Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - bogdant28

#1
Vanzari / Re: vand 2 motoare yamaha 20cp ,2 t
Mai 19, 2014, 02:40:31 AM
ok. ma anunti cand te decizi sa nu-l mai tii de rezerva sau sa-l vinzi :D
#2
Vanzari / Re: vand 2 motoare yamaha 20cp ,2 t
Mai 14, 2014, 01:41:30 AM
mai e valabil vreunu din motoare?
#3
@cristi tutuianu , mersi de invitatie. M-am abonat si eu la forum si o sa-l citesc cu bucurie de acum inainte.

Imi pare rau ca nu pot sa particip la intalniri pt moment. O sa fiu prezent doar pe forum. La sfarsitu verii o s-ajung acasa din voiaj si o sa-mi iau si o barca (momentan sunt in cautari)

La cat mai multe postari pe forum, vreme buna la toata lumea si cat mai multi pesti/beri cu barcile.

Bogdan
#4
Salupe / Re: caut barca
Mai 13, 2014, 03:39:44 AM
Revin dupa o pauza destul de lunga, vreme in care am lasat-o mai moale cu cautarile (am fost acasa in vacanta si n-am mai avut timp de calculator :) si nici bani n-au mai fost ). Am luat iar la citit o parte din forumul de aici si cel de pe barcaholic si (zic eu) am mai prins cate-o idee, doua. Intre timp m-am mai plimbat si cu o barca de salvare de fibra :)) de 700-800 kg (480 barca + 3 persoane bine facute + multe bagaje) cu un motor de 15 cai. E adevarat, abia se misca incarcata (cred ca 10 km/h), insa goala pare sa fuga cu aprox. 15km/h sau chiar mai bine.  Ma rog, mi-au mai scazut si pretentiile in ceea ce priveste viteza pe care as vrea s-o am la barca mea asa ca o sa merg tot pe ideea de motor de 20 cp si barca din fibra de pana in 140-160 de kg (cum am vazut ca au majoritatea din anunturile pe care le-am urmarit). Pana la urma, de la barca asta n-o sa vreau mai mult de o iesire pe vreme buna la cateva sute de metri de mal pt scufundari, arbaleta sau baie in mare si cateva beri cu prietenii. Eventual as folosi-o o data pe an 2 zile in delta doar pe canale.
Permisul cat.C l-am ridicat. M-am inscris si pt. categ. D insa n-am mai apucat sa dau examenul si o sa-l dau la vara cand ma intorc.

Mare parte m-am lamurit, urmeaza sa prind o barca buna si s-o cumpar cu prima ocazie. As avea totusi cateva intrebari la care n-am reusit sa gasesc raspunsuri (sau cel putin nu m-au lamurit complet)

1.  Am gasit diverse barci la vanzare, iar in anunt era specificat ca nu se vinde barca impreuna cu instrumentele de bord. Altele erau echipate doar cu volan si mansa insa era loc pe consola si de instrumente(care lipseau). Intrebarea e.. pot sa cumpar instrumentele separat? De fapt, da, stiu ca pot, insa sunt compatibile? Trebuie sa fie anumiti producatori? Pentru vitezometru, nivel combustibil, indicator trim si ore de functionare ale motorului, turometru, etc. pot monta universale sau doar anumite tipuri? Nu am reusit sa gasesc discutii despre asta, iar filmulete pe youtube nu pot vedea.
2. Site-uri cu preturi si dimensiuni (sau macar exemple) de biminitop facute la comanda stiti? din Romania
3. Pornirea electrica se poate adapta pe orice motor? Daca motorul are doar pornire la sfoara, se poate face ceva sa porneasca "la cheie/buton"? Pentru pornirea la sfoara,am oricum nevoie de baterie? Toate motorarele sunt facute sa incarce si bateria in timp ce merg sau trebuie montat un alternator? Ca sa pot alimenta un casetofon cu boxe, un bec pt iluminat in barca si alti consumatori, trebuie o baterie separata?
4. Pt comanda la distanta, ce piese trebuie? (volan, mansa, cabluri.. etc) Ele sunt universale sau fiecare e cu brandu lui ?( motor mercury - mansa mercury ) si tot asa.
5. Pt reglarea trimului de la distanta, din bord, ce elemente imi trebuie?
6. Se pot face diverse compartimente, o consola sau vreo bancheta din fibra de sticla direct pe paiol sau e mai complicat? in sensul daca e nevoie sa se umble la structura barcii, daca trebuie decupata podeaua si montat vreun cadru ceva care sa plece din interiorul barcii?
7. impozitul pentru barci cu motor e 180 ron pe an, cel pentru salupe e 420. Cei de la anr decid daca barca e..barca cu motor sau salupa? In cazul in care barca si motorul sunt pe numele unei pers. cu handicap grad 1, sunt scutit de taxe? are cineva idee?
8. Parbrizul se poate schimba? Am inteles de la voi ca in Galati ar fi o societate care produce la comanda.. puteti da detalii? site, poze, preturi?
9. O sa-mi iau si un auxiliar electric sau un termic de 2-3 cp. Cate kg are aprox. un motor 2t de 2cp sau de 3cp? As fi curios daca pot sa-l folosesc si pe o pneumatica gen seahawk II. Dar pe un "colac" seahawk 2? a incercat cineva?

Salutari!




#5
Salupe / Re: caut barca
Ianuarie 05, 2014, 02:46:12 PM
Mersi de raspunsuri. Trebuie sa ma mai documentez si sa mai citesc pe forum si cel mai bine sa vbim live cu prima ocazie.

Baylineru e de pe net, nu e vreun anunt anume. Am vrut doar sa pun niste poze cu ceva ce-mi place din toate pct de vedere.

#6
Salupe / Re: caut barca
Ianuarie 04, 2014, 03:01:46 AM
Sunt inca nelamurit si cred ca voi ramane o perioada asa :)

1. Poate cineva sa ma lamureasca cat mai exact despre ce implica inregistrarea unei barci cu tot cu motor si peridoc daca ar fi sa aleg ceva de 25-30 cp? Pe internet gasesc informatii,dar in primul rand sunt cam interpretabile si in al doilea rand sunt multe in contradictoriu :) Ce pasi ar fi sa urmez si ce bani inseamna pe an sa am o salupa de 4-5 metri cu motor de 25 de cai si peridoc cat mai simplu, ca sa fiu in totalitate in pas cu legea si sa nu ma certe nenea graniceru cand trece pe langa mine.
2. are cineva informatii detaliate despre cat ma costa sa tin pe apa in periaoda verii o barca de 4-5 metri in portul tomis in constanta? Sau alte variante in zona orasului. Asta sa-mi fac un calcul sa vad daca e mai rentabil sa-mi iau barca fara peridoc si s-o las pe apa, in siguranta si pazita (cred).
3. Pun niste poze cu un bayliner 160.. barca care imi place extrem de mult si pe care o am ca model in cautarile mele. Astept sugestii cu barci asemanatoare ca design/spatiu/dispunere banchete. Mentionez ca baylineru are 600 de kg aprox si motor de 60-90 de cai .. care e deja mult prea mult asa ca un raport 200kg barca/motor 20-25cp il consider cat de cat pe acolo si suficient nevoilor mele de plimbare pe vreme linistita maritim costier , cand vantul nu adie aproape deloc si valurile lipsesc.
#7
Salupe / Re: caut barca
Ianuarie 02, 2014, 10:07:31 PM
Nu am putut vedea clipu. M am exprimat gresit poate.ziceam k sunt constient ca sunt net superioare la stabilitate cele rib. Ma refeream care joaca mai tare, cea rib fiind mult mai usoara si plutind p orice val,in schimb cea se fibra m am gandit ca datorita formei taie apa/valul cat de cat
#8
Salupe / Re: caut barca
Ianuarie 02, 2014, 08:47:33 PM
AdrianZUZ, modi,

Mersi de informatii. Am incercat sa vad filmuletzele, dar am blocat streamingu aici unde sunt si nu imi da voie sa le vad. Din poze pot sa zic ca imi plac, dar totusi imi plac mult mai mult salupele din fibra. Imi dau seama ca sunt mult mai rapide fiind mai usoare,insa confortul si aspectul unei salupe in apa ma atrage de 10 ori mai mult. O sa raman in continuare in cautarea unei salupe. Daca as fi ales o barca RIB sau gonflabila as fi ales-o doar daca ar fi putut fi transportata in portbagajul masinii, astfel eliminand bataia de cap cu peridocul,care, dupa cum am zis, poate fi de neglijat intr-un final avand in vedere ca sunt o mie de locuri in constanta unde o pot pune pe apa foarte usor.
Ca idee, nu am mers niciodata cu barca RIB, decat cu un dinghy mic de 2 metri jumate cu podea de lemn sau aluminiu (nu mai tin minte exact) cu motor de 6 cai, pe lac, si nu prea m-a atras. O sa am in vedere o incercare cu un RIB cu prima ocazie, poate poate o sa-mi placa si ma razgandesc :)
Intrebare: la pescuit, in ancora la mare, pe vreme buna, valuri 10-20 cm si vant 10 noduri care joaca mai putin dintre o barca gonflabila ca cele din pozele voastre si o salupa ca cele din pozele mele?
#9
Salupe / Re: caut barca
Ianuarie 02, 2014, 02:58:35 PM
Citat din: Vali din Ianuarie 02, 2014, 10:23:09 AM
Salut Bogdan si bun venit pe capcompas.ro.

Din ceea ce ne-ai scris, ai nevoie de o barca de mare, regim costier, glisor.
Pentru asta, primul lucru la care trebuie sa te uiti este ca barca sa fie omologata pentru clasa C de navigatie - valuri de maxim 2 metri si vant de maxim 6 Beaufort. Majoritatea barcilor open sunt omologate pentru clasa D (ape interioare), si putine pentru C.

Sunt si barcagii care folosesc pe mare barci de clasa D, dar parerea mea e ca barca trebuie sa fie sigura in orice situatie. Adica daca ai pana de motor si te surprinde o vijelie de vara pe mare, sa te intorci teafar, ori la vasle, ori la un auxiliar mic. Iar asta inseamna calitati bune de seakeeping ale barcii (clasa C de navigatie), plus redundanta oferita de un outboard auxiliar mic sau o pereche de vasle.

Sunt multe de povestit vizavi de calitatile de seakeeping, am mai scris pe forum, si vom povesti mai in detaliu mai tarziu.

Al 2-lea lucru la care a trebui sa te orientezi e ca barca sa nu trebuiasca inmatriculata, adica sa se poata propulsa eficient cu un 20 de cai (detalii mai jos). Asta pentru a evita bataile de cap cu inmatricularea, inspectiile periodice, aprobarea pentru agrement, inscriere si impozit etc. In plus, la revanzare o barca glisoare neinmatriculabila se da ca painea calda.

Vizavi de calitatile de glisare cu 20 de cai, important e ca barca sa fie usoara, pentru a o putea folosi cu 20 de cai si incarcarea specificata (4 persoane). Asta inseamna sa eviti barcile tip sandwich sau "barca in barca", mult mai grele decat barcile "single skin". O barca sandwich este aceea care are si interiorul turnat complet in fibra, adica barca se construieste prin alipirea a 2 corpuri, unul exterior si unul interior.

Ce ar trebui absolut evitat sunt barcile sandwich cu spuma poliuretanica intre cele 2 corpuri. Chiar daca sunt producatori care lucreaza serios si folosesc spume hidrofuge, am intalnit in timp si barci la care spuma s-a imbibat cu apa si s-a ingreunat tare barcazul. Reparatia in acest caz inseamna desfacerea barcii in cele 2 componente si indepartarea spumei imbibate. Treaba costisitoare si cronofaga, care in plus scade serios valoarea de ravanzare a barcii.

Barca "single skin" este cea la care peste corpul barcii se vine cu o copastie, un paiol (podea), si banchete+amenajari dupa nevoie. Intre pozele tale, barcile single skin sunt cele din pozele 4 si 8. Aceste barci sunt si mai versatil de echipat, si mai usoare, glisand bine cu 20 de cai, chiar incarcate. Ca exemplu, fara nici o conotatie comerciala, a scris un coleg aici cum se comporta o barca open "single skin", de 5,15 pe 1,65 metri, la motor de 5, 10, respectiv 20 de cai:
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.msg14068.html#msg14068
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.msg14160.html#msg14160

Despre echiparea cu guvernare, volan, comenzi la distanta, chiar daca nu gasesti din prima o barca echipata astfel, o poti echipa singur, se gasesc de cumparat de toate.

Despre diferentele de pret la motoarele puse pe barcile scoase la vanzare fata de preturile motoarelor vandute separat, explicatia e simpla: de obicei motoarele montate, pe care se cere un pret mic, sunt vechituri in 2 timpi, pe cand motoarele vandute separat deseori sunt in 4 timpi. Am scris mai demult pe barcaholic.ro despre asta, la acest topic:
http://www.barcaholic.ro/f11/diferenta-2t-4t-3986.html#post50644

Despre peridoc, cum a spus si colegul Modi, e bine sa fie inmatriculat, ca sa nu ai batai de cap ulterioare. La asemenea barci, e vorba de orice peridoc simplu - fara franare, care duce sarcina barcii si peridocului, si care are puntea suficient de lata pentru a transporta barca in siguranta (de evitat peridocurile artizanale pe punti inguste, gen Oltcit).

Barca Wave din pozele tale seamana mult cu o bulgareasca a unui amic al meu, care o tine la Constanta. Cred insa ca barca din poze e facuta la greci, din cauza modelului (barca sandwich, clasa C dupa design), plus tipului de echipare specific marii (scara pupa, bimini, consola centrala etc). Atentie, ca o mica adaugire, clasa C la barci nu are nimic de-a face cu clasa C de pe certificatul de conducator ambarcatiune. Daca e nevoie, vom povesti in continuare.

Salut Vali.

Mersi pentru raspunsul prompt. Cateva intrebari:
-barca e omologata categoria C de catre producator? Sau asta stabileste nenea de la ANR sau cum? Ma impiedica ceva dpdv legal sa folosesc pe mare o barca omologata categoria D? sunt atatia pescari cu lotci si barci de lemn .. oare ale lor sunt omologate cat C sau umbla blat? Sunt la inceput, nu prea le am cu formalitatile astea :D
-cu motorul ieftin si cel scump m-am lamurit in mare. Aici o sa am de lucru in a gasi ceva ce-mi trebuie, cred ca cel mai bine ar fi sa cumpar de la un om serios, care a folosit barca in conditii bune cu tot cu motor, decat sa iau o barca la vreo 1000 de euro si sa mai dau inca 5-6-7 sute de euro pe un motor. Nu ma pricep incat sa pot lua motorul de la cineva si barca din alta parte. Nu stiu daca sunt compatibile dpdv al puterii si eficientei si pe deasupra ma ajunge si mai scump la cheluiala (montat volan, comenzi, cablaraie , etc etc) Prin februarie, cand vin acasa, o sa trec pe la BR/GL in vizita la bunici si poate tragem o fuga scurta prin port sa vedem amandoi la fata locului cateva barci sa inteleg mai bine :) Acelasi lucru o sa fac si in Constanta,ca acolo locuiesc.
-am citit si posturile pe care mi le-ai linkuit tu. Usor usor ma lamuresc, insa e greu doar sa vad poze pe net. Cand vin acasa o sa incep cautarile.
-informativ, despre ce suma ar fi vorba daca as vrea sa-mi pun ulterior volan si comenzi la distanta. Mai exact comenzi la distanta se refera la mansa si cablurile aferente? Pornirea.. am vazut ca unii opteaza pt pornire electrica. Asta inseamna pornire la cheie, ca la auto?
-Permis ziceam ca imi iau, examenul l-am sustinut insa trebuie doar sa ridic permisul de la ANR. Din ce mi-au zis domnii de la ANR constanta, permisul este categoria C si imi da dreptul sa navig maritim pana la 6 mile. Ai idee ce conditii trebuie sa indeplinesc sa pot obtine categoria B (am impresia) ca sa pot naviga nelimitat?Pe viitor o sa aleg o barcuta mai mare,mai puternica si vreau sa am toate categoriile. M-am apucat sa citesc din RND, ca sa ma inscriu in februarie si pentru categoria D, ape interioare, dunare etc.

Multzam pentru raspunsuri.
#10
Salupe / Re: caut barca
Ianuarie 02, 2014, 02:39:54 PM
Citat din: kimi din Ianuarie 02, 2014, 11:07:37 AM
@bogdant28 Te rog trimite-mi si mie linkul cu poza barcii verzi cu alb , antepenultima , parca scrie pe ea Petit francais .
Am un tip in oras care are una la fel de vanzare si is curios care ar fi un pret real .

Ti-am scris pe PM. Nu stiu daca am voie sau nu sa postez linkuri ale anunturilor aici... Am voie?
#11
Salupe / Re: caut barca
Ianuarie 02, 2014, 02:10:43 PM
AdrianZZ, salut.

Gonflabila am. Daca e sa fie gonflabila, sunt adeptul celor usoare si portabile, cu motor electric (ca motor termin nu suporta, fiind mai grele de 10 kg) Am un Seahawk 3, luat din Carrefour. E al 3-lea exemplar.. le tin un an,doi apoi le sparg , ca ma mananca sa le las saptamani intregi in porbagajul masinii la soare si nespalate dupa folosirea in apa sarata. Materialul se subtiaza si ajung sa bag de 2-3 ori mai multa presiune in ele ca sa fie cat de cat rigide sa pot glisa usor la vasle.Daca ma decid la gonflabila, o sa aleg una tot genul asta cu riscu de a o schimba anual. Oricum peste 1 an sau 2 mai mult ca sigur voi avea barca din vis :D

Ma rog,revenind... defineste te rog RIB si da-mi si o poza doua sa pot cauta pe net genul respectiv..
Inca o data zic, nu o sa ies niciodata pe vant forta mai mare de 5 ( 20 de noduri aprox) si val peste 50-70 cm pentru ca pur si simplu nu-mi face placere deloc sa ma dau pe valuri,iar sa ma prinda in larg o asemenea "furtuna" e imposibil zic eu, avand in vedere ca nu vreau sa ma indepartez mai mult de 2 mile de tarm. Zile de concediu stricate nu pot exista.. stau pe malul marii si barca o s-o folosesc neplanificat,cand n-am alta ocupatie ma sui in masina si in 10 minute sunt cu barca la apa si masina parcata :)

P.S. Daca sunteti amabili,  cand aveti sfaturi sau exemple, postati si poza/link. Daca incep sa caut singur pe net sau pe forum ce este RIB-ul, de exemplu,cred ca dureaza 3 zile la viteza de cativa kb/s a netului de la vapor. Mersi de ajutor si intelegere.
#12
Salupe / Re: caut barca
Ianuarie 02, 2014, 09:39:29 AM
Neatza,

Tocmai de aia am pus poza cu barca cu care m-am plimbat..cea cu Wave.poate cineva isi poate da seama ce model e si pot afla detalii despre ea si cate kg are. Motorul suzuki 4T de 25cp cu care era echipata m-a incantat maxim si nu vreau nimic mai mult.
Permis de barca nu am,insa mi-l ridic cand ajung acasa,peste vreo luna.am inteles de la mai multi prieteni in aceeasi situatie,ca ti se elibereaza automat cand dai examen de brevet. Si cica ar fi cat.C,maritim cu limita 6mile de coasta.vreau sa ma inscriu si pt cat.d imediat cum vin in tara.
#13
Salupe / caut barca
Ianuarie 02, 2014, 03:12:09 AM
Salut tuturor

M-am inregistrat intr-un final pe forum in speranta ca ma puteti ajuta mai mult decat pot singur :)
Caut sa achizitionez de ceva vreme, aprox 2 luni, pe diverse site-uri de anunturi barci sh. Am fost vara asta in Grecia, am inchiriat o barcuta de aprox 5m ( cred) cu un motor Suzuki de 25 cp si pot sa zic ca a fost superb. Mi s-a pus pata si am zis sa incep sa caut sa cumpar o barca. La inceput m-am orientat la barci sh gen bayliner 160 , an aproximativ 2000-2003, motor 60-80cp, design modern, scaune/banchete piele diverse culori care-ti fura ochii,tot felul de spatii de depozitare ascunse. Mi-a placut mult modelul pe care l-am si testat tot vara asta prin mangalia ( un prieten detine una) . Punand in balanta pretul de achizitie,consumul si intretinerea am zis ca pentru inceput o sa o iau mai usor. Mult mai usor. Am inceput sa caut de data asta pe site-urile romanesti barci tip open boat, intre 4-5 metri, motor in jur de 25-30 de cai, volan. Am gasit tot felul de oferte, de la o mie si ceva de euro la aprox 2.500-3000. Inca nu sunt decis si sper sa ma ajutati voi  ;D
Ceea ce caut e(banuiesc ca e denumirea corecta)tip open boat,in nici un caz cu cabina ca nu am nevoie. sa fie usoara, nu mai grea de 200kg aprox, ca sa poata fi ok un motor de 20 de cai. Zic motor de 20 de cai, ca din discutiile voastre am dedus ca un motor sub 20 de cai nu necesita inmatricularea/inregistrarea barcii si alte batai de cap pe care prefer sa le evit (taxe fisc si ce-o mai fi). Sa fie echipata cu volan, sa aiba spre prova o bancheta/loc pentru o persoana sau chiar doua  sa stea la soare :) iar partea dinspre volan si pupa sa mai poata gazdui pe scaune/bancheta 2 persoana. Un total de 4 (plus bagaj minim) - inclusiv comandantul - e mai mult decat suficient :)
Multe barci pe care le-am gasit au preturi foarte mici pentru motoare. Spre exemplu multi proprietari cer o suma x pentru barca sau suma X + 200-500 euro cu tot cu motor si peridoc, motor de 15-20-25 de cai. M-am uitat separat la motoare si au preturi foarte mari comparativ cu diferenta mica pe care o cer ei. Acelasi lucru valabil si pentru peridocuri. La ce trebuie sa fiu atent la un motor,ca sa fiu sigur ca e ok si o sa-mi porneasca a doua zi? :) Peridocurile trebuie sa fie inmatriculate? Ce acte trebuie sa ma asigur ca-mi ofera vanzatorul pentru motor si peridoc ca sa fiu in regula?
Barca as vrea pentru inceput s-o folosesc doar pe mare, costier si numai pe vreme buna cu vant foarte slab. Nu vreau s-o folosesc la pescuit sau alte activitati, ci doar pentru plimbare. Un motor de 20 de cai montat pe o barca genul asta ( aprox 250-300 kg cu un singur pasager) cu ce viteza maxima poate glisa?
Nu stiu daca e voie sa atasez linkuri cu diverse anunturi, asa ca pentru moment o sa ma limitez in a posta cateva poze cu modelele care imi plac cum arata ca sa va faceti o idee mai exacta despre ce caut. Barca pe care scrie Wave e cea pe care am inchiriat-o si care mi-a placut foarte mult ca si spatiu pentru pasageri. Aveti idee ce model e?

Momentan sunt pe mare, in voiaj, iar viteza netului nu-mi permite prea multe. O sa incerc sa intru zilnic pe forum.

Astept pareri si sfaturi. Salutari!