Colind de pe Gran Wazoo

Creat de Rumpi, Decembrie 25, 2014, 10:08:37 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Rumpi

Deschide netu crestine,
Deschide forum crestine,
Ca venii si eu la tine,
La multi ani multi ani cu bine.

Peste oceane am fost,
Peste mari si tari am fost,
Unde Obama-i pi*dos,
La multi ani multi ani cu bine.

Sa gasesc si eu o barca,
Ca sa am si eu o barca,
Ca-i mai ieftin ca acasa,
La multi ani multi ani cu bine.

Cautat de-am ostenit,
Cautat de m-am dilit,
Pan la urma am gasit,
La multi ani multi ani cu bine.

Ce-am gasit am cumparat,
Ce-am gasit am cumparat,
Dolarii omu mi-o luat,
La multi ani multi ani cu bine.

Pearson Coaster am gasit,
Pearson Coaster am gasit,
Gran Wazoo e denumit,
La multi ani multi ani cu bine.

Sa mearga din port in port,
Sa mearga din port in port,
De caldura sa ma coc,
La multi ani multi ani cu bine. 

Vali eu iti multumesc,
CapCompas va multumesc,
Ca m-ati sustinut in mers,
Visul sa mi-l implinesc,
La multi ani multi ani cu bine.

La anu si la multi ani Cap Compas!

Rumpi

Scoala gazda din patut,
Florile-s dalbe,
Si ne da un sfat micut,
Florile, florile-s dalbe.

Ca mamuca n-o avut,
Florile-s dalbe,
Intre munti ea m-o facut,
Florile, florile dalbe.

Pana barca-m capatat,
Florile dalbe,
Tineretea-mi so uzat,
Florile, florile dalbe.

L-o sfadit mama pe tata,
Florile dalbe,
Sa nu-mi crepe covata,
Florile, florile dalbe.

Pana barca am tocmit,
Florile dalbe,
Ajunu o si vinit
Florile, florile dalbe.

Cand spre Sud eu sa pornesc,
Florile dalbe,
Vantu-o devenit pervers,
Florile, florile dalbe.

Acu stau si va colind,
Florile dalbe,
Cugetu sa va surprind,
Florile, florile dalbe.

La anu si la multi ani, Cap Compas.

Rumpi

Aho, Aho, forumisti fartati,
stati putin si nu manati,
Velele tertarolati,
Si povestea-mi ascultati:

Dupa multi ani de visat,
Pusca-n cui am atarnat,
Trabantu l-am incuiat,
Si muierea am pupat.

Pe Norvegian m-am suit,
Si in state am venit,
Barca mult am cautat,
Pana cand am cumparat.

Barca-i veche da solida,
Are vele, are chila,
Are metri noua-n cap,
Si catargu-i ridicat.

Radaru e cam vechiut,
Pe curent il lasa tut,
Porneste mai catinel,
Da ne descurcam cu el. 

Plotteru se vrea mai hot
E color e mai cu mot,
Da de fapt saracu el,
Nu e cel mai tinerel.

Dieselu e bunicel,
Vopseaua-i verde pe el,
Din Kubota japonez,
L-au frezat Nanni francez.

Propretaru a plecat,
Hainele mi le-a lasat,
Numa aragazu-a luat,
Asa ca-i mai greu de mancat.

Pan-la urma am rezolvat,
Butelie am cumparat,
Oale am achizitionat, 
Second-handu l-am pradat.

Momentan noi stam in port,
Asteptand si un raport,
Sa zica de vreme buna,
Sa scapam cu voie buna.

Spre Sud noi o sa o luam,
Ensenada vizitam,
Daca acte-am rezolvat,
Caldura am cautat.

Detalii de-oti mai dori,
Anuntati aicea ni,
Pana net-u o mai fi,
V-oi spune ce-oi vrea sa stii.

Si mai manati mai,
Ca vine iarna pe noi.

Fritz

 :) Frumos colind !!! :) Frumoase poze !
Craciun Fericit ! Sanatate ...si ape linistite !
,,La Multi Ani cu bine " !

lipan

Să o stăpâneşti sănătos.
La mulţi ani!
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Florio

#5
Ce Mos generos ai avut Rumpi ! :)
Asta da veste de Craciun!
Dar completeaza poezia. Foaie verde de cicoare/ N-ai zis nimic de picioare/ Nu a tale ca sunt doua/ Ale barcii, ca-i mai noua :)

Serios, nu ne fierbe doar in catrene, mai da niste detalii in proza, sa imi fac o idee cu ce a mai crescut flota privata a tarii !

