Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - ovidiu66

#1
*Florentiu salut!
Asculta-ma inca odata si nu te grabi. Tu ai nevoie de o barca de pescuit pe care o vei folosi in diferite moduri si ca incepator iti recomand sa ramai totusi pe Laguna. Tocmai am venit din Delta de la practica de ambarcatiuni. Am iesit pe Golovita care nu era chiar asa de prietenoasa. Cand te nimeresti pe hula pe care n-o poti intui totdeauna poti sa ajungi sa patesti multe neplaceri. Blacksee-ul e barca care se foloseste mai mult de localnici la transferuri pentru ca-i mai rapida decat o Laguna in aceleasi capacitati de dotare insa mai instabila. De consola nu ai nevoie. Ba chiar te-ncurca. Consola e pentru drumuri lungi si pentru cei care le folosesc in mod regulat si prelungit ca-i mai odihnitoare insa manevrabilitatea lor e mai greoaie. Dealtfel delay.-ul e foarte mare daca nu ai un motor corespunzator guvernarii la distanta. Chiar si andocarile sau amararile sunt complicate si presupun mai multe manevre cand esti la volan si nu la mansa. Pe dealta parte mansa te tine mai langa apa si motor ceea ce iti ofera o abordare mai eficace la luarea deciziilor ( vezi iesirea din siajul altor ambarcatiuni ). Laguna mai mult deatat se opreste in caz de nevoie mai repede decat Blacksee-ul tot la fel in aceleasi capacitati de dotare (motor/cc,greutate,forma chilei,etc).
Vin-o maine mai pe la 20,oo la cafenea si mai vorbim.*


Descrierea de mai sus este un citat dintr-o discutie de pe un alt forum, poate te ajuta in luarea deciziei.
Nu ma pricep deloc la barcile din fibra si la comportamentul acestora, pentru ca nu am avut niciodata, dar pentru cea mai buna alegere potrivita nevoilor te poate ajuta Vali.
#2
Am avut barci din aluminiu vreo 10 ani, momentan le-am vandut si am ramas la pneumatice foarte usoare si caiac, din motive de interzicere a motorizarilor pe apele pe care ma plimb si a accesului dificil la apa.

Intervin cu o parere, poate te ajuta sa faci alegerea potrivita.
Barcile din aluminiu au avantajul ca nu necesita intretinere si au o durata de viata destul de lunga, iar peste ani de zile daca le revopsesti barca poate arata la fel de bine ca in prima zi.
Intra foarte usor in glisaj, au greutate redusa, nu necesita motorizari foarte mari si barcile utilitare din gama de 4-5m, sunt usor de manevrat si lansat la apa.

Ce nu mi-a placut, cel putin la barcile pe care le-am avut, este faptul ca sunt foarte vantoase si galagioase in deplasare.Nu flambeaza, dar cand treci peste val si lovesti apa, socul este cu zgomot pe care il simti.
La vasle, daca bate vantul, este posibil sa te deplasezi in directia vantului.

Foarte important este ca barca sa aiba coca in V, barcile cu coca plata de tip Jon Boat pe valuri iti zdruncina si creierul din cap si americanii cred ca le-au proiectat pentru zonele lor mlastinoase sau ape putin adanci si linistite.

Barci din aluminiu sunt destul de multe pe piata, eu in acest moment daca ar fi sa imi cumpar din nou o barca din aluminiu, as alege un model de la Smartlyner, in functie de nevoi model 130, 150, sau daca ar fi sa folosesc barca pe Dunare si mare as alege Smartlyner 170.
Motivul acestei alegeri este faptul ca mi s-au parut foarte robuste si foarte bine lucrate in comparatie cu alte branduri si au o forma care le face sa intre usor in acvaplanare, se pare ca sunt foarte stabile,...mi se par o alegere buna.
https://smartlinerboat.com/170.htm
https://www.youtube.com/watch?v=YYqVhdovkXg
https://www.youtube.com/watch?v=E9-lF4-MvfU

Succes pentru o alegere buna!

#3
Motoare / Re: Cizma scurtă de 44 cm???
Noiembrie 20, 2020, 07:57:02 PM
Multumesc pentru interventie, Vali.
Credeam ca cizma de 44 este un standard al japonezilor, iar pneumaticele cu oglinda de 381 sunt fabricate pentru motoare cu aceeasi lungime a cizmei, de 381.
La Mercury in specificatii, lungimea cizmei este data de 15*(381mm), daca este de 44 inseamna ca nu este ok.
Nu cred ca este normal sa cumperi o barca noua si sa fii nevoit sa faci modificari la oglinda.Ar trebui ca producatorii de barci si motoare sa stabileasca standarde exacte de executie, pentru ca barca sa mearga cum trebuie.
#4
Motoare / Re: Cizma scurtă de 44 cm???
Noiembrie 15, 2020, 03:12:19 AM
Se pare că singura cifră comună la toate motoarele este "zero",...așa că placa anticavitație ideal ar fi să respecte aliniamentul chilei. Cred că majoritatea oglinzilor pentru cizma scurtă sunt de 381mm,...ce motoare respectă această dimensiune?... cele japoneze observ că nu.
#5
Barci de pescuit / Re: deplasament vs semideplasament
Noiembrie 11, 2020, 01:37:50 AM
Era interesantă o poză cu forma carenei bărcii.
#6
Motoare / Cizma scurtă de 44 cm???
Noiembrie 11, 2020, 01:27:58 AM
Salutare tuturor,

Mă poate lămuri cineva care este lungimea corectă pentru cizma scurtă?
În condițiile în care oglinda bărcii pentru cizma scurtă este de 381 mm, de ce lungimea cizmei la unele motoare este de 44cm? Placa antiventilație este sub nivelul chilei cu aproape 6 cm.

Știu că placa antiventilație trebuie să fie pe aliniament cu chila bărcii, unii comercianți vând motoare cu cizma de 44 și spun că este normală pentru oglinda de 381.
#7
Motoare / Re: Parsun 9.8 2timpi sau Tohatsu 9.8 2timpi
Martie 06, 2020, 06:18:27 PM
Citat din: AdrianZUZ din Martie 06, 2020, 11:16:40 AM
Singurul lucru rau la Tohatsu in cauza, este lipsa furnizorilor de piese - Scandik a murit, ramane doar ebay sau Bulgaria.
La modele gen 4t noi ai echivalenta la Mercury, idem la 2t mici mai vechi ... asta este doar Tohatsu.

Am avut si mai am Tohatsu 4hp 2t, 8hp 2t, 40hp Tldi, si 3.3hp 2t rebranding Mercury, nu am avut probleme sau emotii cu nici unul!

Multumesc, intradevar piesele ar trebui luate in calcul, nu m-am gandit ca ar fi o problema.

Motorul se va achizitiona din Ucraina, doar acolo se mai comercializeaza motoare in 2 timpi.Ma gandesc ca fiind nou, sa nu am probleme cativa ani.
Ca si consumabile ce se schimba? filtru de benzina, impellerul si bujiile, ulei de amestec si pentru cizma, cred ca se gasesc pe la noi.

M-am indragostit de motoarele in 2 timpi, am avut Etec-ul de 30cp, zburam cu el iar mentenanta la 3 ani sau la 300 de ore, era punctul forte pentru mine, locuind departe de Bucuresti si de reprezentante pentru motoare de barci.

Nu stiu ce alternativa de motor as avea la greutatea de 26kg si 10cp, calitativ cat de cat si la care sa existe service.La 26 de kg, gasesc doar 6 cai in 4 timpi, cam enervant fara un minim de putere, care sa te ajute sa treci de 30 km/ora.
Trebuie sa gasesc varianta optima pentru o barca si un motor portabile, pe care sa le pot lansa la apa si prin locuri greu accesibile.
#8
Motoare / Re: Parsun 9.8 2timpi sau Tohatsu 9.8 2timpi
Martie 06, 2020, 11:00:22 AM
Citat din: bradutzu din Martie 05, 2020, 07:02:05 PM
nu sufera comparatie tohatsu cu parsun...
Sunt cu totul alte clase :)

Multumesc, Tohatsu va ramane.
#9
Motoare / Re: Parsun 9.8 2timpi sau Tohatsu 9.8 2timpi
Martie 05, 2020, 05:40:56 PM
Citat din: pilu din Martie 05, 2020, 07:32:27 AM
Tohatsu clar.

Te salut Pilu, multumesc mult.
#10
Motoare / Parsun 9.8 2timpi sau Tohatsu 9.8 2timpi
Martie 05, 2020, 02:23:22 AM
Salutare tuturor,

Adresez o întrebare cunoscătorilor în ale motoarelor.
Doresc să cumpăr un motor nou, pentru o pneumatică, iar din motive de greutate, m-am orientat spre un motor de 10 cai în 2 timpi, care are 26kg, aceeași cu un motor de 6 cai în 4 timpi.

În România nu se mai comercializează motoarele în 2 timpi, posibilitățile de procurare fiind limitate, alegerea este între Parsun 9.8 și Tohatsu 9.8.

Vă rog să îmi spuneți pe care dintre motoare să îl aleg, care este mai fiabil și de calitate mai bună. Mulțumesc mult!

#11
Propulsie umana / Canoe cu motor termic
Octombrie 08, 2019, 06:41:14 PM
Salutare tuturor,

Am nevoie de un sfat, referitor la o canoe pe care doresc sa o achizitionez.

Daca anulez ciocul din pupa si il inlocuiesc cu oglinda, canoea suporta un motor de 2,5cp?Se justifica motorizarea la o canoe, sau voi merge permanent cu prova in cer?

Atasez specificatiile canoei.
#12
Asta da, evoluție în grad, frumoasă barca, serios motorul, să te bucuri și să o folosești sănătos Marius.
#13
Marius, pe ce barcă ai pus 90 cp? Am lipsit o perioadă de pe aici și nu mai sunt la curent cu schimbările din viața nautică.Mă bate gândul să cumpăr un Grabner Mustang GT, îmi lipsește o pneumatică portabilă, pentru plimbări pe orice ape, de pescuit nu am reușit să mă apuc, iar barca rigidă stă în depozit degeaba.
Ai păstrat Etec-ul de 30 cp?
#14
Te salut Marius, ce mă făceam eu fără tine? Întotdeauna m-ai ajutat cu informații prețioase, sper să ne întâlnim cândva, să te pot cinsti.
Poate vor avea înțelegere cei de la căpitănie și nu îmi vor fi puse bețe în roți.Am trimis un mail la Euronautica pentru soluționare, deocamdată nu am primit nimic, aștept.Sper să rezolv problema la fel ca tine, mulțumesc mult pentru tot.
#15
Salutare tuturor,

In anul 2015 am cumparat un Etec 30 cp, de la Euronautica.La acest motor, declaratia de conformitate apare doar intr-o pagina din manualul de utilizare al motorului, in limba engleza.Nu mi s-a oferit in afara garantiei si facturii, un certificat de conformitate specific, parafat sau tradus in limba romana.Va rog sa imi spuneti care este posibilitatea de inmatriculare a barcii, in aceasta situatie, sau daca se considera valida declaratia de conformitate din manualul de utilizare in limba engleza.Multumesc mult!
Am atasat declaratia de conformitate din manual.