salut,sunt nou-nout pe capcompas,si ma felicit pt. asta.Am gasit aici,baieti dupa inima mea ,nebuni dupa barci motorizate si nu numai.Am recuperat si eu o barca italiana lasata de izbeliste cu L=4,30m l =1,78[cu tot cu banda de protectie],inaltimea oglinzii=54cm ,inaltimea copastiei max. 70cm,greutate aprox.200kg[abia am intors-o cu fundu-n sus 3 insi cu ajutorul unor parghii si funii].Este un papuc cu parbriz[cam matuit],fund dublu bancheta fata2 locuri+bancheta spate3 locuri,ambele avand cutii de depozitare.A....si mai are volan ...atat..Am un motor vechi in 2t yamaha 20AE653, fara capac si l-am desfacut bucati:impeler uzat[am gasit 2 buc. de cauciuc de5mmx10mm ruptedin pale],3 prezoane cu material izolant la mijloc m8rupte ,inchizatorul capacului rupt,parghia de acceleratie[de unde pleaca cablul din lat.capacului]rupta,fara maner[a fost adaptat pt comanda la dist.,prin montarea unui surub cu o nuca in cap ,pe manerul de ridicare a motorului] .Dati-mi pareri va rog despre barca [dupa pozele care sper sa le pot pune]si despre motor daca se merita reparat[eu tare mult as vrea pt. ca la capitolul financiar....].Mi-ar mai trebui caseta si cabluri pt guvernare,cabluri acceleratie si schimbator ,furtun,rezervor, pompa amorsare ,pompa santina[sh-ri,sa ies mai ieftin]VA MULTUMESC CA EXISTATI1!!!
defectiunile motorului ar fi : capacul lipsa; cateva suruburi rupte si alte cateva elemente deteriorate(rupte sau inexistente)
se vede si in poze ca la cizma sunt ceva gauri...intrebarea mea este daca se pot suda? sau lipi cu ceva...
in prima poza se vede surubul care este din pacate singurul...as mai avea nevoie de 3 bucati si nu stiu de unde sa le procur... ar mai fi ceva elemente pe acolo indicate cu ajutorul marker-ului care sunt rupte...o alta mica problema ar fi lipsa anodului - si aici vin cu intrebarea de unde pot procura ... multumesc anticipat si apreciez orice idee, sfat!
Salut Dany, cu scuzele de rigoare am sa aman putin un raspuns mai cuprinzator vizavi de barca (am programul incarcat zilele astea). Barca pare destul de buna, despre motor nu ma pronunt pana nu stiu mai multe, insa imi pare cam "obosit". Dar dupa cum spuneam, daca eu am reusit sa aduc la viata un Privet antic, nu cred ca tu nu poti face la fel cu Yamaha. Sa le stapanesti sanatos, si ramane sa continuam discutia imediat ce ma mai eliberez.
Salut baieti. De la ultima postare am reusit sa fac motorul bucati ,sa -l spal, suflat cu aer ,sa-i fac garnituri. Am gasit apa in motor ,in pistonul de jos,si am descoperit si cauza:garnitura de cauciuc de la teava ce duce apa de la pompa in motor este uzata [am gasit depunere de piatra pe garnitura dintre motor si cizma ,semn ca pe acolo a patruns apa].Dupa curatare si spalare am remontat motorul dar nu pot continua sa-l cuplez la cizma ,avand si la ea de munca.Motorul arata acceptabil[dupa mine ,cu ''experienta ''dobandita cu un motor de motoreta carpati ,mociclete IJ,JUPITER,si cea mai tareNSU ,motor nemtesc in 4t fabricat in 38-cu zvastica pe anumite piese din motor -ultimele 3 motoare fiind ale cumnatului meu ,eu multumindu-ma cu motoreta,la acel moment].APROPO de NSU [250 cmc intru-un piston],modificat cu cutie de IJ,si cadru IJ,cu ceva probleme rezolvabile ,e de vanzare.. sau schimb cu un motor 20 cp 2t+comenzi de la distanta si guvernare [cizma 56cm.].+ diferenta din partea mea ...negociem ...OCAZIE!!!.Sa revin la motorul yamaha 20AE 653:Daca iau masura carcasei de jos a motorului oare pot confectiona unul de tabla ,sau de fibra,[mai greu este cu fanta pt pornirea la sfoara]???A mai facut cineva asta ?Daca gasesc un motor renunt ,si-l dau pt piese ,asta e....aleg variante , oricum eu continui lucrul la el ,sunt incapatanat si simt ca-l pot face.Multumesc vali ,pt. ca ai rabdare cu cei ca mine ...Am citit despre intalnirea voastra de la Tulcea si m-am blocat cu ce-am vazut .Daca eram din zona voastra, sigur aveam o preocupare asemanatoare legata de barci sau macar pe aproape .Va salut si pe curand.
Ce misto, imi amintesc cum mergeam acum vreo 10 ani prin judet, auzisem noi ca are cineva un BMW cu atas din razboi intr-o magazie, si bineinteles ca a fost goanga, la fel ca in mai multe alte ocazii :D. Ar fi foarte interesant sa ne pui cateva poze cu NSU-ul, cel putin eu (inca) sunt maniac dupa motoare de epoca.
Dac-ai sti cat imi doresc sa ma mai bag la restaurat asemenea motoare, am luat acum 10 ani un IJ 56 de la un brailean care se apucase sa-l "ciopereasca", si din pacate n-am prea mai avut ce sa salvez din el (era prea ciopartit cadrul). Motorul intr-un cilindru cu 2 evacuari a ajuns la un bun amic, care l-a pus pe o Planeta cu atas, alte piese le-am mai donat la pasionati, iar cadrul din pacate a luat calea fierului vechi :'(.
Scuze de offtopicul moto, dar mi-am adus aminte de vremurile cand eram maniac dupa motoare de epoca (nu ca acum n-as mai fi). Cred ca viitorul proprietar al NSU-ului ar face o treaba magnifica daca l-ar restaura cat mai aproape de varianta originala. Poate ma bag eu, sa vedem cum ne combinam, daca nu, iti doresc sa gasesti un pasionat adevarat care sa readuca (pe cat posibil) motorul la gloria de odinioara.
Hai ca scap eu si de scoala, si intram in paine cu maximul de abnegatie, sa-ti facem cea mai misto barca, si multumesc ca mi-ai reamintit de vechea mea dambla cu motoarele de epoca :).
Ca sa revin la problema ta cu capacul motorului, se poate face foarte bine din fibra si poliester, trebuie in schimb ceva munca la realizarea matritei. Fanta pentru sfoara nu e un capat de tara, se face din matrita, dupa locatia de pe motor. Oricum, vom povesti, acum fug la scoala, am deja capul patrat :).
salut vali! dupa cum ti-am promis atasez ceva poze reale cu motorul NSU , cadrul IJ, tabla SIMSON ,capace telescoape ,toba ,ghidon ,pedale =inox.Motocicleta este inmatriculata [trebuie numere noi] ca NSU .Ii lipsesc 2 tije ce actioneaza supapele [se pot folosi de la dacie cu o mica modificare] .Motorul sta de mult intr-o magazie,un nepot a vrut sa se ocupe de el dar s-a razgandit [s-a insurat, pardon] avand acum alte preocupari...E PACAT DE MOTOR ..E verificat ,are 6000 ture ,viteza nu prea,dar putere cat cuprinde...Am urcat niste dealuri cu drumuri forestiere ceva de speriat...Asta e, poate isi v-a gasi pe cineva care sa-l merite si viceversa .Pe curand si succes cu scoala...
Salut Dany si scuze de intarziere, in sfarsit m-am mai eliberat (momentan, in curand intru iar in morisca :) ).
La barca ta nu e mult de treaba, se vede munca de pregatire a suprafetei pentru vopsire. Sa ne spui te rugam la ce vopsea te-ai hotarat, sau daca vrei sa-i dai gelcoat.
La gelcoat e mult mai multa munca, se parafineaza, si in urma pulverizarii ramane aspectul de coaja de portocala, din cauza viscozitatii mari. Aceasta suprafata reliefata se netezeste prin slefuire repetata cu smirghel de apa din ce in ce mai fin, urmata de lustruire cu pasta speciala. Avantajul e ca gelcoatul e mai suferitor decat vopseaua, dar cu toate astea o vopsea epoxidica buna e posibil sa "bata" gelcoatul la calitati.
Pe de alta parte, niste vopsele mai accesibile, precum vopselele auto sau vopseaua poliuretanica de la Romtehnochim ( www.emex.ro (http://www.emex.ro) ) se pot folosi cu succes, se aplica usor la pistol sau trafalet, sunt destul de suferitoare si se repara usor.
Barca am inteles ca e cam grea. Nu cred ca are spuma la dublul fund, fiindca am vazut ca are orificiu de golire pe oglinda. Asta nu-mi place mie la barcile "broscaresti", ca au golirea santinei prin oglinda. Mult mai bine ar fi sa poti scoate la ispol apa de la dublul fund, direct din barca, avand prevazut un dop filetat in varanga extrema din pupa. Solutia e raspandita la barcile romanesti.
Poti incerca sa mai usurezi barca. De obicei, paiolul barcilor de tipul asta e din fibra masiva, grea. Daca e fisurat si ajunge apa la dublul fund (din ploi etc), o solutie ar fi inlocuirea cu un placaj incapsulat in fibra si epoxy. Cu ocazia respectiva se poate controla si toata santina si zona interioara a fundului, se pot evacua adaosuri ca polistiren, lemn putrezit etc. Insa sper sa nu fie cazul sa umbli la paiol, si sa te dai cat mai repede cu barca.
Despre motor sper sa-ti gasesti ce ai nevoie, ar trebui intrebat si la dezmembrari de outboard-uri. Despre motocicleta cel mai bine povestim pe privat. Arata bine "drujba", caroseria de Simson se potriveste excelent cu cadrul, motorul si inoxurile. Ar iesi un "vintage" superb, chiar asa corcit cum e :).
Salut. I-mi pare bine ca ai revenit si ca ai raspuns problemelor mele .Mai astept un pic sa se incalzeasca afara ,ca sa ma apuc de reparatia barcii .Am de gand sa chituiesc loviturile si crapaturile de la chila [care nu sunt in profunzime] ,cu chit auto pe baza de fibra ,dupa care sa pregatesc de vopsire ,cu vopsea de la emex, toata suprafata barcii .Trebuie sa matuiesc toata barca? si unde se vede fibra sa dau cu chit fin ,slefuit,degresat,si dupa, sa urmeze vopsitul[ca pregatirea pt. vopsit a unei masini]. Vreau sa o fac alba toata cu aceiasi vopsea [fara vegetativa] ,tinind cont ca barca va fi folosita 1-2zile pe saptamana la pescuit,si restul timpului va sta pe peridoc [pe care inca nu-l am]. Pana acum am folosit flexul cu disc de smirghel[cu aripioare-am un lapsus acum...] dar restul lucrarii trebuie sa-l fac cu slefuitor folosind granulatii diferite si anume care?...,si manual ,cu mare atentie.As vrea ca suprafata pregatita pentru vopsit sa fie perfecta ,pt.o f. buna aderenta a vopselei....sper sa reusesc .Dupa vopsire am s-o intorc si voi vedea mai departe ce voi face la interior .Multumesc tuturor ,si astept pretioase sfaturi de la voi!CU STIMA....
Dany, uite cum procedez eu de obicei cand doresc sa-mi iasa o suprafata "oglinda" la o barca de poliester:
- Prima chestiune e sa scap de absolut toata vopseaua veche coscovita. De multe ori vechea vopsea e alchidica sau de alt tip slab calitativ, si daca nu e curatata, se coscoveste exact la aplicarea noii vopsele, incretind-o.
- De multe ori am de curatat chit vechi coscovit, boala asta fiind generala la barcile facute de cooperativa Bratesul din Galati, foarte raspandite pe la noi.
- Inclusiv reparatiile vechi, facute fara prepararea suprafetei, tind sa se coscoveasca in timp, asa ca e mai bine sa se inlature tot ce e rau sau nu suntem siguri ca va tine.
- Cel mai bun smirghel pentru polizat fibra la flex e cel de tip disc taiat direct din folia de smirghel, cu gaura. Personal folosesc de la Codaflex, granulatii 24 si 36. Eu il fixez prin strangere peste un disc de polizat de 125 (din carborund), gros de 2,5.
- Pentru chituirile grosiere, prefer sa fac un chit din rasina poliesterica si praf de fibra rezultat de la polizarea cu flexul. Adera mult mai bine, iar rezistenta mecanica e excelenta. Se preteaza la zgarieturi adanci, sparturi, umpluturi etc.
- Daca exista zgarieturi, crapaturi sau sparturi superficiale la care am dubii vizavi de integritatea structurala, intotdeauna prefer sa fac si o reparatie locala cu fibra. Daca e ceva minor fac reparatie la exterior, daca e afectat mai tare, fac reparatie ori pe interior, ori pe ambele parti.
- Chitul auto, cu fibra sau fara, eu il folosesc doar cu rol de finisaj final, in strat foarte subtire. Asta din cauza ca e casant, si chiar si varianta cu fibra e inferioara. Mai ales pe fund e bine de evitat aplicarea in strat mai gros a chitului auto. Singurul avantaj al chitului auto e ca se slefuieste usor si deci e bun la finisaje.
- Aplicarea chitului o fac cu tiple auto, de glet, sau chiar de rigips, iar slefuirea la chitul grosier o fac la flex, cu disc de smirghel cu scai (deci complet plan), iar chitul auto de obicei il prelucrez cu slefuitorul cu vibratii.
- Dupa ce am chituit si slefuit repetat, pana imi convine starea suprafetei, aplic la pistol un strat de spritz-chit auto diluat 1/1 cu nitrodiluant, pentru a scoate in relief toate imperfectiunile ramase. In ultima vreme prefer sa iau de la Kober decat de la Policolor.
- Slefuiesc la inceput grosier spritz-chitul, luand si din chitul initial, pana se uniformizeaza suprafata, dupa care aplic iar spritz-chit. Pe acesta il slefuiesc umed, incepand cu granulatia 240, si merg maxim la 320, fiindca imi trebuie o minima porozitate la aplicarea vopselei.
- La final aplic vopseaua de la emex.ro, de obicei la pistol (compresor), cu toate ca merge bine si la trafalet mic de blanita (burete n-am incercat, nu stiu daca nu cumva e atacat de diluantul vopselei). Pentru rezultate optime, e necesara o temperatura ambianta mai ridicata si o umiditate a aerului minima. Oricum, in fisa tehnica se gasesc conditiile optime de aplicare.
- Foarte important la aplicarea la pistol a vopselei poliuretanice de la emex.ro este ca: 1) dupa adaugarea intaritorului, sa fie diluata suficient cu diluantul lor special, pentru o buna fluiditate, si 2) sa fie strecurata prin sita de vopsele auto, din aceea de tip con de hartie cu plasa la varf. Asta deoarece are multe impuritati.
Cam atat deocamdata, oricand mai ai nevoie de sfaturi, sunt tot aici. Bineinteles ca nu e nevoie de urmat mot-a-mot ce am scris mai sus, insa poate fi considerat un mic ghid orientativ. Spor la lucru, si asteptam noutati :).
Multumesc,esti profi ,si am sa fac cum mi-ai spus .Am mare incredere ca o sa-mi iasa....macar in procent de 90 la 100 sper.Cum fac rost de MATERIAL ,ma apuc de treaba ,sa ma lase si vremea[la Bacau e mai frig si inca multa zapada] SALUT !
Deci Dany .... am cautat astazi tampoanele pt tine , dar nu am avut noroc m-a luat toti nervii , asa ca lasa-ma putin ca de maine demarez in tromba o curatenie GENERALA si sper sa am o veste buna pt tine . Eu stiu ca sunt singur dar se pare ca nu stiu unde. Asa ca sa demontez de pe NEPTUN nu prea ma incalzeste ideea pt ca raman cu el in batista stii si tu ca are 3 buc care ar impartii motorul in doua , dar vedem .... numai bine
Citat din: dany din Ianuarie 26, 2013, 01:35:48 PM
.Asta e, poate isi v-a gasi pe cineva care sa-l merite si viceversa .
Sa inteleg ca vrei sa vinzi motorul ?? :) Cam cu cat te-ai gandit sa-l dai ?
Motorul ar fi de dat la schimb +diferenta [negociabil],pentru un peridoc pt.barca mea de 4,3m cu care sa se poate circula.Discutam pe privat,variante care o sa va multumeasca.Cu respect ,dany.[va raspundeam mai repede dar nu am fost atent....nu citisem citatul in urma caruia a-ti raspuns...si am crezut ca va referiti la motorul neptun]
Multumesc pentru raspuns !
Cu acelasi respect !! :)
Salut dany am o barca identica cu a ta o stie si valy a vazuto la mine din pacate barca are spuma in ea si daca se uda este foarte grea eu am scoso chiar am refacut tot dublul fund la barca mea din cauza ca e facut prost cu sipca imbracata in fibra de sticla si era putreda.
Salut,si ma bucur sa cunosc pe cineva care detine o asemenea barca .Eu cand am luat-o ,am urcat-o pe platforma cu troliu[se vede]si nu prea mi-am dat seama cat e de grea .Saracuta a stat in aer liber mult timp si a fost acoperita partial cu o prelata de masina si presupun ca a absorbit multa apa la fundul dublu .Abia am intors-o cu fundu-n sus de grea ce era.Daca tot e intoarsa ,am zis sa o fac la exterior mai intai dupa care sa-mi suflec manecele pt.interior.La o adica o mai intorc o data si o fac la interior intai dupa care exteriorul .Cum ma sfatuiti?Ma gandeam sa-i fac mai intai o decupare la dublu fund,cam pe unde e bancheta spate in asa fel incat sa-i pot face un capac de vizitare in caz ca nu este necesar sa scot tot,dar cred ca-l ascult pe vali si scot tot si refac tot fundul .O sa mai usurez barca sigur ,cu cat nu stiu....dar am sa cantaresc tot ce scot[nu stiu daca o sa intereseze pe cineva ],dar dupa cat am citit in ultimele saptamani fiecare kg. conteaza[mai ales ca trebuie ajutat motorul sa-si faca treaba] Materialele imbibate cu apa sau lemnul putrezit[kilogramele]mai degraba le inlocuiesc cu bateria ,benzina ,ancora...Stima,DANY PS pune si tu poze te rog ,poate chiar din timpul lucrarilor[mai am de ''lamurit ''niste prieteni]
Dany, poate nu e nevoie de taiat tot paiolul. Daca faci o taietura mica undeva, iti dai seama daca va trebui scos tot.
Cu acea ocazie ai sa vezi daca ai cumva spuma expandata in santina, si daca e imbibata cu apa (e posibil, la cat de grea e barca). Asteptam noutati :).
Sa ma apuc de interior intai,sau sa fac exteriorul???
Intai interiorul, fiindca va fi mult de lucru si va rezulta mizerie (praf de fibra, apa murdara si resturi din santina etc). La exterior e munca de finisaj, care se face dupa ce s-au terminat lucrarile structurale.
Asa am gandit initial,dar cand esti grabit ,si prost sfatuit le faci pe dos .De regula sunt minutios ,nu prea fac lucru de mantuiala[in fier lucrez mai mult, sau combinatii fier-lemn,pt amenajari case, terase ,gradini],cu barcile in afara de cele doua ''tigai''pe care le-am facut pt .uzul meu personal,nu stiu mare lucru...Cand am citit pe forum ''CUM SE NASTE O BARCA ''topicul cu ribul construit de corsarul si ALTE MARI EXEMPLE de navigatie cu motoare fel de fel , vele , caiace,si altele si altele ....,imi dau seama de micimea mea [daca a-ti citit SVEN HASSEL ,parca sunt un racan cazut nevinovat in mijlocul unui batalion disciplinar cu niste tipi unsi cu toate alifiile,care a-ti citit stiti despre ce vorbesc]Daca puneti de vreo intalnire cu berule,vinoase si alte cele tamaduitoare as fi onorat sa ma invitati sa va torn in pahare macar,deoarece cota mea am terminat-o de vreo 6 -7 ani .Tin neaparat sa va cunosc gasca de .......[nu-mi vine nici un epitet in minte ,alegeti-va voi].stima DANY
Dany, nu uita ca esti intre prieteni, si intre prieteni nu exista ierarhii, ci doar sprijin reciproc si voie buna :D. Abia astept sa ne vedem la culoare ;).
Haide Dany , hai la treaba , ce atata vorbaraie . Da-i drumul la film sa avem si noi ce vedea ( poze cu taiat , smirgheruit etc ) pai :( mai este putin si vine primavara unde tre sa etalam bijuteriile , dupa parada hai la pescuit.
Baga pe 2 fronturi : cand ii frumos lucrii la barca , cand ii frig lucrii la batranel .
Pai .......... SA TRECEM LA ... TREABA
Am taiat din paiol in dreptul banchetei o bucata de 30 cm patrati si are 370 grame insemnand 10 mm grosime placaj imbibat cu apa si 2mm fibra turnata peste ,fara nici o priza,aderenta intre ele .placajul este asezat pe o structura de lemn stratificat gros de 25 mm umflat si el de apa . Nu am vazut in portiunea asta alte materiale. La suprafata paiolului de aprox. 2500cm patrati[poate 3000cmdac scot toooooot] inseamna ca are numai el 30kg.+structura de dedesupt[varange sau cum se numesc]ajunge la 50 kg.CUM SA TAI ?,CAT de aproape de corpul barcii ,si inspre pupa pana in imediata apropiere a locului unde se aduna apa si era montata pompa de santina ?,sau tot ce inseamna dublu fund[mai bine asa ,cred] Salut ,la treaba....Am revenit dupa cateva ore [nu m-am ocupat numai de barca].Mai baieti ,m-am crucit...DUBLU fund este impartit in 4compartimente pe lungime ,cele doua de la mijloc [st.+dr.de chila]sunt goale ,au ceva mizerie ,dar compartimentele laterale au spuma IMBIBATA CU APA .Nu am crezut,ca poate fi asa ceva,si ma bucur ca am facut pasul asta.Maine fac poze sa vedeti si voi .Structura long.si transversala de lemn stratificat este plina de apa ,mai continui maine cu decopertatul si va tin la curent...
nici nu stiu ce sa zic , daca eu am avut noroc sau nu , dar a mea nu are lemnaraie in dublu fund . Am bagat leduri prin orificiile de vizitare din barca si am tras cu ochiul meu de lunetist prin gura golire apa dublufund din oglinda unde am observat un perete despartitor intre prova si restul barci (cam in dreptul parbrizului ) care am banuit ca ar fi din fibra , in rest paianjeni si murdarie .
Am vazut pe net un capac rotund si etans cu D=210mm pe care la-s monta sub bancheta spate (in lada de bagaj din fibra) , pt a avea acces la dublufund ca un om gospodar ( sa bag mana , sa scot apa , sa spal ...)
In poza se vede lada din fata ....... este o zona in care nu ajunge apa .
Dany spor la treaba si pana in iunie cand se deschide pescuitul mai este
Salut.Acum am strans sculele,si am curatat de resturi interiorul barcii .Sunt rupt..Am scos paiolul din pupa pana in prova ,lasand 1-2cm pe langa corpul barcii[am lasat la urma caci trebuie atentie mare sa nu bag flexul prea tare] care a avut 37 kg[placaj 10mm+2mm fibra] .Dupa cum am spus comp.din st ,si dr. chilei sunt goale dar din celelalte doua din babord si tribord pe toata lungimea lor au avut 30 kg spuma plina cu apa .Am scos o mana buna de cuie si holsuruburi de inox si am taiat fibra dintre stratificatul longitudinal si cel transversal[5 buc.] .Am scos transversalele toate si sipcile de 4x4 cm de lungimi diferite puse ca si coltare si aveau 15 kg , deci pana acum 82 kg!!!! Mai am de scos longitudinalele care vor avea sigur peste 20 kg .Sa zicem ca la sfarsitul lucrarii vor fi minim 100kg ....La refacerea dublului fund poate aveti ceva idei inovatoare ,nu ezitati sa le impartasiti,va rog .Am scos bucatile de lemn intregi ,pt. a avea sabloane pt. urmatoarele.Cu ce materiale voi folosi cred ca barca va fi mai usoara cu vreo 60 kg.... ,oare asa???Oricum se merita fiecare efort ,fizic si financiar .,chiar pt 60 kg scoase ,dar nu e numai asta ,putregaiul putea sa-mi faca bucata intr-un an -doi[frumos la exterior si putred pe dinauntru ,deseori o vorba valabila in viata de zi cu zi] Poze am facut ,dar le pun maine.V-am povestit toate astea cu gandul ca v-a ajuta poate pe cineva,posesor al unei barci cu dublu fund.Cand vad poze cu barci pline de zapada,fara prelate,lasate in ploaie ma gandesc ca se poate intampla la fel .Aveti grija,apa isi face imediat loc si de acolo numai asa o scoateti definitiv.Salutari si wekend placut.
job well done DANY , fara frica inainte
Da, e ceea ce am gasit si eu cam de fiecare data cand am desfacut paioluri la barci de glisare. Cele mai urate chestii le-am gasit bineinteles tot la barcile romanesti.
De multe ori, dupa eliminarea lemnului si a resturilor de fibra cu care lemnul era prins de fund, a fost nevoie de polizarea fibrei pe interiorul corpului si apoi laminarea de fibra noua. Asta pentru ca erau multe mici crapaturi, de la tot felul de lovituri de-a lungul timpului. La barca ta nu cred totusi ca e nevoie, avand fibra groasa.
Pentru o reparatie cat mai calitativa, e bine de folosit pentru varange, longitudinale si paiol un placaj rezistent la apa (WBP), plus rasina epoxidica. Aceasta e singura rasina care nu permite infiltrarea apei in lemn. Am mai scris pe alte topicuri despre modul de lucru la inlocuirea paiolului, am sa caut si pun link.
Parerea mea e ca ai facut foarte bine ca ai scos paiolul vechi putrezit. Daca noul paiol va fi facut bine, te va tine vreme indelungata. Spor la treaba, si voi reveni cu linkul despre metode.
Dupa cum v-am promis atasez ceva poze:
Uau..... fara cuvinte ..... Mi se pare cam multa lemnarae , sunt curios dar sigur master Vali v-a concepe o schita de intarituri mult mai siple si usoare.Asa , nu poti incorpora rezervor nimic , nu te poti folosi de dublufund deloc. SPOR LA TREABA DANY
Salut ,azi am scos longitudinalele .Preconizam o greutate a lor de 20kg ,dar au toate 3 ,peste 30 ,sa zicem 35kkg impreuna cu galeata de maturatura si sacul de aspirator plin.total:115kg!!Sa vad cat pun inapoi ...Maine ma pun pe polizat [scot tot de pe langa corpul barcii].Cand am slefuit barca fiind cu fundul in sus erau 3 locuri cu urme de chituire,acum au iesit la iveala 3 gauri ,nu prea mari cei drept ,dar sunt .Slefuiesc toata barca dupa care -i bat un strat de stratimat cu rasina[4kg ajung?] Dupa aia sa vad cum si din ce -i fac scheletul .Gaurile le polizez pana nu mai am urma de chit si mai pun cate un petic doua suplimentare[stratimat de 300-400] .Salutari si spor. PS . in dreptul gaurilor lipesc intai pe exterior banda de hartie? asa stiam...
Dany asa arata mansa ta?
Apropo , Dany , am terminat treaba .... Am pregatit artileria :))
DA ,numai ca nu are nimic scris pe ea .Despre amenajarea beciului toata lauda ,dar unde mai tii boasca?.Salut.
Citat din: dany din Februarie 19, 2013, 08:34:11 AM
DA ,numai ca nu are nimic scris pe ea .Despre amenajarea beciului toata lauda ,dar unde mai tii boasca?.Salut.
Salut Adi
nu ne spui si noua o adresa exacta unde se gasesc ustensilele alea?
nu de alta dar poate mai avem si noi nevoie de cate ceva............ ;D :P
Slefuiesc la interior fundul barcii :puscarie!!!! Am luat un time -out pt. cafea ,care nu prea are gust....fibra stie de ce....Din lipsa de masca mi-am pus tifon pe bomboniera ,nasol.Folosesc flexul cu smirghel.Am verificat un pic ,daca am ceva nou pe forum...La treaba.
Nu te juca cu sanatatea...Pune-ti masca . Fibra de sticla polizata, sau taiata la polidisc ...ti-o trage la temelie...Intri in Bricostore..sau un supermarchet si gasesti nishte masti 3M cu supapa ...Mai buna e masca cu filtre de carbon...Dar macar 3M i-ati... Am zacut o luna dupa vreo doua ore de polizat fara masca...Nu te juca...La vreo 3 zile am facut febra.. Vara . Tremuram in pat la 35 de grade. Se apara organsmul . Mai tusesc si acum dimineata , si de fumat m-am lasat de 5 ani. Chiar si cand folosesti stratimat sau fibra tesatura , sa torni rasina , adica sa laminezi un strat , pune-ti masca. Daca te uiti in soare cand rupi un stratimat poti vedea particulele care zboara si plutesc ...persista in aer.
Multumesc de sfat .In dimineata asta ma duc si-mi iau .Ieri m-am cam grabit si nu e bine ....Azi sper sa termin ,daca nu maine,sa nu intervina alte urgente in program.Salut si spor.
Ciao Dany, daca iti permiti, ia o masca la care sa poti monta filtre de carbon, cum spune Fritz (Adila). Avantajul e ca, in afara de protectia la praf, ai si protectie la vaporii de stiren emanati de rasina poliesterica la batutul fibrei. Mirosul de stiren e aproape complet eliminat, deci poti si slefui si bate fibra fara sa-ti fie afectat tractul respirator.
Vă salut!
Nu prea am lucrat mult cu fibra dar ştiu un lucru: odată inhalate particulele de praf de fibra, nu mai sunt eliminate din plămâni. Fenomenul este foarte grav si asemănător cu ce li se intâmplă minerilor datorită inhalării de praf. Numai că acolo fenomenul este cunoscut şi categorisit ca boală profesională, silicoza, despre care probabil ai auzit.
Respectăti sănătatea si poartă mijloace de protecţie, altfel o să te vaiţi mai târziu de vreo boală nouă de plamâni "fibrosticloza"!!!
Cu respect, Ciby!
MULTUMESC de sfaturi!!!Am sa va ascult ca un elev sarguincios ce sunt .Am inteles ca praful rezultat este bun pt. chituire [in combinatie cu rasina +intaritor,asta adaugat inainte de folosire].In acest scop am pus deoparte intr-o cutie pt. cand ajung la aceasta manopera.Pot folosi osb gros de 10mm pt. structura de pe fund acoperit cu epoxi si partea de sus intarita cu brad [4x4mm]si el acoperit cu epoxi pt. a putea prinde paiolul? [care in prealabil dat si el cu epoxi pe interior ]. Ca sa prind scheletul de chila pot bate stratimat cu rasina poliesterica ?,prinde peste epoxi? Pe paiol[osb]este de ajuns daca bat un stratimat de 400 cu rasina poliesterica,sau intai dau o mana de epoxi? Ce cantitate de epoxi+intaritor i-mi trebuie? MULTUMESC!!!
multumesc Dany pentru bara
Salut. Azi am peticit gaurile cu stratimat de 400 in asa fel incat sa iasa pierduta marginea peticului[sa nu ma incurce la pus transversalele. Urmeaza sa fac rost de materiale pt a continua treaba.As bate un rand de fibra pe tot fundul inainte de a aseza lemnul pe pozitie[stratimat de 200,e de ajuns?].Polimerizeaza mai greu pe vremea asta dar sper sa iasa[sa nu fie umiditate].Spor.
@Dany:
La atasarea structurii de stringheri si varange pe fundul ambarcatiunii este necesar sa eviti crearea asa-numitelor ,,hard spots", adica zone de tensiune extrema asupra corpului in punctele de contact. E contraindicat sa existe contact intre placi si fundul barcii, intrucat fortele care actioneaza in zona respectiva (si sunt din ambele directii, fiindca si apa ne impinge si ne si loveste barca) conduc la probleme mari, crapa gelcoatul si dup-aia nici laminatul n-o sa se simta prea ,,in apele lui". E adevarat ca la ambarcatiunile mici nu-i chiar un capat de tara sa se aseze stringherii si varangele direct pe corp, insa cred ca merita sa eviti niste riscuri, mai ales ca e vorba de o barca de glisare, nu de un mic velier, socurile la care este supus corpul fiind mult mai mari.
Uite un link ajutator: http://www.yachtsurvey.com/HullFailP2.htm (http://www.yachtsurvey.com/HullFailP2.htm) , in prima poza o sa observi cum trebuie pozitionat si imbracat placajul, distanta dintre corp si placaj urmand a fi in jur de 5mm.
