Bazias - Oltenita si 650 km pe Dunare

Creat de mustatza, Ianuarie 15, 2014, 11:45:00 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mustatza

va salut domnilor,
de cativa ani ma "roade" un gand de a lansa barca la apa in bazias si sa cobor la motor pe Dunare pana la Oltenita.
am deschis acest topic in ideea ca sunt mai multi doritori pt aceasta escapada.
escapada ar trebui sa se desfasoare(parerea mea) spre sfarsitul primaverii inceputul verii sii rog pe cei interesati sa dezvoltam impreuna subiectul.

1 . bucuresti - bazis - bucuresti = cca 1100 km
2 . bucuresti - oltenita - bucuresti = cca 150 km+1100 = 1250 - la un consum mediu de 11% = cca 140l comb/auto
3 . la o viteza de croaziera de cca 30km/h  rezulta un nr de cca 22 ore de mars.eu am un 40cp/2t si consuma cca 12-15 l / h functie de greutate.

din primele 3 pozitii rezulta costurile majore ale expeditiei

- timpul alocat ar trebui sa se incadreze in cca 7 zile
- nr de persoane/barca............???? eu as zice ca 3
- necesar sofer de intoarcere pt auto+peridoc
- informatii privind trecerea prin ecluza - conditii,costuri
- dezvoltarea unui plan pt opriri si alimentari cu combustibil


byteworks

De pe celalalt:

capitanul nemo spunea in 2009:

CitatTranzitarea prin ecluzele SHEN Porţile de Fier 1 şi 2 este gratuită, indiferent de pavilion.

republicii

Salut! Tentanta propunere ,a mai scris cineva ceva vreme ca a incercat o tura cu barca cu motor din Bucuresti respectiv Giurgiu parca spre Delta si au renuntat din cauza ca nu au avut de unde alimenta.Eu personal am incercat o plimbare de la Calafat spre Cetate ca mai incolo spre Turnu Severin la fel NU ai de unde alimenta si problema asta este pe tot parcursul Dunarii pe teritoriul Romaniei. Totusi sa ne interesam la fel am si eu consumul 12-14 la ora deci cam ar trebui benzina pentru 5-6 ore adica cam 150km,si apoi alimentare neaparata.Stima!

byteworks

Parca mai era problema obtinerii avizelor de la fiecare sector de politie de frontiera, in prealabil?
Cititi aici.

radu_d

Salut,  nu ar merge sa te te dai la vale cu un motor electric + 1 panou solar de reincarcare si in amonte cu benzina?
Eu am un electric de 1,5 cp de 12 v...teoretic s-ar potrivi pe excursia asta

mustatza

@byteworks

merci pt informatie si daca nu pescuim nu avem nevoie de pg-uri,poate avize pt barci dar cred ca se obtin usor

@republicii
cele doua barci au urcat din delta catre giurgiu si au iesit la calarasi datorita lipsei de alimentare.oricum ei au facut un hei-rupism de moment,ceva de genul hai s-o facem si au facut-o fara o planificare.

alimentarile ar trebui facute la :

- turnu severin
- calafat
- corabia
- giurgiu
din aceste porturi avem nevoie de  informati pt alimentari pe care le putem face prin deplasari la peco cu taxiul.de exemplu eu am 2 rezervoare portabile a cate 30l/buc si nu as avea nevoie de canistre.oricum datorita escalelor pt alimentare cu combustibil bagajul necesar se poate minimaliza la minim(hrana,apa,etc) si de aici rezulta un spatiu generos pt o rezerva de 30l/ambarcatiune.

@ radu_d
un motor electric nu ar putea tine "ritmul" pt o viteza de 30km/h.de urcat in amonte o solutie ar fi sa te legi de un convoi (binenteles cu aprobarea lor) care urca dar timpul alocat distractiei creste usor peste 12-13 zile.

Vali

Citat din: byteworks din Ianuarie 15, 2014, 02:54:21 PM
Parca mai era problema obtinerii avizelor de la fiecare sector de politie de frontiera, in prealabil?
Cititi aici.

Inspectoratele Teritoriale ale Politiei de Frontiera si Garda de Coasta avizeaza:
...
- navigarea navelor si ambarcatiunilor straine pe Dunarea interioara, bratul Tulcea si bratul Sulina.

Sectoarele Politiei de Frontiera si Grupurile de Nave avizeaza:
...
- desfasurarea activitatilor de agrement si sportive in apele de agrement (nu este necesar dosar de avizare);

Cel mai bine ne poate spune Florio daca l-a intrebat cineva pe Dunare de acel aviz. Mie nu mi-a cerut niciodata Frontiera asa ceva. In cazul nostru e vorba de navigatie, nu de agrement. Dar ca de obicei, raspunsul se obtine direct de la Frontiera. Avem pe forum baieti din aceasta institutie, poate ne lamuresc ei.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu_d

#7
read careful.....am spus sa te dai la vale...in amonte o arzi pe coana benzina..zic si eu:  e ieftin de la soare

radu_d

si chestia merge daca ai loc de 2 panouri + 100 kg incarcatura de electronice

Vali

Radu, s-ar putea sa fie o tura prea lunga pentru tipul de propulsie de care spui. Important e sa fie montat motorasul pe o barca eficienta, si sa fie bine testata practic solutia, inainte de a porni la drum.

Bineinteles ca se poate pune oricand un outboard termic pe pozitie, ramane de discutat. Eu vad treaba realizabila, dar dupa teste serioase, si intr-un interval mai lung de timp chiar si decat cel estimat de colegul mustatza.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu_d

#10
Este adevarat ca daca te grabesti electricul nu e solutia potrivita; dar la 100 lei/ ora consum benzina, e de gandit.

republicii

Referitor la Calafat ,eu m-am dat cu barca de doua ori pe acolo pe Dunare si am lasat-o la apa chiar prin curtea politiei de frontiera si nu m-a intrebat nimeni nimic plus ca atunci barca era inmatriculata in Germania si am lasat-o peste noapte legata de pontonul capitaniei.La fel stiu ca poti naviga liber pe sectorul Romanesc. Eu am rezervor fix de 60 litri si cu doua persoane +bagaje la 4500 rot/min nu sare de 12.5/ora daca am merge mai incet asa ca la plimbare am putea scoate un consum chiar mai mic.

modi

Parerea mea :

1 - am mai spus , electricul este cea mai putin potrivita varianta pentru Dunare . In mod special pentru o cursa de asemenea lungime .
2 - termicul ridica problema consumului .
3 - cea mai buna varianta in cazul asta ramane deriva , usor ajutata din vasle . Eventual , pentru manevre scurte , barca sa fie echipata cu un motoras . De altfel este si cea mai frumoasa dintre cele trei variante . Evident , durata expeditiei creste .

Referitor la PF : acum doi sau trei ani ne-am confruntat cu o nazbatie de lege in zona Giurgiu . Pe langa Permis Pescuit , Permis Navigatie , P.G. si alte alea ce le stiam necesare , ni s-a cerut si ..... Permis de Agrement Nautic pe zona de Frontiera . Uluiti am cerut detalii . Noi nici nu aveam habar de existenta acestuia !
Sa aflam ca , de la pichet la pichet , la libera alegere a comisarului sef al fiecaruia , se putea cere asa ceva . Am incercat sa-l convingem pe acesta ( Comisar Sef Gostinu ) ca nu avem nevoie de asa ceva avand toate celelalte documente perfect in regula . Am fost ''concediati" scurt cu un argument destul de bine pus la punct : intrucat nu avem barci cu posibilitate de comunicare in regim nautic ( RND ) nu putem transmite semnale - echivalente manevrelor ce aveam sa le facem pe apa - celorlalte ambarcatiuni de gabarit . Argumentul a continuat prin a ni se pune in observatie faptul ca fiecare pichet raspunde pe zona sa si de siguranta circulatiei navale si-a tuturor participantilor la asta .
Am fost nevoiti sa depunem cerere ( repet , la Gostinu , singurul pichet care ne mai ceruse asa ceva pana atunci ) pentru obtinerea acelui Permis .
De atunci insa niciodata nu m-am mai confruntat cu situatia asta . Habar n-am daca mai este ( sau daca a fost vreodata ) valabil .

mustatza

"3 - cea mai buna varianta in cazul asta ramane deriva , usor ajutata din vasle . Eventual , pentru manevre scurte , barca sa fie echipata cu un motoras . De altfel este si cea mai frumoasa dintre cele trei variante . Evident , durata expeditiei creste .

am testat deriva (cu barca mea) ajutata cu 2 padele si la un ritm usurel spre comodidate am scos o viteza de 3.9-4.6km/h. eram 4 persoane  cca 380kg + 45l benzina fara bagaj.la acesta viteza ar fi necesare cc7 zile pt acoperirea distantei. anul trecut in mai, am coborat 3zile in deriva pe valciu de la giurgeni pana la gropeni  dar nu ne grabea nimeni si alocasem 6 zile pt distractie. de la gropeni am urcat pe dunare returul la giurgeni si am campat o noapte pe orbu. daca a fost frumos..............no coment :)

moneytehnik

Citat din: byteworks din Ianuarie 15, 2014, 02:54:21 PM
Parca mai era problema obtinerii avizelor de la fiecare sector de politie de frontiera, in prealabil?
Cititi aici.

O tampenie...

Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei
..................
Art. 42. - (1) Activitatile de agrement si sportive in apele de frontiera, marea interioara si marea teritoriala se pot desfasura cu aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei publice locale si cu avizul sefului sectorului politiei de frontiera ori, dupa caz, al sefului grupului de nave al politiei de frontiera.
(2) In apele de frontiera, in marea interioara si in marea teritoriala navele cu excursionisti, precum si orice alta nava sau ambarcatiune nu au voie sa acosteze decat in porturi sau in alte locuri special amenajate in acest scop. In caz de forta majora acostarea se poate face in orice punct de pe malul romanesc, anuntandu-se cea mai apropiata formatiune locala a politiei de frontiera sau, in lipsa acesteia, a politiei. Dispozitiile acestui alineat nu se aplica cetatenilor romani posesori de barci.
(3) Avizul directiei teritoriale a politiei de frontiera competente este obligatoriu pentru navele si ambarcatiunile straine care navigheaza pe Dunarea interioara, pe bratul Tulcea si bratul Sulina.
......................
Art. 75. - Sunt contraventii, daca potrivit legii penale nu constituie infractiuni, urmatoarele fapte:
................
f) desfasurarea activitatilor de agrement si sportive in apele de frontiera, marea interioara si marea teritoriala fara aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei publice locale ori fara avizul sefului sectorului politiei de frontiera sau, dupa caz, al sefului grupului de nave al politiei de frontiera;
Art. 76. - (1) Contraventiile prevazute la art. 75 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
.................
e) cu amenda de la 100 lei la 1.000 lei cele de la lit. f)


...cam asta spune legea.
Daca ar fi sa o respecti, ar trebui ca atunci cand pleci amonte cu barca pe peridoc, sa treci pe la fiecare sector pf sau in cel mai bun caz pe la fiecare Serviciu teritorial(fostele inspectorate judetene) si sa-ti iei avizul. Dupa cum spuneam mai sus... o tampenie!!!

Interesant e sa fie oprit si intrebat de aviz vreun ungur sau neamt care naviga cu vreo pluta sau barca cu rame si vrea sa ajunga la C-ta.
Stiu o poveste adevarata cu un domn, ofiter la Capitania Severin, care a plecat amonte cu ambarcatiunea lui si cu familia si prin zona Cazanelor Dunarii s-a "lovit" de un echipaj  zelos al pf, acestia solicitandu-i avizul de efectuare a activitatii de agrement. Problema s-a rezolvat  dar s-a pierdut timp si nervi.   
De la bazias la Oltenita sigur se gasesc cateva echipaje zeloase dar cele mai multe vor fi intelegatoare( adica inteleg ca legea e o tampenie).

Eu personal consider ca aceste reglementari sunt niste reminiscente ale vechilor legi comuniste.La fel si cu avizul pf pentru pescuitul sportiv.

Ca o rezolvare : trebuie facut rost de nr de telefon ale Sectoarelor PF de pe traseu si atunci cand se ajunge in zona lor, sa-i anunti despre intentii.

.Alimentarile ar trebui facute in localitati in care sunt forumisti si care ar trebui sa "percuteze".Eu unul sunt dispus.