Alegere barca delta (incepator)

Creat de valeriu28, Septembrie 28, 2016, 05:32:56 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pava

 Valeriu !  In situatia ta am fost si eu acum 2 ani , cautam o barca care sa corespunda cator mai multe cerinte si cu buget cat mai mic . Barca ideala nu exista  ;).Trebuie alocat un buget rezonabil . Eu sugerez sa achizitionezi un motor pana in 20 CP 4T , cat mai nou cu cisma aprox 55 cm in functie de marca  (merge si un 2T dar trebue pricepere ,dispozitie si timp pentru mesterit la el  ::) . Cu acest motor poti face probe cu diferite barci care crezi ca merita luate in calcul . Din cate stiu tinta este pescuitul la spinning , deci ai  bagaje putine , o sa fie loc si pentru familie in barca chiar si de 4.3 m dar sa fie lata macar de 1,7 m . Oricum daca se intampla sa fie o furtuna pe lacurile mari din delta nu o sa te simti bine cu barcile enumerate mai sus  ;D. Referitor la viteza maxima de deplasare 40 km este mai mult decat suficient .

Vali

Daca nu deranjez, as vrea sa spun si eu cate ceva in completarea colegului pava. Poate ajuta pe cineva experienta mea vizavi de motorizarea barcii mele.

In urma mai multor incercari, m-am decis la motorizarea de 15 cai / 2T pe barca mea de 4,30 din urmatoarele motive:

- motorul fiind in 2 timpi, barca are o dinamica excelenta, ajutata si de pasul relativ mic al elicei
- diferenta de consum fata de un 4 timpi echivalent (care e nesemnificativa la aceasta putere) e compensata de aceasta dinamica superioara a motorului in 2T
- in toate variantele mele uzuale de incarcare a barcii, puterea a fost suficienta, bineinteles si datorita pasului optim al elicei
- in urma experientelor urate cu motoare mai mari, am hotarat ca am nevoie de un motor mic portabil, adica pe care sa-l pot monta sau da jos de pe barca de unul singur, si sa-l pot transporta usor si tine acasa in siguranta
- la o barca utilitara de glisare, prefer exclusiv guvernarea la maner (eche), pentru greutate minima a amenajarilor, plus spatiu maxim in barca
- nu in ultimul rand, imi plac motoarele in 2 timpi, pentru dinamica, simplitate, robustete, anduranta, si pentru ca nu fac vreodata probleme cu benzina din Delta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

valeriu28

Va multumesc pentru remarci.
in urmatoarele 2 saptamani voi testa atat Romcraft 480 / 480M dar si Golful Minor (Bratesul)
Dan, iti multumesc pentru interventie. la 20 cai m-am gandit si eu, maxim 30cp, (chiar daca necesita inmatriculare)
aveti cumva idee de consumul motoarelor de 30 cai (3 cilindri) ?

Vali, eu am avut un 2timpi, aceeasi greutate cu un 4 timpi (43kg - 15cp) si chiar nu m-a dat pe spate. pe langa consumul aproape dublu (mergeam la blana cu consum de aproape 7), trebuia sa ii fac amestecul carburant in barca, murdaream totul de ulei, in plus, motorasul ala vibra din toate partile, si polua si mai rau. dimineata pana sa se incalzeasca nu ne mai vedeam om cu om din cauza fumului.
pe scurt, mi se par motoare nerafinate. acum, intre a ramane pe lac la 20km de pensiune, sau a avea un motor in 2 timpi, as alege ultima varianta, insa nu cred ca 4 timpi sunt chiar atat de proaste incat sa te lase in drum imediat, nu ?

in concluzie, la motor ma mai gandesc, desi cineva mi-a dat o idee foarte buna pentru un 25 cai (yamaha) in 2 timpi, intr-adevar, as face un compromis pentru motorul ala. (multumesc Sorin)

ultima intrebare va rog:
mi-a ramas gandul la romcraftul ala de 4.80... (desi are 1.55 latime)
greutatea suportata este de 410 kg. daca va fi vreodata depasita cu 50 kg e vreo problema? evident in conditiile in care merg mult mai atent.
ma gandesc daca poate transporta 4 adulti de 80kg si bagaje. (episoade izolate)

Vali

Despre Romcraft 480, cel mai bine e sa povestesti cu un proprietar. Am un amic din Braila care lucreaza in Delta, si stiu ca are barca de multa vreme, deci cred ca o cunoaste deja bine. Motorul e Honda de 20 / 4T, cizma scurta si elice de inox in 4 pale. In 2014 i-am facut barcii o renovare completa, si de atunci a folosit-o intensiv. Daca dau de el, va pun in legatura.

Despre motoarele in 2T, important e sa ai noroc de un motor bun. E plin de "cazaturi" pe piata, si trebuie cautat meticulos un motor bun (cel putin eu asa am facut). La mine a contat ca "am crescut" pe motoarele in 2T, si la motociclete, si la barci, si sunt obisnuit cu folosirea si mentenanta lor. Un alt avantaj e ca nu tenteaza "curiosii", astfel ca pot dormi linistit noaptea cand sunt in balta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Alex1958

Citat din: valeriu28 din Noiembrie 09, 2016, 09:14:24 PM
ultima intrebare va rog:
mi-a ramas gandul la romcraftul ala de 4.80... (desi are 1.55 latime)
greutatea suportata este de 410 kg. daca va fi vreodata depasita cu 50 kg e vreo problema? evident in conditiile in care merg mult mai atent.
ma gandesc daca poate transporta 4 adulti de 80kg si bagaje. (episoade izolate)
Salut,
Daca prin 4 adulti x 80 kg si bagaje intelegi bagaje de pescari la stationar - crede-ma ca nu-ti incap in barca, nu de greutate ci de volum.
Si 3 oameni cu bagajele lor e deja mult, dar se poate daca faci numai transport. Daca cei 4 au cate o geanta cu haine-merge. Daca vrei pescuit stationar cel mai correct este sa socotesti 2 oameni si bagajele lor (inclusiv mancare si bautura).
Mai e o problema de aranjat bagajele si pasagerii in barca astfel incat sa-i mentii centrul de greutate cat mai jos- asta e valabil pentru orice barca.
Bafta in alegere!

Sosoktm

Citat din: Vali din Noiembrie 09, 2016, 11:20:09 PM
Despre motoarele in 2T, important e sa ai noroc de un motor bun. E plin de "cazaturi" pe piata, si trebuie cautat meticulos un motor bun (cel putin eu asa am facut). La mine a contat ca "am crescut" pe motoarele in 2T, si la motociclete, si la barci, si sunt obisnuit cu folosirea si mentenanta lor. Un alt avantaj e ca nu tenteaza "curiosii", astfel ca pot dormi linistit noaptea cand sunt in balta.
Amin!!! Datorita consumului mai mare, 2 timpi sunt ceva mai putin tentante, in special petru cei care mai practca sportul "imprumutatului petermen lung", pentru ca nu au o valoare de revanzare prea mare. pntru folosire ocazionala (tip hobby), au cateva avantaje de luatin seama.
@ valeriu...43 kile pentru un 15 2 timpi e foarte mult, cand johnsonul de 15 are 32-33 kile  iar yamaha 37-38. Consumul la wot pt honda  de 30 carburat (3 cil) 4 t ar fi  10,5 l/h , conform specificatiei prodcatorului, asa ca nu va agitati ca al vostru consuma mi putin, ca nu e cazul :D. Yamaha 30 3 cil autolube 2 t consuma la wot 13,3 l/h. Orice motor reduce drastic consumul daca se merge mai bland, asa ca diferente de 1-2 litri la ora pt 30 cai cred ca sunt derizorii, avand in vedere at costa un 30 in stare buna. Sa zicem ca cele 10  kile in plus ale hondei nu sunt semnificative la o barca ce permite motorizare de  30 cai.
Pentru delta la spinning eu m-as feri de elica de inox ;)


GionyGl

 In primul rand imi cer scuze ca am lansat informatiile legate de Golful Major de la Bratesul Galati si apoi nu am mai revenit cu detalii, dar am reusit sa intru foarte putin pe forum in ultima vreme! Legat de calitatile barcii si de viteza la care s-a ajuns cu motorizarea respectiva recunosc ca si pentru mine a fost o surpriza extrem de placuta ! Seara am facut si eu calculul greutatii si am fost surprins sa vad ca barca a glisat cu circa 30 de kg /CP. Banuiesc ca de vina este latimea barcii si fundul plat care probabil ii ofera o portanta deosebita! Legat de viteza pot spune ca apa era linistita pe Dunare si probabil conteaza mult si pasul elicei. Nu am probat barca in conditii de vreme rea pe Dunare, dar in scurta vreme va voi putea da mai multe detalii!
  In rest ramine ideea de a proba si apoi a cumpara! Toate cele bune!

valeriu28

Domnilor,

inca nu am luat nici o decizie... sunt inca in deriva.

Ce stiti de Golf Minor ? este cineva cu care pot discuta direct?
Lupta finala se da intre Romcraft 480M (4.76 / 1.55 si 140kg) si Golf Minor (5.30/1.77 si 180kg)
nu stiu daca sa aleg ceva mai mic, manevrabil, sigur, confortabil si economic cum ar fi Romcraftul
sau ceva mai practic si cu oferta de spatiu mai mare.
4 persoane la Romcraft e cam limita... ideal 3, pe cand la Golf, cu 4 oameni abia se incalzeste.
dar 90% din timp vom merge 2 persoane.

Nu stiu, intre cele 2 barci pentru delta si foarte rar pe Dunare, pescuit la spinning, pentru ce ati opta?
propulsia va fi  30hp / 4 timpi (maximul pentru Romcraft, dar si Golful am inteles ca se descurca onorabil)

Sosoktm

romcraft+30, nu iti trebuie mai multa barca pentru 2 persoane la spin  si o sa te misti f bine in configuratia asta. Barca gliseaza frumos cand nu are incarcatura mare. Atentie ca doar la honda 30 e acelasi motor ca si 25 ul, la restul sunt diferente de greutate semnificative (oricum, nu mai sunt tocmai portabile motoarele in clasa aia) . Nu te feri nici de 25 daca gasesti ceva in mintile lui, BF30 insa e candidatul ideal.

ss

Citat din: Sosoktm din Decembrie 06, 2016, 09:24:56 AM
Atentie ca doar la honda 30 e acelasi motor ca si 25 ul, la restul sunt diferente de greutate semnificative (oricum, nu mai sunt tocmai portabile motoarele in clasa aia)
... si Mercury, dar motorul are 75 kg, nu este portabil decat pentru Nicu Vlad!  ;)

Mihaif99

#40
Daca as trai in Romania, alegerea ar fi simpla  Barca lui Vali versiunea de glisare scurta, sau lunga

Scurta
430 cm    (14ft)   Motor portabil 15 CP  glisare 3 oameni + bagaj

Lunga
510 cm   (17 ft)  Motor 25 CP   - Glisare 4-5 oamani + bagaj


Chestie de preferinte. Eu as alege varianta lunga, pentru ca e comparabila ca greutate, ai mai multa  "barca"  pentru eventuale amenajari.
Daca insa ai masina mica, si nu ai loc sa o parchezi, barca mai scurta e excelenta si ea.

Nici nu vreau sa incep discutia cat de misto e construita fata de concurenta. Fibra axiala, rasini de calitate, poti discuta cu omul. Customizari, ramforsari suplimentare, etc

drmarius

Confirm postul lui Mihai99.

Acum cateva zile ne-am intors iar din delta cu varianta lunga.

La curte (deja denumita ... Curtea cu Barci) avem ambele variante cu 13.5 CP 2t si 30 cp 4t.

Cu cea lunga am alergat destul alaturi de un 5m 100cp. Murighiol, Puiu, Rosu, Rosulet, Sulina, canale pana in Vatafu, Crisan, Canalul Lung, Litcov, Gorgova si pana in Murighiol pe Dunare in bezna pe valul foarte mari.

Ambele le folosim in functie de bagaje, locatie si nevoia de viteza, sansele de a vrea fiecare sa caute locul lui de pescuit, etc.


Sosoktm

Citat din: drmarius din Decembrie 06, 2016, 03:12:32 PM


Cu cea lunga am alergat ...si pana in Murighiol pe Dunare in bezna pe valul foarte mari.


buna combinatie asta, bezna+viteza+valuri+brat principal. Ma inclin cu respect :-X

drmarius

Îmi pare rău dacă s a înțeles voit altceva. Condițiile meteo de vineri seara au exclus viteza. Cine știe zona, înțelege ca este imposibil pe noapte sa se meargă cu viteza. Si cu 10 kmh îți mai iei o creanga in cap pe canale. Noroc ca deschizător de drumuri a fost un localnic care părea ca știe fiecare creanga care atârna peste apa.

Îmi cer scuze ca poate am exagerat cu valuri foarte mari. Pentru mine erau destul de mari sa mergem cu 10. 15 kmh in siguranța.

Cu respect o sa îmi aleg cuvintele in viitor.


valeriu28

Domnilor, multumesc pentru sfaturi si pareri.
Voi merge pe Romcraft.
Sper sa nu ma dezamageasca si sa fiu nevoit s-o schimb prea curand. voi scrie impresii si pareri din timpul constructiei si ulterior dupa ce o voi testa.

Multam din nou !