Din ce am citit, am aflat ca sunt mai multe solutii de umplere a spatiului dintre placaj si corp, unii constructori lasand chiar locul liber, avand in vedere ca fibra (flexibila din fire) cu care se imbraca placajul este cea care amortizeaza si disipeaza socurile. Ca materiale pentru umplut golul, am vazut ca se folosesc cele mai variate solutii, de la rasina ingrosata sau adezivi poliuretanici, pana la spuma, polistiren ori alte materiale moi.
Latimea stringherilor se stabileste prin calcule matematice realizate in raport cu lungimea, latimea la cuplul maestru si inaltimea ambarcatiunii (,,scantling"; a se vedea Dave Gerr – The elements of boats strength ). Pentru o formula simplificata(aproximata), acelasi autor identifica intr-o alta lucrare (The nature of boats) un raport fata de cuplul maestru, in sensul ca stringherii trebuie sa aiba o grosime de 1/34 din latimea ambarcatiunii la cuplul maestru(in cazul utilizarii placajului dimensiunea obtinuta se va inmulti cu 0.75). Oricum, rezulta ca placajul pe care intentionezi sa-l utilizezi este prea subtire. Cred ca cel mai bine ar fi sa pastrezi dimensiunile si pozitionarea initiala. Intai vei monta stringherii (ei sunt cei mai importanti, trebuie asigurata continuitatea lor) si pe urma varangele, pentru a asigura si rigiditatea transversala.
Inca un lucru important, este recomandat sa folosesti rasina epoxidica, cea poliesterica se imprieteneste prea usor cu apa.
Salut .Multumesc Tudor ,si eu care i-mi faceam probleme cum sa asez structura perfect lipita de fibra .Acum mi-am dat seama ca ,gaurile si 2 mici fisuri au aparut EXACT unde lemnul a fost lipit de fibra[cand am taiat am vazut ca in cea mai mare parte lemnul avea oarecare distanta fata de fibra] .Acum trebuie sa gasesc solutia optima pt. umplerea golulilor ,sau nu,prinderea realizind-o cu stratimat si epoxi ,lasand spatiu de 5-6mm intre ele[realizabil] .La demontare am scos cu grija fara a distruge,stringherii si varangele,sa pot trasa dupa ele,dar acum daca tin cont ca mai bat o mana de fibra[stratimat200] am sa le tai un pic mai mici[pe langa linia trasata la partea de jos]:masor de 3 ori si tai o data.Sa vad unde gasesc placaj din asta ,daca osb-ul nu se merita,calitativ vorbind.Multumesc inca o data .Salutari si spor.
Sa discutat mult si pe acest forum si pe altele despre sursa de placaj pentru ambarcatiuni. Vali stie probabil cel mai bine si iti poate da informatii actualizate despre preturi si furnizori. Totusi, unul dintre acesti furnizori este Holver Romania, placajul indicat este Placaj Okoume Combi / Twin, BFU100 E1 si il gasesti aici http://www.holver.ro/placaj/placaj-pentru-industria-mobilei-placaj-furniruit/ (http://www.holver.ro/placaj/placaj-pentru-industria-mobilei-placaj-furniruit/).
Am vorbit la telefon cu holver brasov[bacaul apartine de ei],pretul la placaj de 18mmeste de 102euro coala2500x1220:pt.paiol 10mm 59 euro .+transport cca.45lei.......cam groasa cheltuiala .Mai vedem...[au spus si ceva de discount] Astept si alte variante
Foarte bine. Te misti repede!
Fa-ti socotelile si o incadrare a pieselor pe placa de placaj. Daca ai nevoie de o jumatate de foaie de placaj de 18, mai bine cumperi una de 10 si lipesti 2 jumatati cu epoxidica. te mai scoti la pret, ca daca te dadeau banii afara din casa, erai cu barca la service, nu cu ea demontata in curte. Suntem multi in situatia ta.
Succes si spor la treaba!
Salut Dany. Eu as folosi pentru paiol si structura de fund placaj BFU 100 de mesteacan de la Welde Romania. Grosimea de 10 mm e suficienta, avand 7 straturi de furnir de cate 1,4 mm fiecare, deci 9,8 mm (in oferta e figurat ca fiind de 9 mm, dar el e de 9,8 mm grosime). Avantajul acestui placaj e ca e semnificativ mai dur decat okoumele de la Holver, si in acelasi timp la jumatate de pret.
Dimensiunea unei foi e cea standard de 2500x1250 mm. Orientarea fibrelor lemnului pe straturile exterioare e paralela cu latura scurta. Pretul pe foaie e de 131 lei, inclusiv tva. Daca vei lucra cu acest placaj, trebuie sa folosesti neaparat epoxy. Recomand in acest caz rasina "Top epoxy amorsa" de la Europlastic, la kit de 4 kg rasina + 2 kg intaritor. Fibra optima pentru acoperit paiolul (pe ambele parti) este tesatura woven-roving de 300 g/m2.
Se poate folosi cu succes si osb, care are avantajul ca face priza foarte buna cu rasina poliesterica, deci se iese mult mai bine la bani, iar osb-ul se gaseste cam peste tot, nemaifiind nevoie de transportul placajului de la Bucuresti. In industria de barci din tara toata lumea foloseste osb, dar pentru comportament optim paiolul trebuie imbracat in fibra pe ambele parti (unii fabricanti il imbraca doar pe extrados). Alt avantaj e ca se poate lucra in stratimat, si la varange+longitudinale, si la paiol, stratimatul se aseaza usor, deci se scapa de chinul asezarii woven-rovingului in zonele in unghiuri de la imbinarile varangelor si longitudinalelor cu fundul barcii.
E foarte important sa lasi gauri de scurgere a apei in varange si longitudinale, care apa se va aduna la pupa, de unde o poti scoate la ispol sau pompa de santina. La partea superioara a varangelor trebuie fixate cu holzsuruburi sipci de lemn, eventual pensulate cu epoxy, de care se prinde cu holzsuruburi paiolul. Imbinarea dintre paiol si corpul barcii se va face apoi prin chituire cu chit din rasina si rumegus foarte fin, peste care se aplica fibra, aceasta facand si legatura mecanica, si etansarea imbinarii dintre paiol si corpul barcii.
Tot respectul pt. CIBY ,dar voi alege metoda a-2-a ,a lui VALI ,care este mult sub pretul celor doua metode anterioare .OSB-ul este pe toate drumurile,sursa de stratimat si de rasina poliesterica este acceptabila .Daca fac o acoperire maxima a osb-ului ,cu multa grija,o sa aiba rezistenta la solicitarile mecanice si hidro.Am lucrat cu osb la mansarda casei si-i stiu calitatile .Scule pt lemn am, chef de treaba am,ninsoarea trebuie sa stea.....Va multumesc pt. sfaturi ,sanatate si spor. Mai pun cateva poze din timpul lucrarii
CitatRecomand in acest caz rasina "Top epoxy amorsa" de la Europlastic, la kit de 4 kg rasina + 2 kg intaritor.
Vali, stii cumva si un pret pentru acest kit de rasina? Se poate folosi si pentru o barca in sistem stitch and glue? Caut o alternativa mai ieftina la Epiphen.
Salut Cristi, ultima oara cand am luat era cam 230 lei kitul. Asta inseamna un pret sub 40 lei/kg de amestec (rasina + intaritor), deci cam la jumate fata de pretul Epiphen-ului.
Rasina se comporta foarte bine, am folosit-o printre altele la lotca Raid, plus la barci din placaj, s&g sau pe coaste. E putin mai greu de lucrat cu ea la batut fibra, fiindca e ceva mai vascoasa decat Epiphen. Oricum, e o rasina buna, si au folosit-o si vecinii mei care au reconstruit barca asta: http://imageshack.us/g/703/dsc00740s.jpg/ (http://imageshack.us/g/703/dsc00740s.jpg/) , iar povestea e aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,503.msg6596.html#msg6596 (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,503.msg6596.html#msg6596) . Dupa un an de folosire intensa la pescuit profesionist, barca e in aceeasi forma ca in prima zi, ceea ce spune multe despre calitatea rasinii.
Dany m-am speriat ce-i in fundul barcii la tine , asa groase sunt intariturile alea cred si eu ca barca era grea.
Am vizionat clipuri pe youtube cu reconditionare barci si tu te incadrezi perfect in ele , spor la treaba
Custom Center Console Boat Conversion - Part 1 (http://www.youtube.com/watch?v=yRupg3kFyfI#)
More work on the Sea Ray, and my Foam plan (http://www.youtube.com/watch?v=jmstAGNu4C0#ws)
Salut ,multumesc de filme ,pacat ca le-am vazut naspa[nu stiu care -i cauza],oricum am prins ceva idei de la vorba lunga americaneasca.Se poate face orice handmade,in fundu' curtii si intr-un mic atelier,vointa sa fie ...Materialele le am maine[osb de 18mm 1 buc,si de 10 mm1 buc ,stratimat de400 g/m2= 6m2, rasina 6 kg, intaritor,tot cam la 300 lei],dar trebuie sa ma apuc de o comanda [structura de fier pt. o scara interioara:o sa fie o scara, combinatie fier-lemn],trebuie sa mai castig niscaiva creitari .Sa vad ,cand si cum sa le fac pe amandoua....Duminica placuta! Am reusit sa le vad pana la urma[filmele]
Azi am facut stringherii si zilele urmatoare sa fac varangele din osb de 18 .Inainte de a-i aseza pe pozitie sa le dau o mana de rasina epoxi? ,dupa care sa pun stratimat si rasina poliesterica pt. a le prinde intre ele si de corpul barcii ,dupa care,cadru de sipca 4x4 de care se prinde paiolul [si cadrul dat cu epoxi in prealabil]. Asta e ordinea ,am inteles bine????.Un kit de 4+2 de epoxi ajunge?Mai bine intreb inca o data sa nu fie cu suparare .Face priza buna rasina poliesterica cu stratimatul peste epoxi?
Rasina poliesterica nu se aplica peste epoxy. Asta din cauza ca se produce o inmuiere superficiala a epoxy-ului, din cauza stirenului din rasina poliesterica, slabindu-se mult priza.
Intr-o singura situatie am aplicat poliesterica peste epoxy: am schimbat lemnul putrezit din chila la cateva lotci pescaresti de fibra, iar lemnul nou l-am acoperit cu epoxy, pentru rezistenta buna la umezeala. Dupa care am acoperit totul cu mai multe straturi de fibra si rasina poliesterica, lemnul oferindu-mi doar forma, "matrita" dupa care s-a alcatuit noul profil al chilei. Legatura s-a facut deci cu corpul barcii, si nu cu lemnul chilei, care a dat doar forma.
Asa ca mai bine ori lipesti varangele cu stratimat si rasina poliesterica, ori cu tesatura si epoxy. Personal la osb prefer prima varianta, iar epoxy folosesc doar la placaj, si doar epoxy de top (Epiphen), care e scump.
