inmatriculare barca

Creat de aditm, Septembrie 14, 2014, 11:38:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

sebba

la mine impozitul va fi cam de 1800 lei pe an, aproximativ (daca retin corect)
e totusi o coaja de peste 10 tone si de aproape 13m (Dufour Gib'Sea 43)  ::)
Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

Dbr

Asta inseamna impozit peste un euro/zi . Mare diferenta intre albastru si negru...

Alex1958

Citat din: sebba din Aprilie 04, 2018, 10:33:44 PM
cum ajung eu la barca asa va ajunge si inspectorul
deh, obrazu subtire cu cheltuiala se tine  8) 8) 8)
Excelenta asta!
Am navigat cu un skipper care imi povestea ca si-a adus popa pe barca sa-l casatoreasca.
Cred ca inspectorul se rezolva mult mai usor!

pelicanul

Citat din: bluewave din Aprilie 04, 2018, 08:47:20 PM
Sebba, chiar sunt curios cum ai sa faci cu "in baza unei inspectii tehnice finalizata cu rezultate satisfacatoare", barca aflandu-se departe de vre-un sediu ANR.

Cred ca e recunoscuta de ANR orice inspectie a unui registru important de genul Lloyd sau Bureau Veritas.

Florio

#79
Discuția înmatriculării este din ce în ce mai interesantă și pentru mine, mai ales că am hotărât să mai cumpăr o barcă, una mare, de mers prin toate apele lumii.
M-am întrebat dacă merit eu așa ceva, și imediat mi-am sărit în apărare: sigur că merit! :)
Așadar, înțeleg perfect cele două aspecte:
1. Sebba, ca și Bogdan (ca și mine în cele din urmă), au optat pentru înscrierea sub pavilion românesc. Cred că asta (lăsând de-o parte mândria, deh) este o variantă foarte curată și ușor de înțeles de către orice autorități. În plus evită orice neînțelegeri cu ANAF-ul, ceea ce nu e deloc de neglijat. Aici Sebba nici nu are multe alegeri de făcut, având în vedere că barca lui va fi și într-o activitate economică. Bogdan are de ales, dar la el miza financiară e mică spre neglijabilă. Și astfel lasă loc mândriei :)
2. Cineva care cumpără o barcă mare strict pentru folosința lui, fără a atinge aspectul comercial, nu are o motivație suficientă pentru înmatricularea în România, din cauza multor șicane ce țin de costuri, inspecție la 2,5 ani, schimbări de permise, birocrație. (Știu Bogdan, am citit experiența ta pozitivă cu ANR. Deie Domnul să persiste!)  Aici e posibil ca varianta belgiană să fie una comodă. Dacă nu se schimbă legile între timp.

Ok, acum întrebări:
Cum facem cu obligativitatea declarării bărcii (încadrată la mijloace de transport ca taxe) la fisc?  Text:"(3) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul acestuia are obligația să depună o declarație la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competență are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, și datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării acestuia în România."

Pentru Sebba: în lista de mai jos, yachturile sunt ambarcațiuni de sport și agrement, impozitate între 0 și 1119 lei. Probabil 1800 lei cum ai spus, o fi la intervenția consiliului local de care aparții.



https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/Cod_fiscal_norme_14022018.htm#A470

Alex1958

Citat din: pelicanul din Aprilie 05, 2018, 09:01:22 AM
Cred ca e recunoscuta de ANR orice inspectie a unui registru important de genul Lloyd sau Bureau Veritas.
N-as fi prea sigur de asta!
Baietii sunt mai degraba pe principiu "ce-i al meu e pus deoparte si nu-l impart cu nimeni!"
Dar daca e asa te rog sa ne tii la curent!

stefand600

Art 468 prevede clar la pct 2 ca
(2) Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România.
Stefan D

pelicanul

Citat din: Alex1958 din Aprilie 05, 2018, 09:42:51 AM
N-as fi prea sigur de asta!
Baietii sunt mai degraba pe principiu "ce-i al meu e pus deoparte si nu-l impart cu nimeni!"
Dar daca e asa te rog sa ne tii la curent!

