Bazias - Oltenita si 650 km pe Dunare

Creat de mustatza, Ianuarie 15, 2014, 11:45:00 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: Vali din Ianuarie 15, 2014, 03:08:21 PM

Cel mai bine ne poate spune Florio daca l-a intrebat cineva pe Dunare de acel aviz. Mie nu mi-a cerut niciodata Frontiera asa ceva. In cazul nostru e vorba de navigatie, nu de agrement. Dar ca de obicei, raspunsul se obtine direct de la Frontiera. Avem pe forum baieti din aceasta institutie, poate ne lamuresc ei.

Sigur ca da, am mai spus-o la fiecare coborare pe Dunare :
-Am intrebat si la capitania unde voiam sa lansez barca la apa si la Politia de Frontiera. N-am avut restrictii.
Acel permis de agrement se refera intr-adevar la cei care pescuiesc, grataresc, fac agrement intr-o zona a Dunarii. Politia de Frontiera mi-a spus ferm ca pentru tranzit nu e necesar permisul.
Cu toate astea, eu intreb in fiecare an, fiindca se poate schimba ceva si dupa cum stim, necunoasterea legii nu ne absolva de responsabilitati.

Florio

Citat din: mustatza din Ianuarie 15, 2014, 05:26:00 PM
"3 - cea mai buna varianta in cazul asta ramane deriva , usor ajutata din vasle . Eventual , pentru manevre scurte , barca sa fie echipata cu un motoras . De altfel este si cea mai frumoasa dintre cele trei variante . Evident , durata expeditiei creste .

am testat deriva (cu barca mea) ajutata cu 2 padele si la un ritm usurel spre comodidate am scos o viteza de 3.9-4.6km/h. eram 4 persoane  cca 380kg + 45l benzina fara bagaj.la acesta viteza ar fi necesare cc7 zile pt acoperirea distantei. anul trecut in mai, am coborat 3zile in deriva pe valciu de la giurgeni pana la gropeni  dar nu ne grabea nimeni si alocasem 6 zile pt distractie. de la gropeni am urcat pe dunare returul la giurgeni si am campat o noapte pe orbu. daca a fost frumos..............no coment :)

In masura in care va puteti aranja timpul liber, cred ca ar fi mai frumos de scazut viteza si de lungit calatoria.
La 30 km/h foarte multe din frumusetile unei astfel de calatorii trec nevazute.
Am programat si eu de 2 ani traseul Bazias-Marea Neagra, insa la o viteza data de vela si de curentul Dunarii :  11-14 km/h . 70-90 km pe zi si cate un popas de toata frumusetea.
N-am avut insa niciodata atat timp la dispozitie . Desi cei aproximativ 1000 km pot fi parcursi in 14 zile, calatoria fiind lunga trebuie sa ia in considerare o toleranta de 2 zile la saptamana. Asta inseamna 18 zile, o vacanta pe care n-am avut-o niciodata in viata mea, dintr-o bucata :) .

Pentru voi e destul de lejer de parcurs, insa credeti-ma, la o viteza mai mica va veti intoarce acasa cu infinit mai multe bucurii in suflet  :) .   

mustatza

" Acel permis de agrement se refera intr-adevar la cei care pescuiesc, grataresc, fac agrement intr-o zona a Dunarii.

pe durata expeditiei se va campa un numar de cateva nopti pe malul romanesc si deja rezulta ca facem agrement deci necesar aviz pf.
anul trecut la oltenita daca pescuiai din barca in aval de arges pana la km...X (am uitat) era necesar sa ai un aviz si pt ambarcatiune.pe acest aviz trebuia sa treci peroanele care credeai tu ca or sa te insoteasca la pescuit pe zona. pf chirnogi care are in arondare granita dintre giurgiu si arges nu-l cereau  :o. deci o simpla iesire la mal se poate considera agrement.

"In masura in care va puteti aranja timpul liber, cred ca ar fi mai frumos de scazut viteza si de lungit calatoria.

sub 25km/h ies din glisaj si la aceasta viteza motorul  gafaie putin sa tina barca sus.nu am turometru dar cred  ca sta pe la 3800r/min. daca as face cursa in semiglisare sau semideplasament cred ca o sa am probleme cu consumul.

Florio

Citat din: mustatza din Ianuarie 15, 2014, 08:04:04 PM
" Acel permis de agrement se refera intr-adevar la cei care pescuiesc, grataresc, fac agrement intr-o zona a Dunarii.

pe durata expeditiei se va campa un numar de cateva nopti pe malul romanesc si deja rezulta ca facem agrement deci necesar aviz pf.
anul trecut la oltenita daca pescuiai din barca in aval de arges pana la km...X (am uitat) era necesar sa ai un aviz si pt ambarcatiune.pe acest aviz trebuia sa treci peroanele care credeai tu ca or sa te insoteasca la pescuit pe zona. pf chirnogi care are in arondare granita dintre giurgiu si arges nu-l cereau  :o. deci o simpla iesire la mal se poate considera agrement.


Din cate am inteles de la politistii de frontiera, ei considerau ca face agrement, cum s-ar spune "pescarul de duminica" . Adica vine omul la ... Oltenita de exemplu, lanseaza barca si merge pe o insula, unde pescuieste, balaceste, gratareste si pleaca inapoi acasa azi sau maine.
  O ambarcatiune cu un traseu mai lung (cum am fost noi de la Oltenita la Tomis) a fost considerata in tranzit.
Bineinteles ca pot sa ies la mal si sa fac toate cele de mai sus, nu cred ca se asteapta nimeni la cineva care vine de pilda din Germania catre Mangalia, sa nu mai calce malul pana la destinatie :) .
   Vedeti si voi inca o data ca legislatia e fragila in conceptie, interpretabila si pusa la dispozitia celui ce o aplica.

republicii

Salut!Lamuriti-ma si pe mine referitor la acel motor electric de 1.5cp sa zicem cam ce greutate poate impinge si la ce viteza.iar panoul solar incarca din mers acumulatorul ?sau mai bine pentru asa o croaziera punem pe barci un motor auxiliar de 5 cp sa zicem si mergem cu 15 km/ora la un consum mic .

mustatza

#20
nu cred ca panoul poate duce motorul in sarcina permanenta fara ca bateria sa nu se descarce,sau daca exista un asemenea panou cu siguranta este foarte mare si foarte scump.
daca tinem cont ca viteza in deriva este undeva intre 4-4.5 km/h probabil ca un motor electric o poate dubla.aici intervin mai multi factori care tin de greutate,forma barcii etc

pelicanul

Cred ca 1,5 CP ar merge pentru o barca de 4,5 m si vreo 500 kg cu o viteza de vreo 3 - 4 noduri.
Nu prea e recomandata pe Dunare, poate doar la vale, sa te lasi dus de curent si sa folosesti motorul doar pentru unele manevre.
N-am idee unde ai putea pune panoul solar si cit din cele 500 kg ar fi bateriile, dar pina la urma ar merita incercat, de ce nu?

mustatza

@pelicanul

nu vreau sa par poluatorul dunarii dar pretul de achizitie pt panou,baterii,motor cu siguranta depaseste in cel mai fericit caz 6-800 euro.,deci mai bine cu termic. pare mai viabila ideea colegului republcii cu un auxiliar termic de 5-6cp care cred ca ar putea impinge 6-700kg cu 14/16 km/h in aval.

pelicanul

Citat din: mustatza din Ianuarie 16, 2014, 05:15:02 PM
@pelicanul

nu vreau sa par poluatorul dunarii dar pretul de achizitie pt panou,baterii,motor cu siguranta depaseste in cel mai fericit caz 6-800 euro.,deci mai bine cu termic. pare mai viabila ideea colegului republcii cu un auxiliar termic de 5-6cp care cred ca ar putea impinge 6-700kg cu 14/16 km/h in aval.

Stiu, s-a mai discutat chestia asta aici: http://www.barcaholic.ro/f5/velier-motoare-electrice-4166.html si aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,939.15.html.
Eu am raspuns doar la intrebarea "republicii" de mai sus
Citat din: republicii din Ianuarie 16, 2014, 12:31:50 PM
Salut!Lamuriti-ma si pe mine referitor la acel motor electric de 1.5cp sa zicem cam ce greutate poate impinge si la ce viteza.iar panoul solar incarca din mers acumulatorul ?............
si la propunerea lui radu, n-am zis ca eu as merge cu asa ceva pe Dunare. Dar daca omul vrea sa incerce, de ce nu?

republicii

Salut! Asa ca un motor auxiliar pe care oricum vroiam sa-l iau pentru barca ca sa-l folosesc pe canale mai mici in Delta ramane varianta cea mai buna si pentru o croziera in care oricum nu te grabesti si poti face lejer in 6-7 ore 100 km iar restul zilei la umbra pe mal .Stima !

radu_d

panou 130 wati= 100 euro=4 kg

motor 1,5 cp electric= 150 euro cu garantie Ebay=8 kg

acumulator gel 100 Ah= 200 Euro= 30 kg

acig

Probabil panoul  incarca bateria de 100Ah; rezulta,pentru o descarcare de max. 70% avem  cca 10A /7 h sau 20A/3.5h
Motorul: 1.5 CP,adica cca 1100W.
Folosind motorul la o incarcare de cca 90% vom ramane la o putere utila de cca 1000W. Rezulta 1000W/12V=cca 83A consum;
Pai 70Ah disponibili se duc in 50 min.
Valoarea de 83A este enorma in regim de descarcare pentru biata baterie;
Incarcarea? La 150 W nu cred ca se poate obtine un curent  de mai mare de 10-12 A,in conditii ideale de iluminare si  orientare.
In acest caz timpul de incarcare ajunge la 7-8 ore.
Conluziile  cred ca nu sunt necesare
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

radu_d

Pai, daca faci o expeditie cu prietenii si mai aduc 2 amici, pt excursie, inca 2 panouri se schimba treaba ; incarcarea e de max 11 ah; are dioda pt protectie;
depinde ce spatiu ai pe barca si nu e nevoie sa forjezi la vale ; poti merge cu jumatate din putere + curentul la coborare

acig

Citat din: mustatza din Ianuarie 16, 2014, 05:15:02 PM
@pelicanul

nu vreau sa par poluatorul dunarii dar pretul de achizitie pt panou,baterii,motor cu siguranta depaseste in cel mai fericit caz 6-800 euro.,deci mai bine cu termic. pare mai viabila ideea colegului republcii cu un auxiliar termic de 5-6cp care cred ca ar putea impinge 6-700kg cu 14/16 km/h in aval.

Barca mea are 350 Kg,motor 4T, 6CP de cca 27 Kg; cu 3 adulti in greutate totala de cca 250 Kg pe o mare gr.1-2, folosind motorul la cca 80% am pe GPS o viteza de cca 14Km/h .consumul  mediu:1,4l/h
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Capitanul Nemo

Citat din: byteworks din Ianuarie 15, 2014, 12:22:19 PM
De pe celalalt:

capitanul nemo spunea in 2009:

CitatTranzitarea prin ecluzele SHEN Porţile de Fier 1 şi 2 este gratuită, indiferent de pavilion.

Capitanul Nemo confirma. De la Marea Neagra la Marea Nordului sau Baltica se plateste doar la Dunare-Marea Neagra.

Este necesara o statie radio.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien