inmatriculare barca

Creat de aditm, Septembrie 14, 2014, 11:38:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: George563 din Februarie 02, 2017, 10:12:06 AM
De ce sa fac evaziune fiscala, daca,.  cand am cumparat-o pe vechiul certificat fiscal scria clar iola cu panze model Ypton fara motor, pe vechiul carnet  scria iola cu panze tip Ypton fara motor, in noul carnet tot la fel apare, eu ce trebuia sa scriu? Yacht cu vele tip ypton?
Succes fiecaruia...... bine ca sunt eu evazionistul
Apropo sunt destule veliere la dimensiunea de 6,9m ce nici nu sunt declarate deloc.

Chiar asa, George. Puteai sa nu o inmatriculezi, legea permite.
Ai facut-o pentru a iesi din apele teritoriale ?

P.S:
Ghoerghita a crezut pesemne ca ai o barca mai mare. Ca nu e el tipul Gigi Contra :)

ghrt

Îmi cer scuze pt cuvintele poate prea dure. Luaţi-o ca pe o părere. Sau, din partea mea, Vali poate să şteargă postul respectiv.

Este Ypton 22 o iolă? Sau se încadrează formal în definiţia dată în legislaţia românească (care primează asupra a ceea ce scrie pe factură) yachtului? Declaraţia de impunere se completează pe propria răspundere conform legislaţiei naţionale.


dan_rotaru

Intrebari ca viitor proprietar de barca:
Care este diferenta intre:
Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit şi uz personal - 25 lei impozit
Bărci fără motor, folosite în alte scopuri   - 67 lei impozit
Bărci cu motor   - 252 lei impozit
Cum se incadreaza o barca de 5 metri cu motor outboard? la 1, 2 sau 3?
Sau 4, ca toate de mai sus sunt, teoretic, nave de agrement, si ar trebui sa platesc 500 de lei?
Daca eu am barca, dar nu am motorul, si iau morisca unui prieten sa ma duc 5 zile in delta, si sa zicem ca ma controleaza cineva daca am barca declarata la primarie? ce naiba ii raspund?
Daca ma duc la primarie sa imi declar barca drept barca fara motor, folosita pentru pescuit (asa si e...:)) vrand sa platesc 25 de lei, iar functionarul imi spune ca nu stiu ce vorbesc, pentru ca eu de fapt am o nava de sport si agrement, si tree sa platesc nu 25 ci 500 de lei?

Vali

Dane, din ce am inteles de la tine, barca nu se va inmatricula, din cauza ca nu depaseste 7 metri lungime si 20 de cai la motor. In cazul asta, nu trebuie sa inscrii deloc barca la fisc. Amanunte aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1465.msg30106.html#msg30106 .
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dan_rotaru

In cazul meu, asa e. Cred ca intrebarile mele erau valabile doar pentru motoarele mai mari de 20 cp.

bogdanbuciu

Dragi tovarasi si prieteni,
ma gandeam sa inmatriculez si eu aceasta barca (cumparat in 2017 din Germania):

Am fost la capitania Turnu Magurele si capitanul fiind in concediu mi-a zis sa revin dupa sfarsitul lui august. Am amanat, dar am inscris-o la fisc, iar pe ultima zapada am vizitat capitania Snagov (cea din Herastrau) unde am aflat ca pe langa actele care apar pe site as mai avea nevoie de o dovada ca barca a fost in circulatie sau ceva de genul asta, datorita unei directive privind bla bla UE bla bla nu stiu si dovada radierii daca a fost inmatriculata in Germania, desi pe contractul de vanzare-cumparare este mentionat ca nu a fost inmatriculata.

Ideea 1: a mai fost o situatie similara in trecut si doamna de la capitanie mi-a dat o copie a unui act cu care s-a rezolvat inmatricularea unei ambarcatiuni. Aceasta este o traducere a raspunsului primariei Waldshut catre fostul proprietar al barcii, care zice cam asa: "Prin prezenta se confirma de catre primaria Waldshut ca dl. Cutare, pe date de DD.MM.YYYY a restituit biroului nostru  de inmatriculari vehicule, permisul pentru ambarcatiunea XX-NNNN. Drept urmare, ambarcatiunea a fost radiata definitiv, respectiv stearsa din registrele noastre" - deci daca mai sunteti in legatura cu fostul proprietar poate il rugati sa solicite radierea de la primarie si sa va trimita dovada asta.

Ideea 2: La sugestia mea de a ma adresa ANR cu privire la lamurirea situatiei barcii mele, domnul care se ocupa de inmatriculari m-a incurajat pentru ca "dumneavoastra trebuie sa va raspunda in 30 de zile, la noi daca solicitam lamuriri dureaza si 6 luni".

Am incercat sa sun la ANR dar de fapt am sunat la capitania Constanta, le-am spus problema mea si mi-au dat numarul de telefon al sefului biroului inmatriculari din ANR, numele, mailul, faxul etc. Am trimis un mail cu detaliile problemei, am atasat poze cu contractul de vanzare - cumparare dintre mine si neamt, contractul de vanzare-cumparare dintre neamtul meu si neamtului lui, copie de pe factura cu care a cumparat neamtul motorul si dupa decizia de impunere de la fisc.

A doua zi m-a sunat doamna sef birou inmatriculari, ne-am conversat si m-a rugat sa-i trimit si atasamentele pe care ma laudasem ca i le-am trimis. Pupici, urari de sanatate si cand am ajuns acasa am trimis dupa cum ma angajasem. Urmatoare zi m-au sunat de la ANR de la serviciul identificare nave, doar asa ca o curiozitate, ca de ce scrie segelboot pe contractul dintre neamtului meu si neamtul lui si de ce scrie barca cu motor pe decizia de impunere. Am fost sincer si iar ne-am conversat.
Azi mi-a venit raspunsul oficial de la ANR cu numar de inregistrare si toate alea unde se spune:

"In concluzie avand in vedere principiul liberei circulatii a marfurilor in UE, ambarcatiunea impreuna cu motorul pot fi inmatriculate in Romania, in baza unei inspectii tehnice finalizata cu rezultate satisfacatoare."

PS: cum aceasta postare nu se potriveste la postul "Sa radem cu autoritatile din Romania" si la alea cu aia de la capitanii nu se pricep la nimic, o postez aici alaturi de afirmatia ca interactiunea mea cu autoritatile (de toate felurile) a fost tot timpul placuta si a dus la rezultatele scontate.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

bluewave

pai , daca tot dai detalii , baga si niste costuri ?
"No Whistling on Board"

Alex1958

Bogdane,
Lamureste-ne, te rog!
Barca ta are sub 7m (LOA 6.61m) si motor de 8 CP - deci n-ar trebui inmatriculata si nici fiscalizata.
Totusi tu o faci, ba chiar te zbati pentru asta....
Pentru pavilion?

bogdanbuciu

Citat din: bluewave din Aprilie 03, 2018, 09:41:50 PM
pai , daca tot dai detalii , baga si niste costuri ?

Dupa Paste initiez procedura si va zic si costurile, in momentul de fata am auzit ca este in jur de 1000RON.

Citat din: Alex1958 din Aprilie 04, 2018, 08:26:03 AM
Bogdane,
Lamureste-ne, te rog!
Barca ta are sub 7m (LOA 6.61m) si motor de 8 CP - deci n-ar trebui inmatriculata si nici fiscalizata.
Totusi tu o faci, ba chiar te zbati pentru asta....
Pentru pavilion?

Da, pentru pavilion pentru ca as vrea sa o plimb si in afara tarii.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

siad

Citat din: bogdanbuciu din Aprilie 04, 2018, 11:10:27 AM
Dupa Paste initiez procedura si va zic si costurile, in momentul de fata am auzit ca este in jur de 1000RON.

1100 ron am platit eu anul asta in Ianuarie.

stefand600

Varianta mai ieftina si perfect legala este scrisoarea de pavilion belgiana. Costurile pentru primii 5 ani sunt de 138 euro dupa care se poate prelungi inca 5 ani pentru 60 euro. La o mica socoteala, in RO costurile pentru 10 ani sunt de 10 ori mai mari.
Stefan D

sebba

Citat din: stefand600 din Aprilie 04, 2018, 06:37:55 PM
Varianta mai ieftina si perfect legala este scrisoarea de pavilion belgiana. Costurile pentru primii 5 ani sunt de 138 euro dupa care se poate prelungi inca 5 ani pentru 60 euro. La o mica socoteala, in RO costurile pentru 10 ani sunt de 10 ori mai mari.
Dar nici negru nu e albastru...
Și eu o sa inițiez înmatricularea in Romania cam peste o săptămână.
Sper ca până atunci să obțin de la francezi radierea bărcii din registrele lor.

Da, va fi mai scump, dar daca nici impozitul nu o sa fiu in stare sa îl plătesc nu cred că mai are rost să mă gândesc că voi putea cândva să mă mut cu totul pe barca

Și mai e și o altă chestie, mă simt altfel când am tricolorul românesc la pupa. Părerea mea e că merită toți banii, chiar dacă sunt destul de multi comparativ cu varianta belgiană.

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

bluewave

Sebba, chiar sunt curios cum ai sa faci cu "in baza unei inspectii tehnice finalizata cu rezultate satisfacatoare", barca aflandu-se departe de vre-un sediu ANR.
"No Whistling on Board"

bogdanbuciu

Citat din: stefand600 din Aprilie 04, 2018, 06:37:55 PM
Varianta mai ieftina si perfect legala este scrisoarea de pavilion belgiana. Costurile pentru primii 5 ani sunt de 138 euro dupa care se poate prelungi inca 5 ani pentru 60 euro. La o mica socoteala, in RO costurile pentru 10 ani sunt de 10 ori mai mari.

Vine cam de 4 ori mai mult in 10 ani.
Calcul: impozit 10 x 210 RON = 465E
Inmatriculare: 245E
La 5 ani: 100E (nu stiu zic si eu)
TOTAL = 810
Belgia: 200E in 10 ani

Daaaar:
Citat din: sebba din Aprilie 04, 2018, 08:10:12 PM
Și mai e și o altă chestie, mă simt altfel când am tricolorul românesc la pupa. Părerea mea e că merită toți banii, chiar dacă sunt destul de multi comparativ cu varianta belgiană.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

sebba

Citat din: bluewave din Aprilie 04, 2018, 08:47:20 PM
Sebba, chiar sunt curios cum ai sa faci cu "in baza unei inspectii tehnice finalizata cu rezultate satisfacatoare", barca aflandu-se departe de vre-un sediu ANR.

cum ajung eu la barca asa va ajunge si inspectorul
deh, obrazu subtire cu cheltuiala se tine  8) 8) 8)
Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro