O noua barca de pescuiala

Creat de dany, Octombrie 03, 2014, 11:33:21 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dany

Multumesc Vali!Am scris ca am copiat barca asta dupa una de plastic,eu am inaltat-o pe toata lungimea si i-am adaugat flotoarele de la pupa,sperand sa-i imbunatatesc ceva la ea.E stabila foarte caci am dat la spining stand in picioare si am prins si valuri si vant cum am mai scris.Da, e adevarat ca s-a scris de nenumarate ori despre forma barcilor dar noi astora mai neavizati de multe ori ce ne intra pe o ureche ,ne iese pe doua nu dupa mult timp.. :D.Am o scuza caci barca am copiat-o,si deci vina e a producatorului ;)..,glumesc bineinteles caci ea a fost facuta pt. plimbarica la vasle.Oricat as umbla eu la ea tot barca de pescuiala ramane pt.1-2 persoane si cu echilibrarea greutatilor cat de cat o sa-si faca treaba pt. care  a fost facuta.Urmatoarea pe care o voi face v-a fi stick and glue si voi folosi planurile de la Buciu.Amin.

Vali

Mie mi-a parut rau de munca pe care ai investit-o, in urma careia puteai obtine ceva net superior.

Fibra cu poliester are cel mai important avantaj dintre toate materialele folosite la constructia de barci: se pot obtine forme oricat de complexe, curburi in spatiu, nervuri, redane, clinuri etc, in conditii de continuitate structurala deplina si lipsa a tensiunilor interne. Bineinteles daca se lucreaza corect. E cam singurul material care permite asta, din ceea ce stiu. Singura conditionare e la lucrul in serie, unde trebuie respectate unghiurile de decofrare, dar la un unicat cu atat mai mult nu esti conditionat de unghiuri de decofrare, daca modelul sau matrita e de unica folosinta.
Sunt si alte avantaje importante ale fibrei, dar nu le vom discuta deocamdata pe acest topic.

Concluzia e ca obtinerea unui corp optimizat la maxim dpdv hidrostatic si hidrodinamic costa la fel de mult (sau putin) ca si obtinerea unui corp de barca mediocru. Tot ce am scris aici e optica proprie, si nu inseamna ca alte metode sunt inferioare. Fiecare tehnica are plusurile si minusurile ei. De exemplu la forme stelate, imho compozitul din placaj cu epoxy (stitch&glue) e alegerea optima pentru constructia de amatori.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: dany din Decembrie 05, 2014, 05:06:31 PM
Urmatoarea pe care o voi face v-a fi stick and glue si voi folosi planurile de la Buciu.Amin.

Nu stiu daca Bogdan Buciu are niste planuri noi pentru o barcuta de glisare, dar daca te referi la barca construita de el acum ceva timp, imi aduc aminte ca nu era o barca de glisare. Mergea in schimb foarte frumos la vasle si in deplasament. Daca vrei o barcuta care sa gliseze cu 4-5 cai putere, putem discuta. E un subiect care s-a mai dezbatut aici pe forum.

cristi80

Intradevar subiectul cu barcuta care sa gliseze cu 4-5 cp a fost discutat, dar discutia a ramas oarecum in aer, eu sunt foarte interesat de o asa barcuta, ca proiect pt iarna asta(si ca prima constructie).
Eu nu pot sa propun continuarea subiectului, in schimb v-as ruga sa continuati subiectul.

dany

Am lipsit  din peisaj 3-4 zile caci am stat la pat cu o durere teribila la coloana lombara.Am o operatie de hernie de disc facuta mai demult si-si mai face simtita prezenta,nelasandu-mi posibilitate de miscare cand mi-e lumea mai draga.Apreciez interventiile voastre privind acest subiect.Planurile de la barca facuta de Buciu sunt un pic modificate tot de el,facand ca in zona de la pupa sa lipseasca ''rotunjimile''ce o facea o barca de deplasament,modificandu-i fundul si bordurile,plus oglinda.La intalnirea de la Bucuresti de acum un an mi-a facut pe planuri modificarile necesare.Oricum ca barca de pescuiala la vasle se comporta minunat,iar pt. motor modificarile  aduse cred o v-a face de glisare,sper.Ar fi benefica o discutie pe tema unei barci de glisare cu un motor de 4cp dar nu sunt in masura sa pornesc un nou topic pe tema asta.Salutari