Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - bluenote

#1
Klausu25: Initial, cand am fost la Capitania Calarasi sa intreb ce hartii sa aduc pt preschimbare permis, mi s-a dat pe un A4 un opis ce includea si copie dupa o diploma de studiu. Neincrezator, am sunat la Capitania Mamaia, iar doamna de acolo a fost surprinsa ca inca persista confuzia asta, de vreme ce Ordinul e deja publicat pe site-ul ANR. Mi s-a spus ca o sa sune la Capitania Calarasi si o sa-i informeze ca NU E NECESARA o copie dupa act de studiu la preschimbare, doar la inscrierea la examen pt dobandire de carnet de barcagiu. Si doamna de la Mamaia s-a tinut de cuvant. Suna la CT si spune-le ca nici aia de la Giurgiu nu sunt bine informati.
Siad: eu sunt arondat la un medic de familie care are cabinetul pe Progresului, langa blocul Agneza. Nu pot sa-i dau numele de forum, dar medicul de familie mi-a scris pe adeverinta fix ce i-am cerut eu. Am copilarit pe Flacara, ma stie de cand eram  copil, n-a fost nevoie sa ma rog de ea. Aviz psihologic iei de la orice cabinet, aproape toti sunt acreditati si pt psih transporturilor. Important e sa-i mentionezi ca pe adeverinta sa scrie ca esti apt sa conduci ambarcatiuni de agrement. Totul se rezolva rapid daca te duci la cine trebuie!
#2
Va salut! Pt ca mi-am preschimbat carnetele de barcagiu, vreau sa va informez in privinta documentelor necesare intregii operatiuni. Eu am facut toata treaba la Capitania Calarasi. In primul rand, eu am D,C,B si S. D si C pe un plastic, B si S pe alt plastic. Pentru preschimbare sunt necesare:
1. Copie buletin;
2. O poza tip pasaport 4/6 cm ( in cazul meu si al celor care au si B/A sunt necesare doua poze);
3.Aviz ORL si oftalmologic, nu mai e suficient sa scrie medicul de familie ca suntem apti sa conducem barca! Medicul de familie trebuie sa scrie  ca suntem FARA AFECTIUNI DE VEDERE SI AUDITIVE!
4.Aviz psihologic, in care un psiholog cu drept de libera practica in Psihologia Transporturilor sa scrie ca suntem apti sa conducem barci;
5.Permisul/le vechi;
6. 100 lei taxa eliberare permis nou, in cazul meu 200). Mi s-a spus ca C si D sunt intr-un registru, B si A in alt registru, deci nu-mi pot trece toate categoriile pe acelasi plastic.
Astea sunt toate documentele necesare preschimbarii carnetelor de barcagii. Cine va spune ca e necesara si o copie dupa un act de studiu va dezinformeaza. Bafta!
#3
Motocruisere / Re: Mecanic inboard Tulcea
Februarie 17, 2023, 08:02:20 PM
Acum am vazut completarea ta. Cu B extins (care e valabil, dovada ca la reinnoirea carnetului meu facuta luna trecuta s-a pastrat mentiunea codului 96) eu pot tracta peridocul barcii mele care are 2T in talon. Cazul meu: Nissan X Trail + peridoc Temared 2T(max ce permite masina) si ma incadrez la B96. Cu B simplu nu s-ar fi putut.
#4
Motocruisere / Re: Mecanic inboard Tulcea
Februarie 02, 2023, 10:32:57 AM
OvidiuDP: Nu discut despre ITP, RCA si vigneta care trebuie sa fie valabile, dar important de stiut e faptul ca nu-ti trebuie permis categoria E daca tot ansamblul (remorca+ auto) nu depaseste 3,5T. Nu conteaza cat de mare e barca tractata, important e ce scrie in talonul peridocului. Daca masa maxima a peridocului si masa maxima a masini cumulate sunt pana in 3.5T, nu-ti zice nimeni nimic. Important e ca peridocul sa nu fie mai greu decat masina, adica remorca de 2T tractata cu VW Polo. Vorbeste cu un instructor care face si E sa-ti dea o hartie pt B extins si te poti duce pana la 4250kg, fara examen si alte cheltuieli.
Sunt curios daca mecanicul ala o sa accepte sa vine sa surubareasca la barca ta afara in ger. Bafta sa ai!
#5
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
Aprilie 28, 2022, 06:57:46 PM
gvicentiu: Ce inseamna "austek"? Nu gasesc pe net nimic care sa ma lumineze. Am gasit sintagme gen "comanda austek" sau "lampa austek", dar nimic altceva. La nicio scoala de barci de agrement nu am auzit pe cineva pronuntand "austek". Multumesc anticipat pt lamuriri!
Revin, raspunzandu-mi singur la intrebarea de mai sus, pe care am formulat-o zilele trecute: "austek" sau "austec" se refera la "tribord" si am gasit scris in felul asta intr-un document ce facea referire la zonele cu dificultati la navigatia pe Dunare. Nu sunt convins, dar cred ca se foloseste exclusiv pt navigatia pe ape interioare, indeosebi pe Dunare, probabil si pe Rin, pt ca etimologia pare din limba germana.
#6
Poate cuiva o sa-i placa si filmul asta, pe mine m-a incantat.  E despre curajul unui tanar american, cu o copilarie dificila, avand o tulburare de tip ADHD si o adolescenta in care a ajuns si in arest, dar care isi gaseste vocatia: navigatia cu vele! El devine primul american care face inconjurul Americilor, fara sa coboare de pe barca, traseul incluzand Pasajul de Nord-Vest din Oceanul Arctic si Capul Horn, cu o barca de pana in 8m si fara nicio dotare adecvata. Minunata reusita! Iata link-ul: 

https://www.pbs.org/video/wpbt2-presents-red-dot-ocean-story-matt-rutherford/
#7
ovidiu66: daca vrei lotca pt a te deplasa dand la vasle, e mai indicata una cu doua ciocuri, dar in nici un caz lunga de 6,5m. Nu pt un singur vaslas! Lotca cu pupa ingusta, din proprie experienta, iti spun ca se apupeaza foarte mult la un motor de peste 5cp . De fapt, daca ma gandesc bine, nu puterea sau greutatea motorului sunt problema, pt ca apuparea se produce de fiecare data cand turezi motorul mai tare, indiferent de puterea lui. Asa am constatat. O lotca e o barca cinstita, daca stii pt ce o vrei. Pt regim de deplasament (lent, dar stabil), pt carat diverse lucruri, e chiar barca ideala. Cauta sa te consilieze cineva in privinta motorizarii adecvate pt lotca aia, sa nu-ti para rau dupa. I-am vazut pe unii cu lotca mergand la un unghi de 30-35 de grade de planul apei, te apuca si rasul, nici macar nu cred ca vedeau in fata :)
Mai intreaba si citeste, inainte sa te arunci cu banii. Bafta!
#8
Cred ca in initiatorul topicului cauta instrumente de navigatie care sa-i foloseasca indeosebi la lucrul pe harta, sau alte aplicatii. Plotterul, riglele paralele, busola (n-a precizat de care, dar cred ca una de harta) si alidada (cred ca-i trebuie pt a se initia si familiariza cu ea) intuiesc ca fac parte dintr-un plan de studiu, nu de accesorizare a barcii.
#9
Multumesc pt raspunsul argumentat si documentat!
#10
Floryo, spune-mi te rog, stii vreo aplicatie din Google Play care sa ofere o prognoza meteo de calitate pt navigatori? Site-ul windy.com stiu ca ofera informatii relevante, dar exista ceva mai bun, vreo aplicatie pt telefoane, chiar si contra cost?