Celelalte epoxy-uri sunt foarte bune la acoperit paiolul cu fibra (tesatura). Stratimatul se imbiba foarte greu cu epoxy, din cauza ancolantului (fie pudra, fie emulsie), care se dizolva doar in rasina poliesterica. Asa ca la epoxy solutia e tesatura, care trebuie sa fie subtire (ideal tesatura in coada de randunica), pentru a se mula cat mai bine pe unghiurile drepte dintre osatura si fundul barcii.
Cadrul din sipca pe care se prinde paiolul e bine sa fie si el dat cu epoxy. Se prinde cu holzsuruburi la partea superioara a varangelor. Dupa care se prinde paiolul tot cu holzsuruburi, iar la sfarsit se da fibra peste paiol, facandu-se si legatura cu barca.
Multumesc!!!Am uitat o chestie[era sa zic ultima dar nu se stie]Ultimul compartiment al dublului fund de la pupa colecta apa printr-un tub de plastic de trecere montat prin ultima varanga la capatul stingherului din mijloc din toata barca[cica] si se golea prin dopul de la pupa si prin tribord aproape de copastie cu pompa de santina .Sa fac un bazin cu capac de vizitare sub bancheta din spate pt. a putea sa scot pe acolo apa si sa anulez dopul din pupa[lasand tubul din ultima varanga]?Am inteles ca varangele si stringherii sa aiba orificii de colectare a apei sa fie ''condusa'' pt. a fi evacuata.Sa-ti dea D-ZEU sanatate si rabdare cu cei nepriceputi....
E mai bine sa se colecteze apa in barca la pupa, se scoate la ispol sau pompa. Deci nu mai e nevoie de dopul de pe oglinda (se pune pe ultima varanga), si in plus e mai bine sa fie barca etansa la exterior.
Nu e nevoie neaparat de capac, sub bancheta pupa se poate lasa o zona goala pe mijloc pana la fund, insa trebuie prelungit pe laterale paiolul pana in oglinda, pentru a prelua din impingerea motorului.
Salut .Inainte de a bate un strat de stratimat pe fund ,trebuie scoasa bucsa filetata a dopului de golire din pupa ,cum sa infund gaura ramasa? UN cep de lemn stratificat sau esenta tare [lung de 20mm],facut un filet pe el la strung si fixat cu rasina dupa care reparat[ce am polizat inainte int+ext] cu stratimat si rasina este de ajuns? Dupa care sa fac rost de unul nou[dop de golire] sa-l montez in ultima varanga pt. a avea legatura intre dublu fund al barcii si ultimul compartiment de la pupa de langa oglinda[compartiment in care era montata inainte pompa de santina ,dopul de golire in oglinda si un stut de trecere spre dublu fund ].Mai pun dop sau este de ajuns o gaura care sa faca legatura intre ele pt. a colecta apa? n-am inteles de ce mai trebuie dop la interior......PS....Am revenit la problema ...mi-am dat seama perfect de rolul lor ...[dupa cateva zile de alte preocupari- mai bine] .E normal sa fie corecta solutia data de VALI .....nu mai intru in detalii.MULTUMESC!!!
Salut Dany, gaura care ramane in oglinda dupa scoaterea dopului se poate astupa usor cu cateva straturi de fibra pe interior. Peticele se pun din ce in ce mai mari, iar suprafata de lucru se polizeaza bine si se curata cu nitrodiluant. E bine de evitat tot ce inseamna lemn la opera vie.
La ultima varanga e obligatoriu sa pui dop si sa nu lasi o simpla gaura, fiindca dublul fund trebuie sa fie complet etans, fiind rezerva de flotabilitate a barcii. Daca se aduna apa sub dublul-fund (de la vreun por etc), doar atunci se desface filetul dopului si se scurge apa, in zona din prova oglinzii, de unde se evacueaza la ispol.
Am inteles perfect VALI ,multumesc!.Zilele astea am avut alte treburi dar de maine ma bag iar la barca.Trebuie sa recuperez din timpul pierdut[si datorita vremii nefavorabile....nu mai vine odata caldura...]Am facut rost de teava de inox d=16mm[mi-a cazut in mana,pe nepregatite]din care as face un cadru pt. o prelata de mars dar nu m-am hotarat la o schita,inca.Daca aveti vreo schita[pt. un papuc]va raman recunoscator. Ca material as folosi materialul de la un cort mare pe care nu-l mai folosesc.Are un material extra + un geam ....Daca am cadrul oare am sa reusesc sa cos undeva materialul asta.fara sa ma deplasez cu barca mai stiu eu unde .?...Eu mai am o groaza de treaba la barca si ma gandesc la prelata acum...nu prea e bine...dar poate pana termin barca se face si asta.Salut si multumesc tuturor!!!
Dany...Tu trebuie sa-ti faci barca ,cat mai usoara posibil. Deci fa tot posibilul s-o usurezi...nu sa adaugi greutate. Sa pui pe ea strictul necesar . Ai o carena de glisare buna . Daca depasesti 25 kg/cal ...nu gliseaza . Trebuie sa ajungi undeva la max 400...450 kg greutate totala cu motor, benzina si oameni...sa mearga in glisare.
Aici ai mare dreptate .Pt. motorul 20cp este cam mult .Trebuie sa am rabdare ,poate pe viitor cand voi avea un motor mai mare...daca va fi cazul .Tot uit aspectele astea tehnice ,cu toate ca astea trebuie puse in discutie prima data.si dupa aia ...Ma avant cam repede dar e bine cand cineva te aduce cu picioarele pe pamant .Acum mi-am adus aminte de banchetele originale ale barcii care au 40kg pe putin...initial am zis ca renunt la ele,dupa aia nu,solutia scaunelor de fibra cu picior de inox si o lada mobila de tabla de aluminiu care poate fi folosita ca bancheta ....iata prilej de nesomn pt. mine...M-am cam desumflat acum.Dar daca pun 2 scaune pt pescuit la stationar in barca goala+o lada de aluminiu cu capac capitonat ca si bancheta si gata.Spatiu pt.scule am sub bord la prova ,bateria si rezervorul la pupa si dai bice.Cred ca no sa trebuiasca sa prind scaunele de paiol pt.viteza in glisare sau da ?Sa zicem ca greutatea barcii cu totul este de450kg ce viteza voi avea?25-30la ora?.OBSERVATI ca e greu sa renunt la un acoperis ,gandindu-ma la noptile reci ,la ploi si vant,pescarii stiu ce vorbesc,dar pana la urma solutii se gasesc[o prelata simpla pt.urgente si atat].Salut!
Trebuie sa pui in barca numai obiecte utile si cu greutate minima. Deci la 450 de kg teoretic cu 20 de cai la elice ai putea lua un 28 km/ora ... Dar cu motorul in blana. La 400 kg/20 cai ...ai avea un 32.5 km/ora...Adica glisezi. dar ...motorul tau nu cred ca mai are 20 de cai la elice...asa ca ...usureaza tot ce poti. Pentru ce baterie?
Motorul are pornire la sfoara dar si electrica .Pt apele de aici[bacau]nu as avea nevoie de lumini de navigatie,de ancora sau altceva,poate de o sursa de lumina pt. a vedea in barca sa-mi pun momeala dar asta se poate face cu o lanterna.Si asta e o tema de gandire.
lanterna cu led-uri ...Se gasesc de pus pe cap ( cu o banda elastica) ...E buna ca ai mainile libere si lumineaza unde privesti...adica unde ai nevoe. Conteaza 15 kg.
http://www.thegift.ro/lanterne-c-65_123/lanterna-frontala-cu-led-1-p-1022 (http://www.thegift.ro/lanterne-c-65_123/lanterna-frontala-cu-led-1-p-1022)
e 29 de ron...Cam asa ceva am si eu si are faza lunga, faza scurta ...lumina intermitenta. Are o lentila si un led smd si 3 baterii AAA,
Sambata am aplicat un strat de fibra pe fundul barcii[la interior]si am astupat gaura din pupa[tot pe interior am lucrat la ea].Am pus 6 m patrati de stratimat de 400 si 6,5 kg de rasina.Am muncit la greu....fara pauza, dar a meritat.Azi am ''dezvelit'' opera.A IESIT'' MASA''!!!,deci am pus inapoi 9kg pe barca din cele 130 cat am scos.Stringherii si varangele le montez saptamana asta,nu stiu cand pt. ca mai am si alte treburi de facut[sa vina cascavalul!!!].Azi ma programez la RAR cu peridocul[pt. ca m-am pricopsit cu unul adus de afara].Am luat nr. rosii saptamana trecuta.Cu ajutorul lui d-zeu mergem inainte!!!De motor nu m-am mai ocupat,dar ii vine si lui randul,[de fapt uit ca am gasit capac aici in bacau si eu cautam unde o intarcat mutu'iapa] ,am avut noroc...Salut si spor la treaba!!!
salut!
ai intrebat de costuri la peridoc?
eu am inmatriculat peridocul sapt trecuta si a costat vro 900 lei cu totul :-\!
acum astept saimi vina motorul din Italia si sper sa fie serios baiatul!
Sa auzim numai de bine!
Am facut programarea pt. 26 ...ura...si ca sa revin cu picioarele pe pamant ,poti sa-mi spui de ce te-a costat 900lei !!!!Cat ai dat la rar, la inscris in circulatie,la financiar...costuri..te rog .Eu ma asteptam la 400-500!SALUT SI MULTUMESC !!
Bradutzu,
eu am intrebat la rar (am un peridoc adus de afara) si omologarea costa 425 ron + 3 ron cartea. la acesti bani se adauga cca 100 roni itp-ul = 528 + cca 80 taxa inscriere si talon = 608 + 60/70 rca pt 6 luni = 678 + 20 tabla cu nr = cca 700 roni. pana la 900 lau si revopsit?
eu sa fiu sincer am platist la RAR 570 Roni pentru: ITP, Identificare, Carte - daca conteaza nu stiu, dar al meu are si sisteme de franare - inertial si frana de mana
pentru politie am mai platit inca 310 Ron la o firma de inmatriculari pentru ceva traduceri, numar, declaratie la fisc, asigurare pe un an si certificat......si ce o mai fi fost pe la politie daca a mai fost ceva
total: 880 Ron!
zic si eu,de ce nu deschidem un topic cu peridocuri , ca fiecare sa-si spuna pasurile si poate avem colegi cu experienta atat mecanica cat si iginereasca pt ajutor.
Am luat numarul pt. peridoc....Mai baieti,este un calvar.....RAR,drumuri la politie,acte traduse si legalizate,primarie ,asigurare ,numar rosu+numar definitiv ,aproape 800 lei platiti cash. [fara drumuri=am apelat la un bun prieten,caruia trebuie sa-i dau vreo 10 berule in barca sub soarele amiezei....cand o fi...] Deci baietii care le aduc de pe afara ar trebui sa fie mai atenti ce acte fac si cum...sau mai bine zis sa cascam noi ochii mai bine .Unii au probleme cu certificatul fiscal[datorii],altii au niste acte aiurea facute in tarile de origine,nu corespund datele de capacitate max.admisa,lipsa pansoane serie[nu e de ajuns eticheta de fabrica].Legile sunt asa cum sunt si ne conformam ,n-ai loc de-ntors.SALUT SI SPOR .
cu inmatricularea peridocului adus de afara lucrurile stau cam asa:
- la cumparare verificati seria din acte cu seria de pe peridoc iar seria trebuie sa fie stantata/pansonata.daca seria nu este stantata la rar intrati in comisie si va costa mai mult omologarea.
- cand veniti cu el in ro traduceti doar actul de vanzare/cumparare -- cost cca 30 roni
- la rar preturile sunt de 425 lei peridoc fara sistem de franare si 611.10 peridoc cu sistem de franare.la finalizarea omologarii primiti: C.I. , cartonas cu itp-ul ,certificat identificare. se accepta omologarea peridocului chiar daca aveti barca pe el.
- pt nr provizoriu : rca , contract de vanzare/cumparare tradus + copie original , cerere , copie buletin si 20 lei numarul rosu.
- la inmatriculare definitiva costurile sunt : 37 lei talon , 60 lei inmatriculare , 20 lei numar , cca 70/80 lei rca.
- actele necesare sunt : C.I din tara de provenienta care trebuie sa aiba complectata rubrica pt export,
nr provizoriu cu care a-ti importat peridocul , certificatul provizoriu din tara de import , C.I. emisa de rar din ro in original si copie , itp-ul , certificat identificare , fisa inmatriculare cu viza circa financiara , contract vanzare/cumparare tradus + copie dupa original , copie rca + original , cerere pt inmatriculare , nr provizoriu cu care a-ti facut importul , chitantele pt taxele de talon si inmatriculare , copie buletin. daca pierdeti nr provizoriu de import(eu l-am pierdut) se da o declaratie pe propria raspundere la ghiseul de inmatriculari.
pt decizia de impunere de la circa financiara trebuie sa va incadrati in 30 zile de la data trecuta pe contractul de vanzare cumparare. pt a depune decizia de impunere aveti nevoie de C.I emisa de rar + copie dupa contract vanzare/cumparare tradus. eu aici am avut un mic meci cu functionarii ......... pt ca eu am adus peridocul in februarie si m-am dus la ei la 8 zile de la import pt decizia de impunere doar cu actele de import traduse iar ei au spus ca trebuie sa am si C.I. emisa de rar si ca ei iau inconsiderare pt impunere , data emiterii C.I. de rar. datorita vremii nefavorabile am facut omologarea cu cca 23 zile intarziere peste cele 30 de la data cumpararii. merg la circa financiara pt decizia de impunere + fisa inmatriculare si ..............surpriza." domnu a-ti intarziat cu 23zile termenul pt depunerea deciziei de impunere si tre sa platiti 30 lei amenda". va dati seama ca am facut scandal , nu pt 30 lei cat pt proasta informare a contribuabilului si am "scapat" cu avertisment.
succesuri
Bine le mai zici si cu f. mici diferente asa am procedat si eu .E mare belea,mai ales pt. cineva care nu le are cu mersul pe la ghisee din alea cu geamul mai jos de cat trebuie , sa te faca'' umil si neinsemnat''-era un citat dintr-un roman sau film nu-mi mai aduc aminte....bun de altfel... :).''Nevoia'' te impinge sa faci asemenea lucruri,mai putin placute de altfel ...Am gasit impeler la motoare barci .ro multumesc ca mai trimis la ei SALUT !
Azi am terminat de montat stringherii si varangele.Am acoperit totul cu stratimat si rasina poliuretanica ..Am intarziat cu lucrarea,din cauza timpului limitat dedicat ei,tinand cont ca intre timp mai si mancam, trebuie si altele de facut...Am pornit si motorul la care am lucrat ceva timp,am luat linia de alimentare.mansa cu instalatia electrica si cabluri,am facut prop-guardul si 2 ancore,am demontat parbrizul pt.polisare[oare cat ma costa?]De acum trec la paiol,pe care il acoper cu stratimat [450pe mp]si rasina,partea care vine dedesupt,dupa care il prind in holsuruburi si fac aceiasi treaba si la exterior.De finisat ,l-as finisa la urma inainte de montare banchetelor,tinand cont ca trebuie sa fac si exteriorul si trebuie intoarsa barca.Ce spuneti?Dupa montarea paiolului,intorc barca, o fac complet,o pun pe peridoc,sau pe niste cauciucuri[cum sta acum]si continui la interior si bordurile la pupa si la prova[am zis bine?]Va salut ,si astept pareri...
Sper ca a-ti sesizat in poza 3 dorinta de descatusare a ''bestiei'' :)!!!!
bv bv dai mai departe , iar la mansa poti acoperi cu hartie acctipildurile originale si sa-i dai o vopsea la culoarea lui 703 .
:( cam greu merge treaba :))
Azi am batut fibra pe partea de dedesubt a paiolului,dupa care ca sa-i inchid toti porii [sper] am dat si o mana de rasina dupa.A iesit sticla.Am consumat 5 kg rasina si stratimat 450gr .pe m patrat.Sa vad cum polimerizeaza,dar cred ca maine il montez pe barca.Am de gand sa fac si reparatiile la pupa,adica sa acopar niste gauri aiurea facute pt.cabluri si la oglinda,zona menghinei[are ceva crapaturi minore].Am gasit sh-uri :volan+caseta directie[ALLPA],care arata bine ,generatie noua si cablu+eche[instalatie completa] 350 lei,trebuie sa-mi vina saptamana viitoare.Acum nici nu mai socotesc banii care se duc pe barca...cred ca e o afacere buna,nu?Salut,va tin la curent.
Am terminat cu paiolul de mult,am intors barca ,mult mai usor ca la inceput,tinand cont ca are cam 65kg mai putin.Cantarisem tot ce am scos de pe ea =130 kg de lemn putrezit,spuma imbibata cu apa,etc...si am pus cam 65kg inapoi[35 kg rasina+stratimat+lemn si osb].Acum barca are greutatea estimata de mine si de baietii cu care am manevrat-o ,de 120kg,fara banchete,mansa,cabluri ,guvernare,parbriz... Timpul extrem de ploios mi-a dat mult de furca,eu lucrand la ea sub o prelata fixata pe un schelet metalic,neavand o hala la indemana,si dupa cum stiti rasina cu umiditatea ridicata nu se impaca prea bine.Intre timp,am mai lucrat cate ceva pt. ea,si saptamana care urmeaza trebuie sa mai cumpar si altele trebuincioase .Dupa slefuirea suprafetei ,sterg bine cu o carpa praful rezultat;pot folosi acetona? Urmeaza vopsitul,si abia astept,dar mi-e teama ca mai ploua 2 zile.Unde este seceta din luna iunie, anuntata cu surle si trambite,de acum 3-4 luni????Nu ca mi-as fi dorit lucrul asta,dar prezicerile meteo,ca altfel nu le pot spune,au fost total aiurea.....ca la meteo...Ma gandesc ca la o "teorie a conspiratiei"in relatia :meteo-turism-agentii-televiziuni-etc. =cascaval..AM TAMPIT!!! Sunt frustat si ofensat...si voi poate radeti,sau nu...
insfarsit mai dai si tu un semn de viata , am crezut ca ai plecat cu barca pe ocean sa pescuiesti ton ( de la 2 m in sus) , si ai ramas pe o insula pustie :))
suportul de lanseta este perfect bv VEZI CATALIN asta era ideea mea .
Salut ADY,vremea asta mi-a creat o stare de disconfort,m-a incurcat tare[din punct de vedere financiar mai ales].Magazinul pt. pescari a devenit loc de sezatoare pt.pescarii frustrati iar floraria in care m-am combinat a devenit loc de intalnire a damelor ce si-au amenajat gradinile cu flori de la mine si acum nu stiu cum sa le mai protejeze de vremea asta capricioasa.Florin,partenerul si'' miezul'' florariei de altfel ,nu mai pridideste cu sfaturile si cu interventiile de vreme rea.Astea sunt trecatoare.....I-ti dai seama cat de ofticat sunt datorita intarzierii lansarii barcii la apa!!!Am si aici pe unii carora le place sa rasuceasca cutitul in rana:CAND E GATA BARCA?...dar ei nu vad ca ploua zilnic!!!!!Pamantul musteste de apa,apele au culoarea pamantului,bistrita,siretul si lacurile din zona sunt inaccesibile pescuitului...Poate i-ti amintesti ca aveam o teava de inox ,buna pt. picioare de scaun sau masa.Am taiat-o in sase si cu flexul a iesit ce a iesit...Cata munca....,dar iese ceva elegant si f. util si rezistent.Dupa mine,este cel mai bun model de suport de lanseta.Cel din teava ,simplu,nu te lasa sa intepi eficient pestele si daca ai intrare de peste mare, nici nu poti scoate lanseta din suport.Sa-i vedeti cand cand o sa fie gata,montati pe barca cu posibilitate de reglaj in toate directiile[pe orizontala si verticala] ;)Azi vreau sa termin barca de slefuit si maine sau poimaine[daca se incalzeste suficient si nu bate vantul]sa o vopsesc .Salut ,ma duc sa ma bag in slefuitor....ps:am luat nitrodiluant pt.degresare,
Salutari la toata lumea!!! Azi este o zi mare!!! Am vopsit barca!!!Sunt fericit,tinand cont ca am lucrat si fara masca.... :)Am folosit vopsea de la emex,si sunt multumit cum a iesit .Am folosit trafalet cu rola de lana.Cu prima rola am avut surprize,noroc ca am luat trei,a inceput sa lase niste firicele...si am zis ca inebunesc .L-am schimbat si a mers totul bine.Noroc si de ciorapii vecinei,pe aceasta cale -i multumesc inca o data ;)Au fost in vopsea niste mici granule pe care ciorapii le-au retinut fara probleme.Va rog sa-mi spuneti cand as putea sa pun barca pe peridoc fara riscul de a deteriora minunatia,si daca aveti vreo metoda de intors barca cu puterea bratelor fara riscuri?Daca aveam bride la pupa ,era ok. O ridicam in brida de la prova si in una de la pupa si o intorceam....Parca mi-e mila sa o ridic cu niste corzi sau funii cum am facut-o inainte de vopsire!Astept sfaturi ,si felicitari ::)
Dupa cum faci cu ochiul, banuiesc ca vecina si-a dat jos ciorapii de bunavoie :D. Glumesc, e bine ca ai strecurat vopseaua, de obicei unii pigmenti de la poliuretanica de Emex contin impuritati (mai rau e cand dai la pistol si ti se infunda). Felicitari pentru lucrare, si asteptam poze.
Cred ca ar fi bine sa lasi barca pe pozitie minim 2 zile, cu cat e mai cald afara, cu atat "se coace" mai bine vopseaua. Poti face proba apasand tare cu degetele vopseaua dintr-o zona mai putin vizibila, daca nu raman urme atunci e suficient de intarita. Acum cateva zile dupa ce am vopsit o canoe cu poliuretanica, a 2-a zi am mutat-o si mi-au ramas cateva amprente unde am tinut-o.
Iar despre tumbat barca, eu de obicei pun sub ea 2 "bile" groase de brad, acoperite cu textile ca sa nu se zgarie barca. Bilele le pun sub copastia dintr-un bord , iar lungimea lor trebuie sa permita ca barca sa se aseze pe toata latimea in pozitie normala. Prima oara o intorc pe un bord, apoi o las usor pe chila dreapta. Pentru asta de obicei ne adunam cam 4 oameni, cu toate ca am tumbat barci de 5 metri si in 2 oameni.
Multumesc VALI.A aparut pustiul asta si m-a impresionat, deci i-am raspuns lui intai.Pe vineri am sa organizez baietii pt.a intoarce barca si dupa aia la treaba cu restul.Unde gasesc un dop de cauciuc'' din ala care se umfla''pt.a-l pune intre dublu fund si compartimentul de la pupa pt. colectarea apei?Am vazut odata asa ceva ,dar am uitat unde? SALUT SI SPOR! noapte buna!
Cateva poze-n ciuda
Vedetele
SALUT.Sunt extrem de fericit ca am lansat barca la apa,am facut o droaie de poze ,dar din pacate formatul lor nu-mi permite sa le postez.Am vorbit cu baietii sa modifice formatul lor ,eu nu am habar cum.Pozele le-am facut cu un aparat foto,si cu un tc.,daca le faceam cu un aparat simplu mi le primea ,asa mi s-a spus....Am iesit cu barca duminica la 5 pm,pe lacul de la SASCUT[pe siret].Ditamai lacul are un singur loc pe unde poti lansa o barca .Cei cu pneumatice le mai pun la apa de pe digul betonat,dar ceilalti,numai prin coada lacului,[com.Orbeni] si ai de bagat kilometri bunisori pana la locurile bune de pescuit.Barca am echipat-o cu un motor yamaha de 25 cp 2t autolube.Am regandit strategia, cu ajutorul vostru bineinteles ,pt. care va multumesc !!!!Nici nu aveam curaj sa ma gandesc la un motor de peste 20...pana cand fritz a facut calcule ,si m-a spart,insirandu-mi lucruri la care trebuie sa renunt de ale mai lua in barca .Eu fiind un tip care i-si pregateste meticulos o partida de pescuit[cunosc altii si mai si...]am pus in valoare formula 20kg/cp,maxim acceptata.Duminica ,cand au venit baietii cu masina sa ma ia[cu tot cu barca si peridoc bineinteles],eu neavand masina ,[normal],m-am speriat ,vazand cum tipii descarca bagajele din masina ,pt.a le reaseza sa faca loc si pt. bagajele mele,eu neacceptand nici un bagaj in barca pe timpul transportului , cu gandul sa-i fac o cantarire undeva,dar duminica nu-i deschis nicaieri[o locatie cu program si duminica]Deci ne-am imbarcat trei dilii cu bagajele facute ca pt o expeditie in inima continentului ,navigand pe dunare .Un exemplu elocvent ar fi prezenta in barca a nu mai putin de 6 lanterne de cap cu leduri,2 lanterne felinar ,2 lanterne normale plus un proiector cu acumulatori cat 500 sabii" gedai "puse cap la cap+lansete de crap ,somn ,si de spining pt. salau:momeala si nada pt.cei mentionati[eu fiind cu magazin in domeniu am luat pt. toti ,dar ei nu s-au lasat pe seama mea si au adus si ei produsele amintite,si altele de care nici nu vreau sa mai amintesc,sau nici macar nu stiu ce contineau[a fost o geanta pe care am inghesuit-o in varf la prova care nici macar nu a fost deschisa-cred ca era un aragaz portabil :D :D Stabilisem ca luni la pranz cel tarziu sa iesim de pe apa ceea ce s-a intamplat.Am mers in mars30 min,am mers si la blana,ca de, trebuia probat,dar in cea mai mare parte am mers cam la 80 la suta din acceleratie.Ca viteza ce sa zic,dupa estimarile noastre in jur de 28-30 la ora,eu am fost mai rezervat,baietii nu,ei spuneau ca mai mult, ei avand experienta sofatului,dar am zis ca e alta senzatie pe barca,percepi altfel viteza....oricum luni seara,inca mai simteam [ fiind la masa]unduirile pe valuri,caci a fost si ceva vant dar nu l-am bagat in seama prea mult.Barca s-a comportat EXCELENT,a avut cateva momente cand a intrat in glisare ,dar si baietii si-au schimbat pozitiile in barca cautand rachiul sau apa ,berea sau limonada sa porneasca si sa regleze sonarul etc....Mai continui maine,salut!!! si multumesc inca o data pt.ajutor si sfaturi de milioane!!!
Imi place foarte mult frenezia cu care ne povestesti primele impresii cu barca. Si cred ca ar trebui sa-i multumim lui Fritz pentru sprijin, fiind ca de obicei alaturi de barcagii.
Despre poze, spune-mi te rog mai multe despre format, si mai ales rezolutie si dimensiunea fisierului. Avem o limita destul de mare la dimensiune (16 mega), dar e posibil ca pozele sa nu se incarce din cauza rezolutiei. Daca poti, intra pe profilul meu, ia de acolo adresa de mail, si trimite-mi te rog o poza sau 2, sa vad despre ce e vorba.
Felicitari inca o data pentru munca depusa si rasplatita :).
Am deschis magazinul ca un pescar ce respecta alti pescari[5am] si am trecut la scris.Da este vorba de rezolutia pozelor,si in cursul zilei voi rezolva problema.Bineinteles,VALI i-si pastreaza un ochi intotdeauna treaz cand e vorba de "baietii'lui,pt. care -i multumesc inca o data.Am citit de fiecare data postarile lui cu inima la gura ,cand i-mi raspundea problemelor mele,cu toate ca de multe ori raspunsese pe aceiasi tema si altora cu multa rabdare.Vazand acest lucru am citit la greu din postarile care priveau constructia si reparatia barcilor de fibra pt. a nu mai stresa omul degeaba,el neavand puterea sa ma trimita la ele .Mare lucru...Cand a venit vorba de motorizare cele mai tari mi s-au parut postarile lui Fritz care fara a taragana lucrurile,si ascunde unele "secrete ale mecanicii motoarelor''.a raspuns de fiecare data cu mare disponibilitate Fie yamaha,selva,etc.,stimabilul le stie pe de rost si raspunde la obiect FELICITARI.Nu in ultimul rand,vreau sa mentionez in mod special postarile lui IONITADY.Asta nu-i normal.Are o energie debordanta.M-a impulsionat de fiecare data,mi-a pus schite ,desene,filme,basca zeci de telefoane,pentru care-i multumesc in mod deosebit .Cand intram in colaps,din diferite motive[vremea rea,lipsa banilor sau a timpului ,cine ma suna? a-ti ghicit ...ADY ...SCOALA-TE BA!!!! Ma scuzam ca un elev care nu si-a facut tema in fata profului,nici una nu era credibila....Lasa ba,daca nu ai alea faci celelalte,ca acusi vine sezonul!!!...BAAAA!!!! A VENIT SEZONUL !!!!CE FACI? Ce mai vrea si asta,de unde cascaval,pot sa comand eu vremea?[i-mi ziceam in prima faza,si dupa ....CLING!! mi se aprindea becu' ..as putea sa fac asta intre timp ,...si da-i drumul la treaba ...MULTUMESC MAN!!!!...''MAN ONE'' adica..Vezi tu VALI ce ai facut TU? AI unit niste visatori, cu dragoste de ape ce-i despart sute ,chiar mii de kilometri necunoscandu-se niciodata in cele mai multe cazuri .MARE LUCRU !!!! Revin cat de curand ,SALUT!!! Ma cheama datoria!!!
Am luat o mica pauza pt.asta:
SCUZE,n-am fost in stare sa o spal un pic dupa iesire, mea culpa....
Citat din: dany din August 07, 2013, 12:58:32 PM
SCUZE,n-am fost in stare sa o spal un pic dupa iesire, mea culpa....
Si din cauza asta arata asa nashpa? ;D
Felicitari, a iesit foarte bine!
Nu pot sa spun decat atat:
(http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/27/51/201306/ob_9e6d3c599e7253923c3fb0e59d257347_chapeau-bas.jpg)
Adica Chapeau bas de multe ori :).
Multumesc ciby,multumesc vali,inseamna mult pt.mine aprecierile voastre .Ultima poza ,cea cu suportul de flori,care a contribuit si el [material vorbind],la constructia barcii,va este dedicata voua iubitorilor de natura,care puteti vedea ca si dupa moarte un butuc de vie va poate bucura ochiul ,STIMA!
Am strans sculele de pe afara,si m-am furisat la calculator cu gandul sa va mai scriu cate ceva.I-MI ERA DOR DE ASTA!!! Acum sunt mai relaxat pt.ca am vazut-o pe apa dar mai am de treaba la ea.Motorul este momentan cu comanda la maner si in cateva zile sper sa primesc ce-mi trebuie pt. cuplarea la motor a guvernarii cu volan si acceleratiei+sensul la mansa [care sunt montate deja].Cu pornirea e mai naspa,ca nu am electromotor[fostul propietar a vandut kitul de pornire mai demult].O sa fie o struto-camila momentan,poate ma ajuta careva sa gasesc unul? Mai am de facut 2 strapazane[de inox evident] si de reconditionat vaslele,care au fost la un skif sau ceva asemanator,habar n-am.Vaslele sunt din lemn ,goale la interior,pt.a fi mai usoare,la maner avand niste cepuri mai lungi tot de lemn[sa le am pt.iesirea in larg-e bine sa fie acolo]Am un turometru,dar nu stiu daca functioneaza,cum il probez?daca merge il montez ....si alte chestii, dar pe viitor. Cu pescuitul ,a fost prost.Crapul era intre ape,sarea ,se juca si de mancat ioc.Unul dintre noi a tras la platica si a prins cateva frumoase si atat.Nu a contat pescuitul,cat a contat iesirea cu barca.Am stat pe noapte in barca sub cerul instelat si nici durerea de sale nu m-a luat....canapeaua din spate fiind f. comoda[pe cei doi i-am postat in fata si au ascultat cuminti >:( ???]dreptul capitanului ,ma rog,bine ca n-am avut parte de o revolta ;D Una peste alta a fost o iesire de pomina,si ca un facut,mi-am dat seama a doua zi ,ca eu pe 5 ar fi trebuit sa implinesc 22 de ani de casatorie ,daca nu s-ar fi rupt acum 7 ani.Sa vina repede un numerolog sa-si dea cu parerea!!!!E DE BINE???? ;DSAU >:( Salut ,si ne revedem la scris,ma duc sa-mi iau un pepene,cu bicicleta evident!!!!!
Revin cu pozele prelucrate:
scriu si eu cateva randuri , dupa cum stii Dany nu ma simt prea in forma , dar nu am putut rezista tentatiei si pot spune ca aprecierea ta este cea mai frumoasa rasplata , iar barca chiar a iesit supeeeeeeer
Am venit acasa de la a doua plimbare cu barca,ca de pescuit nu am ce sa va povestesc.....ioc capturi.A fost innourat si cativa stropi de ploaie,a batut vantul si presiunea f. scazuta .Pestii care i-am zarit pe sonar erau intre ape si f. putini ca de obicei.Am iesit pe lacul galbeni [pe siret] ,lac care a fost secat multi ani,datorita unor lucrari de consolidare,si intre timp pe mijlocul lacului s-a format o imensa insula de nepatruns de la aluviunile carate de siret.Pur si simplu a impartit lacul in doua pe lungimea lui :pe o parte cursul vechi ,pe cealalta ce a mai ramas din lacul excavat pe timpul raposatului.Impactul asupra mediului este urias ,si asta pt.o sumedenie de pasari ce si-au gasit aici adapost si hrana.Din punct de vedere al capacitatii de stocare a apei a acestui lac,cred ca s-a injumatatit .O fi bine ,o fi rau .....Am facut ceva poze si o filmare in mers ,cu parul in vant ,calare pe cei 25 cp,ajutati de hidrofoilul cumparat de la Lacramioara[nautica.shop].S-a vazut diferenta de viteza,barca intrand in glisare bine chiar cu trei persoane la bord si bagaj aferent,chiar si consumul,astea estimandu-le doar ,fara masuratori exacte.O sa le fac odata ,nu stiu cand.Este o barca EXCELENTA,stabila si rapida[trebuie neaparat sa merg singur cu ea sa vad ce-i poate''fibra"].Am sa iau lacurile de pe siret la rand si pe cele de pe bistrita sa le "explorez".Mai greu este cu accesul la ele,dar aici este o alta poveste,grava pt.mine de altfel.La anul ajung si la voi[galateni,braileni,tulceni].Asta am in plan:"sa va sparg creierii" pe viu,an de an.....VISE....frumoase de altfel.Salut si pe curand.
Salut.Ieri ,duminica,dupa o nunta la care a trebuit sa particip sambata seara si o inmormantare duminica dimineata am zis ca ar fi buna o iesire cu barca.Zis si facut. La ora 12 am plecat spre lacul de pe bistrita BACAU 1 [Itesti].Acces la apa ,numai cu 4x4.Am bagat barca la apa in gura canalului ce vine de la centrala electrica ,si tai-o.NOROC de sonar!!!!Am plecat aproape din prima pe 3-4m,dupa care un prag de 0,5m .Nu cunosteam lacul deloc.Am oprit si ridicat motorul la timp,barca nu a atins cu chila decat f. putin.Am mers spre baraj 15-20 min numai pe apa de 0,90m-1m cu multa buruiana si busteni ,cioate si alte capcane.Mi -am pus ajutoarele la treaba:unul cu poze si altul cu observarea traseului de urmat.Am mers usor,si din cauza adancimilor mici dar in principal al sumedeniilor de pasari aflate pe lac:lebede.rate ,lisite si alte specii pe care nu le cunosc[scuze pupezica!]O MICRO DELTA DE NOTA 10!!!.Papura si stuf intesate de fel de fel de pasari si lighioane,spun asta pt.ca la un moment dat am auzit ca niste maraituri de catei,or fi fost vidre[mi-am zis eu]habar n-am!!!Una peste alta ne-am ratacit prin canale si am urcat fara sa vrem pe albia veche a Bistritei.Noi credeam ca aveam in stanga o insula,cand colo vedem 2 masini,si nu erau amfibii :) :)urcasem la greu,bucurandu-ne de peisaj,nu ne-am dat seama .Faza cu maraiturile se intampla sigur pe o insula de stuf,asta ca o paranteza.Ne-am intors cu ceva greutate la locul de unde ne lansasem,folosind si vaslele pt.ca altfel nu se putea[ce bune sunt sa le ai in barca!!!] Am sa revin cu poze in momentul cand o sa ajunga intr-un fel sau altul pe calculatorul meu[sunt cam lenesi tovarasii mei ;D ;D]au si ei servicii si indatoriri....treaca de la mine.Dupa evenimentele de dinainte mi-a prins f. bine iesirea asta caci am mai vazut si alte peisaje pe care nu le banuiam sa le vad in bacau,si pur si simplu: NATURA. :) Ce iesiri in oras ,ce terase cu muzica proasta si coji de seminte,miros de mititei si bere proasta,filme de doi lei,si emisiuni cu premii de alti doi lei,ce stiri cu crime si violuri,arestari bomba [si eliberari de suspecti],nunti si petreceri ale conationalilor cu masini scumpe si kilograme de aur si tone de carne aruncate pe mese..etc....Hotarati voi,sau deja a-ti facut-o de mult ;)Salut.
Citat din: dany din August 19, 2013, 09:50:09 PM
...... pe bistrita BACAU 1 [Itesti]. O MICRO DELTA DE NOTA 10!!!.Papura si stuf intesate de fel de fel de pasari si lighioane
Salut Dany ! Vorbim despre asta ? ;) ;) ;)
...
Salut Mody.Pozele tale sunt 99la suta de pe lacul Racaciuni de pe Siret.''La plopi'' este cunoscut ca un loc bun de pescuit crap si somn,si bineinteles platica,care este de departe cea mai raspandita .Carasul ,din varii motive aproape a disparut,si asta a favorizat inmultirea crapului[asa am citit eu ;)] UNU LA SUTA l-am lasat deoparte pt. ca nu recunosc lebada ;D ;D ;D.
Azi la a patra iesire cu barca am mers in sfarsit si singur ,cu ceva bagaj[3 lansete si cele trebuincioase pescuitului din barca la crap].Am probat in sfarsit barca de unul singur si pur si simplu am'' zburat''!!!! Mi-a fost un pic frica la inceput cand abia atingea apa,mama ce zenzatie!!!!Ai avut dreptate ady cand mi-ai spus de senzatiile traite de tine!!!! ZBURAM ,si-i uitai pe tovarasii mei uitandu-se lung dupa mine....trebuia sa-i trec inapoi lacul caci iar se adunau nori de ploaie.A plouat sambata spre duminica toata noaptea si se pare ca mai avea un rest si pe azi....Peste ,au prins platica tovarasii mei ,eu m-am incapatanat sa astept crapul....si punctele continua .E posibil sa fi ajuns aproape de 40 la ora???Asa am avut impresia ,dar calculele vorbesc ,si masuratorile evident.Fritz esti bun sa-ti dai cu parerea?Multumesc!
Salut Dany. Ma bucur ca-ti merge ! :)
Nu stiu ce greutate are barca si ce elice ai (pasul).
Asa ..un calcul estimativ...la ochi !!! Barca are 175 Kg ( parerea mea)...Motorul 63, rezervorul 20, vasle 5 kg...scule si momeala 5 kg...si tu 80 ? ...Sa le adunam 175+63+20+90=348 kg .
Deci 350 kg / 25 cai =14 kg /cal :o
Pai d-aia merge bine . 650 /14 = 46.4 km/ora Cam asa iese la ochi. Daca ai si o elice sa ajunga la viteza aia ...asa merge. Daca nu...motorul se plafoneaza in turatie pe la 5500 si acolo ramane.
Deci folosind un calculator ...la 350 kg si 25 de cai rezulta ..la 5500de ture cu o elice cu pas de 13 ...49 km/ora. Daca ai pas de 11 ...o sa ai 42 km/ora .
Am facut o poza.
Cel mai bine instalezi pe telefon un program de gps. Ai un android? Uite aici...Testat.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest
Iti da si pozitia (coordonatele) ai si compas ( daca smartfonul are senzor de gps) ...si iti da viteza exacta.
Eu zic ca ai trecut de 40.
M-am uitat la pozele in care apare elicea. Cred ca e cu pas de 11 ...Amita 3. Deci nu e originala de Yamaha. E un pic mai buna cea de Yamaha ...E un pic mai mica in diametru si ca suprafata palei si pala e mai subtire. Diferenta e mica..
he he , ia sa-l vezi pe apa , trece omu .. pe langa noi cu viteza si ochelari de soare si nu ne baga-n seama ... :)) , cine ma voi eu barca aproape noua .... peridoc galvan , motoru mere brici ..... etc :))
m-a bucur pt colegul nostru ca-i merge bine si am glumit un pic , iar fritz sunt tare curios pe seama vitezei , eu am mers cu bradutu cu 40km/h si parca era altfel ca la mine , dar na o fi .... mai vb , oricum codul elicei este 9x1/2x ... cam asa ceva.
Salut.FRITZ,pt.a nu stiu cata oara ma umpli de bucurie si ai de la mine tot respectul !!!!M-am uitat acum la elice folosind o lanterna pt. ca este f. de dimineata, si are codul:9 7/8 x11 1/4-F .Cred ca nu am vazut rau F-ul din coada...Eu cu barca asta voi merge de regula in 2insi cu bagaj si toate cele,si dupa cum spui conteaz f. mult dimensiunile elicei,pt. a avea randament bun,nici sa rup motorul,dar nici sa merg ca melcul .Eventual,daca trebuie voi cauta o elice potrivita nevoilor mele si daca i-mi poti da un cod esti tare si unde o gasesc[noua sau sh]Am incredere in tine,sau cum ar spune unii:merg pe mana ta ,chiar daca nu ai vazut barca in realitate si ai estimat greutatea[care e corecta-poate+ - cateva kg].MULTUMESC!!!
ADY,la fel de pisicher ca intotdeauna,afla ca atunci cand am sa vin pe la voi:GL,TL,BR...LA VOI ,brotaceilor de apa dulce ,o sa va intrebati :cand mai pleaca moldoveanul asta? :)Am o lista intreaga de pe acum,d-apoi la anul cand planuiesc o ieseala la VOI!!!! ;)Am in vedere in primul rand ''atelierul ''lui VALI,care sunt sigur ca-mi v-a asigura o mare cantitate si calitate de informatie,[nefiind necesar sa stea cineva dupa mine,si sa fiu ca un ghimpe in coasta ,sper]si in al doilea rand DELTA si pescuitul ,fratilor!!! Tu ADY ,esti numit oficial deja ghidul meu personal si sa nu cumva sa ma dezamagesti ;D....M-am trezit ,gata,intrasem in transa,a venit un client ...SALUT.
Dany, deocamdata lasa elicea pe care o ai. Ce merge nu se schimba !!!
Daca iti mai iei o elice ...de rezerva ...sa zicem , i-ati un 9 7/8 x12 ...de Yamaha sa fie.
Sau ceva de genul :
http://www.ozpropellers.com.au/outboard-propellers/yamaha/yamaha-replacement-propeller-509.html (http://www.ozpropellers.com.au/outboard-propellers/yamaha/yamaha-replacement-propeller-509.html)
care e o copie reusita . Are pala subtire si trompeta aia pentru evacuare.
Uite si originala cum arata. Dar gasesti elice si sh. Motoare Yamaha in 2T sunt pe toate drumurile.
Fritz lasa omu sa se trezeasca si sa mearga la munca , ce atata barca si motor la produs cascaval , :)) , da eu cam asa am codul ...
Salut Ady . Trimiti omul la munca cu noaptea-n cap ? Azi e luni. Nici iarba nu creste...
Deci lunea poti zice ,,buna dimineata" pana la ora 12 ! ;)
Codul tau e incomplet. 9 1/2 este diametrul ...lipseste pasul elicei. Adica 9 1/2 x 13 ...sa zicem.
Numai bine.