Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - dukku

#1
Salutare,
am o barca de 4.7m/1.8m , bowrider din fibra de sticla, cu dublu fund.
M-ar interesa o reparatie privind decapsarea ei, scoaterea spumei poliuretanice care este sigur imbibata cu apa si inlocuirea eventualelor elemente de rezistenta care necesita inlocuire.

Se poate face ?
#2
Salut, interesanta lista cu TC-W3, interesant si modul de obtinere a certificarii ( testele care se fac, etc)

Experienta personala vis-a-vis de uleiurile in 2 timpi este urmatoarea :
Am folosit pe un motor rusesc si 1 litru ramas pe un Yamaha un ulei denumit STATOIL AQUAWAY , pretul cel mai mic gasit vreodata  ( cca 28 lei/litru) ulei mineral . Nu mi s-a parut stralucit , nu mi-a placut cum mergea motorul. Probabil ca era eco pentru ca scria pe el ca are cenusa redusa.

Ulterior am folosit pe Yamaha 90 Autolube si Mercury 90 2 timpi  variante de ulei de la Ravenol
1) Semisintetic ( era cca 40 de lei /litru )
2) Sintetic ( este ce folosesc si acum , ca 50 de lei/litru ) , am folosit si varianta acestui ulei  pretabila pentru a inlocui xd100 de la BRP facuta de Ravenol .


Pe un Evinrude mai vechi ( 1989, 60 de cai ) un amic a folosit ulei cu norma JASO FB pentru scutere,  timp de cativa ani si motorul nu a avut probleme cu compresia. Ma gandesc insa ca poate cauza depuneri pentru ca regimul termic in motorul de barca este mai mic decat la scuterul racit cu aer si nu arde complet uleiul.

In caz de pana pe apa si negasit tc-w3 se poate pune pana ajungem la mal unul din standardele JASO FC sau JASO FB
FC-ul este sintentica  iar FB-ul este mineral .
Pentru JASO FC echivalentul pe norma euro este ISO-L-EGD.

Ravenol mi se pare cel mai bun raport pret/calitate .


#3
Salutare,
Postez aici pentru ca nu are rost sa deschid un topic separat.
In toamna am cumparat  un bowrider de 4,6 metri X 1.9 metri fabricata in anii 1990 , acoperita cu gelcoat. Barca o folosesc pe Dunare.

Am scos-o pe apa cam devreme , prin martie , si constat ca desi indepartez cu peria mare parte din barba totusi imi ramane lipita chiar pe linia de plutire si cativa centimetri sub un strat de alge intarite, gros de 1-2 milimetri  care abia se curata daca racai cu unghia.
Am nevoie de un sfat: e cazul doar sa  scot barca sa indepartez alga mecanic sau chimic ? ( cu ce anume?) sau trebuie sa aplic o vopsea antialga ? in cazul 2 ce anume imi recomandati ?

Intentionez sa mai tin barca pe apa pana la 01. octombrie.
Multumesc !

#4
Motoare / Re: Yamaha 90 Autolube
Iunie 07, 2015, 12:14:07 AM
Raspund dupa 1 an, my bad!

Inlocuit garnitura de chiulasa, termostat, refacut planeitatea la chiulasa ( nu stiu exact cat a luat din ea).
Motorul porneste si functioneaza absolut normal.
#5
Salupe / Re: Fair Play Boats
Februarie 07, 2015, 10:04:14 PM
Raspund tarziu insa se vor mai arata amatori care vor sa citeasca impresii.
Am avut ocazia sa dau o tura cu un Rebel 400 cu un Honda e 50 de cai. Barca mi se pare prea scurta si destul de instabila.
In plus stiu de la proprietar ca din cauza lungimii ai grave probleme daca te prinde vantul pe Dunare si apar valuri . Efectiv prova intra prin val si iti umple barca cu apa. Nu este capabila sa incalece 2 valuri simultan .
#6
Motoare / Re: Yamaha 90 Autolube
Iunie 30, 2014, 12:14:47 AM
Desfacut chiulasa. Chiulasa decalibrata- abatere de 3mm , garnitura nu mai etansa corect. Pot doar sa dau vina pe termostat intrucat am demontat si pompa de apa si pompa e ok. Am dat comanda si de garnitura si de termostat.
#7
Motoare / Re: Yamaha 90 Autolube
Iunie 17, 2014, 08:43:37 PM
Am facut si testul de compresie. Pentru un motor nou ar trebui sa am 130 PSI
La acest motor am urmatoarele valori:
105, 100 , 100.
Pornit din nou motorul , primele secunde poate fi turat pana la max rpm iar dupa 15-20 de secunde incepe sa balbaie.
#8
Motoare / Yamaha 90 Autolube
Iunie 15, 2014, 04:08:07 PM
Salutare.
Motor Yamaha 90 cumparat de curand.
L-am folosit 5 iersiri de cate o ora si a mers bine.
La ultima iesire nu a mai vrut sa isi mai tina ralantiul insa putere dezvolta si scotea barca in glisaj.
Azi l-am pornit , a mers rotund pe loc 1 minut si l-am oprit. Cand l-am pornit - dupa cca 30 min, constat ca merge bine 10 secunde, se tureaza la max rpm daca ii cer ,  dupa care incepe sa mearga rau (fisele de la 1 si 3 le scot si nu se simte mare lucru) .
Il opresc , il pornesc , merge sa il turez putin si iar.. nu mai vrea.
Atasat regasiti un filmulet.
https://www.youtube.com/watch?v=35VZA2gzy5c&feature=youtu.be