Barca Motocraft SF 490 T

Creat de ovidiu66, Septembrie 12, 2014, 12:29:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ovidiu66

Citat din: Sosoktm din Aprilie 05, 2015, 03:25:19 PM
In apa sarata se buleste orice peridoc, mai devreme sau mai tarziu, dar nu cred ca e cazul aici. Ovidiu, cu 20 pe sf vei merge mai rapid ca sl cu 10 ;). Personal prefer ca pe cui sa am sarcina ff usor negativa, adica remorca sa ridice de cupla, deoarece uzual am si portbagajul plin. O "asieta" nasoala a masinii distruge planetarele in timp. Spor

Multumesc Sorin!

Fritz

  Sorine...Nu se admite sarcina negativa pe cupla de remorcare . Asta sa-ti fie clar! :( Nu pentru faptul ca atunci cand decuplezi remorca iti dai cu cupla-n barba !  :D ...si cu pintenul motorului ( si elicea ) in asfalt... ::)
Trebuie sa ai minim 15 kg pe nuca de remorcare!!! Daca ai bagaje multe le mai poti pune si-n barca.
  Asta e pentru siguranta circulatiei, La fel si cablul de asigurare sau lantul  de siguranta. O cupla uzata sau defecta ...blocata de oxizi ...poate ceda la o denivelare..frana brusca mai ales la o coliziune.  :o
Nu se unge nuca carliglui de remorcare cu vaselina sau ulei ...Tot pentru siguranta si pentru un coeficient de frecare mai mare...La remorci mai grele se folosesc dispozitive de cuplare antibalans.

Mihaif99

Citat din: Fritz din Aprilie 05, 2015, 07:06:40 PM
  Sorine...Nu se admite sarcina negativa pe cupla de remorcare . Asta sa-ti fie clar! :(
..........     ...............     ..............

Asta merita 2 pkte de karma  ;)


Tot ca sfat nostim, as mai adauga ca: "motorul de motocross nu se impinge la deal" ;)

Sanatatate tuturor.

Mihaif99

#108
Citat din: mariusm piesenoi111 din Aprilie 03, 2015, 09:53:44 PM
Întreb și eu.....de ce trebuie evitat cât mai mult sa bagi rotile spate în apa?
Ca sa știu data viitoare când ploua sa încerc sa nu mai ud rotile.....:(

Rulmentii   - una e cand ploua, alta e cand stai 5 minute cu osiile in apa sa speli vaselina,  si apoi esapamentul brrlob brrrlob. Cel mai nasol e la rampe cu inclinate  mica.  Pe urma sabotii/discurile.  Mai ales cand ai sedan. Nu cred ca e OK sa bagi masina pina la portiere.

Dar Ovidiu a spus deja ca manevreaza remorca cu mana, asa ca n/p

Sosoktm

Fritzule, eu n-am zis ce se admite, ci doarce fac eu. La ce solicitari primeste un peridoc pe infrastructura noastra, o sarcina statica negativa de 5-10 kile e nesemnificativa.  Personal nu sunt de acord cu ne-gresarea bilei, frecarea la care te referi nu aduce nici o siguranta in plus, ci doar uzura in cuplaj prin frecare.Zgomotele in deplasare sunt bonus. Prinderea cuplei se face sub bila si are sistem de blocare ce nu e dependent de sarcina verticala (cu plus sau minus). Cablul/lantul de siguranta e o vrajeala, un multifilar de otel de 6-8 mm va pocni fara nici o greata daca ti-a sarit remorca din cui.
La o coliziune e irelevant daca ai lant, unsoare sau mama cuplei. Daca sistemul de blocare nu functioneaza corect tot acolo esti. La remorcile destepte (nu neaparat grele) exista o amortizare suplimentara in protap care ajuta la miscarile longitudinale.
Mihai... sa vezi amuzament cand tre sa il impingi la vale :) Sambata am fost la o cursa, baie de namol ca in Shreck, ce sa mai , un deliciu :D
Ovidiu cred ca nu va mai reusi sa manevreze la mana un peridoc pe care barca e echilibrata la gol, dupa care va pune si motor pe oglinda. Spunea ca nu are locuri propice pt lansat la apa iar un 25 4t e greu.

dflorin

#110
Indiferent de remorca sau ce ai dupa tine, ca este cu axa simpla sau dubla, cu sistem de frinare sau nu, trebuie sa ai o greutate minima pe cirlig si am sa explic si de ce: in momentul frinarii masina are tendinta sa se aplece in fata si se ridice de spate, in acest moment remorca impinge in cirlig...Daca protapul nu apasa suficient sau mai rau daca ridica masina, la o frinare mai violenta riscam sa pierdem aderenta pe rotile din spate. Cablul (cel de 6 sau 8mm ) se prinde de cirlig sub cupla, care la rindul lui este prins de pirghia tijei de frinare, avind rolul de a frina remorca in caz de desprindere a cuplei. Lanturile asigura remorca sa ramina agatata de masina si montate mai slab pentru a da voie cablului  (cel de 6 sau 8 mm) sa frineze remorca inainte ca lanturile sa se intinda. Amortizorul din protap nu face alt ceva de cit sa impinga inapoi remorca dupa ce sa frinat si viteza a ajuns la 0, astfel deblocind frinele.

