O mana de ajutor

Creat de Captan, Martie 26, 2013, 07:06:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Rumpi


No i-am cerut eu poze si detalii ca vorbesc limbi straine. cu ajutorul google vorbesc si olandeza. barca-i chiar dupa granita germana un pic mai sus de Aachen. cand primesc raspuns va anunt.

Captan

#31
Multumesc Rumpi si eu am cerut in engleza. Cand ne raspunde le punem cap la cap.

Mihaif99

Sper sa iti iasa si sa fie barca buna, fara tepe, defecte ascunse surprize neplacute si alte prostii. Ai grija ca olandezii sunt cel mai smecher popor :)
Vezi ca daca olandezu' e catolic sau protestant, are pastele acuma si s-ar putea sa nu iti raspunda.

Captan

Multumesc Mihai, asa sa fie. Problema este ca abia in septembrie pot sa finalizez, dar daca gasesc ceva vreau sa dau un avans, sa nu o mai pierd,totusi, mai e destul timp pana in septembrie.

Vali

Putin probabil sa gasesti pe cineva dispus sa astepte tot sezonul ca sa-i achiti barca. Insa poate ai noroc si omul e de acord. Pe de alta parte, la toamna preturile sunt mai mici decat acum, la inceperea sezonului. Asa ca, daca tot vei fi plecat in voiaj si nu te vei da cu vele vara asta, poate e o idee sa amani pentru la toamna cumpararea barcii, cand preturile scad.

Cred ca dilema ta despre alegerea barcii este nevoia de a impaca toata familia. Daca as fi eu cumparator, as alege barcuta cu cele mai bune calitati nautice, adica un velier pur-sange, bine lestat, cu apendice (derivor sau chila) profilat, pentru satisfactia unei navigatii performante la vele. Varful de gama ar fi ceva de negasit la noi, si la preturi astronomice chiar si afara: o multicoca.

In general, o barca performanta face anumite concesii la confort:
- formele rotunde fac barca sa bandeze mai usor, chiar si numai cand pasesti pe punte
- nevoia ca suprafata corpului expusa vantului sa fie minima face ca inaltimea in cabina sa fie ceva mai mica
- un derivor mobil lestat de exemplu ocupa ceva spatiu in interiorul cabinei, si e ceva mai incomod de ridicat decat un derivor nelestat.

Insa comportamentul la vele (si chiar la motor) al unei asemenea barci e superlativ, aproape nu simte valurile, strange vantul excelent, ruliul are perioada mare si acceleratii mici, iar pe ansamblu barca se simte perfect in elementul ei la navigatia pe mare, dupa cum am avut ocazia sa constat in cateva cazuri, pe barci de tipul asta. Locul unei asemenea barci e pe mare, in conditii cat mai variate de vreme. Pentru barcagii ca mine asta e cel mai important, ca doar am velier ca sa simt cu adevarat ca ma dau cu el :).

Insa daca punem in balanta si familia, cerinta numarul 1 devine confortul si senzatia de siguranta. Asta inseamna ca atunci cand soata urca la bord, barca sa ii inspire incredere, adica sa aiba stabilitate initiala buna si sa bandeze cat mai putin. Iar la spatiul interior, cu cat acesta e mai mare, cu atat mai bine pentru familie, chiar daca rooful inalt face barca mai vantoasa.

Nu cred ca sunt multi barcagii care sa-si ia familia in larg cand vremea e burzuluita, chiar si Florio a spus ca nu e deloc distractiv sa iesi pe furtuna. Deci barca pentru familie trebuie sa fie mai intai o casuta de vacanta plutitoare, cu un confort maximizat pentru dimensiunea ei, si sa aiba calitati nautice rezonabile, nu neaparat superlative. Daca de exemplu intr-un weekend vremea e ori ploioasa, ori prea vantoasa pentru a iesi cu vele, nimic nu ne opreste sa ne petrecem totusi timpul pe barca, precum la picnic :). Din cauza asta e asa de cautat Mac-ul 26, nu toata lumea se da cu vele ca la regate.

Exista totusi si veliere tractabile care impaca destul de bine cele 2 situatii descrise mai sus, si aici ar trebui amintite Mac-ul 26 S si Etap-ul 23i ante-mentionate, plus Beneteau First 24, cum are colegul Ionut din Constanta. Daca se are in vedere si un comportament performant la vele, un cumparator informat va alege astfel ca sa fie multumit si el, si intreaga familie. Pentru asta insa, ca de obicei cea mai importanta e o proba practica pe ambarcatiunea respectiva, in urma careia se obtin cele mai concludente raspunsuri, vizavi de senzatiile subiective ale intregului echipaj.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Excelent Vali, ai pus punctul pe "I". Exact asa sta situatia la mine.De aceea nu vreau sa ma grabesc. Ma grabesc sa plec acum in voiaj ca sa vin pe undeva iulie, inceput august. Totusi nu prinzi ocazii ca asta, cu Mac "s"-ul aratat de Rumpi la nici 5000 euro (normal depinde si de starea actuala a barcii). Ca intotdeauna lipsa timpului pentru cautari si verificari este inamicul numarul1. Sa ajungi pana in Germania sau Olanda si sa nu-ti placa barca, iar nu-i prea frumos, de aceea cautam prin tara ceva, dar ........din cate am vazut pana acum .nu prea sunt sanse.

Vali

Am un prieten bun care si-a luat in 2011 o barca de 7 metri, cu derivor briceag, din Germania. Initial a pornit "chitit" pe alta barca, dar cand a ajuns in Germania a vazut ca e un cadavru. A luat iar anunturile la rand, a vazut o gramada de barci, si in final si-a luat barca pe care o are acum. Bineinteles ca nu era intr-o stare perfecta, iar cand a ajuns in tara am pus-o impreuna la punct pe unde mai era nevoie. Omul s-a dat cu ea in ultimii 2 ani pe saturate, a ajuns si pana la Varna. Insa important e ca a avut noroc cu alegerea facuta, si un punct in plus e ca am discutat permanent despre intentiile pe care le-a avut.

Eu zic ca sunt si in tara barci bune pentru ce vrei tu, si in modul asta scapi de riscul unei tzepe intr-o tara straina. 2 exemple sunt Etap-ul 23i despre care ti-am spus (daca o mai fi de vanzare), plus Beneteau-ul First 24 al lui Ionut, care a avut anunt de vanzare chiar la noi pe forum. Insa din ce am inteles Ionut nu-l mai vinde, mai ales dupa ce a castigat cam tot ce se putea la regatele de anul trecut. Nu strica insa sa iei legatura cu vreunul dintre proprietari, fiindca nu se stie de unde sare iepurele. Mai ales ca ai timp sa studiezi amanuntit barcile (fiind in tara), te poti intelege cu oamenii eventual pentru vreun avans etc, plus ca ai ca sprijin o comunitate intreaga, deci te putem sfatui mult mai precis cand barca e vizibila "live", si mai ales pe apa.


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Vali din Martie 29, 2013, 12:02:32 PM
, plus Beneteau-ul First 24 al lui Ionut, care a avut anunt de vanzare chiar la noi pe forum. Insa din ce am inteles Ionut nu-l mai vinde, mai ales dupa ce a castigat cam tot ce se putea la regatele de anul trecut.

Cred ca vorbesti despre "Benga" :) . Intr-adevar barcuta asta e faina, e rapida, am mers si eu alaturi de ea .
Asa cum spuneai si te sustineam in afirmatii, la o barca atunci cand unii parametri urca , altii coboara . La Benga ( fabrica Benneteau e vestita pentru ce barci face) viteza e superioara, spatiul in cabina e mic. 
Vorbeam chiar ieri cu Bogdan, ca discutiile noastre sunt benefice fiindca prezentam diverse aspecte,  insa numai el poate centraliza si discerne ce anume i se potriveste .

Vali

Asa e, de Benga e vorba. Iar intr-adevar cumparatorul e cel care decide, si decizia cea mai buna se ia intotdeauna dupa o proba pe apa a barcii. Cel mai bine e sa-l dam pe Bogdan cu mai multe barci, si o sa ne scrie si el cum i s-a parut fiecare :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Total de accord ,Vali. Benga am vrut si eu sa o cumpar acum 3-4 ani cand a fost scoasa la vanzare, dar cand am ajuns eu acasa si m-am interesat era deja data. Am vazut-o in P.Tomis si mi-am dat o tesla-n......
Abia asept sa ma intorc,sper sa nu stau mai mult de 3 luni de data asta si sa ne dam....in barci si chiar sa aleg ceva k lumea.
Multumesc la toti de ajutor. Nu mi-a raspuns la mail ptr Mas"s"-ul olandez sau neamt ce era ala!

Rumpi


Dupa cum bine a observat Mihai weekendul asta sunt pastile catolice si protestante. probabilitatea ca omul sa fie in concediu e cam de 99%. 
In ceea ce priveste riscul, undeva trebuie asumat. Plimbarea in tari straine pe degeaba trebuie luata in considerare. Ori asta ori ramai doar la piata interna. Cea mai sigura chestie ar fi bineinteles o vacanta de 1-2 saptamani in Olanda, Franta, Italia si cautat barca intre timp. Asta ca sa nu zici ca ai dat banii degeaba daca nu gasesti nimic.

Captan

In principiu m-am hotarat pentru asta:
http://hamble.boatshed.com/macgregor_26x-boat-137516.html
Sistemul de strangere in catarg al randei este ce imi doream de mult. Dupa cum se observa propietarul actual nu este un om prea grijuliu,murdaria/jegul din barca si coca, dar sper ca restul sa fie in regula. Incerc sa iau legatura cu el zilele astea, sa vad ce spune. Binenteles ca mai continui sa caut

Florio

Citat din: Captan din Martie 31, 2013, 12:02:27 AM
In principiu m-am hotarat pentru asta:
http://hamble.boatshed.com/macgregor_26x-boat-137516.html
Sistemul de strangere in catarg al randei este ce imi doream de mult. Dupa cum se observa propietarul actual nu este un om prea grijuliu,murdaria/jegul din barca si coca, dar sper ca restul sa fie in regula. Incerc sa iau legatura cu el zilele astea, sa vad ce spune. Binenteles ca mai continui sa caut

Sa fie cu noroc !
Nu te lua dupa murdarie; daca barca sta 3 saptamani singurica, ajunge la fel de murdara. E de ajuns o vijelie de o zi sa ti-o umple de praf si mizerii.
Important e sa fie o barca intacta, fara osmoza (n-am auzit inca de un Mac cu osmoza :) ), fara lovituri la opera vie, fara crapaturi in gelcoat-ul puntii si cu toate accesoriile valide .
Intr-adevar e cel mai mic pret pe care l-am vazut in Europa, la acest tip de barca .
N-am reusit sa vizualizez pozele, va trebui sa imi fac un cont pentru asta.   

Florio

#43
:) Aveam cont pe site-ul asta si nu stiam.
Am vazut pozele. Barca nu e murdara, Bogdane ! Dupa detaliile din poze, acestea au fost facute la sfarsitul sezonului, toamna. Pai cum crezi tu ca iti va arata barca dupa un sezon de stat afara ? :) .
  Eram curilos ce catarg are asta, cu sistem de roluire al randei ? Si m-am dumirit, e un sistem care se monteaza pe catarg (nu in catarg) . Foarte ingenios, nu l-am mai vazut nicaieri la barci de 8m .
  Dupa cum arata, barca nu are decat o fisura intr-unul din geamurile prova. Daca ai sa o cumperi, iti dau eu o adresa de unde sa iei acest geam . Eu am facut comanda pentru amandoua, fiindca ale mele aveau un paienjenis de microfisuri in densitatea materialului. Dar nu le-am schimbat niciodata, n-a fost nevoie. Se comporta ca unele noi .
  Deci barca are in afara de oferta ei standard, de fabrica :
-Roller pentru foc
-Roller pentru randa
-Cate doua linii de punte pe babord si tribord, cu blocatoare .
- Aragaz
-Motor Yamaha 50 cp
-Sub masa vad vele de rezerva
-6 prinderi pentru un sprayhood sau ceva asemanator, in jurul tambuchiului culisant. E posibil sa iti dea si acest sprayhood sau poate bimini pentru zona cabinei .
-Fendere, carlig de acostare (cange)
-Un blocator al timonei, cred. Apare un surub in soclul timonei, care nu exista in standard. Dar oamenii pot fi inventivi :)

Captan

Blocator al timonei?Ala nu l-am vazut.E bun cand esti singur la bord!Da, se pare ca sistemul de strangere al randei in catarg este aplicat, nu este modificat sau schimbat catargul. Fisura nu am vazut-o! Ce bine sa ai colegi de treaba!Sub masa este genovezul.
Astept sa-mi raspunda. Totusi sunt 3000 km pana acolo+intors, dar cred ca se merita daca barca este in stare buna.