Izvor 3 - un pui din lemn de brad

Creat de gvincentiu, Ianuarie 15, 2012, 08:45:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mario38

din ce lemn s-ar putea confectiona vergile

x_petrolist

Citat din: Florio din Ianuarie 25, 2013, 11:41:47 AM
.....
P.S.
Am uitat sa mai spun un avantaj. Totul este autovoltant :D ! Ai o barca automata, tii doar carma si crosetezi voltele din  incheietura mainii...cealalta mana tinand paharul :)

Din experienta proprie as spune ca in primul sezon manevrele simple prezinta avantaje dar dupa ce ucenicia se termina bucuria este proportionala cu numarul manevrelor mobile din barca.

gvincentiu

Cred ca am ajuns la varianta finala: randa cu pic - gaff. Astfel am catarg= 4,4 m (un minus de 1,2m), picul= 0,8 m, ghiu= 2m, focul se suprapune cam 30cm peste catarg, asa ca din foc a devenit genovez. L-as fi facut gennaker dar intentia e sa-l atasez de strai. Cu datele astfel modificate, derivorul are  5% din suprafata velica, un pic mai aproape de idealul 7%, insa pun lest de 10kg plumb curat. Manevrele ghiului le pun in spatele banchetei centru deci nu incurca pe niciun ocupant care oricum va sta in bordul din vant, catargul in fata bancutei prova, eliberand spatiul dintre bancute.
Ca parame de manevra am: scota ghiului, scota furlerului, 2 parame pe borduri ale genovezului si una pentru randa. Mai ramane sa vad cum se face invergarea si intinderea colturilor pe ghiu si pe pic, dar si invergarea pe catarg.
Ganduri bune !

Bogdan ion

Eu am facut asa:



Catargul este din doua bucati, una fixa din lemn 6cm grosime cu 2.5m inaltime si a doua parte din aluminiu care se ridica pe catarg odata cu vela, nu este bine, acum stiu :D, pt ca nu am mai avut timp sa cobor vela si m-am rasturnat foarte rapid.

Acum vreau sa il fac din o singura bucata, vela o prind de catarg, de fapt o introduc pe catarg, cu bride pe care pun margele din lemn de la husele auto, ca sa alunece bine.

Ghiul are 2 metri, este din lemn, profil rotund, din Hornbach, dar se curbeaza sub actiunea vantului.

Toata aventura mea de navigare cu vele a durat 5minute, pina m-am rasturnat. Mai incercam anul asta,dar cu flotoare pt siguranta. ;D

Vali

#79
Ce frumusete de barcuta, cu vela ei "liliac" imi aminteste de canoea cu vele Vesper, de pe site-ul Delftship. Intr-adevar, pentru siguranta maxima la vela, ar fi bine de facut 2 flotoare laterale demontabile. Felicitari si sa ne intalnim cu canoele pe ape :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanbuciu

se vede de la un kilometru ca Bogdan este hotarat

totusi cred ca daca vela pornea mai de jos si iti asigurai un loc din care sa te poti misca inspre borduri destul de mult, ar fi intarziat baia respectiva
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

gvincentiu

Tot la o invergare pe catarg cu mărgele mă gândeam, iar pentru pic și ghiu o să vină marginile întinse încă de la armare.
Ganduri bune !

x_petrolist

Citat din: gvincentiu din Ianuarie 27, 2013, 08:00:38 AM
Tot la o invergare pe catarg cu mărgele mă gândeam, iar pentru pic și ghiu o să vină marginile întinse încă de la armare.
Vincentiu, eu am vazut margele numai pe furca sau sea. Randa este invergata prin inele rigide si ocheti pe marginea de invergare. 

blue marlin

Citat din: gvincentiu din Ianuarie 25, 2013, 09:43:50 AM
...
- centru de presiune al velei (9mp) este cu 8,5 cm in spatele centrului derivorului, insa intrucat avant in plus focul (5 mp) se muta spre prova
- derivorul va fi lestat cu 10 kg de plumb, suprafata lui fiind 50% din cat ar fi trebuit.
...

O nelamurire cu suprafata randei: masurata la ochi are in jur de 4m si un pic inaltime cu 2 si un pic latime, adica vreo 5-6mp. Asta plaseaza centrul velic foarte aproape de pupa catargului
Centrul de greutate al suprafetei udate e undeva in spatele derivorului, masurat tot la ochi cam la vreo 200mm in pupa lui (ai skeg, derivorul pe cuplul maestru + o carma cam mare comparativ cu derivorul, 0.18mp - eu am la barcuta mea, tot 12ft, o carma profilata alungita de aprox 0.15*0.6=0.09mp care functioneaza foarte bine)
Mie imi iese o diferenta intre centrul velic si cel de deriva spre 30%din Lwl si cred ca e cam mult pt ca barca sa fie echilibrata. Si cam la fel mi se pare si in cazul variantei " randa cu pic - gaff" - bompresul iti arunca centrul velic mult spre prova. In varianta proiectantului derivorul era cumva mult mai spre prova?
Nothing is impossible...

gvincentiu

#84
N, era derivor briceag, tot la mijlocul barcii. Suprafetele corect calculate sunt in al doilea desen. Problema mea acum este imbinarea catargului, daca-l fac din doua segmente si invergarea pe el a vergii cu hoops-uri sau cu o saula petrecuta prin ocheti. Pe ghiu si pe pic, fac invergare normala.
Ganduri bune !