Vacante in Grecia

Creat de radu_d, Decembrie 13, 2016, 12:55:35 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radu_d

Miercuri am plecat in Grecia, Sitonia iar sambata m-am intors acasa.
Uite un filmulet cu o caracatita la tarm venita la vanatoare

https://www.youtube.com/watch?v=-d4iXfToy0Y&feature=youtu.be

iris

foarte tare!
   Prtobabil ca o sa vina si asta,dar in timp,tre sa prind un pic de experienta,stii cum e :)

iris


iris


radu_d

Uite un film de anul trecut pe Marea Neagra cand navigam si cu randa sus....nu asa cum zic gurile rele ca nu am ridicat-o niciodata

restul de detalii le vezi din contul de youtube al user-ului meu
A40   12 m  Archambault A class racer
https://www.youtube.com/watch?v=DSDtUMRA0tY&t=132s

iris

Pai,DV sunteti profesionist,se vede treaba,am urmarit filmuletul de cateva ori.Eeee,cine nu si-ar dori asa?
   Dar se poate din prima?Nu.
     Cred ca trebuie luat incet.Intai sa vezi cerintele,sa vezi ca ai aptitudini(eu cred ca e vorba de un pic de talent,tenacitate,organizare-nu in ultimul rand).
   E ca la ski.Te pui in varful partiei si da-i la vale cum s-o putea;,daca ajungi jos,exista riscul sa nu mai vrei niciodata.Nu de frica,ce de lipsa de interes,nu simti gustul.Daca nu ajungi,nu mai conteaza.
   Asa cred ca e si aici,in ceea ce ma priveste.Stiu eu sa fac minunile care le faceti DV? Categoric nu,dar mi-ar placea.
    E ca la ski.Incepem pe partii albastre cu plug(Dunare si lacuri din baraje).Cadem/ne udam,ne ridicam,intrebam,ne gandim,invatam.
   Apoi trecem pe partii rosii.
    Speram spre partii negre.
       Multumesc de filmulet.
   

radu_d

#6
E nu e chiar asa...90 % din munca o face barca...9.9 la suta Navionics-ul cu hartile pe telefon, tableta...0.1 skiperul...si daca nu ti-e rau si ti-e frica pe mare atunci trebuie sa ajungi undeva intreg ca n-ai incotro...chestie de supravietuire...toti o avem.... e chiar simplu :)

Iar daca iti cunosti barca si tii cont de prognoze de vreme si de harti raspunsul e da...se poate din prima

Si nu am facut nimic extraordinar pe barca...am ridicat vela, am pus barca pe curs si m-am legat de barca cu o scota sa nu cad din barca....adevarul este ca ma plictisisem...mi-era somn, foame si un pic e frig....aveam 3 pantaloni pe mine, 2 bluze groase, vesta, vesta de salvare + geaca de fas.....cum ar zice SOrin Iorga instructorul meu de sailing prima data trebuie sa lucrezi la confortul tau, al echipajului...daca nu ti-e bine obosesti mai repede.....daca e nasol noaptea pe Egee singur cand ti-e frig si nu cunosti portul de destinatie si sunt valuri de 3-4 metri?  e naspa rau....cand am intrat in Mirinia la 6 dimineata pe intuneric...desi mai fusesm o data cu 30 de zile inainte nu mai recunosteam nimic...din cauza noptii intunecate de nori lumina mi se parea orbitoarea in port, nu puteam recunoaste nimic....ma indreptam cu barca spre digul interior pe motiv ca pur si simplu din cauza oboselii nu se forma o imagine in creierul meu care sa semene cu ce stiam....am redus viteza cat am putut si usor usor am putut sa deslusesc in ceata din ochii mei strada din fata portului cu luminile stradale...pe urma norocul mi-a suras...pe digul spre care ma indreptam a  aparut o lanterna ce imi semnaliza ca nu e bine ce fac....pescari pe dig de dimineata.....mi-au facut semn sa vin la ei sa ma lege de dig...m-au legat si m-au intrebat uimiti" Sir, are you alone?"

I-am cinstit cu bere, am legat dublat legaturile la cheu dupa care vantul a pornit sa bata in rafale violente in port....estimez ca erau rafale de 40 de noduri..eram legat la cheu...eram fericit ca's intreg.....deci raspunsul e ca se poate...daca ma prindea vantul afara ce faceam?   coboram focul din contrafunga si o tineam la motor cu Dumnezeu in gand

radu_d

Ce am uitat sa mentionez despre "epopeea" in Egee este sprijinul prietenilor.
In perioade scurte aveam acces la reteaua de telefonie...in dreptul Sitoniei sau in dreptul lui Athos...eram sunat in continuu de 2 prieteni(pereche) si de nevasta-mea care ma incurajau sa ma tin tare si sa ajung cu bine...faptul ca ei erau in pat si isi pierdeau timpul cu mine, claritatea sunetului ajuns in pustietatea aia ma reincarcau de energie...simteam ca nu pot sa renunt, nu pot sa ma intorc si sa inventez un motiv pentru care nu s-a putut .....   :)

Iar daca intreaba cineva care era urgenta sa ajung in Limnos povestea este asa:

de la intrarea in tara pe 10 oct am avut ocazia sa ma lovesc de sistemul infernal de birocratic si autocrat al grecilor care mi-au pus in vedere sa parasesc Grecia in 30 de zile de la intrare !!!   motivul fiind ca nu le place pavilionul SUA....in toata perioada am incercat sa rezolv aceasta problema vrand sa prelungesc perioada de valabilitate a Tranzit Log-ului facand drumuri aproape saptamanale....misiune ce s-a dovedit imposibila...asa ca ultima solutie ramasa a fost sa ies din Grecia, singur, pe unde am intrat (Limnos)  si sa reincerc sa intru in Grecia sau sa ma duc in Turcia la Chanakale pentru iernat.....dar asta e o alta poveste, intr-un alt topic.



sebba

Huh? Radule, pai ce faci ma... Nu mai rămâi în Grecia? Nu merge?
Baga topicul ăla nou să nu poluăm aici...

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

Florio

Citat din: radu_d din Decembrie 13, 2016, 11:05:54 PM
E nu e chiar asa...90 % din munca o face barca...9.9 la suta Navionics-ul cu hartile pe telefon, tableta...0.1 skiperul...si daca nu ti-e rau si ti-e frica pe mare atunci trebuie sa ajungi undeva intreg ca n-ai incotro...chestie de supravietuire...toti o avem.... e chiar simplu :)

Iar daca iti cunosti barca si tii cont de prognoze de vreme si de harti raspunsul e da...se poate din prima

Si nu am facut nimic extraordinar pe barca...am ridicat vela, am pus barca pe curs si m-am legat de barca cu o scota sa nu cad din barca....adevarul este ca ma plictisisem...mi-era somn, foame si un pic e frig....aveam 3 pantaloni pe mine, 2 bluze groase, vesta, vesta de salvare + geaca de fas.....cum ar zice SOrin Iorga instructorul meu de sailing prima data trebuie sa lucrezi la confortul tau, al echipajului...daca nu ti-e bine obosesti mai repede.....daca e nasol noaptea pe Egee singur cand ti-e frig si nu cunosti portul de destinatie si sunt valuri de 3-4 metri?  e naspa rau....cand am intrat in Mirinia la 6 dimineata pe intuneric...desi mai fusesm o data cu 30 de zile inainte nu mai recunosteam nimic...din cauza noptii intunecate de nori lumina mi se parea orbitoarea in port, nu puteam recunoaste nimic....ma indreptam cu barca spre digul interior pe motiv ca pur si simplu din cauza oboselii nu se forma o imagine in creierul meu care sa semene cu ce stiam....am redus viteza cat am putut si usor usor am putut sa deslusesc in ceata din ochii mei strada din fata portului cu luminile stradale...pe urma norocul mi-a suras...pe digul spre care ma indreptam a  aparut o lanterna ce imi semnaliza ca nu e bine ce fac....pescari pe dig de dimineata.....mi-au facut semn sa vin la ei sa ma lege de dig...m-au legat si m-au intrebat uimiti" Sir, are you alone?"

