Salutare la barcagii,
nu stiu cum sa incep, dar treaba e ca m-am hotarat ca intr-un timp relativ scurt sa imi fac o barca cu vele pentru concediu cu familia, pentru dat la prieteni sau mers cu prietenii pe la iesiri de cateva zile pe apele din sudul si estul Romaniei.
Pentru moment lucrurile la care m-am hotarat sunt:
- lungime over all = 6.8m, latime maxima = 2.4m, latimea la pupa = 2m
- dimensiune cockpit: lungime: 2.2m, latime = pana la bordaj (fara punte ingusta in zona cockpitului)
- coca suficient de inalta in zona cockpitului sa permita un loc de dormit in barca sub banci
- derivor retractabil total (ori ghilotina, ori briceag)
- lest interior in zona centrala din fier sau plumb
- bordaj din pin acoperit cu doua straturi de furnir tehnic, acoperit cu tesatura si rasina epoxidica
- oglinda dreapta deasupra liniei de plutire
- nicio pretentie de stat in picioare in cabina
- motor outboard ca la lotci, intr-un put inaintea carmei sub bancheta pupa
La ce nu m-am hotarat:
- lucru pe statii(bulkheaduri), pe un frame dispensabil sau pe chila+coaste.
Lucruri pe care nu le-am luat in vedere:
- restul :D
Momentan caut un barcagiu priceput in FreeShip din Bucuresti langa care sa stau si sa-i torn in pahar in timp ce nivelam curburile si tragem de punctulete. Sau daca nu exista decat la Galati, sa fie dispus cateva ore sa bem ceva in fata unui calculator cand pot veni eu la Galati si sa nimeresc designul conform cu ce am eu in cap.
Salut bade, se vede ca ti-ai luat inima in dinti intr-un proiect indraznet :D. Sa fie intr-un ceas bun, si sa ne punem impreuna la treaba ca sa-ti iasa ceea ce doresti ;).
Eu in locul tau as merge pe un plan existent, sau as modifica unul, adaugand ceea ce ai scris mai sus. Exista, mai ales pe filiera rusa, destule planuri reusite, majoritatea gratis. O sa le luam la rand, iar parerea mea, si cred ca si a celorlalti velisti, e ca ar trebui sa alegi ceva cat mai seaworthy la aceasta dimensiune. Asta fiindca sigur vei vrea sa te dai si pe mare. Daca gresesc insa, si vrei doar Dunare si lacuri, o sa ne uitam pentru inspiratie (si) pe planurile de barci mai de ape interioare, cum sunt cele de lacuri de acumulare, destul de populare la rusi.
Singura chestie mai ciudata e alegerea bordajului de strip + cold molded. Intr-adevar ar iesi ceva superb, dar e multa munca, si tu spui ca vrei sa faci barca intr-un timp relativ scurt. Poate ai putea considera si stripul simplu, acoperit cu woven roving, care ar fi cea mai ieftina constructie a corpului. Oricum, suntem aici ca sa intoarcem treaba pe toate partile, si o sa luam in timp ce-i mai bun pentru barca ta.
Pentru inceput, studiaza putin, doar ca idee, planurile de pe aici:
http://translate.google.ro/translate?sl=ru&tl=en&js=n&prev=_t&hl=ro&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.vodnyimir.ru%2F (http://translate.google.ro/translate?sl=ru&tl=en&js=n&prev=_t&hl=ro&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.vodnyimir.ru%2F)
http://www.yakutia.ru/~igor/n690/index2.html (http://www.yakutia.ru/~igor/n690/index2.html)
http://bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=3561 (http://bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=3561)
Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 16, 2013, 01:27:14 PM
Salutare la barcagii,
nu stiu cum sa incep, dar treaba e ca m-am hotarat ca intr-un timp relativ scurt sa imi fac o barca cu vele pentru concediu cu familia, pentru dat la prieteni sau mers cu prietenii pe la iesiri de cateva zile pe apele din sudul si estul Romaniei.
Pentru moment lucrurile la care m-am hotarat sunt:
- lungime over all = 6.8m, latime maxima = 2.4m, latimea la pupa = 2m
- dimensiune cockpit: lungime: 2.2m, latime = pana la bordaj (fara punte ingusta in zona cockpitului)
- coca suficient de inalta in zona cockpitului sa permita un loc de dormit in barca sub banci
- derivor retractabil total (ori ghilotina, ori briceag)
- lest interior in zona centrala din fier sau plumb
- bordaj din pin acoperit cu doua straturi de furnir tehnic, acoperit cu tesatura si rasina epoxidica
- oglinda dreapta deasupra liniei de plutire
- nicio pretentie de stat in picioare in cabina
- motor outboard ca la lotci, intr-un put inaintea carmei sub bancheta pupa
La ce nu m-am hotarat:
- lucru pe statii(bulkheaduri), pe un frame dispensabil sau pe chila+coaste.
Lucruri pe care nu le-am luat in vedere:
- restul :D
Momentan caut un barcagiu priceput in FreeShip din Bucuresti langa care sa stau si sa-i torn in pahar in timp ce nivelam curburile si tragem de punctulete. Sau daca nu exista decat la Galati, sa fie dispus cateva ore sa bem ceva in fata unui calculator cand pot veni eu la Galati si sa nimeresc designul conform cu ce am eu in cap.
Frumos gand ti-a venit odata cu anul asta care se termina in 13 ! Bafta si spor sa ai, ca demult voiam sa te vad tragand de scote :D
Doleantele tale cu privire la o astfel de barca, le stiam in mare parte, asa ca nu le mai laud si nici nu le comentez.
Stiu ca nu vrei o cabinata in care se sta in picioare. Ar trebui sa aiba 3m ca sa intre Inaltimea Ta :)
In am o nedumerire cu privire la dormitul sub banci . Cred ca e mai firesc sa mergi pe variantele deja rodate, in care sub banci sunt spatii de depozitare ( ca ai nevoie, la greu) iar de dormit sa se doarma pe banchete . In latimea de 2m a pupei (daca e fezabil proiectul), e suficient loc sa doarma o persoana . Pe banchetele paralele mai dorm doua persoane, iar inauntru, cine mai doreste :) .
Excelent !
Cind am citit descrierea ta m -am gindit pe loc la Neptun 22. Inclusiv motorul bagat in putz !
Uite aici: http://www.neptun22.de/boot/testberichte/yacht_test.php. (http://www.neptun22.de/boot/testberichte/yacht_test.php.) E o barca model mai vechi, nu stiu daca gasesti ceva planuri (eu n -am cautat) dar cred ca e buna ca idee si/sau ca achizitie second hand.
Sa ai spor si sa ajungi la capat cu planul, hai da-i bice ca poate faci o regata cu 7metri spre toamna, ca si el trage tare.
Citat din: Florio din Ianuarie 16, 2013, 03:45:44 PM
In am o nedumerire cu privire la dormitul sub banci . Cred ca e mai firesc sa mergi pe variantele deja rodate, in care sub banci sunt spatii de depozitare ( ca ai nevoie, la greu) iar de dormit sa se doarma pe banchete . In latimea de 2m a pupei (daca e fezabil proiectul), e suficient loc sa doarma o persoana . Pe banchetele paralele mai dorm doua persoane, iar inauntru, cine mai doreste :) .
Cred ca se gandeste la o solutie stil Sandpiper 17 in care spatiul de sub banci e accesibil din cabina http://sailquest.com/market/models/spipe.htm (http://sailquest.com/market/models/spipe.htm)
Pina si Macgregorul 19 are loc pentru un loc de dormit extra lat sub TOT cockpitul
eu ziceam sa ma apuc intr-un termen scurt, de terminat nu ma grabesc asa tare.
Locul de dormit de sub banchete se refera la cum e patul din pupa de la Grigoras 26 al lui Florio, poate nu zisesem eu exact cum trebuie. Pana pun mana sa iau lemnul si sa am planul desenat o sa ma uit si pe propunerile primite, dar din cate am vazut eu pentru mine asta inseamna prilej de amanari(si neptun si sandpiper sunt cam ce vreau eu). Iar site-ul rusesc impreuna cu numerele de la ketera i yahti le-am primit prin bunavointa lui Vali de cand vroiam sa fac barca pentru pescuit.
Cred ca stii deja proiectele astea, dar le pun oricum - ca sursa de inspiratie:
http://www.bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=235 (http://www.bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=235)
SZTRANDEK 650 x 250 ramine imabatabil ca spatiu interior, si mai e si gratuit. In plus are mai multe variante de amenajare.
http://www.bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=3561 (http://www.bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=3561)
Sunt atatea de povestit, si momentan am asa de putin timp :). Daca ar fi lucrarea mea, as face un fel de scurta ierarhie a calitatilor necesare:
- seaworthy
- solida
- spatioasa
- ieftina
- rapid de construit
- seaworthy: sa fie stabila, manevrabila, sa stranga vantul bine. Sa aiba bord liber suficient, sa nu ude la valuri, sa nu se bandeze excesiv. Sa fie bine echilibrata sub vele, nici prea-prea, nici invers, sa aiba miscari placute si viteza rezonabila la vele si motor.
Cam atat momentan, ca-mi cad ochii de somn, si maine am o zi crancena.
Sau asta
http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146. (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146.)
Are si loc de dormit sub bancheta pupa, plus doua locuri la prova, toaleta chimica, este construita in sistem "frame", cand ai timp mai faci un cadru, motor in put, singura mea problema este cu ce masina o tractam.
