Despre pilotine

Creat de Vali, August 19, 2013, 11:31:44 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Fritz

Nu e rea...
Uite una pe ebay la nemti...cu peridoc si un motoras de 15 cai.  E semicabinata...Nu e cu cabina inchisa ...si vad ca are banchetele intretinute, chiar nu necesita reparatii.
Cred ca se va vinde undeva in jur de 2000 de euro...si e o barcuta ,,numai buna" de dat la somn (pescuit...).
   Un 20 de cai in 4 timpi pe ea ...sau 40 ...cine vrea senzatii.  Bradutzule ...ce zici ?  :)

http://www.ebay.de/itm/Glastron-Motorboot-Kajutboot-mit-Trailer-Ausenborder-9-9PS-FUHRERSCHEINFREI-/321240160418?pt=Motorboote&hash=item4acb67d8a2

bradutzu

multumesc Fritz
este exact barca visurilor mele din acest moment dar din pacate nu pot face aceasta investitie acum!
pentru viitor sper ca la un moment dat sa imi permit un pilot house ca barca de pescuit!
in rest barca este absolut superba si se mai si potriveste de minune cu motorul meu!
of, of, of! :(
Sa auzim numai de bine!

ene_calin1969

salut, sunt calin din timisoara, cu multi ne mai stim de pe barcaholic. am rasfoit pilotinele, pentru ca sunt interesat de o cabinata in momentul asta. mi-a placut mult asta, cel putin din ce da omul la descrierea tehnica. poate sa fie de doar 300kg, am vazut ca cele de care vorbiti sunt mai grele? de asemenea omul ii da pescaj de 30cm, ceea ce iarasi e frumos, pana la proba practica. ma gandesc ca  pescajul e la gol, inca 350 kg, adica motorul si incarcatura il vor creste. iarasi vreau sa intreb ce inseamna la forma lui si cei 25 cai in 2t consumul la deplasament de 10-15km/h pe apa fara curenti? binenteles, cu aproximatie, adica e 7-8 litri la ora sau e de 9-11? va multumesc, vara asta sper ca voi sta ceva pe balta, deci voi avea ocazia sa dau si io o bere. si mi-a placut si barca economica a lui vali, dar am vazut ca sunt mai multi doritori, cred si eu la consumul ala, asa ca m-am oprit la asta. http://www.probarca.ro/anunt/55688/103/1/103/Vand-barca-pilotina-500-cu-motor-25-CP-si-peridoc.htm

dany

Atat pot sa-mi dau cu parerea:Misto barca, dar e mai grea decat spune vanzatorul

ene_calin1969

asa pare! a, mi-a mai placut si linxul lui byteworks, iarasi super economic, dar nu a fost momentul pentru mine atunci.

dflorin

Ne-a Dani, am impresia ca, colegul nostru Fritz are o pilotina asemanatoare. Poate citeste postarea si ne da mai multe sfaturi si lamuriri. Pentru colegul Ene...daca ai pus ochii pe ea, nu mai sta pe ginduri. Frumoasa barca. Succes!

dany

.A muncit Fritz la barca aia destul.Are postate poze aici pe forum cu lucrul la ea.A scos dublu fund si a lasat-o cheala,ramanand doar strictul necesar.Are si filmare cu motor de 15cp,parca.A iesit si pe mare cu ea.La vremea respectiva am citit tot despre lucrarea lui Fritz,ca de altfel tot ce se scrie pe aici.E bine ca si colegul nostru sa caute postarile cu pricina .

ene_calin1969

da multumesc, le-am vazut, atat pe a lui fritz cat si kilkruiserul lui bogdan. am avut si emotii, gasind una si la vanzare. dar n-a fost sa fie. intre timp am mai gasit si date despre consum, imbucuratoare, mult peste previziunile mele.

alin66

pentru pilotine urmareste si site-ul asta:
http://www.speurders.nl/overzicht/?query=shetland&category=&local-postcode=&local-distance_value=0&_s=&min_prijs=1000&max_prijs=3000&order_direction=&order_by=

eu am cantarit pilotina mea de 5,20 x 1,80 in iarna si a avut 630 kg cu motorul pe ea.
la consum pe clisura dunarii am o medie de 16-17 litri pe ora cu un tohatsu mega de 40cp.

ene_calin1969

frumoase olandezele. acuma aline ca sa pricep spune-mi si viteza la care ai avut consumul asta! adica cati km parcurgi intr-o ora cu 17litri? ca pana la urma acolo  e calculul de rentabilitate pentru mine, nu neaparat raportat la timp. cu toate ca sunt alti parametrii, atat la greutatea barcii cat si la motorizare. si eu merg pe clisura, de obicei toamna stau intre coronini si liubcova, la vechiul port, la macara, la apa mare.

Mihai

Salut! pilotina din anuntul probarca pare a fi o pilotina Cranchi 480. Am si eu aceeasi barca, aceasi motorizare de 25cp doar ca motorul este de tractiune. Sunt barci foarte incapatoare la dimensiunile  lor si de nadejde mai ales pe vreme rea pe valuri mai mari. Atentie doar ca fiind barci mai batrane ascund uneori defecte. Daca pretul de achizitie este bun, merita investit in ea. Succes!

ene_calin1969

frumoasa lebada, mihaie. exact asta e si problema pe care o am, neavand experienta cu ambarcatiuni de acest fel si din fibra pana acum, caut pe cineva care sa-mi faca un survey, binenteles ca platit, pentru a evalua barca in cauza.

Vali

Salut Calin, dupa ce am povestit impreuna in septembrie la gura Sf. Gheorghe, bine ne-am regasit pe capcompas.ro :).

Despre pilotina dorita, important e sa te gandesti cum doresti s-o folosesti: in deplasament sau in glisare?
Intreb deoarece pilotinele Cranchi 480 sunt din constructie destul de grele, plus ca majoritatea au fost echipate si imbunatatite suplimentar de-a lungul timpului, ceea ce le-a crescut si mai mult greutatea.

Geometria corpului nu este dedicata glisarii, ci e o forma clasica de barca all-rounder, care cu suficienta putere se poate scoate si in glisare. Pentru asta, ar trebui ori usurata barca la maxim, cum a facut colegul Fritz, ori montat pe o barca grea un motor puternic, gurmand si costisitor, dar care iti asigura o viteza decenta de glisare.

Daca scopul e un consum cat mai mic in conditii de navigatie calma in deplasament, este suficient si un motor mic, un 4 timpi de 10 cai cred ca ar ajunge. Avantajul important este ca barca nu mai trebuie inmatriculata. In acest caz, consumul este foarte multumitor, dar viteza maxima ar fi undeva in jur de 11-12 km/h la apa statatoare (cam asta e hull-speed la aceasta barca). Peste aceasta viteza, se intra in tranzitie si propulsia devine neeconomica.

Concluzia e ca ai de ales intre cele 2 variante, implicit motorizari: ori glisare, ori deplasament. Din experienta mea pe alte asemenea barci, un 25 cai in 2 timpi nu te scoate in glisare daca barca e normala (neusurata), si daca turezi motorul, intri in tranzitie si consumi gaz inutil.

Despre starea tehnica a barcii, important e sa te decizi tu intai ce doresti, ca restul se rezolva. Daca vreodata am sa am posibilitatea sa ma implic in examinarea vreunei barci pe care ti-o doresti, am s-o fac benevol, cum am facut si fac cu atatia colegi si prieteni.

Oricum, cea mai buna treaba pe care poti s-o faci este sa incerci sa te dai cu o asemenea barca. Chiar daca nu e exact pe gustul meu, aceasta barca are calitatile ei, mentionate de colegi mai sus. Cred ca lucrul cel mai important este comportamentul nautic optim pe orice tip de vreme.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ene_calin1969

multumesc, vali. nu-i asa mare lumea asta. sau nu suntem noi asa multi, sa nu ne intersectam macar odata in viata asta. de luna viitoare ma indrept catre garla, o bere tot om mai bea impreuna si anul asta la sfantu.

mariusm piesenoi111

Citat din: Fritz din Iulie 09, 2015, 01:39:46 PM
Eu sunt de principiul ,,ieftin si bun " ...investitie minima si performanta maxima , fara costuri suplimentare de intretinere si reparatii anuale... Performanta maxima inseamna viteza maxima cu consum redus.
Nu cred ca e cineva care sa nu-si doreasca asta. sau distanta maxima parcursa cu minim de carburant.
Uite o poza de vara trecuta ...din port. Eu cu pilotina plecam zilnic dimineata si ma intorceam seara ...cu consum de 3 -maxim 4 litri /ora ...Am umblat tot litoralul...am dormit in ea . Am mancat pe unde am apucat...la impinge tava sau la carciumi mai bune...Deci ne-am simtit bine ...



Oarecum offtopic....
@Fritz....imi poti recomanda si mie un model de pilotina care sa mearga cu un ETEC de 30CP conform cerintelor enumerate de tine mai sus......si cu ceva incarcare( eu fo130kg, sotia la jumatate si catelul 15kg plus papa si hainute pt vreo 7 zile+ benzina pt motor si lichide pentru echipaj
Stiu ca e cu bataie lunga dar....poate poate