Barca cu vele pentru vacante (Dunare si Delta)

Creat de bogdanbuciu, Ianuarie 16, 2013, 01:27:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

corsarul

Ce mai "balesc" si ioo uitandu-ma la astfel de minunatii !
Cel mai mult ma incanta ideea ca poti sa-ti bagi "cornu" si sa faci nani intr-un loc numai al tau !....FRUMOS !!!

Bogdan ...suntem relativ aproape unul de altul !
La vara...daca ai nevoie de o mana de ajutor combinata cu un abright...slaif sau mai stiu eu ce..."baga" un semnal !  ;)

bogdanbuciu

Multumesc Ionut,
asa m-am ganditc ca e spiritul in care se va construi si folosi barca.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Mihaif99

Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 17, 2013, 11:18:35 PM
eheei, numai idei bune.

Vali, eu seaworthy nu ma incumet sa gandesc, mi-ar lua prea mult numai sa ma informez. Ma intereseaza sa fie usoara, sa suporte sarcini normale prin cockpit, spatioasa si ieftina, din calitatile propuse de tine. Pe apele unde sper eu sa ma dau, cred ca foarte rar va fi loc de sailing, mult voi merge la motor, dar designul, un catarg si o vela nu strica sa ai la indemana, mai ales ca da bine in poza.

Bogdan, mi-ar placea sa cumparam impreuna un design, poate chiar mai multe ca la pretul asta nu e problema, dar ar trebui sa gasim ceva sa ne multumeasca sau sa se poata modifica prin unele zone neimportante macar.



Ahaaa, deci vrei un fel de trawler cu posibilitate unei panze mici.

Pai atunci catboat-ul e varianta ideala - De exp. un catboat chebacco marit un pic, pentru mai mult spatiu in cabina poate, poate versiunea cu pilot house. Sau catboatul din linkurile precedente de la http://www.whisstock.com/page_10.php?page=10&page_id=10.01&design=152

Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 17, 2013, 11:18:35 PM

Florio si Mihai, fara nicio vrajeala, la originea visului meu de a avea o barca au stat imaginile cu cat-urile de la compac, dar s-a scurs vremea si am uitat. Cred ca simplitatea arboradei, pozitia catargului si faptul ca nu are prea multa punte si pot ajunge usor la orice parte a barcii vor conta foarte mult in alegerea designului. Si orice as face vreau sa am posibilitatea de a avea fundul barcii neted, adica derivorul sa fie retractabil total.
Sa pot esua cand vreau si sa ma ling pe fanoane, cum zice fratele meu putin mai mare.

Chebacco nu are decat o chila de cativa centimetri adancime. Lumea il trage in mod curent pe mal

Catboat-ul de la whisstock poate fi si el modificat. Cine te obliga sa ii pui derivor. Daca fundul e destul de plat pentru stabilitate, poti sa ai fundul doar o chila, normala, micutza, doar cat sa protejeze findul si eventual doua chile mititele laterale, eventual lestate, in acelasi plan cu chila centrala, sa se aseze pe toate trei cand il tragi pe plaja. In lipsa unui derivor lestat, suprafata velica poate fi mai micuta.

Imi

Bogdan, poate le sti, dar eu tot pun lincul.
Oricum, merita vazute barcutele astea.

http://members.ij.net/wctss/wctss/gallery.htm

Mihaif99

#19
Citat din: Imi din Ianuarie 21, 2013, 04:11:08 PM
Bogdan, poate le sti, dar eu tot pun lincul.
Oricum, merita vazute barcutele astea.

http://members.ij.net/wctss/wctss/gallery.htm

Quote:

"Munroe designed the 28-foot double ended sharpie Egret specifically for running the shallow Florida inlets and handling the rough gulf Stream offshore waters in almost any weather. It was Egret that ran mail in all seasons on the east coast of Florida."


"I should explain further why Egret was a unique sharpie, and what aspects of Munroe's design enabled her to sail in the Gulf Stream during northers and run Florida's wild breaking inlets. Among her features that allowed such antics were her narrow, somewhat deep bottom, making her nearly a cross between a dory and a sharpie; her duck's stern, pointed and raised high to separate, and to lift to, following seas and breakers; and her short, gaff-rigged, cat-schooner sail plan. Hence she was deeper-bodied than other similar-sized sharpies and carried her ballast lower, making her self-righting; she could hardly be pooped, having no wide, low transom and deck to trap water like most sharpies had; . . . "

http://groups.yahoo.com/group/boatdesign/message/11846

Mie asta imi ace cu ochiul:
http://sailingtexas.com/201201/snimble24102.html

Vali

#20
Dupa ce am mai discutat cu badea Bogdan la Tulcea, si ne-a spus ca i se pare cam mare dimensiunea de 7 metri, am ajuns si eu la vorba colegului Mihaif99: cea mai potrivita barca, pentru toate criteriile enumerate mai sus, mi se pare Bolger Chebacco. Se construieste cel mai repede si relativ ieftin, are pescaj mic, arborada simpla si eficienta tip catboat, merge bine la motor, si e foarte versatila (la o adica se poate face cabina detasabila). Fara o gramada de complicatii cu cold molded etc, doar 5 desfasurate din placaj, plus o fibra subtire. Ar fi interesant cat costa planurile, si care e site-ul care le comercializeaza.

Later edit: tocmai am gasit un desen dupa care se poate scoate un plan de constructie complet pentru Chebacco, in Freeship sau Delftship. Deci ne-ar mai trebui doar un plan de velatura la o scara satisfacatoare ;).

http://www.instantboats.com/instantboats_cake/img/study_plans/4-2-large.jpg
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#21
Citat din: Vali din Ianuarie 23, 2013, 08:23:35 PM
Dupa ce am mai discutat cu badea Bogdan la Tulcea, si ne-a spus ca i se pare cam mare dimensiunea de 7 metri, am ajuns si eu la vorba colegului Mihaif99: cea mai potrivita barca, pentru toate criteriile enumerate mai sus, mi se pare Bolger Chebacco. Se construieste cel mai repede si relativ ieftin, are pescaj mic, arborada simpla si eficienta tip catboat, merge bine la motor, si e foarte versatila (la o adica se poate face cabina detasabila). Fara o gramada de complicatii cu cold molded etc, doar 5 desfasurate din placaj, plus o fibra subtire. Ar fi interesant cat costa planurile, si care e site-ul care le comercializeaza.

Later edit: tocmai am gasit un desen dupa care se poate scoate un plan de constructie complet pentru Chebacco, in Freeship sau Delftship. Deci ne-ar mai trebui doar un plan de velatura la o scara satisfacatoare ;).

http://www.instantboats.com/instantboats_cake/img/study_plans/4-2-large.jpg

Frumusele barci .
Am gasit aici, intregul proces de constructie al uneia, inclusiv a catargului : http://benho2.tripod.com/boatbuilding/boatbuilding.htm
Iata ce aspect poate avea o asemenea barca :






Florio

Ce este mai interesant, avem intregul pret de cost al acestei barci. Daca pot atasa un fisier excel, il vedeti si voi in amanunt :)

Mihaif99

#23
Alte poze

Planuri pt varianta de plywood:
http://www.instantboats.com/boats.html

Pentru alte variante de Chebacco planurile pot fi cumparate de la "Phill Bolger & Friends"  Si.. trebuie tinut cont ca exista o multitudine de versiuni, ca exemplu acest motosailer: http://www.chebacco.com/chebacco_news/chebac17.htm

Un site excelent despre comutitatea Chebacco: barci construie, vesiunea cu pilot house, imbunatatiri etc.
Chebacco news:  http://www.chebacco.com/

Panzele:

Can you send me the specs on the Chebacco sails, the gaff version?
What weight sailcloth?
How much hollow in the leach?
How much round in the foot, luff, and head?
Where is maximum draft located?
Same for the mizzen.
What kind of provisions are on the sail for connections to the mast hoops?
What kind of grommets?
Available in any colors other than white? If so, what price?
What kind of warranty comes with them? 
Dear Mr. Spelling, Here are the specs you requested. Please understand that gaff sails cannot be designed on a computer, they must be done by floor layout, so these figures are approximate. Main: 3/4" head round, 3" foot round, and 2" on the luff. Leech hollow about 4". Maximum draft will be about 40% aft of the luff. Mizzen: 2" leech hollow, 1" luff round and 2.5" on the foot. That sail will be fairly flat. We would be installing #l brass spur grommets on the luff for lashing on the hoops. We do not provide hoops. We would not recommend colored Dacron for these sails. The gaff main will be leech planked, the best fabric for this purpose is warp oriented, and is not available in colors. Furthermore, it would be difficult to match colors in two different weights, the main is quoted in 5.1 oz. and the mizzen in 3.9 oz. As for the warranty: We guarantee that if you have built the spars to plan, the sails will fit. After that, owner use and abuse will have the most effect on the longevity of the sails. Sail covers, or removing the sails will greatly increase the life of any sail. At this point, our earliest delivery date is August 15th. Thank you for your inquiry, Sue Chace


Iata un Chebaco cu o cabina ceva mai incapatoare:

Mihaif99

#24
Excelenta informatie privitoare la ambarcatiunile de 7(+acolo ceva) metri. la limita de sus a ce poti trage cu trailerul.

http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html

Florio

#25
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 24, 2013, 11:59:43 PM
Excelenta informatie privitoare la ambarcatiunile de 7(+acolo ceva) metri. la limita de sus a ce poti trage cu trailerul.

http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html

Intr-adevar o lista bogata de barci transportabile pe peridoc, cu observatii pertinente, de la aptitudini pana la pret.
Ce n-am vazut in lista,  o barca serioasa: Catalina modelul de 26' si de 25' .
La fel Hunter 26 , cu derivor retractabil .
Toate au aptitudini bune de navigatie si spatiu judicios structurat .

* Dar cred ca noi ne orientam foarte mult in directia aptitudinilor de navigatie in regim de croaziera maritima de larg, cand timpul nostru de petrecut pe barca rareori ajunge la o saptamana iar litoralul marii noastre se strabate intr-o zi - doua . :) 
Foarte castigat a fost Byteworks, cu barca facute de Vali . O cabinata mica, usor de transportat, a vazut si Delta Dunarii , a vazut si Marea Neagra, a mers si pana la Egee si i-a incantat pe proprietarii ei :) . Costuri mici, satisfactii mari !

Mihaif99

Citat din: Florio din Ianuarie 25, 2013, 08:18:58 AM
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 24, 2013, 11:59:43 PM
Excelenta informatie privitoare la ambarcatiunile de 7(+acolo ceva) metri. la limita de sus a ce poti trage cu trailerul.

http://www.ericson25.com/2012/08/why-i-bought-ericson-25-part-ii.html

Intr-adevar o lista bogata de barci transportabile pe peridoc, cu observatii pertinente, de la aptitudini pana la pret.
Ce n-am vazut in lista,  o barca serioasa: Catalina modelul de 26' si de 25' .
La fel Hunter 26 , cu derivor retractabil .
Toate au aptitudini bune de navigatie si spatiu judicios structurat .

* Dar cred ca noi ne orientam foarte mult in directia aptitudinilor de navigatie in regim de croaziera maritima de larg, cand timpul nostru de petrecut pe barca rareori ajunge la o saptamana iar litoralul marii noastre se strabate intr-o zi - doua . :) 
Foarte castigat a fost Byteworks, cu barca facute de Vali . O cabinata mica, usor de transportat, a vazut si Delta Dunarii , a vazut si Marea Neagra, a mers si pana la Egee si i-a incantat pe proprietarii ei :) . Costuri mici, satisfactii mari !

Tocmai de aceea sustin ca Chebacco e barca ideala pentru Romania, usor de construit si tractat in versiunea de 20 picioare si eventual, pentru cine vrea mai mult spatiu, un proiect modificat un pic, lungit la 22 picioare, pastrat cockpitul generos, si marita cabina, adaugat pop top, un wc si un galley si eventual gaff rigged Avantajele unui cat-boat pentru lansare/recuperare rapida sunt uriase.
Tu stii Florin ca e destula munca ca sa ridici arborada barcii tale.

Vali

Ce-mi place la Chebacco e forma, foarte asemanatoare cu a barcilor frantuzesti din placaj cu 2 gurne. Inclusiv barcile Vagabond de pe bateau.com sunt derivate din aceste barci frantuzesti. Din vremea cand navigam pe Hoinarul lui Marian Popovici (facut dupa planul Cabernet al lui Philippe Harle) am ramas fan al acestui tip de barca, din cauza ca se comporta bine la valuri (nu uda), e stabil, are deriva mica la vant lateral, si cel mai important - e foarte simplu, ieftin si rapid de construit.

In plus, greementul de catboat se ridica sau se coboara imediat, nu are nevoie de manevre fixe, are centrul velic coborat, si lasa si tot mijlocul barcii liber - cabina, cockpit etc. Daca se intentioneaza sa se iasa pe ape mai "nervoase", adica pe mare mai la larg, se poate face usor sub barca o chila profilata din placaj cu epoxy, ca la barcile Vagabond, in care se pot pune apoi greutati pentru lestare. In cazul asta, ar trebui modificata cumva carma, in varianta actuala fiind cam pentru ape interioare.

Merge si cum a spus Mihai, marita barca pana aproape de 7 metri, caz in care se obtine spatiu interior din belsug, se poate compartimenta dupa gust etc. Amenajarea cu cabina "flush deck" maximizeaza si spatiul interior, si suprafata puntii de pe cabina, si spatiul cockpitului. In schimb, trebuie marita suprafata velica, pentru a avea acelasi raport intre s.v. si deplasament. Ca motorizare, se poate folosi tot un outboard de 6-8 cai, suficient pentru deplasamentul barcii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 25, 2013, 04:44:38 PM

Tu stii Florin ca e destula munca ca sa ridici arborada barcii tale.

Sigur ca da. Si asta in conditiile in care barca mea e gandita sa se armeze foarte usor.

Cu toate astea n-as ridica arborada pentru sa zicem, doua zile de navigatie. O fac o data pentru tot sezonul !

La o barca atat de transportabila cat sa o duci la apa si sa o aduci dupa ce te-ai recreat, e extraordinar de important ca ridicarea arboradei sa se faca usor si totodata sa existe cat mai putine elemente in arborada, manevre fixe si mobile.
  Astfel se reduc si riscurile de a uita sau pierde un element ( scripete, scota, palanc, blocator, etc... ) , element care ar compromite iesirea din acel weekend.

x_petrolist

#29
Florio, raspunsul simplu este "folding mast" Nu este ieftin si nu stiu cum s-ar putea bricola dar reduce drastic timpul de pregatire al barcii. Mie nu-mi inspira foarte muta incredere dar trebuie mentionat.