montare motoare gemene

Creat de adytimofte, Februarie 05, 2018, 07:42:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

adytimofte

Buna seara!
Vreau sa adresez o intrebare celor in masura sa ma ajuta in problema mea..
Vreau sa montez 2 motoare identice mercury de 75 hp pe aceeasi barca
Cum schimb sensul de rotatie al unuia din ele?
Exista ceva in cizma?
Din ce mi amintesc cand am demontat cizma pinionul de inainte este identic cu cel de inapoi
Problema e ca mansele baga ambele motoare in viteza inainte
Cum procedez?
Va multumesc!

pilu

#1
imi dau si eu cu parerea , trebuie neaparat sa schimbi sensul unuia dintre ele?am vazut cate 2 motare gemene care se invarteau elicile in acelasi sens , de obicei la motoarele mai  mari , peste 200 ,am vazut ca are unul sensul schimbat, caz in care trebuie sa pui si elicea corespunzatoare cu pasul invers .daca totusi vrei sa schimbi sensul teoretic cred ca daca montezi   invers "cam shift control" ( http://www.boats.net/parts/detail/merc/M-850307.html  ) obti efectul dorit ,practic nu stiu daca se poate monta invers sau trebuie pus unul construit special ...sau grupul intreg .

adytimofte

Din ce am mai cautat si eu se pare ca sunt cizme pe dreapta si cizme pe stanga..
Asta e un lucru foarte rau pentru mine pentru ca nu voi gasi nicaieri o cizma pe invers la un motor atat de vechi
Raman 2 solutii valabile
1 fac un sistem care sa bage unul din motoare in revers cand imping maneta in fata dar este posibil ca angrenarea pinionului de revers sa nu asigure transmiterea celor 75 de cai si atunci sa stric ceva sau sa nu funcioneze
2 montez o aripioara gen trim tab care sa compenzeza giratia generata de rotatia celor doua elici
Am atasat o poza cu problema care apare la barcile mici...
Voi ce ma sfatuiti sa incerc?

NessyRO

Există în mod sigur producători care furnizează motoare identice cu sensuri de rotație pe stânga sau pe dreapta. Recent, din păcate nu-mi aduc aminte unde exact, am dat - căutând un anumit model de elice - peste un motor de 25 hp care se livra în varianta stânga/dreapta. Personal cred că "rezolvarea" se află în reductor. Mai studiez...
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

NessyRO

Mai există o variantă/rezolvare pe care ar putea-o confirma colegii cu cunoștințe mai temeinice în mecanică.
Întrebarea mea este dacă raportul de demultiplicare al motoarelor de barcă este același pentru înainte/înapoi.
În cazul în care răspunsul este afirmativ, rezolvarea este relativ simplă, cu o minimă modificare mecanică a manetelor de sens (ambele manete înainte - un motor înainte și un motor înapoi) și modificarea elicei la unul din motoare cu una cu sens de rotație contrar. În cazul ideal, elicile ar trebui să se rotească spre interior, dar asta depinde și de forma chilei și de distanța la care sunt situate axele elicilor față de centrul bărcii și față de borduri
.
P.S. Nu cred că soluția cu trim-tab va rezolva problema transmiterii momentului de rotație al elicei.
P.P.S. Montarea pe "invers" a elicei nu funcționează. Elicea transmite optim puterea furnizată de motor numai dacă se rotește în sensul pentru care a fost proiectată. 
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

Vali

Solutia cu 2 outboard-uri gemene a fost folosita deseori in trecut la barcile din Mama Rusie. Asta pentru a obtine suficienta putere pentru transportul incarcaturilor mai mari, folosind motoarele mici disponibile atunci.

Culmea e ca motoarele gemene au fost folosite asa cum erau, fara schimbare de sens la elici. Amanunte pentru doritori pe motolodka.ru - trebuie dat cu google translate.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

adytimofte

La ambarcatiunile mari nu se simte fenomenul
Barca mea are 5m si 200 kg
Modificarea casetei de comanda sau a parghiei care trimite motorul inainte sau inapoi nu e o problema
Pinioanele sunt identice
Problema care apare esre ca pinionul de mers inainte e in partea din fata a cizmei urmat de un rulment de presiune sau ceva de genul iar cel de mers inapoi sta in spre elice si toata presiunea de pe ei se stinge in 2 suruburi de 8mm
De aia ma tem ca nu e prevazut sa dezvolte putere in revers
Totodata motorul termic are sens bine definit si nu cred ca cineva construieste motoare cu rotatie in sens contrar acelor de ceas
Solutia e tot in cizma dar nu m as lansa in cheltuieli inutile cu elici pas pe dreapta si pas pe stanga decat daca as avea certitudinea ca motorul poate dezvolta 75 cai in revers fara probleme

pilu

Citat din: adytimofte din Februarie 06, 2018, 10:13:54 PM

Problema care apare esre ca pinionul de mers inainte e in partea din fata a cizmei urmat de un rulment de presiune sau ceva de genul iar cel de mers inapoi sta in spre elice si toata presiunea de pe ei se stinge in 2 suruburi de 8mm



asta in cazul ca e cuplat pe mers inapoi cu elice normala , daca elicea e invers toata forta care impinge apa pt ca barca sa inainteze impinge axul  tot pe acel rulment de presiune, deci nu va fi pe suruburi.

bbl81

Totodata motorul termic are sens bine definit si nu cred ca cineva construieste motoare cu rotatie in sens contrar acelor de ceas

cel putin Mercury are la motoarelemai noi si varianta de rotatie CCW (impotriva acelor de ceasornic). nu stiu despre alti producatori, dar asa sigur ofera si sensul invers, si elici dedicate.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

DoiNomazi

#9
Oare, aia cu 4, sau 6, motoare outboard, cum procedeaza?

Am mers si eu cu 2 x 115 si pareau sa se invarta in acelasi sens.

Barca (8 m) era stabila pe directie in mars si nu necesita mukte ajustari de directie. In aceladi timp, mergea aproape la fel de bine cu oricare din cele doua motoare singur.

La plecarea de pe loc "cu masina toata inainte" pleca de sub picioare dar si consuma dureros in regim de mars la peste 4,800 rpm
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

pilu

dar cu 3 sau 5?  :D

cel putin din fotografii am vazut ca alterneaza , unul intrun sens urmatorul in alt sens...

teo pes

Reductorul este proiectat sa ,,impinga",in; rulment de presiune-bila-siguranta in ordinea descrescatoare a puterii!,invers impinge in piulita-siguranta-suruburi,se mai pune si problema etansarii(multa lume baga apa n redactor dand excesiv cu spatele sau din socuri )mai ales daca exista ceva uzura ax simering!
Un motor 2t se poate fi transformat sa mearga invers dar implica  participarea constructorului, insemnand eventual piston, platou aprindere,sisteme pornire,coborand pe cizma pompa de apa pentru sens invers,in cazul in care pinioanele sunt ,,curbe", altele pe invers , elica .
Daca motorul incepe sa aiba ,,auxiliare", pompe de ulei,ventilatoare devine complicat, la 4t nu se pune problema decat din fabricatie !
Eu am intalnit la FIATul 850 sens invers!
Viata i grea !!  Dar trece !!

momaul

Salut.Bineinteles ca rezolvarea problemei este doar din reductor.Daca inlocuiesc elicea cu pas spre dreapta cu una cu pas spre stanga aceasta va inpinge in ax cand axul se invarte spre stanga,nu mai este nevoie sa schimb decat sensul comenzilor.Elicele cu pas spre stanga sau dreapta se folosec pentru a echilibra barca in functie de pozitionarea volanului.Asta la motoarele puternice unde se simte fenomenul de giratie al motorului in sens invers sensului elicei.Fenomenul este binecunoscut la elicoptere unde pentru a compensa fenomenul ori am o elice in coada care compenseaza fenomenul,ori am 2 elice care se invart in sens cotrar,daca nu elicopterul se va invartii in sens inver cu elicea bineinteles ca nu cu aceeasi turatie.

adytimofte

Sunt sigur ca nu trebuie inversat sensul motorului
Mercury are de vanzare cizma pentru elicea pe stanga pentru motorul meu ,doar ca e prea scumpa
Asadar diferenta e in cizma motorul se invarte tot timpul inainte
Pinioanele au aceeasi pozitie in cizma deci difera doar modul de actionare ...
Dilema mea este daca sa cumpar set de elice una inainte una inapoi  si sa modific modul de antrenare in viteze a unuia din motoare sau sa cumpar elici identice si sa risc fenomenul de giratie dat fiind dimensiunile mici ale barcii..
Pana acum nimeni nu mi poate garanta ca angrenajul din cizma ar rezista la puterea maxima in revers cu elice ccw pe ax
Testarea ar fi riscanta in primul rand si costisitoare in cel de al doilea dat fiind ca vreau sa cumpar un set de elice din inox destul de scumpe...
Pentru moment incerc sa ma mai interesez pe la altii care au incercat inainte asa ceva dar se pare ca nimeni...

ghrt

Nu merge să iei un set de elice ieftine cu care doar să faci testul?