DAYSAILER

Creat de draken, Februarie 12, 2012, 08:33:21 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mihaif99

Citat din: Vali din Februarie 13, 2012, 09:44:02 PM
Imi pare rau, dar pe Alerion 28 se poate dormi (are 3 cusete), si era vorba doar de un exemplu de design clasic (ar mai fi cateva, si toate de peste garla :)). Cand e vorba de stil, barcile din State sunt in frunte ;).

LE: erata: despre Alerion 28 s-a discutat de fapt aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,389.msg4365.html#msg4365

Aha e aceea cu boom la foc. Pai ala e un pocket cruiser misto.  Si pare destul de simplu sa mergi single handed. Pare o barca practica.  Credeam ca zici tot de un luxury daysailer din ala subtire si lung ca o tzigareta.

Vali

Imi pare rau ca am scanerul stricat si nu pot pune un articol din Classic Boat - ianuarie 2009, unde e prezentat in cel mai mic detaliu Alerion Express 28. Cateva spicuiri:

"developped from a Herreshoff design, with over 400 built"
"it's a weekender that can be up and sailing in a matter of minutes, or packet away just as quickly"
"no spinnakers, asymetricals or funny business"
"the beauty of the Alerion is that it's so easy to use that you can make the most of your time sailing"
"the original Alerion (c 1912) was a 26ft daysailer with a traditional full keel and attached rudder"
"she is easy to control, so those with less experience can build up their experience without scaring themselves"

Cred ca deosebirea dintre Alerion 28 si un pocket cruiser conventional este tocmai orientarea lui catre placerea "sailingului curat", si nu simpla parcurgere cu vele a unei rute catre destinatie. Nu stiu daca se intelege exact ce vreau sa spun, dar asta cred ca e esenta unui daysailer autentic.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

@ mihai: post-urile tale au, pentru cititori ca mine, informatie de foarte buna calitate.
Regret confuzia, in cazul in care eu am provocat-o: nu e vorba de daysailere de lux sau low budget sau orice legat de bani & status. E vorba despre toate. Am deschis topic-ul in ideea in care mi se pare la fel de respectabila si interesanta orice barca din categoria asta. Fiecare dintre ele are farmecul si respectabilitatea ei si nu pare corect sa fie ierarhizate dupa nivelul de lux sau de modestie. Undeva in primele post-uri din topic era o concluzie dintr-un review , ce mie mi s-a parut ca reda esenta. Poate ma insel .... eu unul sunt aici sa ma luminez de la oameni mai invatati. Inchei cu speranta ca lucrurile sunt mai limpezi si ok acum :)

draken

Sunt ele mai vulnerabile si mai chinuitoare pe o mare ceva mai montata  (in comparatie cu un cruiser mic, de exemplu) sau e doar o aparenta?

Mihaif99

Citat din: Vali din Februarie 13, 2012, 10:29:00 PM
Imi pare rau ca am scanerul stricat si nu pot pune un articol din Classic Boat - ianuarie 2009, unde e prezentat in cel mai mic detaliu Alerion Express 28. Cateva spicuiri:

"developped from a Herreshoff design, with over 400 built"
"it's a weekender that can be up and sailing in a matter of minutes, or packet away just as quickly"
"no spinnakers, asymetricals or funny business"
"the beauty of the Alerion is that it's so easy to use that you can make the most of your time sailing"
"the original Alerion (c 1912) was a 26ft daysailer with a traditional full keel and attached rudder"
"she is easy to control, so those with less experience can build up their experience without scaring themselves"

Cred ca deosebirea dintre Alerion 28 si un pocket cruiser conventional este tocmai orientarea lui catre placerea "sailingului curat", si nu simpla parcurgere cu vele a unei rute catre destinatie. Nu stiu daca se intelege exact ce vreau sa spun, dar asta cred ca e esenta unui daysailer autentic.

Vezi, asta e problema, ne impiedicam in definitii. Dar mi-e greu sa concep ca o barca full keel de 28 de picioare e un daysailer. Asta incerc sa tot spun.
Tu in schimb ii zici daysailer unei barci slender, din lemn, cu linii alungite, ingusta, si full keel. Nici nu mai conteaza daca are cabina sau nu. Important e ca iti ofera o experienta de sailing autentica.
Daca nu e trailerable, eu ii zic keel-boat.

Aia e. Unu' vorbeste de mere, altu' de pere.

Vali

Gresit :P. Alerion 28 numai full-keeler nu e ;). Insa asta zic si eu: sa nu ne impiedicam in definitii, ca asa o lungim pana ne saturam sa mai scriem. Bineinteles ca daysailer poate fi si un optimist, ca si un gogeamitea cruiserul (cum spuneau si colegii mai inainte).

Insa "afara" exista o "nisa" cu denumirea asta, pe care nu noi i-am pus-o, si in care e vorba despre barcile ante-mentionate. Aici intra de exemplu si Alerion 28, si Morris 29, si chiar si (fara voia noastra) celelalte "jucarii scumpe".
Cred ca Rumpi despre aceasta nisa a vrut sa spuna ca se potriveste romanului, la fel si eu am spus ca ar fi buna pentru marea masa a velistilor.

