Etap 23

Creat de actzipild, Martie 18, 2016, 12:47:59 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

actzipild

Salutare.

Nou venit aici, sunt pe ultimii pasi de achizitie.
Mai am de rezolvat transportul si cazarea.

Pozele sunt cele din anunt.

actzipild

Datele despre barca pot fi gasite aici: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4944

Copiez o parte din ele, ca e mai usor sa fie la indemana.:

Hull Type:    Lifting Keel   Rig Type:    Fractional Sloop
LOA:    24.20' / 7.38m             LWL:    19.00' / 5.79m
Beam:    8.20' / 2.50m             Listed SA:    190 ft2 / 17.65 m2
Draft (max.)    5.08' / 1.55m     Draft (min.)    2.60' / 0.79m
Displacement:    3320 lbs./ 1506 kgs.   Ballast:    1036 lbs. / 470 kgs.
Sail Area/Disp.1:    13.70   Bal./Disp.:    31.21%   Disp./Len.:    216.09

Bogdan ion

Foarte frumoasa, sa o stapanesti sanatos.
Poti sa spui cat a costat?

actzipild

Multumesc.

Anuntul era pus la 6000 EUR.
Costurile au fost dupa cum urmeaza:
- 1000 EUR avans
- 170 EUR notarul care functioneaza ca money holder
- 570 EUR evaluatorul
- 170 EUR ridicatul din apa pentru evaluator

In urma raportului de evaluare am obtinut reducerea cu 500 EUR a pretului barcii (sunt chestii de reparat, in principal la motor si la suportul acestuia si la partea electrica de instrumente).

Dbr

Foarte bine arata barca. Sa fie intr-un ceas bun.
Referitor la reparatii si alte detalii nu trebuie sa iti faci probleme. Totul se rezolva. Oricum si daca barca ar fi fost in stare impecabila tehnic si optic tot mai gaseai ceva de facut la ea. Vorba olandezilor glumeti: ,,daca ti-ai luat barca intotdeauna vei gasi ceva de facut la ea" :)
Sa o stapanesti sanatos!
Stima.

Vali

Nu am inteles daca evaluatorul mentionat era sau nu marine surveyor. Daca da, cel putin teoretic barca e in stare buna.

Am intalnit insa in trecut situatii cand barca a fost declarata ok de surveyor, in Olanda respectiv in Belgia, si la sosirea in tara am constatat probleme la inceperea lucrarilor de mentenanta periodica. Asta poate fiindca un surveyor care e si broker nu e intotdeauna un monument de impartialitate.
Oricum, in mod surprinzator poate pentru unii, cele mai multe si mai grave probleme le-am intalnit la barci aduse din Germania.

La Etap 23 avem cateva particularitati care-l deosebesc de alte veliere similare. In mod deosebit e nevoie de o buna examinare prealabila a zonei de imbinare dintre putul derivorului si corpul barcii (zona santinei, sub podeaua detasabila). Barca are derivor ghilotina lestat, fara a avea insa crash-box, iar eforturile de la un esuaj involuntar sunt preluate de o varanga din fibra, asezata imediat in pupa putului derivorului.

Daca zona respectiva se prezinta bine (fara crapaturi, delaminari etc), barca nu are probleme in acea zona sensibila.
Alte probleme de verificat sunt buna functionare a mecanismului cu melc de ridicare si coborare a derivorului, starea spumei injectate intre cele 2 straturi de fibra ale bordajului, plus starea bastoanelor de balustrada (din aluminiu, cam sensibile) si bazelor acestora (stanchions). Cel putin astea imi vin in minte acum, pe viteza. Am lucrat la Etap 23 si cam stiu care sunt aspectele de verificat.

In afara de asta, trebuie facute verificarile normale la un velier de aceasta dimensiune - corp plus starea arboradei si velaturii, stiind ca e greu de rezolvat in Romania o problema la catarg sau cordaje. Nu cred totusi ca trebuie sa te ingrijorezi, dar nici sa neglijezi aceste aspecte. Mai ales in cazul barcilor sh, eu sunt 100% de acod cu zicala "expect for the best, but prepare for the worst".
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

actzipild

Salut.

Surveyor-ul era unul autorizat, l-am verificat sa aiba acreditarile necesare  ca sa nu am surprize. Din acelasi motiv am preferat sa platesc in plus dar sa folosesc un notar care sa tina banii.

Arborada a fist inspectata vizual, catargul fiind montat. Referitor la mecanismul de ridicare a chilei - l-a inspectat si pe acela, n-a mentionat probleme.

Nu sunt extrem de ingrijorat, am avut o conversatie cu el in urma survey-ului si mi-a spus ca barca este in stare buna. Evident, ulterior am primit si survey-ul in forma scrisa.

Sunt probleme de rezolvat, dar nimic care sa fie imposibil si deal breaker.

Florio

Felicitari si din partea mea pentru achizitie, Etap 23 este o barca foarte buna, iar cresterea numarului de veliere nu poate decat sa ma bucure.
E foarte interesant faptul ca are derivor mobil, lestat. E un lucru pe care l-as fi dorit si la barca mea :) .
N-am incercat niciodata o astfel de barca, banuiesc doar ca lestul derivorului ii da o stabilitate buna in vant mai tare.
Ma mira putin coeficientul Suprafata velica/ Deplasament, de doar 13,7 .
Dar performanta nu e data doar de un coeficient, ci de o multitudine de caracteristici proiectate, asa ca ma bazez pe faptul ca  Jacques De Ridder stie mult mai multe in materie, decat se cunosc pe meleagurile noastre :)

actzipild

Multumesc Florio!

Dupa ce o pun pe apa si obtin si brevetul putem sa incercam sa vedem cat de stabila e.
Pana la urma meseria se fura si de la lupii de mare, nu? :)

Ca o alta intrebare, ma tot uit la diverse scoli de navigatie.
Aveti ceva recomandari? Mi-ar prinde bine, macar orientativ.

MBG

Felicitari pentru achizitie!
Cea mai buna scoala/practica o faci cu Constantin.
LIfe is to short to stay on the dock!

draken

Salutari achizitiei si calitatilor de cumparator!
Pozele arata excelent - mica, dar "rea".
La multe momente fericite!

Captan

Felicitari ptr achizitie.Sa o stapanesti sanatos , sa ai iesiri cat mai multe si sa ne vedem pe ape.
Foarte reusita barca.

actzipild

Multumesc de felicitari si urari!

actzipild

Salutare.

Un update: colegul Dbr o aduce in Romania.

Cateva poze de la operatiunea "hai acasa".

kir_gutzakis

Felicitari, chiar arata intr-un mare fel!Cred ca si navigheaza la fel cum arata!Oare cand vom putea sa lansam si sa  ridicam barcile la fel ca in Olanda si la noi, in Romania?
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper