motor YAMAHA 20 CP 2T [20AE 653]'' BUNICUL''din' 79

Creat de dany, Februarie 06, 2013, 11:52:15 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dany

#15
Da ,oglinda are 54 cm de la varful chilei pana la partea de sus unde se fixeaza menghina ,iar motorul am masurat de la placa anticavitatie pana la menghina[''sub''-unde se aseaza pe oglinda],nu am gresit,56cm.Fiind din 79,si o serie mai rara L 550430 ,poate fiind si al meu,] este mai special[fac haz de necaz ,nu ma speria ].POFTIM are elicea cu stift pe ax ,fara caneluri si am inteles ca e mai bine asa .Cine stie  cu ce corcitura m-am pricopsit ,sau cu ceva special imi place sa cred.....In legatura cu tampoanele am gasit ceva f. asemanator[un pic la strung si se rezolva =10 lei treaba+84lei 4 tampoane , ....asta -i cam nasol].La tampoanele pe care mi le trimitea ionitzday [multumesc],trebuiau strunjite 8 prezonase migaloase pt. strungar[50 lei]si infiletate in tampon spate in spate si ii luam din elasticitate.Astea sunt cu cauciucul turnat[am vazut o schita in catalogul respectiv] Apropo magazinul se numesteFABORY [organe de ansamblare] ,si acum am aflat de el,bine ca nu e deschis de mult.ARE surubaraie ,piulite,coliere ,multe.multe chestii din inox .Am cerut cataloage si trebuie sa vad cum reusesc sa am acces la preturi [in ele sunt numai codurile.Daca ar avea preturi bune....imi fac o fisa de client la ei.M-am dus cu un prieten cu masina pina acolo[este in capatul  celalat al orasului] si nu ma putea scoate de acolo,mai avea si alte treburi omul...Salutari si spor.       PS. am vazut acum ca au magazin online

Fritz

#16
Foate bine ca ai gasit ! Eu ti-am zis de tampoane de Neptun...Erau bune si cele de la @Ionitzady...Gestul conteaza...
Pune si tu link-ul sa vada lumea de unde poate cumpara asa ceva ... Il pun eu ...
http://www.fabory.ro/ro/product/st-montur%C4%83-cilindric%C4%83-tp-a-30-30m8x20/57770030030.html
Spor la treaba.
tampoanele originale aveau la baza filetului un patrat de 10mm , sa nu se torsioneze cauciucul cand strangi piulitele. ..  :)

dany

Salut. Problema este ca netul nu-mi este asa bine cunoscut si am dat numele firmei.,nu si linkul...Patratul de la baza filetului il fac dintr-o piulita polizata patrata stransa si blocata cu adeziv[?],ciba ,daca ai auzit,e ceva de uz industrial[se mai gasesete la uzina de avioane de la noi,rar ce-i drept, dar extrem de bun].Stima.

ionitzady

Deci Dany referitor la instalatia electrica a motorului cu mansa ( cu barca ) se compune din :
   - 2  Cabluri GROASE de pornire  :  +  de la baterie la bobina electromotorului  ( forta)
                                                         -   de la baterie la masa electromotorului
   - Din motor inspre mansa ( barca ) avem :  1 rosu (+) pleaca din motor si duce in contact
                                                                       2 maro (+) pleaca din contact si duce la bobina electromotor maro cu negru)
                                                                       3 albastru (+) din contact la soclu electric (albastru negru )
                                                                       4 roz (+)  semnal de la motor de avarie (roz cu negru)
                                                                       5 verde  duce de la motor la turometru ( verde galben negru)
                                                                       6  negru (-)  de la bloc motor pana la ( unde este nevoie de minus )
                                                                       7alb  ( kill)  stop masina    ( alb cu negru)
                                                                       8 galben (+) contact

dany

Salut.Esti o comoara de baiat...chiar ma intrebam cand demontam motorul cum am sa fac instalatia electrica si iata ca apar ajutoare plus ca instalatia  electrica a barcii exista trasa din bord pana in pupa prin tub de protectie si pare a fi ok .MULTUMESC ,mi-ai salvat urechile...

dany

Salut baieti .Am profitat de ceva timp liber[din cauza vantoasei de afara ]si am montat motorul.L-am bagat in magazin [acum il am in spatele meu,cand scriu la calculator ,si parca i-mi arunca priviri nerabdatoare sa-l pun la locul lui -pe barca bineinteles]Luni as vrea sa -i vad compresia,sa caut pe la un service auto un compresmetru,nu?...Se monteaza si dau la sfoara?La montaj am folosit un pic de ulei pt. ungerea segmentilor .Am dat 2 -3 sfori cu bujiile montate [fara fise]si are ceva fal-fal!!! Cu instalatia electrica mai astept  [motorul are comanda la distanta] .Proba vreau sa o fac la sfoara:benzina , tras socul .,contact si sfoara .Racirea o s-o fac cu un furtun de apa de la robinet montat jos la cizma,caci nu am inca rotor de pompa.Dati-mi o adresa de unde sa-mi iau unul compatibil cu motorul meu,va rog!!!am trimis 2 mailuri ramase fara raspuns...Apropo de compresie ,care ar trebui sa fie valorile minime pt. a mai putea merge un sezon?? ce ulei sa pun in bezina[la jonshon 4cp2t cumparam de la peco ulei amestec si atat,nu ma uitam la marca  si puneam 15ml pe litru si ala era batran saracutul].Parghia de care se leaga cablul de acceleratie e rupta si am sa-i fac o  adaptare in functie de ce cablu iau Am o mansa la care am sa fac poze in detaliu pt. ca sa va uitati daca merge la motorul meu si cu ce cabluri[pe care sa le cumpar ulterior].VA MULTUMESC!!!

cristi_pescar

Cand verifici compresia (cand tragi de sfoara) vezi sa fie clapeta de acceleratie deschisa la maxim.

ionitzady

deci : 1 avem avem cablul de - de la borna superioara electromotor la - din baterie
          2 borna + izolata in partea de jos a electromotorului , duce de la electromotor la borna din stanga (M6) a bobinei
           3 tot + din borna M6 din dreapa spre baterie la +
           4 - de la blocul motor la borna M4 din stanga
           5 + din borna M4 dreapta la contact .
pt o pornire de proba faci punte intre borna 3 cu 5.
 
si acum poze:

ionitzady


dany

#24
Am pornit motorul!!!!fara ai monta cutia .Am pus un furtun cu apa de la robinet in teava de jos...Se tureaza frumos si rotund . Am o problema totusi si anume cu'' intrerupatorul'''capsulat care se inchide cand este in viteza . Motorul nu pornea si nu stiam de ce..am verificat intrerupatorul cu pricina[contactor sau neutral start asa se numeste parca]si era mut.... si capsulat pe deasupra.L-am anulat si VOILA!!! ce mai paraiala.Gasesc asa ceva???sau ceva asemanator,scrie pe el 808.Se poate merge si fara,sau e riscant?PRIMUL pas este sa cumpar rotor pompa si linie de alimentare:furtun ,pompa amorsare si rezervor.Am amanat cu astea datorita faptului ca nu stiam daca v-a porni bunicul .V-am povestit eu la inceput ca motorul a luat tranteala de s- a spart capacul,bratele care actioneaza acceleratia si schimbatorul rupte ,tampoanele rupte si ele,butonul de inchidere a capacului la fel .Astea le-am refacut , dar astept cablurile ca sa pot definitiva acc+schimb. vit.Lipseste si anodul de la elice,se potriveste oare de la un model de motor mai nou sau merge modificat ?deasupra elicei in corpul cizmei are o ''gaura '' de 25mm adanca de 5mm cu filet m6 la mijloc si la 20mm distanta are o gaura de4mm ,undeva in lateral pt.un stift ,antirasucire banuiesc eu,a anodului.Un anod asemanator care sa-l pot modifica.....eventual.Astept sfaturi si va salut.SPOR.MULTUMESC TUTUROR !!!!

Ciby

Anodul de sacrificiu de deasupra elicei are dublu rol. primul este acela pe care il spune numele si cel de al doilea de reglare a pozitiei in mers. Datorita rotatiei elicei si a orientarii pasului (stanga sau dreapta) motorul va imprima barcii o miscare de rotatie in plan orizontal, efectiv barca va trage spre stanga sau spre dreapta in conditiile in care motorul este orientat strict pe axa barcii. Rotind anodul de sacrificiu care are o forma de aripioara (o carma mai micuta) se regleaza mersul drept. Un fel de geometrie la masina cu volanul la pozitia zero.
Acest anod este un consumabil iar inlocuirea lui cu unul asemanator nu va provoca nici-o stricaciune.

beluga

Un lansator sau rope recoiled pentru un astfel de motor  se poate gasi pe undeva???

dany

Azi a venit un mecanic la mine,specializat pe scutere ce-i drept,dar cu ceva cursuri pe la yamaha bucuresti si  si-a dat cu parerea :schimbat platini[una cica ar fi impuscata],asta poate ar fi explicatia pt. faptul ca se afuma una din buji si reglata aprinderea si carburatorul .... Barca este GATA ,dar acum mi s-a pus pata pe motorul asta ...NU MAI AM RABDARE....si tinand cont de sfaturile primite privind capacitatea motorului meu si marimea barcii ,sunt in cautarea unui motor mai mare in 2t in stare buna de functionare[sa fie compatibil cu mansa suzuki pe care o am deja sau sa o dau la schimb .La pachet cu motorul am sa dau si propguardul [gheara de gaina] din inox pe care am facut-o pt. motorul asta ,dar se potriveste si la alte modele cu cizma asemanatoare[prezentata la'' prop guard elice'']In concluzie se vinde ....astept oferte la 20AE 653 !!!

Mihai Irimia

Citat din: Fritz din Februarie 08, 2013, 10:15:16 PM
Zici ca esti din Bacau...Nu aveti o piata in care vin rusi...cu drujbe...chestii din astea?
Ceri sa-ti aduca 4 tampoane ( amortizor de vibratii ) pt motor Neptun de 23 de cai. E exact ce-ti trebuie...in lipsa celor originale.

Tampoanele ale le poti reconstrui singur, sau le iei de la schimbator de viteze de la ultimele dacii 1400-1600, inca se mai gasesc

Mihai Irimia

Citat din: Fritz din Februarie 08, 2013, 10:15:16 PM
Zici ca esti din Bacau...Nu aveti o piata in care vin rusi...cu drujbe...chestii din astea?
Ceri sa-ti aduca 4 tampoane ( amortizor de vibratii ) pt motor Neptun de 23 de cai. E exact ce-ti trebuie...in lipsa celor originale.

si eu stau destul prin Bacau, prietena mea, locueste acolo