Barca open

Creat de kimi, Decembrie 30, 2013, 02:05:30 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

ma ia nervii in spatele tastaturii , unde nu reusesti sa explici ideea pe care o ai in cap  >:( >:( >:( >:(  , nu puteam sa fim toti vecini undeva langa o apa  :P :P :P :P :P  si sa ne bagam ghearele la treaba  ::) ::) ::)

byteworks

Uite cum e cheia la Suzuki 20 EFI:

- pe stop are un contact la masa (bobina magnetou sau comanda calculator)
- pe start are bateria la aprindere si starter
- pe mers normal are bateria la aprindere

byteworks

Poti face asa cu un comutator 2x2 si un comutator 1x1 fara retinere:


kimi

E foarte buna schema , numai ca nu imi dau seama din http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/40 care e firul de stop ( culoarea ) si daca acesta trebuie pus la masa .
Se vede foarte rau pe monitorul meu schema electrica si daca incerc sa printez , imi ies niste paginii complet negre .

byteworks

La ce pagina e? Nu este si schema acelui "ignition switch"?

peb5

La pagina 39 (sau mai précis 2-29) arata o carcasa CDI desfacuta si cele doua fire de sus prinse pe acea regleta sunt pentru butonul de oprire. Culorile sunt Bl si BL/R; probabil Negru si Negru cu dunga rosie.
Amandoua merg direct in CDI (ce am reusit sa deslusesc eu in schema electrica); deci nu pui nici unul la masa sau la +.

byteworks

Seamana cu poza de mai jos, asa si BL e masa si BL/R e firul de stop care se pune la masa pentru oprirea motorului. E din manualul de Honda 9.9/15 dar e foarte posibil sa fie la fel la 20, macar codurile de culori.


peb5

O mica rectificare la ce am scris mai sus.
Conform schemei de la pagina 203 din manual unul din fire este la masa.
Verifica continuitatea firului negru cu masa.

byteworks

Comuniune de pareri se pare  :D

kimi

#129
Ok , prin urmare contact intre Bl si Bl/R pt. oprirea motorului .
Multumesc mult baieti .

kimi

Rezolvat cu partea electrica , doar un amanunt mai este . Poate ma ajuta un utilizator de Honda care are mansa originala : stiu ca pe mansa sunt 2 led-uri , unul verde , celalalt rosu . Intrebarea este , sta vreo unul aprins mereu , sau se aprind doar la avarie ?
Mai am de fixat motorul si sonda sonarului si o dau la apa .  ;D

ionitzady

se putea mai bine ....  se putea poza dupa curatenie , nu sa vedem noi firimiturile de fibra  ;D ;D ;D ;D ;D

i-mi place cum a iesit

kimi

#132
Azi am reusit sa dau la apa pluta .
In prima faza o mie de nervi , motorul nu se accelera mai sus de vreo 2000 ture , aveam senzatia ca nu se alimenteaza . Dupa vreo ora de dracuit , am ajuns la concluzia ca unul din firele legate la mufa motorului ( probabil ceva legat de ledurile indicatoare , dar o sa verific schema luni ) e legat aiurea , l-am scos , si am rezolvat temporar problema .
Fata de vechiul Suzuki DT25 , Honda asta in 4 timpi , desi are teoretic aceeasi putere ,  e mult mai lenesa , gliseaza mult mai greu , si chiar cu trimul in pozitia cea mai de jos are tendinta sa tina barca un pic apupata . In rest multumit de nivelul de zgomot , incomparabil cu 2T .
Mai am de lucru la mansa si cabluri , care nu imi permit momentan sa accelerez la maxim , probabil daca as remedia chestia asta barca ar glisa mai repede ( daca se pricepe cineva la mansele universale Ultraflex , please help ).
N-am avut timp sa fac un filmulet , si o masurare a vitezei pe GPS , m-a prins o ploaie cum nu am mai vazut demult .
EDIT : Azi pe GPS , 35 km/h singur in barca . Cu 3/4 din acceleratie , mi se pare rezonabil , in conditiile in care cu vechiul Suzy aveam 40 km/h la blana . In afara de faptul ca iese ceva mai greut in glisaj , ma declar multumit .
Mi-a descoperit un prieten ceva infundat la orificiul de verificare a racirii , s-a rezolvat in 2 min cu o sarmulita , iar acum pisa ca un pompier . :D
Sa vina vremea buna !  8)
Multumesc inca o data Vali , pt. ajutor .

Vali

Salut si bine ca s-a terminat cu bine :). Sincer, am cam stat pe ghimpi pana sa aflu ca motorul este ok pentru ceea ce ti-ai dorit. Barca intra mai greu in glisare fiindca un 4 timpi e mai puturos decat un 2 timpi, se accelereaza mai greu din cauza lantului cinematic mai complicat - distributie, came, supape, pompa ulei etc.
Acum ramane sa te dai si sa te bucuri de barca, poate ne pui o poza-doua de pe balta :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kimi