Pana la urma, nisele se intrepatrund prea tare ca sa mai conteze care si unde apartine. Cel mai important e sa alegem ce ne place.
Propun sa discutam in continuare, fiecare despre preferinta lui, si mai ales cu exemple cat mai concrete de chestiuni realizabile ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanbuciu

ideea mea de daydailer, dupa ce am acumulat cca. 5h de stat pe barci cu vele inseamna, o barca cu cabina mica, cu cockpit generos, foc si randa.
Si din ce am vazut eu si pot spera sa-mi fac in curand este yamato 23 de la selway.







E ok baieti?
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

draken


Mihaif99

#38
Alte "daysailere" varianta moderna:

Ultimate 20
Melges 24
Farr/Mumm 30 (doar daca vrei cea mai rapida barca de 30)
Orice "mini transat" (mai exista si planuri si kituri de constructie si poate fi single handed)

Sau ratusca cea urata
American Hunter 216

British Hunter 20 sport

Si pentru puristi "iolele" Melges C-scow sau mai elegantul E-scow

Si ca sa nu se supere Florio punem si MacGregor 65  ::)  Nu pilot house-ul, ci barca de curse "bare cabin" dinainte de '89

etc etc 

Vali

Citat din: bogdanbuciu din Februarie 14, 2012, 01:12:06 AM
Si din ce am vazut eu si pot spera sa-mi fac in curand este yamato 23 de la selway.

E ok baieti?

E interesanta, adica are liniile exotice orientale, care alaturi de lemnul natur ofera ceva distinct barcii. In plus, cockpitul mare arata clar orientarea spre daysailing, iar cabina minimala ofera in afara de spatiu de bagaje, 2 locuri de dormit, deci barca e si weekender. Singura mea rezerva e ca la o barca de peste 7 metri mi-as fi dorit ceva mai mult spatiu interior, dar daca prioritatea e daysailingul, barca din poze e foarte potrivita.

Citat din: draken din Februarie 13, 2012, 10:59:28 PM
Sunt ele mai vulnerabile si mai chinuitoare pe o mare ceva mai montata  (in comparatie cu un cruiser mic, de exemplu) sau e doar o aparenta?

Daca ne uitam la barcile cu "long overhangs", cum sunt cele care iti plac, putem face o analogie cu barcile cruise de la inceputul erei plasticului (anii '50-'60), precum Pearson, Alberg etc. Aceste barci sunt foarte seaworthy, inclusiv azi, insa din cauza lungimii mici la plutire, deplasamentului mare si greementului greu, pe mare montata sufera de tangaj  ("hobbyhorsing"). Nu cred totusi ca barcile ceva mai usoare se comporta chiar la fel, si in general daca e vorba de daysailing, nu cred ca lumea ar iesi pe mare atunci cand e vreme rea. Oricum, pentru destinatia lor, barcile cu "long overhangs" sunt suficient de seaworthy, fiind ca de obicei un compromis care-si face treaba suficient de bine.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau


draken

Are cineva idee despre charter de daysailere? Sau daysailer/weekender?

draken

Zicea cineva ca draciile-astea merg repede-repede-repede? Mi se par lla fel de tentante, cu toate ca diametral opusul (in categorie) lucrurilor  de 21' si 22' postate anterior. Si la fel de bine realizabile autohton.
http://www.multihulldesigns.com/designs_stock/daysail/23_tri_day.htm

Mihaif99

Daca nu sunt scumpe costa mult sa le tii la marina.

Daca sunt rabatabile sunt scumpe!!

Vezi poate are Vali stiinta de asa ceva wink wink  :D

Vali

Boothbay 21 si Marblehead 22 sunt esenta daysailingului: linii clasice, simplitate maxima, constructie clasica in cold-molded, cockpit larg, plus performante bune pe apa. Imi place mai mult Marblehead datorita velaturii simple, dar si Boothbay e superb. Cred ca ambele s-ar putea construi cu succes in cold-molded sau strip plank, de catre un amator experimentat.

Pe de alta parte, trimaranul lui Kurt Hughes e facut in tehnica "cylinder molded", rezultand forme rotunde foarte performante. Un avantaj e ca exista optiunea de "strangere" a corpurilor, prin culisarea tevilor de legatura dintre corpul central si flotoare.
Mai sunt destule optiuni de trimarane de daysailing, insa la dimensiunea de 22-23' ar fi pacat sa nu aiba macar o cabina (chiar demontabila) pentru 2 locuri de dormit, transformandu-se astfel in weekender sau minicruiser. Cred ca nu i-ar displacea nimanui sa porneasca de exemplu din Mangalia la prima ora dimineata, si seara sa-si bea cafeaua pe malul Bosforului ;).
Am studiat tot ce am gasit despre trimarane, si parerea mea e ca pentru noi, romanii, alegerea cea mai buna e ceva cu maximul de utilitate pentru minimul de investitie. Mai ales ca dupa cum spune si Mihai, din cauza latimii pot ocupa si 2 locuri la marina, iar daca sunt pliabile, sunt extrem de scumpe (bine totusi ca mai exista si variantele mai accesibile, precum cele de la www.teamscarab.com.au ).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau