Selva 15 cp 2t

Creat de dany, Martie 31, 2015, 08:40:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dany

A ajuns motorul acasa insotit de un rezervor Yamaha de 20 l nou ,ambele impachetate de Cristi cu multa sarguinta cu metri intregi de burete pt. parchet.Faceau inconjurul lumii fara probleme .Motorul are cizma lunga  adica 57 cm pe muchie.Cred ca asta a fost cauza de nu a avut cumparatori pana acum,caci el arata binisor din punct de vedere estetic.A pornit relativ repede ,4 sfori au fost de ajuns[ca dupa transport],intr-adevar accelerat un pic,cat te lasa acceleratia[fiind pe liber schimbatorul de viteza, nu te lasa sa-l accelerezi prea mult in gol]abia cand l-am bagat in viteza atunci s-a accelerat de a scos apa din butoiul de 60 l .L-am oprit si l-am pornit din nou si a luat-o cu acceleratia la minim din prima.Ramane sa curat carburatorul si sa-i vad reglajele cum am fost invatat aici pe forum.Mai trebuie sa iau un impeler ,furtun de alimentare si pompa.Are un furtun cam subtire si nu intra pe mufa tata de alimentare ce intra in mufa rezervorului.Astea le stiam de la vanzator.Oare sa-i pun un filtru de benzina pe linia de alimentare si de care?O sa iau ulei pt. cizma,scrie pe menghina motorului de care si mai scrie ca se pune 2 la suta ulei [3 la suta la rodaj].Are o eticheta aplicata de broscari si am banuit ca a fost italian :D
Deci prima data sa comand impelerul caci nu-mi place cum da apa pe la furtunul de sub capul motorului[da abur cu stropi f. fini]deaceea nici nu l-am tinut prea mult pornit.S-ar putea sa fie obturat cumva traseul apei pt. racire?Sa  umblu intai la pompa de apa si dupa aia sa comand impelerul ,nu?
Pinionul racului de pornire e putin uzat.Oare unde a-s gasi asa ceva.?Una peste alta eu sunt multumit,caci nu aveam pretentia sa iau un lucru nou la banii astia care va asigur ca au fost putini fata de ...nu stiu.....ce este pe piata...
Barca urmeaza sa v-o prezint mai tarziu 8)
Ma duc sa ma mai uit la el :-*

iulian_cioclin

Eu nu pot decat sa iti urez sa te bucuri de el. Ii las pe baietii mai experimentati sa iti dea sfaturi. Sa fie intr-un ceas bun!

renata

#2
Salut Dany ! este necesar sa-i faci o revizie inainte sa te aventurezi spre multumirea satisfactiei, insa eu te sfatuesc sa-i cumperi pompa completa cu garniturile necesare pentru mai multa siguranta ca despre ulei in cizma si curatat carburator e foarte simplu ,sa-ti fie cu noroc si sa te bucuri de el ca un campion !!!!!!!!
apropos: nu uita de curatarea si probarea termostatului

Ciby

Sa-l stapanesti sanatos si sa te bucuri de el!
Daca nu ai apucat sa umbli la reglaje, mai bine le lasi in pace. Si daca tot te mananca degetelele (ma stiu pe mine!) fa-i niste semne cu markerul pe surub ca sa ai un reper, il trangi la maxim si ai grija sa numeri de cate ori se roteste (1,5, 1,75, 2, 2,5, etc.) ca in caz de nereusita sa-l poti aduce la starea initiala.
Acum am in fata un carburator de Selva de 25 cai din '79, model DELLORTO, FHE 30.28 si vad ca are doua suruburi. Posibil sa fie asemanator cu al tau. Surubul lateral asezat la 45 grade fata de verticala, pozitionat in dreptul axului clapetei, este pentru aer, iar cel asezat orizontal regleaza inchiderea clapetei pentru relanti.
Alte reglaje nu mai vad.

dany

E vorba ca vanzatorul mi-a spus ca porneste cu acceleratia marita si treaba s-ar putea sa fie din reglajul clapetei.Multumesc ciby.Am sa fiu atent.Cand am desfacut prima data un motor de barca am facut o groaza de'' semne'',si l-am pus in doua lighene.L-am montat relativ usor,si tot la voi am cerut ajutorul ,si evident l-am primit......Am gasit pe motor o serie:primul rand :260  ;al doilea rand:1910770.Pe menghina nimic.Unde pot identifica seria asta?

Fritz

 Motorul pare a fi ok. 260 inseamna ca e de 260 cm3 ( 15 cai) ...si e din 1991.
Impeller gasesti la Motoarebarci in Bucuresti . Asta e :
http://motoarebarci.ro/pompa-de-apa-selva-6-15-cp.html
Ulei se baga 2% Sintetic.  Nu mineral.  Eu bag Bixxol 2t 100% sintetic. de la OMV.
Ti-am dat un link ...la cartea tehnica . Acolo gasesti cam tot . Nu te apuca sa-l faci gramada ...cum ziceai ..in doua ligheane. Rotorul de pompa de apa ..si atat.
Nu desface pompa de benzina !!! Filtru nu ai nevoie. Are o sita la intrarea in carburator (lateral).
Uite si regaljul carburatorului.  Deci aerul 3/4-1 tura deschis.  Jicloarele de relanti si principal sunt fixe. 0.4 respectiv 1.15 mm. 

dany

OK .Am bagat la cap.Faza cu ligheanele nu se pune. ;D

dany

#7
Am vorbit cu cei de la mot.barci si abia dupa 20aprilie o sa le aiba distribuitorii lor+inca doua saptamani.Sa vad si in alta parte...habar n-am
Poate doamna Lacramioara are asa ceva?

dany

Raspund tot eu :da ,mi-l aduce pe comanda in 10 zile...OK

Fritz

 E bine si 10 zile.
alta varianta e sa-l iei din Italia...de la ANCOR.
http://www.ancor.it/store/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=461069

dany

Salut.Pana vine impelerul am zis sa-l toaletez un pic si am vazut la nautica-shop,vopsea selva la spray.De sub capac cum cobori pe cizma pe o singura parte are niste stropi maro ce nu ies nicicum.A mai avut pe menghina un pic de vopsea alba[probabil a vopsit oglinda barcii,fara a demonta motorul]pe,care am sters-o .Daca e spray selva inseamna ca se potriveste la culoare,nu?Sau e necesar un cod pt.culori?
Elicea e si ea cam murdarica[adio alb]...Cum o pot reface un pic,nu mai spun ca are o ciupitura....?
Am vazut la bucuresti la intalnirea noastra ,ce se poate face dintr-o elice paradita .Aici ma refer la elicea lui Intersect,paradita destul de nasol,ajunsa pe mana lui Fritz.Cand a scos-o din cutie,nu s-a auzit nimic.....mutisem toti ,caci inainte ne aratase poze cu elica intersect...Nu voi putea s-o fac in veci asa,dar macar un pic sa-ncerc s-o mai toaletez...Multumesc de sfaturi!

Ciby

Daca elicea nu este stramba, un smirghel fin si un spray fac minuni in locul tau! Si ce este mai interesant, este ca toti or sa te laude pe tine, nu spray-ul si smirgelul!

dany

Cu umorul caracteristic ,dar raspuns la obiect privind elicea,dar la cizma?Cum e cu paleta de culori la selva?Nu vreau sa fac buleala..

Ciby

Dany, chiar nu stiu cum sta treaba cu paleta de culori la Selva si nici la celelalte marci, dar printre clientii tai ce se fotografiaza cu oscilanta din fata magazinului, trebuie sa fie si vreun vopsitor auto. Astia au ochiul format si-ti spun din prima ce cod are culoarea, chiar si ce-ar mai trebui pus in vopsea sa o aduca nivelul celei vechi, arsa de soare si de intemperii!

dany

Am verificat azi compresia motorului,pe care -l pornisem in prealabil.Marius a venit la mine dupa terminarea programului cu instrumentul imprumutat de la un coleg si-l montam frumusel dupa cum am primit sfaturi .Pistonul de jos=6,3 si cel de sus=8.Am repetat masuratoarea si rezultat identic .Am pus un pic de ulei in capul pistonului de jos si a rezultat 8,ceea ce dovedeste ca segmentii sunt ceva uzati la cel de jos.Si acum se verifica ceea ce a spus Fritz cu proba pe uscat,cu ulei pus pt. conservare.. ;)...Deci sa luati aminte si voi ce va luati motoare sh.
Am avut niste treburi de rezolvat si am ramas in urma cu'' desfasuratotul''privind activitatile nautice dar o scot eu la capat pana la deschiderea sezonului.
Astept impelerul si ma ocup si de asta