(Mie-mi pare pe la 30' )

Rumpi

#6
Nu asculti cu atentie monser. Am zis "Are metrii noua-n cap." Adica exact 30 de picioruse cum banuiai. Dar pentru amatorii de detalii tehnice aici sumarul cu desen tehnic: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=931

Ca sa ma exprim mai detaliat in proza, dupa cum se cere:

Mi-am lual concediu fara plata un an, m-am dus la Los angeles si am cautat barca. Dupa 3 saptamani am gasit la San Diego.
Echipament:
Chartplotter mai vechi cu harti Navionics, radar Apelco din 1994, ambele functionale montate pivotant sa le pot vedea din cockpit sau din careu. Busola la fel. Anemometru cu indicator directie vant, loch, sonar, monitoare de baterie. Sistem electric dublu, 12V, 110V. Diesel Nanni 13CP, rezervor 76L diesel, sistem prefiltrare Racor cu pompa electrica Facet. 12 veste de salvare din care una automata cu ham incorporat. Inca un ham si funia de prindere aferenta (ultranecesare barca nu are balcoane pupa si bordurile sunt joase). Foc 100% (necesita reparatie a stat rulat fara protectie) genovez 150% (montat pe furler, are margine protectie UV alba care va trebui schimbata pe viitor), randa full batten, cusaturi triple, cu 2 tertarole pe ghiu  de lemn cu intinzator cu surub (trebe sa confectionez manivela) si cunningham. Spinnaker cu soseta (nu stiu cat de mare, nu stiu daca simetric sau asimetric, e inca in sac). Toate velele North Sail, stare buna spre foarte buna. Scote 14mm, vinciuri clasice meissner 21, traveller harken in spatele echeii, fungi cablu otel si cozi de funie cu vinci la catarg. Tertarolare clasica fara tachet pe ghiu (distractie garantata). Catarg de aluminiu mai nou decat barca, sistem de invergare cu calareti de plastic. Dupa curatarea cu sapun de vase a canalului randa aluneca pana sus fara vinci. Furler Harken Mark III.
Trei ancore, 2 danforth (doua marimi, lant si funie) si una plug fix de aprox 15 kg (un carton de bere la vecina de doc) cu 9m de lant si 35 funie. Dinghy nou de PVC 2,5m cu podea gonflabila (airfloor) si pompa electrica cu baterii proprii.
Rezervor 90 L apa sub cuseta prova. Aranjament "dinette" cu bucataria la tribord in linie si coltar cu masa la babord. Pompa electrica la chiuveta. Buda tip pot-a-porti noua.
Cam astea ar fi datele generale.
Am luat un motor la dinghy, nissan 5CP (maximu ce suporta barca) 2T din 94. Am facut fungi de dyneema 4mm si cozi de poliester. Aragazu cu alcool nu mai era (am gasit chitanta si alcoolu) asa ca am luat o butelie de camping de juma de kil cu arzator insurubabil. Planuiesc sa o montez cardanic mai incolo. Am luat oale, blide, furculite, lighene, etc. Oala sub presiune am luat de 5L sa am in ce gati cele 12 kile de fasole. Planuiesc ca mai incolo sa iau un butoi sa pui varza la murat. Perne am numa in careu (coltarul se trransforma in pat dublu) in schimb am 2 perne de 2m si una de un metru, plus o bucata de burete 2x2m asa ca planuiesc sa fac perne pentru toate cele 6 cusete.
Barca a venit cu propria bicicleta plianta cu care bat orasul pe aici dupa cumparaturi.
N-am fungi de pavilion asa ca o sa le ridic cu sfori aruncate peste cruceta si legate de straiuri. Pavilioane am luat marime mare (1x1,5m) ca erau de trei ori mai ieftine decat alea pentru barci. Am luat si o bucata de panza alba si niste vopsele acrilice sa bricolez un fanion Cap Compas pentru iesitul in Pacific.
Am mostenit haine, si de ploaie si normale (sosetele adidas sunt un vis) noi noute. Aspirator, ceainic electric, tot felul de hangarale.
Barca-i inmatriculata statal la americani.
Weekendu asta sper sa plec cu ea la mexicani pentru cateva luni. Pe urma mai vedem.
Idei de proiecte si imbunatatiri am cate vreti, as putea baga barca direct in santier. Ma abtin cu gratie, fac numa strictul necesar, vreau sa ma plimb nu sa bricolez. Ma doare fix in spitz ca interiorul e complet formica si arata ca o sala de clasa comunista din anii 60, sau ca tapiteria cocii se dezlipeste pe la margini. Am LED-uri, asta-i important. Lemnaraia din exterior am frecat-o cu peria de radacini si nici nu ma gandesc sa folosesc masina de slefuit din dotarea barcii, sau kilele de lac de le-am gasit pe aici. Am bagat tot ce tine de slefuit (inclusiv blana de miel) intr-o galeata cu capac impermeabil in curu barcii. Barca are barba, daca gasesc un santier ieftin la Mexicani o ridic sa dau o antivegetativa (ei au din aia buna, toxica) daca nu o sa frec saptamanal cu peria.
Mai ziceti ce vreti sa stiti, ca eu o sa va mai intreb cand nu stiu.

Florio

Citat din: Rumpi din Decembrie 26, 2014, 04:02:06 AM
Nu asculti cu atentie monser. Am zis "Are metrii noua-n cap." Adica exact 30 de picioruse cum banuiai. Dar pentru amatorii de detalii tehnice aici sumarul cu desen tehnic: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=931

Asa e, mi-a sarit privirea peste vers :) . De la entuziasmul mare....dar si materialul vast :)

Rumpi

#8
Adevaru e ca ar cam trebui sa imi cer scuze, aseara am fost invitat la o petrecere de craciun si am cam amestecat sampania cu vin si margherita. Altfel nu va colindam atata in versuri sa va chinui simtul estetico-liric. Norocu vostru ca am net numa la telefon (asta de la marina e degeaba) ca imi trecuse prin cap sa va colind pe iutub in persoana si talentele mele muzicale servesc cel mai bine la golitul salilor. La mine si "La Multi Ani cu sanatate" suna ca popa la prohod si fals pe deasupra.
Norocu meu ca am cumparat barca cu nume de album de jazz, da dupa ce am aflat ce inseamna ("Marele Cur") am decis ca mi se potriveste si nu o sa il schimb.

P.S. Am mai completat detalii mai sus.

Florio

Citat din: Rumpi din Decembrie 26, 2014, 05:15:23 AM
Adevaru e ca ar cam trebui sa imi cer scuze, aseara am fost invitat la o petrecere de craciun si am cam amestecat sampania cu vin si margherita. Altfel nu va colindam atata in versuri sa va chinui simtul estetico-liric. Norocu vostru ca am net numa la telefon (asta de la marina e degeaba) ca imi trecuse prin cap sa va colind pe iutub in persoana si talentele mele muzicale servesc cel mai bine la golitul salilor. La mine si "La Multi Ani cu sanatate" suna ca popa la prohod si fals pe deasupra.
Norocu meu ca am cumparat barca cu nume de album de jazz, da dupa ce am aflat ce inseamna ("Marele Cur") am decis ca mi se potriveste si nu o sa il schimb.

P.S. Am mai completat detalii mai sus.

Hahahaha ! :) Esti tonic in preajma Craciunului!

Cred ca traducerea mai apropiata de sensurile romanesti ar fi, pardon, gaoaza :) . E totusi un termen consacrat in vorbirea docta, de ultimul nostru presedinte, asa ca n-am nevoie de "pardon" :)

Oricum, numele barcii are multe alte intelesuri decat sensul strict al cuvantului, asa ca sunt 110% de acord cu tine. Nu trebuie schimbat! nici eu n-as face-o.

Ne mai spui si noua,sarmalagiilor, ca planuri ai cu barca?
Cum o aduci (si daca o aduci in tara), unde vei dori sa o tii, pe unde ti-ai facut ganduri de navigatie?
La cum te stiu de calculat, treburile astea sigur n-au fost lasate la voia intamplarii :)

lipan

Pentru unii care tot visează lipseşte din poveste esenţialul: cât, dacă nu este secret?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Florio

Aoleu, ne-ai dat greu de data asta :) !


Mi-am lual concediu fara plata un an, m-am dus la Los angeles si am cautat barca. Dupa 3 saptamani am gasit la San Diego.
Doamne ajuta ! Asta arata ganduri mari si frumoase, in legatura cu apele albastre. Bag seama tu vrei sa vii prin Panama, peste Atlantic :)

Echipament:
Chartplotter mai vechi cu harti Navionics, radar Apelco din 1994, ambele functionale montate pivotant sa le pot vedea din cockpit sau din careu. Busola la fel. Anemometru cu indicator directie vant, loch, sonar, monitoare de baterie. Sistem electric dublu, 12V, 110V.

Plus unul la 220V pe care o sa-l pui tu cand va fi cazul ;)


Diesel Nanni 13CP, rezervor 76L diesel, sistem prefiltrare Racor cu pompa electrica Facet. 12 veste de salvare din care una automata cu ham incorporat.
Doamne Dumnezeule, 12 veste? Omul mergea la regate ?


Inca un ham si funia de prindere aferenta (ultranecesare barca nu are balcoane pupa si bordurile sunt joase).
Barca e super dotata, ai facut o achizitie excelenta! La partea cu balcoanele, feeling-ul meu e ca ar trebui totusi montate unele. Dar e doar un gand pe nevazutul barcii.

Foc 100% (necesita reparatie a stat rulat fara protectie) genovez 150% (montat pe furler, are margine protectie UV alba care va trebui schimbata pe viitor), randa full batten, cusaturi triple, cu 2 tertarole pe ghiu  de lemn cu intinzator cu surub (trebe sa confectionez manivela) si cunningham. Spinnaker cu soseta (nu stiu cat de mare, nu stiu daca simetric sau asimetric, e inca in sac). Toate velele North Sail, stare buna spre foarte buna. Scote 14mm, vinciuri clasice meissner 21, traveller harken in spatele echeii, fungi cablu otel si cozi de funie cu vinci la catarg.

Iarasi dotari stufoase, bravos! Facul chiar daca a stat fara protectie, fiind rulat si-a imbatranit doar marginea de cadere. Se poate dubla cu o fasie de dacron zona afectata, apoi o protectie UV si gata. Avand un genovez 150% banuiala mea este ca in sac se afla un simetric :) . Ai si tangon ? (ca parca n-am vazut in enumerare)
  O mirare o am cu privire la fungile din otel, la o barca de 9m. (mirarea mea nu poate contrazice desigur,  experientele celor ce au manevrat barca)
Am vazut mai jos ca le-ai inlocuit cu dyneema. Scump halatul ? :)



Florio

Tertarolare clasica fara tachet pe ghiu (distractie garantata).

Ei, nu-i bai, o rezolvi cu un scripete la capatul ghiului si un blocator acolo unde iti este mai comod, tot pe ghiu. Eu as mai pune cativa scripeti sa aduc comanda de tertarola in cockpit. E ieftin si inseamna mult pentru navigator.


Catarg de aluminiu mai nou decat barca, sistem de invergare cu calareti de plastic. Dupa curatarea cu sapun de vase a canalului randa aluneca pana sus fara vinci. Furler Harken Mark III.
Trei ancore, 2 danforth (doua marimi, lant si funie) si una plug fix de aprox 15 kg (un carton de bere la vecina de doc) cu 9m de lant si 35 funie.


Excelent. Cu ancorele astea poti manevra toate tipurile posibile de ancorare, avand si rezerva in cazul pierderii accidentale. (auzi tu, "accidentale", de parca ai vrea s-o pierzi si deliberat :) )


Dinghy nou de PVC 2,5m cu podea gonflabila (airfloor) si pompa electrica cu baterii proprii.

Nu stiu cat a costat intreaga afacere, dar sigur n-ai platit nici jumatate din ce ai luat :)


Rezervor 90 L apa sub cuseta prova. Aranjament "dinette" cu bucataria la tribord in linie si coltar cu masa la babord. Pompa electrica la chiuveta. Buda tip pot-a-porti noua.

Singurul punct mai slabut din intreaga alcatuire. Probabil barca a fost folosita des, dar pe perioade scurte. Nu-i bai, o toaleta marina costa infim, va trebui sa ii mai pui si un tanculet de ape gri. Ca sa nu mergi cu rezervorul de potti prea des la desertat :) . Eu am tinut porta potti-ul barcii mele, doi ani, fara probleme. L-am schimbat doar cand am inceput sa calatoresc mai mult de o saptamana deodata.



