Barca cu vele pentru vacante (Dunare si Delta)

Creat de bogdanbuciu, Ianuarie 16, 2013, 01:27:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bogdanbuciu

Salutare la barcagii,
nu stiu cum sa incep, dar treaba e ca m-am hotarat ca intr-un timp relativ scurt sa imi fac o barca cu vele pentru concediu cu familia, pentru dat la prieteni sau mers cu prietenii pe la iesiri de cateva zile pe apele din sudul si estul Romaniei.

Pentru moment lucrurile la care m-am hotarat sunt:
- lungime over all = 6.8m, latime maxima = 2.4m, latimea la pupa = 2m
- dimensiune cockpit: lungime: 2.2m, latime = pana la bordaj (fara punte ingusta in zona cockpitului)
- coca suficient de inalta in zona cockpitului sa permita un loc de dormit in barca sub banci
- derivor retractabil total (ori ghilotina, ori briceag)
- lest interior in zona centrala din fier sau plumb
- bordaj din pin acoperit cu doua straturi de furnir tehnic, acoperit cu tesatura si rasina epoxidica
- oglinda dreapta deasupra liniei de plutire
- nicio pretentie de stat in picioare in cabina
- motor outboard ca la lotci, intr-un put inaintea carmei sub bancheta pupa

La ce nu m-am hotarat:
- lucru pe statii(bulkheaduri), pe un frame dispensabil sau pe chila+coaste.

Lucruri pe care nu le-am luat in vedere:
- restul :D

Momentan caut un barcagiu priceput in FreeShip din Bucuresti langa care sa stau si sa-i torn in pahar in timp ce nivelam curburile si tragem de punctulete. Sau daca nu exista decat la Galati, sa fie dispus cateva ore sa bem ceva in fata unui calculator cand pot veni eu la Galati si sa nimeresc designul conform cu ce am eu in cap.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Vali

Salut bade, se vede ca ti-ai luat inima in dinti intr-un proiect indraznet :D. Sa fie intr-un ceas bun, si sa ne punem impreuna la treaba ca sa-ti iasa ceea ce doresti ;).

Eu in locul tau as merge pe un plan existent, sau as modifica unul, adaugand ceea ce ai scris mai sus. Exista, mai ales pe filiera rusa, destule planuri reusite, majoritatea gratis. O sa le luam la rand, iar parerea mea, si cred ca si a celorlalti velisti, e ca ar trebui sa alegi ceva cat mai seaworthy la aceasta dimensiune. Asta fiindca sigur vei vrea sa te dai si pe mare. Daca gresesc insa, si vrei doar Dunare si lacuri, o sa ne uitam pentru inspiratie (si) pe planurile de barci mai de ape interioare, cum sunt cele de lacuri de acumulare, destul de populare la rusi.

Singura chestie mai ciudata e alegerea bordajului de strip + cold molded. Intr-adevar ar iesi ceva superb, dar e multa munca, si tu spui ca vrei sa faci barca intr-un timp relativ scurt. Poate ai putea considera si stripul simplu, acoperit cu woven roving, care ar fi cea mai ieftina constructie a corpului. Oricum, suntem aici ca sa intoarcem treaba pe toate partile, si o sa luam in timp ce-i mai bun pentru barca ta.

Pentru inceput, studiaza putin, doar ca idee, planurile de pe aici:
http://translate.google.ro/translate?sl=ru&tl=en&js=n&prev=_t&hl=ro&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.vodnyimir.ru%2F
http://www.yakutia.ru/~igor/n690/index2.html
http://bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=3561
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 16, 2013, 01:27:14 PM
Salutare la barcagii,
nu stiu cum sa incep, dar treaba e ca m-am hotarat ca intr-un timp relativ scurt sa imi fac o barca cu vele pentru concediu cu familia, pentru dat la prieteni sau mers cu prietenii pe la iesiri de cateva zile pe apele din sudul si estul Romaniei.

Pentru moment lucrurile la care m-am hotarat sunt:
- lungime over all = 6.8m, latime maxima = 2.4m, latimea la pupa = 2m
- dimensiune cockpit: lungime: 2.2m, latime = pana la bordaj (fara punte ingusta in zona cockpitului)
- coca suficient de inalta in zona cockpitului sa permita un loc de dormit in barca sub banci
- derivor retractabil total (ori ghilotina, ori briceag)
- lest interior in zona centrala din fier sau plumb
- bordaj din pin acoperit cu doua straturi de furnir tehnic, acoperit cu tesatura si rasina epoxidica
- oglinda dreapta deasupra liniei de plutire
- nicio pretentie de stat in picioare in cabina
- motor outboard ca la lotci, intr-un put inaintea carmei sub bancheta pupa

La ce nu m-am hotarat:
- lucru pe statii(bulkheaduri), pe un frame dispensabil sau pe chila+coaste.

Lucruri pe care nu le-am luat in vedere:
- restul :D

Momentan caut un barcagiu priceput in FreeShip din Bucuresti langa care sa stau si sa-i torn in pahar in timp ce nivelam curburile si tragem de punctulete. Sau daca nu exista decat la Galati, sa fie dispus cateva ore sa bem ceva in fata unui calculator cand pot veni eu la Galati si sa nimeresc designul conform cu ce am eu in cap.

Frumos gand ti-a venit odata cu anul asta care se termina in 13 ! Bafta si spor sa ai, ca demult voiam sa te vad tragand de scote :D

Doleantele tale cu privire la o astfel de barca, le stiam in mare parte, asa ca nu le mai laud si nici nu le comentez.
Stiu ca nu vrei o cabinata in care se sta in picioare. Ar trebui sa aiba 3m ca sa intre Inaltimea Ta :)
In am o nedumerire cu privire la  dormitul sub banci . Cred ca e mai firesc sa mergi pe variantele deja rodate, in care sub banci sunt spatii de depozitare ( ca ai nevoie, la greu) iar de dormit sa se doarma pe banchete . In latimea de 2m a pupei (daca e fezabil proiectul), e suficient loc sa doarma o persoana . Pe banchetele paralele mai dorm doua persoane, iar inauntru, cine mai doreste :)

pelicanul

Excelent !

Cind am citit descrierea ta m -am gindit pe loc la Neptun 22. Inclusiv motorul bagat in putz !

Uite aici: http://www.neptun22.de/boot/testberichte/yacht_test.php. E o barca model mai vechi, nu stiu daca gasesti ceva planuri (eu n -am cautat) dar cred ca e buna ca idee si/sau ca achizitie second hand.

capitanu

Sa ai spor si sa ajungi la capat cu planul, hai da-i bice ca poate faci o regata cu 7metri spre toamna, ca si el trage tare.

Mihaif99

Citat din: Florio din Ianuarie 16, 2013, 03:45:44 PM
In am o nedumerire cu privire la  dormitul sub banci . Cred ca e mai firesc sa mergi pe variantele deja rodate, in care sub banci sunt spatii de depozitare ( ca ai nevoie, la greu) iar de dormit sa se doarma pe banchete . In latimea de 2m a pupei (daca e fezabil proiectul), e suficient loc sa doarma o persoana . Pe banchetele paralele mai dorm doua persoane, iar inauntru, cine mai doreste :) .

Cred ca se gandeste la o solutie stil Sandpiper 17 in care spatiul de sub banci e accesibil din cabina http://sailquest.com/market/models/spipe.htm

Pina si Macgregorul 19 are loc pentru un loc de dormit extra lat sub TOT cockpitul

bogdanbuciu

eu ziceam sa ma apuc intr-un termen scurt, de terminat nu ma grabesc asa tare.

Locul de dormit de sub banchete se refera la cum e patul din pupa de la Grigoras 26 al lui Florio, poate nu zisesem eu exact cum trebuie. Pana pun mana sa iau lemnul si sa am planul desenat o sa ma uit si pe propunerile primite, dar din cate am vazut eu pentru mine asta inseamna prilej de amanari(si neptun si sandpiper sunt cam ce vreau eu). Iar site-ul rusesc impreuna cu numerele de la ketera i yahti le-am primit prin bunavointa lui Vali de cand vroiam sa fac barca pentru pescuit.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Mihaif99

Cred ca stii deja proiectele astea, dar le pun oricum - ca sursa de inspiratie:

http://www.bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=235

SZTRANDEK 650 x  250 ramine imabatabil ca spatiu interior, si mai e si gratuit. In plus are mai multe variante de amenajare.
http://www.bateaubois.com/articles.php?lng=fr&pg=3561

Vali

Sunt atatea de povestit, si momentan am asa de putin timp :). Daca ar fi lucrarea mea, as face un fel de scurta ierarhie a calitatilor necesare:

- seaworthy
- solida
- spatioasa
- ieftina
- rapid de construit

- seaworthy: sa fie stabila, manevrabila, sa stranga vantul bine. Sa aiba bord liber suficient, sa nu ude la valuri, sa nu se bandeze excesiv. Sa fie bine echilibrata sub vele, nici prea-prea, nici invers, sa aiba miscari placute si viteza rezonabila la vele si motor.
Cam atat momentan, ca-mi cad ochii de somn, si maine am o zi crancena.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan ion

Sau asta

http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146.

Are si loc de dormit sub bancheta pupa, plus doua locuri la prova, toaleta chimica, este construita in sistem "frame", cand ai timp mai faci un cadru, motor in put, singura mea problema este cu ce masina o tractam.

Si daca te hotaresti poate ne combinam la planuri, ce zici? ;)

Florio

Citat din: Bogdan ion din Ianuarie 17, 2013, 12:30:03 PM
Sau asta

http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146.

Are si loc de dormit sub bancheta pupa, plus doua locuri la prova, toaleta chimica, este construita in sistem "frame", cand ai timp mai faci un cadru, motor in put, singura mea problema este cu ce masina o tractam.

Si daca te hotaresti poate ne combinam la planuri, ce zici? ;)

Ar fi super tare sa isi construiasca Bogdan un yawl :) .  Barca arata excelent cu atata velatura, bompres, doua focuri, randa cu pic si inca o vela pe artimon, trebuie sa fie foarte stabila la croaziere .  Spatiu arata ca ar avea , arata si frumos....
Ca minusuri,  am un "feeling " ca ar fi ceva mai greu de construit. Si mai cred ca pentru o barca atat de mica va fi dificil de controlat  multitudinea de manevre mobile . Un sloop e mai simplu. Un "catboat" e si mai simplu.

Florio

#11
Chiar asa, Bogdan ! Te-ai gandit si la varianta catboat ?

Avantaje:
Un catboat este foarte stabil, foarte spatios, cockpit mare asa cum iti doresti.

E lat cum putine barci sunt.

Are arborada cea mai simpla, te ajuta sa manevrezi usor si sa nu te incurci in scote. Asta e un mare avantaj, ai copii care vor merge de colo-colo si iti vor incurca funga randei cu scotele focului si altele care se mai aduna in cockpit.
Personal am renuntat a mai trage doua linii pe punte, pentru scotele gennaker-ului, tocmai din motiv de spatiu . Le folosesc pe cele ale genovezului. Dar nu e cea mai buna treaba, fiindca se prind diferit si dealtfel trebuie fixat si focul sa nu ramana liber.

Alt avantaj al arboradei : catargul e pozitionat in prova si iti lasa toata puntea libera.
Inca un avantaj al arboradei: ghiul este lung, si acopera toata barca. Pe el se poate pune o prelata ce se prinde in borduri si formeaza un cort peste toata barca :) !

Aoleu ! Imi vine sa ma fac proprietar de catboat !

Mihaif99

#12
Citat din: Florio din Ianuarie 17, 2013, 01:40:12 PM
Chiar asa, Bogdan ! Te-ai gandit si la varianta catboat ?

Avantaje:
Un catboat este foarte stabil, foarte spatios, cockpit mare asa cum iti doresti.

E lat cum putine barci sunt.

Are arborada cea mai simpla, te ajuta sa manevrezi usor si sa nu te incurci in scote. Asta e un mare avantaj, ai copii care vor merge de colo-colo si iti vor incurca funga randei cu scotele focului si altele care se mai aduna in cockpit.
Personal am renuntat a mai trage doua linii pe punte, pentru scotele gennaker-ului, tocmai din motiv de spatiu . Le folosesc pe cele ale genovezului. Dar nu e cea mai buna treaba, fiindca se prind diferit si dealtfel trebuie fixat si focul sa nu ramana liber.

Alt avantaj al arboradei : catargul e pozitionat in prova si iti lasa toata puntea libera.
Inca un avantaj al arboradei: ghiul este lung, si acopera toata barca. Pe el se poate pune o prelata ce se prinde in borduri si formeaza un cort peste toata barca :) !

Aoleu ! Imi vine sa ma fac proprietar de catboat !

Sau nici nu are ghiu....

http://www.whisstock.com/page_10.php?page=10&page_id=10.01&design=152

Asta e in faza de design, are toate caracteristicile pe care le vrea BB, lungime, tot tot.
Mister Buciu poate vorbi cu cu designerul care pare deschis. Designul se poate modifica din zbor: dual keel, pentru pescaj mic necesar in Delta,  acomodari pt persoane de 3 metri, etc.

Ce as vrea si eu o baca ca asta!

bogdanbuciu

eheei, numai idei bune.

Vali, eu seaworthy nu ma incumet sa gandesc, mi-ar lua prea mult numai sa ma informez. Ma intereseaza sa fie usoara, sa suporte sarcini normale prin cockpit, spatioasa si ieftina, din calitatile propuse de tine. Pe apele unde sper eu sa ma dau, cred ca foarte rar va fi loc de sailing, mult voi merge la motor, dar designul, un catarg si o vela nu strica sa ai la indemana, mai ales ca da bine in poza.

Bogdan, mi-ar placea sa cumparam impreuna un design, poate chiar mai multe ca la pretul asta nu e problema, dar ar trebui sa gasim ceva sa ne multumeasca sau sa se poata modifica prin unele zone neimportante macar.

Florio si Mihai, fara nicio vrajeala, la originea visului meu de a avea o barca au stat imaginile cu cat-urile de la compac, dar s-a scurs vremea si am uitat. Cred ca simplitatea arboradei, pozitia catargului si faptul ca nu are prea multa punte si pot ajunge usor la orice parte a barcii vor conta foarte mult in alegerea designului. Si orice as face vreau sa am posibilitatea de a avea fundul barcii neted, adica derivorul sa fie retractabil total.
Sa pot esua cand vreau si sa ma ling pe fanoane, cum zice fratele meu putin mai mare.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Florio

Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 17, 2013, 11:18:35 PM

Pe apele unde sper eu sa ma dau, cred ca foarte rar va fi loc de sailing, mult voi merge la motor, dar designul, un catarg si o vela nu strica sa ai la indemana, mai ales ca da bine in poza.


Da, da, am mai auzit eu din astea.....
Pana cand a deschis omul o vela intaia oara. Si de atunci vantul  i-a fost optiunea "number one" ! :)

E ca aia cu comunismul in Elvetia . Se poate merge cu benzina cand ai vele ? Se poate , dar ar fi pacat :)