barca mea papuc

Creat de dany, Ianuarie 21, 2013, 02:14:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

dany

#60
Salut .Inainte de a bate un strat de stratimat pe fund ,trebuie scoasa bucsa filetata a dopului de golire din pupa ,cum sa infund gaura ramasa? UN cep de lemn stratificat sau esenta tare [lung  de 20mm],facut un  filet pe el la strung si fixat cu rasina dupa care reparat[ce am polizat inainte int+ext] cu stratimat si rasina este de ajuns? Dupa care sa fac rost de unul nou[dop de golire] sa-l montez in ultima varanga pt. a avea legatura intre dublu fund al barcii si ultimul compartiment de la pupa de langa oglinda[compartiment in care era montata inainte pompa de santina ,dopul de golire in oglinda si un stut de trecere spre dublu fund ].Mai pun dop sau este de ajuns o gaura care sa faca legatura intre ele pt. a colecta apa? n-am inteles de ce mai trebuie dop la interior......PS....Am revenit la problema ...mi-am dat seama perfect de rolul lor ...[dupa cateva zile de alte preocupari- mai bine] .E normal sa fie corecta solutia data de VALI .....nu mai intru in detalii.MULTUMESC!!!

Vali

Salut Dany, gaura care ramane in oglinda dupa scoaterea dopului se poate astupa usor cu cateva straturi de fibra pe interior. Peticele se pun din ce in ce mai mari, iar suprafata de lucru se polizeaza bine si se curata cu nitrodiluant. E bine de evitat tot ce inseamna lemn la opera vie.

La ultima varanga e obligatoriu sa pui dop si sa nu lasi o simpla gaura, fiindca dublul fund trebuie sa fie complet etans, fiind rezerva de flotabilitate a barcii. Daca se aduna apa sub dublul-fund (de la vreun por etc), doar atunci se desface filetul dopului si se scurge apa, in zona din prova oglinzii, de unde se evacueaza la ispol.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Am inteles perfect VALI ,multumesc!.Zilele astea am avut alte treburi dar de maine ma bag iar la barca.Trebuie sa recuperez din timpul pierdut[si datorita vremii nefavorabile....nu mai vine odata caldura...]Am facut rost de teava de inox d=16mm[mi-a cazut in mana,pe nepregatite]din care as face un cadru pt. o prelata de mars dar nu m-am hotarat la o schita,inca.Daca aveti vreo schita[pt. un papuc]va  raman recunoscator. Ca material as folosi materialul de la un cort mare pe care nu-l mai folosesc.Are un material extra + un geam ....Daca am cadrul oare am sa reusesc sa cos undeva materialul asta.fara sa ma deplasez cu barca mai stiu eu unde .?...Eu mai am o groaza de treaba la barca si ma gandesc la prelata acum...nu prea e bine...dar poate pana termin barca se face si asta.Salut si multumesc tuturor!!!

Fritz

Dany...Tu trebuie sa-ti faci barca ,cat mai usoara posibil. Deci fa tot posibilul s-o usurezi...nu sa adaugi greutate. Sa pui pe ea strictul necesar .  Ai o carena de glisare buna . Daca depasesti 25 kg/cal ...nu gliseaza . Trebuie sa ajungi undeva la max 400...450 kg greutate totala cu motor, benzina si oameni...sa mearga in glisare.

dany

Aici ai mare dreptate .Pt. motorul 20cp este cam mult .Trebuie sa am rabdare ,poate pe viitor  cand voi avea un motor mai mare...daca va fi cazul .Tot uit aspectele astea tehnice ,cu toate ca astea trebuie puse in discutie prima data.si dupa aia ...Ma avant cam repede dar e bine cand cineva te aduce cu picioarele pe pamant .Acum mi-am adus aminte de banchetele originale ale barcii care au 40kg pe putin...initial am zis ca renunt la ele,dupa aia nu,solutia scaunelor de fibra cu picior de inox si o lada mobila de tabla de aluminiu care poate fi folosita ca bancheta ....iata prilej de nesomn pt. mine...M-am cam desumflat acum.Dar daca pun 2 scaune pt pescuit la stationar in barca goala+o lada de aluminiu cu capac capitonat ca si bancheta si gata.Spatiu pt.scule am sub bord la prova ,bateria si rezervorul la pupa si dai bice.Cred ca no sa trebuiasca sa prind scaunele de paiol pt.viteza in  glisare sau da ?Sa zicem ca greutatea barcii cu totul este de450kg ce viteza voi avea?25-30la ora?.OBSERVATI ca e greu sa renunt la un acoperis ,gandindu-ma la noptile reci ,la ploi si vant,pescarii stiu ce vorbesc,dar pana la urma solutii se gasesc[o prelata simpla pt.urgente si atat].Salut!

Fritz

#65
Trebuie sa pui in barca numai obiecte utile si cu greutate minima. Deci la 450 de kg teoretic cu 20 de cai la elice ai putea lua un 28 km/ora ... Dar cu motorul in blana. La 400 kg/20 cai ...ai avea un 32.5 km/ora...Adica glisezi. dar ...motorul tau nu cred ca mai are 20 de cai la elice...asa ca ...usureaza tot ce poti. Pentru ce baterie?

dany

Motorul are pornire la sfoara dar si electrica .Pt apele de aici[bacau]nu as avea nevoie de lumini de navigatie,de ancora sau altceva,poate de o sursa de lumina pt. a vedea in barca sa-mi pun momeala dar asta se poate face cu o lanterna.Si asta e o tema de gandire.

Fritz

#67
lanterna cu led-uri ...Se gasesc de pus pe cap ( cu o banda elastica) ...E buna ca ai mainile libere si lumineaza unde privesti...adica unde ai nevoe. Conteaza 15 kg.

http://www.thegift.ro/lanterne-c-65_123/lanterna-frontala-cu-led-1-p-1022
e 29 de ron...Cam asa ceva am si eu si are faza lunga, faza scurta ...lumina intermitenta. Are o lentila si un led smd si 3 baterii AAA,

dany

Sambata am aplicat un strat de fibra pe fundul barcii[la interior]si am astupat gaura din pupa[tot pe interior am lucrat la ea].Am pus 6 m patrati de stratimat de 400 si 6,5 kg de rasina.Am muncit la greu....fara pauza, dar a meritat.Azi am ''dezvelit'' opera.A IESIT'' MASA''!!!,deci am pus inapoi 9kg pe barca din cele 130 cat am scos.Stringherii si varangele le montez saptamana asta,nu stiu cand pt. ca mai am si alte treburi de facut[sa vina cascavalul!!!].Azi ma programez la RAR cu peridocul[pt. ca m-am pricopsit cu unul adus de afara].Am luat nr. rosii saptamana trecuta.Cu ajutorul lui d-zeu mergem inainte!!!De motor nu m-am mai ocupat,dar ii vine si lui randul,[de fapt uit ca am gasit capac aici in bacau si eu cautam unde o intarcat mutu'iapa] ,am avut noroc...Salut si spor la treaba!!!

bradutzu

salut!
ai intrebat de costuri la peridoc?
eu am inmatriculat peridocul sapt trecuta si a costat vro 900 lei cu totul :-\!
acum astept saimi vina motorul din Italia si sper sa fie serios baiatul!
Sa auzim numai de bine!
Sa auzim numai de bine!

dany

Am facut programarea pt. 26 ...ura...si ca sa revin cu picioarele pe pamant ,poti sa-mi spui de ce te-a costat 900lei !!!!Cat ai dat la rar, la inscris in circulatie,la financiar...costuri..te rog .Eu ma asteptam la 400-500!SALUT SI MULTUMESC !!

mustatza

Bradutzu,

eu am intrebat la rar (am un peridoc adus de afara) si omologarea costa 425 ron + 3 ron cartea. la acesti bani se adauga cca 100 roni itp-ul = 528 + cca 80 taxa inscriere si talon = 608 + 60/70 rca pt 6 luni = 678 + 20 tabla cu nr = cca 700 roni. pana la 900 lau si revopsit?

bradutzu

#72
eu sa fiu sincer am platist la RAR 570 Roni pentru: ITP, Identificare, Carte - daca conteaza nu stiu, dar al meu are si sisteme de franare - inertial si frana de mana
pentru politie am mai platit inca 310 Ron la o firma de inmatriculari pentru ceva traduceri,  numar, declaratie la fisc, asigurare pe un an si certificat......si ce o mai fi fost pe la politie daca a mai fost ceva
total: 880 Ron!
Sa auzim numai de bine!

ionitzady

zic si eu,de ce nu deschidem un topic cu peridocuri , ca fiecare sa-si spuna pasurile si poate avem colegi cu experienta atat mecanica cat si iginereasca pt ajutor.

dany

Am luat numarul pt. peridoc....Mai baieti,este un calvar.....RAR,drumuri la politie,acte traduse si legalizate,primarie ,asigurare ,numar  rosu+numar definitiv ,aproape 800 lei platiti cash. [fara drumuri=am apelat la un bun prieten,caruia trebuie sa-i dau vreo 10 berule in barca sub soarele amiezei....cand o fi...] Deci baietii care le aduc de pe afara ar trebui sa fie mai atenti ce acte fac si cum...sau mai bine zis sa cascam noi ochii mai bine .Unii au probleme cu certificatul fiscal[datorii],altii au niste acte aiurea facute in tarile de origine,nu corespund datele de capacitate max.admisa,lipsa pansoane serie[nu e de ajuns eticheta de fabrica].Legile sunt asa cum sunt si ne conformam ,n-ai loc de-ntors.SALUT SI SPOR .