Este in Halmstad, in Sudul Suediei. Este o oferta exceptionala. Daca ia cineva in considerare cumpararea Golifului, atentie la taxele de pod sau ferry intre Germania/Danemarca si Suedia. Pot detalia daca e cineva interesat.

Iata barcuta:

http://jcdn.blocket.com/static/2/images_full/02/0222235015.jpg (http://jcdn.blocket.com/static/2/images_full/02/0222235015.jpg)

Iata si anuntul:

http://www.blocket.se/halland/Golif_Jog_med_vagn_46307810.htm?ca=11&w=3 (http://www.blocket.se/halland/Golif_Jog_med_vagn_46307810.htm?ca=11&w=3)

Traducerea libera a anuntului:

Se vinde velier stabil cu patru vele bune: randa, foc, genovez si spinnaker. Barca are 6.5 m lungime si 2.26 latime si 1.15 pescaj. Patru cusete dar fara saltele. Depozitata pe trailer. Motorul nu este inclus. Barca perfecta pentru incepatori.  Vanzatorul nu doreste sa fie deranjat cu telefoane de intermediari.

Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Rumpi din Iulie 14, 2013, 06:38:19 AM

Am gasit azi noapte un Golif de vanzare,  pe e-bay, expira in 2 zile si ceva, momentan licitatia e la 9,50 euro. Are trailer fara acte (home-made) si e la intersectia Rin-Main (in Mainz). Mie mi-e frica sa licitez ca poate castig si pe urma ma scarpin in cap ce sa fac cu ditamai barcazul de croaziera transatlantica. Daca va intereseaza dati de stire.

http://www.ebay.de/itm/141014289181?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 (http://www.ebay.de/itm/141014289181?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649)
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: solpet din Iulie 14, 2013, 08:49:18 AM
Citat din: Rumpi din Iulie 14, 2013, 06:38:19 AM

pe urma ma scarpin in cap ce sa fac cu ditamai barcazul de croaziera transatlantica.

http://www.ebay.de/itm/141014289181?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 (http://www.ebay.de/itm/141014289181?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649)

Dilema nu este chiar atat de mare :-)
Barcuta are cote modeste (L=6,5 m  B=2.4 m) este potrivita pt. lacuri, cu precautie si zona costiera.
Volumul de munca pentru readucerea in stare navigabila este insa destul de mare (cel putin 300 ore),
si voint sau din intamplare nu sun tfotografii despre opera vie.

Daca a aparut si osmoza (barca pare a proveni de la inceputul anilor 1970') volumul de munca poate trece usor de 500 ore.


Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Rumpi din Iulie 14, 2013, 03:31:13 PM
Citat din: solpet din Iulie 14, 2013, 08:49:18 AM
Citat din: Rumpi din Iulie 14, 2013, 06:38:19 AM

pe urma ma scarpin in cap ce sa fac cu ditamai barcazul de croaziera transatlantica.

http://www.ebay.de/itm/141014289181?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 (http://www.ebay.de/itm/141014289181?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649)

Dilema nu este chiar atat de mare :-)
Barcuta are cote modeste (L=6,5 m  B=2.4 m) este potrivita pt. lacuri, cu precautie si zona costiera.
Volumul de munca pentru readucerea in stare navigabila este insa destul de mare (cel putin 300 ore),
si voint sau din intamplare nu sun tfotografii despre opera vie.

Daca a aparut si osmoza (barca pare a proveni de la inceputul anilor 1970') volumul de munca poate trece usor de 500 ore.