Cat despre domnul Radu D., dincolo de sansa imensa pe care o au unii pasionati de a-si imbunatati experienta in domeniul manevrarii navelor cu vele, mie mi se pare ca anuntul dumnealui a fost prea din scurt. Mie imi pare rau ca nu sunt si eu la bord, dar e aproape imposibil sa pleci de acasa cateva saptamani (drumul pana in Grecia e lung), in conditiile in care ai job, nevasta, copil de dus la scoala etc Daca era ceva anuntat din timp(unul rezonabil), in asa fel incat sa ne fi facut fiecare niste planificari, poate gaseam si eu vreo doua saptamani (chiar si contra cost) sa-mi fac timp pt a-l insoti. Daca spunea, chiar si prin noiembrie anul trecut, ca are barca pt reparatii nu stiu unde, iar prin februarie cauta echipaj pt a-si duce barca in Grecia, era altceva! Era timp destul pt organizarea unui echipaj. Acum chiar ca-mi pare rau!
#11
Dar ce stiti despre felul in care e reglementata circulatia cu caiacul, spre exemplu, pe lacurile si baltile din RO? Caz concret: acum cativa ani (prin 2012-1013, parca) eu mi-am dus un caiac in curtea bunicilor, din satul Manastirea, jud Calarasi. Din curtea lor si pana la lacul Mostitea, sunt doar cateva zeci de metri. Am lansat caiacul sa ma plimb pe Mostistea (care e destul de mare, cateva mii de hectare), dar dupa vreo 30-40 de minute vad pe mal masina unei firme de paza si cum imi faceau semn sa ma intorc la mal. Cand am ajuns, mi-au spus ca luciul de apa are un administrator, ca e arie protejata de Guvern, iar firma care administreaza a investit in fondul piscicol, iar eu n-am voie sa ma plimba cu caiacul acolo. Le-am explicat ca nu sunt pescar, n-am nicio ustensila de pescuit nici la mine si nici acasa, deci doar ma plimb in scop recreational. Pana la urma am iesit, pt ca m-au amenintat ca vor suna la politie, ca ei sunt firma de paza si au proceduri. In fine, n-am mai fost cu caiacul pe Mostistea, dar mi se pare deplasat sa n-ai voie sa te plimbi macar, in conditiile in care in toata copilaria mea ne plimbam pe Mostistea, in vacantele de vara, cu o camera de tractor (eram si patru copii pe o camera :) ), pescuiam si noi copiii si locuitorii din sat fara vreo opreliste, iar acum balta are administrator care nu te la sa decat s-o privesti. Complet aiurea!
#12
Bernard Moitessier : "Anyone who does this race for money or fame will come to grief"! Asta inseamna sa fii un om superior, deasupra tuturor palmaresurilor si ambitiilor lumesti! De aceea, Moitessier e adevaratul invingator al acelei curse, nu Knox-Johnston!
#13
Pai, calatoria familiei Albu, cu toata consideratia, e un fel de voiaj de loisir in jurul lumii pe un yacht! Eu cand ma gandesc la circumnavigatie, am in minte povesti epice, gen Francis Chichister, Robin Knox Johnston, adica sa ramai pe barca pana la final, fara vreo escala, asistenta etc
Eu am pus candva un link cu un film care m-a impresionat in mod profund, iar la finalul vizionarii, cand era filmata epava lui Crowhurst, mi-au dat si lacrimile, sau poate sunt eu prea sensibil... Ideea e ca o asemenea calatorie, ori o faci cum se face, ori deloc !
Iata link-ul filmului la care am facut referire, daca e cineva interesat de povesti epice, nu doar turism : https://www.youtube.com/watch?v=IY2rQh8UraY
Si iti multumesc Florio pt raspunsul detaliat ! :)
#14
Am cautat cateva referinte pe net despre Sorin Drugan, iar in unele era prezentat ca fiind primul roman care face inconjurul lumii solitar, intr-o barca.  A avut loc calatoria aia, ori ba? Daca da, e pacat ca n-a fost mediatizata, e o mare realizare sa fii singur intr-o barca atata timp, doar tu cu sine insuti, o experienta tare intensa, revelatoare pt unii, traumatizanta pt altii !
Iar calatoria asta sa inteleg ca s-a incheiat aici, sau continua? Ce urmeaza? Ca nu prea sunt informatii.
#15
Dar ia cititi aici comentariile :)  https://www.gofundme.com/new-sailing-life
Daca am gandi exclusiv rational si deloc emotional, comentatorii aia cam au dreptate...