Cum vine asta?

Creat de kama3, Septembrie 20, 2017, 06:09:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kama3

Din interpretarea textelor legale citate inteleg ca daca barca e inmatriculata si sunt in apele navigabile romanesti trebuie sa arborez pavilionul. Dar mai departe?
S-a abrogat ordinul care cu 7m/20cp sau tov.CLC a luat-o la padure?

pelicanul

Tov. CLC se pare ca nu e la curent cu faptul ca OG 42/1997 a fost modificata si completata de OUG 74/2006 si de Legea 290/2007.

Conform acestora avem asa:

"Articolul 51 par 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Art. 51 par 4.
(1) Navele care au obținut dreptul de arborare a pavilionului român se înmatriculează în registrele prevăzute la art. 51 par 1 alin. (1)-(3).
(2) Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 51 par 1 următoarele categorii de nave:
a) navele cu un deplasament de până la 15 m3 inclusiv sau o capacitate de încărcare mai mică de 15 tone;
b) ambarcațiunile de agrement;
c) ambarcațiunile cu o lungime mai mică de 7 m și/sau cu o propulsie mai mică de 15 kW;
d) ambarcațiunile propulsate prin forța umană;
e) ambarcațiunile de agrement cărora nu li se aplică reglementările naționale privind introducerea pe piață a acestora, cu excepția ambarcațiunilor destinate să transporte persoane în scop comercial și a ambarcațiunilor stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei ordonanțe.
(3) Navele prevăzute la alin. (2) lit. a) și b) se înscriu într-un registru de evidență de către căpităniile de port.
(4) Navele prevăzute la alin. (2) lit. c)-e) nu se înscriu în registrul de evidență al căpităniilor de port.
(5) Forma și conținutul registrului de evidență prevăzut la alin. (3), precum și procedurile de înscriere se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor. "

De asemenea, mai exista OG 19/2012 si Ordinul MT 1079/2014 care spun in esenta cam acelasi lucru. S-a mai discutat chestia asta aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1341.15.html

Si intre timp a aparut si Ordinul MT 920/2015... :) si tot asa... :) La productia de hirtoage inutile nu ne intrece nimeni...  :)

Daca in hirtia respectiva, datata 07.06.2017, ar fi fost indicate alte acte normative, din 2016 sau 2017, as fi inteles, dar sa mai discutam acum despre OG 42/97 este ceva de noaptea mintii. :)


kama3

Ei uite ca si eu am citit de doua ori si a treia oara am zis sa fac poza si sa mai cer o parere ca poate nu inteleg eu...
Hartia in cauza era afisata pe ghereta de la "portul de ambarcatiuni" de langa bacul de la Galati.

momaul

Salut.Toata smecheria este ca nicaieri nu se prcizeaza ce inseamna ambarcatiune de agrement.Daca te prind ca te plimbi cu barca autoritatile zic ca faci agrement deci barca trebuia inscrisa la capitanie.

kama3

Ba este definita:

Ordinul nr. 527/2016 pentru aprobarea Regulamentului
privind cerinţele minime de pregătire, precum şi
condiţiile de obţinere a certificatelor internaţionale de
conducător de ambarcaţiune de agrement
În vigoare de la 11 august 2016

Art. 1. - Termenii folosiţi în prezentul regulament şi în anexele la acesta au
următorul înţeles:
a) ambarcaţiune de agrement - orice ambarcaţiune, indiferent de tip şi de modul
de propulsie, al cărei corp are lungimea de 2,5 m până la 24 m, măsurată conform
standardelor armonizate aplicabile, şi care este destinată utilizării în scopuri
sportive şi recreative, inclusiv motovehicul nautic;

Adica e o barca cu care ies pe garla si ma plimb ca sa ma relaxez. O barca folosita pentru activitati non-comerciale.
Din punct de vedere constructiv nu poate fi incadrata pentru ca cu aceiasi barca poti face si agrement (cand te plimbi) poti face si activitati comerciale (pescuit comercial, transport turist, etc)





Alex1958

Salut,
Daca in zona numarului de inmatriculare am tricolorul inseamna ca am "arborat pavilionul roman"?
Sau trebuie vre-un sticker sau stegulet pe la pupa?
Cand mi-au dat nr de immatriculare nou in 2015, dupa ce am facut sticker-ele si am vazut cat de greu se racaie cele vechi, am profitat de faptul ca nr nou era nr vechi mai putin cifra din coada si am razuit-o numai pe aia. Cinstit sa fiu, pana acum, nu m-a apostrofat nimeni....