Si daca te hotaresti poate ne combinam la planuri, ce zici? ;)
Citat din: Bogdan ion din Ianuarie 17, 2013, 12:30:03 PM
Sau asta
http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146. (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146.)
Are si loc de dormit sub bancheta pupa, plus doua locuri la prova, toaleta chimica, este construita in sistem "frame", cand ai timp mai faci un cadru, motor in put, singura mea problema este cu ce masina o tractam.
Si daca te hotaresti poate ne combinam la planuri, ce zici? ;)
Ar fi super tare sa isi construiasca Bogdan un yawl :) . Barca arata excelent cu atata velatura, bompres, doua focuri, randa cu pic si inca o vela pe artimon, trebuie sa fie foarte stabila la croaziere . Spatiu arata ca ar avea , arata si frumos....
Ca minusuri, am un "feeling " ca ar fi ceva mai greu de construit. Si mai cred ca pentru o barca atat de mica va fi dificil de controlat multitudinea de manevre mobile . Un sloop e mai simplu. Un "catboat" e si mai simplu.
Chiar asa, Bogdan ! Te-ai gandit si la varianta catboat ?
Avantaje:
Un catboat este foarte stabil, foarte spatios, cockpit mare asa cum iti doresti.
E lat cum putine barci sunt.
Are arborada cea mai simpla, te ajuta sa manevrezi usor si sa nu te incurci in scote. Asta e un mare avantaj, ai copii care vor merge de colo-colo si iti vor incurca funga randei cu scotele focului si altele care se mai aduna in cockpit.
Personal am renuntat a mai trage doua linii pe punte, pentru scotele gennaker-ului, tocmai din motiv de spatiu . Le folosesc pe cele ale genovezului. Dar nu e cea mai buna treaba, fiindca se prind diferit si dealtfel trebuie fixat si focul sa nu ramana liber.
Alt avantaj al arboradei : catargul e pozitionat in prova si iti lasa toata puntea libera.
Inca un avantaj al arboradei: ghiul este lung, si acopera toata barca. Pe el se poate pune o prelata ce se prinde in borduri si formeaza un cort peste toata barca :) !
Aoleu ! Imi vine sa ma fac proprietar de catboat !
Citat din: Florio din Ianuarie 17, 2013, 01:40:12 PM
Chiar asa, Bogdan ! Te-ai gandit si la varianta catboat ?
Avantaje:
Un catboat este foarte stabil, foarte spatios, cockpit mare asa cum iti doresti.
E lat cum putine barci sunt.
Are arborada cea mai simpla, te ajuta sa manevrezi usor si sa nu te incurci in scote. Asta e un mare avantaj, ai copii care vor merge de colo-colo si iti vor incurca funga randei cu scotele focului si altele care se mai aduna in cockpit.
Personal am renuntat a mai trage doua linii pe punte, pentru scotele gennaker-ului, tocmai din motiv de spatiu . Le folosesc pe cele ale genovezului. Dar nu e cea mai buna treaba, fiindca se prind diferit si dealtfel trebuie fixat si focul sa nu ramana liber.
Alt avantaj al arboradei : catargul e pozitionat in prova si iti lasa toata puntea libera.
Inca un avantaj al arboradei: ghiul este lung, si acopera toata barca. Pe el se poate pune o prelata ce se prinde in borduri si formeaza un cort peste toata barca :) !
Aoleu ! Imi vine sa ma fac proprietar de catboat !
Sau nici nu are ghiu....
http://www.whisstock.com/page_10.php?page=10&page_id=10.01&design=152 (http://www.whisstock.com/page_10.php?page=10&page_id=10.01&design=152)
Asta e in faza de design, are toate caracteristicile pe care le vrea BB, lungime, tot tot.
Mister Buciu poate vorbi cu cu designerul care pare deschis. Designul se poate modifica din zbor: dual keel, pentru pescaj mic necesar in Delta, acomodari pt persoane de 3 metri, etc.
Ce as vrea si eu o baca ca asta!
eheei, numai idei bune.
Vali, eu seaworthy nu ma incumet sa gandesc, mi-ar lua prea mult numai sa ma informez. Ma intereseaza sa fie usoara, sa suporte sarcini normale prin cockpit, spatioasa si ieftina, din calitatile propuse de tine. Pe apele unde sper eu sa ma dau, cred ca foarte rar va fi loc de sailing, mult voi merge la motor, dar designul, un catarg si o vela nu strica sa ai la indemana, mai ales ca da bine in poza.
Bogdan, mi-ar placea sa cumparam impreuna un design, poate chiar mai multe ca la pretul asta nu e problema, dar ar trebui sa gasim ceva sa ne multumeasca sau sa se poata modifica prin unele zone neimportante macar.
Florio si Mihai, fara nicio vrajeala, la originea visului meu de a avea o barca au stat imaginile cu cat-urile de la compac (http://www.com-pacyachts.com/trailerable-catboats/), dar s-a scurs vremea si am uitat. Cred ca simplitatea arboradei, pozitia catargului si faptul ca nu are prea multa punte si pot ajunge usor la orice parte a barcii vor conta foarte mult in alegerea designului. Si orice as face vreau sa am posibilitatea de a avea fundul barcii neted, adica derivorul sa fie retractabil total.
Sa pot esua cand vreau si sa ma ling pe fanoane, cum zice fratele meu putin mai mare.
Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 17, 2013, 11:18:35 PM
Pe apele unde sper eu sa ma dau, cred ca foarte rar va fi loc de sailing, mult voi merge la motor, dar designul, un catarg si o vela nu strica sa ai la indemana, mai ales ca da bine in poza.
Da, da, am mai auzit eu din astea.....
Pana cand a deschis omul o vela intaia oara. Si de atunci vantul i-a fost optiunea "number one" ! :)
E ca aia cu comunismul in Elvetia . Se poate merge cu benzina cand ai vele ? Se poate , dar ar fi pacat :)
Ce mai "balesc" si ioo uitandu-ma la astfel de minunatii !
Cel mai mult ma incanta ideea ca poti sa-ti bagi "cornu" si sa faci nani intr-un loc numai al tau !....FRUMOS !!!
Bogdan ...suntem relativ aproape unul de altul !
La vara...daca ai nevoie de o mana de ajutor combinata cu un abright...slaif sau mai stiu eu ce..."baga" un semnal ! ;)
Multumesc Ionut,
asa m-am ganditc ca e spiritul in care se va construi si folosi barca.
Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 17, 2013, 11:18:35 PM
eheei, numai idei bune.
Vali, eu seaworthy nu ma incumet sa gandesc, mi-ar lua prea mult numai sa ma informez. Ma intereseaza sa fie usoara, sa suporte sarcini normale prin cockpit, spatioasa si ieftina, din calitatile propuse de tine. Pe apele unde sper eu sa ma dau, cred ca foarte rar va fi loc de sailing, mult voi merge la motor, dar designul, un catarg si o vela nu strica sa ai la indemana, mai ales ca da bine in poza.
Bogdan, mi-ar placea sa cumparam impreuna un design, poate chiar mai multe ca la pretul asta nu e problema, dar ar trebui sa gasim ceva sa ne multumeasca sau sa se poata modifica prin unele zone neimportante macar.
Ahaaa, deci vrei un fel de trawler cu posibilitate unei panze mici.
Pai atunci catboat-ul e varianta ideala - De exp. un catboat chebacco marit un pic, pentru mai mult spatiu in cabina poate, poate versiunea cu pilot house. Sau catboatul din linkurile precedente de la http://www.whisstock.com/page_10.php?page=10&page_id=10.01&design=152 (http://www.whisstock.com/page_10.php?page=10&page_id=10.01&design=152)
Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 17, 2013, 11:18:35 PM
Florio si Mihai, fara nicio vrajeala, la originea visului meu de a avea o barca au stat imaginile cu cat-urile de la compac (http://www.com-pacyachts.com/trailerable-catboats/), dar s-a scurs vremea si am uitat. Cred ca simplitatea arboradei, pozitia catargului si faptul ca nu are prea multa punte si pot ajunge usor la orice parte a barcii vor conta foarte mult in alegerea designului. Si orice as face vreau sa am posibilitatea de a avea fundul barcii neted, adica derivorul sa fie retractabil total.
Sa pot esua cand vreau si sa ma ling pe fanoane, cum zice fratele meu putin mai mare.
Chebacco nu are decat o chila de cativa centimetri adancime. Lumea il trage in mod curent pe mal
Catboat-ul de la whisstock poate fi si el modificat. Cine te obliga sa ii pui derivor. Daca fundul e destul de plat pentru stabilitate, poti sa ai fundul doar o chila, normala, micutza, doar cat sa protejeze findul si eventual doua chile mititele laterale, eventual lestate, in acelasi plan cu chila centrala, sa se aseze pe toate trei cand il tragi pe plaja. In lipsa unui derivor lestat, suprafata velica poate fi mai micuta.
Bogdan, poate le sti, dar eu tot pun lincul.
Oricum, merita vazute barcutele astea.
http://members.ij.net/wctss/wctss/gallery.htm (http://members.ij.net/wctss/wctss/gallery.htm)
Citat din: Imi din Ianuarie 21, 2013, 04:11:08 PM
Bogdan, poate le sti, dar eu tot pun lincul.
Oricum, merita vazute barcutele astea.
http://members.ij.net/wctss/wctss/gallery.htm (http://members.ij.net/wctss/wctss/gallery.htm)
Quote:
"Munroe designed the 28-foot double ended sharpie Egret specifically for running the shallow Florida inlets and handling the rough gulf Stream offshore waters in almost any weather. It was Egret that ran mail in all seasons on the east coast of Florida."
"I should explain further why Egret was a unique sharpie, and what aspects of Munroe's design enabled her to sail in the Gulf Stream during northers and run Florida's wild breaking inlets. Among her features that allowed such antics were her narrow, somewhat deep bottom, making her nearly a cross between a dory and a sharpie; her duck's stern, pointed and raised high to separate, and to lift to, following seas and breakers; and her short, gaff-rigged, cat-schooner sail plan. Hence she was deeper-bodied than other similar-sized sharpies and carried her ballast lower, making her self-righting; she could hardly be pooped, having no wide, low transom and deck to trap water like most sharpies had; . . . "
http://groups.yahoo.com/group/boatdesign/message/11846 (http://groups.yahoo.com/group/boatdesign/message/11846)
Mie asta imi ace cu ochiul:
http://sailingtexas.com/201201/snimble24102.html (http://sailingtexas.com/201201/snimble24102.html)
Dupa ce am mai discutat cu badea Bogdan la Tulcea, si ne-a spus ca i se pare cam mare dimensiunea de 7 metri, am ajuns si eu la vorba colegului Mihaif99: cea mai potrivita barca, pentru toate criteriile enumerate mai sus, mi se pare Bolger Chebacco. Se construieste cel mai repede si relativ ieftin, are pescaj mic, arborada simpla si eficienta tip catboat, merge bine la motor, si e foarte versatila (la o adica se poate face cabina detasabila). Fara o gramada de complicatii cu cold molded etc, doar 5 desfasurate din placaj, plus o fibra subtire. Ar fi interesant cat costa planurile, si care e site-ul care le comercializeaza.
Later edit: tocmai am gasit un desen dupa care se poate scoate un plan de constructie complet pentru Chebacco, in Freeship sau Delftship. Deci ne-ar mai trebui doar un plan de velatura la o scara satisfacatoare ;).
http://www.instantboats.com/instantboats_cake/img/study_plans/4-2-large.jpg (http://www.instantboats.com/instantboats_cake/img/study_plans/4-2-large.jpg)
Citat din: Vali din Ianuarie 23, 2013, 08:23:35 PM
Dupa ce am mai discutat cu badea Bogdan la Tulcea, si ne-a spus ca i se pare cam mare dimensiunea de 7 metri, am ajuns si eu la vorba colegului Mihaif99: cea mai potrivita barca, pentru toate criteriile enumerate mai sus, mi se pare Bolger Chebacco. Se construieste cel mai repede si relativ ieftin, are pescaj mic, arborada simpla si eficienta tip catboat, merge bine la motor, si e foarte versatila (la o adica se poate face cabina detasabila). Fara o gramada de complicatii cu cold molded etc, doar 5 desfasurate din placaj, plus o fibra subtire. Ar fi interesant cat costa planurile, si care e site-ul care le comercializeaza.
Later edit: tocmai am gasit un desen dupa care se poate scoate un plan de constructie complet pentru Chebacco, in Freeship sau Delftship. Deci ne-ar mai trebui doar un plan de velatura la o scara satisfacatoare ;).
http://www.instantboats.com/instantboats_cake/img/study_plans/4-2-large.jpg (http://www.instantboats.com/instantboats_cake/img/study_plans/4-2-large.jpg)
Frumusele barci .
Am gasit aici, intregul proces de constructie al uneia, inclusiv a catargului : http://benho2.tripod.com/boatbuilding/boatbuilding.htm (http://benho2.tripod.com/boatbuilding/boatbuilding.htm)
Iata ce aspect poate avea o asemenea barca :
(http://benho2.tripod.com/boatbuilding/rig1.jpg)
(http://benho2.tripod.com/boatbuilding/rig2.jpg)
(http://benho2.tripod.com/boatbuilding/launch/image012.jpg)
Ce este mai interesant, avem intregul pret de cost al acestei barci. Daca pot atasa un fisier excel, il vedeti si voi in amanunt :)
Alte poze
Planuri pt varianta de plywood:
http://www.instantboats.com/boats.html (http://www.instantboats.com/boats.html)
Pentru alte variante de Chebacco planurile pot fi cumparate de la "Phill Bolger & Friends" Si.. trebuie tinut cont ca exista o multitudine de versiuni, ca exemplu acest motosailer: http://www.chebacco.com/chebacco_news/chebac17.htm (http://www.chebacco.com/chebacco_news/chebac17.htm)
Un site excelent despre comutitatea Chebacco: barci construie, vesiunea cu pilot house, imbunatatiri etc.
Chebacco news: http://www.chebacco.com/ (http://www.chebacco.com/)
Panzele:
Can you send me the specs on the Chebacco sails, the gaff version?
What weight sailcloth?
How much hollow in the leach?
How much round in the foot, luff, and head?
Where is maximum draft located?
Same for the mizzen.
What kind of provisions are on the sail for connections to the mast hoops?
What kind of grommets?
Available in any colors other than white? If so, what price?
What kind of warranty comes with them?
Dear Mr. Spelling, Here are the specs you requested. Please understand that gaff sails cannot be designed on a computer, they must be done by floor layout, so these figures are approximate. Main: 3/4" head round, 3" foot round, and 2" on the luff. Leech hollow about 4". Maximum draft will be about 40% aft of the luff. Mizzen: 2" leech hollow, 1" luff round and 2.5" on the foot. That sail will be fairly flat. We would be installing #l brass spur grommets on the luff for lashing on the hoops. We do not provide hoops. We would not recommend colored Dacron for these sails. The gaff main will be leech planked, the best fabric for this purpose is warp oriented, and is not available in colors. Furthermore, it would be difficult to match colors in two different weights, the main is quoted in 5.1 oz. and the mizzen in 3.9 oz. As for the warranty: We guarantee that if you have built the spars to plan, the sails will fit. After that, owner use and abuse will have the most effect on the longevity of the sails. Sail covers, or removing the sails will greatly increase the life of any sail. At this point, our earliest delivery date is August 15th. Thank you for your inquiry, Sue Chace
Iata un Chebaco cu o cabina ceva mai incapatoare:
Excelenta informatie privitoare la ambarcatiunile de 7(+acolo ceva) metri. la limita de sus a ce poti trage cu trailerul.
http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html (http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html)
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 24, 2013, 11:59:43 PM
Excelenta informatie privitoare la ambarcatiunile de 7(+acolo ceva) metri. la limita de sus a ce poti trage cu trailerul.
http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html (http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html)
Intr-adevar o lista bogata de barci transportabile pe peridoc, cu observatii pertinente, de la aptitudini pana la pret.
Ce n-am vazut in lista, o barca serioasa: Catalina modelul de 26' si de 25' .
La fel Hunter 26 , cu derivor retractabil .
Toate au aptitudini bune de navigatie si spatiu judicios structurat .
* Dar cred ca noi ne orientam foarte mult in directia aptitudinilor de navigatie in regim de croaziera maritima de larg, cand timpul nostru de petrecut pe barca rareori ajunge la o saptamana iar litoralul marii noastre se strabate intr-o zi - doua . :)
Foarte castigat a fost Byteworks, cu barca facute de Vali . O cabinata mica, usor de transportat, a vazut si Delta Dunarii , a vazut si Marea Neagra, a mers si pana la Egee si i-a incantat pe proprietarii ei :) . Costuri mici, satisfactii mari !
Citat din: Florio din Ianuarie 25, 2013, 08:18:58 AM
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 24, 2013, 11:59:43 PM
Excelenta informatie privitoare la ambarcatiunile de 7(+acolo ceva) metri. la limita de sus a ce poti trage cu trailerul.
http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html (http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html)
Intr-adevar o lista bogata de barci transportabile pe peridoc, cu observatii pertinente, de la aptitudini pana la pret.
Ce n-am vazut in lista, o barca serioasa: Catalina modelul de 26' si de 25' .
La fel Hunter 26 , cu derivor retractabil .
Toate au aptitudini bune de navigatie si spatiu judicios structurat .
* Dar cred ca noi ne orientam foarte mult in directia aptitudinilor de navigatie in regim de croaziera maritima de larg, cand timpul nostru de petrecut pe barca rareori ajunge la o saptamana iar litoralul marii noastre se strabate intr-o zi - doua . :)
Foarte castigat a fost Byteworks, cu barca facute de Vali . O cabinata mica, usor de transportat, a vazut si Delta Dunarii , a vazut si Marea Neagra, a mers si pana la Egee si i-a incantat pe proprietarii ei :) . Costuri mici, satisfactii mari !
Tocmai de aceea sustin ca Chebacco e barca ideala pentru Romania, usor de construit si tractat in versiunea de 20 picioare si eventual, pentru cine vrea mai mult spatiu, un proiect modificat un pic, lungit la 22 picioare, pastrat cockpitul generos, si marita cabina, adaugat pop top, un wc si un galley si eventual gaff rigged Avantajele unui cat-boat pentru lansare/recuperare rapida sunt uriase.
Tu stii Florin ca e destula munca ca sa ridici arborada barcii tale.
Ce-mi place la Chebacco e forma, foarte asemanatoare cu a barcilor frantuzesti din placaj cu 2 gurne. Inclusiv barcile Vagabond de pe bateau.com sunt derivate din aceste barci frantuzesti. Din vremea cand navigam pe Hoinarul lui Marian Popovici (facut dupa planul Cabernet al lui Philippe Harle) am ramas fan al acestui tip de barca, din cauza ca se comporta bine la valuri (nu uda), e stabil, are deriva mica la vant lateral, si cel mai important - e foarte simplu, ieftin si rapid de construit.
In plus, greementul de catboat se ridica sau se coboara imediat, nu are nevoie de manevre fixe, are centrul velic coborat, si lasa si tot mijlocul barcii liber - cabina, cockpit etc. Daca se intentioneaza sa se iasa pe ape mai "nervoase", adica pe mare mai la larg, se poate face usor sub barca o chila profilata din placaj cu epoxy, ca la barcile Vagabond, in care se pot pune apoi greutati pentru lestare. In cazul asta, ar trebui modificata cumva carma, in varianta actuala fiind cam pentru ape interioare.
Merge si cum a spus Mihai, marita barca pana aproape de 7 metri, caz in care se obtine spatiu interior din belsug, se poate compartimenta dupa gust etc. Amenajarea cu cabina "flush deck" maximizeaza si spatiul interior, si suprafata puntii de pe cabina, si spatiul cockpitului. In schimb, trebuie marita suprafata velica, pentru a avea acelasi raport intre s.v. si deplasament. Ca motorizare, se poate folosi tot un outboard de 6-8 cai, suficient pentru deplasamentul barcii.
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 25, 2013, 04:44:38 PM
Tu stii Florin ca e destula munca ca sa ridici arborada barcii tale.
Sigur ca da. Si asta in conditiile in care barca mea e gandita sa se armeze foarte usor.
Cu toate astea n-as ridica arborada pentru sa zicem, doua zile de navigatie. O fac o data pentru tot sezonul !
La o barca atat de transportabila cat sa o duci la apa si sa o aduci dupa ce te-ai recreat, e extraordinar de important ca ridicarea arboradei sa se faca usor si totodata sa existe cat mai putine elemente in arborada, manevre fixe si mobile.
Astfel se reduc si riscurile de a uita sau pierde un element ( scripete, scota, palanc, blocator, etc... ) , element care ar compromite iesirea din acel weekend.
Florio, raspunsul simplu este "folding mast" Nu este ieftin si nu stiu cum s-ar putea bricola dar reduce drastic timpul de pregatire al barcii. Mie nu-mi inspira foarte muta incredere dar trebuie mentionat.
Citat din: x_petrolist din Ianuarie 26, 2013, 01:15:38 AM
Florio, raspunsul simplu este "folding mast" Nu este ieftin si nu stiu cum s-ar putea bricola dar reduce drastic timpul de pregatire al barcii. Mie nu-mi inspira foarte muta incredere dar trebuie mentionat.
Pai e asemanator cu mastul de la Chebacco si cu cat-urile de la compac despre care vorbea: un mast unstayed scurt, eventual in balama si un gaff-rig.
Sistemul European e catarg de carbon pe care se "furleaza" main-ul. Evident nu exista boom. Vezi Tilapia 6.5 si Ikone. Mi se pare si mai simplu acest sistem.
Citat din: x_petrolist din Ianuarie 26, 2013, 01:15:38 AM
Florio, raspunsul simplu este "folding mast" Nu este ieftin si nu stiu cum s-ar putea bricola dar reduce drastic timpul de pregatire al barcii. Mie nu-mi inspira foarte muta incredere dar trebuie mentionat.
superba barca !
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 26, 2013, 04:39:44 AM
Citat din: x_petrolist din Ianuarie 26, 2013, 01:15:38 AM
Florio, raspunsul simplu este "folding mast" Nu este ieftin si nu stiu cum s-ar putea bricola dar reduce drastic timpul de pregatire al barcii. Mie nu-mi inspira foarte muta incredere dar trebuie mentionat.
Pai e asemanator cu mastul de la Chebacco si cu cat-urile de la compac despre care vorbea: un mast unstayed scurt, eventual in balama si un gaff-rig.
Sistemul European e catarg de carbon pe care se "furleaza" main-ul. Evident nu exista boom. Vezi Tilapia 6.5 si Ikone. Mi se pare si mai simplu acest sistem.
Mihai, nu vazusem mentiunea despre balama. Optiunile pina la urma ar fi doua (in cazul greementului de catboat):
- greement de catboat cu randa si pic din aluminiu,cu mast rabatabil. as preciza ca mastul la barca de 5,4m este de 8m lungime, 80kg din aluminiu extrudat cu diametrul la baza de `30cm. Marshall spune ca 2 oameni voinici il pot monta si demonta fara macara dar stiu din experienta proprie ca nu-i asa. aceasta varianta ofera avantajul ca doar straiul prova trebuie prins/desprins, vela si manevrele ramin neatinse. foarte usor de pregatit pentru transport si la intrarea pe canale.
- greement de acelasi tip din lemn. mult mai ieftin de confectionat si usor de instalat si scos la transport. are insa dezavantajul ca necesita inventarierea, montarea si demontarea scripetilor, vela (ce-a mentionat Florio).
As mai adauga ca barca din poza postata de mine este la limita trailerabilitatii si necesita peridoc si masina serioasa pentru tractare. Pe deasupra este si putin peste 2.5m in latime deci agabaritica.
Varianta Europeana mentionata de tine nu da posibilitatea de rasucire a velei prin ghiu - si asa foarte limitata la catboaturi. Pe desupra sistemul acela de vela autovoltanta mie nu-mi place. In plus, se adauga si costurile unui mast furling.
Solutia cu plierea catargului a fost rezolvata de mult de olandezi. De fiecare parte a partii inferioare a catargului se monteaza cate un stalp integrat in structura de rezistenta a barcii. stalpii ajung pana aproape sub ghiu. prin stalpi si catarg se trece un bolt mare pe care pivoteaza catargul. partea inferioara a catargului se lesteaza cu plumb. tot de partea inferioara se mai leaga o funie (manevra mobila). cand vrei sa ridici catargul tragi de funie pana se ridica obectu si asiguri funia la un tachet. Cand vrei sa cobori dai drumu. daca esti nervos cu privire la rezistenta sau nu ridici catargul de 10 ori pe zi pui inca un bolt care asigura catargul. atata timp cat nu ai vele cu balene complete poti folosi orice tip de velatura. bolger a desenat n barci cu sistemul asta, sunt chebacco zeci cu el instalat. variante in diferite materiale si diferite sisteme de realizare cate vreti.
Pentru ca sa nu desfaci toata vela de pe catarg ghiul trebuie sa se poata articula in sus, langa catarg. Nu-i mare lucru, ori ai articulatie dubla la ghiu ori ai sistem de ghiu fara articulatie.
sistemul cu contragreutate a fost folosit inclusiv pe barje (pe vremea cand mai aveau vele) pentru suprafete velice si catarge cu greutati considerabile.
aici aveti si poze http://www.chebacco.com/articles/004/2/article.htm (http://www.chebacco.com/articles/004/2/article.htm)
Citat din: bogdanbuciu din Martie 15, 2013, 07:38:01 PM
multumesc Vali,
chiar ma uitam azi prin hangar, am masurat latimea si intalimea usii. Pana fac eu ceva de la whisstock, care nu glumeste si nu se joaca, cred ca ii *** un stingh'n'glue repede ca sa apuc toamna pe apa. O inventez sau o copiez, pilgrim 590 ar fi sura.
Daca tot la s&g te gandesti, cred ca Pilgrim e ceva mai complicat. Nu cred ca e dificil, dar sigur mai cronofag. Mai sunt cateva planuri rusesti reusite pe site-ul lui Sedelnikov, foarte asemanatoare cu Pilgrim, mie imi place de exemplu Anastasia 590: http://boatplans.ru/Anastasiya-590/ (http://boatplans.ru/Anastasiya-590/) . Poti sa te uiti si pe aici: http://boatplans.ru/plans/sail/ (http://boatplans.ru/plans/sail/) , cu toate ca tot Pilgrim de la Nazarov plus barcutele lui Sedelnikov sunt cele mai reusite.
Daca totusi intentia e sa plutesti in toamna asta, poate ar fi buna si o barcuta cu 2 gurne, precum mai sus-discutatul Chebacco sau Vagabond 20 de la bateau.com. Imi place la Chebacco greementul foarte simplu si usor de construit si folosit, iar Vagabond 20 e o barcuta foarte marina pentru dimensiunea ei.
Dom' profesor, dom' profesor, ma uimesti pe zi ce trece. Aș zice ca anul asta o s-o pui pe Herastrau ca salupă oficială și la anul cu vele?
stie careva la Chebacco cum se pune mana pe planuri?
60 de dolarei planul si 10 transportul.
http://www.instantboats.com/boats.html (http://www.instantboats.com/boats.html)
te-ai hotarat la asta sau te corupem la altceva?
Hotarat lucru,
la mine hotararea tine cam cat dureaza sa zic hotarare. Deci va puteti astepta sa mai discutam.
Luam, printam si vedem.
ma gandeam ca poate te corupem cu ceva trimaran micut sa pui plase de jur imprejur sa aiba alea mici tarc de joaca. ;D
nu mai vorbesc ca esti asa putin vitezoman prin formatie. ::)
Citat din: Rumpi din Martie 19, 2013, 02:19:01 AM
60 de dolarei planul si 10 transportul.
http://www.instantboats.com/boats.html (http://www.instantboats.com/boats.html)
te-ai hotarat la asta sau te corupem la altceva?
Lumea se vaita ca ia ceva timp obtinerea planurilor. Mai e si problema ce versiune sa alegi.