Categorie B+E sau ...

Creat de Bogdan ion, Ianuarie 02, 2015, 07:49:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kmbh69

Mai ai o varianta, depinde de tipul barcii:
Demonteaza ceva din barca (derivorul) si transporta partea respectiva in portbagajul masinii (derivorul, catargul, ghiul, ce mai poti demonta, pui in portbagaj sau legi deasupra pe masina), pentru ca sa usurezi remorca. In felul acesta te incadrezi cu greutatea remorcii. Chiar daca ai crescut greutatea masinii (ramanand totusi in masa maxima autorizata a masinii!), la masina ai ABS, la remorca nu.
Am mai vazut uneori pe drumurile mai circulate controale de la ARR cu politisti langa ei, aveau cantare mobile (platforme) pentru autovehicule si daca vor sa cantareasca, pot. Deci, nu risca !

Permisul B cu 4250 kg pentru ansamblu nu e recunoscut in Germania. Pentru ca am depasit cu doar 75 kg pe ansamblu cele 3500 kg, pe mine m-au amendat cu 350 €, m-au pus sa las remorca intr-o benzinarie de pe autostrada (am recuperat-o dupa cateva zile, am adus pe cineva care avea B+E sa conduca masina cu remorca), a trebuit sa le semnez ca am luat la cunostinta ca nu am voie sa tractez si in final a trebuit sa mai fac si scoala pentru B+E  in Germania, m-a costat peste 2500€ in total (curs+examen). Si nu era vorba de masa reala a ansamblului, ci de masa maxima autorizata, trecuta in talon, pentru ca eu mergeam cu remorca aproape goala, iar in masina eram 3 persoane (masina avea 2075 kg masa maxima autorizata si avea voie sa remorcheze 1500 kg, iar remorca avea 1500 kg masa maxima autorizata, dar goala cantarea sub 300 kg). Degeaba le-am spus ca in Codul rutier romanesc din 2013 scrie ca e voie 4250 kg pentru un ansamblu (tragator+remorca) pentru categoria B. Mi-au raspuns sec ca ei nu stiu limba romana (le dadusem pagina de internet cu codul rutier 2013). Ulterior am aflat ca in Germania exista categoria B96 care permite 4250 kg pentru ansamblul format din vehiculul tragator plus remorca. Dar acum nu-mi pare rau. Am cumparat intre timp un Kia Sorento care poate trage 2800 kg, conform talonului.

kmbh69

Am uitat ceva important:
In momentul in care masa remorcii se apropie ca valoare de masa vehiculului tragator, inca deja la viteze mai mici (dar apropiate) de 80 km/h incep oscilatii periculoase ale remorcii in spatele autovehiculului tragator. Aceste oscilatii sunt initial de pendulare in plan vertical (remorca se inclina spre dreapta si spre stanga, mai ales cand e inalta, cazul velierelor cu derivorul mare, fix, neretractabil), iar daca totusi nu se rastoarna (ceea ce la un velier cu derivor fix, aflat pe peridoc, e deja probabil), miscarea de oscilatie verticala se transforma la un moment dat in pendulare in plan orizontal, remorca derapeaza in spatele tragatorului cand la dreapta, cand la stanga, iar in final antreneaza si vehiculul tragator in derapaj si te poate arunca cu masina cu tot in contrasens.

Am vazut asemenea filmulet pe YouTube, pur si simplu nu mai poti controla nimic cand incepe oscilatia in plan orizontal.

Eu coboram odata pe autostrada pe langa Viena si am depasit un tir care cred ca avea viteza cam de 80 km/h. Ramorca mea e relativ inalta, are o cutie cu prelata cu inaltimea interioara de 160 cm, atunci eram si incarcat, veneam inapoi in Germania. A inceput sa oscileze vertical in momentul in care am trecut pe langa tir, din cauza curentilor de aer provocati de tir. Aveam cam 105 km/h (la remorca am autocolant ca am voie cu 100 km/h). Am lasat imediat pedala de acceleratie, sperand sa incetineasca din frana de motor. Oscilatia s-a oprit abia pe la 80 km/h.

Intr-un numar din revista Voiles et Voiliers din 2008 am citit un asemenea articol despre un om care a tractat cu un jeep un velier cu derivor fix si s-a rasturnat pe autostrada.

Daca nu esti legal cu greutatile si provoci un accident, asigurarea ta nu il va despagubi pe celalalt autovehicul implicat in accident (cel putin in Germania e asa, dar probabil ca si in Romania, daca asigurarea RCA gaseste un motiv sa nu dea banii, va invoca acel motiv). Daca ai ghinionul sa nimeresti un Jaguar sau un Porsche intr-un asemenea accident, dupa aceea ai un tel in viata, sa tot platesti despagubiri. Deci repet ce am zis deja: nu risca, pentru ca nu stii ce se poate intampla !

kmbh69

Citat din: Fritz din Ianuarie 03, 2015, 12:59:03 AM
Am prieten care , avand masina in service, a luat cu imprumut un jeep de la alt prieten sa-si aduca o rulota de la mare pe care o lasase-n camping. La Cernavoda l-a oprit organu'.  Dosar penal ! :o  S-a judecat...a cantarit ansamblu prin RAR...comisii ...Era singur in masina ..deci nu avea masa totala...a iesit basma curata ...dar cu mult timp pierdut, nervi.. stres.

Asemenea interpretare a legii e posibila doar in Romania. In Germania toti se refera la masa totala autorizata, nu la masa reala a remorcii. La masa reala se refera doar cand depasesc ce scrie ca am voie conform talonului. Deci, daca am voie sa trag 2800 kg (total autorizat) si tractez o remorca mare goala care cantareste 1000 kg dar are masa totala autorizata de 3000 kg in talon, aici imi face rapid dosar penal. Sau, patesc la fel daca remorca mea de 1500 kg (dupa talon) pusa pe cantar pe autostrada cantareste 1600 kg.

Poate ca ne poate spune Lipan cum e de fapt interpretarea legii in Romania in aceasta situatie. Ce conteaza: realul sau maximul total autorizat ?

Bogdan ion

Am înțeles, o sa fac B+E, mai ales ca au o oferta la 650 RON plus alte taxe, sa avem macar carnetul in ordine, găsim noi un prieten cu masina corespunzătoare.
Velierul are derivorul tip ghilotina, si nu cred ca se cade sa încep  sa demontez dupa barca ca sa pierd timp cu montatul.

Multumesc si La Mulți Ani.

Dbr

Salutare Oameni Buni  si La Multi Ani ,
@kmbh69 la remorca cu 100 Km/h ( autocolant) ai cupla antibalans?
Referitor la cat B+E va spun din proprie experienta ca, cu cat in permisul de conducere sunt mai multe categorii( B+E, C+E,etc) cu atat riscul sa fii pus pe cantar, in Ro sau UE este mai mic. Cu cat ,, Abecedarul '' este mai complet, cu atat la un eventual control referitor la mase proprii/ maxim autorizate,etc. vei fi privit altfel.
Asa ca recomand sa aveti macar E ul  aferent categoriei B.
Stima tuturor.

kmbh69

Citat din: Dbr din Ianuarie 03, 2015, 10:44:44 AM
@kmbh69 la remorca cu 100 Km/h ( autocolant) ai cupla antibalans?
Cupla e normala (te referi cumva la asa-numita Antischlingerkupplung ? pentru ca in cazul unor termeni nu mai sunt sigur de traducerea romaneasca), dar remorca e cu axa dubla si are montate suplimentar 4 telescoape, care reduc balansul.

Fritz

 remorca cu doua axe !?? S-ar putea sa fie altceva...

Prin semiremorca se intelege remorca la care lipseste axa din fata putand avea in spate max 3 axe, sprijinindu-se cu partea din fata si cu o parte a incarcaturii pe autovehiculul tragator si articulandu-se cu acesta.

Deci nu ai treaba ca are o axa, doua sau 3. Trebuie sa te incadrezi in masele autorizate ...si mai e o clauza...Masa totala autorizata a auto tractor sa fie mai mare cu 100 kg decat masa total autorizata a remorcii.

kmbh69

#22
Citat din: Fritz din Ianuarie 03, 2015, 11:16:49 AM
remorca cu doua axe !?? S-ar putea sa fie altceva...

Prin semiremorca se intelege remorca la care lipseste axa din fata putand avea in spate max 3 axe, sprijinindu-se cu partea din fata si cu o parte a incarcaturii pe autovehiculul tragator si articulandu-se cu acesta.

Deci nu ai treaba ca are o axa, doua sau 3. Trebuie sa te incadrezi in masele autorizate ...si mai e o clauza...Masa totala autorizata a auto tractor sa fie mai mare cu 100 kg decat masa total autorizata a remorcii.
Poate că nu am spus bine, trebuia să spun că e tandem. Are 4 roti, dar nu are proțapul rotativ, deși există așa ceva în Germania și pentru categoria B+E (adică remorcă cu proțap rotativ, pentru autovehicule până la 3500 kg, îi zice Drehschemelanhänger, arată ca și cea de tractor sau de camion, dar mai redusă în dimensiuni, ca de exemplu aici: http://www.blyss.de/produkte/anhanger/drehschemel/dsa-3060).
De problema cu diferența de 100 kg nu știam. Eu m-am uitat până acum ce scrie în talon, cât am voie să remorchez.
Acum, că mi-ai atras atenția, m-am uitat în talonul de la Sorento și scrie că are masa totală autorizată de 2640 kg și că are voie să tracteze o remorcă cu masa totală autorizată de 2800 kg, prevăzută cu dispozitiv de frânare. Deci nu mai înțeleg nimic. Talonul e eliberat de autoritățile germane în urma omologării autovehiculului la ei acasă (primul proprietar l-a cumpărat de la reprezentanța Kia din orașul său).
Într-adevăr, știam și eu că remorca trebuie să fie mai mică decât trăgătorul. Bine, remorca mea actuală are maxim 1500 kg, dar mă ispitea gândul să o schimb cu ceva mai mare.
Să aibă de a face situația aceasta cu tracțiunea integrală ?

ionpescarul

Nu e  obligatoriu ca masa maxima a remorci sa fie cu 100kg mai mica decat masa maxima a autovehicolului tragator.La Nissan Navara ,masa maxima atorizata e de2805kg
Tracteaza 3000kg
Deschideti la sectiunea specificati tehnice
http://www.nissan-badsi.ro/Nissan-Navara-2-5-L-dCi-190CP-King-Cab-manuala-6-trepte/

Dbr

@kmbh69 Da. La acela ma refeream.
@ Ionpescarul. La auto 4 x 4 , mai ales la cele cu tractiune integrala permanenta, masa maxima remorcabila poate fi cu mult mai mare decat masa maxima admisa a vehiculului in sine.


visanpd

La multi ani! Va salut cu respect,va doresc un an bun si plin de satisfactie.Intortochiate sunt caile Domnului!Eu am un VW Pasat combi,tractiune fata,apr.1600 kg,170 PS,cirlig de remorcare omologat pt.2000 kg,semiremorca omologata pt 2000 kg,este cu 2 axe si sistem de frnare prin inertie. Pentru rev. tehnica am cintarit,cu barca goala,si are 1670 kg. Am trecut fara probleme.Insa,cu toate cele,pentru o iesire de 7-10 zile in delta,4 pescari,cu toate cele,depasesc sigur cele 2 to,dar pe distanta ceva mai mica.Ideea este ca se poate circula cu remorca cu masa autorizata mai mare decit a masinii in conditiile in care aceasta are tot felul de sisteme "anti".Pentru a evita balansul masinii si a remorcii,este bine ca masina sa fie cit mai incarcata si cauciucurile umflate la limita maxima data de producatorul masinii,de asemenea atentie la amortizoare.Pentru a iesi din balans este suficient frina de motor,cum s-a mai spus.

Florio

#26
An nou plin de bucurii, oameni buni!
Vad ca se discuta din nou probleme ale codului rutier. Probleme pe care le-am mai rasdiscutat si cu alte ocazii, fiindca m-am lovit de ele cu ocazia transportului barcii proprii, o barca la limita de sus a transportabilitatii fara permise speciale.

Legea rutiera trebuie citita atent, altfel "incoruptibilii" abia asteapta sa intocmeasca un dosar penal.

Asadar:
Art 30 din  regulamentul de aplicare a OUG 195 spune ca :

Permisul de conducere se elibereaza pentru una sau mai multe dintre urmatoarele categorii si subcategorii de vehicule:
a) CATEGORIA A: motocicleta cu sau fara atas;
b) CATEGORIA B:
1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
c) CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750 kg, iar masa totala maxima autorizata a intregului ansamblu depaseste 3.500 kg;


cristizz

Perfect adevarat ce spune Florio.
In plus, evident ca trebuie avuta in vedere si restrictia maselor maxime autorizate din taloane (autovehicul tragator si remorca) .
Eu inca nu am gasit vreo modificare in Codul Rutier care sa faca referire la posibilitatea de a tracta cu permis categoria B (cu sau fara acel curs suplimentar) o masa totala autorizata de pana la 4250 kg. S-ar parea ca aceasta sa fie o Hotarare Europeana care trebuia aplicata incepand cu 2013 in toate Statele membre. Daca nu este adoptata oficial si la noi, orice politist poate sa-ti deschida un dosar penal de care sa scapi numai in instanta, cu cheltuieli mult mai mari decat te-ar costa scoala si examenul pentru B+E.

Florio

Exista, am postat eu undeva, intr-o discutie pe aceeasi tema. Trebuie absolvit un curs la o scoala agrementata.

cristizz

M-am pus pe cautat. Asa este, cum ai zis:
Anexa 1 la OUG 195/2002 modificata prin Legea 203/2012:
Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel:
f) categoria B:
1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;
g) categoria BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;

Art.24.1.
(3) Persoanele care poseda permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de vehicule prevazute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, in cazul in care ansamblul depaseste 3.500 kg, numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de formare in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de vehicule.

Sursa:  http://politiarutiera.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=10158:noul-cod-rutier-complet-2013&catid=34:stiri-politia-rutiera