Un fel de motor...

Creat de corsarul, Decembrie 11, 2013, 05:17:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

corsarul

#60
@dany...multumesc de sfat  ;)


Citat din: ionpescarul din Ianuarie 03, 2014, 08:14:54 PM
Le puteti face o intrebare  prin telefon ,daca cilindrul e bucsat cu fonta ,sau e doar cromat  , dar chiar daca e cromat , nu va faceti griji ,nu sunt motoare turate ,merg multi ani.

Chiar ma intrebam: "Sa fie cromat ?!"...Da'l in colo, ca n-o fi drujba !  ::)
Dar acum am raspunsul : ARE camasa de fonta  :D :D :D
Am fost la "sursa" si i-am rugat sa-mi arate un cilindru (au toate piesele : cilindrii; carburatoare; supape etc)...

corsarul


corsarul

Si pentru ca in mare, am cateva repere (fiare), am inceput constructia propriu-zisa a "mudului".
In pozele de mai jos, apare suportul motorului...partea fixa care se prinde pe oglinda barcii.
Momentan, este in stare bruta...neterminat in totalitate si nefinisat, deoarece NU am lucrat dupa un plan strict (il fac dupa cum consider eu ca ar fi bine), dar inspirandu-ma dupa youtube.....si se pare ca i-mi lipseste un reper pe care nu l-am luat in calcul.
Asa ca luni ma duc sa mai cumpar cateva "fiare noi...de la gunoi  ;D"

corsarul

Astazi am continuat sa lucrez la suport !

Ciby

Nu am retinut, sau poate nu ai spus, asa ca intreb: Elicea de unde o procuri?

corsarul

Da !...aici e' o problema !
Nu stiu !  :-\

corsarul

Intre timp am gasit o chestie mishto, care, cred ca o s-o adaptez la maneta mudului (prima poza)
Apoi am schitat ampreta talpii motorului, pentru a putea taia si gaurii placa motorului...

Ciby

Suportul nu-l confectioneazi dupa ce motorul este gata, cu toate accesoriile si elicea, pentru a putea fi echilibrat? In pozitie normala de lucru si cu motorul oprit, ar trebui ca centrul de greutate sa fie situat imediat in spatele boltului, astfel incat motorul sa ramana in pozitie de lucru, fara interventie asupra echei.
Dar probabil ca stii tu ce faci acolo!

corsarul

Da "ciby"....ai perfecta dreptate !  ;)
Ma bucur ca cineva a sesizat problema !!!!....adica tu  ;)....pentru ca ,,,chiar ma intrebam cam cum o sa-l echilibrez  ::)
Cu toate ca am "rupt" netul dupa informatii, n-am reusit sa-mi dau seama cam cum sta treaba cu echilibrul la acest gen de motor.

Deci: motorul "lucreaza" stanga-dreapta....dar si sus jos. Pintenul de la elice, trebuie sa-i dea voie motorului, sa-l arunce in sus, pana trece de obstacol . Acestea fiind spuse, cred ca trebuie sa fie intr-un echilibru stabil, adica nici aplecat spre pupa dar nici spre prova...un fel de balanta.

Sper ca n-am debitat tampenii  ::)  ;D...
Citat din: Ciby din Ianuarie 18, 2014, 10:41:21 AM
In pozitie normala de lucru si cu motorul oprit, ar trebui ca centrul de greutate sa fie situat imediat in spatele boltului, astfel incat motorul sa ramana in pozitie de lucru, fara interventie asupra echei.
!
Ai putea dezvolta,te rog, la ce te-ai gandit ?? Multumesc !  ;)