Sosoktm

Florin, peridocul despre care vorbim nu are sistem de franare inertial, deci un cablu/lant nu ajuta. De asemeni, vorbim de masini moderne, care au abs si esp, deci franzarea chiar si violenta n-ar trebui sa destabilizeze masina. Amortizorul pe protap nu stiu sa actioneze pe franele remorcii, dar e posibil sa gresesc.
Totusi, nu e cazul aici de o remorca grea. 150 kile peridocul, 100 barca si 70 motorul e putin. Franare(inertiala) pe remorca  este foarte rara pt cele sub 750 kg.
Eu consider ideal la transport ca remorca sa fie cat mai aproape de echilibrul perfect, de acolo fiecare face cum considera.

kimi

Citat din: Sosoktm din Aprilie 06, 2015, 04:56:42 PM
De asemeni, vorbim de masini moderne, care au abs si esp, deci franzarea chiar si violenta n-ar trebui sa destabilizeze masina.
Daca cupla remorcii nu este legata prin CAN la calculatorul de ABS , mai rau face . Dinamica unui ansamblu masina - remorca este total diferita de aceea a unei masini single .
Prin urmare stabilizarea prin ABS-ESP cade daca instalatia remorcii nu e legata corespunzator .

Vali

Juma'de topic despre barca, juma' de topic despre motor, juma' de topic despre peridoc :D. Adica la fel cum Iliescu e jumate roman, jumate rus si jumate tigan :P. Ca doar nu degeaba spuneau admiratorii lui ca e un om si jumatate ;).
Pana la urma care ramane ? Discutiile despre echilibrarea peridocului sunt aplicabile si la alte barci, deci poate e mai bine sa le separam.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dflorin

Sorine,... vorbim la modul general. Cind transporti o remorca, rulota, remorca pentru motor...fiecare i-si adapteaza  incarcatura in functie de cum simte ca s-ar comporta mai bine masina. De exemplu eu am jaf de Dacia break care o tin pentru pescuit. Peridocul are cam 5,3m, greutatea maxima aut.400 cu sistem de frinare. Greutatea pe cirlig nu am cintarit-o( dar apasa ceva )...si merge asa bine incit nici nu o simt dupa mine. Vali te rugam sa ne scuzi pentru balaceala de pe acest topic....ne-am lasat furati de discutia cu peridocul.

Vali

Nu-i problema Florin, eu glumeam, continuati-va discutia linistiti. Am incercat acum cateva zile sa aleg mesajele pentru separare, dar in mai multe din ele se face referire explicita la barca Motocraft.
Deci nu e problema, rolul forumului e tocmai sa discutam la subiect si sa alegem cele mai bune solutii din aceste discutii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

nici eu nu sunt deacord cu sosoktm  pt ca stiu ca puntea spate franeaza mai bine si mai puternic daca are greutate pe ea , deci avem remorca avem nevoie de toata frana din lume . Si alt motiv ar fi atunci cand cobori rampa inclinata ar fi mai sanatos ca greutatea sa apese putin tot pe carlig .

sosoktm nu am nici-o problema cum procedezi tu , daca tie i-ti este bine este k  dar mai vorbim si noi poate mai invatam si noi cate ceva.

BRP

Citat din: dflorin din Aprilie 06, 2015, 03:10:51 PM
Indiferent de remorca sau ce ai dupa tine, ca este cu axa simpla sau dubla, cu sistem de frinare sau nu, trebuie sa ai o greutate minima pe cirlig si am sa explic si de ce: in momentul frinarii masina are tendinta sa se aplece in fata si se ridice de spate, in acest moment remorca impinge in cirlig...Daca protapul nu apasa suficient sau mai rau daca ridica masina, la o frinare mai violenta riscam sa pierdem aderenta pe rotile din spate. Cablul (cel de 6 sau 8mm ) se prinde de cirlig sub cupla, care la rindul lui este prins de pirghia tijei de frinare, avind rolul de a frina remorca in caz de desprindere a cuplei. Lanturile asigura remorca sa ramina agatata de masina si montate mai slab pentru a da voie cablului  (cel de 6 sau 8 mm) sa frineze remorca inainte ca lanturile sa se intinda. Amortizorul din protap nu face alt ceva de cit sa impinga inapoi remorca dupa ce sa frinat si viteza a ajuns la 0, astfel deblocind frinele.
[/quote

Super Corect ce spui, asa este.In Germania cand faci TUV=inspectia tehnica este unul dintre parametrii(apasarea la gol a remorcii) verificati drastic!!!, ca ,nemtii nu se joaca,al doilea parametru ar fi calibrul cuplei remorcii cu teste de zmulgere,precum si la masini cu carlig masurarea calibrului cuplei,in toate aceste cazuri in caz de neconformitate nu iei inspectia tehnica si iti retin actele pana la inlocuire cu piesa noua!!!
Spunea cineva ca nu se da cu vaselina pe cuplaj,GRESIT.Nemtii au in magazin vaselina speciala de cuplaje, si am vazut si cumparat  in Romania la benzinariile OMV.

bica77

Eu cred ca sunt prea multi cunoscători in ale barcilor,motoarelor si peridocurilor si d asta i cearta asta , ;D,alegeti va unul care este cel mai bun si se rezolva treaba ;)

ovidiu66

Citat din: bica77 din Aprilie 06, 2015, 09:34:10 PM
Eu cred ca sunt prea multi cunoscători in ale barcilor,motoarelor si peridocurilor si d asta i cearta asta , ;D,alegeti va unul care este cel mai bun si se rezolva treaba ;)

Nu se cearta nimeni,...consider ca este bine sa ne spunem parerile,altfel cum progresam?