I-am cinstit cu bere, am legat dublat legaturile la cheu dupa care vantul a pornit sa bata in rafale violente in port....estimez ca erau rafale de 40 de noduri..eram legat la cheu...eram fericit ca's intreg.....deci raspunsul e ca se poate...daca ma prindea vantul afara ce faceam?   coboram focul din contrafunga si o tineam la motor cu Dumnezeu in gand

Sir, intr-adevar nu e simplu alone :) Dar nevoia te impinge la lucruri la care nu te-ai incumeta altfel. Si toate astea duc spre o experienta tot mai mare.
Despre problema cu intrarea in port: nu ai pastrat un track de la sosirea anterioara? Eu am navigat la un moment dat pe o noapte neagra ca iadul, fara luna, fara reflexii, bezna totala, folosind ca reper un track mai vechi de pe chart plotter. A fost util.

Florio

Citat din: radu_d din Decembrie 13, 2016, 11:05:54 PM

...daca ma prindea vantul afara ce faceam?   coboram focul din contrafunga si o tineam la motor cu Dumnezeu in gand

Cu singura conditie s-o faci din timp. Problemă mare cand esti singur, sa ajungi in prova, sa cobori si mai ales sa recuperezi focul, pe vant tare si valuri peste 4m. Daca-l legi in balcon iarasi e problema pe vant tare, ca aduce portanță si iti muta prova. Plus ca se poate desface vreun colt si face ca toate aratarile, apoi se strica.
Habar nu am cum se descurca Slocum, dar la noi daca n-ai un roller "regulamentar", e bine sa ai un coechipier experimentat.
Chiar randa aia de zic gurile rele, e mai buna decat focul. Se ridica tot dintr-o funga, mergi doar jumatate de barca s-o strangi, cand faci asta ai un catarg de care sa te tii, ceea ce suna mai sigur decat balconul prova (si zgaltaie mai putin la cuplul maestru :) ), face singurica voltele, daca ii pui niste sforicele din crucete, se numeste ca ai lazy-jacks si se strange frumos pe ghiu.
Plus ca ai manevra mult mai buna cu ea decat cu focul. Urci in vant, cobori sub vant, tot ce doresti.
Cu doua saule legate fiecare la coltul ei de tertarola si aduse in cockpit prin "pian" (ca vad ca ai blocatoare gârlă :) ) ai rezolvat doua linii de tertarola, la jumatate si la treime, fara sa mai iesi din cockpit.
Și te-ai facut Radule, navigator solitar, liber si independent, mergi cu echea intr-o mana si cafeaua in cealaltă, te doare la bască :)

P.S.
Fa un topic, vorba lui Sebba.

radu_d

Bai nene cine m-a mutat pe alt topic ? :)

Apropos de randa, este foarte grea si este mai greu de ridicat chiar tertarolata....sunt de acord ca merge mai bine pe randa pt ca este mai aproape de centrul de greutate si se conduce mai usor...o sa caut o randa mai mica si o sa o schimb.

Sebba,   nu plec din Grecia...am schimbat pavilionul...UK acum..am terminat cu vama de rahat din Grecia...am treba numai cu Port Police de la ei.

Vali

Ciao Radu, eu am separat discutiile de aici din topicul despre catamaranul Saylon 20, ca sa nu incurcam borcanele ;). Asa ca acum ai topic dedicat, si daca vrei, ii schimbam si numele.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu_d


sebba



Citat din: radu_d din Decembrie 14, 2016, 09:15:25 AM
Bai nene cine m-a mutat pe alt topic ? :)

Vinul roșu care pătează e de vina... A curs peste busola si nu ai mei văzut bine nordul...
Si doar ți-am zis să nu aduci așa ceva la bord 😁

Bafta maxima cu noua RMS Ann!

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro