Barca Motocraft SF 490 T

Creat de ovidiu66, Septembrie 12, 2014, 12:29:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusbig

Dle. BRP  , omul din greseli invata indiferent de varsta. E usor sa faci un rau voit sau nevoit , e foarte greu sa faci un bine. Asa ca , capul sus , ajuta si vei fi ajutat. Si nu uita daca permiti un sfat de la unul care a trecut prin asta : foamea trece si cu un colt de paine , nu numai cu icre negre ! Sanatosi sa fim noi si cei dragi noua.
Va doresc sincer putere de munca, incredere , multa sanatate si Sarbatori Pascale fericite Dvs. si tuturor celor de pe Cap Compas.
Marius Ghinet Piatra Neamt.

Vali

@BRP: in primul rand scuze pentru off-topic, dar trebuie intr-un fel sa lamuresc unele lucruri.

Nu am avut absolut nici un fel de comportament inadecvat fata de colegul dvs. pe celalalt forum. Din contra, am incercat sa "dreg" o situatie in care dumnealui era cuprins de resentimente. Eforturile au fost in van, si ulterior colegul dvs si-a sters toate postarile de acolo. Eu nu am avut ce concluzie sa trag, decat ca noi suntem prea nesemnificativi in opinia dumnealui. Nici o suparare, e democratie. Am supravietuit si vom supravietui si in continuare :).

Regretabil a fost ca din cauza unor pusee de orgolii s-a curmat o discutie care ar fi putut duce departe. C'est la vie.

Revenind la oile (barcile) noastre, ati spus mai sus ca nu credeti ca expertiza impartasita pe forum ajuta pe parte de bunastare. Aici, cu tot respectul, am sa-mi permit sa va contrazic, si asta in timp, nu doar acum, pe moment. Cel putin pentru mine personal, participarea la forumuri m-a ajutat sa-mi schimb complet parcursul profesional. Cum anume? Prin contactul direct cu problemele acestui sector, si cu oamenii pasionati de acest hobby al barcilor. Sunt multe de povestit, dar cel mai bine o facem, cum v-am mai propus, pe un topic dedicat, asta bineinteles daca aveti placerea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusbig

Corect Dle. Vali. Daca nu as fi studiat datele problemei pe acest forum si faceam " dupa cum stiu eu  " lucrarile la salupa mea cheltuiam bani si timp inutil ca boul in loc sa se bucure familia de acesti bani.
Bravo.
P.S. Dar toti care au dat-o in bara trebuie incurajati in continuare. Compasiunea si incurajarile nu costa.

bica77

dragilor forumisti, draga vali, eu nu sunt expert in barci si motoare, eu sunt doar un cunoscator din experienta pe care am castigat-o din ceea ce am avut eu,n motoare si trei barci, eu lucrez cu sufletele oamenilor,deci nu cu barci sau motoare, pentru mine motoarele sau barcile sunt un hobby,ceea ce am zis referitor la cunoscatori am facut-o cat se poate de prietenesc fara sa am intentia sa supar pe cineva, faptul ca de la +1 karma pentru o postare inocenta am primit - 1 pentru mine este o frustrare care ma determina sa nu mai am o parere personala s-o expun pentru ca ma gandesc sa nu deranjez pe cineva ,ceea ce nu e corect, vazand unele animozitati sau chiar "intepari" intre cei care posteaza fara sa fie sanctionati in vreun fel....... asa ca ii multumesc lui vali pentru ca mi a dat curaj si cat de curand voi posta despre experienta mea avuta cu suzuki 20 cp + barca sl 410 ,  eu ma gandesc f serios ca e nevoie de deschiderea unui nou subiect despre suzuki 20cp efi asta daca administratorul este deacord pentru ca aici este vorba de peridoc si o cu totul alta barca, cum spuneti, pana atunci va urez sarbatori fericite si incurajati-i si pe cei care nu fac parte din tagma voastra, .....

Vali

Imi place ca lumea e cu sufletul deschis in seara asta, probabil din motive de sarbatori pascale :).
Bica, esti intotdeauna binevenit, la fel ca toata lumea, sa-ti descrii absolut toate experientele nautice. Incepe un topic nou, sau scrie unde a scris colegul Sosoktm despre Suzuki-ul de 20, cum doresti. Si nu mai pune atata suflet in karma aia, ca, vorba unui coleg, nu tine de foame  :-*.
Multe salutari tuturor, maine am sa evadez de pe forum undeva prin inaltimi de munti dobrogeni. Pana la urmatoarea revedere, lansari reusite si motorizari optimizate va doresc ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

#155
Citat din: bica77 din Aprilie 08, 2015, 09:31:52 PM
dragilor forumisti, draga vali, eu nu sunt expert in barci si motoare, eu sunt doar un cunoscator din experienta pe care am castigat-o din ceea ce am avut eu,n motoare si trei barci, eu lucrez cu sufletele oamenilor,deci nu cu barci sau motoare, pentru mine motoarele sau barcile sunt un hobby,ceea ce am zis referitor la cunoscatori am facut-o cat se poate de prietenesc fara sa am intentia sa supar pe cineva, faptul ca de la +1 karma pentru o postare inocenta am primit - 1 pentru mine este o frustrare care ma determina sa nu mai am o parere personala s-o expun pentru ca ma gandesc sa nu deranjez pe cineva ,ceea ce nu e corect, vazand unele animozitati sau chiar "intepari" intre cei care posteaza fara sa fie sanctionati in vreun fel....... asa ca ii multumesc lui vali pentru ca mi a dat curaj si cat de curand voi posta despre experienta mea avuta cu suzuki 20 cp + barca sl 410 ,  eu ma gandesc f serios ca e nevoie de deschiderea unui nou subiect despre suzuki 20cp efi asta daca administratorul este deacord pentru ca aici este vorba de peridoc si o cu totul alta barca, cum spuneti, pana atunci va urez sarbatori fericite si incurajati-i si pe cei care nu fac parte din tagma voastra, .....

Lasa Bica ca nu e mare lucru cu punctele astea de karma. Eu personal cred ca am putea fi prieteni. De fapt daca stai sa te gandesti, chestia asta  te-a ajutat un pic in relatiile cu ceilalti. Acum poti sa iti exprimi mult mai bine parereile din punctul tau de vedere. Suntem multi cei care apreciem contributia si evolutia ta. Si in final, omul din gereseli invata.

mustatza

Este a doua oara cand citesc(in RO) pareri bune despre ETE-C.

pt BRP si ovidiu66

fostul tau sef recomanda (pe celalat forum) schimbarea anuala a rotorului de la pompa de apa.

explicatia: calculatorul este racit cu apa si o diferenta mica de temperatura si presiune a apei duce la decesul calculatorului.

WBF

Bica.

Uite cum e cu karma asta de pe forumuri :)  :

http://youtu.be/31H--nvb7kA

Sarbatori fericite si te asteptam cu un review la Sl410 cu Suzi de 20cp.
Cu siguranta il va ajuta pe cel care a luat de la mine SL410, omul are la dispozitie  doua luni sa se hotarasca ce motor sa-si ia, momentan e indecis sau mai degraba in ceata, e prima lui barca.

ovidiu66

Citat din: bica77 din Aprilie 07, 2015, 09:47:30 PM
as fi vrut sa impartasesc cateva impresii despre suzuki 20 cp efi si cum se comporta pe un sl 410 dar mi e ca primesc karma -10 asa ca ma resemnez si incerc sa expun parerile mele pe alt forum mult mai 'omenos'  sarbatori fericite

Combinatia asta am vrut sa o fac si eu cu SL-ul 410, cred ca merge foarte tare barca, dar Romica nu a fost deacord cu supramotorizarea.

Ti-ai luat Suzuki de 20cp, pentru SL 410? Sunt foarte curios cum merge barca, nu devine instabila?

WBF

Suzi 20hp 48kg
Mercury 15hp. 55kg

Am luat greutatea motoarelor cu pornire manuala dar cu alternator.

In afara de cuplu, care am impresia ca este insesizabil acelasi,  nu vad alte probleme care ar impiedica un SL410 sa se comporte ok cu un suzi de 20
Da, la blana va trebui putina atentie dar in rest ....

BRP

Citat din: mustatza din Aprilie 09, 2015, 10:37:14 AM
Este a doua oara cand citesc(in RO) pareri bune despre ETE-C.

pt BRP si ovidiu66

fostul tau sef recomanda (pe celalat forum) schimbarea anuala a rotorului de la pompa de apa.

explicatia: calculatorul este racit cu apa si o diferenta mica de temperatura si presiune a apei duce la decesul calculatorului.
 

Corect, dar eu nu cred ca a spus chestiunea cu diferenta mica de temperatura,poate de cresterea mica si constanta a temeperaturii calculatorului,pe o perioada indelungata de timp, care este cu totul altceva si  nu crapa chiar asa usor,sunt protejate la cresterile abuzive dintr-o data, dar periculoase sunt cresterile mai inainte mentionate.
Calculatoarele de la etec au o evidenta foarte clara la acest parametru(la toti defapt) din momentul zero pana la zi, iar o interogare mica odata pe an a calculatorului, se vezi si sa prevezi chestiile neplacute, eu zic ca merita mai ales ca nu e scumpa( IN JUR DE 50 RON LA Tulcea a platit un prieten de al meu la Reprezentanta)
Problema la aceste motoare este ca stau foarte mult nefolosite si rotorul capata o forma plastica si nu mai are destula elasticitate ca sa asigure un debit foarte bun de apa la racire.
Calculatoarele la Etec de 30 hp nu contin ,partea de redresare si regulatorul de tensiune in ele,ci doar computerul efectiv si comanda injectoarelor,deci este mai putina caldura de disipat.
La motoarele de peste 40 hp se referea, cred.Aceasta problema apare si la celelalte motoare, nu doar la etec-uri, iar primul semn la cele cu injectie, este ca au un start balbait la cald, doarece separatorul de vapori nu mai este racit cum trebuie si in loc de benzina lichida si racita in injector ai gaze.
Chiar daca producatorul spune ca 300 ore poti sa pastrezi rotorul,si sfatul meu ca precautie este sa schimbati totusi rotoarele,daca umblati putin cu motoarele indiferent de marca si mai conteza si in ce ape umblii.
Daca ati umbla cu ele pe lacuri de munte curate si fara nisip,sare,temperaturi ridicate la apa, si alte dracovenii,ar tine linistit si 500 de ore
Daca s-ar umbla zilnic cu ele nu ar fi nici o problema.
In Romania din pacate nu este cultul mersului la service pentru o verificare doar,ci doar cand crapa ceva in ele,toata lumea se pricepe la toate motoarele,reparatii la malul apei etc.
Aici mai e de vina si saracia si dealerii banditi care nu vad in proprietar un partener de cursa lunga,existenta cu preponderenta a motoarelor de furat,la preturi de motoare de 20 de ani.
Dealerii nu vand mai nimic la oficial si atunci cand te prind la inghesuiala cu piese de schimb te executa fara remuscari.
Acum ca, este deja pusa pe raboj legea care va lua in evidenta toate ambarcatiunile si crearea de carti de identitate pentru barci si motoare,probabil ca se vor mai schimba lucrurile intr-un fel sau altul.
Daca va fi aplicata ca la masini va fi jale,eu preconizez ca 75% din motoarele actuale vor ajunge piese de schimb,daca vor incepe sa faca verificari incrucisate ca in cazul TVA-ului Intercomunitar.
Vom trai si vom vedea ce ne mai rezerva viitorul.
Paste Fericit


ovidiu66

#161
@BRP

Acest topic va ramane un istoric al barcii si motorului.

Va multumesc pentru contributia la acest istoric!

Cu stima, Ovidiu. 

bica77

eeeee dragii mei forumisti, hristos a inviat!si pentru ca m-am incarcat cu multa energie pozitiva acum de sarbatori o sa trec peste toate impedimentele aparute in ultima vreme si voi incerca sa -mi dau cu parerea despre motorul suzuki 20cp efi si sl 410.......in primul rand aceasta combinatie dupa mine este cat se poate de benefica pentru un "zgarcit" cand vine vorba de consum si bineinteles de banii pe care trebuie sa-i dea pe benzina deoarece motorul acesta consuma f putin cu o barca de genul asta care este f usoara si poate fi impinsa in amonte cu o viteza de 38-40 de km, specific o singura persoana de 80kg + inca vreo 10 -15 kg nimicurile de prin barca , covorase de cauciuc si o greutate uitata in barca ,,, un consum la "ochi" de 1,5-1,7l in juma de ora, mers la trei sferturi din putere, ceea ce mi se pare mai mult decat ok pentru 20cp..... apoi un mare plus este greutatea motorului de numai 45-46kg in comparatie cu alte motoare de aceeasi capacitate si care ating venerabila greutate de 52-55kg, este un plus in primul rand pentru oglinda , daca transporti pe barca motorul si apoi pentru "mijlocelul " tau cand e sa-l pui sau sa-l dai jos de pe barca, un alt plus sau plusuri pornirea usoara , a pornit la sfert de sfoara dupa aproape 4 luni de hibernare, si f silentios , un avantaj atunci cand te fatai dupa cautarea unui loc bun de pescuit dar si cand te apropi de magarii care dau la curent si ii surprinzi in fapt .........o doamne oare pentru ei hristos o fi inviat????? :-\ , alt avantaj ar fi puterea instantanee pe care o are atunci cand accelerezi , acum ,asa mi s a parut mie eu n-am avut motor mai mare de 10cp , ceea ce poate sa fie un dezavantaj pentru mine si cei care au barci usoare exista riscul sa te dea peste cap daca accelerezi ca berbecul dintr-o data.... eu mai prevazator am evitat o baita in dunare la 5 grade apa, ....minusuri evidente nu prea am sesizat, dupa mine cred ca este un motor care se potriveste deopotriva si unei barci usoare cum am eu dar si alteia ceva ma grea dar cu un consum ceva mai mare..... un alt mare dezavantaj ar fi invidia ce o capteaza acest motor de la cei care se plimba pe dunare si fac niste ochi cat cepele cand vad un motor de 20 cp care poate dezvolta in prezenta unei barci un mers de aproape 45km pe ora :o.... mare invidie si maaaaaare dezavantaj daca esti mai slab de ingeri.... una peste alta din punctul meu de vedere suzuki 20cp efi este alegerea decenta pentru toti cei care doresc un motor performant , economic , si nu in ultimul rand de ultima generatie care sa -ti satisfaca exigentele ....acum vom vedea in timp cat de reusit este dpdv al mecanicii acest motor , dar sper ca alimentandu-l cu un combustibil de calitate si intretinandu-l ok sa ma tina cat mai mult ...... daca aveti intrebari de pus , stiu eu poate am uitat sa sp[ecific ceva o puteti face si daca ma pricep va voi raspunde pana atunci numai bine

ovidiu66

@bica77,

Felicitari! Ma bucur ca ai gasit combinatia care sa te multumeasca.

WBF

@bica77

Nah cat de greu a fost? :)

Ma bucur ca esti multumit de barca+motor.
Cunosc barca si banui ca, cu un 20 de caluti zboara.
Ma uitam zilele trecute pe Garmin-ul meu unde ultimele ture inregistrate is cele cu SL410. Cu doua pesoane plus bagaj am mers constant cu 35 km/h.
Mda, ai tu dreptate, cu barcazul actual, o sa ma cam uit la tine cum treci pe langa mine in mare viteza:)
Noi sa fim sanatosi, in rest, numai de bine