Ordin 1079 / 2014, art. 20, par 1, lit. c): raportul de inspecţie iniţială pentru înmatricularea ambarcaţiunii de agrement, emis de căpitănia de port/oficiul de căpitănie/inspectoratul tehnic, sau confirmarea scrisă, emisă de o organizaţie recunoscută autorizată de ANR, prin care se atestă că ambarcaţiunea este conformă cu normele tehnice de construcţie obligatorii; 

Il gasiti aici: https://portal.rna.ro/Pagini/Legisla%C8%9Bie/Agrement%20Nautic.aspx

sebba

Citat din: Dbr din Aprilie 05, 2018, 06:53:29 AM
Asta inseamna impozit peste un euro/zi . Mare diferenta intre albastru si negru...

da fratele meu alb-galbui... asa e!
nu avem peste tot taxe mai mari ca vesticii? motorina, mancarea... nu cred ca e cazul sa detaliez
de ce nu am avea si la barci impozit "la promotie"?
ca doar nu suntem niste muritori de foame, ca nemtii...  >:(
Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

ss

Vezi ce inseamna stat social? La amaratii de nemti e taxa 0 pentru barci!

Alex1958

Citat din: pelicanul din Aprilie 05, 2018, 10:31:22 AM
Ordin 1079 / 2014, art. 20, par 1, lit. c): raportul de inspecţie iniţială pentru înmatricularea ambarcaţiunii de agrement, emis de căpitănia de port/oficiul de căpitănie/inspectoratul tehnic, sau confirmarea scrisă, emisă de o organizaţie recunoscută autorizată de ANR, prin care se atestă că ambarcaţiunea este conformă cu normele tehnice de construcţie obligatorii; 

Il gasiti aici: https://portal.rna.ro/Pagini/Legisla%C8%9Bie/Agrement%20Nautic.aspx
Chiar m-am uitat pe site-ul ANR, dar in lista de documente de interes public nu apare si o lista de organizaţii recunoscute si autorizate de ANR sa faca inspectii tehnice la ambarcatiuni. Apare o "Listă firme/laboratoare autorizate/acreditate pentru: examinări nedistructive, încercări containere, încercări la foc, încercări/probe şi/sau analize". Aici sa fie ele mascate?
https://portal.rna.ro/informare-publică/solicitare-informaţii-legislație/lista-documente-de-interes-public

Alex1958

Citat din: ss din Aprilie 05, 2018, 10:57:28 AM
Vezi ce inseamna stat social? La amaratii de nemti e taxa 0 pentru barci!
Poate la alegerile viitoare....

pelicanul

Citat din: Alex1958 din Aprilie 05, 2018, 11:00:31 AM
Chiar m-am uitat pe site-ul ANR, dar in lista de documente de interes public nu apare si o lista de organizaţii recunoscute si autorizate de ANR sa faca inspectii tehnice la ambarcatiuni. Apare o "Listă firme/laboratoare autorizate/acreditate pentru: examinări nedistructive, încercări containere, încercări la foc, încercări/probe şi/sau analize". Aici sa fie ele mascate?
https://portal.rna.ro/informare-publică/solicitare-informaţii-legislație/lista-documente-de-interes-public

https://portal.rna.ro/Pagini/Certific%C4%83ri-nave.aspx

Vali

Din experienta mea, sa lucrezi cu Lloyds sau BV este foarte costisitor. Cred ca mai degraba se rezolva ieftin si elegant cu un inspector tehnic de la ANR.

In cazul asta, inspectia e mai mult o formalitate, mai ales ca barca din ce stiu e deja certificata european (are CE-ul). Ce mai trebuie bugetat e doar cheltuiala de protocol ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

stefand600

Citat din: sebba din Aprilie 05, 2018, 10:40:58 AM
da fratele meu alb-galbui... asa e!
nu avem peste tot taxe mai mari ca vesticii? motorina, mancarea... nu cred ca e cazul sa detaliez
de ce nu am avea si la barci impozit "la promotie"?
ca doar nu suntem niste muritori de foame, ca nemtii...  >:(
Da, dar mandria nationala le compenseaza pe toate!
Stefan D