Alt aviz catre navigatori

Creat de Vali, Iunie 19, 2018, 11:23:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

crysty

Nu mi-o luati in nume de rau, dar, toti cei ce au inscris barca trebuie sa urmeze si "c) ridicarea pe cală sau doc ori lansarea la apă a unei nave în afara șantierului naval ori în alte locuri decât cele aprobate, fără aprobarea ANR, cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei;" conform acelei legi. Cred ca legiuitorul ar trebui sa armonizeze legea pentru tipuri de nave.

alexdaniell

Ce inseamna "inscrierea in evidenta" a unei barci? Ce acte presupune? Pentru ca in respectivul aviz face referire la barci inscrise in evidenta SAU inmatriculate.

pete

prin Ordinul nr. 1079/2014 pentru stabilirea procedurilor privind evidenţa şi înmatricularea ambarcaţiunilor de agrement , la cap 1 art1 lit l si lit m apar definitiile :  l) Registrul de evidenţă a ambarcaţiunilor de agrement - registrul în care se înscriu:
   - ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum şi ambarcaţiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în apele naţionale navigabile ale României şi sunt utilizate în scop personal;
   - ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW, motovehiculele nautice, precum şi ambarcaţiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mică de 7 m care navighează în apele naţionale navigabile ale României şi sunt utilizate în scop personal pentru care proprietarul solicită înscrierea;
   m) Registrul matricol al ambarcaţiunilor de agrement - registrul în care se înmatriculează:
   - ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum şi ambarcaţiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în afara apelor naţionale navigabile ale României;
   - ambarcaţiunile de agrement care sunt utilizate exclusiv pentru desfăşurarea activităţii de transport persoane cu ambarcaţiuni de agrement în scop comercial şi a activităţii de agrement nautic;
   - ambarcaţiunile de agrement pentru care proprietarul sau operatorul solicită înmatricularea; 
cam astea sunt definitiile. tot acolo se stabilesc si documentele necesare si pasii pe care trebuie sa ii faci. e cam stufos si nu prea am timp sa caut exact dar iti dau linkul: https://portal.rna.ro/Pagini/Legisla%C8%9Bie/Agrement%20Nautic.aspx

alexdaniell

Multumesc Pete!

Pare-se ca si "luarea in evidenta" e stufoasa in Romania. Daca intr-un final nu o scoatem la capat cu "avizul" si va trebui sa ne inmatriculam ligheanele, eu clar o voi face in alta tara. Oricarare care are cele mai facile conditii si preturile cele mai mici.

syRebekah

Multumesc crysty!

Exemplele de legislaţie nearmonizată, ce nu face diferenţa între agrement şi comercial şi impune obligaţii absurde, sunt foarte bune.
fost ghrt.

Vali

Citat din: PelicanulE exact ce spuneam eu mai sus, postarea nr 19 / 03.07.2020, citez: "Și ziceți frumos "Merci!" pentru că acolo scrie numai "șenal navigabil" pentru că vă rog să observați că la art. 44 citat mai sus scrie "apele naționale navigabile ale României" și dacă ne uităm la HG 665 / 2008 vedem că acolo intră cam tot."  :) :) :)

La Galati se leaga exact de art. 44 din  OG 42/1997, inca de la primul aviz, din 2017. In acest articol scrie ca orice nava trebuie sa arboreze pavilionul statului in care este inmatriculata.

Dar in OM 1079 scrie clar ca drept de pavilion au exclusiv ambarcatiunile inmatriculate, nu si cele luate in evidenta. Asta inseamna ca, dupa logica ANR Galati, barcile luate in evidenta nu au ce cauta pe apele navigabile, din cauza ca nu au drept de a arbora pavilionul.

Urmand aceasta logica a ANR Galati, barcile luate in evidenta ar trebui folosite exclusiv pe balti sau lacuri nenavigabile. Dar in OM 1079 scrie clar ca aceste barci pot circula pe apele nationale navigabile.

Deci inca o nearmonizare legislativa care da nastere la abuzuri prin interpretarea tendentioasa a acelui articol 44. A scris mai demult Gheorghita ceva despre acest subiect pe alt topic, nu-l mai gasesc, poate puteti pune un link cu topicul din 2017.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

SylvesterP

Salut,

Pt cine e interesat sa inmatriculeze o barca va scriu aici cat am platit eu:
-traducere si legalizare acte(certificat de conformitate barca/motor,legalizare CVC)-225 lei
-inspectia 450 lei(linder 400 sportsman a fost gasita dupa inspectie cu 4 cm mai mica :)) dupa masurare lungime....
-urmeaza sa platesc inca 270 lei inmatricularea dupa ce iau o stampila de la fisc....(eu cand am cumparat barca am platit de la inceput la fisc 220 RON fiind incadrata la barca cu motor sect6 BUC)

Cat priveste partea legala de a inmatricula sau nu barca de 4m si 20 cai pot sa trag urm concluzii:
-exista o interpretare legislativa de catre ANR(doar la Gl si Braila) cum ca trebuie s-o inmatriculezi daca vrei sa mergi pe calea navigabila.(am primit motive halucinante ....)dar observ ca nu conteaza ce argumente aduci(iei amanda +PV si apoi te judeci....voi decideti daca merita sau inmatriculezi la ei si se fac ca uita de problema asta
-dpdv legal am vb cu un avocat care fugitiv s a uitat pe legi am primit sfatul s-o inmatriculez nu pt ca as pierde in instanta ci pt ca probabil as cheltui mai mult ....(sincer omu') sa nu mai vb de timp pana se lamuresc partile in instanta OG mai tare decat OMT + alte decizii vezi aviz navigatori etc.
-dpdv ANR GL toate barcile se inmatriculeaza.punct(orice lighean e nava daca e nava si vrei sa mergi pe canal navigabil tre inmatriculare/integistrare n am priceput care e musai si care nu---insa cert e ca nu i mare diferenta-cu inscrierea/inmatricularea=poti sa iesi din tara pe apa...)
-Legea se aplica diferit(toata lumea stie ca Navrom are barci mici care nu s inscrise/inmatriculate) la impingatoare/nave de transport marfa /draga etc....+alte cateva mii probabil de exemple vizibile....

In concluzie raman cu un gust amar ........'
Pe apa am mai fost la Snagov/Oltenita/Giurgiu/mare parte din delta fiind oprit si de anr care n a avut nimic de comentat...
Sper ca cineva daca se mai  intalneste cu situatia asta sa scrie aici si cum a rezolvat.....GALATI U I FRUNCEA MAI! cius




pete

bine ai venit pe forum @SylvesterP mai intai. ai putea sa detaliezi putin motivele invocate de ei?

SylvesterP

Salutare ,

Motivele:
Initial -->"Agentul "B" cf 1079/2014 art 23,24,25,tre sa ai numar la barca....SFFFFFF-nici n am semnat constatarea....
Dupa -->"Agentul "G" cf OG 42/1997 esti nava?da unde navigi?pe cai navigabile?pavilion? samd

crysty

Domnilor,

Mi-a venit o idee - avand in vedere ca acel aviz catre navigatori a fost dat numai in Galati, si stiind ca o barca se poate inscrie oriunde in RO, va propun sa o inscrieti in alta localitate. O puteti lua in evidenta Capitaniei din portul Tomis ori Capitaniei Mamaia. Acestea v-ar elibera si acele stampile necesare definitivarii inscrierii la fisc.
O a doua chestiune,  neexistand acest aviz catre navigatori la alte sucursale ANR, deasemeni avand barca neinmatriculata dar inscrisa la o capitanie, se poate considera ca sunteti NAVIGATORI??? Eu cred ca nu, si ca urmare acel aviz nu vi se adreseaza. Cred ca se adreseaza acelor navigatori certificati in exclusivitate.

Va rog sa nu ma injurati, poate ca este un mod de abordare simplist dar intrucatva logic, chiar daca nu corespunde logicii ANR Galati.
Ar fi o problema pentru barcile cu motorizare intre 4cP si 20cP care necesita permis de conducere ambarcatiune si al carui posesor s-ar putea numi navigator. Acest aspect putand fi considerat zona gri, necesitand oarecare atentie si reglementare/aliniere cu normele EU.

pete


crysty  acel aviz nu este dat doar pt galati sau braila. este pentru toata romania. problema este ca cei de la galati si braila sunt mai cu sapte....chestii care tin loc de oua. poti sa o inmatriculezi daca vrei si in panama nu asta e problema. daca legea imi permite sa o tin neinmatriculata de ce sa nu o fac?

in alta ordine de idei am si eu o nelamurire si poate cineva ne lumineaza ; un asemenea document cum se face public? sa stie tot navigatorul? ca eu de 2 zile caut acest document(aviz) pe site-ul anr si nu il gasesc. iar la sectiunea lor de legislatie nu apar decat cele de care tot vorbin noi

SylvesterP

Citat din: pete din Iulie 14, 2020, 12:20:35 PM
crysty  acel aviz nu este dat doar pt galati sau braila. este pentru toata romania. problema este ca cei de la galati si braila sunt mai cu sapte....chestii care tin loc de oua. poti sa o inmatriculezi daca vrei si in panama nu asta e problema. daca legea imi permite sa o tin neinmatriculata de ce sa nu o fac?

in alta ordine de idei am si eu o nelamurire si poate cineva ne lumineaza ; un asemenea document cum se face public? sa stie tot navigatorul? ca eu de 2 zile caut acest document(aviz) pe site-ul anr si nu il gasesc. iar la sectiunea lor de legislatie nu apar decat cele de care tot vorbin noi

Avizele sunt  prinse la intrare la ANR GL(si cel dat de GL si cel dat de CT), nu cunosc calea legala de instiintare!(insa daca imi aduc bine aminte din cursurile facute cu Dl Maraloi de la CT pt agrement clasa A tre sa consulti legislatia zonei unde vrei sa navigi,cum ?nu stiu...)
Din ce am inteles sunt ok cu legea sa nu fie inmatriculata/inscrisa doar ca nu pt ape navigabile! :))))

pete

pt clasele superioare A,B chiar si C este normal sa faci un studiu . dar pt amarati care au vb lui vali ceva copai mai mici , in tara lor , asteapta sa vina pe cale oficiala ceva de genul modificat legislatia. asa trebuie sa vin zilnic la capitanie sa vad ce au mai pus ei la insectar? nu e normal. de aia avem monitor oficial
LE din cate stiu eu clasa A pe care ai folosit-o tu ca axemplu , din start elimina problema inmatriculari sau abordarii steagului. pe astia mici de tot ii afecteaza acest aviz. si tot nu inteleg de ce un act emis de ANR nu isi gaseste loc macar pe site-ul lor propriu la capitolul legislatie

kama3

Pt ca in general cand faci o golanie o faci mai blat nu in vazul lumii.
Primul aviz de exemplu eu l-am vazut afisat pe geamul dughenei de la pontonul primariei de langa trecere bac Galati. Nu stiu daca a mai fost afist si in alta parte.

pete

deci cand intreaba de acest aviz , reprezentantii legii sa ne arate si locul unde poate fi consultat. si asa scoatem tel tableta etc cu internet sa ne lumineze ei. pana atunci ar fi normal ca sa ne gihdam dupa OMT 1079/2014. poate reusim sa punem in practica propunerea lui Vali si facem asociatia