In poza apare, cam cum as vrea sa construiesc

Ciby

#69
Nu contest sistemul de fixare, stii tu ce faci acolo, rezistenta, alea, alea, eu contest doar pozitia gaurilor.
Dar esti pescar si cumperi o lanseta, este bine sa ai si mulineta cu tine, daca nu le cumperi pe amandoua odata. Montezi mulineta pe bat si verifici centrul de echilibru. Acesta trebuie sa fie undeva la 3-5 cm spre varf, de la piciorul mulinetei. Adica pui batul cu mulineta montata pe degetul aratator, cu 3-5 cm mai spre varf fata de picior si batul  trebuie sa stea orizontal. Nu ca n-ar merge si altfel, da-ti omoara incheietura dupa vreo jumatate de ora de stiucareala!
Acelasi principiu trebuie aplicat si in cazul motorului. Spre deosebire de outboardul clasic, mudmotorul, cred eu, trebuie guvernat in doua planuri. Odata in plan orizontal, stanga-dreapta si o data in plan vertical, sa-l poti ridica doar prin apasarea echei, odata cu reducerea turatiei. Asta inseamna ca pozita echei trebuie sa fie mai sus decat la outboardul clasic, unde nu vezi obstacolele din apa si ridicarea se face destul de greu prin actiunea asupra spatelui motorului, sau in cazurile mai fericite, din butonul de trim.
In cazul asta, se vad obstacolele in apa, si cum fac cei din filmulete, trec peste trunchiuri de copaci ridicand motorul inainte de a lovi cu elicea in ele.
De aceea spun ca motorul in pozitie normala sta in echilibru pe spate, dar prin apasarea echei sa se aplece spre fata foarte usor. Gandeste-te la un balansoar facut dintrun material foarte greu. Cu cat articulatia este mai spre centrul de echilibru (mai spre mijlocul lui) cu atat va fi mai usor de ridicat de la capete.
Nu cred ca este cazul de "reverse" cat timp tu nu-i pui inversor. Motorul merge invariabil inainte, chiar fara ambreiaj.
Din ce am vazut, pui pinioane pe axul motorului si pe axul elicei, transmisie directa cu lant. Poate ar fi fost ok un ambreiaj centrifugal, dar o dam in alte alea. Si atunci pornirea se face in viteza, ca sa spun asa, si daca esti pe "mud" n-o sa porneasca el in veci cu elicea in noroi si iarba! Trebuie ridicat, pornit, incalzit, daca este cazul si abia apoi coborat in noroi cu o turate oarecare. Aceasta manevra trebuie sa fie cat mai usor de efectuat
Sper ca ai inteles ce vreau sa spun.

Inca un lucru:
Nu am inteles cum o sa fie articulatia in plan vertical, dar sper ca nu ai lasat toata greutatea motorului pe seama surubului de fixare, fara bucsi!

corsarul


corsarul

Citat din: Ciby din Ianuarie 18, 2014, 08:29:39 PM

Inca un lucru:
Nu am inteles cum o sa fie articulatia in plan vertical, dar sper ca nu ai lasat toata greutatea motorului pe seama surubului de fixare, fara bucsi!

As avea 3 optiuni
1-bucsi de bronz
2-gresoare (asa cum se vede in prima poza)...aici ma indoiesc ca s-au folosit bucsi de bronz...sau, cine stie?  ::)
3-un rulment de presiune (poza a doua)

Parca , a doua varianta ar fi mai buna...si mai usoara  ::)

mario38

echilibrarea se face de asa natura astfel incit in momentul in care motorul este oprit el este cazut in barca si elica se inalta slobod spre cer . dupa pornire se apuca zdravan de maneta , se ridica pentru introducerea elicei in apa iar presiunea exercitata de elice asupra apeicotribuie la mentinerea in pozitie a motorului . in caz de cadere din picioare a operatorului se zmulge cheita de siguranta ...motoul se opreste singur cu elicea scoasa din apa ...

corsarul

Inseamna, ca este exact invers de cum a spus "ciby"  ::)
Oricum, nu ma grabesc, plus ca mai am de lucru la alte repere ...


Ciby

O alta parere binevenita. Si pare mult mai logica decat ce am scris eu.