Bogdan

#6
Buna ziua tuturor! Imi permit sa particip la discutie cu cateva lamuriri, dupa ce am citit cu atentie actele normative cu privire la inmatricularea ambarcatiunilor de agrement.
Deci, art. 51indice 2 din OG 42/1997 prevede:(1) Categoriile de ambarcaţiuni de agrement, precum şi certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement pe care trebuie să îl posede conducătorii acestora se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului. Asta inseamna ca reglementarea se face prin acte normative subsecvente cu caracter administrativ.
Ordinul nr. 920/2015 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.079/2014 pentru stabilirea procedurilor privind evidența și înmatricularea ambarcațiunilor de agrement, condițiile tehnice și încadrarea cu personal navigant a acestora și avizarea operatorilor economici pentru desfășurarea activităților de agrement nautic, reglementeaza la art.1:
(1) Prezentul ordin se aplică ambarcațiunilor de agrement care urmează a fi sau sunt înmatriculate ori înscrise în România, indiferent de tip și de modul de propulsie, incluzând și motovehiculele nautice.
(2) Prezentul ordin stabilește:
..................................................
l) Registrul de evidență a ambarcațiunilor de agrement - registrul în care se înscriu:
ambarcațiunile de agrement cu o lungime mai mică de 7 m și/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mică de 7 m care navighează în apele naționale navigabile ale României și sunt utilizate în scop personal pentru care proprietarul solicită înscrierea;


Ceea ce creaza confuzia generala, alimentata de birocratia excesiva specific romaneasca este multitudinea de registre si formularea evaziva ori alambicata. Din analiza sintagmei"pentru care proprietarul solicita inscrierea"rezulta ca este o optiune a proprietarului ambarcatiunii daca doreste sa o inscrie in registrul de evidenta a ambarcatiunilor de agrement sau nu, avand in vedere ca sintagma nu se mai regaseste la precizarile anterioare referitor la ambarcatiunile de peste 7m si 15kw putere motor.

Pelicanul a citat din OG 42/1997 unde se precizeaza la art.51 ind.4 ca nu se inscriu aceste ambarcatiuni in registrele navale maritime prevazute la art.51 ind.1, registre care sunt stabilite prin ordonanta cu putere de lege , spre deosebire de registrele ambarcatiunilor de agrement care sunt date in competenta de reglementare a MT.

Tot OMT 920/2015 stabileste Registrul matricol al ambarcatiunilor de agrement, bineinteles altul decat cel de evidenta incare se inscriu ambarcațiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m și/sau o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în afara apelor naționale navigabile ale României Deci daca navigam in Grecia cu o ambarcatiune mai mare de 7m si puterea motorului mai mare de 15kw, dar vrem sa fie inmatriculata in Romania, Capitania o va inscrie in Registrul matricol si nu in Registrul de evidenta. Misto, nu! OMT 1079/2014 chiar reglementeaza documentele ce urmeaza a fi emise de capitanii functie registrul unde sunt inscrise Carte de identitate a ambarcatiunii de agrement cele inscrise pentru registrul de evidenta si certificatul de ambarcatiune de agrement pentru cele inscrise in registrul matricol.

In concluzie, actul normativ OMT 920/2015 lasa proprietarului ambarcatiunii de agrement cu lungimea de sub 7m si/sau puterea motorului mai mica de 15kw optiunea de inmatriculare in Registrul de evidenta daca navigeaza in apele nationale ale Romanie si sunt utilizate in scop personal, conform art. 84 din OMT 1079/2014 care nu a fost modificat prin OMT 920/2015. ( art.84 -La solicitarea proprietarului orice ambarcațiune de agrement având lungimea cuprinsă între 2,50 m și 7,00 m, indiferent de modul de propulsie, poate obține dreptul de arborare a pavilionului român și va fi înmatriculată sau luată în evidență în condițiile prezentului ordin.)

Bogdan

Dar, daca cititi cu atentie avizul catre navigatori nr.4 atasat mai sus, la punctul 2 nu precizeaza ca sunt nave ambarcatiunile de agrement inclusiv cele mai mici de 7m sisau cu puterea motorului mai mica de 15kw, deci...intr-un fel poate se adreseaza ambarcatiunilor de agrement inmatriculabile dar care nu sunt inca inmatriculate.

kama3

La punctul 5 avizul zice ca toate navele trebuie inmatriculate...

Vali

Citat din: kama3 din Septembrie 25, 2017, 06:03:15 AM
La punctul 5 avizul zice ca toate navele trebuie inmatriculate...

Ar trebui sa invatam odata, si noi, si institutiile, ca singura care conteaza e LEGEA. A scris Bogdan mai sus in detaliu cum e treaba cu legea. Avizul ala nu respecta legea, iar valoarea lui in consecinta e zero.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan

Citat din: kama3 din Septembrie 25, 2017, 06:03:15 AM
La punctul 5 avizul zice ca toate navele trebuie inmatriculate...
Da, toate navele care potrivit legii sunt supuse inmatricularii/inscrierii. Temiul juridic rezida din economia art.76 alin.2 din OMT 1079/2014, care se refera la orice fel de nava care desfasoara activitati de agrement nautic. In acest caz intervine obligativitatea inmatricularii ambarcatiunilor sub 7m intrucat nu mai sunt folosite in scop personal, respectiv dispare una din cele doua conditii ( 1.sa navige in apele teritoriale si 2. sa fie utilizate in scop personal).

kama3

Problema cu acest aviz este ca exista posibilitatea ca subalternii tov. CLC sa ia de bun ce zice seful lor si sa inceapa sa ne f--a pe noi pe balta.
De acord ca Legea e lege, dar la noi se cam moare cu legea in mana si atunci intervine principiul "mai bine sa previi de cat sa tratezi". In cazul unui dosar penal sau unui p/v de contraventie ca sa demonstram ca avem dreptate tre sa facem cateva drumuri ori la organul penal ori la judecatorie pe banii, timpul si nervii nostri, pe care ulterior, chair daca demonstram nevinovatia, nu ni-i deconteaza nimeni.

Bogdan

De abia astept !  Ar trebui ca PF sau Capitania, sa formuleze o plangere penala in temeiul art.28 din legea 191/2003, caz in care este competent Parchetul de pe langa Tribunalul Galati.  Dosarul s-ar solutiona fara a mai fi pornita neinceperea urmaririi penale in rem, intrucat fapta nu este prevazuta de legea penala din motivele mai sus expuse. Si abia atunci incepe partea frumoasa a lucrurilor. Intrucat oranele de control cunosc legea sau ar trebui sa o cunoasca , o plangere ulterioara impotriva acestora pentru inducerea in eroare a organelor judiciare are mare sansa sa fie admisa, inclusiv cu plata de despagubiri daca ma constitui parte civila.

Bogdan

Revin cu noutati. Este deja formulata o petitie cu privire la acest aspect. Punctul de vedere al CZ GL este acelasi cu cel exprimat de mine si de Vali. Se pare ca avizul a fost emis de catre un domn fara prea multa cunostinte de legislatie si in contextul depunerii mai multor petitii, probabil ca situatia dansului in calitate de semnatar, nu va fi pre roz. Oricum, depun si eu una zilele astea.

Haiduc


@Bogdan referitor la petitie daca putem sa facem ceva si online cred ca sunt destui colegi amatori.
Numai de bine sa auzim