Alegerea Motor pentru barca 4.3

Creat de valyxman, Iunie 23, 2017, 01:11:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

valyxman

Sunt doar Italienisme ? sau sunt si de evitat?

Vali

Cauta pe capcompas despre Selva in 2 timpi si ai sa vezi ca nu sunt chiar de evitat. Colegul Adi - Fritz iti poate spune detaliat care sunt calitatile motoarelor Selva in 2T. Cauta deci posturile semnate "fritz" si ai sa te convingi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

valyxman

Le-am citit cam pe toate... (la capitolul performante... par foarte ok...de aia si intreb de ele). Nu imi dau seama de fiabilitate. Eu prin fiabilitate inteleg frecventa defectiunilor minore (ca daca cele majore sunt frecvente ... atinci e grav). POate pentru cineva cu multa experienta in mecanica si care isi da seama ce are un motor din doua priviri/simptome fiabilitatea e putin diferit vazuta. Pentru incepatori  ( cei care nu nu merg la service sa shimbe uleiul/ impeler/bujie dar nici mecanici nu sunt), fiabilitatea e putin diferita.  Cred ca Adi - Fritz mai ocupat zilele astea sau nu a vazut ca eu tot bat apa aici cu Selva .. ca raspundea el :) .

ulise70@

la motoarele 2t,Johnson si Mercury fac legea,durabile,simple si fiabile
nu ma lasati pe uscat,ma impiedec des!!!lasati=ma pe apa,sunt in elementul meu!!

ben17

In decursul a doisprezece ani de cand mi-am cumparat prima barca si pana astazi , am schimbat mai multe barci ,implicit motoare.Nu am avut niciodata in doi timpi,deci nu pot sa-mi dau cu parerea,dar motoarele in patru timpi pe care le-am avut,au fost cumparate de ocazie,de la necunoscuti,toate sh.Am avut de la 15 cp,la 100 cp ,opt  motoare,Yamaha,Honda si Suzuki ,dar nu am avut niciodata probleme,nu numai majore,dar nici macar minore.Anual am schimbat ulei,filtre ,pompa de apa si cam atat.Am mers numai la pescuit si plimbari prin delta cu un maxim  de 200 de ore pe an(la inceput,treptat s-a mai redus) Chiar nu inteleg teama asta de defectiuni si costuri de reparatii.Ori am fost eu foarte norocos de am nimerit numai motoare bune?Nu cred, insa sunt sigur ca o exploatare corecta,si schimburile periodice sunt cele mai importante.Sfatul meu este un motor de  20cp,patru timpi,la 1300-1400 de euro,eventual cu pornire si la electromotor si cu barca aleasa,care am inteles ca este super,ai sa ai mari satisfactii.

valyxman

Poate gresesc dar solutia in prima faza va fi un 15 in 2 timpi cat de nou si bun posibil si la un pret decent.
20 in 4 timpi o sa fie urmatorul, sau mai exact o sa fie varianta finala atunci cand imi voi permite sa il iau nou sau aproape nou.

Vreau sa ma pot duce si la peste ca de asta ma strofoc ... nu doar sa strang si cheltui mai mult decat trebuie pana la primavara, ca si asa se aduna greu.
Deci initial Barca si un motor 2t. pe urma adaugat la barca tot ce imi "fata" mintea in materie de cort/bimini ca sa pot sta si daca ploua... si la final asa fara graga un motor nou 4t de 20 ca sa uite pesti de momeala si sa se uite la el. :)
Sper doar sa gasesc ceva in 2 t de 15 cai care sa ma tina si duca unde am de mers fara prea multe belele vreo 2 ani....


Sosoktm

La puterea asta, diferenta de consum intre 20 4t si 15 2t va fi insesizabila, imi pare fabulos sa ajungi la diferenta de 1400 lei/an doar din carburant si ulei. Adica....300 litri de combustibil?? >100 ore la blana?
Ca posesor actual sau fost, de 2t si o experienta cu 20 4t.....la clasa asta de putere, pt regim de hobby si motor sh, m as uita serios dupa un 2t bun. Inca se mai gasesc, daca ai rabdare. As lua pt AN 430 direct 20/25 cai;)

valyxman

Eu am facut socoteala pentru cel mai sumbru scenariu. Diferenta mai mica nu poate decat sa fie in avantajul unei investitii initiale in 2t.
Maxim 20cp ca nu am nici timp nici chef de inmatriculari...


radu andritoiu

Sa pui in calcul ca ai sansa sa iei o gioarsa, sunt zgomotoase, consuma enorm si put,iar de fiecare data stai sa amesteci cu uleiul.
Patru timpi si dace tine cash ul efi
O varianta este yami ul lui m, ca tot il cicalesc sa si cumpere unul mai mare
so, keep floating for pleasure

radduu

Am inteles ca un motor de 20cp nu se inmatriculeaza, dar se  plateste impozit pt el? Se declara la circa financiara?

valyxman

 :)
toate alea sunt la minusuri acceptabile ... pana o sa imi permit si sa pot luan un 4t ... chiar si 2t mai vechi de 2000 sau pe acolo nu ma gandesc sa iau, plus sa arate/mearga ok.  fac si eu cum imi zicea instructorul auto.... prima masina o "rabla" sa nu iti para rau daca o strici sau ii termini ambreajul in 3 luni...
mai am de luat si permisul... alti bani... plus ca prefer ca atunci cand imi voi permite si lua 4t sa simt si eu o diferenta ... sa pot zice ca asa da.... e alta viata acum

valyxman

Sper sa nu fie adevarat ... ca atunci nu mai vad nici o mare sfaraiala... Cred ca marea majoritate ce se limiteaza la 20 de cao o fac pentru a scapa de birocratia romana... nu neaparat de taxa anuala/ impozit

Vali

Citat din: radduu din August 15, 2017, 01:45:51 PM
Am inteles ca un motor de 20cp nu se inmatriculeaza, dar se  plateste impozit pt el? Se declara la circa financiara?

Conform legislatiei, in Romania se inmatriculeaza barcile cu lungimea mai mare de 7 metri sau cu motorizare de peste 15 KW (20,38 CP).
Motoarele nu se inmatriculeaza, ci doar se inscriu datele in carnetul de ambarcatiune.

Prin urmare, o barca sub 7 metri si cu motor de 20 CP nu se inmatriculeaza si nici nu se inscrie in registrul de inventar, decat la cererea expresa a proprietarului (daca e nevoie sa fie autorizata pentru transport de turisti, pescuit profesionist etc).

In Codul Fiscal, art. 468 alin. 2 precizeaza ca datoreaza impozit doar mijloacele de transport inmatriculate sau inregistrate in Romania. Prin urmare, barca noastra mai mica de 7 metri si cu motor de 20 de cai nu se inscrie la fisc si nu datoreaza nici un impozit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

valyxman

 :)
Deci pana la noi ordine, nebunii ca mine scapa de hartogarie, atata vreme cat ai un PG vizat pe dunarea de frontiera si un permis de agrement din ce am auzit recent.


valyxman

Sper sa nu ma bucur aiurea dar urmează sa iau un motoras mercury 15 in 2t. Am decis sa rămân la 15cp din considerente de greutate. Ce am gasit de 20 era deja in jurul a 50 de kg fata de asta care are 37. Nu e mult dar pentru mine cu spatele in pionieze e suficient cat sa il faca prea greu de miscat. Daca mai adaug diferenta de consum transformat in kg ... Deja ajung la o diferenta de aproape 20 kg. Cred ca o sa fie suficient de puternic pentru varianta doar eu si bagaj in barca. Aveti idee daca mufele de alimentare de la Yamaha
5cp 2t merg pe mercury de 15 tot 2t?