Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - ghostface

#1
Legislatie / Re: Examen D si C
Decembrie 21, 2023, 06:49:14 PM
Salutare! Readuc in actualitate acest subiect - examenul pentru obtinerea permisului conducator ambarcatiuni categoriile C/D.
Am sustinut recent ( 15-12-2023) la Galati examenul pentru categoria D - am obtinut punctajul maxim si vreau sa va spun ca intrebarile intalnite la examen sunt identice cu cele reolvate de pe site-ul RNA - nimic mai mult. In total in jur de 300intrebari (aproximativ)- deci cine trece prin materie (RND, marinarie, manevra) si foloseste ca exercitiu intrebarile de pe site, nu are cum sa nu promoveze examenul. S-a renuntat la intrebari cu poze/imagini/semne. Mult succes si Sarbatori cu bine tuturor!!
#2
Motoare / Re: selva unknown
Septembrie 02, 2020, 09:07:53 AM
cateva noutati:
revopsit si "desenat" capacul... electromotor nu am gasit si cel mai proabil nu voi gasi...am reusit sa deslusesc modelul de electromotor dupa ceva sapaturi - producator SJCE model ES0200S ;
solutiile pe care le vad acum sunt achizitionarea unui motor identic cu acte si complet, iar pe cel vechi sa il pastrez pt piese de schimb sau pur si simplu cautat alt model de motor complet si cu acte! momentan astept barca.


#3
Motoare / Re: selva unknown
Iulie 13, 2020, 07:45:12 AM
Holla! revin cu ceva update-uri:
- saptamana trecuta gasisem la cineva un maner de Selva de 25cai care din poze parea 100% ca se potriveste... surpriza cand am ajuns la vanzator(am luat motorul in portbagaj pt a fi sigur) nu s-a potrivit (tija patrata de actionare acceleratie prea scurta -aprox4cm mai scurta), culoarea lui nu mai era cea originala, si intr-un moment de inspiratie/neispiratie(nu sunt sigur ce a fost) am renuntat la achizitionarea lui(cel putin pt moment - sunt convins ca nu il vinde in urmatoarele 6luni asa ca am timp sa ma sucesc)...am zis daca tot dau un ban sa nu mai ajung pe la strungar si sa fac adaptare/improvizatie...si fie bolt-on sau plug&play 8)

- totusi am rezolvat ceva - posibil cel mai important lucru - am gasit capac! este tot de pe un selva de 25 si se potriveste perfect! el este in stare foarte buna , nu are fisuri, sparturi, reparatii cu exceptia vopselei care arata rau! oricum va fi vopsit si va arata ca nou! dupa care sa vad niste stickere cum rezolv...
#4
Motoare / Re: selva unknown
Iulie 07, 2020, 02:16:28 PM
Citat din: tehnic dan din Iulie 07, 2020, 12:24:21 PM
Salut , schok-ul ... cum ai facut cu schok-ul... ?

Buna ziua! motorul l-am pornit cu ajutorul bateriei de la masina: am conectat firele(masa si plusul de alimentare bobine inductie)direct la baterie , initial am conectat pe borna "plus" si shocul, motorul la a 2-a sfoara a dat sa porneasca si s-a inecat...la a 3-a sfoara am decuplat shocul si a pornit !
shocul e clar ca va fi controlat de un buton cu/sau fara revenire - voi vedea !

Citat din: kama3 din Iulie 07, 2020, 12:43:19 PM

Nu te zgarci ca un flacon de ulei special e 30-40 de lei.
In plius de asta cand il schimbi stii sigur daca a intrat sau nu apa in grup.
am in vedere si acest lucru, doar ca acel ulei este tot ce am gasit prin garaj la acea ora si vroiam neaparat ieri dupa-amiaza sa il ponesc si la pornire si fie uleiul din cizma schimbat...
#5
Motoare / Re: selva unknown
Iulie 07, 2020, 09:38:27 AM
Salutare din nou!
Ieri dupa-amiaza am facut ceva ce trebuia facut de la inceput(de la achizitionarea motorului) - L-AM PORNIT dupa multi ani (din spusele batranului de la care l-am luat - cam 9ani).
Sunt bucuros deoarece am reusit sa il pornesc fara electromotor mai usor decat ma asteptam - a pornit cam la a 3-a sfoara improvizata ! dupa prima pornire (motorul a functionat fara greseala cam 15-20secunde) , l-am oprit , l-am lasat 2-3 min si i-am mai dat o sfoara acesta pornind foarte usor(din prima) si mentinandu-si relanti-ul foarte frumos si echilibrat! nu l-am lasat sa functioneze nici de aceasta data mai mult de 15-20 secunde deoarece nu m-am descurcat cu urechile de alimentare cu apa(sunt prea mici si nu acopera corect zonele de absorbtie apa ale cizmei) - astfel motorul nu avea racirea asigurata ! probabil intr-un butoi/recipient cu apa mai mare vor fi mai multe probe!

am schimbat si uleiul in cizma(acesta arata destul de rau , cam gros , nu mi s-a parut ca fiind amestecat cu apa - am mai avut motoare cu aceasta problema si cam stiu cum arata uleiul amestecat cu apa) - am pus ulei pt cutii viteza 75 w 90 Mobil1... voi mai tine sub urmarire acest aspect! cu aceasta ocazie a fost testat si grupul - respectiv cuplat inainte/liber/inapoi , acesta cupland/decupland corect fara zgomote/caraieli si alte sunete(cu motorul pornit evident).

Motorul este pe drumul cel bun! 8)
#6
Motoare / Re: selva unknown
Iulie 02, 2020, 09:30:56 AM
va multumesc pentru sfaturi/idei!

legat de acel senzor de temperatura -asa ar fi cel mai corect sa fie conditionat de el, dar nu cred ca a avut asa ceva motorul de fabrica(fiind un 2t de generatie anii '90) - si asta incerc sa inteleg : cum a functionat el candva cand era nou? - socul electric fiind original montat de producator;

butoane nu pare sa fi avut (cel putin pe carcasa, mai sunt ceva locasuri dar cu dopurile din plastic originale care le acopera), deoarece  nu are gauri ramase (inafara de gaura conectorului de benzina - pe care am completat-o deja);

singura gaura ramasa pe carcasa motorului este cea pe care iesea instalatia electrica  catre mansa comenzilor la distanta + alimentarea 12v;

probabil o fi avut vreun buton de soc pe cablajul ce vine spre mansa comenzilor la distanta...

#7
Motoare / Re: selva unknown
Iulie 01, 2020, 09:17:36 AM
Multumesc pt informatii! deci ar trebui 2 relee: unul pentru pornire electromotor, celalalt releu(sau punte redresoare) pt incarcare baterie, dar tot nu mi-e clar socul electric de cine este conditionat - cat sta cuplat? probabil voi cauta un releu temporizat la 10-15 secunde si montat pt socul electric sau montat pe acelasi circuit cu electromotorul(cat invarte electromotorul respectiv cat tin butonul de pornire apasat sa tina si aerul inchis);

cei care aveti motoare 2t (nu conteaza marca) si aveti soc electric la ele imi puteti spune cum e cu socul electric(cat sta cuplat, daca imediat dupa momentul pornirii decupleaza etc.)?
mutumiri!

PS: a ajuns si rezervorul (30L)  - ma apuc de linia de alimentare - acum nu stiu daca sa ii mai montez filtru inainte de para de amorsare sau sa nu ii montez...
#8
Motoare / Re: selva unknown
Iunie 29, 2020, 10:05:34 PM
Astazi am gasit ceva timp si:

am montat conectorul tata de benzina pe motor, si se potriveste destul de bine (le-am si cuplat pe cele 2 si se pupa ok-nu deranjeaza nimic pe acolo);

am montat noul rotor al pompei de apa, am spalat traseul de racire (si din cizma si din motor) am demontat capacul termostatului si l-am curatat (spre surprinderea mea arata foarte curat interiorul ) si usor usor ma apropii de ziua in care il voi porni...maine ar trebui sa ajunga si rezervorul si voi termina si linia de alimentare;

imi cam da cu virgula la cablaje ->sunt 4 fire care ajung sub volanta : verde -alimenteaza bobinele care apropo sunt rosii , portocaliu -socul electric, si inca 2 fire verzi/albastrui cu negru ...
#9
Motoare / Re: selva unknown
Iunie 28, 2020, 09:48:17 AM
dupa cum am spus zilele trecute am mai gasit ceva timp si:

am demontat partea inferioara a cizmei pt a inlocui rotorul pompei de apa(pe care l-am gasit deteriorat 4 din cele 6pale rupte...3 le-am gasit in corpul pompei de apa, a4-a cea mai mica nu am gasit-o inca - voi incerca  cu jet de apa sa spal traseul de apa/racire poate apare). -am comandat si am si primit rotorul nou;

deoarece vreau sa ii fac o linie de alimentare cat de cat corecta ,am cumparat pompa amorsare, furtun combustibil, coliere, am comandat rezervor 30L si am comandat si am si primit conectorii de alimentare benzina mama/tata deoarece lipseau cu desavarsire (era un furtun "pe direct" de la pompa de benzina scos din motor ); conectorii sunt de la un model de motor Mercury/Mariner mai vechi, dar care pare ca s-ar potrivi(conectorul tata) in locasul destinat lui ("reteta" am aflat-o de la dany caruia ii multumesc );

#10
Motoare / Re: selva unknown
Iunie 25, 2020, 08:28:33 AM
multumesc Vali pentru incurajare. si Dany tot spre Fritz m-a indrumat! M-ar ajuta in primul rand sa identific ce model e ca sa stiu piesele pt ce motor le caut/cumpar!

Daca nu gresesc, conform poansonului de pe el ar fi asa: 525cmc, E -pornire electrica, fabricat in 1990.

Cum bine zici Vali, as incepe cu electromotorul + cablajul aferent (mi se pare cel mai important), dupa care un maner si capacul ;

atasez ceva poza cu "biciul" cu maner de surubelnita 8)

#11
Motoare / Re: selva unknown
Iunie 23, 2020, 10:28:27 PM
Am inceput cu un lucru foarte important si anume am masurat compresia pe ambii cilindri(caci am uitat sa precizez mai sus - este in 2 cilindri) si are compresie egala pe ambii cilindri  9 - 9,5 la a 3sfoara ( am improvizat ceva cat sa pot sa rotesc volanta); probabil cu un electromotor sanatos si o baterie incarcata depaseste 10 ceea ce e un lucru bun si ma face sa am sperante ca isi va face treaba foarte bine. La motor am primit si o mansa comenzi distanta originala Selva, dar as prefera manerul comanda manuala care din pacate lipseste. As prefera sa montez comenzi la distanta  pe barca odata cu achizitionarea unui motor mai nou in 4t.
Zilele urmatoare demontez si inlocuiesc rotorul la pompa de apa si verific/inlocuiesc uleiul in cizma si cel mai probabil voi incerca sa il pornesc (din cate am inteles de la batran nu a fost pornit de vreo 9ani).
orice parere/idee/sfat e binevenit! va multumesc anticipat

#12
Motoare / selva unknown
Iunie 23, 2020, 10:16:52 PM
Salutare dragi colegi de forum ! 
De foarte putin timp am intrat in posesia unui motor Selva in 2 timpi cizma 54cm si vreau sa aflu mai multe despre el astfel incat sa pot sa il readuc oarecum la viata. Cel care mi l-a vandut (un tataie Ion foarte serios) sustine ca are 35 cai , lucru care m-a si atras la motor deoarece vreau sa il pregatesc pt o bijuterie AN510 (cel putin pt inceput deoarece nu mai am putere financiara deocamdata sa achizitionez un 4timpi 30-40cai sau cat o fi - voi ajunge si acolo dar cel mai probabil anul viitor), asa ca l-am luat pe nenea selva si acum am nevoie de ceva informatii/ajutor din partea voastra!
Deocamdata am constatat ca: este un Selva in 2t, am masurat cizma undeva la 54cm, pe el nu am gasit nici o placuta/eticheta si doar un poanson cu 525 E si o serie din 6 cifre, este cu 2 carburatoare, soc electric, are undeva la 50-55kg  si nu are demaror manual .
Motorului ii lipsesc: capacul, electromotorul si ceva cablaje aferente electromotorului...





#13
Frumos Dane! sunt curios daca pt versiunea mai mica AN430 ai vreo idee de configuratie interioara...mai pescareasco-plimbareasca :o 8)
#14
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Februarie 19, 2020, 09:53:41 AM
Salutare! Multumesc ca m-ati primit printre voi!
Numele meu este Dan , am 37ani , sunt din Bacau si iubesc pescuitul si natura! Pe langa nebuneala pe care o am cu masinile,  de cativa ani m-a luat si "boala" barcilor - momentan sunt la a 3-a pneumatica ( o italianca de 3,6m care de altfel se descurca destul de bine cu un motor de 15cp 2t) si sincer as dori sa trec la categoria mai serioasa si anume o barca de fibra care sa  se incadreze nevoilor mele :
1- plimbari/pescuit pe lacurile de acumulare de pe Siret/Bistrita inclusiv Izvorul Muntelui si de ce nu plimbari/pescuit Dunare - intentionez sa obtin permisul de conducere ambarcatiuni corespunzator acestor ape;
2- sa imi incapa pe peridoc fara sa il mai modific (deja am facut-o odata si e cam la maxim lungit ;D);
3- sa poata fi impinsa de motorul Evinrude 15cp 2t cizma 44cm la care nu vreau sa renunt(a fost dragoste la prima vedere ) - daca se strica iremediabil, tot modelul acesta il voi cumpara;
Conform "cercetarilor Online"(forumuri rasfoite de "n" ori , mailuri discutii telefonice cu tot felul de producatori) din ultimile saptamani am ajuns la concluzia ca barcile AN430 sunt de departe ce m-ar multumi si s-ar incadra perfect nevoilor mele. Acum nu stiu in ce conditii, cum se poate intra in posesia unei astfel de barcute (daca se mai poate)... poate un nr de telefon al lui Vali ar fi binevenit! Toate bune!