Florio


Am luat un motor la dinghy, nissan 5CP (maximu ce suporta barca) 2T din 94. Am facut fungi de dyneema 4mm si cozi de poliester. Aragazu cu alcool nu mai era (am gasit chitanta si alcoolu) asa ca am luat o butelie de camping de juma de kil cu arzator insurubabil. Planuiesc sa o montez cardanic mai incolo. Am luat oale, blide, furculite, lighene, etc. Oala sub presiune am luat de 5L sa am in ce gati cele 12 kile de fasole. Planuiesc ca mai incolo sa iau un butoi sa pui varza la murat. Perne am numa in careu (coltarul se trransforma in pat dublu) in schimb am 2 perne de 2m si una de un metru, plus o bucata de burete 2x2m asa ca planuiesc sa fac perne pentru toate cele 6 cusete.

Gospodar marinar! Plus ca se fereste de scorbut, cu reteta capitanului Cook: varza murata :)
Cu oala in presiune, de 5 kg, suntem gand la gand! Am luat si eu una, ca in traitul pe barca, face economie de flacara si de timp totodata.


Barca a venit cu propria bicicleta plianta cu care bat orasul pe aici dupa cumparaturi.

Asta e cireasa de pe tort! Daca ti-a dat si bicla plianta, ridic palaria respectuos in fata fostului proprietar!

N-am fungi de pavilion asa ca o sa le ridic cu sfori aruncate peste cruceta si legate de straiuri. Pavilioane am luat marime mare (1x1,5m) ca erau de trei ori mai ieftine decat alea pentru barci.

Eu am avut funga de pavilion cu scripete la jumatatea crucetelor. Le-am scos un an mai tarziu fiindca imi complicau inutil puntea si mai ales ridicarea arboradei la inceputul sezonului. E atat de simplu pentru o barca de 8-9m sa prind pavilioanele direct pe sarturi !
  Apropo de pavilioanele alea mari, cred ca "e prea mari" :). La pupa mai treaca-mearga. Dar la crucete s-ar putea sa se incurce. Plus ca in vant puternic,  un pavilion mare face ca toti dracii. Dar vezi tu,  te adaptezi practic din mers :)


Am luat si o bucata de panza alba si niste vopsele acrilice sa bricolez un fanion Cap Compas pentru iesitul in Pacific.

Foarte fain, bravos! Sa ne trimiti poze, ma ofer voluntar pe post de "zvoner" si "raspandac" al aventurii Rumpi ! :)


Florio

Am mostenit haine, si de ploaie si normale (sosetele adidas sunt un vis) noi noute. Aspirator, ceainic electric, tot felul de hangarale.
Barca-i inmatriculata statal la americani.
Weekendu asta sper sa plec cu ea la mexicani pentru cateva luni. Pe urma mai vedem.


Vant bun si mare calma ! Stam cu ochii pe tine :)

Idei de proiecte si imbunatatiri am cate vreti, as putea baga barca direct in santier. Ma abtin cu gratie, fac numa strictul necesar, vreau sa ma plimb nu sa bricolez.

That's the spirit ! Intai navigatia! Bibilelile se fac si din mers, pe ici pe colo :)

Ma doare fix in spitz ca interiorul e complet formica si arata ca o sala de clasa comunista din anii 60, sau ca tapiteria cocii se dezlipeste pe la margini. Am LED-uri, asta-i important. Lemnaraia din exterior am frecat-o cu peria de radacini si nici nu ma gandesc sa folosesc masina de slefuit din dotarea barcii, sau kilele de lac de le-am gasit pe aici. Am bagat tot ce tine de slefuit (inclusiv blana de miel) intr-o galeata cu capac impermeabil in curu barcii. Barca are barba, daca gasesc un santier ieftin la Mexicani o ridic sa dau o antivegetativa (ei au din aia buna, toxica) daca nu o sa frec saptamanal cu peria.
Mai ziceti ce vreti sa stiti, ca eu o sa va mai intreb cand nu stiu.


Nu mai zic nimic, le spui tu prea bine!
Din partea mea, pe langa aprecieri ai si toate gandurile bune, ca am auzit ca folosesc la karma :)
Si ca ultima remarca, iti multumesc pentru unda tonica pe care mi-ai inspirat-o de sarbatori, cu aventura ta neasteptata !