inmatriculare barca

Creat de aditm, Septembrie 14, 2014, 11:38:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.


alexdaniell

Deci o sa fim obligati sa inmatriculam toate copaile. Eu cred ca o sa bag barca la vanzare. Nici macar nu am apucat sa o puna pe apa. Sau o sa o inmatriculez in alta tara. Sau o duc in fata la guvernul ala de cacat si-i dau foc.

Vali

Citat din: alexdaniell din Septembrie 25, 2014, 08:52:01 AM
Deci o sa fim obligati sa inmatriculam toate copaile.

Eronat. Iata ce spune articolul 84:

Art. 84.
La solicitarea proprietarului orice ambarcaţiune de agrement având lungimea cuprinsă între 2,50 m şi 7,00 m, indiferent de modul de propulsie, poate obţine dreptul de arborare a pavilionului român şi va fi înmatriculată sau luată în evidenţă în condiţiile prezentului ordin.


Categoriile de ambarcatiuni supuse inmatricularii (registrul matricol) sau inscrierii (registrul de evidenta) sunt specificate la art. 16, respectiv art. 43 din ordin.

Pana in prezent, OUG 74/2006 nu a fost abrogata, ci doar modificata prin OG 19/2012:
http://lege5.ro/Gratuit/gmzdoobvga/ordonanta-nr-19-2012-pentru-modificarea-si-completarea-ordonantei-guvernului-nr-42-1997-privind-transportul-maritim-si-pe-caile-navigabile-interioare

Prin urmare, raman valabile categoriile de ambarcatiuni care nici nu se inmatriculeaza, nici nu se inscriu:
Art. 51-4, alin. 2, litera c): ambarcaţiunile de agrement, precum şi orice alte ambarcaţiuni cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

alexdaniell

Sa le fi scapat lor asta? Eu oricum am vazut negru in fata ochilor si n-am mai putut sa citesc....

Vali

Nu e scapare, ci e o chestie adoptata in 2006, la pre-aderarea la UE. Pana atunci, regimul evidentei ambarcatiunilor era cel mai stalinist din toate tarile est-europene.

In perspectiva aderarii la UE, au fost emise cateva acte normative specifice ambarcatiunilor:

- HG 2195/2004, in care s-a facut trecerea de la normele RNR la cele ISO in ce priveste omologarea barcilor production. Standardele industriale ISO sunt obligatorii pe tot teritoriul UE la barcile production, in urma Directivei 94/25/EC. Iar folosirea marcajului CE, obligatoriu la barcile comercializate in UE, este strict conditionata de indeplinirea cerintelor tehnice din standardele ISO specificate in directiva.

- OUG 74/2006, prin care s-a modificat OG nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Codrut


Am vazut in tarifele ANR si : Inventarierea si emiterea fisei de ambarcatiune pentru :
- ambarcaţiuni mici cu L < 7 m şi P < 15 Kw
- ambarcaţiuni mici cărora nu li se aplică reglementările
naţionale în vigoare, privind introducerea pe piaţă a acestora
(ambarcaţiuni construite pentru utilizare proprie, ambarcaţiuni
pe perne de aer, ambarcaţiuni pe aripi imerse) cu L < 7 m şi
P < 15 Kw
- ambarcaţiuni de agrement cu vele cu L < 7 m

Aceasta inventariere se va face strict la cererea proprietarului sau va fi obligatorie pentru toate ambarcatiunile mai mici de 7 metri?
Tariful pentru aceasta operatiune este de 50 de euro.

Fritz

#21
 Nu ti-e clar ??? Barcile sub 7 metri motorizate sub 15 kw nu se inmatriculeaza. Nu se inscriu in registru...
Asta s-a facut sa fim si noi in randul lumii ..sa intram si noi in UE. Daca tu vrei neaparat sa pui pavilion pe o copaie de 2.5m ...platesti si ai ceea ce-ti doresti. Problema e ca de la ..o copaie cu motor de 2 cai....cu pavilion...la fisc vei ajunge sa ai o NAVA de agrement !!! si o sa platesti vreo 400 roni impozit pe an ..si inspectia tehnica ...la ANR... vreo 200. Las-o balta ..NU le mai da idei ...O barca inscrisa nu se mai poate radia decat prin dezmembrare, scufundare sau incendiere... In ultimele doua cazuri iti va fi suspendat permisul ...Din momentul in care am intrat in UE..PA....Sunt ,,cetatean european !!i am drepturi !!!::: ;D ;D ;D
Subiectul asta s-a mai discutat...Sa mergem inainte...(spre Europa)...Suntem satui de toate restrictiile de pe vremuri...

ghrt

În legătură cu Ordinul 1079/2014, o întrebare referitoare la o chestie mai complicată.
Vreau să iau o barcă cu motor de 10 metri (ea săraca este cu vele+motor, dar eu vreau să mă dau în Deltă deci oricum nu am ce face cu catargele) şi să o înmatriculez în România. Evident, fără a achita acciza (ar fi aiurea din moment ce nu vreau să pun catargele pe ea). O altă modificare este că intenţionez ca faţă de motorul pe care îl are să îi pun şi niscai propulsie electrică, cu rol auxiliar, pt plimbări scurte, iar în locul catargelor (este un ketch) o să pun un catarg mic în faţă pentru lumini şi antenă, fără velă.

Sunt obligat să o înmatriculez şi oricum vreau să fac asta. Întrebarea este cum să procedez ca să iasă bine.

Eu mă gândesc aşa:
- dau jos tot ce ţine de arboradă;
- vorbesc cu un prieten inginer şi instalăm motorul electric (în paralel cu cel termic existent);
şi după aceea solicit înmatricularea, prilej cu care se întocmeşte "raportul de inspecţie iniţială pentru înmatricularea ambarcaţiunii de agrement, emis de căpitănia de port/oficiul de căpitănie/inspectoratul tehnic, sau confirmarea scrisă, emisă de o organizaţie recunoscută autorizată de ANR, prin care se atestă că ambarcaţiunea este conformă cu normele tehnice de construcţie obligatorii;".
Habar nu am ce e cu raportul ăsta.

Sau trebuie să mă apuc să caut un arhitect naval care să scrie un proiect tehnic, şi după aceea să urmez procedura din Ordin referitoare la modificarea caracteristicilor bărcii?
Şi cam la ce bani să mă aştept în ambele variante.

Nu e cine ştie ce barcă, costă vreo 3000 euro şi dacă nu bat palma cu proprietarul neamţ, vinde ce poate de pe ea şi o aruncă la gunoi, de aceea nici nu sunt dispus să bag bani aiurea, mai mult de o renovare şi treaba cu motorul electric. Dar are pescaj relativ mic, de 0.90, pentru plimbări pe Dunăre şi pe braţele din Deltă ar fi ok.

Vreau şi să evit ca să mă trezesc că ANR-ul îmi spune că este yacht cu vele şi să fac dovada plăţii accizei, în condiţiile în care eu cumpăr de fapt doar barcă cu motor iar contractul va specifica asta, şi o folosesc ca atare.

pilu

intrebare: se poate inmatricula in romania numai motorul de barca ?si sa il pui apoi pe ce barca vrei , sau motorul se inmatriculeaza numai impreuna cu o barca.

mariusm piesenoi111

Din proprie experienta. ...se înmatriculează doar împreună.
Tocmai am făcut asta.....barca de 4.6m și motor de 30CP 900ron (inspectia valabila 2.5 ani și taxa de inmatriculare ...cam juma/juma ca proportie).
Impozit...9ron anual.
Bafta!

pava

Citat din: pilu din Mai 25, 2015, 10:04:00 PM
intrebare: se poate inmatricula in romania numai motorul de barca ?si sa il pui apoi pe ce barca vrei , sau motorul se inmatriculeaza numai impreuna cu o barca.

Am discutat cu cei de la Capitania Galati referitor la utilizarea pe o barca a mai multor motoare , de ex 25 Cp si 40 Cp .Raspunsul a fost negativ datoarita faptului ca inspectia tehica e acorda doar pe un ansamblu : barca -motor . O alta discutie a fost inmatricularea unui motor care nu are acelasi proprietar cu barca dar exista un contract de comodat intre proprietarul barcii si al motorului , raspunsul era de asteptat , nu se poate  >:(

aditm

  Pe mine m-au spaaaaaaaaart la primarie cu incadrarea la impozit, mama lor de vagabonzi nestiutori de legi, pe fisa de la capitanie era trecut la categoria ambarcatiunii, barca de agrement si la modelul ambarcatiunii, barca cu motor, desteptii in loc sa o incadreze la barca cu motor cum era normal, au incadrat-o la barca de agrement si mi-au f.....tut un impozit de 1200 lei, cand am primit fisa de impozit si am vazut am sarit pe ei(sper ca nu degeaba ca am pus-o) si i-am intrebat cum au ales incadrarea, au dat in balbaiala si n-au stiut ce sa zica, dupa ce le-am spus sa ma caute in calculator ca mai am o barca de acelasi fel la impozit si impozirul e de 180 lei, iar au dat in balbaiala si n-au mai stiut ce sa zica, mi-au cerut fisa inapoi pentru recalcul si maine trebuie sa merg sa primesc raspunsul,
  Pe fisa de impozitare nu apare barca cu motor ci imi apare ambarcatiune Johnson(asta e motorul), barca e cumparata din germania, motorul l-am cumparat din Orsova, primaria mi-a trecut in fisa ca am cumparat barca cu motor din Orsova, Romanie cum te treci cu clare a tale legi.
Ca un sfat pentru cei ce vor sa mai inmatriculeze barca la noi, rugatii pe cei de la capitanie sa va treaca in rubricile din  fisa peste tot numai barca cu motor, cel putin din cate vad pana acu, asa e cel mai indicat
  Acu maine urmeaza sa ma iau cu mainile de cap sau sa sar in sus de bucurie, sau vand barca imediat si o cumpar inapoi si o bag iar la inmatriculat

ghrt

In Normele metodologice ale Codului fiscal s-a decis samavolnic ca toate intra la paragraful cu nave de sport si agrement, de 1200 lei:

CitatArticol 1151. Sub incidenţa prevederilor de la art. 263 alin. (7), rândul 4 din tabel, respectiv, nave de sport şi agrement, se include orice ambarcaţiune, indiferent de tip şi de modul de propulsie, al cărei corp are lungimea de 2,5 m până la 24 m, măsurată conform standardelor armonizate aplicabile şi care este destinată utilizării în scopuri sportive şi recreative definite de art. (2) alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 2195/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă şi/sau punere în funcţiune a ambarcaţiunilor de agrement.

Mi-e teamă că răspunsul va fi nefavorabil, cu şanse minime de a-l contesta. Eventual o înmatriculează cineva din Deltă şi o cumperi ca atare.

aditm

  De cand chestia asta ca in urma cu vreo doua saptamani a inmatriculat un prieten al meu si nu i-a incadrat-o asa?

momaul

Salut.legi multe si neclare ca in Romania nu mai gasesti.La Buzau barca de agrement pana in 6m 450ron intre 6si 12m 850 ron peste12m aproape 1200ron.in alte parti am vazut ca se ia in functie de capacitatea motorului. Oricum numai legi tampite facute de oameni prosti altfel nu pot sa-mi explic cum poti sa pui impozit de 210 ron pe o amarata de barca cu motor de 5cp unuia care traieste in delta si pentru care e unicul mod de transport in conditiile care pentru o masina pina la 1600cm platesti 60 ron.Evident ca nimeni nu plateste.