honda vs yamaha vs suzuki vs mercury vs johnson in gama 5 - 25 cp 4 t

Creat de darius, Ianuarie 24, 2015, 10:38:09 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

care este, in opinia dvs., modelul de motor outbord ideal pentru apele interioare ale Romaniei?

johnson
1 (11.1%)
suzuki
4 (44.4%)
mercury
1 (11.1%)
yamaha
2 (22.2%)
honda
1 (11.1%)

Numărul total de membrii care au votat: 9

Votare închisă: Ianuarie 27, 2015, 10:38:09 AM

Sosoktm

mai sunt pe youtube niste testari facute de rusi cu suzi 15 , ultimul model carburat versus suzi 20 injectie. Diferentele de putere (iesirea in glisaj) destul de mari, dar ca si consum aproape identice (20 consuma undeva 102-105% din consumul celui de 15). Am mai discutat cu posesori de suzi 20 injectat si tot asa, se plang de consum minuscul :)

Vali

Am folosit si eu Suzi de 20 injectat pe barca mea, si mi-a placut tare cum se misca. N-am fost foarte interesat sa masor consumul, dar banuiesc ca e asa cum se spune.
In acelasi timp, acum vreo luna am tot citit pe celalalt forum cum un specialist a maturat pe jos cu motorul asta, spunand ca e total nereusit, fata de cel de 15 cai injectat. Sincer, ma gandesc ca o firma ca Suzi nu si-ar permite sa arunce pe piata un motor despre care sa stie ca are probleme. Imi e de ajuns proba pe care i-am facut-o, si ma gandesc serios ca viitorul motor cumparat sa fie chiar acesta, de nou, cu garantie, revizii etc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

byteworks

Poate isi aduce aminte Ciby, la intalnirea din octombrie 2013 la Maliuc, motorul meu Suzuki 20 EFI nu voia sa se opresca nici din cheie nici din buton (comanda la distanta), am descoperit mai tarziu pe motiv de comanda decuplata de bagaje puse neglijent peste cablul pozat neglijent  ;) Am decuplat rezervorul si a trebuit sa asteptam multe minute pana sa se opreasca motorul, consumand ce mai ramasese in paharul decantor.
In aceeasi iesire la plecarea din gura Baclanestilor Mari pe Sontea spre Tulcea, dupa incalzirea motorului motorul a mai mers aproape in plin vreo doua sute de metri ... cu aceeasi cantitate de benzina din paharul decantor  ;D "cineva" uitase sa cupleze rezervorul  ;D

Una peste alta consumul specific gr/CP/ora al unui motor cu combustie interna este cam acelasi, diferenta o fac reglajele combustiei. Dupa cum se vede in cifrele date de Fritz sub 10%, iar la EFI asta poate ca "lean burn"-ul cu care se lauda Suzuk, adica ardere cu amestec sarac, ajuta si la obtinerea unui consum redus, pe langa alte avantaje.

La avioane exista un reglaj manual al amestecului, la decolare/aterizare se foloseste amestec bogat iar in croaziera amestec sarac - la o Cessna cu motor de 180 de cai diferenta e de la 10-11 galoane/ora la 7-8 galoane/ora, 30%, economie de 40 euro/ora!

Intersect

Born to fish,forced to work!!!

ziuamarinei

Mai adaugam si cureaua de distributie plus manopera pe la 400 de ore, in afara de Suzuki ca are transmisia pe lant.
Personal am exploatat un Suzuki 15hp carburatie urmat de Mercury 30Hp EFI , si m-am intors la un Suzuki 40Hp injectie.
Votez tot cu Suzuki.

Intersect

Born to fish,forced to work!!!

Sosoktm

eu tocmai am luat sun suzuki de 20 injectie, revin  dupa ce il probez pe barca mea cu opinii. Cine cauta deci motor va urma fie un suzuki de 20, fie yamaha de 25(stiker 20) 2 t, modelul ala jmeker :)
Strict ca si calitate aparenta (plasticaraie, carcase, basculare, etc) suzi de 20 an 2013 e sub yamaha an 1999.

bica77

Tedinta in constructie a motoarelor este de folosire a materialelor cat mai usoare pentru taierea din greutate ca la masini dar asta nu inseamna ca si calitatea de functionare a  motorului este afectata cel putin asa sper ....vom vedea este sosoktm? ;)

Sosoktm

corect, insa pe capacul de la yamaha am curaj sa sar cu picioarele sau sa il folosesc pe post de scaun. Asta de la suzuki e usor, dar mult prea flexibil ca sa supravietuiasca unui soc mai serios. Pana la urma sunt plastice, dar nu ma excita mascarea unor solutii constructive consacrate doar ca sa arate mai rotunjoare motoarele. Ma refeream si ca design per ansamblu, cum e pozitionat levierul, rutarea cablajelor...Oricum La hamalit in portbagaj, suzi pare ceva mai usor decat yamaha, desi are montat si electromotor. Nu e rau. Am vazut ca suzuki a facut ce trebuie, sunt multe subansamble ce puteau fi pastrate de la 25 injectie, dar au fost optimizate pt 15/20 ca sa se mai castige ceva la usurinta motorului. Nu am emotii ca motorul nu e bun, ci doar ca nu ma va multumi pe mine. Cu siguranta e un motor super. Poate ca nu duce 20 ani de abuzuri ca honda ci doar 18, insa e lansat de doar 2 ani, nu se poate aprecia decat pe baza exeprientelor anterioare cu motoare suzuki similare. Din ce am vazut si vorbit cu utilizatori...intensivi :)  , suku si johnson 10/15/20 4t sunt foarte bune.
Bica, am vazut ca iti vinzi barca. Urmeaza SF430/490 ?:))

bica77

as vrea un sf430, daca voi lua in pret bun pe sl, daca nu mergem cu sl -ul inainte

kimi

Citat din: Sosoktm din Februarie 12, 2015, 01:40:26 PM
eu tocmai am luat sun suzuki de 20 injectie, revin  dupa ce il probez pe barca mea cu opinii. Cine cauta deci motor va urma fie un suzuki de 20, fie yamaha de 25(stiker 20) 2 t, modelul ala jmeker :)
Strict ca si calitate aparenta (plasticaraie, carcase, basculare, etc) suzi de 20 an 2013 e sub yamaha an 1999.

Ce pret a avut Suzuki ? E luat de la noi ?
In afara ca nu gasesc mai deloc cu cizma scurta , astia ai nostri mi se pare ca cer prea mult pe niste utilaje de 7-8 ani , forjate la greu prin sud-estul tarii . :)

Sosoktm

daca mai ai rabdare pana pe luni marti, revin cu opinii oneste, fie ca imi place fie ca nu, precum si info de pret. Inca e gheata pe snagov, ca vroiam sa dau maine dimineata o tura. Daca nu imi e cum trebuie si te intereseaza, vorbim. Din punctul meu pretul a fost foarte bun pentru un motor de 2013 injectat cu rodajul neterminat si pornire sfoara+buton, totul sub 50 kile.
Pe probarca apar din ce in ce mai rar motoare "pentru pretentiosi" la preturi decente, ca sa nu spun corecte. Numa` d-alea omorate la plasa vezi, dar toate in stare buna, accept orice test, servisat maniacal, vrajeli. Ca vanzatorul are inca n-spe anunturi nu mai vede nimeni, toti vrem pomeni. Afara insa vezi preturile reale la motoare, e fix ca la masinile de le vedem samsarite in Ro.

bica77

singurul inconvenient la cele din afara este ca ,majoritatea nu are acte , dar se rezolva si cu actul ptr un motor ..... din cate motoare am avut numai unul de 6cp mercury a fost cumparat din magazin restul act de vanzare cumparare iar frontiera chiar ca nu m-a intrebat vreodata de act original ci a fost deajuns un act de vanzare cumparare !!!!!! acum fiecare cu standardul lui ,..... si din tara daca ti-l iei de ex .un tip daca a cumparat un motor nou din magazin nu ti-l poate da de nou cu jumatate de pret doar daca e constrans de situatie sau stiu eu nu stiu ce motiv ar avea asa ca il foloseste cativa anisori si apoi il vinde la juma de pret sau mai jos , eu am vandut motorul de 6cp luat anul trecut nou cu 900 eur avea 5-6 ore de funct.!!!! asa da, sunt convins ca se gasesc motoare la fel de noi ca al meu adus din afara la 5-600 de eur dar... fara acte ci eventual un vanzare cumparare asa ca motoare noi sau aproape noi le putem lua dar cu unele riscuri sau obosite din tara

Sosoktm

asa, am revenit dupa ce aseara am pus motorul pe barca si m-am jucat putin cu el cu castile de apa.
Plusuri
- a pornit fara nici o jena(de fiecare data) de la o bateriutza de 12 Ah pe care o folosesc pt sonar. Sunt impresionat placut si bucuros ca, in situatia in care il pastrez, nu trebuie sa car baterie de tico sau ceva in genul. Asta de sonar cred ca are volum total sub 2 litri, e minuscula.
- asa, la casti, pare sa fie mai silentios ca yamaha. Nu la ralanti ca acolo stiam. Cand o sa fie in apa la ralanti probabil ca aproape se va auzi. In viteza, la turatia la care intervenea limitatorul, nu era zgomotos
- nu are vibratii mari, desi unii comentau pe net ca vibreaza mai tare ca alte marci in zona 1500-3500 turatii.
- e destept, soc automat, nu te lasa sa il turezi la gol. Porneste foarte rapid, chiar si cu bateria asta mica (ceva gen sfert de buton)
- porneste f bine si la sfoara, clar are decompresor. As zice ca forta necesara e mai nica decat cea la 2t

Minusuri
- ziceam de fragilitatea comparat cu yamaha. Ei bine, la un moment dat am dat capacul jos sa il ascult cum merge. Am vazut o bucata de plastic ce nu parea din peisaj. Surpriza, bucata facea parte din capacul motorului, in care am reusit sa dau o gaura cat o mandarina, habar nu am cum!!! Bucurie mare, inca mai am lipici pe urechi si pastrez vie amintirea tuturor sfintilor invocati la lipirea puzzle-ului (de fapt doar 3 bucati). Daca il pastrez voi apela la colegi de pe aici sa traga un strat de fibra ceva pe interiorul capacului, grosimea plasticului cred ca e 2-2,5 mm :(
- ergonomia, asezarea manetei si comenzilor e mai naspa decat la yamaha, dar am vazut ca si restul de 20/4t au design-ul similar, deci probabil ca e vorba de layout-ul motorului de 4t. La 2t maneta se basculeaza 180 grade pe langa motor, mai bine pt transport si stocare.
- nu m-am uitat chiar cu atentie si inca nu am facut rost de manual (daca are cineva, dau o bere) dar nu am vazut piulite de gresare (in genul celei pe care le aveam pe toate yamaha)

revin dupa ce ma dau pe apa

ziuamarinei

http://we.tl/HEsLmb21Fl

uite mai sus in engleza ai schemele desfasurate

manualul e in rusa si germana din pacate.

pt DF40_50 si pentru DF90_100_115_140  le am in format pdf daca e cineva interesat.

Suzuki forever  ;) ;) ;) ;) ;)