Din nefericire nu ma sperie nici dimensiunile nici starea actuala. Goliful e barca rezistenta a fost la OSTAR, osmoza n-am auzit sa aiba una. Nici macar trailerul fara acte, ii pun un Kurzzeitkennzeichen si da-i bataie spre Romania. Pentru mine conditiile adiacente sunt problema: n-am masina sa o trag (are 900kg fara trailer), nam curte s-o tin, n-am ape unde s-o folosesc (ma rog o pot pune pe Belis sau alte lacuri de acumulare dar la calitatea infrastructurii e mai indicata o iola). Sa iau barca ar insemna pe langa renovare sa cumpar masina (4x4 la infrastructura noastra), sa ma milogesc la prieteni pentru spatiu de parcare, omologare peridoc ca si constructie artizanala, etc. Pentru mine e o problema de raport cost-utilizare.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: pelicanul din Iulie 14, 2013, 09:33:06 PM
Principala problema a acestei barcute mi se pare trailerul. Ca sa tragi vreo 1200 kg (cu tot cu trailer) iti trebuie remorca cu frinare, cam orice masina (autoturism) ai avea. Nu cred ca remorca aia care abia se ghiceste intr-o singura poza si e descrisa extrem de sumar (ein Eigenbau ohne Papiere) are asa ceva. De altfel barca merita chiar si 1000 de euro, daca are catargul complet echipat si citeva vele in stare acceptabila.
Sint multe asemenea barci in vest, date pe nimica, dar este greu cu transportul. E unul pe Pro Barca (http://www.probarca.ro/anunturi/109/1/Vand-Veliere.htm (http://www.probarca.ro/anunturi/109/1/Vand-Veliere.htm)) care are o adevarata colectie de asemenea barci din Italia. Omul are si firma de transport si le si aduce in Romania. Dar cu adus cu tot, plus comisioane, pretul este deja piperat fata de starea barcii.
Daca doriti sa probati gratis un pocket cruiser  ( Sasanka 660 (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,801.msg11100.html#msg11100)) va astept la o iesire pe mare. Oricine e bine venit, dati un PM cu doua trei zile inainte.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din August 08, 2013, 10:52:39 AM
Am intrat zilele astea dupa ceva vreme pe site-ul lui George Whisstock, al carui fan "de cursa lunga" sunt. Ceea ce am vazut acolo mi-a taiat respiratia. Adica dupa aproape un an in care am lucrat exclusiv in fibra, lucru foarte neplacut chiar si pentru cineva obisnuit cu asta, am putut sa vad din nou ce inseamna o lucrare magnifica in lemn: cel mai mic pocket-cruiser din gama lui George Whisstock, Design 077: http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.06&design=77&PHPSESSID=a47eaea5fbd1b77d9ff63ee131b98668 (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.06&design=77&PHPSESSID=a47eaea5fbd1b77d9ff63ee131b98668)

(http://www.whisstock.com/images/077/slide_077/47.jpg)

Pentru a va delecta ochii si sufletul cu frumusetea acestei barcute cu bordaj in clin, dati va rog click pe ultima imagine din randul de jos de poze de pe pagina principala de designerului, http://www.whisstock.com/ (http://www.whisstock.com/) . Se va deschide un slide-show cu toate etapele constructiei, unde se poate vedea ce inseamna o lucrare migaloasa, care tinde spre perfectiune. Cand am vazut aceasta galerie, gandul mi-a zburat imediat la colegul nostru Vince, pe care-l stiu la fel de perfectionist si meticulos precum autorul bijuteriei din poze :). Am atasat un print-screen cu imaginea pe care trebuie dat click, fiindca nu se poate copia linkul.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: gvincentiu din August 27, 2013, 09:40:28 PM
Da, am revazut ceva postari mai vechi. M-a imbolnavit pocketul asta. Insa 173 de kg de balast mi se pare putin, as zice ca e doar pentru ape protejate.
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Vali din August 28, 2013, 01:30:50 PM
Salut Vince, designul 077 e omologat pentru clasa C, deci nu doar pentru ape interioare. Dintre pocket-cruiserele lui George Whisstock, toate sunt minim de clasa C, iar designul 123 (6,10 metri si 1,45 tone) e chiar de clasa B, la un lest de 0,5 tone. Eu am 2 planuri complete de pocket-cruisere de la G. Whisstock, design 123 si 146, poate ne uitam odata pe ele in amanunt, macar de curiozitate :).
Titlu: Re: Pocket-cruisere
Scris de: Captan din Noiembrie 25, 2013, 09:09:41 PM
Am si eu ceva noutati mai "vechi".